Varmaan löytyy topicceja tästäkin, mutta kysytään nyt kuitenkin.
Tarvis olis löytää BA15S-kantaiset 21W LEDit, joissa olis sivuillekin ledejä ja pitäis toimia 2010 Skoda Octaviassa päiväajovalojen paikalla. Näitähän kyllä löytyy mm. ebaysta pilvin pimein, mutta mielellään ottaisin samaan tilaukseen W5W (T10-kannalla) olevat ledit mukaan. Molempia siis tarvisin parin.
Itse pikaisella googletuksella löysin tosiaan noita BA15S-kantaisia, jotka eivät herjaa palaneista polttimoista, mutta mahtaako noita W5W ledejä ollakaan sellaisia / mahtaako noista edes herjaa tulla, vaikka laittaisi tuollaiset sisätiloihin tarkoitetut polttimot parkkeihin. W5W-polttimo tulossa W211 merciin.
Laittakaapa vinkkejä hyviin ostosaitteihin.
Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 19.07.13 - klo:21:22
Varmaan löytyy topicceja tästäkin, mutta kysytään nyt kuitenkin.
Tarvis olis löytää BA15S-kantaiset 21W LEDit, joissa olis sivuillekin ledejä ja pitäis toimia 2010 Skoda Octaviassa päiväajovalojen paikalla. Näitähän kyllä löytyy mm. ebaysta pilvin pimein, mutta mielellään ottaisin samaan tilaukseen W5W (T10-kannalla) olevat ledit mukaan. Molempia siis tarvisin parin.
Itse pikaisella googletuksella löysin tosiaan noita BA15S-kantaisia, jotka eivät herjaa palaneista polttimoista, mutta mahtaako noita W5W ledejä ollakaan sellaisia / mahtaako noista edes herjaa tulla, vaikka laittaisi tuollaiset sisätiloihin tarkoitetut polttimot parkkeihin. W5W-polttimo tulossa W211 merciin.
Laittakaapa vinkkejä hyviin ostosaitteihin.
itellä herjaa kaikista ledestä mut so what? tarkistan autoni valot säännöllisesti niinkun sinunkin pitöäisi niin ei valoherjat paljoa hetkauta!
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 19.07.13 - klo:21:49
itellä herjaa kaikista ledestä mut so what? tarkistan autoni valot säännöllisesti niinkun sinunkin pitöäisi niin ei valoherjat paljoa hetkauta!
No ei niitä jaksa siinä näytössä tuijottaa koko aikaa. Tämäkään vastaus ei sinänsä tarjonnut mitään lisätietoa siitä, että onko joku jostain tilannut polttimoita (varsinkin noita w5w), joissa herjaa ei tule.
Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 19.07.13 - klo:21:53
No ei niitä jaksa siinä näytössä tuijottaa koko aikaa. Tämäkään vastaus ei sinänsä tarjonnut mitään lisätietoa siitä, että onko joku jostain tilannut polttimoita (varsinkin noita w5w), joissa herjaa ei tule.
Motonetistä kannattaa kattoa noita w5w, tuo meikäläisen alusta on tunnetusti todella nirso ledeistä ja ainakin motonetistä ostetut w5w parkit toimii herjaamatta...
Siis sinun pitäisi 21w polttimo korvata ledillä?
Ledien kanssa saa olla hieman tarkkana minkälaisen laittaa päiväajovaloksi, sillä liian tehokkaat lämpiävät ja alkavat joissain tapauksissa pätkimään tai lopulta palavat ja sitten liian pienitehoisilla ei valoa vain tule oikeen riittävästi. Tehokkaimmat cree-ledit ovat hyviä valoteholtaan, mutta ne sitten lämpiävät kun ledejä rakennetaan pieneen polttimoon joka suuntaan valaisemaan. 5050-smd ledit sitten eivät valoteholtaan pärjää oikein vaikka niitä hirveän kasan saakin asennettua.
Itse olen nyt kolmansia ledejä käyttänyt Jettan päiväajovaloissa, eikä nuokaan vielä aivan täysin miellytä ja neljännet on matkalla kotiin. Testattuja on "9w linssi", "30w supertehokas" sekä halpa 5050-smd ledinen.
W5W ledien kanssa tuon vastuksen rakentaminen samaan yhteyteen ledien kanssa on haastavaa vielä kun itse polttimon pitäisi olla pienikokoinen. Nämä ovat yleensä pieniä 5050-smd ledillä olevia, joita saa äärettömän halvalla joten kannattaa tilata "repullinen" jos eBaysta tilaa että saa sävyerot minimoitua. Sisälle autoon itse ostin 2x paikkoihin 6 W5W lediä että sain täsmäävät värisävyt. :)
Itse olen ledini hankkinut eBayn kautta. "Ba15s led"-hakusanalla löytyy kyllä joka makuun sopivia ledejä eikä hinta hirvitä. eBaysta voi helposti valkata ledit tulemaan erikseen, niiden ei siis tarvi samasta kaupasta tulla. Mikäli tahdot välttämättä kuitenkin ledit samasta osoitteesta saada kotiin, voin suositella "Suomalaista", eli js-tuningia:
http://www.js-tuning.com/led (http://www.js-tuning.com/led)
Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 19.07.13 - klo:21:53
No ei niitä jaksa siinä näytössä tuijottaa koko aikaa. Tämäkään vastaus ei sinänsä tarjonnut mitään lisätietoa siitä, että onko joku jostain tilannut polttimoita (varsinkin noita w5w), joissa herjaa ei tule.
Suoraan Kiinasta. 2 kpl. w5w canbus ledejä tulee kotosuomeen HongKongista n. 3â,¬:llä postikuluineen. Canbus versioilla en ole saanut kahdessa testiautossa (Skoda & Mersu) mitään herjoja parkeista. Skoda herjasi päivävalopolttimoista kun sellaisiakin kokeilin.
