VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Yleinen VAG-keskustelu => Aiheen aloitti: 0251 - 06.08.10 - klo:21:33

Otsikko: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: 0251 - 06.08.10 - klo:21:33
Työkaveri väitti kovasti , että joissakin digimittarisissa vagineissa matkamittari nollaantuu jo 300 000 km:n kohdalla. Ja sen mittarin "ympäri" menon huomaa siitä että TOTAL teksti häviää näytöstä. En uskonut alkuunkaan ja jo melkein lyötiin perhokossusta vetoa. Voiko oikeasti tuollaisia "mopon" mittareita olla olemassa 90 luvun autoissa ? Minä ja kyllä myös moni muu väitti että kyllähän ne nollaantuu vasta miljoonassa.
Otsikko: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: Kiviharju - 06.08.10 - klo:21:38
Muistaakseni on monessa keskustelussa esim. UVW:n puolella ollut juttua siitä että ainakin III Golfissa asia olisi juuri näin.
Koitan hakea vahvistusta muistilleni, hetki pieni...

Edit:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=655322&sid=69577d7b209f5fd895761e8a1957aac8 (http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=655322&sid=69577d7b209f5fd895761e8a1957aac8)
Tuossa FFP:ltä juttua aiheesta.
UVW:llä sain juuri keskustelusivun avautumaan, kun googlen kautta jo löysin hakemani ;)
Otsikko: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: jorkku - 06.08.10 - klo:21:40
Kylla se sun kaveris ihan oikeassa oli et onneks et lyönyt vetoa.Ainakin näin käy Golf 3 ja ventossa.itellä oli joskus 96-vuosimallin vento jossa mittari kyllä nollautu 300 000 kilometris.
Otsikko: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: 0251 - 06.08.10 - klo:21:44
No en olisi uskonut. Onko Sakut ajatelleet 90 luvulla että 300 000,n kohdalla suurin osa on jo paalissa ?
Otsikko: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: Donitsi - 06.08.10 - klo:22:06
Heti kun saadaan hinnat sellaiselle tasolle että jokainen romuauton omaava voi niin tehdäkin. Toisaalta se nyt vaan on ekologisempaa ajaa se toyota maailman tappiin tai ainakin niin pitkään kuin kasassa kestää.
Otsikko: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: Jumppanen - 06.08.10 - klo:22:18
Lainaus käyttäjältä: 0251 - 06.08.10 - klo:21:44
No en olisi uskonut. Onko Sakut ajatelleet 90 luvulla että 300 000,n kohdalla suurin osa on jo paalissa ?
Eikös ne jouda jo hyvin 10v/ 300 000km jälkeen paaliin 8)
Otsikko: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: Quality - 06.08.10 - klo:23:03
Viiskymppinen äijä muistaa varsin hyvin, miten vielä -70-luvulla "miljoonamittarit" olivat suuria harvinaisuuksia. Olikohan niitä Mersussa, Volvossa ja joissakin muissa isoissa ja kalliissa merkeissä. Kuplan kone hajosi lähes poikkeuksetta 100 tkm:ssä ja Minin mittari pyöri ne muutaman kymmen tuhatta, jonka jälkeen se ei enää jaksanut kääntää seuraavaa täyttä kymmenlukua.

-- Taidanpa muuttaa tuon otsikon paremmin aihetta kuvaavaksi.
Otsikko: Vs: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: skula - 06.08.10 - klo:23:16
Faktana. Vielä 2003 tehtiin sellaista VAGia jossa näin mittari "nollaitui".. Seat Ibiza II 1999-2003..

Kaverin 1.6 bensapiiputtimen mittari nollautui 300tkm jälkeen.. Vuosimalli oli 2001, ja näin tapahtui jo 2005. Tuo seatti on tietääkseni vieläkin liikkeellä, ja samaisella jannulla.. Ja käsittämättömän viaton Seatti vielä...
Otsikko: Vs: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: Marko_K - 07.08.10 - klo:08:17
Lainaus käyttäjältä: 0251 - 06.08.10 - klo:21:44
No en olisi uskonut. Onko Sakut ajatelleet 90 luvulla että 300 000,n kohdalla suurin osa on jo paalissa ?

