VAGarena.fi

Galleria => Autotalli => Volkswagen => Aiheen aloitti: eirich - 28.04.13 - klo:13:23

Otsikko: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: eirich - 28.04.13 - klo:13:23
Olisikohan se vihdoin aika pistää tällekin autolle oma topic pystyyn. Luostarisen Jussi aka Jude lunasti itselleen tällaisen menopelin uudenkarheana jokunen vuosi takaperin. Vajaat 2,5 vuotta Jussia palvelleena auto siirtyi liikkeen kautta eräälle nimeltä mainitsemattomalle naishenkilölle noin vuoden ajaksi. Tämän jälkeen auto jälleen myyntiin 16 890â,¬ hintaan n. 110tkm mittarissa.

Itselleni kävin auton noutamassa tämän vuoden tammikuussa Konalan Automaasta. Hymyssä suin tällä jokapäiväiset toimet hoidan ja kilometrejä nykytahtia tulee 25-30tkm vuoteen. Taloudellista hyötyä en tällä niinkään hae vaan sitä ajomukavuutta pitkille pätkille. Ennen Golfia perseen alla oli -00 Clio 2.0 16v, joka kylläkin edelleen löytyy pihasta. Sille keksitään nyt jotain muuta käyttöä.

Elintärkeät infot alla

Auto rekisteröity: 8.1.2009
Kilometrejä kertynyt n. 119 500 (päivitetty 28.4.2013)


Laite pitää sisällään seuraavanlaisia mukavuuksia:

- Metallihohtomusta
- Mukavuuspaketit 1 ja 2
- Alkuperäinen (Votex) korisarja
- Talvipyörät: RS6 replicat, renkaat 225/45R17 Nokia hakkapeliitta R
- Kesäpyörät: punaiseksi pulveroidut 3SDM 0.05 8,5x18  215/35 ja 9,5x18 215/40 Nankang NS-2
- Zenec ZE-NC2011D -multimediasoitin
- H&R 50mm madallusjouset Bilstein Sprint iskunvaimentimilla
- BSR Stage1 ohjelma
- Sumuvalot
- Tummennetut lasit
- Pianolakattu kojelauta- ja ovisomisteet
- Gti maski + alaritilä
- Gti sumuvaloritilät (modattu varianttiin sopiviksi)
- Gti ratti (punainen tikkaus)
- Gti polkimet + lepuutustuki
- Gti DSG keppi (punainen tikkaus)
- Gti kangasmatot (punaisella reunuksella)
- Jalkatilan valot edessä ja takana


Seuraavat suunnitelmat (rahan keräämistä)

- alustajumppaa
- peltinen pohjapanssari
- sisustaa uusiksi (nahkaa tai skottiruutua)


Ongelmat mitä Jude:lta ensimmäisen 17kk:n ajalta tietooni sain

- kuljettajan ovi ei mennyt kunnolla kiinni kun auto oli uusi, säädetty uudelleen
- vas. xenon väpätti-> umpio uusittu
- rekisterikilven lyhdyt halkeillu, jotain ruskeeta sisällä. lyhdyt uusittu. Taas samaa vikaa
- Sisäpuhallin ei puhaltanut muuten kuin että ikkuna tai ovi auki. takaluukun korvausilmaläpät jäässä. Sulatus auttoi
- Molemmat takaoven lukot ei toimi pakkasella. Oven lukot uusittu
- Polttoaineluukku jäässä. aukesi, mutta ei mennyt kiinni. Sulatus auttoi
- Etujarrut vinkuu välillä. Jarrupalat ja satulakannattimet uusittu
- Peilivilkut kerää kosteutta. Uusitaan mahdollisimman pian
- Takalyhdyt kerää kosteutta, sisältä halki
- Oik. peilin potentiometri rikki, peili uusittava

Koska kuvat on kivoja:

(http://i112.photobucket.com/albums/n185/eirich_/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-10.jpg) (http://s112.photobucket.com/user/eirich_/media/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-10.jpg.html)

(http://i112.photobucket.com/albums/n185/eirich_/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-8.jpg) (http://s112.photobucket.com/user/eirich_/media/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-8.jpg.html)

(http://i112.photobucket.com/albums/n185/eirich_/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-4.jpg) (http://s112.photobucket.com/user/eirich_/media/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-4.jpg.html)

(http://i112.photobucket.com/albums/n185/eirich_/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-7.jpg) (http://s112.photobucket.com/user/eirich_/media/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-7.jpg.html)

(http://i112.photobucket.com/albums/n185/eirich_/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-6.jpg) (http://s112.photobucket.com/user/eirich_/media/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-6.jpg.html)

Nykyhetki:

(http://i112.photobucket.com/albums/n185/eirich_/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-1.jpg) (http://s112.photobucket.com/user/eirich_/media/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-1.jpg.html)

(http://i112.photobucket.com/albums/n185/eirich_/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-3.jpg) (http://s112.photobucket.com/user/eirich_/media/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-3.jpg.html)

(http://i112.photobucket.com/albums/n185/eirich_/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-2.jpg) (http://s112.photobucket.com/user/eirich_/media/VW%20Golf%20MKV%20Variant%20Sportline/image-2.jpg.html)

Jussi ilmoittaa jos alkupään kuvat ovat sopimattomia tänne, niin poistan ne välittömästi. Haukut/kehut/kehitysideat otetaan kaikki tilanteenmukaisella vakavuudella vastaan. Kiitos ja anteeksi.
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: ntix - 28.04.13 - klo:14:42
Komea ilmestys jo ensimmäisen omistajan aikaan ja hienoa, että saa jatkoa!

Millainen on mittarivirhe tuolla kesärengastuksella? Profiilin tilittäminen olisi yksi vaihtoehto oman auton raavintaan.
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: gunman - 28.04.13 - klo:14:49
Näyttävä kiesi.

Nuo vanteet tosin kaipaisivat aikas radikaalisti leveämpää kumia ympärilleen...
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: eirich - 28.04.13 - klo:15:47
Lainaus käyttäjältä: ntix - 28.04.13 - klo:14:42
Komea ilmestys jo ensimmäisen omistajan aikaan ja hienoa, että saa jatkoa!

Millainen on mittarivirhe tuolla kesärengastuksella? Profiilin tilittäminen olisi yksi vaihtoehto oman auton raavintaan.

Kiitoksia! Tarkoitus on siistiä tuon edellisen emännän jälkiä sitä mukaa kun lompakko antaa myöden. Pitääpä joku päivä ihmetellä tuota mittarivirhettä, oon tähän asti päästellyt aika huoletta  :D
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: eirich - 28.04.13 - klo:15:51
Lainaus käyttäjältä: gunman - 28.04.13 - klo:14:49
Näyttävä kiesi.

Nuo vanteet tosin kaipaisivat aikas radikaalisti leveämpää kumia ympärilleen...

Kiitän! Vaihtoehtoina oli joko pilkkoa autoa tai sitten kaventaa rengasleveyttä. Päädyin mukisematta tuohon jälkimmäiseen, koska pussithan tuohon on saatava aikanaan. Ehkä kesän jenkkilän reissu avittaa tilannetta hiukan  :-X
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: konga - 28.04.13 - klo:16:05
Erottuu kyllä edukseen vakio Golf variantista..! hienoa :)
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: nikob - 28.04.13 - klo:18:13
Lainaus käyttäjältä: konga - 28.04.13 - klo:16:05
Erottuu kyllä edukseen vakio Golf variantista..! hienoa :)
+1 Todella härskit nuo nykyiset vanteet, sopii kyllä tuohon.
Harmi kun tämmöistä Farkku Gti:tä ei ole tuotantolinjalla tehty.
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: Jude - 28.04.13 - klo:19:34
Näyttää kovin tutulta autolta  :)

Kyllä noita kuvia saa käyttää ja lisää löytyy tuolta http://jude.kuvat.fi/kuvat/Volkswagen/ (http://jude.kuvat.fi/kuvat/Volkswagen/)

Pieni korjaus tuohon moottorin ohjelmointiin liittyen, Eli siinä on BSR:n softa  :)

Ilma-alustaa odotellessa  :P
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: repomies - 28.04.13 - klo:20:29
Lainaus käyttäjältä: eirich - 28.04.13 - klo:13:23- Talvipyörät: RS6 replicat, renkaat 225/45R17 Nokia hakkapeliitta R
- Kesäpyörät: punaiseksi pulveroidut 3SDM 0.05 8,5x18  215/35 ja 9,5x18 215/40 Nankang NS-2
- H&R 50mm madallusjouset Bilstein Sprint iskunvaimentimilla

Ongelmat mitä Jude:lta ensimmäisen 17kk:n ajalta tietooni sain

- vas. xenon väpätti-> umpio uusittu
- rekisterikilven lyhdyt halkeillu, jotain ruskeeta sisällä. lyhdyt uusittu. Taas samaa vikaa
- Takalyhdyt kerää kosteutta, sisältä halki
- Oik. peilin potentiometri rikki, peili uusittava

Haukut/kehut/kehitysideat otetaan kaikki tilanteenmukaisella vakavuudella vastaan. Kiitos ja anteeksi.