Noissa on vaan se ongelma, että laatu on sitä sun tätä ja alkavat herkästi vilkkumaan. Eli on ihan onnessaan mitä tulee kun noita tilaa. Skodassa yksi parkkisetti toimi lähes vuoden ihan ok, kunnes myin auton pois. Nykyisessä n. 3-4 kk jälkeen alkoi toinen parkki vilkkumaan ja joku aika siitä oli jo molemmat kokonaan pimeinä. Polttimoiden kannat oli ruosteessa. Laitoin tavalliset mahdollisimman valkoista valoa tuottavat lasikannat tilalle, kun ei jaksanut enää säätää.
Toinen ongelma ledeissä on se, että helposti joutuu ostamaa useamman satsin, jotta löytää oikea värisävyn. Yleisimmin valo on xenon valoihinkin nähden liian sinistä.
Täältäkin ääni js-tuningille. Tuolta olen kaikki Golfin led-polttimot tilannut ja palvelu on ollut todella hyvää. Eikai firma turhaan ole arenan yhteistyökumppaneissa ;)
Mulla on parkeissa ja peilien maavaloissa 5 x 5050smd canbus ledit ja hyvin on pelannut jo pidemmän aikaa.
Sisällä kattovaloissa on samanlaiset mutta ilman vastuksia.
Kiitoksia tiedoista!
Tarkoitus tosiaan korvata nuo 21W päivävalojen polttimot ledeillä tai vastaavasti jollain valkoisemmalla polttimoratkaisulla. Värin ei tarvi täysin matchata xenoneiden kanssa. Kunhan olisi enemmän valkoinen.
Parkin osalta taas mercissä on jo ledit, eikä herjaa, mutta niissä vain 4 pientä tuikkua suoraan eteenpäin, joten reflektorista ei paljoa heijastetta tule. Noita tosiaan kiinasta saa aika edukkaasti, joten pitänee kokeilla muutamalla eri ratkaisulla. Toki tuo polttimon koko on haasteellinen.
Täytyy tsekata myös js-tuningin valikoima.
Entäs missä mennään H7 LED polttimo rintamalla päävaloihin?
Edelleen kategoriaa ei mitään käyttöä?
Markkinamiehet kuviaan todisteena soveltuudesta kyllä tarjoilevat....
(http://hidconcept.com/images/products/large_119_e-kit-ledh7-14.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Taky - 20.07.13 - klo:10:04
Entäs missä mennään H7 LED polttimo rintamalla päävaloihin?
Edelleen kategoriaa ei mitään käyttöä?
tätä odottelen itsekin.. Kyllä ne jossain vaiheessa tulee.
Lainaus käyttäjältä: Taky - 20.07.13 - klo:10:04
Entäs missä mennään H7 LED polttimo rintamalla päävaloihin?
Edelleen kategoriaa ei mitään käyttöä?
Lainaus käyttäjältä: dosetti - 20.07.13 - klo:10:26
tätä odottelen itsekin.. Kyllä ne jossain vaiheessa tulee.
Ulkomaisia verkkokauppoja vierastavat voivat ostaa H7-kantaisia LED-polttimoita Motonetista:
Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 20.07.13 - klo:11:19
Ulkomaisia verkkokauppoja vierastavat voivat ostaa H7-kantaisia LED-polttimoita Motonetista:
Toki, mutta hyväksynnät ei toimi ja valoteho ei taida olla niin että niitä kannattaa edes ajatella asentaa keulille.
Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 19.07.13 - klo:21:22
Varmaan löytyy topicceja tästäkin, mutta kysytään nyt kuitenkin.
Tarvis olis löytää BA15S-kantaiset 21W LEDit, joissa olis sivuillekin ledejä ja pitäis toimia 2010 Skoda Octaviassa päiväajovalojen paikalla. Näitähän kyllä löytyy mm. ebaysta pilvin pimein, mutta mielellään ottaisin samaan tilaukseen W5W (T10-kannalla) olevat ledit mukaan. Molempia siis tarvisin parin.
Itse pikaisella googletuksella löysin tosiaan noita BA15S-kantaisia, jotka eivät herjaa palaneista polttimoista, mutta mahtaako noita W5W ledejä ollakaan sellaisia / mahtaako noista edes herjaa tulla, vaikka laittaisi tuollaiset sisätiloihin tarkoitetut polttimot parkkeihin. W5W-polttimo tulossa W211 merciin.
Laittakaapa vinkkejä hyviin ostosaitteihin.
Itse kokeilin myös 2010 Ocun päivävaloissa kaikenlaisia led-polttimoita,mutta kaikki sytytti vikavalon.
Canbus polttimot myös herjasivat.
Viimeksi oli 30w (720lm,linssillä) tehopolttimot käytössä.Hyvin ne kesti.Vuoden ainakin,kunnes auto meni vaihtoon ja otin ne pois,mutta vaativat 50w vastukset.
Ostopaikka oli Autoledit.fi.
Ei ole vielä tähän päivään asti tullut löydettyä herjaamatonta päivävalolediä 2010 Ocuun.
On vaan niin ronkeli led-polttimoille.
Ledstyle,fi ainakin myy VAG toimivia T10 5w led-polttimoita.
Ocun ajovaloparkeissa toimii herjaamatta ja sinne sopii vaikka 9ledinenkin poltin.
Lainaus käyttäjältä: Taky - 20.07.13 - klo:11:29
Toki, mutta hyväksynnät ei toimi ja valoteho ei taida olla niin että niitä kannattaa edes ajatella asentaa keulille.
