Taas se saakelin kannunkuva tuli mittaristoon >:( Autolla on ajettu nyt 74000km ja öljyä on kulunut nyt yhteensä 5L. Luulin, että nyt aletaan jo mennä minimaallisella kulutuksella kun on talvirajoitukset ja autolla on jo ajettu sisäänajot. Edellisestä huollosta on 9000km ja öljynä on jotku Castrollit ja long lifeä noudatetaan kuitenkin ja nyt ihmettelen, että nyt jo pitäisi lisätä!. Kesällä öljyä meni aika reippaasti, mutta auto saikin "happea" runsaasti, eli ymmärrettävää... Autoa silloin ostaessani, myyjä sanoi, että jotain muutosta on tehty moottorin öljynkulutuksen suhteen..
...vaihda merkkiä - Castrol taitaa kulua eniten
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy (http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy)
Niin siis öljyäkö on pitänyt lisätä vain 5 litraa koko 74tkm matkalla, vai? Jos noin on, niin eihän tuo kuluta mitään.
Lainaa...vaihda merkkiä - Castrol taitaa kulua eniten
Öljymerkin saattaminen saattaa muuttaa kulutusta suuntaan tai toiseen, jonkinverran. Sillä tuskin kuitenkaan öljynkulutusta saadaan kokonaan loppumaan.
Mihin perustuu tuo että Castrolia kuluu eniten. Mulla oli eräässä edellisessä autossa (bensakone) Longlife ja kokeiltiin Mobil 1, Shell Helix ja Castrol.
Castrolia kului vähiten, Shelliä eniten. Taitaa olla ihan autosta kiinni.
Jos auto kuluttaa öljyä alusta saakka niin pääsääntöisesti se tekee sitä ikuisesti eikä sitä saa loppumaan muuten kuin tekemällä jotain remppaa moottorille.....
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 22.01.10 - klo:13:11
Niin siis öljyäkö on pitänyt lisätä vain 5 litraa koko 74tkm matkalla, vai? Jos noin on, niin eihän tuo kuluta mitään.Öljymerkin saattaminen saattaa muuttaa kulutusta suuntaan tai toiseen, jonkinverran. Sillä tuskin kuitenkaan öljynkulutusta saadaan kokonaan loppumaan.
Mihin perustuu tuo että Castrolia kuluu eniten. Mulla oli eräässä edellisessä autossa (bensakone) Longlife ja kokeiltiin Mobil 1, Shell Helix ja Castrol.
Castrolia kului vähiten, Shelliä eniten. Taitaa olla ihan autosta kiinni.
Jos auto kuluttaa öljyä alusta saakka niin pääsääntöisesti se tekee sitä ikuisesti eikä sitä saa loppumaan muuten kuin tekemällä jotain remppaa moottorille.....
Joo 5 litraa koko matkalla ja minusta ei uudet autot saisi vaihdon välillä kuluttaa ollenkaan tai ainakaan niin paljoa, että joutuu lisäämään. Minusta se on jokseenkin merkittävä menoerä kuluissa ja Long Life ajatusmaailma hiukan horjuu ja menettää merkitystään.
Joka tapauksessa, mielestäni vähällä olet päässyt. Monissa VAG-autoissa tuo kulutus on huomattavasti paljon suurempi ja se on aika tavalla näiden longlifeautojen ominaisuus. Ja ennenkuin joku sanoo että "ei ainakaan minun autoni kuluta öljyä" niin on se kuitenkin erittäin yleistä näissä.
Ei kai tuo kovin merkittävä menoerä ole tuolla kulutuksella, kun vertaa muihin autoilun kuluihin. 4 litran pänikkä maksanee jotain 50eur paikkeilla öljymerkistä riippuen. En tiedä paljonko sinulla tulee kilometrejä, mutta yksi 4 litran kannu lienee riittänyt sinulla noin kahdeksi vuodeksi, eli 25eur/vuosi?
En tiedä oletko tätä ketjua lukenut, mutta sieltä voi lueskella ja miettiä kuluttaako oma auto paljon vai vähän.
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=2391 (http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=2391)
Lainaus käyttäjältä: R.U.F - 22.01.10 - klo:13:24
Joo 5 litraa koko matkalla ja minusta ei uudet autot saisi vaihdon välillä kuluttaa ollenkaan tai ainakaan niin paljoa, että joutuu lisäämään. Minusta se on jokseenkin merkittävä menoerä kuluissa ja Long Life ajatusmaailma hiukan horjuu ja menettää merkitystään.
Merkittävä menoerä? Kaikki muut auton kulut kyllä menee öljyn ohitse, jopa vuoden lasipesunesteet maksaa enemmän (jos sitä täyttelee). Uudet sulat, joita pitäisi vaihdella ainakin 2 kertaa vuodessa on helposti 50-60â,¬/pari. Käyttöverokin on huomattavasti kalliimpi.
Kyllä se on niin, että öljyt ovat kyllä viho viimeinen säästökohde autossa. Ja renkaat.
Edellisellä Passat 3C:llä vm.2007 2.0 bensakone 72000 km, ei kertaakaan öljyn lisäilyä.
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 22.01.10 - klo:14:46
Merkittävä menoerä? Kaikki muut auton kulut kyllä menee öljyn ohitse, jopa vuoden lasipesunesteet maksaa enemmän (jos sitä täyttelee). Uudet sulat, joita pitäisi vaihdella ainakin 2 kertaa vuodessa on helposti 50-60â,¬/pari. Käyttöverokin on huomattavasti kalliimpi.
