Minkäs merkkisiä ensiasennus kesärenkaita on porukoiden octavioissa ollut? Tuli tänään haettua uusi Skodillac ja yllätys oli suuri, kun katsoin rengaspussien sisältöä ja siellähän oli Nexenit kesärenkaina, rengas koko 205/55/16( aikaisemmissa Skodillaceissa ollut aina contit tai goodyearit). Tarkemmin autoa tutkittuani huomasin myös, että lisävarusteista ruksattu huonontien alustakin on jäänyt tehtaalle eli puuttuu autosta. Onneksi väliraha uuteen autoon on vielä maksamatta, joten voi helpottaa neuvottelua miten jatketaan tästä eteenpäin. Myyjä lomalla ja palaa ensiviikolla, joten laitoin auton talliin odottamaan ensi viikkoa. Saas nähdä haenko ensi viikolla vanhan Ocun ja jatkan ajoa sillä.
Dunlopit olivat takakontissa, mutta sen verran hätäisesti tuli jätettyä ne liikkeeseen säilytykseen, etten huomannut mallia katsoa. Tuskin ovat kuitenkaan "testimenestyjät".
Michelin Energysaverit oli 205/55/16 koossa alla.
Mikkelin enerkiasäästäjät mullakin - odottavat allelaittoa liikkeen varastossa...
LainaaMikkelin enerkiasäästäjät mullakin - odottavat allelaittoa liikkeen varastossa...
Täällä ensiasennuskesäkiekkona Mannermainen Korkealuokkainen Yhteys 5, 205/55/16. Esson paarissa kulkee myös nimellä Continental.
Teron 17 vanteiden päällä on 225/45/17W Dunlop Sport BluResponse
Mulla tuli auton mukana Dunlopin Sport Maxx RT 225/45 R17.
Golus 18" mukana tuli 225/40 Continental Sportcontact 2. Oispa ollu Sportcontact 5.. :(
Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 10.03.14 - klo:13:17
Teron 17 vanteiden päällä on 225/45/17W Dunlop Sport BluResponse
Sport Maxx RT 225/45 R17. Oli nyttenkun katsoin. muisti petti. ;)
RSssä taitaa olla pääsääntöisesti Contit (18")
Lainaus käyttäjältä: livejungle - 24.03.14 - klo:09:27
Golus 18" mukana tuli 225/40 Continental Sportcontact 2. Oispa ollu Sportcontact 5.. :(
Kyllä toi kakkonen on huippurengas. Hiljainenkin.
Conti 2 kuluu aika nopeasti ainakin koossa 225/45/17. Kaksi sarjaa kulunut loppuun ja kilometrejä yhteensä 110 000 sisältäen talviajot.
Lainaus käyttäjältä: maher - 24.03.14 - klo:07:52
Mulla tuli auton mukana Dunlopin Sport Maxx RT 225/45 R17.
Autona siis RS TDI DSG.
Näyttäisi tosiaan Nexen toimittavan (http://www.tyreblog.co.uk/2013/nexen-tyres-bags-octavia-and-polo-oe-contract-in-europe-95849-1685) 205/55R16:ia Octaviaan jostain tämän vuoden puolelta alkaen.
Voi voi... taidan vaihtaa tiistaina tilaukseeni 17" vanteet - vai olisiko se sama ottaa sitten se Sport pack.
Lainaus käyttäjältä: maher - 24.03.14 - klo:07:52
Mulla tuli auton mukana Dunlopin Sport Maxx RT 225/45 R17.
Samat täällä, autona TSI RS. Dunlopin Sport Maxx RT 225/45 R17
Lainaus käyttäjältä: SNG - 24.03.14 - klo:10:40
Kyllä toi kakkonen on huippurengas. Hiljainenkin.
Kovempi on jyrinä +80km/h nopeuksissa kuin hkpl8-talvirenkailla! Painetta laitoin 2,7.
Contin 2 vaikuttaa ihan kelporenkaalta,on ollut paljon meluisampiakin.Paineet 2,8
Tuo mun Elekanssi kompi sport paketilla (1.4tsi) tuli 18" vanteille ruuvatuin Bridgestone Potenza S001 92Y luokitetuilla gummeilla...
Michelin Primacy HP 225/45 R 17. Menettelee.
Lainaus käyttäjältä: zagg - 20.04.14 - klo:23:35
okei.. mulla normialusta ja nokian bluet (kun en nexeneita huolinut) ja auto on varsin hiljainen (selvästi hiljaisempi kuin superb combi joka oli ennen).
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 21.04.14 - klo:19:44
Hmm... missä vaiheessa ilmoitit, ettet huoli noita Nexeneitä? Asentivatko nuo Nokian renkaat tilalle mukisematta? Ja kuka tuon teki, maahantuoja vai myyjäliike?
Lainaus käyttäjältä: zagg - 21.04.14 - klo:22:09
Siinä vaiheessa kun auto oli liikkeen pihalla. Renkaat vaihtui mukisematta liikkeen toteuttamana.
Siirretty keskustelu oikean topicin alle... Renkaat olivat siis jo alla? Hyvää palvelua kyllä, jos suostuivat tässä vaiheessa vielä vaihtamaan. Missä päin tämä mahtoi tapahtua? :)
Lainaus käyttäjältä: Guido - 27.04.14 - klo:22:22
Michelin Primacy HP 225/45 R 17. Menettelee.
Sama täällä
Pirelli Cinturato P7 225/45 R 17. Kumit on alla ja ihan mukaville nekin tuntuu.
continental contipremiumcontact vitoset kokoa 205/55/r16 oli laitettu alle
dunlopin sport maxxit 225/45/17. hyvät ajettavat ja ehkä hieman kovat verrattuna noihin makkara nokian kitkoihin. Ajofiilis kitkojen jälkeen on paaaljon parempi varsinkin motarilla. Ei enää tartte huopailla jatkuvasti niinku talvella...
Dunlop Sport Blueresponse 205 55 R16 oli alle laitettu, ihan ok:lta tuntuu, ainakin nastoilla jyrryyttämisen jälkeen.
::) Samanlaiset Dunlopit alla! Nastoista ei tässä autossa vielä kokemusta. Kesän aikana pitää hankkia, ja hiljaiset pitää olla! Liekö mahdotonta?
RS Tsi renkaat oli Dunlopin Sport Maxx RT 225/45 R17, tänään vaihdettu alle 235/40/18 Nokian Hakka Black. Korvakuulolta äänet eivät lisääntyneet, mutta äänen laatu muuttui vähemmän häiritseväksi, suosittelen renkaiden vaihtoa... Ajettavuus perstuntumalta jämäkämpi.
Omassa RS TSI alla 225/35/19 Pirellin P Zerot
Reilu viikko sitten luovutettu RS TDI:ssä oli alla Bridgestone Potenza S001:et 225/45 R18.
Ensi tuntumalla eivät mahdottoman meluisat (tosin ei ole vertailupohjaa muista kesärenkaista Räsän alla), ajettavuuskin ok ja auto ei vaeltele / hae älyttömästi urissakaan.
Kiiltävän mustiin Gemineihin on pyöräytetty Conti Sport kakkoset.
Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 10.06.14 - klo:22:11
Kiiltävän mustiin Gemineihin on pyöräytetty Conti Sport kakkoset.
Samat oli perus 1.4 Combissa alla
Aidot Nexenit suoraan Koreasta Elegancen alla. Tavaratilan turvaverkko Kiinasta...jne.
Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 10.06.14 - klo:22:09
Reilu viikko sitten luovutettu RS TDI:ssä oli alla Bridgestone Potenza S001:et 225/45 R18.
