Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - TuplaVW

#1
Lainaus käyttäjältä: musscle - 31.03.19 - klo:13:17
Kyseessä siis 225/50 r17 rengaskoko.
Mahtuvat Passat B7:een, ja mahtuvat myös Golf VII:een.
#2
Lainaus käyttäjältä: Iero - 25.04.18 - klo:00:33
Ei kai nuo kahdessa vuodessa voi hajota! Pitäisi kestää vähintään 10 vuotta, jos laatu kunnossa. Turha maksaa lisä hintaa. Tuntuu, että VW maksattaa asiakkaalla heikosta laadusta johtuvat kustannukset.
Eikös tuossa ole kyse kyse jatketun takuun ostamisesta.
Eihän minkään tuotteen takuu normaalisti jatku alkuperäistä kauempaa vaikka tuote takuuseen välillä vaihdettaisiin uuteen .
#3
Nyt sekoittuu ajotietokoneesta tehtävä nopeushälytys ja VCDS:llä kikkailtava nopeusnäyttämän säätö.

Ja alkuperäiselle kysyjälle, 205/55-16 on tosiaan alikoko tuohon Passattiin vaikka tulikin muutamassa perusmallisssa mukana, normi taisi olla 215/55-16. Mittarivirhe on pienempi jo 225/50-17 koolla, tehdaskoko kesäkoossa taisi olla 235/45-17, jolla kuitenkin se 3-4 %virhettä.
#4
Passat 3C (05–10) / Vs: Auto valot
22.04.18 - klo:15:12
Lainaus käyttäjältä: metalhead_79 - 22.04.18 - klo:14:25
Eikö tämä valojen auto asento ohjaa kaukovalot ollenkaan?
Oletin että kaukovalot menisi itsetään pois päältä kun vastaan tulee auto ja takaisin päälle kun on mennyt ohi...
No ei sentään, kyllä se auto-asento ohjautuu vain hämärtunnistuksenmukaan kytkien ajovalot päälle tai pelkät päivävalot.
En nyt suoraan muista milloin tuli automaattipitkät, mahdollisesti ksenonien lisäksi lisävarusteeksi.
#5
Golf VII (12-) / Vs: Winter tyres
18.04.18 - klo:11:38
Lainaus käyttäjältä: iimu - 15.04.18 - klo:16:30
Kesärenkaat vaihdettu vanteineen, kojetauluun tulee ilmoitus winter tyres max speed 100km/h ja kilahdus kun tuo nopeus tulee mittariin. Sen keltaisen valon sain pois hanskalokeron nappulasta mutta miten tuon tekstiherjan saa pois? huoltokirjasta en löytänyt.
Ihan ulkomuistista en pysty tarkkaan heittämään mutta löytyy ajotietokoneen asetuksista rengasvalikosta (sinnehän saa mille nopeudelle tahansa asetettua muistutuksen) kyllä tuo ohjekirjastakin jostakin löytyy
#6
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 12.04.18 - klo:10:33


Tässä suuressa rengasdabatissa on hankalampi sijoittaa rengastyypit riittävyysakselille, koska ominaisuuksia ja paremmuudet menevät ristiin. Tuossa aikaisemmin viitattiin varmaan vain pitoon tietyissä olosuhteissa, mutta omassa käytössä noiden hyvin harvinaisten olosuhteiden pitoa tärkeämpää ovat esimerkiksi melu ja riippumattomuus kalenterista.

Samoilla linjoilla eli miellän tuon riitävän hyvät oikeastaan niin että nastat ovat talvikaudelle riittävän hyvät mutta kitkat tarjoavat paremman kokonaisuuden kun huomioidaan kaikki muukin kuin maksimaalinen jääpito testijäällä.

