VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Polo 6N/6N2 (94-02) => Aiheen aloitti: m1ke - 30.01.14 - klo:15:30

Otsikko: POLO 1,4 -98 ohjaustehostimen pumppu.
Kirjoitti: m1ke - 30.01.14 - klo:15:30
elikkä putosi pumpun akseli siimapyörineen tielle ja öljyt tuli tehostimelta ulos.. sen jälkeen auto seissyt 2kk ja nyt koitin käyntiin niin öljyn paine valo palaa iloisesti! onko nätti vaihtaa tehostin pumppu? onko tehostin yhteydessä tuohon moottori öljy pumppuun? vai onko vaan moottori öljyt jäässä.
Otsikko: Vs: POLO 1,4 -98 ohjaustehostimen pumppu.
Kirjoitti: Arska F - 31.01.14 - klo:09:34
Ohjaustehostin ei ole yhteydessä moottorin öljypumppuun millään tavalla, on täysin erillinen systeemi.

Ettei vain nyt olisi käynyt silleen, että Ot:n pumppu hajotessaan on rikkonut sieltä moottorista jotain muutakin.
Otsikko: Vs: POLO 1,4 -98 ohjaustehostimen pumppu.
Kirjoitti: m1ke - 31.01.14 - klo:19:37
juu eli auto seissy nyt yön lämpimässä hallissa, ja hörähti käyntiin ja öljyn painetta tuntuu olevan taas.. eli oli vaan jäässä jostain sopivasti. laskin vanhat (Harmaat) öljyt pois laitoin tilalle pö+öljy 50/50 seoksen moottoriin ja käytin muutaman min. jonka jälkeen uusi suodatin ja 5w50 öljyt  moottoriin.
Otsikko: Vs: POLO 1,4 -98 ohjaustehostimen pumppu.
Kirjoitti: Arska F - 01.02.14 - klo:16:10
Jos öljy oli harmaata, niin siinä on kyllä ollut melkoisesti vettäkin seassa...
Otsikko: Vs: POLO 1,4 -98 ohjaustehostimen pumppu.
Kirjoitti: m1ke - 02.02.14 - klo:18:46
Eli sopiva pumppu löytyi 740 dti volvosta.. ainut ero oli että kiilahihna pyörä vaihtui moniuraan. pyörä irtautui akselista ulosvetäjällä ja lämmöllä.
Otsikko: Vs: POLO 1,4 -98 ohjaustehostimen pumppu.
Kirjoitti: SeppoN - 02.02.14 - klo:21:32
Lainaus käyttäjältä: m1ke - 31.01.14 - klo:19:37
juu eli auto seissy nyt yön lämpimässä hallissa, ja hörähti käyntiin ja öljyn painetta tuntuu olevan taas.. eli oli vaan jäässä jostain sopivasti. laskin vanhat (Harmaat) öljyt pois laitoin tilalle pö+öljy 50/50 seoksen moottoriin ja käytin muutaman min. jonka jälkeen uusi suodatin ja 5w50 öljyt  moottoriin.

Olisi ollut hyvä juttu, jos olisit irroittanut öljypohjan ja puhdistanut sen. Voi sen vieläkin tehdä. Itse asiassa pelkään, että joudut uusimaan öljyt vielä kerran. Mistä se vesi on öljyn joukkoon joutunut? Ettei vaan olisi kansipahvi mennyt.

Jos ja kun avaat öljypohjan, niin puhdista myös öljypumpun imusihti.
Otsikko: Vs: POLO 1,4 -98 ohjaustehostimen pumppu.
Kirjoitti: m1ke - 03.02.14 - klo:22:00
Seuraillaan öljyn tillannetta.. Kyseistä ohjaustehostin pumppua: 1H0422155E on käytetty seateissa, skodassa ja volvon diiselleissä.
Otsikko: Vs: POLO 1,4 -98 ohjaustehostimen pumppu.
Kirjoitti: m1ke - 09.02.14 - klo:18:34
nonniin pumppu vaihdettu+ ATF öjyt, mutta ohjaus edelleen jäykkä. olisiko ilmaa järjestelmässä?? ilmautuuko itsekseen vai vaatiiko toimenpiteitä?