Tuossä yritin yhteen audiin saada ajovalot palamaan katkaisimen ollessa 0-asennossa. Auto saksan tuonti joten heti tuli mieleen vaihtaa central electronic koodauksessa viimeinen numero 1 -> 2, mutta ei tallenna tuota numeroa. Mistä moinen johtuu. Ottaa kyllä esim. 3 vastaan, muttei tuo haluttua tulosta.
1=rest of world/nordic countrie/denmark/croatia/baltic countries with bi-xenon
2=nordic countries/denmark/croatia/baltic countries without bi-xenon
Autossa ei ole xenoneita ja silti arvona on tuo nro.1???
Voiskohan valokatkaisijalla olla jotain tekemistä tässä??
Mitä noita oon ite koodaillu, niin osassa toimii koodaamalla ja osa vaatii lisäksi valokatkaisijan vaihdon "automatiikkamalliin" B7 Audista löytyny molempia versioita.
Lainaus käyttäjältä: Arska F - 20.05.14 - klo:09:33
Voiskohan valokatkaisijalla olla jotain tekemistä tässä??
Mitä noita oon ite koodaillu, niin osassa toimii koodaamalla ja osa vaatii lisäksi valokatkaisijan vaihdon "automatiikkamalliin" B7 Audista löytyny molempia versioita.
Sama oli mielessä, mutta tarkistin katkasijan osanumeron ja se on sama mikä yhdessä vastaavassa ja siinä syttyy valot heti, kun käynnistää. En ole siitä koodausta kattonut, mutta onkohan tuossa keskus elektroniikka boksissa vaan semmosia eroja, että ei voi koodata? Tai sitten katkaisijan sisuskaluissa tai johdoissa? Katkaisijassa keskellä 0 ja vasemmalle päin parkki ja sitten ajovalot katkisijan osanumero 8E0941531C
Lainaus käyttäjältä: markusrei - 19.05.14 - klo:21:16
Autossa ei ole xenoneita ja silti arvona on tuo nro.1???
Eikös nämä valokoodaukset olleet sellaisia, että sitä koodattua lukua ei näe mistään. VCDS ainakin varoittaa, että jos koodauksen muuttaa niin alkuperäistä ei pysty palauttamaan kun sitä lukua ei sieltä lukemalla tule. Sen takia siinä voi lukea jotain, mutta itse asiassa koodaus voi olla jotain ihan muuta miltä se näyttää.
Lainaus käyttäjältä: tet - 20.05.14 - klo:10:34
Eikös nämä valokoodaukset olleet sellaisia, että sitä koodattua lukua ei näe mistään. VCDS ainakin varoittaa, että jos koodauksen muuttaa niin alkuperäistä ei pysty palauttamaan kun sitä lukua ei sieltä lukemalla tule. Sen takia siinä voi lukea jotain, mutta itse asiassa koodaus voi olla jotain ihan muuta miltä se näyttää.
Antaa tuo muuttaa kyllä arvoa oli muistaaksen 5 vaihtoehtoa ja kolme tais hyväksyä, mutta jotenki tuntuu, että se vois olla tuo 2. Eli nyt on palautettu alkuperäinen arvo ja vcds ei varoittele kuitenkaan arvon muokkauksesta. Itellä kyllä tuo -09 skoda varoittelee, mutta siinä ne on näkyvissä.
Lainaus käyttäjältä: markusrei - 20.05.14 - klo:11:19
Antaa tuo muuttaa kyllä arvoa oli muistaaksen 5 vaihtoehtoa ja kolme tais hyväksyä, mutta jotenki tuntuu, että se vois olla tuo 2. Eli nyt on palautettu alkuperäinen arvo ja vcds ei varoittele kuitenkaan arvon muokkauksesta. Itellä kyllä tuo -09 skoda varoittelee, mutta siinä ne on näkyvissä.
Juu en tarkoittanut ettei voisi muuttaa, vaan sitä että se takaisinluettu arvo ei välttämättä ole se mikä siellä kontrollerissa oikeasti on. Ainakin Golfissa ja Octaviassa VCDS varoittaa asiasta Long Coding Helperissä. Eli normaalistihan vanhan koodauksen voi aina palauttaa, kun laittaa arvot ylös vaikka paperille ennen kuin muuttaa mitään. Mutta valokoodaus ei välttämättä palaudu takaisin, koska se luettu arvo ei välttämättä vastaa sitä mikä siellä kontrollerissa oikeasti on päällä. Toisin sanoen ennen koodausta paperille tehty muistiinpano ei välttämättä ole se oikea, mikä sinne pitää pukata jos haluaa toiminnat takaisin alkuperäisiksi.