Ns kakkosautoon löytyy meiltäkin myös siihen alunperin hankitut nastarenkaat mutta ne ovat nyt levänneet kesien lisäksi talvetkin tallissa, kun myös puoliso alkoi ihmetellä miksi sillä pitää ajella nastoilla... ja laitoin kitkarenkaat alle saatesanoin; ”heti jos tuntuu siltä että eivät ole hyvät ja turvalliset, niin vaihdan nastat siihen takaisin alle” Ei ole pariin talveen siis laitettu nastoja siihenkään...
#7
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:21:08
Tämäkö oli faktaa? Jos ennätyksen pystyisi kitkoilla rikkomaan, niin miksi muut valmistajat eivät kokeile sitä?

Maailman ennätys on tehty nastoilla ei kitkoilla FAKTA! Ja ennen: Jos tätillä oli munat se oli setä...
Juu Karppa, se on fakta että virallinen ennätys on nastarenkailla eikä kitkoilla, tullut selväksi... mutta jos Sinua ei kiinnosta asiassa mikään muu, niin olkoon.... tai :

Tuskin Nokialainen on sen erikoisempi kuin muut, sehän tiedetään. Väitän että tuo nyt vain ei ole mitenkään loppuun kilpailtu ala, siis nopeusennätykset kilpapelillä. Nokian nyt on halunnut tähän panostaa sen muutaman kmh vain enemmän kuin muut, ajamalla 2011 lähtien tehokkaammalla koneella.
Ehkä Pirelli (Continental, Michelin jne) nyt vain ei ole jaksanut uudelleen pistää mustiapyöreitään auton alle missä myös 800 hp. Eli markkinointihommaa tuo on, se on FAKTA  ;D
#8
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:20:38
Heitän saman, kuin aikaisemmin. Ei muuta kuin kokeilemaan tuon ennätyksen rikkomista kitkoilla. Nopeusennätykset on tehty nastoilla PISTE!
Luulin Sinua Karppa automieheksi, mutta ei. Tarkoittanet että Nokian poikien olisi syytä vaihtaa toisen merkkiset renkaat alle jos eivät usko omiinsa. Tuon Audin pitää kulkea kitkoilla yli 340 kmh, PISTE.
On vain markkinointisyy, että he tekevät ennätyksen nimenomaan nastoilla eikä kitkoilla, kun onnistuivat ensi kertaa nastoilla 2011 ylittämään tehoylivoimalla voimassa olleen kitkaennätyksen. Ei ole Audista tai heidän renkaastakaan ilmeisesti kuitenkaan kiinni se etteikö kitkoilla nimenomaan päästäisi kovempaa. Eli pointtisi nastojen hyvyydestä ei oikein nyt osu.
#9
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:20:28
Kaikki ennätykset tehty nastarenkailla jäällä.

https://www.nokianrenkaat.fi/innovatiivisuus/kehitystyo/fastest-on-ice/
Sitä juuri tarkoitin, että eiköhön tuo Nokian poikien testilelu myös kulkisi kitkoilla vielä kovempaa, kun nyt hukkaa nopeuttaan noihin piikkeihin siitä päätellen että vain niukasti voittaa kitkoilla ajetun testin pienempitehoisella autolla.
#10
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:15:58


Odotan myös koska kokeilet rikkoa tuota nopeusennätystä jäällä noilla kitkarenkailla...

https://www.youtube.com/watch?v=9wKpx9ToDNs
Eiköhän tuo Audi kulje kovempaa kitkoilla, koska Juhakin ajoi pienempitehoisella koneella lähes yhtä lujaa, kitkoilla.
#11
Lainaus käyttäjältä: kask - 26.03.18 - klo:21:12

