Hei,
jostain luin, että näitä VW Passatin varsin surkeita vakkari valoja saisi hieman parannettua nostamalla jännitettä 12v-->13v pelkällä VCDS koodauksella.
En kuitenkaan löytänyt tietoa, että mistä kohtaa pitäisi "Cent. Elect." yksikköä koodailla ja miten jotta tämä onnistuisi.
Ilmisesti pitäisi laittaa jonkin sortin Xenon asetus päälle, jolloin auto kuvittelisi että se syötäisi virtaa Xenoneille vaikka siinä onkin pelkät halogeenit... Ilmeisesti pääsisi näin lähemmäs perus H7 sietorajoja, jotka taita heitellä yli 13 voltissa, saaden ehkä muutaman lumenin lisää valotehoa....
Eli mistä ja miten vm. 2006 pitäisi koodailla. Boxi olis ilmeisesti seuraavaa mallia, mikäli se edes tämän kautta koodailtaisiin....:
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-M.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 D HW: 3C0 937 049 D
Component: Bordnetz-SG H38 1002
Revision: 00H38000 Serial number: 00000001636564
Coding: 088A8F0700041A00000A00000F000000000959435C
Shop #: WSC 05311 000 00000
Part No: 3C1 955 119
Component: Wischer VW461 012 0503
Coding: 00065493
Shop #: WSC 05311
Tätä samaa itse selvittelin aikanaan, mutta homma myös tyssäsi. En löytänyt paikkaa josta pääsisi suoraan muuttamaan ajovalojen jännitettä, mutta VCDS:llä pääset long coding helperin avulla asettamaan boksin luulemaan valoja xenoneiks, mikäli boksi on sellainen, joka tukee xenoneita. Mulla kun auto on jenkkimallia, niin siitä puuttuu korkeudensäätömoottori ja sen takia mulla tuli "xenon-muutoksen" jälkeen vikakoodia.
Joo itse myös näitä VCDS:llä tutkailin. Sielä oli jonkin bitin jossain kohden maininta xenoneista, mutta ei muistaakseni suoraan mitään siihen viittaavaa, että onko asennettu vai ei. Kokeilin toki ruksia siihen laittaa, mutta ei vaikuttanut.
Ainut mitä sain koodailtua oli Coming home / Leaving home valot, eli ajovalot jos jättää kytkimestä "päällä" asentoon, niin ovet lukkoon laittaessa tai lukosta avatessa valot pysyvät päällä n. 30 sekunnin ajan kunnes sammuvat. Myös ajonaikaisen ovien automaattisen lukituksen sai laitettua päälle, mutta tosiaan itse volttien nostoon liittyviä hommia en kyllä löytänyt sitten mitään... :/ Kiinasta tilasin lattiatilan "footwell" lamppuja, pitäis ne asennella vielä paikalleen. Näytti olevan jossain bitissä kohta "footwell lights installed" kohta. Vielä kun saisi valot asennettua...