Lainaus käyttäjältä: musscle - 31.03.19 - klo:13:17Mahtuvat Passat B7:een, ja mahtuvat myös Golf VII:een.
Kyseessä siis 225/50 r17 rengaskoko.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - TuplaVW #1
Passat B7 (11-14) / Vs: Passat B7 yleistä keskustelua31.03.19 - klo:18:47Lainaus käyttäjältä: musscle - 31.03.19 - klo:13:17Mahtuvat Passat B7:een, ja mahtuvat myös Golf VII:een. #2
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat25.04.18 - klo:11:49Lainaus käyttäjältä: Iero - 25.04.18 - klo:00:33Eikös tuossa ole kyse kyse jatketun takuun ostamisesta. Eihän minkään tuotteen takuu normaalisti jatku alkuperäistä kauempaa vaikka tuote takuuseen välillä vaihdettaisiin uuteen . #3
Vanteet ja renkaat / Vs: Nopeusmittari virheen korjaus renkaan koolla?22.04.18 - klo:17:41
Nyt sekoittuu ajotietokoneesta tehtävä nopeushälytys ja VCDS:llä kikkailtava nopeusnäyttämän säätö.
Ja alkuperäiselle kysyjälle, 205/55-16 on tosiaan alikoko tuohon Passattiin vaikka tulikin muutamassa perusmallisssa mukana, normi taisi olla 215/55-16. Mittarivirhe on pienempi jo 225/50-17 koolla, tehdaskoko kesäkoossa taisi olla 235/45-17, jolla kuitenkin se 3-4 %virhettä. #4
Passat 3C (05–10) / Vs: Auto valot22.04.18 - klo:15:12Lainaus käyttäjältä: metalhead_79 - 22.04.18 - klo:14:25No ei sentään, kyllä se auto-asento ohjautuu vain hämärtunnistuksenmukaan kytkien ajovalot päälle tai pelkät päivävalot. En nyt suoraan muista milloin tuli automaattipitkät, mahdollisesti ksenonien lisäksi lisävarusteeksi. #5
Golf VII (12-) / Vs: Winter tyres18.04.18 - klo:11:38Lainaus käyttäjältä: iimu - 15.04.18 - klo:16:30Ihan ulkomuistista en pysty tarkkaan heittämään mutta löytyy ajotietokoneen asetuksista rengasvalikosta (sinnehän saa mille nopeudelle tahansa asetettua muistutuksen) kyllä tuo ohjekirjastakin jostakin löytyy #6
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Ajatko kitka- vai nastarenkailla.12.04.18 - klo:11:52Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 12.04.18 - klo:10:33 Samoilla linjoilla eli miellän tuon riitävän hyvät oikeastaan niin että nastat ovat talvikaudelle riittävän hyvät mutta kitkat tarjoavat paremman kokonaisuuden kun huomioidaan kaikki muukin kuin maksimaalinen jääpito testijäällä. Ns kakkosautoon löytyy meiltäkin myös siihen alunperin hankitut nastarenkaat mutta ne ovat nyt levänneet kesien lisäksi talvetkin tallissa, kun myös puoliso alkoi ihmetellä miksi sillä pitää ajella nastoilla... ja laitoin kitkarenkaat alle saatesanoin; ”heti jos tuntuu siltä että eivät ole hyvät ja turvalliset, niin vaihdan nastat siihen takaisin alle” Ei ole pariin talveen siis laitettu nastoja siihenkään... #7
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat07.04.18 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:21:08Juu Karppa, se on fakta että virallinen ennätys on nastarenkailla eikä kitkoilla, tullut selväksi... mutta jos Sinua ei kiinnosta asiassa mikään muu, niin olkoon.... tai : Tuskin Nokialainen on sen erikoisempi kuin muut, sehän tiedetään. Väitän että tuo nyt vain ei ole mitenkään loppuun kilpailtu ala, siis nopeusennätykset kilpapelillä. Nokian nyt on halunnut tähän panostaa sen muutaman kmh vain enemmän kuin muut, ajamalla 2011 lähtien tehokkaammalla koneella. Ehkä Pirelli (Continental, Michelin jne) nyt vain ei ole jaksanut uudelleen pistää mustiapyöreitään auton alle missä myös 800 hp. Eli markkinointihommaa tuo on, se on FAKTA #8
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat07.04.18 - klo:20:46Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:20:38Luulin Sinua Karppa automieheksi, mutta ei. Tarkoittanet että Nokian poikien olisi syytä vaihtaa toisen merkkiset renkaat alle jos eivät usko omiinsa. Tuon Audin pitää kulkea kitkoilla yli 340 kmh, PISTE. On vain markkinointisyy, että he tekevät ennätyksen nimenomaan nastoilla eikä kitkoilla, kun onnistuivat ensi kertaa nastoilla 2011 ylittämään tehoylivoimalla voimassa olleen kitkaennätyksen. Ei ole Audista tai heidän renkaastakaan ilmeisesti kuitenkaan kiinni se etteikö kitkoilla nimenomaan päästäisi kovempaa. Eli pointtisi nastojen hyvyydestä ei oikein nyt osu. #9