Eivät tainneet olla ensiasennusrenkaat tuolla profiililla ??
LainaaEivät tainneet olla ensiasennusrenkaat tuolla profiililla ??
Korjataanpas profiili oikeaksi, eli tietysti 225/40 R18 eikä 45... :-[ Paineet olivat luovutuksen jälkeen 2.4 jotka nostin ensi tilassa 2.8:iin.
Pitäisikö tehdä oikein galluppi ensiasennusrenkaiden merkkijakaumasta?
Edelleen ihmettelen, miksi niitä paineita pitää nostaa yli tehtaan suosituksen? Ainakin itselläni 18" gummeilla on pärjätty hyvin 0,1 bar "ylipaineilla". Tulee vaan ihan järjettömän kovat renkaat tuollaisilla ylipaineilla.
Samaa ihmetellyt...hyvin menee ihan ohjearvoilla...muuttuuko auton käytös oleellisesti noilla ylipaineilla?
LainaaEdelleen ihmettelen, miksi niitä paineita pitää nostaa yli tehtaan suosituksen? Ainakin itselläni 18" gummeilla on pärjätty hyvin 0,1 bar "ylipaineilla". Tulee vaan ihan järjettömän kovat renkaat tuollaisilla ylipaineilla.
Perustuu kokemuksiin edellisen korimallin RS:stä, siinä sahailin Nokian NRZ:llä paineet n. 2,5 (koko sama kuin nykyisessä) ja renkaat olivat n. 10tkm jälkeen voimakkaasti kuluneet keskeltä. Rengasliikkeen kommentti oli että liian pienet paineet ja suositus oli luokkaa 2.7-2.8.
Mitenkään umpikumiseksi ei ajotuntuma muuttunut, mielestäni ohjaus tuntuu tarkemmalta paineiden noston jälkeen.
Huomiona nyt näin ensimmäisenä sadekelinkokemuksena että aika liukkaan tuntuiset nuo Bridget, helposti sutii lähdettäessä ja oranssi valo vilkkuu vielä kakkosellakin. Ei täyskaasukiihdytyksiä eikä maalattuja suojatienkohtia vaan normaalia Kymiläistä asfalttia.
Täällä antrasiitti-Geminit oli päällystetty myös Bridgestonen Potenza 225/40 R18 -renkailla.
Sadekelillä luistovalo ei ole vilkkunut, eikä tosin nilkkakaan ole suorana ollut. En ole vielä tohtinut paineita nostaa, kun Räsän sporttialusta vaatii muutenkin totuttelua japsilullukan jälkeen. Muutoin ajotuntuma on kyllä niin napakka, että mieluusti hakeutuu mutkaisemmille tiepätkille.
17.6 tulleessa combissa on Dunlop Sport Bluresponse gummit
Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 10.06.14 - klo:22:58
Aidot Nexenit suoraan Koreasta Elegancen alla. Tavaratilan turvaverkko Kiinasta...jne.
Mikä rengaskoko?
Lainaus käyttäjältä: octo_via - 24.06.14 - klo:13:46
17.6 tulleessa combissa on Dunlop Sport Bluresponse gummit
Mikä rengaskoko?
Lainaus käyttäjältä: Skoc - 24.06.14 - klo:14:48
Mikä rengaskoko?
Lehtitietojen mukaan Nexeneitä on ainoastaan koossa 205/55R16, mikä ollkin ainoa syyni ottaa 17-tuuman renkaat.
Continental Premium Contact 5:t koossa 205/55 R16 tulivat viime syyskuussa käyttöönotettuun bensanelivetoon.
En ottaisi autoa vastaan nexeneillä tai millään muullakaan halppis renkailla 8)
Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 10.06.14 - klo:23:12
225/40 R18 Paineet olivat luovutuksen jälkeen 2.4
Aika vaatimattomat paineet tosiaan tuohon kokoon, minunkin mielestä. Itse olisin laittanut myös 2,8.
Ja miksi nostaa paineita? Kannattaa kokeilla miltä tuntuu ja kokemusten mukaan säätää mieleisekseen. Mutullahan kukin meistä menee ja ajaa.
Aivan varmasti tehtaan speksaamilla painella pärjää - varsinkii nykyrenkailla Suomen laadukkailla teillä vaikka olisi 1,0 bar joka kulmassa. Mutta kukin kokeilee ja mieleisekseensä paineet säätää.
Misukat tuli minulle. Peruskoko renkaissa, joten ei tule Nexenit kaikkiin 55:iin näköjään.
Voisiko perus varustetasolla olla merkitystä myös renkaisiin? Jos laittavat esim. Active karvahattumalliin myös karvahattu renkaat alle?
Joo mun karvalakkimallissa Octavia combi 1.2 tsi 2013 on tällaiset meluriekaleet
Dunlop Sport BluResponse Rengaskoko: 205/55 R16 91V
Ei hyvä
Mittasin tänään mielenkiinnosta minkä verran on kulunut n. 6000 km ajetut kesikset. Dunlopin Sport Maxx RT 225/45 R17. Edessä 5mm takana 6mm. Miten muilla on kestänyt ?
Conti premiumcontactit tuli alle eilen luovutetussa Ocussa, vakiokokoisina.(testivoittajat) 8)
Tänään luovutetussa octaviassa alla Michelin Primacy HP 225/45 R17
Eilen käyttöönotettu Tsi 4x4 DSG alla Dunlop sport maxx 225/45-17. Ensituntuma positiivinen ajotuntuman ja melun osalta.
Nexenin renkaat oli omassa Ocussa alla. Myyjä sanoi, ettei ensiasennusrenkaisiin pysty vaikuttamaan. Onko todella näin?
Lainaus käyttäjältä: Ã,,rafuu - 01.07.14 - klo:15:27
Nexenin renkaat oli omassa Ocussa alla. Myyjä sanoi, ettei ensiasennusrenkaisiin pysty vaikuttamaan. Onko todella näin?
Juu periaatteessa kyllä,mutta jos muistuttaa asiasta ennen luovutusta,niin ottavat vaikka jostain toisesta muunmerkkiset ja antavat vahingon kiertää ;D
Mikähän vika Nexeneissä, onko jollain faktatietoa? Mielestäni ovat olleet suht. hiljaiset, mukavat ja pitävät sekä tervatulla että hiekkatiellä, sateella en ole testejä tehnyt.
Lainaus käyttäjältä: Ã,,rafuu - 01.07.14 - klo:15:27
Nexenin renkaat oli omassa Ocussa alla. Myyjä sanoi, ettei ensiasennusrenkaisiin pysty vaikuttamaan. Onko todella näin?
Ei todellakaan pysty, eli asia on just näin. Rahalla saat suomessa alle sitten ennen auton luovutusta vaikka ping pong-merkkiset renkaat, jos sellaiset on olemassa ja olet valmis maksamaan liikkeeseen niistä.
Tänään haetussa Ocu Combi 1.4 TSI:ssä alla Michelinin energian säästäjät 16" 205/55 koossa. Ihan mukavan hiljaiselta vaikuttivat verrattuna vanhan auton vastaaviin renkaisiin 15" 195/65 kokoluokassa.
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 01.07.14 - klo:20:13
Ei todellakaan pysty, eli asia on just näin. Rahalla saat suomessa alle sitten ennen auton luovutusta vaikka ping pong-merkkiset renkaat, jos sellaiset on olemassa ja olet valmis maksamaan liikkeeseen niistä.