Eli näyttää aika moni ottavan lisävarusteena DCC alustan ei-GTI -malleihinkin. Jos hakee nimenomaan ajomukavuutta, niin onko vakioalustan ja DCC:n comfort moden välillä huomattavaa eroa? Vai haetaanko DCC:llä nimenomaan mahdollisuutta jämäkämpään menoon? Itsellä ei ole valittettavasti ollut mahdollisuutta koeajaa DCC:llä varustettua Golfia.
Omasta mielestä tuon comfortin ja normalin ero saisi olla suurempikin, eli comfortin asetus vielä pehmeämpi, mukavuuspainotteinen. Esimerkiksi Passatissa ( tuo vanhempi malli mikä allekirjoitustiedostossa mainittuna) tuo ero on tai ainakin oli suurempi.
Sport moodi on sitten kyllä jämäkämpi kuin normal ihan kivasti.
Paras tietysti päästä itse kokeilemaan kun makuja niin monia, tosin et yhdellä kokeilulla saa silti täydellistä kuvaa eri pinnoilla, teiden muodoilla ja renkailla mutta silti  :)
#12
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 25.03.18 - klo:15:24


VTT:n tutkimuksesta on varmasti aikoinaan tehty juttuja mm. iltapäivälehtiin ja autoalan julkaisuihin. On helppo kuvitella esimerkiksi seuraava otsikko "Kitkarenkailla ajetaan kännissä". Toimittaja ei todennäköisesti ole viitsinyt tutustua kuin tutkimuksen tiivistelmään, ja ko. raflaavalla otsikolla saa varmasti hyvin pöhinää jutun kommenttipalstalle. Selkeä asetelma, A on hyvä, B on paha, siitä lukijat pitävät ja sen he myös ymmärtävät.

VTT:n tutkimuksen osalta on myös tärkeä huomata, että edellä mainitut tiedot koskevat onnettomuuksiin osallisia. Tästä on vielä jonkin verran matkaa siihen, että voimme vetää samanlaisia johtopäätöksiä kaikista kitkarenkailla ajavista ja kaikista nastarenkailla ajavista.
Karpan kanssa tuosta on turha jatkaa vääntöä, ratakiskokin ottaa helpommin opiksi  ;)
#13
Seat / Vs: Joko DSG kestää?
10.03.18 - klo:15:18
Lainaus käyttäjältä: Automobiili - 10.03.18 - klo:13:13
Eli DSG on siis edelleen susi jo syntyessään... On se jännä kun VAG-konserni ei osaa automaattilaatikkoa rakentaa.
Jos kahlaat läpi noita aihealueen ketjuja täältä tai autostadiumista, en tiedä löydätkö yhtään laatikkovikaa -14 vuosimallista alkaen, tai edes niiden kytkinvikoja.
#14
Lainaus käyttäjältä: äskuusplus - 09.03.18 - klo:12:38
Kun kaikki autoilijat ajaisivat ilman nastoja, niin on erittäin vaikea kuvitella kuinka voitaisi hiekotusta ja suolausta vähentää ? Hiekkaa ja suolaahan tarvitsevat enimmäkseen juuri ilman nastoja ajavat autot henkilöautoista raskaaseen liikenteeseen ?!?   
Täysnastattomuuteen ei varmasti päästäisikään, eikä siihen kokonaisuus huomioiden kannata edes tavoitella. On kuitenkin paljon kalustoa, ajotapaa, olosuhteita missä nastojen käyttö varmaan hyväksyttävä ja säilyvä asia. Hiekkaa ja suolaa tarvittanee silti.
#15
Lainaus käyttäjältä: Makke - 09.03.18 - klo:11:17
Tänään myyjä soitti että auto on heillä. Todella nopea toimitus. Alle 2 kuukautta tilauksesta. Olikin mennyt valmistukseen vko 8, muistin väärin.
Erittäin nopeita ovat näköjään tällä hetkellä Golfin tuotannot ja toimitukset  :)
Perhepiirissä yksi tuli juuri tällä viikolla, sen aikataulu normaali n 3 kk
#16
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.03.18 - klo:10:47
Ruvetaanko seuraavana keskustelemaan vaikka Kiinan ilmastosta ja rengastuksista? Tosin sitä varten voi perustaa ihan omat ketjunsa!
Vaikkapa, osaatko trollata Kiinasta jotakin sopivaa tutkimusta nastarenkaiden eduksi kenties ::) 8) Ei vaan, mukava kuulla Japanin talven kokemuksia siis, aina ei muista ajatella kuinka lumista muuallakin osaa olla.
#17
Volvo / Vs: Uusi V60, 2018
22.02.18 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 22.02.18 - klo:08:30
Iltis kirjoitti jo eilen tästä, keulakuva puuttuu.... tarkoituksellako ?
????   keulakuva

