Elikkäs jos joku tietää faktoja. Moottorin ohjaus on tietenkin eri ja vaihteisto on varmaan sama dsg:nä ja manuaalina. Dpffä löytyy 170heppaisten putkiston tukkeena. Onko 170heppaista pumppusuuttimilla vaiko onko kaikki commonraileja? Mites turbo ja suuttimet?
Lainaus käyttäjältä: stallione - 24.11.12 - klo:19:51
Elikkäs jos joku tietää faktoja. Moottorin ohjaus on tietenkin eri ja vaihteisto on varmaan sama dsg:nä ja manuaalina. Dpffä löytyy 170heppaisten putkiston tukkeena. Onko 170heppaista pumppusuuttimilla vaiko onko kaikki commonraileja? Mites turbo ja suuttimet?
Vuosimallista riippuen 170 hp versiota on sekä pumppusuuttimilla ja commonrailina. Automallista riippuen vaihto taisi tulla 2009
170hp pumpparissa oli ainakin erona pietsosähköiset suuttimet, eri softa ja eri p-pumppu + eri turbo.
Onhan noissa aikamoisia eroja.
Pumppusuutinkoneissa 140hp (BKD) vs 170hp .
170hepoisessa
-Isompi Turbo
-Suuttimet pumppusuuttimet mutta pietsosähköiset (monivaiheinen ruiskutus) ja pystyy isompaan ruiskutusmäärään.
yms yms yms
Commonrail moottorit 1-Generation.
140hp (CBAB) 170hp (CBBB)
170hepoisessa
-Eri puristus suhde
-Isompi Turbo
-Suuttimet pystyy suurempaan ruiskutusmäärään
-Kiertokanget järeämmät
-Mäntien jäähdytystä parannettu erillisellä öljykanavalla ja öljynlauhdutin on pinta-alaltaan suurempi.
-Pakoventtiilien nousu on jyrkempi.
-Carbon Like Diamond pinnoitus männänhelmoissa.
Commonrail moottorit 2-Generation.
140hp (CFFB)
Samoilla sisusosilla kuin edellinen 170hp 1st gen cr tdi (CBBB)
Paitsi, pienempi öljynlauhdutin ja suuttimet ja männät.
Softa tietenkin myös eroaa teho karttoineen.
6-Vaihteinen käsivaihteisto kytkimineen on ilmeisesti sama kaikissa. Poislukien nelivetomallit ja pitkittäismoottorit
Ok. Kiitos vastauksista! Eli aika paljon järeämmät romppeet ovat kovempitehoisessa myllyssä! Ajattelin lisätä tuon 140heppasen tehoja hieman ja kiinnosti tietää mitä kaikkea kovempitehoisissa on vahvisteltu.
Eipä ne nyt varmaan kauheasti järeämmät romppeet ole noissa tehokkaammissa 2.0TDI moottoreissa. En tiedä monellako palstalaisella on lastutettu 140hp moottori, mutta tuottaahan se jo useimmissa tapauksissa vakionakin sen n.160hepoa ja eipä kaiketi ole pahemmin moottori rikoista puhuttu jos on mennyt lastuttamalla lisäämään tehoja sinne 180hp tuntumaan ja vääntöjä sinne 400nm. Kaippa sieltä kytkin laukeaa ennen yms joku vastaava kuin moottorin sisältä joku. Tosin en mene vannomaan:) Kaikenhan saa jopa rikki ihan vääränlaisella käytölläkin, viritetty tai ei...