Kyllä se on niin, että öljyt ovat kyllä viho viimeinen säästökohde autossa. Ja renkaat.
No eihän se rahallisesti ole iso menoerä, senhän ryyppää baarissa muutamassa tunnissa. Kävin äsken kyseleen maskinsuojaa ja myytiin eioota :( samalla ostin Castrollia 22â,¬ litra, eli 110â,¬ 5litraa. Todellakaan tämä ei ole rahakysymys vaan Long Life brändi menettää merkityksensä edullisuudellaan..
Lainaasamalla ostin Castrollia 22â,¬ litra, eli 110â,¬ 5litraa. Todellakaan tämä ei ole rahakysymys vaan Long Life brändi menettää merkityksensä edullisuudellaan..
Sehän oli niin, että ei ole hölmöä pyytää, vaan maksaa...
Jos välttämättä haluaa maksaa LL-öljyistä itsensä kipeäksi, niin mikäs siinä. Noita on kyllä myynnissä puolet halvemmallakin.
Onhan se helpompi pistää tilkka öljyä silloin tällöin ja huollattaa noin 30 000km välein kun juosta viemässä autoa päiväksi seisomaan 15 tai 20 tkm välein kuten monilla merkeillä.
Lainaus käyttäjältä: jkvi - 22.01.10 - klo:16:40
Sehän oli niin, että ei ole hölmöä pyytää, vaan maksaa...
Jos välttämättä haluaa maksaa LL-öljyistä itsensä kipeäksi, niin mikäs siinä. Noita on kyllä myynnissä puolet halvemmallakin.
Olen aina ostanut öljyn litran kannuissa kun auto on sitä halunnut. Hinnalle se on se ja sama mitä se maksaa. Mutta Long Life huoltamisessa tuskin mainitaan, etta varaudu lisäämään öljyä litra per 15000km.
Lainaus käyttäjältä: Golf - 22.01.10 - klo:16:50
Onhan se helpompi pistää tilkka öljyä silloin tällöin ja huollattaa noin 30 000km välein kun juosta viemässä autoa päiväksi seisomaan 15 tai 20 tkm välein kuten monilla merkeillä.
Olet niin oikeassa kun voi olla! Eihän se lisääminen työnä ole mikään. Ja ei mua juurikaan haittaa, että joutuu lisäileen, mutta se että mainostetaan Long Lifeä edullisuudella niin se sapettaa. Lisääminen öljyä aina maksaa ja hintaero normihuoltoihin pienenee huomattavasti. Tänään viimeksi mietin, että millaista öljynvaihtorumbaa se olisi jollain 10000 vaihtovälillä ;D Marraskuussa oli huolto ja nyt on tullut jo 9000km.
No onhan se longlife huoltaminen vielä edullista vaikka pari litraa joutuisikin lisäämään öljyä huoltovälillä. Öljyä kun saa 7-9e/l kotiintoimitettunakin. Itsellä on taas päässyt kertymään hieman ylimääräistä öljyä eli joku 30l varastoon :)
Kun tilaan varaosia tai lisäosia ulkomailta, niin tilaan aina samalla sen määrän öljyä (ja muita huoltotarvikkeita) jonka saan siihen samoilla toimituskuluilla.
Omassa 1.9 TDi luxlinessa, mittarissa on 88000 ja öljyä on lisätty yhteensä 2.25 litraa. Kun kannunkuva syttyy kabiinissa, mittatikussa öljytaso on aina ollu viivojen puolessavälissä. Tuolloin olen luikauttanu varttilitran liukastetta koneeseen. Autossa 30 000 öljynvaihtoväli. Auto ostettu uutena 21.5.2008. Työmatkaa 190- 420 km päivässä. Peräkärryssä milloin mönkijä tai moottorikelkka, ja neljäsosa kilometreistä metsäteitä. Eka 30000 gastrollin öljyt ja siitä eteenpäin shelliläiset.
LainaaKun kannunkuva syttyy kabiinissa, mittatikussa öljytaso on aina ollu viivojen puolessavälissä.
Mitenkäs se niin aikaisin jo syttyy? Eihän tuossa vaiheessa vielä ole mikään tarve lisätä öljyä.
LainaaMitenkäs se niin aikaisin jo syttyy? Eihän tuossa vaiheessa vielä ole mikään tarve lisätä öljyä.
Tuntuis siltä, että ei olisi tarvetta, mutta en ole kokenut sitä ongelmaksi. Näin ollen se varttilitra on ollut soppeli lisäys määrä.
Joo ei sillä mutta Audissa se kannunkuva syttyy vasta alarajalla, eikä silloinkaan aina heti...
Paljonko se Passatin öljyn mittatikun min-max väli on? litran vai puol'litraa?
Varmaan tullut nämä erot jo moneen kertaan esille, kerronpa silti omani. Edellinen Golf Variant 1,4 vm. 2004 vei uudesta lähtien öljyä n. 1 l / 6000 km, toimi loistavasti vaihtoonsa saakka (330 000 km) . Nyt Beetle 1,2 vm. 2013 taas ei huoltovälillään mitään. Tuntuu suorastaan kuin joku olisi vialla, heh. Yksilöeroihin en teollisessa masatuotannossa jaksa uskoa, moottorimalleissa on eroja?
T. K.
Tämän (http://www.volkswagen.ie/en/service/volkswagen_service/care_and_maintenanceadvice/engine_oil_and_brakefluid.html) mukaan puoli litraa normaalitilanteessa.
Tämä siis vastauksena MOPille kysymykseen, paljonko ylä-ja alamerkin väli litroissa.