https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/models/new-v60/2019/photos
#18
Lainaus käyttäjältä: jalomasteri - 13.08.17 - klo:21:12
Terve,

huomasin Volkkarin verkkokaupassa App Connect aktivoinnin, jossa luvataan Mirrorlink, Apple CarPlay ja Google Android Auto ominaisuuksia myös vanhempiin malleihin: Golf Var. (A7) 2014 ->

Onko kukaan areenalaisista kokeillut tätä aktivointia tai muuten tietoa tämän toimivuudesta 2014 mallin Variantissa ja Composition Media soittimessa.
Niin... siis mallivuodesta 2016 lähtien, tuollahan todetaan:
"Mallivuoden 2016 autoihin joissa on PR-numero I8E. Asennustyö ei sisälly hintaan."
#19
Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 13.05.17 - klo:19:54
Volkswagenkin lopettaa Sciroccon ja Beetlen valmistuksen. Lähes kaikkien otsikossa mainitsemieni autojen valmistus on lopetettu huonon kysynnän vuoksi.
Mikä on nuorissa muuttunut kun ei osteta enää urheilullisia autoja vaan esim. Skodia jotka olivat aikaisemmin vanhojen pappojen kulkuneuvoja ( tällä ei ole tarkoitus haukkua kenenkään autoa, mutta niin se vain oli )
Mikä on muuttunut?
Veljeni pohtinut samaa ongelmaa, oikeastaan jo pidempäänkin. Ennenhän oli luonnollista että esim Poloa, Golfia, Focusta ja jopa Jettaa sai kaksiovisena. Kaikki noista malleista ei tietenkään edustaneet määritelmää urheilullisuus mutta jossain määrin tyypillistä myös sen sporttimallin kuuluminen sarjaan oli.

Jos mennään ajassa muutamia vuosikymmeniä lisää taaksepäin, olivat nelioviset autot vähemmistönä.

Sciroccohan on ollut lajin loistava edustaja, ja sellaisella velikin ajelee edelleen, uuttahan ei ole toki pariin vuoteen enää voinut vaihtaa kun maahantuoja teki päätöksensä että Suomen kansa ei mallia kaipaa.

Tuolle autolajille löytyy varmasti kannattajakuntansa, niin uusien autojen kuin käytettyjenkin markkinoilla. Nyt siitä on muodostumassa harvinaisuus, jota edustaa muutama hassu versio, ja nekään eivät enää yleensä edusta mitään edullista vaihtoehtoa.
#20
Lainaus käyttäjältä: rami - 10.05.17 - klo:09:10
Olen rehellinen.
Eihän perheen tarvitse ajaa vanhalla käytetyllä voihan se perhe ostaa myös uuden auton käteisellä.
Kannattaa raha-asiat hoitaa etukäteen (talous) eikä elää velkavankina syömällä tulot vuosiksi etukäteen.
Kuten tässäkin ketjussa tulee ilmi niin ei se mitään velkakaan haittaa kun saa vaan leikkiä nelivetoautolla. Tälläistä se monen ajattelumailma on.

Voisikohan joku ylläpitäjä siivota tätä nelivetopalstaa kaikkinensa, että itse aihekin jostain löytyisi.