Niin, tuollahan oikein huudetaan "EI TIELIIKENTEESEEN!" eli hyväksyntä puuttuu; lisäksi mainostavat "tehoLED-polttimo", mitä sillä tarkoittavatkaan... Wattimäärästä ei kerrota mitään?! :o
Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 20.07.13 - klo:11:46
Wattimäärästä ei kerrota mitään?! :o
Linkissä http://www.autoledit.fi/product_details.php?p=2826 (http://www.autoledit.fi/product_details.php?p=2826)
"Peräti 850 lumenia valoa antava LED-polttimotyyppi, jossa 8kpl Osramin ledejä + 1kpl 5W cree. Vastaa kirkkaudeltaan 50W-halogeenipolttimoa."
...ja linkissä http://www.clubtouareg.com/forums/f43/the-best-h7-bulbs-and-halogen-bulbs-in-general-31736.html (http://www.clubtouareg.com/forums/f43/the-best-h7-bulbs-and-halogen-bulbs-in-general-31736.html)
"Standard H7:
55w, 1500 lumens, 500 hours
H7 ultra "Plus+50" (any brand):
55w, 1580 lumens, 225 hours
H7 Xtreme "Plus+80" (Philips) or "Plus+90" (Osram):
55w, 1620 lumens, 200 hours
H7 rallye+65 (Osram only):
65w, 2100 lumens, 500 hours, obvious choice."
----------------
Siis 850 lumenia LED:llä ja perus H7 halogeenillä 1500 lumeni = tuplasti.
Ei ole LED H7:sta toistaiseksi ajovaloasennuksiin.
Lainaus käyttäjältä: Taky - 20.07.13 - klo:10:04
Entäs missä mennään H7 LED polttimo rintamalla päävaloihin?
Edelleen kategoriaa ei mitään käyttöä?
Markkinamiehet kuviaan todisteena soveltuudesta kyllä tarjoilevat....
Tuollaiset kuvasi 24w LED-polttimot maksavat maailmalta toistasataa. Nuille luvataan markkinamiesten lumeneita sen 1800 kappaletta, joka olisi about tehokkaimpien halogeenien tasolla. Ei niillä silti kuuhun mennä tuolla hinnalla ja puuttuvilla hyväksynnillä..
Tätä ledihommaa ei mielestäni kannata ottaa vielä ihan tosissaan, että näistä oikeasti olisi pelastajaksi lisävalon tai pienenevien co-päästöjen suhteen ainakana jälkiasennusvärkein. Tuunaajat tuunaa kiinaledeillä autojaan ja sitten täällä voidaan väitellä mikä on parasta ja mikä ei.
Itselläni on nyt tällaiset paikallaan, eikä näissä teho riitä läheskään 21w hehkulankapolttimon tasolle. Jos auton käynnistää valot päällä (ts. DRL:t eivät syty) tulee herja palaneista DRL polttimoista, joka sitten sammuu kun ne sytyttää päälle.
http://joukon.no-ip.org/~cond/ledi1.JPG (http://joukon.no-ip.org/~cond/ledi1.JPG)
Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 20.07.13 - klo:13:07
...
Tuunaajat tuunaa kiinaledeillä autojaan
...
Kiinalla on kutakuinkin monopoli ledipolttimoiden valmistuksessa, eli paikallisista nettikaupoista ostetut on sitä samaa paskaa mitä saa parilla kolmella eurolla (postikuluineen) Hong Kongista. Hinta vain on paikallisissa putiikeissa viisinkertainen.
Kun Kinukeista tilaa isomman erän polttimoita (kuten liikkeet tekevät) niistä saa vielä paljousalennusta, jolloin esim. tavallisten canbus parkkipolttimoiden hinta jossain 1â,¬ kieppeillä / pari.
Mielellään paikallista yrittäjyyttä tukee, mutta jossain menee ahnehtimisen raja.. tyhmä ei tarvitse olla.
XENONKUNGEN myy aika tehokkaan näköisiä led-polttimoita.
Hinnat on kovia :o
Noista kuvista voi vetää omat päätelmät?
BA15S poltin toteutettu 6X5W Cree ledeillä.
Niin ja valkovaloinen led-poltin ei päivänvalona näy niin hyvin,kuin keltaisempi hehkulankapoltin.
Lainaus käyttäjältä: TLPH - 20.07.13 - klo:15:29
XENONKUNGEN myy aika tehokkaan näköisiä led-polttimoita.
Hinnat on kovia :o
Noista kuvista voi vetää omat päätelmät?
BA15S poltin toteutettu 6X5W Cree ledeillä.
Niin ja valkovaloinen led-poltin ei päivänvalona näy niin hyvin,kuin keltaisempi hehkulankapoltin.
Itselläni on samanmoiset kans... peruutusvaloina ym. satunnaisemmassa käytössä toimivat hyvin, päiväajovaloina lämpeävät ja rupeavat pätkimään 5km ajon jälkeen ja sammuvat.
Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 20.07.13 - klo:17:57
Itselläni on samanmoiset kans... peruutusvaloina ym. satunnaisemmassa käytössä toimivat hyvin, päiväajovaloina lämpeävät ja rupeavat pätkimään 5km ajon jälkeen ja sammuvat.
Samanmoisia kokemuksia edellisen kulkineen kanssa. Rekkarinvalot ja parkkivalot oli vaihdettu ledeihin. Vuoden päivät meni ongelmitta, mutta sitten alkoivat jotkut ledimoduulit polttimista pätkimään. Se oli kohtuu terävää räpsimistä ja pimeällä se alkoi jo herättämään huomiota kanssaautoilijoissa.
Toinen erikoinen seikka, mikä tuli vastaan useammin noiden ledi-parkkien (5W5) kanssa oli se, että jos laittoi ajovalot+pitkät ja sumarit samanaikaisesti päälle niin silloin putosivat ledi-parkit pois päältä ja tuli vikailmoitus palanneesta polttimosta näyttöön. Auton kun sammutti ja käynnisti uudelleen niin vikailmoitus oli poissa ja ledi-parkit paloivat taas normaalisti.