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat07.04.18 - klo:20:36Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:20:28Sitä juuri tarkoitin, että eiköhön tuo Nokian poikien testilelu myös kulkisi kitkoilla vielä kovempaa, kun nyt hukkaa nopeuttaan noihin piikkeihin siitä päätellen että vain niukasti voittaa kitkoilla ajetun testin pienempitehoisella autolla. #10
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat07.04.18 - klo:20:22Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:15:58Eiköhän tuo Audi kulje kovempaa kitkoilla, koska Juhakin ajoi pienempitehoisella koneella lähes yhtä lujaa, kitkoilla. #11
Golf VII (12-) / Vs: Golf VII Varustepaketit ja lisävarusteet26.03.18 - klo:21:20Lainaus käyttäjältä: kask - 26.03.18 - klo:21:12Omasta mielestä tuon comfortin ja normalin ero saisi olla suurempikin, eli comfortin asetus vielä pehmeämpi, mukavuuspainotteinen. Esimerkiksi Passatissa ( tuo vanhempi malli mikä allekirjoitustiedostossa mainittuna) tuo ero on tai ainakin oli suurempi. Sport moodi on sitten kyllä jämäkämpi kuin normal ihan kivasti. Paras tietysti päästä itse kokeilemaan kun makuja niin monia, tosin et yhdellä kokeilulla saa silti täydellistä kuvaa eri pinnoilla, teiden muodoilla ja renkailla mutta silti #12
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat25.03.18 - klo:18:38Lainaus käyttäjältä: mattinen - 25.03.18 - klo:15:24Karpan kanssa tuosta on turha jatkaa vääntöä, ratakiskokin ottaa helpommin opiksi #13
Seat / Vs: Joko DSG kestää?10.03.18 - klo:15:18Lainaus käyttäjältä: Automobiili - 10.03.18 - klo:13:13Jos kahlaat läpi noita aihealueen ketjuja täältä tai autostadiumista, en tiedä löydätkö yhtään laatikkovikaa -14 vuosimallista alkaen, tai edes niiden kytkinvikoja. #14
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat09.03.18 - klo:12:57Lainaus käyttäjältä: äskuusplus - 09.03.18 - klo:12:38Täysnastattomuuteen ei varmasti päästäisikään, eikä siihen kokonaisuus huomioiden kannata edes tavoitella. On kuitenkin paljon kalustoa, ajotapaa, olosuhteita missä nastojen käyttö varmaan hyväksyttävä ja säilyvä asia. Hiekkaa ja suolaa tarvittanee silti. #15
Golf VII (12-) / Vs: Golf 7: kokoonpano (moottori/varusteet); toimitus (tilattu/arvioitu/toteutunut)09.03.18 - klo:11:22Lainaus käyttäjältä: Makke - 09.03.18 - klo:11:17Erittäin nopeita ovat näköjään tällä hetkellä Golfin tuotannot ja toimitukset Perhepiirissä yksi tuli juuri tällä viikolla, sen aikataulu normaali n 3 kk #16
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat09.03.18 - klo:10:52Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.03.18 - klo:10:47Vaikkapa, osaatko trollata Kiinasta jotakin sopivaa tutkimusta nastarenkaiden eduksi kenties Ei vaan, mukava kuulla Japanin talven kokemuksia siis, aina ei muista ajatella kuinka lumista muuallakin osaa olla. #17
Volvo / Vs: Uusi V60, 201822.02.18 - klo:09:04Lainaus käyttäjältä: vwmies - 22.02.18 - klo:08:30? keulakuva https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/models/new-v60/2019/photos #18
Golf VII (12-) / Vs: App Connect aktivointi Composition Media 201413.08.17 - klo:21:24Lainaus käyttäjältä: jalomasteri - 13.08.17 - klo:21:12Niin... siis mallivuodesta 2016 lähtien, tuollahan todetaan: "Mallivuoden 2016 autoihin joissa on PR-numero I8E. Asennustyö ei sisälly hintaan." #19