Ja mitä tulee esim. talous/sijoituspuoleen voisimme jatkaa aiheesta vaikka siellä toisessa ketjussa tyyliin olen valmis lainaamaan sijoituslainaa 1 %:n korolla 😎
#21
Golf VII (12-) / Vs: Golf Alltrack
25.01.17 - klo:11:26
Lainaus käyttäjältä: momentti - 18.01.17 - klo:19:18
Sitten noissa taitaa olla ominaisuutena, että takajarrut laahaa hieman päällä kokoajan kun ovat aina lämpöiset kun kokeilee. Tuo lumi jäätyy sitten vanteisiin kiinni.

Suurin pettymys tuossa autossa on tuo melutaso ja kulutus.  Nyt olen ajellut reilun kuukauden/6500km tolla184hv TDI Dgs kulkineella, matka ja nurkka-ajoa. Kulutus pyörii kokoajan 7,2-7,9L/100 km välillä (mitattu tankatut litrat/ajettu määrä). Auton alla tuli nokian kitkat, mutta melutaso on kyllä häiritsevä matka-ajossa.
Vaikka tarkemmin ajosuoritetta ja ajotapaa ei voikaan tietää, tuntuu tuo kulutus erityisesti TDI:lle korkealta. Nokian kitkat kun ovat matalakulutuksisen maineessa ja omatkin kokeet ovat sitä tukeneet. Onko webasto automaattitoiminnolla viemässä osansa, sen tavanomaisen manuaalikäytön lisäksi.
Jos takajarrut ovat tavanomaista enemmän aina lämpöiset, siis etujarruja jopa enemmän, eikä ole ajattu paksussa lumessa missä ajonvakautus ja neliveto ovat saattaaneet käyttää jarruja, kuulostaa tuo laahaaminen epänormaalilta. Ja osaltaan saattaa jo yksistään selittää korkeahkon kulutuksen.

Mitäköhän bensaversioiden omistajat ovat kulutusta mittailleet ?
#22
Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 14.01.17 - klo:22:06
Ajelin viime viikolla yli 100km "vetisellä peilijäisellä" tiellä ja hyvin meni, ainoa ongelma oli nuo kitkakuskit jotka ajoivat 50-60 koska kapealla liukkaalla mutkatiellä jopa nastoilla ohittamien on riski. Muuten ajoin vakkarilla rajoitusen mukaan ilman ongelmia.  8)
Oikeinko näit renkaat vauhdissa  ;D
Paljon todennäköisempää, että olivat kuitenkin nastoilla liikenteessä.
Ei nopeudesta pysty päättelemään renkaita, näin se vaan on.
#23
Lainaus käyttäjältä: baleno - 11.01.17 - klo:23:02
Kitkarenkaiden pito heikkenee selvästi kun pehmeä kumiseos on ajettu loppuun. Eli vaikka rengas on kulutuspinnaltaan laillinen, sen pito voi olla jo heikko. Lamellien pyöristyminen heikentää myös pitoa. Samoten ikääntyminen kovettaa kumia. Tietysti kaikki renkaat kovettuu.
Kyllähän niiden pito heikkenee kulumisen ja iän myötä.
Käyttötestini edellisen auton kitkoilla jäi kesken kun auto meni vaihtoon viime keväänä. Siihen mennessä Nokian R:t olivat pyörineet alla neljä talvea ja yhden kesänkin, vielä päälle osan viime talvea mutta sitten varsinaiseen talveen oli alle laitettava uutta kumia, toki vanhat takaisin alle liikkeeseen viedessä. Kilometrejä noihin kertyi yli 70000 km !
#24
Lainaus käyttäjältä: Mrk - 11.01.17 - klo:23:02
Kehä 3 sisäpuolelle ei juu asu kaikki, en minäkään, en ole koskaan asunut. Btw, tuosta 90 päivästä alkaa olla puolet kulunut ja eipä ole vielä ollut omassa ajossa yhtään päivää että nasta olisi merkittävästi ollut skandi-kitkaa parempi, eiköhän sellainen päivä toki tule vielä tänä talvena. Varmaan päivä tai pari, esim. lumi/pakkasjakson jälkeen vettä tai pakkasella alijäähtynyttä vettä.
Allekirjoitan. Ja kääntäen, kaikkina muina tämänkin talven päivinä kitka tarjoaa johdonmukaisen, mukavan ja tiestöäkin säästävän vaihtoehdon. Ei tarvitse kuunnella nastojen kirskuntaa jarruttaessa tai liikkeelle lähtiessä. Mielestäni esim marras-joulukuun kelit olleet sellaisia että nastat pitäisi laittaa lisäverolle kaikilta jotka niillä yli 5000 km talvittain ajelee kestopäällysteteillä.
Huominen sää saattaa täällä kohtuullisen etelässä olla myös luminen+jäinen, eli pitäisi olla nastamiesten mukainen toivesää kitkauskovaisten arvosteluun ja omien henkselien paukutteluun  ;) ;D ::)