Sisätiloissa nuo ledit toimivat puolestaan moitteettomasti.
Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 20.07.13 - klo:18:33
Samanmoisia kokemuksia edellisen kulkineen kanssa. Rekkarinvalot ja parkkivalot oli vaihdettu ledeihin. Vuoden päivät meni ongelmitta, mutta sitten alkoivat jotkut ledimoduulit polttimista pätkimään. Se oli kohtuu terävää räpsimistä ja pimeällä se alkoi jo herättämään huomiota kanssaautoilijoissa.
Toinen erikoinen seikka, mikä tuli vastaan useammin noiden ledi-parkkien (5W5) kanssa oli se, että jos laittoi ajovalot+pitkät ja sumarit samanaikaisesti päälle niin silloin putosivat ledi-parkit pois päältä ja tuli vikailmoitus palanneesta polttimosta näyttöön. Auton kun sammutti ja käynnisti uudelleen niin vikailmoitus oli poissa ja ledi-parkit paloivat taas normaalisti.
Sisätiloissa nuo ledit toimivat puolestaan moitteettomasti.
Juu kyllä nuo normi W5W kannalla olevat ledit sisätiloissa toimii hyvin.. kun eivät ole kokoajan päällä. toisin kuin jotkut parkit.
Lainaus käyttäjältä: Late - 20.07.13 - klo:18:46
Juu kyllä nuo normi W5W kannalla olevat ledit sisätiloissa toimii hyvin.. kun eivät ole kokoajan päällä. toisin kuin jotkut parkit.
Minulla oli 2010 Ocun etuparkkeina T10(W5W) canbus 9lediset melkein 3 vuotta,eikä mitään ongelmia.
Nyt samat polttimot uuden auton tavaratilan polttimoina.
Sinnehän kävisi tavallisetkin ledit,mutta kun hyvin toimivat ;D
Ajattelin tilailla jt-tuningilta polttimoita vi golfiin. Sisään menee menee viisi T10
-Onko tuo takakontin valo 41mm putki?
-Päivävalon polttimo?
Mikä mahtaisi olla sopiva sopiva rekkarivaloksi? Ei liian kirkas, mutta sillai et näkyy.
Kiitos
Kotipihani kun on niin turkasen pimeä tähän aikaan vuodesta, niin heräsi ajatus "tuunata" pippanan peruutusvalot LED-polttimoilla. Onko foorumilaisilla kokemuksia LED:eistä pakkivalopolttimoina? Millainen on paras, ilman vaikutelmaa "spotti"valosta? Tällainen linssillä varustettu (http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Valaistus/LED/Peruutusvalo-LED-421961/) vai ilman linssiä (http://www.valostore.fi/tuote/led_polttimo_ba15s_p21w_18_led_324_lm/)?
Linkkien tuotteet vain esimerkkeinä. :)
Ehkä joku tämmönen poltin voisi tuoda lisää valoa http://www.ebay.co.uk/itm/2x-1156-Ba15s-382-P21W-30W-CREE-LED-DRL-White-VW-CC-Audi-A4-resistors-CANBUS-/221211490133 (http://www.ebay.co.uk/itm/2x-1156-Ba15s-382-P21W-30W-CREE-LED-DRL-White-VW-CC-Audi-A4-resistors-CANBUS-/221211490133).
Tuo linkittämäsi ilman linssiä oleva on kyllä aika onneton. Itellä on nimittäin sellaiset päivävaloina
Mulla on hyviä kokemuksia linssimallista jossa on yksi cree-ledi linssin takana.
^
^^ Kiitos näistä, luultavimmin siis päädyn linssillä varustettuihin LED-polttimoihin. :)
Seuraava kysymys. :)
Oman merkin keskustelupalsta ei juurikaan tarjonnut apua ::) niin turvaudun tutumman ;D foorumin ekspertteihin.
Pippanan sisävalo lienee suht tavallinen C5W -"sukkula"polttimo. Mites LED-versio suhtautuu, kun sisävalossa on himmennys-feature viiveellä, ja automaaginen syttyminen, kun keskuslukituksen avaa kaukokäytöllä? Tarvitaanko jotain spesiaalia tuikkua, jos meinaa LEDiin päivittää..? :-\
Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 29.11.13 - klo:20:00
Seuraava kysymys. :)
Oman merkin keskustelupalsta ei juurikaan tarjonnut apua ::) niin turvaudun tutumman ;D foorumin ekspertteihin.
Pippanan sisävalo lienee suht tavallinen C5W -"sukkula"polttimo. Mites LED-versio suhtautuu, kun sisävalossa on himmennys-feature viiveellä, ja automaaginen syttyminen, kun keskuslukituksen avaa kaukokäytöllä? Tarvitaanko jotain spesiaalia tuikkua, jos meinaa LEDiin päivittää..? :-\
Itse ostin omaan octaviaan sisävaloiksi valostoresta 42mm led-putkipolttimot, valoa luvattiin 320 lumenia / kpl. Ja ero vanhaan on kyllä selkeä, maksoivat jotain 8-9â,¬/kpl. tai no tossahan linkki sinne: http://www.valostore.fi/tuote/sukkulapolttimo_8_led_42mm_320_lm/ (http://www.valostore.fi/tuote/sukkulapolttimo_8_led_42mm_320_lm/)
Mielestäni toimivuus kuten hehkulampuilla oli.
Tämän näköisiä polttimoita kannattaa välttää minusta. http://www.ebay.com/itm/171136762951 (http://www.ebay.com/itm/171136762951)
Tuli läjä noita ja sinänsä ok, mutta tuo yksilankainen kosketin on muunmuassa täysin perseestä. Jalkatilavalojen kiinnikkeisiin ei meinaa mahtua muutoinkaan ja lisäksi saa taiteilla niitä sinne tovin että nuo koskettimet saavat kontaktin.