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Miksi kukaan ei halua ostaa enää urheilullista 2-ovista manuaalivaihteista autoa13.05.17 - klo:20:40Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 13.05.17 - klo:19:54Veljeni pohtinut samaa ongelmaa, oikeastaan jo pidempäänkin. Ennenhän oli luonnollista että esim Poloa, Golfia, Focusta ja jopa Jettaa sai kaksiovisena. Kaikki noista malleista ei tietenkään edustaneet määritelmää urheilullisuus mutta jossain määrin tyypillistä myös sen sporttimallin kuuluminen sarjaan oli. Jos mennään ajassa muutamia vuosikymmeniä lisää taaksepäin, olivat nelioviset autot vähemmistönä. Sciroccohan on ollut lajin loistava edustaja, ja sellaisella velikin ajelee edelleen, uuttahan ei ole toki pariin vuoteen enää voinut vaihtaa kun maahantuoja teki päätöksensä että Suomen kansa ei mallia kaipaa. Tuolle autolajille löytyy varmasti kannattajakuntansa, niin uusien autojen kuin käytettyjenkin markkinoilla. Nyt siitä on muodostumassa harvinaisuus, jota edustaa muutama hassu versio, ja nekään eivät enää yleensä edusta mitään edullista vaihtoehtoa. #20
Moottori ja voimansiirto / Vs: Yleinen nelivetokeskustelu10.05.17 - klo:09:55Lainaus käyttäjältä: rami - 10.05.17 - klo:09:10 Voisikohan joku ylläpitäjä siivota tätä nelivetopalstaa kaikkinensa, että itse aihekin jostain löytyisi. Ja mitä tulee esim. talous/sijoituspuoleen voisimme jatkaa aiheesta vaikka siellä toisessa ketjussa tyyliin olen valmis lainaamaan sijoituslainaa 1 %:n korolla 😎 #21
Golf VII (12-) / Vs: Golf Alltrack25.01.17 - klo:11:26Lainaus käyttäjältä: momentti - 18.01.17 - klo:19:18Vaikka tarkemmin ajosuoritetta ja ajotapaa ei voikaan tietää, tuntuu tuo kulutus erityisesti TDI:lle korkealta. Nokian kitkat kun ovat matalakulutuksisen maineessa ja omatkin kokeet ovat sitä tukeneet. Onko webasto automaattitoiminnolla viemässä osansa, sen tavanomaisen manuaalikäytön lisäksi. Jos takajarrut ovat tavanomaista enemmän aina lämpöiset, siis etujarruja jopa enemmän, eikä ole ajattu paksussa lumessa missä ajonvakautus ja neliveto ovat saattaaneet käyttää jarruja, kuulostaa tuo laahaaminen epänormaalilta. Ja osaltaan saattaa jo yksistään selittää korkeahkon kulutuksen. Mitäköhän bensaversioiden omistajat ovat kulutusta mittailleet ? #22
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat14.01.17 - klo:22:17Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 14.01.17 - klo:22:06Oikeinko näit renkaat vauhdissa Paljon todennäköisempää, että olivat kuitenkin nastoilla liikenteessä. Ei nopeudesta pysty päättelemään renkaita, näin se vaan on. #23
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat12.01.17 - klo:20:46Lainaus käyttäjältä: baleno - 11.01.17 - klo:23:02Kyllähän niiden pito heikkenee kulumisen ja iän myötä. Käyttötestini edellisen auton kitkoilla jäi kesken kun auto meni vaihtoon viime keväänä. Siihen mennessä Nokian R:t olivat pyörineet alla neljä talvea ja yhden kesänkin, vielä päälle osan viime talvea mutta sitten varsinaiseen talveen oli alle laitettava uutta kumia, toki vanhat takaisin alle liikkeeseen viedessä. Kilometrejä noihin kertyi yli 70000 km ! #24
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat12.01.17 - klo:20:34Lainaus käyttäjältä: Mrk - 11.01.17 - klo:23:02Allekirjoitan. Ja kääntäen, kaikkina muina tämänkin talven päivinä kitka tarjoaa johdonmukaisen, mukavan ja tiestöäkin säästävän vaihtoehdon. Ei tarvitse kuunnella nastojen kirskuntaa jarruttaessa tai liikkeelle lähtiessä. Mielestäni esim marras-joulukuun kelit olleet sellaisia että nastat pitäisi laittaa lisäverolle kaikilta jotka niillä yli 5000 km talvittain ajelee kestopäällysteteillä. Huominen sää saattaa täällä kohtuullisen etelässä olla myös luminen+jäinen, eli pitäisi olla nastamiesten mukainen toivesää kitkauskovaisten arvosteluun ja omien henkselien paukutteluun Lisätään nyt vielä, että ennen tätä talvea toisessa käyttöautossa ollut nastat, mutta nyt siinäkin kitkat. Ja heti vaihdan siihen nastat tallista alle, jos vaimo haluaa nastat takaisin #25
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Kitkarenkaat nelivetoon?28.09.16 - klo:12:02
