VAGarena.fi

Tori => Myydään => Aiheen aloitti: Korvaton - 03.07.12 - klo:20:45

Otsikko: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 03.07.12 - klo:20:45
Muutama myynnissä oleva auto on herättänyt hirveesti spekulointia ja väärinkäsitykset/trollaaminen on saanut ton kaupustelupuolen näyttämään aivan hirveeltä ja todelliset ostajat saattaa saada väärän käsityksen myytävästä tuotteesta.
Eikö tämä topikki voisi toimia kaupustelun roskalaarina missä voi spekuloida jos on spekuloitavaa niin pysyy myynti/ostopuoli siistinä.
Jos jonkun moden mielestä huono idea niin voi poistaa tottakai.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: monster - 03.07.12 - klo:20:49
Miten melkeinpä jokaisella muulla keskustelufoorumilla onnistuu homma niin että myynti-ilmoja ei pääse kommentoimaan? Miksi ei onnistuisi täälläkin? Itseasiassa aika omituista että toisen ilmoja pääsee kommentoimaan. YV:llä vaan kysellyt tavarasta jos on kysyttävää.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Zaasa - 03.07.12 - klo:21:16
Lainaus käyttäjältä: nall3 - 03.07.12 - klo:20:45
Muutama myynnissä oleva auto on herättänyt hirveesti spekulointia ja väärinkäsitykset/trollaaminen on saanut ton kaupustelupuolen näyttämään aivan hirveeltä ja todelliset ostajat saattaa saada väärän käsityksen myytävästä tuotteesta.
Eikö tämä topikki voisi toimia kaupustelun roskalaarina missä voi spekuloida jos on spekuloitavaa niin pysyy myynti/ostopuoli siistinä.
Jos jonkun moden mielestä huono idea niin voi poistaa tottakai.
Muutaman kommentin olen heittänyt tuontiautoista yleisesti erään VW:n myyntiketjussa.Yhdessä vastauksessa otin kantaa hintaan josta jokainen voi olla mitä mieltä tahansa.Uskon kuitenkin Suomalaisten auton ostajien olevan valveutuneita myytävästä tuotteesta ja käyvästä hintatasosta.

Mitään tarkoitusta sabotoida tai häiritä myyntiä ei ole ollut,ei myöskään trollata.Muiden kirjoituksista en ole täysin perillä heikon nettiyhteyden vuoksi.
RäSä saattaa tulla myyntiin myös tällä foorumilla, ylihintaan.Kommentoida saa vapaasti :D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: urkki - 03.07.12 - klo:21:20
Lainaus käyttäjältä: monster - 03.07.12 - klo:20:49
Miten melkeinpä jokaisella muulla keskustelufoorumilla onnistuu homma niin että myynti-ilmoja ei pääse kommentoimaan? Miksi ei onnistuisi täälläkin? Itseasiassa aika omituista että toisen ilmoja pääsee kommentoimaan. YV:llä vaan kysellyt tavarasta jos on kysyttävää.

Tätä myöskin ihmettelen, miksi on täällä sallittu kommentointi. Eihän sellaiseen ole mitään tarvetta, ei edes jos omasta mielestä hinta vaikuttaa liian suurelta, vaikka paljonkin. Jos se hinta ahdistaa, niin off topicciin voi kirjoittaa vaikka yleisluontoisesti myytävien autojen hinnoittelusta...
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: TeBsu - 03.07.12 - klo:21:37
Eiköhän sitä saa kommentoida jos on tarvetta, yleensä siitä vaan alkaa shaiban jauhaminen enemmän ja vähemmän...
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 03.07.12 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: Qyy - 03.07.12 - klo:21:37
Eiköhän sitä saa kommentoida jos on tarvetta, yleensä siitä vaan alkaa shaiban jauhaminen enemmän ja vähemmän...
Siksi olisi hyvä kun olisi kaupustelupuoli lukittu vastauksista ja sitä shaibaa varten olisi sitten tämä missä voi hoitaa sen spekuloinnin.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: TeBsu - 03.07.12 - klo:21:46
No mut yvlläkö pitää viestin alottajaan sit ottaa yhteyttä ja vidduilla? Joku järki noihin ilmoihin.. Esim eräällä foorumilla alkoi vidduilu kun yks pyyti 98vm autosta, millä ajettu 400tkm niin 3000e, minkä todellinen hinta oli 300e... Sit ruetaan vittuileen urakalla et on itekkin maksanu liikoja blaa blaa blaa.... Mut tuokin jetta minkä mistä taas kaikki alkoi, niin on hyväkin herättää keskustelua  ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: MasTurbo - 03.07.12 - klo:21:49
Ffpllä ei voi kommentoida.. Toimii imo. Yvllä vaan vittuilua niin erottuu jyvät akanoista.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Zaasa - 03.07.12 - klo:21:49
Lainaus käyttäjältä: nall3 - 03.07.12 - klo:21:40
Siksi olisi hyvä kun olisi kaupustelupuoli lukittu vastauksista ja sitä shaibaa varten olisi sitten tämä missä voi hoitaa sen spekuloinnin.
Toisaalta ostoaikeissa olevien etu on nähdä julkiset kysymykset ja vastaukset niihin. Kaikki eivät ole tietoisia tuontiautojen hintatasosta ja varusteluun liittyvistä puutteista vrt Suomi autoon.Kostautuu viimeistään seuraavan vaihdon yhteydessä joka saattaa tulla yllättävänkin pian.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Micco - 03.07.12 - klo:21:52
Toisaalta taas tuota legendaarista tuontiauto-asiaa on vatvottu joka jumalan foorumilla jo vuosikausia, aina vaan ja uudelleen. Tarvitseeko niitä samoja juttuja käydä jokaisen tuontiauton myynti-ilmoituksessa läpi? Voisi kuvitella 99.9% ajokortti-ikäisistä kuulleen tai lukeneen nämä tuonti vs SUOMI jutut. Viimeistään tuontiauton ostoa harkitessa.

E: Oman tuontiautoni toin vuonna -05. Siihen piti normiostosten lisäksi asennuttaa huohottimen lämmitin. Pienen asiaan perehtymisen jälkeen selvisi, ettei sitä ollut kaikissa SUOMI autoissakaan asennettuna.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: ma1ja - 03.07.12 - klo:21:57
Eikö tämä ole ensisijaisesti keskustelupalsta? - On!
Ei siis kannata lähteä rajoittamaan keskustelua! Asiattomuuksiin toki pitää puuttua muttei sen tarvitse tarkoittaa sitä, että keskustelu kielletään kokonaan.
Vai onko olemassa todellinen tarve sille, että vagarenasta kehitetään myyntipalsta? Eikö kaupustelulle ole jo olemassa omat fooruminsa, joilla tavaraa voi markkinoida haluamillaan tavoilla. Sellaisiakin paikkoja, joilla omat myyntipuheet ovat ainoa tiedonlähde tuotteesta.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Quality - 03.07.12 - klo:22:05

Kun oman Audini ilmoitus oli täällä viime vuoden lopulla, siitä keskusteltiin vilkkaasti. Tosin itsekin kyselin yhtä ja toista ja ruokin siten keskustelua. Olen kyllä jokseenkin varma, että keskustelu ei ainakaan auttanut myynnissä, ja vaihdossahan tuo sitten menikin.

Itselläni ei ole jyrkkää kantaa siihen, pitäisikö keskustelu sallia vai ei. Kummallakin on puolensa. Mutta kuten moni on täällä jo todennut, yleinen käytäntö eri foorumeilla on, ettei keskustelu ole mahdollista.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Micco - 03.07.12 - klo:22:06
Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 03.07.12 - klo:21:57
Eikö tämä ole ensisijaisesti keskustelupalsta? - On!
Ei siis kannata lähteä rajoittamaan keskustelua! Asiattomuuksiin toki pitää puuttua muttei sen tarvitse tarkoittaa sitä, että keskustelu kielletään kokonaan.
Vai onko olemassa todellinen tarve sille, että vagarenasta kehitetään myyntipalsta? Eikö kaupustelulle ole jo olemassa omat fooruminsa, joilla tavaraa voi markkinoida haluamillaan tavoilla. Sellaisiakin paikkoja, joilla omat myyntipuheet ovat ainoa tiedonlähde tuotteesta.

Itse olen aina automaattisesti mieltänyt asian niin, että keskustelufoorumit ovat keskustelua varten. Keskustelufoorumien myynti- ja osto-osiot ovat myynti- ja osto-ilmoituksia varten. Ehkä olen niin vanhoillinen, kun mielestäni on erittäin moukkamaista tai vähintään harkitsematonta ja epäkohteliasta mennä juttelemaan "kahvipöytäkeskusteluja" toisten ilmoituksiin. Tai ilmoittamaan ne perinteiset "Onpa kallis!" tai "Saksasta saa puolet halvemmalla!" Siis niillä foorumeilla, joilla kauppapaikan ilmoituksiin vastaaminen on ylipäätään mahdollistettu.

Mutta tämä keskustelu saa kyllä ajattelemaan asiaa tarkemmin. Onko tällainen ajatusmaailma "oldskoolia"? Pitäisikö toisten ilmoitukset vähintään tällä foorumilla mieltää täysin samanlaisiksi keskustelutopiceiksi, kuin muilla keskustelualueilla? Käyttäjistä ja foorumin ylläpidostahan se on kiinni, millainen ilmapiiri kauppapaikalle halutaan muodostaa. Onko ilmoitusten tarkoitus olla ilmoituksia, vai keskustelutopiceja kauppa-artikkeleista?
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Zaasa - 03.07.12 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: Micco - 03.07.12 - klo:21:52


E: Oman tuontiautoni toin vuonna -05. Siihen piti normiostosten lisäksi asennuttaa huohottimen lämmitin. Pienen asiaan perehtymisen jälkeen selvisi, ettei sitä ollut kaikissa SUOMI autoissakaan asennettuna.
Pitää paikkansa ettei sitä ole ollut kaikissa SUOMI autoissakaan vaikka siihen olisi ollut tarvetta. Useimmiten se on puuttunut kuitenkin tuontiautoista vaikka se on ollut SUOMI autoissa.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 03.07.12 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: Micco - 03.07.12 - klo:21:52
Toisaalta taas tuota legendaarista tuontiauto-asiaa on vatvottu joka jumalan foorumilla jo vuosikausia, aina vaan ja uudelleen. Tarvitseeko niitä samoja juttuja käydä jokaisen tuontiauton myynti-ilmoituksessa läpi? Voisi kuvitella 99.9% ajokortti-ikäisistä kuulleen tai lukeneen nämä tuonti vs SUOMI jutut. Viimeistään tuontiauton ostoa harkitessa.
^^ Juuri noin että niistä penkinlämmittimistä ja lohkolämppäreistä on netti pullollaan juttua ja lähes jokanen ketä ostaa tuontiauton joutuu kokemaan karvaan pettymyksen että siinä ei ehkä ole "suomeen" soveltuvaa varustusta.
Jos se talvivarustus on niin tärkee niin sitähän voi mennä tilaamaan auton missä on persgrillit ja aurinkopaneelit ja sun muut dingendangelit jos ne on niin tärkeitä....
Oman auton hinnan päättää myyjä ja se on hänen näkemys myytävästä autosta ja kiintymys/autoon käytetty raha saattaa hämärtää myyjän hinnottelua eikä sitä pitäisi mollata. Noi rakkaat ylihinnotellut kulkineet vaan ei mene kaupaksi... mitäs sitten vaikka ei menekkään jonkun ventovieraan auto kaupaksi.
Tosta että ei näy kysymykset jne... eihän nettiautossakaan näy jos myyjä ei halua.
Yksi nappi mikä voisi olla hyvä tossa myyntipuolella olisi Sallin julkisen kommentoinnin jos toi myyntipuoli olisi vaikka lukossa muuten. Myyjä kun valitsisi ton ilmoonsa niin se olisi myyjän oma asia sit tuleeko ilmotukseen ehkä epäasiallista palautetta.

Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Vaginisti - 03.07.12 - klo:22:14
Jos myy perus-skodaoctaviaa, niin ei varmasti tule mitään kommentteja, ketä se kiinnostaa.

Jos myy Corvettea, varmasti joku kauhistelee bensankulutusta tai sitä, että kumminkaiman jenkki oli ihan paska - eikä varmasti ole ostoaikeita...niin ja ettei jenkit osaa tehda dieseliä, vaikka se ei Corvetteen liitykään...

Jos joku myy EU-maa Romaniasta tuotua vähän ajettua ja lähes virheetöntä volkkaria, koko vagarena.fi räjähtää!  ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 03.07.12 - klo:22:16
Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 03.07.12 - klo:22:14
Jos myy perus-skodaoctaviaa, niin ei varmasti tule mitään kommentteja, ketä se kiinnostaa.

Jos myy Corvettea, varmasti joku kauhistelee bensankulutusta tai sitä, että kumminkaiman jenkki oli ihan paska - eikä varmasti ole ostoaikeita...niin ja ettei jenkit osaa tehda dieseliä, vaikka se ei Corvetteen liitykään...

Jos joku myy EU-maa Romaniasta tuotua vähän ajettua ja lähes virheetöntä volkkaria, koko vagarena.fi räjähtää!  ;D
Eli koskaan ei ole hyvä  ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: MVA - 03.07.12 - klo:22:21
Muistakaa nyt sellainen seikka että kaikki Suomeen tuodut autot ovat tuontiautoja, koska meillähän täällä ei ole "kummoista" tuotannollista autoteollisuutta.

"Tuontiautoista" pitäisi alkaa puhumaan nimillä suomesta myyty, kuten esim ruotsissa, svensksåld eli ruotsissa myyty.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Micco - 03.07.12 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: MVA - 03.07.12 - klo:22:21
Muistakaa nyt sellainen seikka että kaikki Suomeen tuodut autot ovat tuontiautoja, koska meillähän täällä ei ole "kummoista" tuotannollista autoteollisuutta.

"Tuontiautoista" pitäisi alkaa puhumaan nimillä suomesta myyty, kuten esim ruotsissa, svensksåld eli ruotsissa myyty.



Kohta kaikki foorumin lukuisat Talbotin omistajat alkaa nostelemaan housujaan... *KRÖHÖM*  ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: MVA - 03.07.12 - klo:22:28
Lainaus käyttäjältä: Micco - 03.07.12 - klo:22:24

Kohta kaikki foorumin lukuisat Talbotin omistajat alkaa nostelemaan housujaan... *KRÖHÖM*  ;D
:D Olin jo kirjoittanut maininnan Saabeista ja Talboteista (http://fi.wikipedia.org/wiki/Talbot#Talbot_Suomessa), mutta päätin jättää sen julkaisematta, koska Saab on oikeasti ruotsalainen merkki ja Talbot ranskalainen.  ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: dosetti - 03.07.12 - klo:22:42
Minusta vähintäänkin outoa, että pitää kommentoida jonkun myynti-ilmoitusta. Paitsi jos sattuu kysymään jotain oleellista, kuten tuotteen mittoja tai varusteita. Hinta on myyjän hinta ja jos ei sillä hinnalla mene kaupaksi niin se on myyjän eikä kenenkään muun menetys. Jos on ostoaikeissa ja hinta tuntuu korkealta niin tinkiä voi suoraan myyjältä. Jos myyjän rehellisyydestä epäilyä niin voi ottaa moderaattoriin yhteyttä tai sami sinisalo-tyyppisissä tapauksissa jopa suoraan myynti-ilmoitukseen.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Reneto - 03.07.12 - klo:22:55
Lainaus käyttäjältä: Micco - 03.07.12 - klo:22:24


Kohta kaikki foorumin lukuisat Talbotin omistajat alkaa nostelemaan housujaan... *KRÖHÖM*  ;D

Euro-Samaran omistajista puhumattakaan. Jostain syystä eurosamaroita näkyy liikenteessä yhtä paljon kuin 15 vuotta vanhempia Talbotteja.
Muistelen kuulleeni jonkun Uudenkaupungin insinöörin suusta, tuotannon jo loputtua, että huonoista osista olisi pitänyt kasata hyvä auto  ;D 

Romanian Jetan ilmoituksen kommentointi on ollut osin epäasiallista. IMO.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Urlaub - 03.07.12 - klo:23:12
Meinaatteko jonkin satunnaisen tosiostajan bongaavan ilmoituksen täältä keskustelupalstalta? Väitän, ettei se todellakaan mene niin. Netistä autoa haeskeleva tietää parempiakin osoitteita kuin jonkun keskustelufoorumin.  :P

Sen ymmärrän paremmin, että merkkifoorumilla myydään vaikkapa vanteita tai jotain muuta merkkikohtaista sälää. Sellaisen ostajia täällä pyörii paremmin kuin kokonaisen auton ostajia.

Mitä se keskustelu ketään haittaa, kun ketjun aloitusviestissä on - ullatus - linkki automyyntisivustoilla olevaan ilmoitukseen. Ketjun voi jättää lukematta. Ymmärtäisin kitinän keskustelusta, jos ei olisi linkkiä mihinkään muualle.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Micco - 22.07.12 - klo:17:55
Tässä (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10697.msg251175;topicseen#new) on taas minun mielestäni hyvä esimerkki, miksi myynti-ilmoituksissa ei tarvitsisi olla vastausmahdollisuutta.

Pokkus olikin tätä kirjoittaessani jo asiasta huomauttanut...
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 22.07.12 - klo:18:14
Melkonen hinnasta vääntö kehkeyty harmittoman myyjän riesaksi.
Mitä vitun väliä sillä on mitä mersu tai bemari maksaa? Audiahan tossa ollaan myymässä!?
Jos tollein spekuloidaan niin aika paljon on tullu hinta alas neljässä vuodessa 50t, :o
Ihme ettei kukaan vetäny ladan hinnan tippumista tohon.... siinä on vielä isompi hinnan tiputus neljässä vuodessa.
Antakaa nyt toisten myydä tuotteitaan kun kumminkaan nämä trollaajat ei ollu edes ostamassa kyseistä autoa.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: jf - 22.07.12 - klo:18:20
Onneksi ei ole skriko sentään kertomassa, miten hän olisi kyllä ostanut tuon auton kymppitonnilla ja myynyt sen kymmenen vuotta myöhemmin miljuunalla!  ;D
Sitäpaitsi skodassakin arvo vaan nousee, kun sen kaupasta ajaa ulos.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: MasTurbo - 22.07.12 - klo:19:35
Ai vitsi taasko sitä on pitänyt mennä kommentoimaan myynti ilmon hintaa. Kyllä on melkosta porukkaa.