Kirjauta kauppakirjaan ehto, minkälaiset renkaat pitää olla alla. Volkkarin kohdalla vältin näin Hankookit.
Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 01.07.14 - klo:20:05
Mikähän vika Nexeneissä, onko jollain faktatietoa? Mielestäni ovat olleet suht. hiljaiset, mukavat ja pitävät sekä tervatulla että hiekkatiellä, sateella en ole testejä tehnyt.
Aika kovia ennakkoluuloja tuntuu porukoilla olevan vieraampia rengasmerkkejä kohtaan.
Tässä yksi, monelle yllättävä testitulos Briteistä: http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/60115/nexen-nblue-hd (http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/60115/nexen-nblue-hd)
Tänään luovutetussa 1.4TSI Elegance Combissa oli 205/55 x 16 Dunlop Sport BlueResponset alla.
Lainaus käyttäjältä: Tureq - 11.07.14 - klo:10:12
Kirjauta kauppakirjaan ehto, minkälaiset renkaat pitää olla alla. Volkkarin kohdalla vältin näin Hankookit.
Kysyttiin että "Voiko ensiasennusrenkaisiin vaikuttaa?"
Juurikin kuten fanaatikko sanoi, ei pysty.
Jos sitten Suomessa kauppakirjassa lukee että renkaiksi ping-pong, niin se on aivan toinen asia.
Viikolla 27 valmistunut 1.4 elegance sport packillä alla 225/40/18 continental conti sport contact 2
Lainaus käyttäjältä: JVR - 18.07.14 - klo:21:32
Tänään luovutetussa 1.4TSI Elegance Combissa oli 205/55 x 16 Dunlop Sport BlueResponset alla.
On muuten testivoittajarenkaat nuo Dunlopin Sport BluResponset ;D
Wanha rengasmerkki, mutta on pitkään pysynyt poissa aivan kärjestä. Hintakin on noille hyvin kohtuullinen.
RS TDI:ssä on näemmä Bridgestone Potenzat koossa 225/40/R18. Tarkastelen tarkemman tyypin valoisalla, jos muistan.
Lainaus käyttäjältä: HaBatus - 20.10.14 - klo:20:53
RS TDI:ssä on näemmä Bridgestone Potenzat koossa 225/40/R18. Tarkastelen tarkemman tyypin valoisalla, jos muistan.
S001 näemmä tunniste. Y-nopeusluokka..
Itsellä RS Tsi ja alla oli Contin Sport kakkoset. Aika onneton kulutuskestävyys noissa. Kokona 225/40/18 Noilla renkailla tuli ajettua n15000km ja eturenkaat vaihtokunnossa. Eikä ole suditeltu ja paineet ollut n2.7-2.8. En ikinä ainakaan osta enää Continentaleja. Kaveri kun on rengasfirmassa töissä, niin sanoi, ettei Conti osaa tehdä kestävää kesärengasta. Ainakaan tossa koossa. Edellisessä oli Hankookin Ventus Prime 2:set, eikä oo muuten ikinä ollut niin hyviä renkaita. Taidan keväällä ostaa uudet Hankookit ja vanteet. Geminit saa mennä myyntiin...
Lainaus käyttäjältä: Tepu - 13.11.14 - klo:14:11
Itsellä RS Tsi ja alla oli Contin Sport kakkoset. Aika onneton kulutuskestävyys noissa. Kokona 225/40/18 Noilla renkailla tuli ajettua n15000km ja eturenkaat vaihtokunnossa. Eikä ole suditeltu ja paineet ollut n2.7-2.8. En ikinä ainakaan osta enää Continentaleja.
Aika tismalleen samaa mieltä. Itsellä ei ollut aiemmassa RS:ssä mitään hyvää sanottavaa samoista renkaista, ja nyt tehtaan rengasruletissa paukahti samat paska contit taas alle. 16,5tkm ajettuna ja talvirenkaita vaihtaessa meinas itku tulla, et ens kesää ei taida conteilla pärjätä millään. Paineista myös huolehtinut, enkä myöskään oo suditellut. Ei oo mullakaan contit valinnassa näiden huonojen kokemusten takia enää lähitulevaisuudessa.
noin 10 tkm ajettu dunlopeilla 225/45/17 ja etu 5mm ja takana 6-6,5mm ja 1,4 Tsi ;)
Omaan RS Ocuun laitoin 18" vanteille Nokian Hakka Blackit koossa 225/45/18 ja niillä tuli ajettua tänä vuomna reilut 20tkm. Pintaa edessä 5,5mm ja takana 6,5mm paineet 2,8 kaikissa. Näillä voi just sen 50tkm päästä. Edellisessä Audissa oli myös Nokialaiset ja niillä sen reilut 50tkm ajoi. Vaihdoin tilalle Hankookit ja niillä ei päässyt kuin 35tkm ja kulutus oli 0,2-0,3l/100km suurempi, eli hankintahinnan säästö noin 200e suli siihen. Luotan siis jatkossakin kotimaisiin.
Olisikohan 17" ensiasennusrenkaat hiljaisemmat kuin nuo 16" Nexenit? Tulisi halvemmaksikin kuin uusien 16" kesärenkaiden laittaminen, Nexeneistä kun tuskin paljon saa vaihdossa.
Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 17.11.14 - klo:22:22
Olisikohan 17" ensiasennusrenkaat hiljaisemmat kuin nuo 16" Nexenit? Tulisi halvemmaksikin kuin uusien 16" kesärenkaiden laittaminen, Nexeneistä kun tuskin paljon saa vaihdossa.
Suurempi vanne matalampi rengasprofiili, kovempi melu.
Miksi pitäisi vaihtaa Nexenit pois? Ajoin viime kesän jo niillä enkä löydä mitään moitittavaa.
No hyvä kysymys. Kun noita positiivisia kommentteja ei ole paljoa näkynyt, niin se on kuin hyppy tuntemattomaan. Briteissä väittävät vähänkin kuluneena jo todella äänekkääksi. Olosuhteet on siellä toki erilaiset. Siitä sitten syntyi ajatus että olisiko se leveämpi matalaprofiilinen merkkirengas jopa hiljaisempi.
Mutta jos se ei ole erityisen meluisa yhden kesän jälkeen niin kyllä se sitten kelpaa.
Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 18.11.14 - klo:09:55
No hyvä kysymys. Kun noita positiivisia kommentteja ei ole paljoa näkynyt, niin se on kuin hyppy tuntemattomaan. Briteissä väittävät vähänkin kuluneena jo todella äänekkääksi. Olosuhteet on siellä toki erilaiset. Siitä sitten syntyi ajatus että olisiko se leveämpi matalaprofiilinen merkkirengas jopa hiljaisempi.
Mutta jos se ei ole erityisen meluisa yhden kesän jälkeen niin kyllä se sitten kelpaa.
Briteissä olosuhteet tuntuvat olevan tosi heikot, kun niin monen ehdoton lisävaruste uuteen autoon on varapyörä.
Mulla oli Conti sport contact II koossa 225/40/18 ja pääsin 19000 km kun eturenkaat aivan loppu. Maantietä enimmäkseen, ei sudittelua eikä muutenkaan polkemista vaan tasaista pappaköröttelyä. Olin äimistynyt. Sitten tuli taakse Hakka Black ja alkuperäiset contit takaa eteen. Juuri ennen talvirengaskautta vielä meni vaihtoon ne eteen heitetyt contit (36 000 km lasissa).
Eli keväällä lähdetään kuluttamaan Nokialaisia ja katsellaan miten ne kestää versus Conti.