Nelikkoon alle menossa kylmien tullessa Contin 6 kitkat. Keväällä nuo ehtivät hetken pyöriä tuoreen auton alla mutta liukasta keliä ei enää ollut ja kesät vaihtuivat alle. Eli varsinaiset kokemukset tuosta yhdistelmästä vielä hankkimatta, vaikka kitkarenkaista aika paljon jo kokemusta vajaavetoisien kanssa monelta talvelta. Oikeastaan aika kutkuttavas odotella talven tuloa tuossa mielessä
#26
Golf VII (12-) / Kessyn toiminta26.09.16 - klo:10:26Toimiiko muilla Golfin avaimeton lukitus vastaavalla tavalla: - autosta noustessa lyöt ovet kiinni, avaat tavaratilan, otat tavarat, lyöt kannen kiinni.... niin autoa ei monesti saa lukkoon kuskin ovesta hipaisemalla, vaan vaatii oven avaamisen ja sitten hipaisun. Ei toimi välttämättä myöskään kaukosäätimestä tuolloin - tai , kuski nousee ulos autosta, laittaa ovensa kiinni ja avaa takapenkillä olijalle oven, laittaa oven kiinni ja yrittää lukita ovea, joskun lukittuu, joskus ei Sitten taas kuskin ovi auki (buuttaus ) ja sitten ovi kiinni, ja johan lukituu hipaisusta. Uudesta saakka ollut moista. Saattaa olla jokin varo-ohjelmointi, ettei avaimet jäisi tavaratilaan tai takapenkille, mutta aika ärsyttävää ja syö kessyn idean #27
Elektroniikka / Vs: Lane Assist + Adaptiivinen vakkari ACC + DSG = Itse ajava auto!26.09.16 - klo:10:19Lainaus käyttäjältä: bouldero - 01.09.16 - klo:11:20VAG lienee halunnut rajata turhan leikkimisen pois tavanomaisella kaistavahdilla tai ohjausassarilla. Mutta eikös Passat nimenomaan ole niitä harvoja laitteita joihin nyt (myöhemmin yleistyy muissa VAG:ssa ja sitten muissakin merkeissä) saa jo sairaskohtauksia ajatellen tuon Emergency Assistin, eli se osaa pysäyttää hätävilkuilla ajoneuvon ajelematta ojaan, mikäli kuljettaja ei siis pidempään aikaan reagoi mihinkään auton herättelyihin. Monien mielestä tämäkin on huono asia kuten lisävarusteet yleensä #28
Elektroniikka / Vs: Lane Assist + Adaptiivinen vakkari ACC + DSG = Itse ajava auto!15.06.16 - klo:21:15Lainaus käyttäjältä: bouldero - 15.06.16 - klo:16:16Meillä nyt molemmissa ajoautoissa nuo varusteet. Golfissa reilun parin vuoden ajan, ja siinäkin järjestelmät toimii mutta toki ohjausliikeiden tarkkuus ja auton sijainti automatiikalla on seilaavampaa kuin manuaalinen ajo, ero on vielä hieman liian suuri, joten Golfissa tuota kaistavahtia ei sen kummassakaan asennossa tule juuri käytettyä, adaptiivinen vakkari toki jo sellaisenaan loistava varuste kuten monesti olenkin kehunut. Mutta pakko samalla sanoa että nyt tuon nykyisen Mersumme vastaava automaattipaketti on jo huomattavasti pidemmällä. Sen ohjausassistentti toimii jopa hämmästyttävän joustavasti, eli ei seilaa läheskään yhtä paljon ja sen liikkeet ovat jo sulavia ja manuaalista ajoa muistuttavia. Sitä tulee jopa päivittäin käytettyä, varsinkin kun noiden avustimien (sekä kaistavahti että erillinen ohjausavustin) toiminnot ovat helposti ja nopeasti omista napeistaan kytkettävissä milloin vain päälle tai pois. #29
Passat B7 (11-14) / Vs: Kannattaako hankkia?03.06.16 - klo:19:51Lainaus käyttäjältä: weeman89 - 31.05.16 - klo:19:27Seuraavan huollon arvokkuuteen vaikuttaa varsin paljon onko jarrut (levyineen) vaihdettu jo aikaisemmin ja/tai millä kilometreillä. Toisaalta jos on niiden vuoro vasta tulossa, niin olisihan sitten siltä osin priimakunnossa omaan käyttöösi. Omaani nuo jarruosat olivat ainoa kalliimpi huoltokorjausosuus viiden vuoden ajoaikana, tosin moottori oli eri versio. Koneesta taas kokemus aikaisemman Golfimme nokalta ja tykkäsin silloisestakin myllystä, ketjuongelmilta silloin vältyimme. Eikä itselle osunut noita DSG-haasteitakaan. Joillekin taas ne ovat ylitsepääsemätön ongelma #30
Passat B7 (11-14) / Vs: Kannattaako hankkia?03.06.16 - klo:19:42Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 01.06.16 - klo:12:26Mihinkäs se ketju sieltä olisi kadonnut |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |