VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => VCDS (VAGCOM) => Aiheen aloitti: jimmy69 - 28.02.10 - klo:17:44

Otsikko: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: jimmy69 - 28.02.10 - klo:17:44
 Onko mahdollista Vagcomilla saada moottori tietoja plus näytölle ?
paineita,lämpötiloja,poltto-aine määrät,yms?
(Onnistui  toi nopeusnäyttökin siirtää rcd-300 näytölle..)
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: Tos® - 28.02.10 - klo:19:49
Onnistuu lisäpalikalla esim:
http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1182_FISCON-Freisprecheinrichtung-Volkswagen--Skoda--Basic-Plus-.html/XTCsid/fcff885aa0db28f00d45c2fbbaa37823 (http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1182_FISCON-Freisprecheinrichtung-Volkswagen--Skoda--Basic-Plus-.html/XTCsid/fcff885aa0db28f00d45c2fbbaa37823)

http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1180_FISCON-Freisprecheinrichtung-Volkswagen--Skoda--Basic-.html (http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1180_FISCON-Freisprecheinrichtung-Volkswagen--Skoda--Basic-.html)

(http://www.kufatec.de/shop/images/product_images/popup_images/1180_2.jpg)
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: tsiih - 28.02.10 - klo:23:16
Mites tämä palikka käytännössä kytketään?
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: Tos® - 01.03.10 - klo:08:59
Kaippa sieltä jotku ohjeet tulee mukana. Yleensä on tullu, mitä tuolta oon tilannu.

Kyseisestä palikasta ei omakohtaista kokemusta.
Varmasti vwvortexin palstalta löytyy.
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: jaripetteri - 01.03.10 - klo:10:32
VAG-COM:lla ei onnistu tuollaiset vaan tarvitsee lisäpalikan, myös Fiscon (http://fiscon-mobile.com/products/pro.php) tekee jotain vastaavaa palikkaa. Itselläkään ei ole noista sen tarkempaa kokemusta mutta ymmärtäisin että toimii niiin että hakee EOBD:n kautta tiedot ja lähettää ne auton näytölle kuten puhelimen tietoja lähetetään.

Ilmeisesti jotain ongelmaa näyttää ahtoja TFSi/TSi koneissa noilla.
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: VKi - 01.03.10 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 01.03.10 - klo:10:32
VAG-COM:lla ei onnistu tuollaiset vaan tarvitsee lisäpalikan, myös Fiscon (http://fiscon-mobile.com/products/pro.php) tekee jotain vastaavaa palikkaa. Itselläkään ei ole noista sen tarkempaa kokemusta mutta ymmärtäisin että toimii niiin että hakee EOBD:n kautta tiedot ja lähettää ne auton näytölle kuten puhelimen tietoja lähetetään.

Ilmeisesti jotain ongelmaa näyttää ahtoja TFSi/TSi koneissa noilla.

Tos®:n ehdottama palikka oli juurikin Fiscon.
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: Jyri - 01.03.10 - klo:11:19
JA näytti pitävän sisällään myös puhelin BT yhteyden, lisäksi oli mainittu että toimii vain punaisten näyttöjen kanssa.
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: jaripetteri - 01.03.10 - klo:11:43
LainaaTos®:n ehdottama palikka oli juurikin Fiscon.

Niinpä onkin, joku muukin noita muistaakseni teki. Olisko ollut joku Espanjalainen paja. Tyssäs mielenkiinto tuohon ahtopaineen puutteeseen.

Lainaalisäksi oli mainittu että toimii vain punaisten näyttöjen kanssa.

Näkyy listoilla kuitenkin olevan Skoda Ocu/Superb II joissa ei tuota punaista näyttöä liene koskaan ollut vai olenko ihan väärässä?

niin joo ja tuo johtosarja on sen näköinen että tulee radion liittimeen väliin.
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: mla - 01.03.10 - klo:12:03
Volsuissa puhutaan vanhasta MFA näytöstä punaisena ja uudesta valkoisena. Skodassa tuo vanha Maxidot oli myös valkoinen, mutta mittaristo vihreä - valkoisessa mittaristossa on mittaristokin nykyisin valkoinen Skodassakin.

Moni lisäpalikka ei toimi uusien valkoisten mittaristojen kanssa kun ne käyttävät BAP protokollaa joka ei ole taaksepäin yhteensopiva.
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: jaripetteri - 01.03.10 - klo:12:19
LainaaMoni lisäpalikka ei toimi uusien valkoisten mittaristojen kanssa kun ne käyttävät BAP protokollaa joka ei ole taaksepäin yhteensopiva.

Onkohan noista protokollista mitään speksiä missään? Ei nimittäin olisi mahdotonta rakennella vastaavaa paliikkaa itsekkin. OBD:n parissa senverran touhunnut että anturitietoja saan omalla softalla/palikalla luettua mutta tuonne FIS:lle ei ole mitään havaintoa miten sinne kirjoitellaan. Tai no CAN-väylän kautta paukutetaan dataa johonkin osoitteeseen mutta mitä ja minne. Ihan reverse engineering tarkoituksessa vois tuollaisen palikan vaikka hankkiakkin... ;)

Vanhempiin löytyi tälläinen (http://www.fis-box.de/preise-d.html) mutta ei tuokaan ole se Espanjalainen mitä muistelen ihmetelleeni joskus.
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: mla - 01.03.10 - klo:13:01
CANin toimintaperiaatteet itsellekin ovat tuttuja muista sovelluksista kuin autoista, mutta CAN BAPin 'speksejä' en ole mistään löytänyt tai selitystä miten se edes eroaisi aiemmin käytetystä 'pelkästä' CAN protokollasta.
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: Sniiki - 01.03.10 - klo:14:16
Kaitpa se BAP on vaan joku dynaaminen lisävarmistus viestien prioriteettisysteemiin (Bandwidth Allocation Protocol). Liekkö sitten jotain VAGin omaa käsialaa kun ei tuommoisesta yhdistelmästä oikein tosiaan mitään löydy. "Can bus Bandwidth allocation scheme" haulla löytää jotain maksullisia pdf speksejä.
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: jaripetteri - 04.05.10 - klo:16:09
Otin noita Kufatecin palikoita (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1931.0) muutaman myyntiin ja laitoin RäSäänkin jo. Ahtoja ei 2.0 TFSi koneessa näytä, muuten pelaa hienosti.

Asennus simppeli eli radion johtosarjaan tuo kytketään niin että yksi liitin auki ja tuo siihen väliin. Ei vaikuta radion toimintaan mitenkään. Omastani jouduin VCDS:llä CAN-gateway:ltä aktivoimaan puhelimen eli tuo näyttää puhelimen tietojen tilalla nuo lisämittarit.

Ihan jees laite vaikka tuo ahtojen puutuminen ahdistaakin. Lukee niinkuin tuossa aiemmin epäilin niin EOBD:n kautta nuo tiedot ja tuossa koneessa ahtoja ei näytetä sitä kautta. 1.4TSi:ssä ja Dieseleissä ilmeisesti paremmin, tuo on kyllä nopea tarkistaa EOBD-lukijalla tai VCDS:llä.
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: Jyri - 04.05.10 - klo:19:44
Lainaa
Asennus simppeli eli radion johtosarjaan tuo kytketään niin että yksi liitin auki ja tuo siihen väliin. Ei vaikuta radion toimintaan mitenkään. Omastani jouduin VCDS:llä CAN-gateway:ltä aktivoimaan puhelimen eli tuo näyttää puhelimen tietojen tilalla nuo lisämittarit.
Ei ilmeisesti toimi jos puhelin on jo käytössä?
Otsikko: Vs: lisä infoa monitoimi plus näyttöön??
Kirjoitti: jaripetteri - 04.05.10 - klo:19:55
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 04.05.10 - klo:19:44
Ei ilmeisesti toimi jos puhelin on jo käytössä?

Joo ei toimi silloin ja Superbissa on ilmeisesti uudempi näyttökin.