Värisävy omaan makuun turhan kylmä, olisiko jotain 5000K luokkaa. Ei puhtaanvalkoista jokatapauksessa. Alla vertailukuvat kusituikkujen kanssa. Kamerassa oli valkotasapaino 3500K mikä antoi realistisen värin hehkuille, mutta jouduin shopata LED kuvaa hieman sillä sinersi liioitellusti ainakin omalla Dellin ja kameran näytöllä.
(http://farm4.staticflickr.com/3703/11208762044_8abdccc701_o.jpg)
(http://farm8.staticflickr.com/7304/11208876093_40081aa166_o.jpg)
Kyllä se edit-nappi olis ihan kiva olla pidempäänkin, värilämpö siis luokkaa 6000K eli melkoisen viluista.
Onko kukaan kokeillut noita tehokkaampia LED ajovaloja? Hinnat alkavat olemaan jo suht järkeviä ja tehoa kuitenkin reilusti enemmän kuin normihalogeneissa. Googletellessa tuli vastaan aktiivisia ja passiivisia malleja. Osassa olisi mukamas myös E-hykäsyntä, mutta katsastusmies voi olla toista mieltä ::)
Tässä yksi malli: http://www.aliexpress.com/item/Gen-2-LED-2500LM-42W-H7-Driving-Headlight-12V-Aluminium-Alloy-Housing-Conversion-Kit-Car-Fog/1410900398.html (http://www.aliexpress.com/item/Gen-2-LED-2500LM-42W-H7-Driving-Headlight-12V-Aluminium-Alloy-Housing-Conversion-Kit-Car-Fog/1410900398.html)
Edit: Linkissä olevassa ei siis ole E-hyväksyntää ja ei luultavasti toimi suoraa CAN-väyläisessä ilman virheilmoitusta.
Vaihdoin kaikki 5050 LED tuikut 5630 moduuleilla varustettuihin. Näemmä ainakin yleisesti ottaen 5630 antaa paljon luonnollisemman valkoisen valon joka ei silti varsinaisesti kellerrä. Valotehoakin enempi kuin perus 5050 ledeissä, ei nyt mitään Cree:n veroisia mutta tarpeeksi.
PS. Parkeiksi löyty melko valkoista valoa tuottavat hehkut motonetista (http://www.motonet.fi/fi/tuote/432963/Lasikantapolttimopari-Blue-Halogen-12V5W) ellei välttämättä ledejä sinne halua. Ennenki koittanu noita siniseksi maalattuja kökkäreitä mutta nämä toimi ihan oikeasti ja ihan laillisetkin jopa.
oisiko kellään hajua miksi toinen ledipoltin sammuu muutaman sekunnin kuluessa mutta toinen palaa normaalisti ?
nämä kyseessä. tulivat tänään postista http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=171060576717&ssPageName=ADME:X:AAQ:DE:1123 (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=171060576717&ssPageName=ADME:X:AAQ:DE:1123)
kokeilu erinpäin sekä toisessa led ja toisessa normaali lamppu. (tällöin palaa ledi ja normi) parkkeihin laitto kyseessä
ja kyseessä VW GOLF 5 Variant
Sammuuko se toinen molemmissa umpioissa? Mittaa resistanssit. Ehkä ne on juuri siinä hilkulla ja toisessa nyt sattuu komponenttien laatuvaihtelusta johtuen olla juuri piskuisen suurempi vastus joka riittää auton älylle.
sammuu molemmissa, voisikohan olla toinen rikki. tosin 9V paristolla kokeiluna se palaa normaalisti mutta sitte ku laittaa autoon niin toinen sammuu muutaman sekunnin kuluessa kun valot laittaa päälle.
ja ilmeisesti noi pikku läpyskät on vastuksia. toisessa ledissä mikä palaa normaalisti on 241, ja toinen mikä sammuu hetken päästä on 391
Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 29.11.13 - klo:20:00
Seuraava kysymys. :)
Oman merkin keskustelupalsta ei juurikaan tarjonnut apua ::) niin turvaudun tutumman ;D foorumin ekspertteihin.
Pippanan sisävalo lienee suht tavallinen C5W -"sukkula"polttimo. Mites LED-versio suhtautuu, kun sisävalossa on himmennys-feature viiveellä, ja automaaginen syttyminen, kun keskuslukituksen avaa kaukokäytöllä? Tarvitaanko jotain spesiaalia tuikkua, jos meinaa LEDiin päivittää..? :-\
Ei minulla ollut mitään ongelmia kun vaihdoin sisävalot LED:eihin.Vaihdoin jopa hansalokeroon LED valot sekä myös meikkipeileihin.Jalkatila LED valot hankin orkkikset marmorilta.Sisä LED:it tilasin Saksasta sellaisesta paikasta kuin Benzinfabrik.
Lainaus käyttäjältä: Kr1sus - 08.03.14 - klo:10:32
ja ilmeisesti noi pikku läpyskät on vastuksia. toisessa ledissä mikä palaa normaalisti on 241, ja toinen mikä sammuu hetken päästä on 391
241= 240ohmia , 391= 390ohmia. 390 ohmia on liian iso että tunnistaa "polttimon".
Diagnostiikka taisikin tarkkailla virtaa eli sitten nimenomaan noinpäin että suuremmalla vastuksella rajoittaa liikaa. Käske myyjän lähettää uus tai uhkaat hirmuisen huonolla palautteella.
Noi sisätilan tuikut ei oo diagnostiikan piirissä joten sen puolesta ei oo ongelmaa. Himmennys toimii jotenkuten muttei niin hyvin ku hehkuilla. En tiä onko ne analogisesti himmennetty vai onko neki PWM ohjattuja mutta LEDit himmenevät hätäisemmin kuin hehkut. Lisäksi itellä ainaki jää LEDeillä lievää jälkihehkua esim. sisäkattovaloihin joissain kohti kun systeemissä on päällä joku lepovirta. Ei ne kuitenkaa loistamaan jää ajon aikana eikä autosta poistuttua.