Onhan se persaukiselle kallista. Ja miksi kommentoida mitään jos ei ole ostamassa? Trollolol?
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Kärki - 22.07.12 - klo:19:55
Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 22.07.12 - klo:18:14

Antakaa nyt toisten myydä tuotteitaan kun kumminkaan nämä trollaajat ei ollu edes ostamassa kyseistä autoa.

Ja sinäkö sen tiedät kuka mitäkin haluaa, aikoo tai pystyy ostamaan??
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 22.07.12 - klo:20:01
Lainaus käyttäjältä: Kärki - 22.07.12 - klo:19:55
Ja sinäkö sen tiedät kuka mitäkin haluaa, aikoo tai pystyy ostamaan??
Oli vaan villi veikkaus mikä meni luultavammin oikeeseen?
Tarjoon pullakaffit kun tuot ton audin näytille  ;)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: MasTurbo - 22.07.12 - klo:20:08
Ilmeisesti osarilaskujen maksu kiristää porukalla hermoja kun pitää pahaa oloa jakaa muiden topikkeihin.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Zaasa - 22.07.12 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: jf - 22.07.12 - klo:18:20
Onneksi ei ole skriko sentään kertomassa, miten hän olisi kyllä ostanut tuon auton kymppitonnilla ja myynyt sen kymmenen vuotta myöhemmin miljuunalla!  ;D
Sitäpaitsi skodassakin arvo vaan nousee, kun sen kaupasta ajaa ulos.
Et taida uskoa hänen, kuten Karpo sanoi "kertomuksia tosielämästä"  :D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: jf - 22.07.12 - klo:20:20
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 22.07.12 - klo:20:15
Et taida uskoa hänen, kuten Karpo sanoi "kertomuksia tosielämästä"  :D
Mitään en epäile ja kaiken uskon. Lisäksi "tiedän" kaverin kotipaikkansa pidetyimmäksi ihmiseksi ja varmasti on valittu joka vuosi paikallislehden äänestyksessä vuoden naapuriksi sekä vuoden yrittäjäksi asiakkaiden puolesta (vaikka ei edes olisi yrittäjä)!  ;D

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 22.07.12 - klo:20:08
Ilmeisesti osarilaskujen maksu kiristää porukalla hermoja kun pitää pahaa oloa jakaa muiden topikkeihin.
,,äh, se on vaan niitä "sisäsiittoisuuden" aiheuttamia mielenterveyden ongelmia, kun pitää perheen ja sukulaisten kanssa viettää lomalla aikaa...  ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 22.07.12 - klo:20:24
Lainaus käyttäjältä: jf - 22.07.12 - klo:20:20

,,äh, se on vaan niitä "sisäsiittoisuuden" aiheuttamia mielenterveyden ongelmia, kun pitää perheen ja sukulaisten kanssa viettää lomalla aikaa...  ;D
Sananvapaus saa uuden merkityksen jos tästä niin tunteita herättävästä kommentista ei penaltia pauku  ;)

Vuoden yrittäjäkin vielä...   ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: MasTurbo - 22.07.12 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: jf - 22.07.12 - klo:20:20

,,äh, se on vaan niitä "sisäsiittoisuuden" aiheuttamia mielenterveyden ongelmia, kun pitää perheen ja sukulaisten kanssa viettää lomalla aikaa...  ;D

Jaa että semmosissa iltamissa nämä suuret viisaudet on saatettu alulle? Pimeässä peiton alla? Eihän siinä voi tietää että paniko omaa vaimoa vai jotain sukulaista.

Tämä kyllä selventi ongelman ytimen. Case closed.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: jf - 22.07.12 - klo:20:31
Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 22.07.12 - klo:20:25
Tämä kyllä selventi ongelman ytimen. Case closed.
Tähän haluaisin kirjoittaa aidon vastauksen geenitutkijoiden saamasta vastauksesta, kun kysyivät erään suuren perheen äidiltä mahdollisuutta tehdä koko perheelle geenitestit perinnöllisyystutkimusta varten, mutta sanotaanko vain näin, että Kauniit ja Rohkeat ovat kevyttä kamaa todellisuuden rinnalla.  ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: jf - 22.07.12 - klo:20:38
Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 22.07.12 - klo:20:24
Sananvapaus saa uuden merkityksen jos tästä niin tunteita herättävästä kommentista ei penaltia pauku  ;)

Hei, enhän minä väittänyt, että tuo mitenkään skrikoon liittyy, vaan Masturbon kommenttiin oman autonsa topicissa, jossa kirjoitti:
LainaaNiin. Seuraavaks ostan jonkun muun kuin vaggineen ihan siksi kuinka sisäsiittoista ja kusipää porukkaa täältä löytyy.
ja sitten vielä tässä topicissa:
LainaaIlmeisesti osarilaskujen maksu kiristää porukalla hermoja kun pitää pahaa oloa jakaa muiden topikkeihin.

Miten minun tekstit heti ymmärretään väärin, vaikka koitan aina olla kaikkien kaveri?  :o

Eipäs laiteta tekstejä minun näppikseltä lähteneiksi...  :-[
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 22.07.12 - klo:20:49
En mä tainnu väittää että sä skrikosta tossa oisit sanonu vaan toi sukulaisrakkaus sai pienen hymyn naamalle.
Mun pointti oli ton penaltin osalta että täällä jos osuu joku omaan nilkkaan niin johan tulee varotuksia...
Niinkun mullekin huomautettiin aikoinaan kun menin kirjottamaan "möhömahanen audi kuski" niin tais olla herkkä paikka jollekin...
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: MasTurbo - 22.07.12 - klo:20:53
Sehän nyt on luppakorva ihan normaalia. Heti kun jäädään kakkoseks niin painetaan " report bad post" nappia(liekkö täällä on) ja pistetään modeille privaa että yhyy osarikalle teki sitä ja osarikalle tätä.

Ja sitten mode tulee virtuaali vaggineella paikalla tilanne raukeaa siihen että masturbo saa bannia.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: jf - 22.07.12 - klo:21:04
Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 22.07.12 - klo:20:53
pistetään modeille privaa että yhyy osarikalle teki sitä ja osarikalle tätä.

Ja sitten mode tulee virtuaali vaggineella paikalla tilanne raukeaa siihen että masturbo saa bannia.
Sviddu Masturbo noita sun juttujas, nyt meni sitten läppärille kolajuomat...
http://api.ning.com/files/wto9HgqJpVVD84nj7LE3UH1RYOPKnDsVDeoW2iJcgesT5YLq1jgxTQZmo24mIjKmd4WXnxSP-tWQsiKYLPXPUZFqhs4lVmsg/rofl.jpg (http://api.ning.com/files/wto9HgqJpVVD84nj7LE3UH1RYOPKnDsVDeoW2iJcgesT5YLq1jgxTQZmo24mIjKmd4WXnxSP-tWQsiKYLPXPUZFqhs4lVmsg/rofl.jpg)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: MasTurbo - 22.07.12 - klo:21:11
Pistä vakuutuksen piikkiin.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: jf - 22.07.12 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 22.07.12 - klo:21:11
Pistä vakuutuksen piikkiin.
Ukkostuhoja vai?   :D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: skriko - 22.07.12 - klo:21:51
Lainaus käyttäjältä: jf - 22.07.12 - klo:18:20
Onneksi ei ole skriko sentään kertomassa, miten hän olisi kyllä ostanut tuon auton kymppitonnilla ja myynyt sen kymmenen vuotta myöhemmin miljuunalla!  ;D
Sitäpaitsi skodassakin arvo vaan nousee, kun sen kaupasta ajaa ulos.

Enpä ole lukenut koskaan Skrikolta kirjoitusta tällä arenalla siitä mitä hän olisi tehnyt, vaan ainoastaan mitä hän on tehnyt. Toiset ovat tehneet ja tekevät, toiset haaveilevat. Ei ollut aikaa kirjoitella tämmöisillä palstoilla kun piti tehdä kauppaa ja rahaa.
,,lä turhaan mainitse .......n sinun J.......si nimeä, sillä hän ei jätä rankaisematta sitä joka hänen nimensä turhaan lausuu.
Päässä nesteet nousee, joka Skodan ajaa kaupasta ulos.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: SuperB - 23.08.12 - klo:17:56
Tästä farkku golffi. http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5021453 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5021453)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Zaasa - 12.09.12 - klo:23:25
Asiatonta laittaa kysymyksiä myytävän ajoneuvon öljynkulutuksesta myynti-ilmoituksen yhteyteen ilman aikomustakaan ostaa kyseistä autoa ::).
Vastauksia saa varmaan myös yv;nä jos on myytävästä autosta aidosti kiinnostunut.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Polari - 12.09.12 - klo:23:33
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 12.09.12 - klo:23:25
Asiatonta laittaa kysymyksiä myytävän ajoneuvon öljynkulutuksesta myynti-ilmoituksen yhteyteen ilman aikomustakaan ostaa kyseistä autoa ::).
Vastauksia saa varmaan myös yv;nä jos on myytävästä autosta aidosti kiinnostunut.

Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi.

