VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3C (05–10) => Aiheen aloitti: Kale - 18.01.10 - klo:13:46

Otsikko: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Kale - 18.01.10 - klo:13:46
Eilen kiinnittelin kilpiä tuontipassattiin (-08 farkku) ja muistin viimein kurkata kontin kannen alle. Vähän äimistelin kun ei siellä ollutkaan vararengasta vaan kotelossa oli kangasmatot ja kotelon reunassa joku valkoinen puteli epämääräisin tekstein. Eikö vararengas enää ole autoissa vakiokamaa ja onko tuo puteli joku paikkavaahto tms?

Omasta autosta ei koskaan ole rengas puhjennut (kerran oli ruuvi) mutta jotenkin tottunut siihen, että vararengas on aina mukana. En ehtinyt kokeilemaan mutta mahtuuko tuonne koteloon normaalirengas?
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Erkka - 18.01.10 - klo:14:05
Pullo on paikkavaahto. Settiin kuuluu myös ilmakompressori renkaantäyttöä varten. Olisiko jäänyt edelliselle omistajalle? Nykyautojen takapoksista löytyy vaihtoehtoisesti vararengas tai renkaanpaikkaussetti.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: danel - 18.01.10 - klo:14:21
Koteloon mahtuu normaalirengas. Olisikohan mulla siellä joku 215/55R16 pellivanteella...
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Tupo - 18.01.10 - klo:14:24
Varapyörä (täysikokoinen tai tilapäismalli) on monessa VW:ssä lisävaruste.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Erkka - 18.01.10 - klo:14:56
Lainaus käyttäjältä: Tupo - 18.01.10 - klo:14:24
Varapyörä (täysikokoinen tai tilapäismalli) on monessa VW:ssä lisävaruste.

Jep, Esim. uudenmallin Poloon kustantaa noin 50â,¬.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Kale - 18.01.10 - klo:14:59
Pitänee heittää sinne koloon sitten varalle vaikka kesärengas. En tarkkaan katsonut oliko vaahdon kaverina sitten joku kompressori.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Golf - 18.01.10 - klo:15:34
2007 Passatissa (comfortline) löytyi ainakin vakiona täysikokoinen vararengas.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: joukose - 20.01.10 - klo:21:01
Juu pasuunasta 2010 löyty täysikokoinen vararengas, sanoivat liikkessä että vaatiivat heidän autoihinsa maahantuojalta.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: RoccoScientist - 20.01.10 - klo:23:45
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.01.10 - klo:14:56
Jep, Esim. uudenmallin Poloon kustantaa noin 50â,¬.

Sama juttu Sciroccon kanssa. Vähän rahastukselta tuntuu, mutta pieni hinta tuo on siitä, ettei tarvitse sitten rengasrikon sattuessa miettiä voiko vauriota ylipäätään korjata paikkavaahdolla.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: VodmarVortex - 21.01.10 - klo:09:29
Totaalisen eri juttu on kuitenkin se, pystyykö renkaan tien päällä vaihtamaan, vaikka takalaatikosta varapyörä löytyisikin. Ainakaan Skodassa ei auton omalla pulttiavaimella tee oikeastaan mitään, mikäli pulttien kiristys on tehty edellisen kerran rengasliikkeessä. Eli sinänsä toi vaahto+kompura puolustaa ihan paikkaansa.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Erkka - 21.01.10 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: VodmarVortex - 21.01.10 - klo:09:29
Totaalisen eri juttu on kuitenkin se, pystyykö renkaan tien päällä vaihtamaan, vaikka takalaatikosta varapyörä löytyisikin. Ainakaan Skodassa ei auton omalla pulttiavaimella tee oikeastaan mitään, mikäli pulttien kiristys on tehty edellisen kerran rengasliikkeessä. Eli sinänsä toi vaahto+kompura puolustaa ihan paikkaansa.

Kävin ostamassa VW-liikkeestä 12 euroa maksavan rengasavaimen (vääntimen), jossa on vääntövarren sisään ympätty jatkovarsi. Pituutta vääntövarteen tulee toinen mokoma lisää ja koko paketti menee pieneen tilaan. Tuolla aukeaa tiukimmatkin pultit leikiten.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Golf - 21.01.10 - klo:10:10
Samanlailla tein itsekin, eli alkuperäinen pois ja jatkovarrellinen tilalle.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Kale - 21.01.10 - klo:10:38
Itselläkin tuo parempi avain ollut ostoslistalla jo useamman vuoden mutta ei sitä muista ikinä kun volkkarilla poikkeaa.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Tupo - 21.01.10 - klo:10:58
LainaaItselläkin tuo parempi avain ollut ostoslistalla jo useamman vuoden mutta ei sitä muista ikinä kun volkkarilla poikkeaa.
Ihan samoja myydään Biltemassa ja Motonetissa ja marketeissakin.  ;)
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Kale - 21.01.10 - klo:12:41
Joo mutta kyllähän sitä mielellään volkkarilta hakee kun maksaa vain 12 euroa vai mitä se nyt oli. Eivät kaiketi ihan kuraa myy.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Tupo - 21.01.10 - klo:14:21
LainaaEivät kaiketi ihan kuraa myy.
Ei toki. Ei se sama avain yhtään huonommaksi muutu VW-varaosatiskiltä ostettuna. ;-)
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Golf - 21.01.10 - klo:14:29
Onpahan ainakin OEM  :)
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Tupo - 21.01.10 - klo:16:56
"OEM" (â,¬12) on tällä kertaa vain n. 50% kalliimpi kuin "tarviketyökalu" (â,¬7-8). Neljä euroa voi tosiaan olla pieni hinta siitä, että ei tarvitse itse miettiä, onko tarvikeliikkeen työkalusta mihinkään.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Kale - 25.03.10 - klo:08:12
Uudessa parts&service kataloogissa kevättarjouksessa tuo kunnon rengasavain 7,9â,¬. Valmistaja kamasa tools.

Lainaus käyttäjältä: http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW_kampanja.nsf/PS_1_2010.pdfKamasa Tools-rengasavain
Vankkaa vääntövoimaa rengastöihin, hylsy sekä
17mm että 19 mm pyöränpulteille
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: savolaiskollega - 25.03.10 - klo:09:28
Lainaus käyttäjältä: Tupo - 21.01.10 - klo:16:56
"OEM" (â,¬12) on tällä kertaa vain n. 50% kalliimpi kuin "tarviketyökalu" (â,¬7-8). Neljä euroa voi tosiaan olla pieni hinta siitä, että ei tarvitse itse miettiä, onko tarvikeliikkeen työkalusta mihinkään.

Ja mistäs tiedät että se marmoritiskiltä ostettu on yhtään "alkuperäisempi" kuin biltemasta ostettu ? Siitäkö että siinä on VW:n logo ? :D

Vararengas ainakin skeidaan maksaa muistaakseni reilusti alle satasen auton tilauksen yhteydessä. En missään nimessä jätä ottamatta, ja rupea litkujen ja kompuroiden kanssa leikkimään. Renkaanvaihtoon menee osaavalta n. 5 minuuttia, eikä tarvitse pelätä että onko renkaassa pieni reikä vai onko se räjähtänyt kokonaan. Ja jos pelkää että bisnesmiehen puku suttaantuu vaihtaessa, niin työmiehen haalarit voi pitää kontissa mukana myös.... 8)
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Tupo - 25.03.10 - klo:10:09
LainaaJa mistäs tiedät että se marmoritiskiltä ostettu on yhtään "aluperäisempi" kuin biltemasta ostettu ?
Enhän minä niin väittänytkään. Tarkoitin, että jos joku haluaa maksaa vähän (4 euroa) enemmän, niin "marmoritiski" on "varma valinta", vaikka saman työkalun saa muualta halvemmalla. Omista pakeista löytyy Kamasan ja Bilteman avaimet - yhtä hyviä molemmat.

Mutta nythän tuo "marmoritiskin" hintakin alkaa olla melkein kohdallaan... ;)
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Kale - 25.03.10 - klo:10:27
Aiheesta kolmanteen. Jos autoon ottaa lisävarusteena vararenkaan niin onko se kiinni jotenkin vai onko se vaan just sopivan kokoinen tuohon koloon? Nyt tuo kolohan on täysin tyhjä ilman mitään kiinnityshihnoja tms.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Tuksuu - 25.03.10 - klo:10:31
Lainaus käyttäjältä: Kale - 25.03.10 - klo:10:27
Aiheesta kolmanteen. Jos autoon ottaa lisävarusteena vararenkaan niin onko se kiinni jotenkin vai onko se vaan just sopivan kokoinen tuohon koloon? Nyt tuo kolohan on täysin tyhjä ilman mitään kiinnityshihnoja tms.

Eikös siinä keskellä ole kierteet, mihin saa sen kierretangon kiinni ja sillä silleen ovelasti kiristettyä kiinni?


Tajusikohan kukaan mitä tarkoitin :D
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: Tourano - 25.03.10 - klo:10:42
(http://l.yimg.com/au.yimg.com/i/life/img/placeholder/tc-passat-full-size-spare.jpg)
Artikkeli, josta kuva otettu (jos kuva ei näy suoraan) (http://au.lifestyle.yahoo.com/b/autos/78/2008-volkswagen-passat-v6-4motion-review)
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: LS - 26.03.10 - klo:21:33
Oman Passatin kontissa näyttää olevan 235/45/17 vararengas samanlaisella vanteella kuin auton alla.
Otsikko: Vs: Vararengas vakiona vai ei?
Kirjoitti: hece - 27.02.15 - klo:16:55
Käytettynä ostetussa -11 vuosimallin tuonti-Passatissa (uudistettua B7 mallia, tiedän) tuli mukana 195/65R15 koon ruosteinen vararengas, renkaat dot-merkintä vuodelta 2003  >:( Taitaa olla syytä etsiä siihen 16-tuumainen tilalle, ei tuo varmasti mahdu alle. Yhdessä kolariautossa olisi käyttämätön myynnissä 100e hintaan, mutta eiköhän joku käypä käytetty vanne+rengas jostain löydy halvemmallakin. Niin, tai sitten laittaa  tuo 235/45/17-koon kesärengas sinne ja kesällä 16-tuuman nastarengas.

Jo edellisessä autossa piti ostaa jatkovarrellinen rengasavain, kun alkuperäinen vw-avain ei mahtunut tarvikevanteiden pultteja aukomaan, hylsyllinen avain mahtuu.