VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3C (05–10) => Aiheen aloitti: Passatman - 20.01.14 - klo:10:45

Otsikko: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: Passatman - 20.01.14 - klo:10:45
Nonii nyt olis ominaisuutena että lämmöt vittuilee. Jos ajan vaikka 40 km niin lämmöt saattaa erittäin hitaasti nousta 90:neen mutta jos ajan pikatieltä taajamaahan niin lämmöt laskee n. 70-75 asteeseen. Pihalla asteita on tietysti se -15 että oletettavaa on ettei dieseli oikeen lämpeä. En ole vielä laittanut pahvia keulalle mutta viittaahan toi termostaattiin? Eikä se termari kalliskaan ole, mutta miten sen vaihtaa? Onko jollain laittaa ohjeita siitä tai muuta vinkkiä?
(Viime vuonna auto ei tehnyt tollaista vaikka oli enemmänkin pakkasta eikä silloinkaan ollut pahvia keulalla. )

Autohan on siis vw passat 3c 2006 farkku 2.0tdi 125kw koneella.
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: Anza - 20.01.14 - klo:20:56
Omalle autolle tuo on aivan normaalia käytöstä. Nyt toinen talvi menossa ja jos pakkasta on yli -15c, niin lämmöt saattaa juuri pitkää matkaa ajaessa 80km/h vauhdissa pysyä 90c, mutta muuten kyllä tippuu alas, yleensä johonkin 70-75c. Nyt viikonloppuna käytiin lenkki Pirkanmaalla ja takaisin ajellessa tein ostopäätöksen merkkikohtaiselle maskisuojalle, kun lämmöt ei meinannut pysyä matka-ajossa -19c pakkasella 60c paremmalla puolella.. Liikkeellelähdön jälkeen nostaa kyllä Webaston avulla lämmöt normaaliin, mutta sen jälkeen vähänkään taloudellisemmalla ajotavalla laskee sinne 60c hujakoille.

En usko, että termarin vaihto vaikuttaa mitään ainakaan omassa autossa, koska jos se olisi niin loppu, että aukeaa jo 60c asteessa kierto, niin lämpöongelmia olisi jo pikkupakkasilla. Itse ainakin otan seuraavaksi asiakseni joko rakentaa tai ostaa maskisuojan.
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: repomies - 20.01.14 - klo:21:04
Ihan normaalia tosiaan. Keulamaskia tuo vaatisi.

Minulla muistaakseni 80 km/h vauhdissa ei oikein nouse 90 asteeseen mutta yli satasta ajaessa ilmanvastusta on jo sen verran että hukkalämpö riittää nostamaan lämmöt normaaliksi. Riippuu ihan pakkasen määrästä miten lämmöt nousee.
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: pasaatikuski - 21.01.14 - klo:12:54
Pari talvea sitten hommasin maskipeiton, kun ei parin kympin pakkasilla pysynyt lämmöt ylhäällä. Nyt lämpenee huomattavasti nopeemmin, suosittelen!
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: Killer - 22.01.14 - klo:07:28
Maski suojat paikalleen niin rupeaa lämpeämään. Myöskin jos puuttuu moottorin alta "suoja"muovi niin sekin hidastaa lämpeämistä.
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: MOP - 22.01.14 - klo:08:33
Onko tuo 2.0 TDI termari kokonaan kiinni moottorin ollessa kylmä vai onko siinä pieni virtaus kylmänäkin?
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: Passatman - 22.01.14 - klo:10:05
En osaa kyllä sanoo tohon mitään... :)
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: pasuo - 05.02.14 - klo:10:46
Oma kärry lämpiää hyvin ja pysyy lämpöisenä tehdas-webaston ja peitteiden avulla.
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: Tos® - 05.02.14 - klo:21:04
Jos moottorin oikeat lämmöt on 70-75, mittariston neula tällöin on kivunnut tasan 90 asteeseen.
Jos taas lämmöt rupee tippuun alle 70, neula taaseen näyttää mitä sattuu alempaa lukemaa. Kunnes neula saavuttaa ~70 asteen, jolloin taas näyttämä on oikea.

Tämä on ollut vokkeloiden mittaristoissa jo neloskoppasesta golffista alkaen....
Liitteessä kuva muutaman päivän takaa...


Tunnettua taas on että TDI on nuukasti lämpeäviä, omassakin on säleikkö tukittu vanhalla telttapatjalla....
Ajossa voin seurata arvoja, pakkasneste on 80-86, samoin öljyt.

Joten termostaatti ...?
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: firstvw - 05.02.14 - klo:23:04
Mistä tuo Tossin lämpötilanäyttö on peräisin? Vain golfin ominaisuus? Tahtoo samanlaisen
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: PasiKo - 05.02.14 - klo:23:30
www.kufatec.de (http://www.kufatec.de)

E-MFA Dis add-on

Toimii vain punaisella ajotietokoneen näytöllä olevissa mittaristoissa, eli passat 3c ->2008 asti jotka ovat ilman Bluetoothia.
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: Tos® - 06.02.14 - klo:18:27
Lainaus käyttäjältä: firstvw - 05.02.14 - klo:23:04
Mistä tuo Tossin lämpötilanäyttö on peräisin? Vain golfin ominaisuus? Tahtoo samanlaisen
Tuo on polarFIS+
Taisivat luvata toimivan myös puhelimen kanssa.


http://www.auto-polar.com/index-load-Polar_Fis2.htm (http://www.auto-polar.com/index-load-Polar_Fis2.htm)
LainaaCompatible with free-hands OEM and FISCON, not like other products, POLAR FIS+ not use "Telephone" menu of your navigation screen (FIS), it uses a new menu called Polar FIS (even you can rename later)

Lainaus käyttäjältä: PasiKo - 05.02.14 - klo:23:30
Toimii vain punaisella ajotietokoneen näytöllä olevissa mittaristoissa, eli passat 3c ->2008 asti jotka ovat ilman Bluetoothia.
Löytynee myös valkoiselle mittaristolle:

http://www.auto-polar.com/index-searchmod-15-searchabout-20-load-module_news.php.htm (http://www.auto-polar.com/index-searchmod-15-searchabout-20-load-module_news.php.htm)
LainaaWe are proud of present our new firmware update for VAG vehicles with RED, WHITE and COLOR dot.
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: MOP - 16.11.14 - klo:18:20
Onko termostaatin vuotaminen kuinka todennäköinen vika? Siis että se jäisi hieman raolleen kylmänäkin.

Passatin termari avautuu ilmeisesti 87-88 asteessa. Onko haittaa jos laittaa esim. 92 asteen termarin tilalle?
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: isukki - 16.11.14 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.02.14 - klo:18:27
Tuo on polarFIS+
Taisivat luvata toimivan myös puhelimen kanssa.


http://www.auto-polar.com/index-load-Polar_Fis2.htm (http://www.auto-polar.com/index-load-Polar_Fis2.htm)Löytynee myös valkoiselle mittaristolle:

http://www.auto-polar.com/index-searchmod-15-searchabout-20-load-module_news.php.htm (http://www.auto-polar.com/index-searchmod-15-searchabout-20-load-module_news.php.htm)

Kuinkas tuo asennetaan? Olisi kyllä kiinnostava kapistus. Näytti obd.fi myyvän tuota.
Otsikko: Vs: Passat 3c 2.0tdi lämmöt ei nouse/ termostaatin vaihto
Kirjoitti: Tos® - 17.11.14 - klo:20:32
Paketissa on piuha can-väylä boksin ja johdon väliin, josta johto menee polarin boksille.

Nykyään päivityksen jälkeen tuo näyttää jäähdyttimen lämpötilaa ja saa mm. videot näkymään ajon aikana.