Omassa 1.6 TDI-Ocussa (vm -12) on tehdasasenteinen Webasto kauko-ohjauksella. Eli ohjelmointi toimii ajotietokoneen näytöltä ja pakkokäynnistyksen/sammutuksen voi tehdä kojelaudan napista tai kauko-ohjaimesta. Tällä hetkellä toimii niin, että kun Webasto lämmittänyt jäähdytysnesteen riittävän lämpimäksi, lämppärin puhallin käynnistyy voimakkuudella 4 ja lämpötilan säätö asennossa 22 astetta. Onnistuuko VCDS:llä muuttaa tuota puhaltimen oletusnopeutta pienemmäksi, jotta saisi hieman akkua säästeltyä? Olen yrittänyt etsiä sopivaa asetusta kohdasta Aux Heater, mutta en ainakaan vielä ole löytänyt...
Tästä en sen enempää tiedä mutta voisin kuvitela että se löytyisi ilmastoinnin modulilta. Jos löytyy niin se voi olla piilotettu johonkin. Nythän varmasti johonkin liittimeen tulee vain tieto käynnistää puhallus ja tätä nastaa vois olla mahdollista muuttaa. Mutta voi olla hakemista.
moro,
löytyikö ko. vaivaan ratkaisua?
Superb -12 ainakin saa säädettyä tuota puhallinnopeutta yksinkertaisesti. Ennen auton sammuttamista säätää puhallinnopuden pienemmäksi eli ei jätä "auto" (low/high) asentoon sitä. Kun webasto käynnistyy ajastettuna tai kaukosäädöllä niin puhallin pyörii tuolla hiljaisemmalla nopeudella. Kyse siis tehdas webastosta.