Miten on sellanen muistikuva että nokialaisissa olis himpun verran enempi sitä kulutuspintaa muihin verrattuna? Itellä rs tdi man ja contit ensias. Renkaina. Ajanu aina nokialaisilla joten ei hirveesti oo siis kertyny kokemusta muista valmisteista.. Misukat oli joskus mutta tuntu olevan semmoset lullat maantiellä että auto seilaa puoltoista kilometriä sivulle.. Ei tarpeeks jämäkät omaan makuun.. Kokeilaan nyt sit enskesänä niit conteja ja kiroillaan myötähäpeästä täällä sit muiden mukana. kyl kun nokialaiset on ollu alla niin ei tarvi enää miettiä mitähä kumeja seuraavaks vaihtas..
Täysin samanlaisia ajatuksia kuin aikaisemmilla kirjoittajilla. En meinannut silmiäni uskoa, kun 11 tkm ajetulla TSI RS:llä olleista 225/40R18 ensiasennusConteista jäljellä n. 4mm eturenkaissa pintaa. Ei ole suditeltu eikä käytetty kaasua pohjassa kuin muutama kerta pienen pienen hetken. Mutkateitä tykkään toki ajella reipasta vauhtia, mutta silti pitäis joku kulutuskestävyys olla tollasissa renkaissa. Eipä taida enää tälle pojalle tulla continentalin renkaita koskaan kesäksi alle. Continental -laaturenkaat täyttä pas...anteeksi missä mennään Jouko ja Kosti!
Mul on hiukan sellanen olo, et ensirenkaiksi asennetut Contit on jotain sekundaa. Ei oikeesti voi olla et renkailla ajaa 10-20tkm ja ne on loppu... En aio ainakaan ikinä ostaa Contin renkaita...
Minulta löytyy tarvitsevalle 225/40/18 Bridgestone Potenza S001 RS:n ensiasennusrenkaat, aj. 10 tkm, ajaa ainakin ensi kesän vielä. Ja sopivasti tottakai. ;)
Pirelli Cinturato P7 octavia scout 225/50
Lainaus käyttäjältä: zerai - 12.12.14 - klo:17:40
Täysin samanlaisia ajatuksia kuin aikaisemmilla kirjoittajilla. En meinannut silmiäni uskoa, kun 11 tkm ajetulla TSI RS:llä olleista 225/40R18 ensiasennusConteista jäljellä n. 4mm eturenkaissa pintaa. Ei ole suditeltu eikä käytetty kaasua pohjassa kuin muutama kerta pienen pienen hetken. Mutkateitä tykkään toki ajella reipasta vauhtia, mutta silti pitäis joku kulutuskestävyys olla tollasissa renkaissa. Eipä taida enää tälle pojalle tulla continentalin renkaita koskaan kesäksi alle. Continental -laaturenkaat täyttä pas...anteeksi missä mennään Jouko ja Kosti!
Samanlaisia kokemuksia itselläkin! Vm:2010 räsässä tuli noi kans uutena kuten myös tässä uudessa ocussakin ja koko molemissa 225/40/18. Kuluvat todella nopeaa eikä muiltakaan ominaisuuksiltaan olleet mitenkään ihmeelliset
OT:
Ensiasennusrenkaat eivät (aina ole) samaa tavaraa kuin kaupassa. Runko ja kuvio käytännössä on mutta kumiseos ei. Contilla mm. on tälläisiä renkaita.. Sen puolesta tiettyä valmistajaa ei kannata mollata. Kulumiseen tietysti liittyy monta, monta, monta, muuta tekijää, jos renkaat kuluu nopeasti.Toiseksi, jos haluatte pitkäkestoista rengasta niin katsokaa niitä "treadwear" (UTQG) lukuja. Mitä suurempi, sitä pidempään kestään. Mitä pienempi, sitä pehmeämpi (yleensä myös hyvin pitävä).Hyvin kovettuneet, kiinalaiset "kumi"renkaat kestää kauemmin kuin auto on teillä. Muut ominaisuudet ovat sitten... ;D
Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 24.01.15 - klo:18:55
OT:
Ensiasennusrenkaat eivät (aina ole) samaa tavaraa kuin kaupassa. Runko ja kuvio käytännössä on mutta kumiseos ei. Contilla mm. on tälläisiä renkaita.. Sen puolesta tiettyä valmistajaa ei kannata mollata. Kulumiseen tietysti liittyy monta, monta, monta, muuta tekijää, jos renkaat kuluu nopeasti.Toiseksi, jos haluatte pitkäkestoista rengasta niin katsokaa niitä "treadwear" (UTQG) lukuja. Mitä suurempi, sitä pidempään kestään. Mitä pienempi, sitä pehmeämpi (yleensä myös hyvin pitävä).Hyvin kovettuneet, kiinalaiset "kumi"renkaat kestää kauemmin kuin auto on teillä. Muut ominaisuudet ovat sitten... ;D
linkkiä jonnekkin missä on faktaa asiasta!
Ei ole mitään varmaa tietoa, mutta olen muutamista ensiasennusrenkaista katsonut treadwear-luvun ja verrannut sitä rengasliikkeessä samanmerkkiseen ja -malliseen, saman kokoiseen renkaaseen niin lähes aina auton mukana tulleissa renkaissa treadwear on pienempi.
Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 24.01.15 - klo:18:55
OT:
Ensiasennusrenkaat eivät (aina ole) samaa tavaraa kuin kaupassa. Runko ja kuvio käytännössä on mutta kumiseos ei. Contilla mm. on tälläisia renkaita.. Sen puolesta tiettyä valmistajaa ei kannata mollata. Kulumiseen tietysti liittyy monta, monta, monta, muuta tekijää, jos renkaat kuluu nopeasti.Toiseksi, jos haluatte pitkäkestoista rengasta niin katsokaa niitä "treadwear" (UTQG) lukuja. Mitä suurempi, sitä pidempään kestään. Mitä pienempi, sitä pehmeämpi (yleensä myös hyvin pitävä).Hyvin kovettuneet, kiinalaiset "kumi"renkaat kestää kauemmin kuin auto on teillä. Muut ominaisuudet ovat sitten... ;D
Jonkun autolehden rengasvertailussa, jossa testattiin VAIN ja VAIN erimerkkisten kesärenkaiden kulutuskestävyyttä, Contit muistaakseni kestivät just yli 20.000km. Oma 1.6 TDi Pasuuna tuli onneksi Misukan Pilot Primacyilla, kokoa 215/55R16. Kun tutkin netistä mm. renkaiden energialuokkaa, niin löytyi 5-6 "samannimistä" rengasta - joilla kaikilla oli erilainen lisämerkintä perässä. Omilla oli joko A tai B luokitus, mikä oli tuon "mallisarjan" paras. :)
OT: Joskus 20-25v. sitten esihistoriallisella ajalla (tai sitten hyvällä 80-luvulla) Hiacen ensiasennus kesäkumit "Bridget" kestivät kuulemma hyvän matkaa yli satkun. Normaaliajolla ne saattoivat mennä vaihtoon vasta 10v. iässä. Märkäpidosta kukaan ei puhunut mitään. :o
Aikanaan myös Volvon (traktorin) 15" Michelin Zx renkaat kestivät huimasta 1180kg omamassasta huolimatta n. 70.000km. Märkäpito ? :-X
Ensi kerralla vilkaisen rinkuloiden TW merkinnän..... 8)
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 24.01.15 - klo:21:14
OT: Joskus 20-25v. sitten esihistoriallisella ajalla (tai sitten hyvällä 80-luvulla) Hiacen ensiasennus kesäkumit "Bridget" kestivät kuulemma hyvän matkaa yli satkun. Normaaliajolla ne saattoivat mennä vaihtoon vasta 10v. iässä. Märkäpidosta kukaan ei puhunut mitään. :o
Bridgestone RD-613. Hiacen ensiasennusrengas ihan loppuun asti eli ainakin 1995-2013 mutta ehkä jo lyhytkeulaisissa oli samaan rengasta. Ja todellakin kulutuskestävä.