Varmaan osittain, mutta osasyyllinen on varmasti tietotekniikka -- nuo ekat digimittarit ovat aika alkeellista tekniikka, joten siellä lienee jokin muistipiiri heittäisi voltin jossain noin "ison" luvun nurkilla ja siihen on keksitty "näppärä" ratkaisu.
Otsikko: Vs: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: Bisti - 07.08.10 - klo:10:16
Nyt menee hieaman OT:ksi, mutta täytyy kyllä ihmetellä sitä että mikä autonvalmistajiin oikein on mennyt kun ei nykypäivän autoilla kyllä koskaan tuota 300 tkm:a pääse kelaamaan. Vanhoilla tuo näköjään onnistui eikä tehnyt edes tiukkaa, mutta nämä nykyvehkeet tuntuu porsivan hyvissä ajoin ennen tuota, joskus jo 50 tkm kohdalla kuten tuo minun jettani. Kai se on sama kuin hehkulampuissa, ei kannata tehdä liian kestäviä jotta kuluttajat joutuisivat ostamaan uusia ja kauppa kävisi...
Otsikko: Vs: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: 0251 - 07.08.10 - klo:11:09
Toivottavasti tuo kehitys on jäänyt jo pois käytöstä. On käytettyjen autojen ostaminen mielenkiintoista,kun saa arvailla että montakokahan kertaa lie mittari mennyt ympäri.Ihan kuin seikytluvun autojen kanssa piti tehdä
Otsikko: Vs: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: Urlaub - 07.08.10 - klo:11:22
Lainaus käyttäjältä: 0251 - 07.08.10 - klo:11:09
Toivottavasti tuo kehitys on jäänyt jo pois käytöstä. On käytettyjen autojen ostaminen mielenkiintoista,kun saa arvailla että montakokahan kertaa lie mittari mennyt ympäri.Ihan kuin seikytluvun autojen kanssa piti tehdä

Ei tarvitse mennä 70-luvulle, olihan Fordilla vielä 90-luvullakin mittareita, jotka pyörähtivät ympäri sadassa tonnissa. Esim. Escortissa taisi olla loppuun asti sellainen mittari ja silloin elettiin sentään jo vuotta 1998! Focukseen sitten tuli miljoonamittari.
Otsikko: Vs: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: Tos® - 07.08.10 - klo:12:33
Ekasta golffistani -92, mittari pyörähti ympäri. Toisesta -97 ei enää.
Otsikko: Vs: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: Karvis - 07.08.10 - klo:12:36
Seat Cordobassa on myös mittari nollautuvaa mallia ainakin ennen FL:ä.
Otsikko: Vs: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: _Mikko_ - 07.08.10 - klo:18:11
Emännällä on kulkineena maailmakaikkeuden rumin auto, eli Ford KA. Tietysti haalean keltaisena. (Joku kutsuu myös aamuvirtsan keltaiseksi) Auto on vuosimallia 1998 ja siinä ainakin on mittari ajettu kertaalleen ympäri, tuskin toista kertaa tarvii, on meinaan jo niin iloisesti ruosteessa. Olen jo pari vuotta koittanu ehdotella et jos vaikka päivitettäis hieman tuoreempaan, tai edes asiallisemman näköseen. Muttakun ei niin ei.. ???

Voitte kuvitella kuinka paljon hävettää nousta siitä ylös jossain marketin pihalla..Etenkin kun olen karvan vajaa 190 cm pitkä ja painoakin löytyy se 110, on se kuulemma koominen näky kun meikäläinen köröttelee moisella. Onneks kuitenkin tarvii sen kyytiin istua ehkä joka kolmas kuukausi..

Mutta kuitenkin voortti ei ollut ainakaan vuonna -98 keksinyt miljoonamittaria.
Otsikko: Vs: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: 0251 - 09.08.10 - klo:17:23
Tosin minulla ei 26 v ajohistorian aikana ole ollut kun yksi auto johon olen kerennyt kelata yli 300 tkm
Otsikko: Vs: Milloin matkamittari menee ympäri?
Kirjoitti: Urlaub - 09.08.10 - klo:17:59
Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 07.08.10 - klo:18:11
Voitte kuvitella kuinka paljon hävettää nousta siitä ylös jossain marketin pihalla..Etenkin kun olen karvan vajaa 190 cm pitkä ja painoakin löytyy se 110

Olet fyysisesti miehen mitoissa, mutta henkinen kypsyminen on vielä vaiheessa. Ei aikuista miestä voi oikeasti hävettää olipa alla millainen kiesi tahansa.