Lisätään nyt vielä, että ennen tätä talvea toisessa käyttöautossa ollut nastat, mutta nyt siinäkin kitkat. Ja heti vaihdan siihen nastat tallista alle, jos vaimo haluaa nastat takaisin  :)
#25
Nelikkoon alle menossa kylmien tullessa Contin 6 kitkat. Keväällä nuo ehtivät hetken pyöriä tuoreen auton alla mutta liukasta keliä ei enää ollut ja kesät vaihtuivat alle. Eli varsinaiset kokemukset tuosta yhdistelmästä vielä hankkimatta, vaikka kitkarenkaista aika paljon jo kokemusta vajaavetoisien kanssa monelta talvelta. Oikeastaan aika kutkuttavas odotella talven tuloa tuossa mielessä  :)
#26
Golf VII (12-) / Kessyn toiminta
26.09.16 - klo:10:26

Toimiiko muilla Golfin avaimeton lukitus vastaavalla tavalla:
- autosta noustessa lyöt ovet kiinni, avaat tavaratilan, otat tavarat, lyöt kannen kiinni.... niin autoa ei monesti saa lukkoon kuskin ovesta hipaisemalla, vaan vaatii oven avaamisen ja sitten hipaisun. Ei toimi välttämättä myöskään kaukosäätimestä tuolloin  :o
- tai , kuski nousee ulos autosta, laittaa ovensa kiinni ja avaa takapenkillä olijalle oven, laittaa oven kiinni ja yrittää lukita ovea, joskun lukittuu, joskus ei  :(
Sitten taas kuskin ovi auki (buuttaus  ;) ::)) ja sitten ovi kiinni, ja johan lukituu hipaisusta.
Uudesta saakka ollut moista. Saattaa olla jokin varo-ohjelmointi, ettei avaimet jäisi tavaratilaan tai takapenkille, mutta aika ärsyttävää ja syö kessyn idean  ???
#27
Lainaus käyttäjältä: bouldero - 01.09.16 - klo:11:20
,,änimerkit ovat tietysti hyvä juttu, mutta automattinen järjestelmän poiskytkeytyminen kyllä täysin järjetön ratkaisu. Esimerkiksi sairaskohtauksen saaneen  ja rattiin nukahtaneen kuljettajan palastaminen kolarilta olisi täysin mahdollista ACC-kaista-avustin yhdistelmällä, mutta VAG:in mielestä sellaiset näköjään joutaakin ajautua tieltä ulos.
VAG lienee halunnut rajata turhan leikkimisen pois tavanomaisella kaistavahdilla tai ohjausassarilla.
Mutta eikös Passat nimenomaan ole niitä harvoja laitteita joihin nyt (myöhemmin yleistyy muissa VAG:ssa ja sitten muissakin merkeissä) saa jo sairaskohtauksia ajatellen tuon Emergency Assistin, eli se osaa pysäyttää hätävilkuilla ajoneuvon ajelematta ojaan, mikäli kuljettaja ei siis pidempään aikaan reagoi mihinkään auton herättelyihin. Monien mielestä tämäkin on huono asia kuten lisävarusteet yleensä  :o ;D :P
#28
Lainaus käyttäjältä: bouldero - 15.06.16 - klo:16:16
Kaista-avustimella, adaptiivisella vakionopeudensäätimellä ja DSG-automaatilla sekä automaattisella hätäjarrutustoiminnolla varustettu uusi Skoda, VW, Seat tai Audi on jo todella lähellä itse ajavaa autoa. Toki Kaista-avustin vaatii välillä pientä ohjausliikettä, mutta siitä huolimatta tekniikka on lähes huomaamattomasti kehittynyt siihen pisteeseen, että autot ajelevat, ohjaavat sekä reagoivat muuhun liikenteeseen autonomisesti.