Viestiä muokattu.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: eGetin - 12.09.12 - klo:23:34
Lainaus käyttäjältä: Polari - 12.09.12 - klo:23:33
Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi.
Nevöhöödof perävalotakuu? ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: pokkus - 12.09.12 - klo:23:35
Kummallista, että nämä nimimerkit heräävät kommentoimaan heti ensimmäisenä tähän kyseiseen topicciin. Uusi nimimerkki, ensimmäinen postaus jne. No tutkiskellaan hiukan...
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Kasis - 29.09.12 - klo:17:22
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11676.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11676.0)

-08 ??? MY06 ylivuotinen, ja vielä pari?
Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.  ::)
Auto on manuaali ja sen ylivertaisuuttaa ja kestävyyttä hehkutetaan, samalla dsg mainitaan ongelmaksi(nettiauton ilmoituksessa).
Itselläni kone on ollut ongelma(tosin ei enää/10tkm uudella padalla), ei dsg. 8)

Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Micco - 25.10.12 - klo:15:44
Sympatiani (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12131.0) ovat täysin myyjän/ilmoituksen tekijän puolella...  ::) >:( Taas kerran.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: pokkus - 25.10.12 - klo:16:10
Lainaus käyttäjältä: Micco - 25.10.12 - klo:15:44
Sympatiani (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12131.0) ovat täysin myyjän/ilmoituksen tekijän puolella...  ::) >:( Taas kerran.
Asiasta huomautettu.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Jake - 25.10.12 - klo:16:59
En ymmärrä miksi tämä ulkopuolisten kommentointi myynti/osto puolella on mahdollista tällä foorumilla.
Olisi mukava kuulla ylläpitäjän perusteet mitä muuta kuin mielipahaa tällä kommentoinnin mahdollisuudella saavutetaan?
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Kaivosmies - 25.10.12 - klo:17:19
Tämähän on keskustelupalsta. Nettiautot ja markkinat on erikseen.

On erinomaisen hyvä, että ilmoituksia saa kommentoida ja tarvittaessa täydentää. Joku neropatti kaupitteli hetki sitten jotain vanhaa VW Foxia reilusti kolminkertaisella hinnalla verrattuna markkinatasoon - on täysin oikein ja reilua, että keskustelijat sitä rakentavasti hivenen kommentoivat.

Toki tuo 7" tabletin ilmo ja hinta on ok, eikä tuosta "muutaman kympin erolla kiinasta hienompi" aikuiset hermostu.

Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Erkka - 25.10.12 - klo:17:35
Rohkenin poistaa ylimääräisen ja mielestäni myynti-ilmoitukseen sopimattoman kommentoinnin ja niiden lisäkommentit. "Risua" saa antaa meikäläiselle kommenttien poistosta, jos tarvetta ilmenee.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Micco - 25.10.12 - klo:18:35
Lainaus käyttäjältä: Micco - 03.07.12 - klo:22:06
Itse olen aina automaattisesti mieltänyt asian niin, että keskustelufoorumit ovat keskustelua varten. Keskustelufoorumien myynti- ja osto-osiot ovat myynti- ja osto-ilmoituksia varten. Ehkä olen niin vanhoillinen, kun mielestäni on erittäin moukkamaista tai vähintään harkitsematonta ja epäkohteliasta mennä juttelemaan "kahvipöytäkeskusteluja" toisten ilmoituksiin. Tai ilmoittamaan ne perinteiset "Onpa kallis!" tai "Saksasta saa puolet halvemmalla!" Siis niillä foorumeilla, joilla kauppapaikan ilmoituksiin vastaaminen on ylipäätään mahdollistettu.

Mutta tämä keskustelu saa kyllä ajattelemaan asiaa tarkemmin. Onko tällainen ajatusmaailma "oldskoolia"? Pitäisikö toisten ilmoitukset vähintään tällä foorumilla mieltää täysin samanlaisiksi keskustelutopiceiksi, kuin muilla keskustelualueilla? Käyttäjistä ja foorumin ylläpidostahan se on kiinni, millainen ilmapiiri kauppapaikalle halutaan muodostaa. Onko ilmoitusten tarkoitus olla ilmoituksia, vai keskustelutopiceja kauppa-artikkeleista?

Nostanpa tuon heinäkuisen pohdintani aiheesta ylös. Onko tämä nimimerkkien täysin vapaa ja omaan harkintakykyyn perustuva toisten myynti- ja ostoilmoituksiin tapahtuva tajunnanvirran ilmaiseminen vain nykyaikaa, vai pelkästään huonoa käytöstä?

Jotenkin omassa ajatusmaailmassa tämä "täysin vapaa sana" netiketissä poistuu siinä vaiheessa kun ollaan alueella, jossa toisella asianosaisella fooruminkäyttäjällä on taloudellisia intressejä. Oli kyse sitten muutamasta eurosta tai kymmenistä tuhansista euroista.

Jos toisen myynti-ilmoituksessa oleva hinta on omasta mielestäni pielessä, ei tämä asia kosketa minua millään tavalla. Tällöin oletettavasti myytävä artikkeli jää myyjänsä käsiin. Jos taas olen itse ostamassa/kiinnostunut ostamaan kyseistä artikkelia, lähestyn kyseistä myyjää yksityisesti ja neuvottelen kaupoista. Tähän omaan arvomaailmaani julkinen besserwisserismi toisten ilmoituksissa ei sovi.

Teoriassahan tuo ajatus on oikeinkin kaunis. Voidaan kysellä lisätietoja julkisesti, jos jotain ilmoituksesta on unohtunut jne. Käytäntö on taas sitä täysin ylimääräistä sontaa ja pahimmillaan kunnon loanheittoa, jota tälläkin foorumilla on valitettavasti nähty.

Omasta mielestanihän esim. Nettiauton julkiset kysymykset voisi poistaa aivan suosiolla niitä vuosia seuranneena.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: VAG! - 25.10.12 - klo:23:29
Lainaus käyttäjältä: Kaivosmies - 25.10.12 - klo:17:19
On erinomaisen hyvä, että ilmoituksia saa kommentoida ja tarvittaessa täydentää. Joku neropatti kaupitteli hetki sitten jotain vanhaa VW Foxia reilusti kolminkertaisella hinnalla verrattuna markkinatasoon - on täysin oikein ja reilua, että keskustelijat sitä rakentavasti hivenen kommentoivat.

Oli muuten sen Foxin verotkin elokuun päätöksissä. Hurjat 1375 euroa oli joutunut myyjä maksamaan veroja. Hauska yksityiskohta oli se, että kyseinen Fox oli saanut vielä ikäisekseen erittäin harvinaisen H-merkinnän Tullista ;D Kyllä tuota kelpaa 11 500 eurolla myydä! Kauppa se on mikä kannattaa!

Uutta Citigoahan saa kaupasta samalla rahalla ::)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: monster - 26.10.12 - klo:00:03
Lainaus käyttäjältä: Kaivosmies - 25.10.12 - klo:17:19
Tämähän on keskustelupalsta. Nettiautot ja markkinat on erikseen.

Niin on mm. kaikki muutkin autoaiheiset foorumit keskustelupalstoja/foorumeita. Juuri missään muualla en ole törmännyt erittäin omituiseen käytäntöön jossa toisen myynti-ilmoituksia voi kommentoida. Todella omituinen käytäntö tällä foorumilla. Varsinkin kun kommentit on pääasiassa täysin asiattomia/turhia. Joku taisi tuolla aiemmin vedota että niin saa Nettiautossakin kommentoida ja kysellä. Siellä on vain se erotus että yksikään kysymys/kommentti ei tule kaikille käyttäjille näkyville ellei ilmoittaja halua. Ilmoittaja voi aina halutessaan poistaa itse kysymykset jos näkee tarpeelliseksi ennen ja jälkeen sen onko kysymyset olleet näkyvillä vai ei.

Miksei muuten yhteistyökumppaneiden ilmoituksia voi käydä kommentoimassa? "Onhan tämä keskustelupalsta" - vai miten se omituinen logiikka meni?  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Arcca - 26.10.12 - klo:08:00
Näkisin asian näin:

-Myynti-ilmoituksen laatua ja hintaa ei ole sopivaa kommentoida ellei itse ilmoittaja pyydä kommentteja miksei kauppa käy

-Suoranaisiin huijausyrityksiin on mielestäni ihan ok sanoa jotain. Esimerkiksi jos joku myy 2008 mallisena autoa josta kuvistä näkee että se on valmistettu jo 2006 ja on vanhaa korimallia. Tai joku tietää ettei km lukema pidä paikkaansa.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Urlaub - 26.10.12 - klo:08:23
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.10.12 - klo:08:00
Näkisin asian näin:

-Myynti-ilmoituksen laatua ja hintaa ei ole sopivaa kommentoida ellei itse ilmoittaja pyydä kommentteja miksei kauppa käy

-Suoranaisiin huijausyrityksiin on mielestäni ihan ok sanoa jotain. Esimerkiksi jos joku myy 2008 mallisena autoa josta kuvistä näkee että se on valmistettu jo 2006 ja on vanhaa korimallia. Tai joku tietää ettei km lukema pidä paikkaansa.

Pitäisikö sitten erottaa myyntipalsta ja keskustelupalsta?

Ainakin eilinen "rakentava keskustelu" lähti liikkeelle muualta kuin myyntipalstalta eli joku linkkasi nettiauton ilmoituksen tuonne yleiseen autonvaihtoketjuun. On perin omituista, jos siellä ei saa keskustella jossakin muualla myynnissä olevista autoista. Miten ylipäätään voi tuhansien nettiauton ilmoitusten joukosta tunnistaa VAGarenaan rekisteröityneiden myyjien autot, siis ne joista ei saisi keskustella?