RS:n alla tuli 17" Cinturato P7 kumit.
Saman rengasmallin historiassa voi ilmeisesti tulla muutoksia kumin laatuun tai kuviointiin ilman, että siitä erikseen merkinnässä silmiinpistävällä tavalla ilmoitetaan. Minulla oli kesken tuotteen elinkaaren kumilaadultaan muuttuneet Contintentalit joskus. Siis molemmat sekä vanhemmat että uudemmat "samanlaiset" renkaat. Uutuusrenkaana ostamani kyseisen mallin kumi murtui kuvioiden ympäriltä ja kyljistä parissa vuodessa. Onneksi moitin renkaita rengasliikkeessä ja sain uudet "samanlaiset" mukavasti alennettuun hintaan (ajettuani ensimmäisellä rengassarjalla noin 20 000 km). Ensimmäisissä renkaissa oli kuulemma ollut ongelmia, ja kumilaatua oli rengaskauppiaan tietojen mukaan parannettu pian alun jälkeen. Toiset tuntuivat kuluvan nopeammin, mutta olivat muuten paremmat. Ensiasennusrenkaan ero kaupassa myytäviin kumeihin on saattanut jossain tapauksessa olla myös jotain tällaista.
Minäkään en enää osta Continentalia nopean kulumisen vuoksi. Muutenkin tuntuu, että jos jossain rengasmerkissä ovat ominaisuudet heikentyneet kulumisen myötä niin Continentaleissa.
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 24.01.15 - klo:19:53
linkkiä jonnekkin missä on faktaa asiasta!
Monta asiaa tuli mainittua, mistä niistä? :)
Treadwear:
http://en.wikipedia.org/wiki/Treadwear_rating (http://en.wikipedia.org/wiki/Treadwear_rating)
"A lower treadwear rating indicates a higher friction coefficient and thus provides a shorter braking distance (http://en.wikipedia.org/wiki/Braking_distance). A softer, more sticky tire, wears off its material faster to provide this performance"
Pistonheads:ssä, joku kirjoitti, että jollain Cooperin renkailla olisi ajettu 135thm... Siitä kestävää rengasta alle. :o
Netissä on vaikka kuinka juttua mm. murican- ja aasian puolella, että ensirenkaat kuluvat nopeasti. Juuri nämä sport/performance renkaat. Ei muuta kuin hakemaan.
Rengashommia tekevä ystävä huomasi erilaisuuden, ihan kotimassa. Kaksi "samaa" rengasta eivät olleet samoja, ensiasennusrenkaassa oli vielä oma tunnistekoodi, joka erotti nämä kaksi. Molemmat olivat Continentalin SportContact 5:set, toista sai tukusta ja ylläri ylläri, toista ei saanut?
- Kunhan oman kotteroni (alkukeväästä?) saan niin koitan erot ja vertailun tehdä.
Myös oman mielenkiinnon vuoksi. :)
On se Skoda paska, kun laittaa autoihinsi sekundarenkaat >:(
Asiassa on toinenkin puoli, mikään rengas ei yksinkertaisesti voi kestää ajamista suomalaisilla raspi- ja rospuuttoteillä. Rinkulat on suunniteltu hyville sileille teille, niille joista näemme vain märkiä unia.
Ei kannata valittaa hirveästä rengasmelusta ja nopeasta kulumisesta, jos ajaa aina siinä hiomaurassa. Kun siirtää sitä autoa vähän sinne oikeaan reunaan päin, niin rengasmelu putoaa ja varmaa kuluukin vähän hitaammin.
Nastaporukka kyllä saa ajaa siinä urassa maailman tappiin, ettei koko ajoväylä tuhoudu.
31.12. luovutetussa RS TDI Combissa ensiasennusrenkaina misukan Primacy HP:t (17")
4.2.15 luovutetussa Octavia 1,4TSI dsg:ssä kesärenkaina (ensiasennusrenkaina) oli Michelin Energyt kontissa kyydissä.
Pirelli Cinturato P7 225/45 17"
Lokakuun lopulla oli auton luovutus, eli reilun kuukauden kerkisin niillä päästellä, ei valittamista.
Michelin Energy 205/55-16
Bridgestone Potenza S001 näytti RS:n alla olevan, 225/40/18.
Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 14.02.15 - klo:12:50
Bridgestone Potenza S001 näytti RS:n alla olevan, 225/40/18.
Niinpä näyttäisi olevan täälläkin; joulukuussa saatu bensa-RS. Vielä pari viikkoa pitäisi malttaa, niin saisi ainakin teoriassa jo ajellakin noilla renkailla. Ei tunnu Nokian kitkapallot oikein välittävän voimaa tiehen...
Lainaus käyttäjältä: JaR1S - 11.02.15 - klo:17:24
Michelin Energy 205/55-16
Samat ja talvirenkaina Michelin X-Ice kitkat.
Marraskuussa 2013 rekisteröidyn RS:n alla Continental conti sport Contact 2 renkaat.Mielestäni kestäneet huonosti kun syksyllä oli eturenkaissa pintaa jäljellä 3mm ja mittarissa lukemat vain 17000.
Viikko sitten luovutetussa 1,6 TDi Elecancessa misukan enerkiansäästäjät,onko noista ajokokemusta kellään ois kiva kuulla.
Michelin energy saverit löytyi myös Octavian kontista.
Omassa pirssissä oli talvirenkaina Hakkapeliitta 8:t ja kesäkumeiksi oli pyöräytetty Bridgestone Potenzat
Lainaus käyttäjältä: JaR1S - 11.02.15 - klo:17:24
Michelin Energy 205/55-16
Talvirenkaina Pirelli Ice Zero 205/55-16. Venäjällä valmistettu Pirellin tehtaalla. Ruplan nykykurssilla oli todella halvat, Svetogorskista ostin. Kokeilemaan pääsen 27.2.2015 kun auto luovutetaan.
Kaveri vastaanotti juuri 1.4 Combi Ambienten. Talvirenkaina Hakkapeliitta 8:t ja kesäksi Nexenit.
Perjantaina luovutetussa 4x4:ssä oli takakontissa Misukat.
Peräkontista löytyi tiistaina Pirelli Cinturato P7 225/45 17".
Lainaus käyttäjältä: Repo - 14.02.15 - klo:17:44
Viikko sitten luovutetussa 1,6 TDi Elecancessa misukan enerkiansäästäjät,onko noista ajokokemusta kellään ois kiva kuulla.
Perusvarmaa Michelinlaatua. Suuntavakaa ja mukava. Melutaso sileällä ei maailman hiljaisin, mutta melutason nousu karkealla erittäin kohtuullinen. Rullaa hyvin. Tasapainoittuu hyvin. Märkäpito ja vesiliirron ehkäisy tuskin pärjää alan spesialisteille. Kestävyys kysymysmerkki vielä. Noin 1-1,5 mm per kymppitonni.