Kertokaahan kokemuksianne kyseisistä varusteista. Oman kokemukseni kattaa kaista-avustimen ja ACC:n, jotka toimivat yhdessä todella nätisti, mutta DSG huusi poissaoloaan.
Meillä nyt molemmissa ajoautoissa nuo varusteet. Golfissa reilun parin vuoden ajan, ja siinäkin järjestelmät toimii mutta toki ohjausliikeiden tarkkuus ja auton sijainti automatiikalla on seilaavampaa kuin manuaalinen ajo, ero on vielä hieman liian suuri, joten Golfissa tuota kaistavahtia ei sen kummassakaan asennossa tule juuri käytettyä, adaptiivinen vakkari toki jo sellaisenaan loistava varuste kuten monesti olenkin kehunut.
Mutta pakko samalla sanoa että nyt tuon nykyisen Mersumme vastaava automaattipaketti on jo huomattavasti pidemmällä. Sen ohjausassistentti toimii jopa hämmästyttävän joustavasti, eli ei seilaa läheskään yhtä paljon ja sen liikkeet ovat jo sulavia ja manuaalista ajoa muistuttavia. Sitä tulee jopa päivittäin käytettyä, varsinkin kun noiden avustimien (sekä kaistavahti että erillinen ohjausavustin) toiminnot ovat helposti ja nopeasti omista napeistaan kytkettävissä milloin vain päälle tai pois.
#29
Lainaus käyttäjältä: weeman89 - 31.05.16 - klo:19:27
Tervehdys kaikille!

Olen uusi jäsen täällä ja olisin halunnut tiedustella mielipidettänne tällaisesta autosta:

http://www.kamux.fi/etusivu2/VOLKSWAGEN/passat/IKO958/sedan-comfortline-1-4-tsi-90-kw-%28122-hv%29-dsg-automaatti-bluemotion-technology

Onko mielestänne hankkimisen arvoinen menopeli? Nyt mittarissa 155 000 km, onkohan paljon vielä kilometrejä edessä?

Osaatteko sanoa, että kun n. 180 000 km on seuraava huolto, että onko siinä luvassa jotakin laajempaa?

Kiitos jo etukäteen kaikille! :)
Seuraavan huollon arvokkuuteen vaikuttaa varsin paljon onko jarrut (levyineen) vaihdettu jo aikaisemmin ja/tai millä kilometreillä. Toisaalta jos on niiden vuoro vasta tulossa, niin olisihan sitten siltä osin priimakunnossa omaan käyttöösi. Omaani nuo jarruosat olivat ainoa kalliimpi huoltokorjausosuus viiden vuoden ajoaikana, tosin moottori oli eri versio. Koneesta taas kokemus aikaisemman Golfimme nokalta ja tykkäsin silloisestakin myllystä, ketjuongelmilta silloin vältyimme. Eikä itselle osunut noita DSG-haasteitakaan. Joillekin taas ne ovat ylitsepääsemätön ongelma  ???
#30
Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 01.06.16 - klo:12:26
Autosta lyhyesti: jos siinä on jakoketjullinen moottori, älä hanki. Mutta jos ei ole, voit jatkaa harkintaa.
Mihinkäs se ketju sieltä olisi kadonnut  :o ::)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy