Autoni polo on nykiny aika pitkään, uudet tulpat, johdot, kalakantojen kansi ja pyörijä, nykiminen ei kuitenkaan lopu.. nyt virranjakaja irti ja kädessä, huomaan että akseli heiluu hieman ja klappia myös pituussuunnassaan.. kuuluuko laakeroinnin olla jotenkin kelluvaa tyyppiä vai kiinteästä sellaista? Pohdin siis sitä, olisiko nykimisen ja epätasaisen käynnin syynä juuri tuo akselin heiluminen? Pystyyköhän pelkänlaakeroinnin vaihtamaan ? Vai pitääkö koko jakaja vaihtaa? Magnetimarelli näkyy olevan
Lainaus käyttäjältä: mikkomoe - 29.03.14 - klo:18:49
Autoni polo on nykiny aika pitkään, uudet tulpat, johdot, kalakantojen kansi ja pyörijä, nykiminen ei kuitenkaan lopu.. nyt virranjakaja irti ja kädessä, huomaan että akseli heiluu hieman ja klappia myös pituussuunnassaan.. kuuluuko laakeroinnin olla jotenkin kelluvaa tyyppiä vai kiinteästä sellaista? Pohdin siis sitä, olisiko nykimisen ja epätasaisen käynnin syynä juuri tuo akselin heiluminen? Pystyyköhän pelkänlaakeroinnin vaihtamaan ? Vai pitääkö koko jakaja vaihtaa? Magnetimarelli näkyy olevan
Jos laakeri on väljä -> sytytys ei pysy kohdallaan, ts. säätö vaeltaa. Boschin jakajaan voisi ehkä ollakin vaihdettavissa, etelän ihmeistä eos. Selvinnee räjäytyskuvasta. Tai romikselta toinen kappale.
OT: Aikanaan 1. sarjan Toledoa huollosta noutaessa marmorilla todettiin, että "nämä Alppien eteläpuolella kootut autot...." :P
Itse kulkine VW 1.9D padalla ei ollut hullumpi hintaansa nähden (hankittu uutena). ::)
http://youtu.be/gDD8Epir5oM (http://youtu.be/gDD8Epir5oM)
Joo nii se kuullostais ihan loogiselta, että sytytysajoitus vaeltelee tämmöisessä.. laakerin vaihtamisessa olen hieman toiveikas, jos laakerin saisi tosta vaihdettua, jos yksi sokka saisi naputeltua irti nii tietäisi enemmän .. tässä videopätkässä näkyy se sokka jakajan akselis alhaalla. Aika pahasti tosi Maan heiluu ..
Maanantaina siis kokeilen työpaikallani ottaa toi sokka irti ja katsoa, saisiko laakerin vaihdettua