Muutoinkin on havaittavissa mielensäpahoittajien levittäytyneen tännekin. Mitä sitten, vaikka joku sanoisikin myynti-ilmoituksen kuvien olevan puutteellisia tms? Jos itse uskoo myyntitaktiikkaansa, niin antaa karavaanin kulkea ja koirien räksyttää..
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Quality - 26.10.12 - klo:08:46
Autonvaihtopohdiskelua-ketjussa käyty keskustelu on sinänsä ok, kunhan pysytään asialinjalla (mikä ei eilisaamun keskustelussa aivan toteutunut). Nyt kyse on pikemminkin tällä sivustolla julkaistuista myynti-ilmoituksista, jotka ovat samalla tavalla avoimia kuin muutkin keskustelut. Kannatan niiden sulkemista siten, että vain ilmoituksen laatija ja ylläpito voivat niihin lisätä kommentteja. Jos niistä halutaan keskustelua, käytäköön sitä sitten muissa ketjuissa.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Vaginisti - 26.10.12 - klo:15:07
http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/5164404 (http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/5164404)

Ps. Kannattaa katsoa kysymys-osio  ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: rob-s - 26.10.12 - klo:15:16
Nuo tuollaiset ilmoitukset kyllä piristävät mieltä:)

"rahattomilla astajilla ei tarvitse soittaa."  eli mitä?? ja etenkin:

herra X kysyy: terve 500, kateiselä
herra Y (myyjä) vastasi:  vedä sillä rahalla kateen.

Miksi Vaginisti muuten lukee parin tonnin Hiace -ilmoituksi?
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Vaginisti - 26.10.12 - klo:15:19
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 26.10.12 - klo:15:16
Nuo tuollaiset ilmoitukset kyllä piristävät mieltä:)

"rahattomilla astajilla ei tarvitse soittaa."  eli mitä?? ja etenkin:

herra X kysyy: terve 500, kateiselä
herra Y (myyjä) vastasi:  vedä sillä rahalla kateen.

Miksi Vaginisti muuten lukee parin tonnin Hiace -ilmoituksi?

Vaginistilla taisi olla tylsää ja ilmo oli etusivulla...plus ajomäärä oli kiitettävä...pisteet hoono soomi puhuvalle myyjälle asenteesta  ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Kasis - 30.10.12 - klo:18:43
Lainaus käyttäjältä: Quality - 26.10.12 - klo:08:46
...tällä sivustolla julkaistuista myynti-ilmoituksista, jotka ovat samalla tavalla avoimia kuin muutkin keskustelut. Kannatan niiden sulkemista siten, että vain ilmoituksen laatija ja ylläpito voivat niihin lisätä kommentteja. Jos niistä halutaan keskustelua, käytäköön sitä sitten muissa ketjuissa.
+1
Kannatan ilmoitusten sulkemista!
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: oopee - 07.11.12 - klo:20:29
Lainaus käyttäjältä: Kasis - 30.10.12 - klo:18:43
+1
Kannatan ilmoitusten sulkemista!


Kuin myös! Muutaman myynti-ilmon laittaneena kummastelin heti alkuun koko touhua (keskusteluja myydystä tavarasta kukkaruukkuun ja vertailuja ilmon hintoja marmorin hintoihin jne.). Eivät todellakaan kuulu myynti-ilmoituksiin. Mutta maassa maan tavalla ja foorumilla foorumin tavalla.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Marko_K - 03.12.12 - klo:10:53
Lainaus käyttäjältä: Kasis - 30.10.12 - klo:18:43
+1
Kannatan ilmoitusten sulkemista!

Minä en. En keksi mitään haittaa siitä, että ilmoituksia voi kommentoida.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Mikko - 03.12.12 - klo:12:28
Minäkään en keksi mitään hyvää syytä miksi myynti-ilmot pitäisi sulkea. Sekä ostajana että myyjänä on tärkeää, että voi asiosta kysyä ja selventää niitä tarpeen vaatiessa. Se että jotkut eivät osaa käyttäytyä on minusta huono syy alkaa rajoittamaan keskustelua, keskustelujen siirtäminen muihin ketjuihin on varsinkin ihan idioottimaista hommaa.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: pokkus - 03.12.12 - klo:15:08
Asiat voi myös kysellä privaviestitse myyjältä tai muilla annetuilla yhteistiedoilla. Myyjä voi sitten halutessaan lisätä lisäinfon esimerkiksi myyntiketjun loppuun, jotta kaikki muutkin sen näkevät.

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 03.12.12 - klo:10:53
Minä en. En keksi mitään haittaa siitä, että ilmoituksia voi kommentoida.

Tässä nyt on viime aikoina ollut muutamia tapauksia, joissa kaupattavan esineen myyntihinta ei ole miellyttänyt jonkun toisen käyttäjän mieltä. Näitä on sitten asiattomasti kommentoitu, että hintapyynti on liian kallis ja että saman asian saa muualta halvemmalta. Näistä kommenteista on selkeästi haittaa myyjälle. Myyjä kun kuitenkin on loppupeleissä se, joka hinnan päättää myytävälle esineelle, oli hinta kuinka järjetön tahansa.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Marko_K - 03.12.12 - klo:15:13
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 03.12.12 - klo:15:08
Asiat voi myös kysellä privaviestitse myyjältä tai muilla annetuilla yhteistiedoilla.

No niinhän kaiken muunkin kommunikoinnin voi hoitaa, mutta tämähän on keskustelupalsta. Avoin keskustelu palvelee koko yleisöä. Suljettu lähinnä myyjää, joka ei ole puhtain aikein liikkeellä.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Marko_K - 03.12.12 - klo:15:16
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 03.12.12 - klo:15:08
Tässä nyt on viime aikoina ollut muutamia tapauksia, joissa kaupattavan esineen myyntihinta ei ole miellyttänyt jonkun toisen käyttäjän mieltä. Näitä on sitten asiattomasti kommentoitu, että hintapyynti on liian kallis ja että saman asian saa muualta halvemmalta. Näistä kommenteista on selkeästi haittaa myyjälle. Myyjä kun kuitenkin on loppupeleissä se, joka hinnan päättää myytävälle esineelle, oli hinta kuinka järjetön tahansa.

Mitä sitten? Jos hinta on oikeasti kohdallaan, tuskin ostaja kommentoinnista välittää. Ja jos ei ole, niin onko tärkeämpää suojella myyjää kuin varoittaa potentiaalisia ostajia vedätyksestä?
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: pokkus - 03.12.12 - klo:15:27
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 03.12.12 - klo:15:16
Mitä sitten? Jos hinta on oikeasti kohdallaan, tuskin ostaja kommentoinnista välittää. Ja jos ei ole, niin onko tärkeämpää suojella myyjää kuin varoittaa potentiaalisia ostajia vedätyksestä?

Myyjä ei välttämättä välitäkään, mutta muut mahdolliset ostajat voivat välittää ja se huonontaa myyjän mahdollisuuksia myyntiin.

Tämä on vähän sama, että laittaako autoliike ikkunaansa kyltin, jossa kertoo kaikkien ylihintaisten vaihtoautojensa oikean hinnan. Ei laita. Parempi linja on, että ostaja ottaa selvää tuotteen hintatasosta. Jos hinta on liian korkea, niin jättää ostamatta tai kysyy myyjältä voiko hinnasta neuvotella. Tämä on ihan yleinen tapa kaikissa muissakin myyntipaikoissa, että kysymykset tulevat näkyviin vasta kun myyjä ne hyväksyy. Myyjä edelleen päättää pyyntihinnan tuotteelleen, ei ostaja. Samalla logiikalla se ostaja voi olla se huijaaja, joka yrittää "vedättää" myyjää asiattomilla viesteillä alentaakseen myyntihintaa. Selkeät vedätykset tai muut huijaukset ylläpito kyllä poistaa parhaansa mukaan.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: HiTecci - 03.12.12 - klo:15:34
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 03.12.12 - klo:15:16
Mitä sitten? Jos hinta on oikeasti kohdallaan, tuskin ostaja kommentoinnista välittää. Ja jos ei ole, niin onko tärkeämpää suojella myyjää kuin varoittaa potentiaalisia ostajia vedätyksestä?
Juurikin näin. Jos on tavaran myyjä itse aikaisemmin maksanut tuotteestaan ylihintaa ja yrittää nyt kaupitella sitä tappiot minimoidakseen selkeään ylihintaan, niin se on voi voi. Käytetyllä tavaralla nyt kun kuitenkin tulee olla myös käytetyn hinta. Tai saati jos myynnin takana onkin yritys ja/tai suuret kappalemäärät joita nyt myydään uusina, niin homma rupeaa kuulostamaan jo vedätykseltä, tietämättömän rahastukselta ja tällöin on todella hyvä että asiaan myös puututaan. Toki firmalla tulee olla se oma katteensakin, mutta jos ruvetaan puhumaan +100% ja ylikin, niin "ihan" oikein ostajaa kohtaan se ei enää voi olla >:( Luonnollisestikaan merkkituotetta ja halpaa kiina-kopiota ei voi laittaa samalle viivalle, mutta tämän jo moni ostajakin tietää ja siksi esim. iPad myy vaikka "vastaavia" (lainausmerkit tässä tapauksessa todellakin korostettuina!) täppäreitä saa kiinasta 5 kpl 8)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Golfauto - 03.12.12 - klo:17:25
Ehdottomasti kuuluu saada kommentoida riistohintoja. Tämä ei kuitenkaan ole mikään keltainenpörssi vaan autopalsta, mistä pitää saada moiset (monesti tarkoituksellisetkin) ylihintaisten myyntien laittajat ruotuun. Eli täällä mielestäni käyttäjien 'suojelu' on tärkeämpää kuin muutaman satunnaisen myyjän. Mikäli se legopalikka on oikeasti halpa tai edes järkihintainen ei siihen ilmesty hinta kommentteja.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: SNG - 21.01.13 - klo:22:28
Itseäni on alkanut pistää silmään myynti-ilmoitukset, joissa myydään renkaita ja vanteita.

Tyypillisesti näissä ilmoituksissa on mukana renkaat, jotka ovat oikeasti vaihtokunnossa. Jos myynti-ilmossa mainitaan pintaa olevan 3-4 mm, niin renkaiden reaaliarvo on negatiivinen.

Olisi asiallista myydä pelkät vanteet, jos kerta renkaat ovat loppu. Ihan turha väittää että renkailla "ajaa ainakin alkukesän". Vastuullinen autoilija vaihtaa renkaat viimeistään tuossa vaiheessa uusiin.

Itseäni kiinnostaa renkaat, joissa pintaa vähintään 5-6 mm. Niillä voi hetken vielä turvallisesti ajellakin. 1.6mm minimiurasyvyys on pelkkä vitsi.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: dosetti - 21.01.13 - klo:23:11
minua ärsyttää puutteelliset tiedot. AINA pitäisi olla vähintään perustiedot eli halkaisija, leveys, keskireikä (mahdollisesti mukaan tulevan sovitteen koko), pulttijako ja se ET. Tuo ET tuntuu jäävän usein pois. Ja nuo kaikki mieluiten otsikossa, kyllä ne siihen mahtuu.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Vagaaja - 21.01.13 - klo:23:16
Mun ilmoituksen saa vaikka poistaa, jos siitä aiheutuu jollekin niin paljon mielipahaa, että täytyy oikein uusi aihe aloittaa! VOI RISTUS!!!
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: SNG - 22.01.13 - klo:02:23
Vagaaja: Enpä ole tänne ristuksen ketjuun käynyt avautumassa ja siitä ristuksen syystä en nyt sattunut tätä ketjua muistamaan.

Enkä nyt ristus sun ilmon takia vaivautunut avautumaan vaan jos satuit huomaamaan kirjoitin MONIKOSSA!!!

Nyt piti tänne vielä erikseen tulla uudestaan avautumaan. Voi ristuksensaatana sentään...

PS. Joulupukki, ristus ja saatana ovat taruolentoja.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 14.02.13 - klo:21:21
Eki se käyttää vähän lyhkäsempää viikkokalenteria. Uppaaminen viikon välein mutta eipä näytä Ekiä kiinnostavan säännöt http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13692.msg320274#msg320274 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13692.msg320274#msg320274)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: tlindstr - 26.02.13 - klo:11:35
Kuulostaa varmaan nipottamiselta, mutta tämä sääntö koskenee myös valvojia:
Myynti-ilmoituksen "uppaaminen" on sallittua vain viikon välein. (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=48.msg171#msg171)
:o  ::)

Liittyy alla olevaan, joka ilmoitettu 22.2 ja upattu 26.2:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14012 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14012)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: JOHANNES - 26.02.13 - klo:11:54
Joopa joo, olen itsekkin yrittänyt ostaa vanteita. Yleensä osassa "BBS" replicoissa hinnat yli uuden, tai 2:ssa kannattari ihottumaa ja silti hinnat lähes uusien tasolla, tai päällä loppuun jaetetut väärän kokoiset renkaat...
Parempi ostaa kaupastaa uudet tai tilata Saksasta :D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 29.09.13 - klo:11:09
Olis itteäkin kiinnostava tuote mutta se hinta on vaan niin vaikee lisätä ilmoon....  http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17426.msg397433;topicseen#new (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17426.msg397433;topicseen#new)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 29.09.13 - klo:19:40
Todellinen taidonnäyte ilmosta. Jako,et, yhteystiedot http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17440.msg397628;topicseen#new (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17440.msg397628;topicseen#new)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: VAG! - 30.09.13 - klo:16:39
Lainaus käyttäjältä: Rantalainen - 31.08.13 - klo:18:39
Tähän ei sitten aloiteta mitään julkista keskustelu-topiccia autosta,

Oikein vaatimuksiakin aletaan esittelemään. Mä en edelleenkään ymmärrä sitä miksi Rantalainen saa tänne postailla ilmoituksiaan, vaikka kaikkien muiden kohdalla myynti-ilmoissa pidetään tiukkaa linjaa.

Rantalainen kuitenkin myy autoja, autonosia ja ties mitä työkseen. (https://www.google.bg/search?q=040-7461881&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=aXxJUvbjIIvasgbX2YGgCA) Onhan tämä vähän typerää itkemistä, mutta en mä voi sille mitään, että mua pännii jobbarit jotka tulee tänne myymään romujansa ja  jobbarityyliin alkavat kertomaan miten meidän pitää toimia. Onko tämä Rantalainen joku ylläpidon kaveri, kun toimintaan ei puututa, vaikka asiasta on ennenkin ollut puhetta (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12750.msg318458#msg318458)?
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Vaginisti - 30.09.13 - klo:16:50
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 30.09.13 - klo:16:39
Oikein vaatimuksiakin aletaan esittelemään. Mä en edelleenkään ymmärrä sitä miksi Rantalainen saa tänne postailla ilmoituksiaan, vaikka kaikkien muiden kohdalla myynti-ilmoissa pidetään tiukkaa linjaa.

Joka paikassa copy-pastetettu samat ilmotukset, selvästikään ei ole yksityishenkilö, ei myöskään firma vaan tyylille uskollinen ehta jobbari. Ehdotan ikuista bänniä muistoksi vakina-arenasta.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: RoccoScientist - 30.09.13 - klo:16:55
Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 30.09.13 - klo:16:50
Joka paikassa copy-pastetettu samat ilmotukset, selvästikään ei ole yksityishenkilö

Ei tuo kerro yksityishenkilöstatuksesta vielä mitään. Jos minä olisin myymässä autoa ja laatisin pitkän ilmoituksen, niin se tulisi ilman muuta copy-pastetettua kaikkiin paikkoihin. Hullun hoomaahan se olisi lähteä joka palstalle kirjoittamaan oleellisesti samaa sepustusta nollasta.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: VAG! - 30.09.13 - klo:16:59
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 30.09.13 - klo:16:55
Ei tuo kerro yksityishenkilöstatuksesta vielä mitään.

Siis katsoitko sä edes niitä Google hakutuloksia ja sitä kamaa mitä Rantalainen myy? Katso nyt edes Rantalaisen profiilista hänen tänne postaamansa "kirjoitukset".
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: RoccoScientist - 30.09.13 - klo:17:26
No se on sitten asia erikseen. En puuttunut Rantalaiseen sinällään, vaan päättelyketjuun copy-pastetusta -> ei yksityishenkilö. Jos kyse ei ollut päättelyketjusta, vaan erillisten toteamuksien luettelosta, ymmärsin Vaginistin kirjoituksen väärin.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Vaginisti - 30.09.13 - klo:17:45
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 30.09.13 - klo:17:26
Jos kyse ei ollut päättelyketjusta, vaan erillisten toteamuksien luettelosta, ymmärsin Vaginistin kirjoituksen väärin.

Ymmärsit varmaan ihan oikein mutta jätit loppukaneetit pois eli "ei myöskään firma vaan tyylille uskollinen ehta jobbari."

Jobbarit ovat siirtyneet nettiin ja nykyään se tarkoittaa juuri tätä, eli joka palstalle spämmätään vain omia myynti-ilmoituksia, mitään muuta sisältöä ei heidän kirjoituksista tulla löytämään. Teknisesti kyse on yksityishenkilöstä mutta käytännössä jostain ihan muusta. Omaa tavaraahan saa myydä vapaasti mutta näissä se raja alkaa tulla vastaan, verottajaakin varmaan kiinnostaa mutta voihan tietysti olla, että himo-automiehellä on ollut lähes kaikki automerkit omistuksessaan ja tästä syystä nurkat pullollaan alumiinivanteita (yksittäisiä ja 4kpl sarjoja), pölykapseleita ja renkaita - pienoismalleista, kuramatoista ja käyttöohjekirjoista puhumattakaan.  :)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: VAG! - 30.09.13 - klo:17:50
Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 30.09.13 - klo:17:45
Omaa tavaraahan saa myydä vapaasti mutta näissä se raja alkaa tulla vastaan, verottajaakin varmaan kiinnostaa mutta voihan tietysti olla, että himo-automiehellä on ollut lähes kaikki automerkit omistuksessaan ja tästä syystä nurkat pullollaan alumiinivanteita (yksittäisiä ja 4kpl sarjoja), pölykapseleita ja renkaita - pienoismalleista, kuramatoista ja käyttöohjekirjoista puhumattakaan.  :)

Televisioita ja keräilymitaleja unohtamatta! Ja tyhjiä autojen huoltokirjojakin löytyy ::)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: cipher - 30.09.13 - klo:18:11
Voisi nuo jobbarit pysyä lukuisilla kauppapalstoilla. Tai sitten ylläpitäjät voisivat konffailla päälle jonkun max postaus määrän myyntiosioon per nimimerkki (5 per vuosi tai jotain).

Ja ei, en kadehdi tuota elämäntapaa. Kevennyksenä vielä: en kyllä usko tuon aiemmissa postauksissa nimeltä mainitun hahmon noilla kaupan olevilla "aarteilla" juuri isommin rikastuvankaan :)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 14.12.13 - klo:17:38
Ilmotusten eliittiä taas liikenteessä... http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18981.msg426567#msg426567 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18981.msg426567#msg426567)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Guest-426606 - 14.12.13 - klo:19:21
Lisää samaa kategoriaa kahtena kappaleena:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18976.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18976.0)

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18974.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18974.0)

Luulisi automiehen tietävän mitä myy. Kyseessä kuitenkin on Denver-vanteet, eikä mainostetut Detroitit. Detroiteja ei tehdä 17", Denvereitä tehdään. Detroitit on Golfissa 18". Replicat sitten asia erikseen, mutta näitähän ei ilmoituksissa mainostettu. Detroiteissa sisäosat pitäisi olla mustat ja vanteen ulkopinnan kiilotettu. Eli tällaiset:
(http://i972.photobucket.com/albums/ae203/ked8923/vw_detroit_wheel_2_small.jpg)

Toivottavasti ostaja ei pety?
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: tlindstr - 16.12.13 - klo:19:15
Tähän ei ole tainnut yltää edes foorumin aktiivisimmat autonvaihtajat  ::)

Myydään » Octavia III RS Combi TSI
Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 16.12.13 - klo:18:46
Toimitus sovittu 30.1.2014
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19022.msg427280#msg427280 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19022.msg427280#msg427280)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Vankka - 16.12.13 - klo:19:22
Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 16.12.13 - klo:19:15
Tähän ei ole tainnut yltää edes foorumin aktiivisimmat autonvaihtajat  ::)

Myydään » Octavia III RS Combi TSIhttp://www.vagarena.fi/index.php?topic=19022.msg427280#msg427280 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19022.msg427280#msg427280)

Ei nyt ihan samaan mut lähelle: http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6116991 (http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6116991)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Pertsa - 16.12.13 - klo:19:29
No niin. Seuraava galluppi lienee paikallaan: "Kuinka moni on harkinnut Octavia RS:stä luopumista" ;)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: VWonderman - 16.12.13 - klo:19:34
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 16.12.13 - klo:19:29No niin. Seuraava galluppi lienee paikallaan: "Kuinka moni on harkinnut Octavia RS:stä luopumista" ;)
Toivottavasti ainakin ne jotka miettivät alle vuoden ikäsen auton vaihtamista moiseen. ::)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Vankka - 16.12.13 - klo:19:38
Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 16.12.13 - klo:19:34
Toivottavasti ainakin ne jotka miettivät alle vuoden ikäsen auton vaihtamista moiseen. ::)
Ei voinut vastustaa :D

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19024.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19024.0)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Marty McFly - 16.12.13 - klo:21:21
Lainaus käyttäjältä: Vankka - 16.12.13 - klo:19:22
Ei nyt ihan samaan mut lähelle: http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6116991 (http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6116991)

Eikös tässä myyjänä ole (ex?)palstalainen MarkkuJ?
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Vankka - 16.12.13 - klo:21:23
Lainaus käyttäjältä: Marty McFly - 16.12.13 - klo:21:21
Eikös tässä myyjänä ole (ex?)palstalainen MarkkuJ?
Taitas nimi passata
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Golfauto - 05.01.14 - klo:11:47
Mä oon jopa palannut palstalle lueskelemaan. Pitää katsoa vieläkö osto/myynti palstalla on hinta pakollinen ja puhelinnumero. Ennen nää ketkut heiväs mun ilmotukset pois, kun halusin yhteydenotot vain yv:nä. Mikäli ei ole järkeistynyt, niin voinen ottaa taas uuden 6kk lomailun 8)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 25.03.14 - klo:18:08
Vähän menny väärään paikkaan  http://www.vagarena.fi/index.php?topic=20830.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=20830.0)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: m1ke - 05.04.14 - klo:13:49
Kiitos onnistuneista varaosa kaupoista Janne Raatikainen. Pakattu hyvin ja hintakin kohdillaan!

Mikko.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 13.04.14 - klo:12:47
Ilmoitus mistä ei löydy pulttijakoa eikä et:tä eikä juuri muuta kun linkki.  http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21180.msg456803;topicseen#new (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21180.msg456803;topicseen#new)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Korvaton - 14.04.14 - klo:17:54
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21202.msg457034;topicseen#new (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21202.msg457034;topicseen#new)       Hieman kaupallista?
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Peeveli - 03.06.14 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 30.09.13 - klo:16:39
Oikein vaatimuksiakin aletaan esittelemään. Mä en edelleenkään ymmärrä sitä miksi Rantalainen saa tänne postailla ilmoituksiaan, vaikka kaikkien muiden kohdalla myynti-ilmoissa pidetään tiukkaa linjaa.

Rantalainen kuitenkin myy autoja, autonosia ja ties mitä työkseen. (https://www.google.bg/search?q=040-7461881&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=aXxJUvbjIIvasgbX2YGgCA) Onhan tämä vähän typerää itkemistä, mutta en mä voi sille mitään, että mua pännii jobbarit jotka tulee tänne myymään romujansa ja  jobbarityyliin alkavat kertomaan miten meidän pitää toimia. Onko tämä Rantalainen joku ylläpidon kaveri, kun toimintaan ei puututa, vaikka asiasta on ennenkin ollut puhetta (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12750.msg318458#msg318458)?

Rantalainen myy edelleen palstalla vanteita, aivan jobbarimaisesti. Kaveri vaan saa jatkaa, vaikka tämmöinen lienee kielletty?
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: stonelake - 10.09.15 - klo:16:04
Myin palstan kautta jo jonkin aikaa varastossa maanneet vanhat vanteet kumeilla. Pari päivää meni kaupoista ja ovat nyt myynnissä nettivaraosassa ja hinta pompsahtanut vain 2,7-kertaiseksi. En itse ihan pystynyt näkemään tota hintapotentiaalia…  ::) Siel on selkeesti pari jamppaa jotka ostaa erityisesti Audin vanteita ja myyvät edelleen, mut eivät ole myynnissä sillä joka osti vaan kaverilla. ”Omaan Audiin talvivanteiks ajattelin…”  8)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: skriko - 10.09.15 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: stonelake - 10.09.15 - klo:16:04
Myin palstan kautta jo jonkin aikaa varastossa maanneet vanhat vanteet kumeilla. Pari päivää meni kaupoista ja ovat nyt myynnissä nettivaraosassa ja hinta pompsahtanut vain 2,7-kertaiseksi. En itse ihan pystynyt näkemään tota hintapotentiaalia…  ::) Siel on selkeesti pari jamppaa jotka ostaa erityisesti Audin vanteita ja myyvät edelleen, mut eivät ole myynnissä sillä joka osti vaan kaverilla. ”Omaan Audiin talvivanteiks ajattelin…”  8)

Tuo on vähän sama kun kaverini ei pystynyt näkemään hintapotentiaalia myydessään aikanaan Honda Civic CRX:n autokauppiaalle 68 000 markalla saaden siitä Tampereen parhaan hinnan. Kauppias myi sen 72 000 toiselle kauppiaalle ja minä ostin sen 80 000 siltä kauppiaalta ja myin 110 000 käteisasiakkaalle.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Jultsu - 27.05.17 - klo:15:01
Rahat meni ja paska maku jäi suuhun. Ei ollut tältä foorumilta vaan Tori.fi kautta, rahat meni Osuuspankin tilille FI85 5700 8120 4092 19 (FI8557008120409219) / Jaska R.

Kuvankin sain myytävästä tuotteesta päivämäärän ja nimen kera, eikä hintakaan ollut mitenkään erityisen huomiotaherättävän edukas. Selkeästi siis vielä tiukennettava omia käytäntöjä.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Ocunen - 16.12.19 - klo:20:56
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=43817.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=43817.0)

Nämä mun myymät vanteet ja täysin vaihtokuntoiset renkaat ilmestyi samantien Torille myyntiin kolminkertaisella hinnalla. Eihän siinä mitään, jos joku niistä enempi euroja tienaa, mutta myyntiteksti naarmuttomista vanteista 5mm kesärenkailla ei ole kyllä aivan totuudenmukainen....  ???
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: -karppa- - 16.12.19 - klo:21:07
Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 16.12.19 - klo:20:56
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=43817.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=43817.0)

Nämä mun myymät vanteet ja täysin vaihtokuntoiset renkaat ilmestyi samantien Torille myyntiin kolminkertaisella hinnalla. Eihän siinä mitään, jos joku niistä enempi euroja tienaa, mutta myyntiteksti naarmuttomista vanteista 5mm kesärenkailla ei ole kyllä aivan totuudenmukainen....  ???

Harmittaako vanteiden myynti liian halvalla?
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: dosetti - 16.12.19 - klo:22:03
Monethan fiksailee noita naarmuttuneita vanteita eli on voinut vaikka hioa ja maalata naarmut pois? Ja vaihtaa renkaat?
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Beetle - 16.12.19 - klo:22:35
Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 16.12.19 - klo:20:56
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=43817.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=43817.0)

Nämä mun myymät vanteet ja täysin vaihtokuntoiset renkaat ilmestyi samantien Torille myyntiin kolminkertaisella hinnalla. Eihän siinä mitään, jos joku niistä enempi euroja tienaa, mutta myyntiteksti naarmuttomista vanteista 5mm kesärenkailla ei ole kyllä aivan totuudenmukainen....  ???

https://www.tori.fi/uusimaa/Skoda_Octavia_Scout_vanteet_18__7_5__ET46_64339225.htm?ca=18&w=3 (https://www.tori.fi/uusimaa/Skoda_Octavia_Scout_vanteet_18__7_5__ET46_64339225.htm?ca=18&w=3)

?

Jospa niitä on tosiaan fixattu.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Ocunen - 16.12.19 - klo:23:08
Ei harmita, kun en itse niitä kalliimmalla saanut myytyä ja halusin nurkista pois. Nopea on mies likkeissään, jos lauantaina puolen päivän aikaan haki renkaat ja 24h myöhemmin myy niitä naarmuttomina, tosin kaipa tuo on mahdollista. Renkaat on samat, jopa tuolla "sivuista enemmän kuluneet"-kommentilla, mutta 5mm pintaa ei kyllä yhdessäkään renkaassa ollut.
Lähinnä harmittaa mahdollisen ostajan puolesta, jos ei asiasta paljoa ymmärrä ja maksaa ylihintaa.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: -karppa- - 17.12.19 - klo:07:06
Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 16.12.19 - klo:23:08
Ei harmita, kun en itse niitä kalliimmalla saanut myytyä ja halusin nurkista pois. Nopea on mies likkeissään, jos lauantaina puolen päivän aikaan haki renkaat ja 24h myöhemmin myy niitä naarmuttomina, tosin kaipa tuo on mahdollista. Renkaat on samat, jopa tuolla "sivuista enemmän kuluneet"-kommentilla, mutta 5mm pintaa ei kyllä yhdessäkään renkaassa ollut.
Lähinnä harmittaa mahdollisen ostajan puolesta, jos ei asiasta paljoa ymmärrä ja maksaa ylihintaa.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.12.19 - klo:21:07
Harmittaako vanteiden myynti liian halvalla?

Mutta kumminkin kyttäilit tuleeko myyntiin  ;D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Ocunen - 17.12.19 - klo:08:02
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.12.19 - klo:07:06
Mutta kumminkin kyttäilit tuleeko myyntiin  ;D

Niin tai sitten kuule ihan etsin kesärenkaita  ::)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: JPVäisänen - 10.05.21 - klo:12:39
Tämä nyt ei varsinaisesti ole jälkipeli vaan "etupeli". Nämä osto- ja myyntipalstat on kyllä iso vitsi kun haku -toiminne ei toimi tai on pois päältä. Ei kellään ole aikaa alkaa selaamaan satoja ilmotuksia tai etes lukemaan otsikoita niin saa mun puolesta olla myynnissä vaikka maailman tappiin tavarat.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Guest-767554 - 26.02.22 - klo:16:30
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=50718.0 (https://www.vagarena.fi/index.php?topic=50718.0)

Ei morjens... käytetystä D1S:stä 15, - eikä kerrota edes ikää sille. Toiselle annan arvoa tasan 0, koska värillinen polttimo palaa kohta jos ei ole jo kärähtänyt kun saapuu perille ostajalle :D

https://lichtex.de/en/osram-d1s-xenarc-electronic-classic-66140clc-661406-5278_1 (https://lichtex.de/en/osram-d1s-xenarc-electronic-classic-66140clc-661406-5278_1)

Siitä UUSI D1S polttimo Osramilta. Jos on siis D1S:t autossa ja meinaa tehdä tiukkaa rahasta niin ehkei kannata ostaa sekundaa kun joutuu sen hyvän ostamaan toisesta kaupasta :D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: -karppa- - 26.02.22 - klo:18:00
Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 26.02.22 - klo:16:30
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=50718.0 (https://www.vagarena.fi/index.php?topic=50718.0)

Ei morjens... käytetystä D1S:stä 15, - eikä kerrota edes ikää sille. Toiselle annan arvoa tasan 0, koska värillinen polttimo palaa kohta jos ei ole jo kärähtänyt kun saapuu perille ostajalle :D

https://lichtex.de/en/osram-d1s-xenarc-electronic-classic-66140clc-661406-5278_1 (https://lichtex.de/en/osram-d1s-xenarc-electronic-classic-66140clc-661406-5278_1)

Siitä UUSI D1S polttimo Osramilta. Jos on siis D1S:t autossa ja meinaa tehdä tiukkaa rahasta niin ehkei kannata ostaa sekundaa kun joutuu sen hyvän ostamaan toisesta kaupasta :D

Itse kun vaihdan nuo xenonit aina ennen palamista loppuun eli noin 100tkm tai 3-4 vuoden välein, niin jätän ne jemmaan ja annan aina kavereille, jotka eivät ole raskineet uusia polttimoita ennen, kuin jompikumpi palaa  ;D.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Guest-767571 - 26.02.22 - klo:20:49
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.02.22 - klo:18:00
Itse kun vaihdan nuo xenonit aina ennen palamista loppuun eli noin 100tkm tai 3-4 vuoden välein, niin jätän ne jemmaan ja annan aina kavereille, jotka eivät ole raskineet uusia polttimoita ennen, kuin jompikumpi palaa  ;D.
Eli käytännössä ovat sinullekin arvottomia - ei ihan roskaa kuitenkaan, etenkään ne ehjät.

Mutta että liki uusien hintaisia myydä - joopajoo :D
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Count - 04.03.22 - klo:17:47
Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 26.02.22 - klo:16:30
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=50718.0 (https://www.vagarena.fi/index.php?topic=50718.0)

Ei morjens... käytetystä D1S:stä 15, - eikä kerrota edes ikää sille. Toiselle annan arvoa tasan 0, koska värillinen polttimo palaa kohta jos ei ole jo kärähtänyt kun saapuu perille ostajalle :D

https://lichtex.de/en/osram-d1s-xenarc-electronic-classic-66140clc-661406-5278_1 (https://lichtex.de/en/osram-d1s-xenarc-electronic-classic-66140clc-661406-5278_1)

Siitä UUSI D1S polttimo Osramilta. Jos on siis D1S:t autossa ja meinaa tehdä tiukkaa rahasta niin ehkei kannata ostaa sekundaa kun joutuu sen hyvän ostamaan toisesta kaupasta :D

Kyllä sen iän olisi kysymällä saanut selville, mutta katsoit paremmaksi vain ulista täällä. Jos tarve sattuu olemaan akuutti niin 15, lamppu autossa on arvokkaampi kuin kolmenkympin lamppu Saksasta lähetetynä Postin hukattavaksi.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: -karppa- - 06.03.22 - klo:12:15
Lainaus käyttäjältä: Count - 04.03.22 - klo:17:47
Kyllä sen iän olisi kysymällä saanut selville, mutta katsoit paremmaksi vain ulista täällä. Jos tarve sattuu olemaan akuutti niin 15, lamppu autossa on arvokkaampi kuin kolmenkympin lamppu Saksasta lähetetynä Postin hukattavaksi.

Noh sillä 30 euron uudella lampulla on takuu ja se on uusi. 5-8 vuotta ja 150tkm käytössä ollut xenon-polttimo on roskis kamaa.

Tuo argumentti, että Saksasta tullut tavara hukkuisi on täysi vitsi. Useasti sieltä tavara tulee nopeampaa, kuin tilaat gigantista/powerista joiden tavarat tulee Ruotsin keskusvarastolta. Eikä kertaakaan ole tavara "hukkunut".
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: jaska74 - 22.08.23 - klo:08:32
Moderoiko kukaan tota myyntipalstaa kun tuntuu että ekat kolme sivua otsikko on "myyty, saa poistaa" tyylillä.. ::)
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: Jultsu - 22.08.23 - klo:08:38
Ei tätä foorumia ole moderoitu kohta vuosikymmeneen.
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: a_jaba - 22.08.23 - klo:14:02
Aika hiljasta tosiaan taitaa olla moderointi

Palstan ylläpitäjä on Jyri (Viimeksi paikalla:02-08-2023, 14:20:47) http://www.vagarena.fi/index.php?action=profile;u=1 (http://www.vagarena.fi/index.php?action=profile;u=1)

Moderaattoreita jäsenlistalta löyty kaksi joista Erkka ainakin on silloin-tällöin tehnyt siivous työtä

Erkka (Viimeksi paikalla:03-08-2023, 10:37:09) http://www.vagarena.fi/index.php?action=profile;u=64 (http://www.vagarena.fi/index.php?action=profile;u=64)
Late (Viimeksi paikalla:01-04-2019, 13:44:34) http://www.vagarena.fi/index.php?action=profile;u=710 (http://www.vagarena.fi/index.php?action=profile;u=710)

Eli täällä on vapaa meininki mitä käytännössä ei valvota mitenkään = viidakonlaki
Otsikko: Vs: Myynti/Ostoilmoitusten jälkipeli täällä tänään
Kirjoitti: mruotz - 22.08.23 - klo:16:31
Oiskos voiskos niitä rotetaattori oikkia antaa niille ketä täällä roikkuu useammin? :)