Kesäkumit Dunlop Sport Maxx RT 225/45 R17 (alk.per. Dorado -vanteilla) ja talvikumit samaa kokoa Hakka8 (Denom -vanteilla). Jälkiviisaana todeten, ne tummat Geminit olisi olleet kesäksi passelit, jäivät kauppaan, kun oletin niiden olevan äänekkäät 17" verrattuna. Jos tie vielä joskus käy RS kaupoille, sitten korjaan tilanteen renkaiden ja parin muun lisävarusteen osalta.
Lainaus käyttäjältä: jaakko - 16.02.15 - klo:10:27
Kaveri vastaanotti juuri 1.4 Combi Ambienten. Talvirenkaina Hakkapeliitta 8:t ja kesäksi Nexenit.
Nexenit ? Siis tehtaalta ? Ei kai.
Täältä löytyi Scoutin takaluukusta Pirelli Cinturato P7 225/50 17".
Lokakuussa-14 Rekisteröity RS ja Kesänakkina myös Bridgestone Potenza S001 225/40/18. Talvigummeina Nokian Hakkapeliitta R2.
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 28.02.15 - klo:12:00
Nexenit ? Siis tehtaalta ? Ei kai.
Itsekin sain myös kesä-Nexenit. En suuresti ilahtunut tästä uudesta tuttavuudesta. Luovutus oli syyskuun lopussa.
En tiedä onko seuraavilla tekijöillä vaikutusta renkaisiin:
- liisari johon kesä- ja talvinakkeihin valitsin peltivanteet
- kesärengasmerkkiä ei edes kysytty tilatessa, talvinakit sain valita Misukan X-Ice 3:ksi.
- ambience G-tec kyseessä
- firmalla & Leaseplanilla diili rengaspalveluista joko Vianorilla tai Euromasterilla.
Jälkikäteen voi toki vaihtaa vaikka mihin, mutta tehtaalta tulevaan kesärengasmerkkiin ei voi vaikuttaa tilauksen yhteydessä. Nexeneitä toimitetaan vain 16-tuumaisina, joten valitsemalla isommat vanteet saa jotain muuta merkkiä. Talvirenkaat eivät tule tehtaalta auton mukana, joten niissä toki valinta on vapaa.
Juurikin noin, kuten edellä sanottu . Kesänakit on mitä on ainakin 16" kokona, koska tehdas ostaa tiettyyn valmistuserään parhaan tarjouksen tehneen rengasmerkin nakit.
Mikä muuten selittäisi tuon rengasmerkkien kirjon, Vehon myyjä mulle tätä kertoi, Tsekeissä käytyään.
Kilpailu on kovaa ja sama pätee muissakin automerkeissä, kuten varmaan moni VW:n ja Audin ostajakin tietää.
Itse taas liisailen jälleen, niin ihan sama. Mulla oli liisarissa Dunlopit kesäpalloina 16" ja ja talvisina Misukan Xice- nastat 16" tarvikealuilla.
Pirelli Cinturato P7 225/45 17" oli alla maaliskuussa luovutetussa autossa. Renkaat ovat ainakin uutena erinomaiset ajaa.
Michelin energyt eilen haetussa 4x4 liisarifarkussa 205/55/16 ja talvitakit Misukan xice-nastat tarvikealuilla sama koko
Näyttäisi olevan Bridgestone Turanzat 225/45/17. Saas nähdä minkälaiset ovat..
Moikka!
Mitä mieltä ootte ollu Alaris vanteista?
Onko ollu tyylikkään näköset? Onko nää 18" vanteilla tulleet renkaat laatumerkkejä/malleja?
Vielä kerkeis ruksailemaan moiset mukaan :)
Lainaus käyttäjältä: vaarinväliliha - 10.04.15 - klo:09:53
Moikka!
Mitä mieltä ootte ollu Alaris vanteista?
Onko ollu tyylikkään näköset? Onko nää 18" vanteilla tulleet renkaat laatumerkkejä/malleja?
Vielä kerkeis ruksailemaan moiset mukaan :)
Mulla pyöriny tehtaan bridgestone potenzat 225/40/18 n.3k ja aivan kamalat renkaat. Uudella asfaltilla hiljainen, mutta vähäki kuluneemmalla ujeltaa rankasti. mutta eniten häiritsee pidon puute. Eipä tarvi paljoo kaasuu hipasta ja taas on olinpaikka merkattu.. GY tai nokia on jo mielessä :)
Jäitä hattuun isojen pyörien kanssa. Jos nyt järkeviä isoja pyöriä onkaan, niin ainakin mukavan ja turvallisen ajamisen edellytyksenä ovat kevyet (=kalliit ) vanteet ja kevyimmät mahdolliset laaturenkaat (=kalliit ). "Vakiona" olevat isot pyörät ovat painavia ja ovat siten erittäin rasittavat niin autolle kuin matkustajillekin; ts. suuri hitausmomentti hidastaa pyörien liikereagointeja joustoissa, kiihdytyksissä ja hidastuksissa -> nivelet, laakerit, vaimentimet, jouset, jarrut, ... ja rahapussi kärsivät - kuten mukavuuskin. Mutta turhamaisuudesta maksavat muutkin kuin naiset. ::)
Kiitos mielipiteistä!
Tosiaan nyt on kovan mietinnän alla että säästäisinkö Jetasta vanteet ja renkaat ja laittasin alle sitten liikkeessä kun menen autoa noutamaan.
Vanhat on 225/45/17, ihan mukavan näköset kylläkin. Mutta täytyy myöntää että tässä tapauksessa tykkään olla turhamainen 8)
http://www.rengaslasi.com/ (http://www.rengaslasi.com/)
Tuolta toi Toxic on nykynen setti, näköjään päässy oikeen mainoksiin ;D
Näissä olis kumit tän kesän jälkeen finaalissa, joten ens vuonna saa sitten laittaa rahaa niihin.
Siksi ajattelin että jos nyt saa 550â,¬ 18" uusilla gumeilla niin kannattais vaihtaa...?
Sotkan luovutus oli helmikuun puolivälissä 2015. Ensitalvirenkaina Nokevan Hakka8:t nastoilla. 205/55/16" (halusin tommoset).
Tällä viikolla autolla ajettuna n. 3500km ja ensi kertaa tuli TPMS-häly. Ajelin paikallisen Esson pihaan ja mittasin (rengas)paineet omalla Bilteman mittarilla. Joka renkaassa näytti olevan 2,9 bar. Keli oli nollassa. Ihmettelin että onpa korkeat paineet?? ...sellaiset olivat luovutuksessa laittaneet. Kuittasin TPMS-hälyn jonka jälkeen sitä ei ole tullut ja sen jälkeen ajettu muutama sata kilsaa.
Auton ohjeen mukaan pienellä kuormalla pitäisi olla luokkaa 2,3 bar ja vähän isommalla 2,5 bar. Mutta että 2,9?
Tänään vaihoin ensiasennuskesärenkaat alle. Ridgestonen Potenzat 225/40/18". Laitoin paineiksi 2,7-2,8 bar. Ajomelu väheni hieman hakkoihin verrattuna. Sen verran että nyt kiihytyksissä kuuluu moottorin ääni hieman enemmän. Mutta yllättävän vähän tuo melu pieneni nastoista kesäkumeihin vaihdettaessa. Paljoa en ole tosin ajellut vielä. Kokemusta n. 20km kuivaa&karkeaa asvalttia.
Paineen mittauksessa käytin absoluuttisen tarkkaa Bilteman mittaria. :) Tollasta...
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Pyorat-ja-vanteet/Rengaspainemittari-2000016409/ (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Pyorat-ja-vanteet/Rengaspainemittari-2000016409/)
Michelin Energyt koossa 205/55 R16 oli alla luovutettaessa. En ole syttynyt koskaan misukoihin autossa enkä vyötäröllä. Näillä ajetaan sitten kesä ja menevät kierrätykseen talvirenkaisiin siirryttäessä.
Bridgestone Potenza S001 225/40/18 on omassa alla. Herkästi alkaa luistonestoa vilkuttamaan... ::)
Jaahas, päätökset tuli tehtyä ja pitäydytään näissä vanhoissa vanteissa, saa liike pitää nuo ensiasennusrenkaat 8)
Bridgestone Potenza S001 225/40 R18 täälläkin. Yllättävän siedettävät äänitasoltaan, ei tullutkaan mikään paha melushokki Nokian R2 kitkojen jälkeen. Olen ajanut näillä vasta 150 km joten ei ole tullut annettua kunnolla sikaa vielä, mutta pito on kuitenkin aivan eri sfääreissä kuin kitkoilla :)
Itsellänikin oli Räsässä Bridgestone Potenza S001-kumit ensiasennusrenkaina. Plussana todella hyvä pito, nautinto ajella kitkojen (Continental) jälkeen.
Miinuksena E-luokan vierintävastus ja kohtuu kova melutaso. Nyt vaihdoin noiden tilalle Goodyear EfficientGrip Performancet ja lyhyen ajelun perusteella rengasmelu on huomattavasti vaimeampi ja B-luokan vierintävastus näyttäisi eroavan käytännössäkin E-luokasta yhtä paljon, kuin paperilla luvataan. GY:t ovat kohtuu jämäkät ajaa, mutta eivät yllä mutkissa ihan Bridgestonen tasolle.
Ei oikein käytännössä toteudu Skodan esitteessä oleva mainoslause noiden S001-kumien kanssa...:
Matalan vierintävastuksen renkaiden käyttö vaikuttaa suotuisasti sekä polttoaineen kulutukseen että pakokaasupäästöön.
1.6 TDI combi ja 16" vanteilla oli Michelin Energy Saver 205/55R16 91V. En tiedä mitkä 16" oli koeajoautossa syksyllä, mutta nämä ovat hiljaisemmat. Positiivinen yllätys siis odotuksiin nähden.
Mulla sattui kanssa nuo Potenzat koossa 225/40R18. Yllättävän hiljainen on noilla, kuten muualla todettua, hiljaisempi kuin vm. 13 205/55R16 Conteilla.
Kulutus inhimillisehkö, sellaista vajaata 6,2l/100km tankkauksista laskettuna. Pitovaikeuksia ei ole, kun ei uskalla vielä sisäänajovaiheessa lähettää ;)
225/40/18 ja Dunlop sportmaxx ??? 8) Paistettu 2215.
Talvinakit autoliikkeen kautta ja 205/55/16 Contimental kitkat, vigingconti 6, paistettu 4314.
Lainaus käyttäjältä: isoville - 20.07.15 - klo:15:38
225/40/18 ja Dunlop sportmaxx ??? 8) Paistettu 2215.
Talvinakit autoliikkeen kautta ja 205/55/16 Contimental kitkat, vigingconti 6, paistettu 4314.
Samat kesäpyörät oli itsellä. Ihan mukavan hiljaiset ainakin ovat.
Kitkat saan vasta syksyllä, vaikka tulivat kaupanpäälle.
Michelin Energysaverit 205/55 R16 tuli ensiasennuksena.
Tyytyväinen olen ollut tähän asti. Tosin vähän olen vasta ajanut. Noin 500km.
Kerran moottoritien rampilta kiihdyttäessäni vesisateessa vesiuralla suti... Sanotaanko näin että ei mielestäni sillä kiihdytyksellä ois pitänyt sutia... Mutta koska olen untuvikko(vertaillakseni eri tehoisia autoja) näin tehokkaan auton ratissa niin voihan se olla että potkua koneessa löytyy yllättävän paljon! ;)
Tai sitten se johtuu leveämmästä renkaasta johon olen tottunut. Nousee herkemmin veden pinnalle?
Vielä parempi tuuri minulla, tuli MY2016 hankookit 17" koolla. Onko kokemuksia?
Lainaus käyttäjältä: cannon - 04.05.14 - klo:17:55
Dunlop Sport Blueresponse 205 55 R16 oli alle laitettu, ihan ok:lta tuntuu, ainakin nastoilla jyrryyttämisen jälkeen.
Nyt noilla on ajattu kahtena kesänä yhteensä n 14 000 km ja aika hyvin ovat kuluneet. Taitaa mennä vaihtoon tässä syksyn aikana tai ainakin ensi keväänä. Joten ei ole kestävyys kaksinen.
Uudessa Räsässä 225/40 R18 Bridgestone Potenza S001... kuivalla asfaltilla kulkevat ihan ok, ei kokemuksia vielä isommista urista tai kunnon sadekeleistä.
Lainaus käyttäjältä: johnny67 - 30.08.15 - klo:08:39
Vielä parempi tuuri minulla, tuli MY2016 hankookit 17" koolla. Onko kokemuksia?
Jaa, tämä on vissiin nyt viralline merkki siitä, että hankook on "merkkirengas"....
Meillä on Nexen renkaat alla ... kymppitonni on ajettu ja peltivanteet 16" on meidän autossa. Auto saatiin viime vuoden joulukuussa. Enkä ollenkaan ymmärrä tätä kohkaamista auton renkaiden merkin suhteen???
Jos siis autonvalmistaja (tässä tapauksessa besteselling Skoda) haluaisi tuhota ala-arvoisilla RENKAILLA oman brädninsä maineen niin luulisen sen jo tapahtuneen.
Me ostettiin auto ihan normisti... siihen tilailtiin sitä sun tätä pakettia enkä kuolemaksenikaan muista mitään kohtaa siellä että "valitse surkeat Nexenit tai parhaat Continentalit". Ehei.
Noilla Nexeneillä on ajettu nyt siis ihan tarpeeksi huomataksemme onko hyvä vai huonot. Ja veikkaan ettei keskivertoautoilijat pystyisi oikein erottamaan milloin on hyvät ja milloin on huonot renkaat alla. Siis normiajossa. Puhun nyt hyvästä ja huonosta ja niiden erosta. Erinomaisen ja ala-arvoisen erosta en puhu.
Joku jo aiemmin onkin maininnut että "hyvä rengas on jarrutusominaisuuksiltaan erinomainen ja kuluu pois sitten nopeasti". Vaikka rengasteollisuus on kaiken aikaa parantanut renkaiden ominaisuuksia niin tuo yleinen teoreema taitaa silti pitää paikkansa.
No, oli miten oli autolla on ajettu kovempaa kuin Suomen moottoriteillä on ajettu (ulkomailla) ja mitään huonoa en ole renkaissa havainnut, päinvastoin. Suh hiljainen ja näkymätön. Ei mitään yllättävää eikä todellakaan ole liukas rengas.
Kuitenkin itsekin olin vähän hämmästynyt että tällaisen nimiset ensiasennusrenkaat alle. Piti mennä oikein katsomaan että mikä se Nexen on. Etelä-Korea on kotimaa ja vuodesta 1942 on pulju ollut pystyssä. Ja eiköhän siellä satavuotiaalla Skoda-firmallakin ole sentään jotain speksejä joiden vaatimukset renkaat ensin täyttävät ja sitten vasta pääsevät uuden auton alle. Ihan mitä tahansa ristikudosrenkaita sinne ei nyt kuitenkaan laiteta. Vaikka niitä diiselien päästöjä softalla kikkaillaankin :-).
Mulla liisariin tuli Nexenit ja joku aiemmin kertoikin, että peltivanteet jos valitsee niin näin käy.
Oli mullekin mallia nevaheard ja piti kookkeloida että mitäs kuraa sinne on alle laitettu.
TUossa pari linkkiä, josta yhteenvetona voi sanoa peruskummit osastoa hieman keskiarvon alle. Ei kovin taloudelliset, hiljaiset tai märällä pitävät.
Mutta eipä tule (ainakaan tarkoituksella) ajettua niin limiitillä (peltivanteetkin sen jo kertoo) että rengasvalinta tekisi juuri sen ratkaisevan eron kolaroinnin tapahtumisen suhteen. Märällä muutama hieman yllättävä kiihdytyssutaisu ollut, mutta osasyynä siihenkin on kaasu-Ocun painonjakauma ja pykälää kovemmat paineet.
https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15.aspx?ComponentId=201884&SourcePageId=31821
(https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15.aspx?ComponentId=201884&SourcePageId=31821)
Jos ei linkki futaa, mene adac.de ja hae reifentest --> kesäkumit 2014 testi.
http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?s_p_=Kes%E4renkaat&m_s=3&search_tool=standard&tyre_for=&rsmFahrzeugart=ALL&x_tyre_for=&ist_hybris_orig=&dsco=136&suchen=Hae+rengasta&cart_id=40424941.136.17394&ranzahl=4&with_bootstrap_flag=1&sowigan=So&Breite=205&Quer=65&Felge=15&Speed=&Load=&Marke=Nexen&kategorie=6&filter_preis_von=&filter_preis_bis=&homologation=
(http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?s_p_=Kes%E4renkaat&m_s=3&search_tool=standard&tyre_for=&rsmFahrzeugart=ALL&x_tyre_for=&ist_hybris_orig=&dsco=136&suchen=Hae+rengasta&cart_id=40424941.136.17394&ranzahl=4&with_bootstrap_flag=1&sowigan=So&Breite=205&Quer=65&Felge=15&Speed=&Load=&Marke=Nexen&kategorie=6&filter_preis_von=&filter_preis_bis=&homologation=)
Jos ei linkki...rengas-online.fi ja hae merkillä Nexen N Blue HD.
Uudessa räsässä 225/40/18" Bridgestone Potenza S001. Muuten ok mutta hieman äänekkäät verrattuna exän saman kokoisiin Continentaleihin.
Lainaus käyttäjältä: octaviaville - 05.10.15 - klo:17:55
Meillä on Nexen renkaat alla ... kymppitonni on ajettu ja peltivanteet 16" on meidän autossa. Auto saatiin viime vuoden joulukuussa. Enkä ollenkaan ymmärrä tätä kohkaamista auton renkaiden merkin suhteen???
Totta, vähissä on surut jos tehtaan renkaita pitää haukkua. Ja Nexenistä vielä puhuttaessa tulee vain mieleen että tietämättömyyttään mollaavat. Itsekin olen ajanut (loppuun) monta Nexun sarjaa eri kokoluokissa, ja erittäin hyvänä vaihtoehtona pidän rengasta edelleen. Pyöreät, suht hiljaiset ja riittävän pitävät. Sopii varmaan Ocuunkin kuin nenä päähän.
Tyystin eri pirssistä kyse mutta laitan härskisti tähän ketjuun kun liippaa samaa aihetta:
Toledon perusmallia katselin liikeessä, alla oli Bridgestonen kesärenkaat. Kävin koeajolla, siinä autossa taas alla oli Kumhot. Ostin auton ja siinä tuli sitten Nexenit. Taitaa olla niin että konsernin autoissa aika paljon vaihtelee minkä valmistajan renkaat alle sattuu tulemaan?
Nexenit löytyi omastanikin kesärenkaina, mutta metriäkään en ole ajanut niillä kun alla oli contin piikit luovutushetkellä.
Ihan hyvältä nexenit ainakin näytti
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1445932385017.html (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1445932385017.html)
LainaaSkoda käyttää Fabia-mallissaan peräti viiden eri valmistajan renkaita: Bridgestonea, Dunlopia, Kumhoa, Micheliniä ja halpismerkki Nexeniä. Suurempi, ja yksi Suomen suosituimmista automalleista, Octavia puolestaan toimitetaan asiakkaalle Continentalin, Dunlopin, Hankookin, Michelinin tai Pirellin renkailla.
Kuten muillakin automerkeillä, myös Skodalla lopulliseen rengasmerkkiin vaikuttavat autoon valittu varuste- ja moottorivaihtoehto. Silti myös saman mallin ja version sisällä saattaa auton alle päätyä useampaa eri merkin rengasta.
Yeti näemmä poikkeaa ruodusta, siinä oli alla GoodYearit.
Pari vuotta sitten oma Ocu tuli jotkin Dunlopin renkaat allaan. Muistaakseni ihan kelvollisen hyvityksen niistä 14 km ajettuna sain Euromasterilla, kun hommasin nuo 17'' kesäpyörät. Ne Dunlopit siis oli vakiokoon 205/55-16.
Minulla on ollut Fabiassa Nexen kesärengas orginaaliasennuksena ja yksi havainto on kyllä ollut se, että aina aamulla (yön seisonnan jälkeen) ratissa ikäänkuin ravistaisi. Meno kuitenkin tasaantuu sitten muutaman minuutin ajon jälkeen. Ensin epäilin ohjaustehostimen toimintaa, mutta kun nyt talvirenkaiden käyttöönoton jälkeen ei ravistusta enää ollutkaan, niin kai sitten syy on renkaissa. Pitää keväällä tutkia ja ainakin tarkistaa tasapainoitus, jos muuta ei löydy.
Mulle tuli Scoutti juuri tehtaalta, siinä alla GoodYear Efficientgripit koossa 225/45r18. :)
Minulla vm.015 Octaviassa Misukat ja talvikumina tuli Continentalit nastoilla.
Samaa settiä kuin muissa Räsäsissä, Bridgestone Potenza S001 225/40R18.
Talvikumit Michelin X-Ice North 3 225/45R17.
Kuluvalla viikolla tuli nastat alla auto ajoon ja näkee onko noista nastoista yhtään enää jäljellä kun alkaa olla liukasta ja jäätä.
Lainaus käyttäjältä: kt - 20.11.15 - klo:19:54
Minulla on ollut Fabiassa Nexen kesärengas orginaaliasennuksena ja yksi havainto on kyllä ollut se, että aina aamulla (yön seisonnan jälkeen) ratissa ikäänkuin ravistaisi. Meno kuitenkin tasaantuu sitten muutaman minuutin ajon jälkeen. Ensin epäilin ohjaustehostimen toimintaa, mutta kun nyt talvirenkaiden käyttöönoton jälkeen ei ravistusta enää ollutkaan, niin kai sitten syy on renkaissa. Pitää keväällä tutkia ja ainakin tarkistaa tasapainoitus, jos muuta ei löydy.
Rengas vähän lättänä yön seisonnan jälkeen. Korjaantuu kun hetken ajaa. Jos tasapainotus on pielessä niin se ei lakkaa parin minuutin ajon jälkeen. Tota lievää ravistusta tekee aika moni rengas ja sen huomaa parhaiten jos on sileä tuore asfaltti alla.
No tuota vähän itsekin olen arvellut ^. Mutta tutkitaan keväällä lisää.
Dunlop sport maxx 225/45/17
Pirelli Cinturato P7 (Octavia Combi RS)