Tuolla alustalla ja rengastuksella ei tarvitse varsinaisesti ihmetellä, jos xenonit alkaa väpättää ja yhtä jos toista räksähtää ajan saatossa halki.

Taitaa olla turha ehdottaa kehitysideana pehmeämpää alustaa jonka volkkarin insinööri on kokonaisuutta ajatellen suunnitellut, ja korkeampiprofiilisia läskejä, joten.. ei muuta kuin "ajahan varovasti" kehoitus sitten vaan.

Jarrujen vinkuminen on nykyisten asbestittomien jarrupalojen kirous, joka vaivaa vähän kaikkia automerkkejä. Erimerkkisiä jarrupaloja voi silti kokeilla. Jarrujen toiminnan kannalta on ensiarvoisen tärkeää että satulat (tai männät, jos on niin reisinkiä että on oikein molemmin puolin) liikkuvat jouheasti ja että ne urat/liukupinnat joissa jarrupalojen on tarkoitus liikkua, ovat myös tiptop kunnossa ja jarrupala ei "ahdista" saati hölsky siinä likupinnalla vaan on siinä puhtaalla, hapettumattomalla ja sileällä liukupinnalla just niin kuin pitää. Jarrupalan pitää päästä liikkumaan vain sivuttain urassaan ja ko. liukupinta tulee olla kuparitahnalla voideltu siitä kohtaa. Todennäköisyys että näin olisi käytetyssä autossa, lähenee rajatta nollaa. Mutta jos kaikki tämä on jo tarkastettu niin uutta jarrupalamerkkiä sitten vaan kokeiluun.
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: eirich - 29.04.13 - klo:07:30
Lainaus käyttäjältä: Jude - 28.04.13 - klo:19:34
Näyttää kovin tutulta autolta  :)

Kyllä noita kuvia saa käyttää ja lisää löytyy tuolta http://jude.kuvat.fi/kuvat/Volkswagen/ (http://jude.kuvat.fi/kuvat/Volkswagen/)

Pieni korjaus tuohon moottorin ohjelmointiin liittyen, Eli siinä on BSR:n softa  :)

Ilma-alustaa odotellessa  :P

Niinhän se olikin BSR eikä APR, kiitokset Judelle! Sanottakoon näin, että jotakin APR kilkettä oon tuohon haaveillut josta tämä sekaannus tällä kertaa johtui  ::)
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: Kameleontti - 29.04.13 - klo:07:38
Lainaa- rekisterikilven lyhdyt halkeillu, jotain ruskeeta sisällä. lyhdyt uusittu. Taas samaa vikaa

Omassa Variantissa oli samanlaista vikaa, tosin lyhdyt eivät olleet halki. Syypääksi osoittautui takaluukku, joka meni tehtaan piikkiin vaihtoon. Oli ruostunut sisäpuolelta.
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: Levjsa - 01.05.13 - klo:22:39
Kiva, että eirich tänne kirjoittelet tästä autosta! Kaksi kertaa itsekin olen tuon Golfisi ratin takana istunut :) vannevalinta on vähintään erikoinen, mutta toisaalta kokonaisuuteen hyvin natsaava! On se kyllä hienoksi rakenneltu peli.
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: eirich - 02.05.13 - klo:08:58
Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 01.05.13 - klo:22:39
Kiva, että eirich tänne kirjoittelet tästä autosta! Kaksi kertaa itsekin olen tuon Golfisi ratin takana istunut :) vannevalinta on vähintään erikoinen, mutta toisaalta kokonaisuuteen hyvin natsaava! On se kyllä hienoksi rakenneltu peli.

Kiva kun muutkin jollain tasolla tykkää! Vanne- ja rengasvalinnan ihmiset toivottavasti ymmärtää vielä paremmin kun saadaan tuo alustahomma jotakuinkin kohdilleen toivottavasti jo tämän kesän aikana.
Otsikko: Vs: Golf Variant V 2.0 TDI Commonrail DSG Sportline -09
Kirjoitti: Seba - 02.05.13 - klo:09:12
Oikein maukkaan näköinen Variant, omaa silmää miellyttää ainakin erittäin paljon 8)