Lainaus käyttäjältä: mackaiveri - 08.03.14 - klo:10:55
241= 240ohmia , 391= 390ohmia. 390 ohmia on liian iso että tunnistaa "polttimon".
joo 240ohminen toimii normaalisti mutta. näköjää laittanut väärän tuon 390ohmisen vaikka pitäisi olla 2x 240ohmista...
oisiko kellään tietoa tämmöisestä että kun auto on seissyt yönyli pihalla. kuskin puolen parkki ledi lei lähde palamaan kun lähden aamulla töihin. mutta sitten kuin käynnistää auton ja sammuttaa ja käynnistää uudestaan syttyy. ? ja sitten kun tuolla ajelee ja vaikka auto on sammuksissa niin normaalisti syttyvät palamaan eikä herjaa mitään ?
Onkos joku tutkinut mikä on tuo virtaraja jolla diagnostiikka (octavia) tulkitsee polttimon palaneeksi (päiväajo) ja aiheuttaa vikakoodin ?
Vai "ajetaanko" noita polttimoita jotenkin elektroonisesti ? PWM? Joka ei tietenkään oikein sovellu LED valojen kanssa.. Voiko sitä säätää ? Taulukon mukaan polttimo on 21W mutta palaa todella himmeästi jos oikeasti on tuon tehoinen... Kunhan kelit lämpenee uskaltaa noita lamppuja alkaa repimään puskurista.
Valistakaas tymempää, kun en oikein ole sisäistänyt tätä ledivillitystä.
Itseäni kiinnostaisi "merkityksettömien" valojen vaihtaminen vähemmän virtaa kuluttaviin. Käytännössä kohteina voisi olla rekisterikilven valot ja parkit.
En kuitenkaan ymmärrä, miksi menisin laittamaan kiinni jotkut vastuksilla pilatut polttimot, jotka jokatapauksessa kuluttavat virtaa entiseen malliin diagnostiikkaa miellyttääkseen, ja pimahtavat sitten ennen aikojaan kun vastus kuumentaa elektroniikkaa. Mitä järkeä?
Onko (tai saako koodattua) vanhemmissa 3C-pasunoissa mitkään näistä "merkityksettömistä" valoista diagnostiikan ulottumattomissa? VCDS löytyy, eli voin koodailla.
Lainaus käyttäjältä: repomies - 30.03.14 - klo:09:57
Valistakaas tymempää, kun en oikein ole sisäistänyt tätä ledivillitystä.
Itseäni kiinnostaisi "merkityksettömien" valojen vaihtaminen vähemmän virtaa kuluttaviin. Käytännössä kohteina voisi olla rekisterikilven valot ja parkit.
En kuitenkaan ymmärrä, miksi menisin laittamaan kiinni jotkut vastuksilla pilatut polttimot, jotka jokatapauksessa kuluttavat virtaa entiseen malliin diagnostiikkaa miellyttääkseen, ja pimahtavat sitten ennen aikojaan kun vastus kuumentaa elektroniikkaa. Mitä järkeä?
Nuo vastukset laitetaan yleensä erilleen LEDistä, kuitenkin virtaa menee "entisenlailla tai vähän enemmän" diagnostiikan huijaamiseksi. Eri asia on LEDien etuvastukset jolla auton 12V käyttöjännite tiputetaan LEDille sopivammaksi, tai nykyaikana rajoitetaan muuten LEDille menevää virtaa. Jos nuo vastukset laitetaan LED:n kanssa samaan kasaan (omatekoinen viritys) ylilämpö kyllä tappaa LEDin.
Kokeilemallahan se selviää mikä ei sytytä vikavaloa... ei myöskään ole tuohon "vastus virittelyn" mieltynyt... :P
Lainaus käyttäjältä: seppotaas - 31.03.14 - klo:15:33
Nuo vastukset laitetaan yleensä erilleen LEDistä, kuitenkin virtaa menee "entisenlailla tai vähän enemmän" diagnostiikan huijaamiseksi. Eri asia on LEDien etuvastukset jolla auton 12V käyttöjännite tiputetaan LEDille sopivammaksi, tai nykyaikana rajoitetaan muuten LEDille menevää virtaa. Jos nuo vastukset laitetaan LED:n kanssa samaan kasaan (omatekoinen viritys) ylilämpö kyllä tappaa LEDin.
Kokeilemallahan se selviää mikä ei sytytä vikavaloa... ei myöskään ole tuohon "vastus virittelyn" mieltynyt... :P
100mA ei riitä, mutta 200mA riittää ainakin Passatin etuparkkien tapauksessa. Tuosta saadaan karkeasti 2.5W josta huikeat 0.4W päätyy bilteman pienemmän T10-kantaisen tapauksessa varsinaiselle polttimolle..
Tilasin Ebaysta parit 68 ohmin ja 5W vastukset, niiden kanssa pitäisi toimia noiden biltsun T10-kantaisten. Mitä katsoin motonetin kuvia niin niiden can-version vastukset on kyllä käytännössä vähän turhan lähellä ledejä.
Mulla on yhdet LED polttimot päivä-ajo valohin eli BA15s kanta jossa 6 kpl 5050 ja 1 cree (7W), mainos väittää että 12W ...virtaa ottaa 300mA. Eli lyhyellä matikalla noin 4W. Jos 21W lamppu ottaa noin 1.75A niin jostain tarvii saada lisäkuormaa...
Lainaus käyttäjältä: seppotaas - 04.04.14 - klo:09:01
Mulla on yhdet LED polttimot päivä-ajo valohin eli BA15s kanta jossa 6 kpl 5050 ja 1 cree (7W), mainos väittää että 12W ...virtaa ottaa 300mA. Eli lyhyellä matikalla noin 4W. Jos 21W lamppu ottaa noin 1.75A niin jostain tarvii saada lisäkuormaa...
Ebaysta 2kpl 5W 47ohm vastuksia siihen rinnalle, maksaa 80 senttiä 5kpl eli riittää molemmille puolille ja yksi jää muistoksi. Kuormaa tulee U^2/R per vastus eli 3,06W jos laskee 12V mukaan, yhteensä 6.1W. Jokatapauksessa alle vastuksen mitoituksen. Tuohon se ledi lisäksi niin noiden avulla saavuttanet noin 50% kuorman, joka toivottavasti riittää. Jos ei riitä, niin eipä mennyt hukkaan kuin aikaa ja 80 senttiä rahaa. Vaihtoehtoisesti voit yrittää löytää 40 ohmisia, silloin on vähän varmempaa että virta riittää. Lämpöä tulee vastaavasti enempi.
6W lämmittää sitten jo jonkin verran, ja nuo vastukset vievät tilansa. Yksi vaihtoehto on sitten 10W malli, 20 ohmia tekee 7.2W. Aavistuksen kalliimpia, ja tietysti isompia.
Lainaus käyttäjältä: repomies - 04.04.14 - klo:18:56
Ebaysta 2kpl 5W 47ohm vastuksia siihen rinnalle, maksaa 80 senttiä 5kpl eli riittää molemmille puolille ja yksi jää muistoksi.
Saa niitä vastuksia Tampereeltakin. Bebek on Kuninkaankadulla Finlaysonin korttelissa ja Elektori Sammonkadulla Takojankadun lähellä. Eikä tarvitse odottaa viikkokausia.
Lainaus käyttäjältä: repomies - 04.04.14 - klo:18:56
Vaihtoehtoisesti voit yrittää löytää 40 ohmisia, silloin on vähän varmempaa että virta riittää. Lämpöä tulee vastaavasti enempi.
40 ohmisten etsimisessä voi mennä aikaa. Lähin normiarvo on 39 ohmia.
Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 13.04.14 - klo:00:08
Saa niitä vastuksia Tampereeltakin. Bebek on Kuninkaankadulla Finlaysonin korttelissa ja Elektori Sammonkadulla Takojankadun lähellä. Eikä tarvitse odottaa viikkokausia.
40 ohmisten etsimisessä voi mennä aikaa. Lähin normiarvo on 39 ohmia.
Joku Ebay-kauppias piti tuotteensa yhteydessä olevassa taulukossa tuota 40-ohmin kokoa "myös saatavissa olevana". En kyllä löytänyt varsinaista ebay-ilmoitusta moisesta ko. kauppiaalta, vain pelkän taulukkolistauksen. Varmaan tarkoitti tuota 39-ohmista.
Bebekki ja Elektori ovat tuttuja. Kuninkaankadulle en yleensä ehdi asioimaan ja sinne päin pysäköinti aiheuttaa pientä ihottumaa. Elektoriin pääsee vähän paremmin, se on kai ollut joskus lauantaisinkin auki. Mutta silti nykyään tulee aika paljon tilailtua netistä, työssäkäyvän perheellisen on niin paljon helpompi noutaa romut sitten joskus kun joutaa postista joka on iltaisinkin auki. Sorry, kivijalkaliikkeet.
Yksi vähän surullinen vastaava esimerkki oli kun etsin erään autovahan myyjiä paikkakunnalta. No se yksi ja ainoa löytyi Kangasalta, mutta on auki vain keskellä päivää ja silloinkin pyynnöstä. Lähde sinne sitten kesken työpäivän hakemaan purnukkaa joka maksaa enemmän kuin ebaysta postikuluineen. Jotenkin toivoisi, että paikalliset jotka eivät pysty kilpailemaan hinnoilla, pystyisivät kilpailemaan asiakkaista esimerkiksi juuri ilta-aukioloilla. Mutta se off-topicista, tämä nyt on tätä nykymaailmaa, tilaillaan netistä ja odotellaan.
Vaihdoin -11 Ibiza ST etu lukuvaloon alkuperäisten lasikantaisten polttimoiden tilalle tälläiset http://motonet.fi/fi/tuote/432994/LED-polttimopari-kirkas-12V-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN (http://motonet.fi/fi/tuote/432994/LED-polttimopari-kirkas-12V-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN) . Minkäs takia ledit eivät syty? Vaihdoin alkuperäiset takaisin niin hyvin toimii.
Lainaus käyttäjältä: Robikol - 23.08.14 - klo:22:28
Vaihdoin -11 Ibiza ST etu lukuvaloon alkuperäisten lasikantaisten polttimoiden tilalle tälläiset http://motonet.fi/fi/tuote/432994/LED-polttimopari-kirkas-12V-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN (http://motonet.fi/fi/tuote/432994/LED-polttimopari-kirkas-12V-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN) . Minkäs takia ledit eivät syty? Vaihdoin alkuperäiset takaisin niin hyvin toimii.
Kokeile toisten päin.
Lainaus käyttäjältä: Robikol - 23.08.14 - klo:22:28
Vaihdoin -11 Ibiza ST etu lukuvaloon alkuperäisten lasikantaisten polttimoiden tilalle tälläiset http://motonet.fi/fi/tuote/432994/LED-polttimopari-kirkas-12V-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN (http://motonet.fi/fi/tuote/432994/LED-polttimopari-kirkas-12V-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN) . Minkäs takia ledit eivät syty? Vaihdoin alkuperäiset takaisin niin hyvin toimii.
Mulla sama vika vaikka kokeili molemminpäin. Ei ole selvinnyt mullekkaan.
Led poltimoden virrankulutus on pienempi kun vastaavien hehku/halogeeni poltimoiden. Joten jos autossa on autovalotietokone tms. mikä valvo poltimoiden toimintaa, niin se voi luulla ettei siellä ole mitään. Nostamalla virrankulutus hekupoltimoiden tasoon on asenetteva erilliset vastukset niin ajovalojärjestelmä toimii kuten normaalisestikin tai sinne tämmöiset johon ne on "sisäänrakennettu" http://lisavalot.valmiskauppa.fi/led-polttimo-12v-canvaylavastuksella-bax9s-p-7102.html (http://lisavalot.valmiskauppa.fi/led-polttimo-12v-canvaylavastuksella-bax9s-p-7102.html)
Lainaus käyttäjältä: Robikol - 23.08.14 - klo:22:28
Vaihdoin -11 Ibiza ST etu lukuvaloon alkuperäisten lasikantaisten polttimoiden tilalle tälläiset http://motonet.fi/fi/tuote/432994/LED-polttimopari-kirkas-12V-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN (http://motonet.fi/fi/tuote/432994/LED-polttimopari-kirkas-12V-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN) . Minkäs takia ledit eivät syty? Vaihdoin alkuperäiset takaisin niin hyvin toimii.
Nyt toimii kaikki niinkuin pitää, aluksi ei noi ledit saanut vaan kosketusta kun on niin pienet pinnit polttimossa.
http://www.muutossarjat.net/led-muutossarjat-c-938.html (http://www.muutossarjat.net/led-muutossarjat-c-938.html)
Mites noiden valotehon riittävyys? onko kellään kokemuksia?
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 19.10.14 - klo:13:26
http://www.muutossarjat.net/led-muutossarjat-c-938.html (http://www.muutossarjat.net/led-muutossarjat-c-938.html)
Mites noiden valotehon riittävyys? onko kellään kokemuksia?
Itseä epäilyttää lähinnä tuo tuuletin härpäke, mitäs kun se hajoaa, syttyy koko auto tuleen? :D
Itse tarttis leoniin(1p pre fl) kilpiin kunnon ledit... Ekat ledit sulatti toisen umpion.. tokat oli "jäähdytetyt" kesti muutaman viikon ja kuumenemisen merkkejä oli taas.. nyt menossa uusi pari noita ja niissäki valon teho alkanu hiipua..
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 19.10.14 - klo:18:20
Itseä epäilyttää lähinnä tuo tuuletin härpäke, mitäs kun se hajoaa, syttyy koko auto tuleen? :D
Itse tarttis leoniin(1p pre fl) kilpiin kunnon ledit... Ekat ledit sulatti toisen umpion.. tokat oli "jäähdytetyt" kesti muutaman viikon ja kuumenemisen merkkejä oli taas.. nyt menossa uusi pari noita ja niissäki valon teho alkanu hiipua..
Eli kannattaa suosiolla jättää väliin ::) nykysillä xenoneilla mennää siis
Kellään kokemusta näistä? kannattaako hommata vai onko liian kirkkaat?
http://www.slamit.net/product/16944/led--valomodulit-rekisterikilvenvaloihin-skoda-octavia-1z-2008---roomster-2006-2010 (http://www.slamit.net/product/16944/led--valomodulit-rekisterikilvenvaloihin-skoda-octavia-1z-2008---roomster-2006-2010)
Lainaus käyttäjältä: Kr1sus - 18.03.14 - klo:19:25
oisiko kellään tietoa tämmöisestä että kun auto on seissyt yönyli pihalla. kuskin puolen parkki ledi lei lähde palamaan kun lähden aamulla töihin. mutta sitten kuin käynnistää auton ja sammuttaa ja käynnistää uudestaan syttyy. ? ja sitten kun tuolla ajelee ja vaikka auto on sammuksissa niin normaalisti syttyvät palamaan eikä herjaa mitään ?
Tähän aiheeseen kellään vastausta ? Itsellä passatti tekee kanssa tätä. (3c) kun kone lämpiää ja autolla ajettu niin hukkuu vika. mutta kylmänä aina kuskin puolen ledi parkki pimeänä... ???
Kylmäkäynnistyksessä jännite käy sen verran alhaalla, ettei canbus-ledi osaa huijata diagnostiikkaa. Diagnostiikka katsoo polttimon olevan palanut ja sammuttaa siltä virrat. Tilanteen saa korjattua myös käyttämällä valoja pois sitten kun auto on käynnissä. Jotkut ledit toki toimivat paremmin kuin toiset. Ja on jotkut koodaillut kylmädiagnostiikkan pois päältä tämän takia.
Itellä oli sama kanssa parkeissa kylminä aamuina. Nyt olen xenonien takia kääntäny aluksi valot parkkiasentoon käynnistyksen ajaksi ja enää ei ole ledi ongelmakaan vaivannut.
Vanha on jetju mutta olkoot... vaihdoin caddyyn seisarivaloihin osram ledit w21/5w kanta W3x16q. Nyt kun virta päällä niin mfd valittaa Chuck front right Side running light. En huomaa että olisi kummemmin kuin vasen, mitä tehdä?
^Golfiin kun laittelin ledejä, niin herjaa tuli ainoastaan rekkarikilven valaistuksesta.
Koodasin sitten rekkarivalot ledeiksi, niin herjat loppuivat.
Lainaus käyttäjältä: fokkeristi - 03.09.23 - klo:17:22
Vanha on jetju mutta olkoot... vaihdoin caddyyn seisarivaloihin osram ledit w21/5w kanta W3x16q. Nyt kun virta päällä niin mfd valittaa Check front right Side running light/ hyväksy painikkeella sitten Check front left Side running light. Eli kertooko tämä että nämä eivät olekaan canbusseja vai mitä?