Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - dosetti

#61
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
25.01.20 - klo:10:40
Konepellin avauskahvan ja rattiakselin välissä, kurottamalla vasemmalla kädellä kojelaudan alla. Liitin osoittaa alaspäin ja sen tuntee muodosta.
Kaipa tuo voi olla ajaessakin kiinni, eihän muuten näkisi livedataa.
#62
Eipä noista kovin matalia eikä korkeita ääniä kuulu, highline siis. Lähteestä riippuen joskus paremmin, joskus huonommin. Verrokkina vitoskorin jetta, jossa selvästi parempi äänentoisto vakiona. Voisi olla paremmatkin, mutta riittää mulle, en jaksa lähteä vaihtamaankaan.
#63
Hyvä kysymys, toikin on aikanaan opiskeltu koulussa mut eihän niitä jaksa enää muistaa. Olisiko liittynyt asennukseen jotenkin, koska kyllähän männänrenkaat voivat pyöriä urassaan moottorin käydessä..?
#64
Jos manuaali noin sanoo, en näe syytä lähteä sitä kieltämäänkään.
#65
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
17.01.20 - klo:16:29
Hyvä kun kerroit jsiksu, että noinkin voi käydä. Mietin juuri palikan hankkimista ja se menee nyt kyllä jäihin jos itsekseen koodailee autoa rikki. Toivottavasti selviää lukon kohtalo pian.
#66
Lahjoitetaan / Voi poistaa
17.01.20 - klo:11:49
Tarvikeosa numeroltaan 1K0953513G käyttämätön, LHD, saattaa sopia myös mk5 golfeihin, touran jne. samalta aikakaudelta. Varmista sopivuus itse. Suht helpohko vaihtaa itse youtubeohjeilla kunhan on varovainen airbagin kanssa.

Kuvaa nyt ei ole, mutta tulee ratin vasemmalle puolelle, on musta. Ohjaa cruisea, vilkkuja ja kaukovaloja.

Kirja siis samaan autoon Haynes, 04-07 vuosimalleihin, Golf/Jetta.

Toivottavasti menee tarpeeseen eikä edelleen myytäväksi.

Yhteys yv ja vain haku Tuusulasta pakettina molemmat, en postita.
#67
Onko näkynyt 508/509-öljystä vielä tarjouksia? Tuntuisi olevan kalleusluokassaan melko paljon 507 yläpuolella.. Karkeasti tuplahinta.
#68
Kahteen edelliseen autooni olen käynyt motonetista Boschit ja ajanut niillä 100-150tkm. Näyttäisi tuohonkin cc saavan 19,90/kpl. Tällä kokemuksella en lähtisi muita edes kokeilemaan. 130tkm voi hyvinkin olla jo hehku mennyt.
#69
Mielenkiintoinen ketju pilattu täysin asiaan kuulumattomilla kommenteilla, ylläpito voisi vaikka siivota.
#70
Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 09.01.20 - klo:12:33
aika erikoista keskustelua, jos otsikko on 1.0 tsi virittäminen, niin mahtaako palvella ketään keskustelu siitä, että kannattaisi suoraan tilata isommalla koneella auto?

Ei ketään, informaatioarvo nolla. Samaten jos tullaan sanomaan, että litra on mustikkamitta. Kehoitan käyttämään ilmoita valvojille-painiketta niin pysyy keskustelu jollain tasolla.

Kyllähän tuo kiinnostaisi viritys, mutta toistaiseksi ei löydy lompakkoa mahdollisiin komplikaatioihin, vaikka harvinaisia ovatkin..
#71
Lainaus käyttäjältä: M_M - 19.11.19 - klo:10:09
Vähän oudolta tuntuu sekin, että miksi letkulämmitin kiertovesipumpulla voisi olla kiellettyjen listalla, jos kuitenkin polttoainekäyttöinen lämmitin voidaan asentaa.  ??? Molemmissa vaihtoehdoissa kierrätetään vettä jota lämmitetään, ei se vesi tiedä tuleeko lämpöenergia sähköstä vai nestemäisen polttoaineen polttamisesta.

No niinpä! Jos joku edelleen tietää pienemmän pajan, jossa laitattaa lämmitintä, saa vinkata. Useisiin ei saa edes spostilla tai puhelimella yhteyttä.
#72
Eikä varmaan hehkun merkkivalokaan jää palamaan? Silloin voisi olla päävirtareleessä vika. Jako hypännyt? Jos ei lisävirrallakaan käynnisty niin ei taida mitään jippoja olla.
#73
Nopeahkoa koodausta ajovalopesureille tuusulan lähistöllä hu eli su? Yv. Voin koodata itse. Pullakahvirahalla.
#75
Ihan oikein kun hävisi tuon 22,5km-jutun, aivan älytön koko keissi. Olen pedantti itsekin mut toi menee niin överiksi ettei ole tosikaan.

Tosta virolaisten firmasta, jossa olivat ajelleet teslalla en sit kans tykkää ollenkaan. Mulla saa sana virolaisuus karvat pystyyn muutenkin, vaikka paras kaverini on virolainen. Nuo virolaisduunarit ovat saaneet uskomattoman huonon maineen kansalaisuudelleen pks >:(
#76
Laitanpa oman kokemuksen minäkin, olen kokeillut vag-comia ja vcds, mutta autosta kuitenkin löytyy hanskalokerosta 30euron yleismallin lukija, jota suurimmaksi osaksi käyttänyt. Tällä lukijalla olen saanu tarkat vikakoodit omasta ja kavereiden autoista ja autot kuntoon niillä vinkeillä. Toki vcds on ykkössofta varsinkin säätämiseen ja jos kerralla haluaa kuntoon ja aktiivisesti käyttää sitä niin kannattanee harkita. Itselleni se oli vain liian kallis ostos kun oma käyttö rajoittui vain vikakoodeihin. Täytyy muistaa, että noissa halvoissa lukijoissa voi käydä hyvä tai huono tuuri. Itse olen todella tyytyväinen tuohon halpislukijaan.
#77
En minäkään paikkaisi vaan vaihtaisin koko öljypohjan.
#78
Oma keissi ratkesi rasvalla, tarkemmin aseöljyllä. Suihkutin lukkokoneistoon sitä ovessa olevasta reiästä eikä lukko ole temppuillut kertaakaan sen jälkeen vaikka on pakkastakin ollut. Taisi olla kosteutta. Pitää rasvata toinenkin takaovi samalla tavalla.
#79
Monethan fiksailee noita naarmuttuneita vanteita eli on voinut vaikka hioa ja maalata naarmut pois? Ja vaihtaa renkaat?
#80
Myydään / Myyty
15.12.19 - klo:16:49
Meni
#81
Siis onko tämä kunnossa vai ei? Jos on niin miten tuli kuntoon?
#82
Muuttuuko ujelluksen korkeus/voimakkuus nopeuden kasvaessa? Kuuluuko vapaalla rullatessa, vaihde päällä moottorijarruttaessa, kytkin pohjassa, kytkin ylhäällä, veto päällä, miten? Onko pohja"panssari" kunnolla paikoillaan?
#83
Eikö tässä polossa ole samalla tavalla kuin yleisestikin eli kun työntää viiksestä, menee pitkät päälle, kun vetää, pitkät palaa vain vedon ajan? Jos ei mene päälle työntämällä viikseä kauemmaksi ratista, liene viiksi rikki.
#84
Huoltaminen / Vs: Öljynvaihto yläkautta
04.12.19 - klo:17:13
Lainaus käyttäjältä: jkarha - 30.08.15 - klo:18:42
Ohjeissa luki että 3 litraa minuutissa olisi imuteho.  Veikkaan että 3 litraa päivässä olisi ollut lähempänä totuutta. Kyllä siinä
varmaan jotain vikaa oli, tai sitten ei kykene 5W-30 öljyä imemään. Letkut oli ne mitkä siinä mukana tulivat.
Motonet tuotenro 80-3090  tuo pumppu.

Pumpun imuteho voi olla hyvinkin tuota luokkaa, mutta jos laitat hiuksen paksuisen letkun siihen kiinni niin ei varmasti ime tuota määrää.
#85
Joku liukas pinnoite tutkan linssiin? Y-haaralla letku ja suutin sohottamaan lasinpesunestettä kun pesee tuulilasia/lamppuja? Tuuliohjain teipillä niin, että ajoviima puhaltaa sohjon pois tutkasta?
#86
Auttaako tutkan linssin päällystäminen jollakin autokäyttöön tarkoitetulla pinnoitteella, joita käytetään maalipinnankin ja ikkunoiden päällysteinä?
#87
Mites takaiskarit? Juuri muistin, että minulla oli iskarit katsurin mielestä kunnossa, mutta kun pään laski kiinni ajaessa niskatukeen niin tuntui pieni tärinä. Takaiskarien vaihdolla tärinä lähti pois.

Mitä tulee tuohon omaan keissiin, sain vastauksen vaihdetuista jarrulevyistä. Ne oli kuin olikin kierot. Siinä tosiaan oli mielenkiintoista, että tärinää ei aina ollut jarruttaessa.
#88
Missä tämä tuote on?
#89
Tämä vaihtoehtoko ei toimi myöskään eli laittaa automaattivaihteisessa ajomoodiksi ECO ja ACC-moodiksi ECO? Jarruttaako silloin auto tai onko mitään eroa ajomoodeilla? Veikkaan, että auto jarruttaa silti - onhan ajonopeudeksi asetettu tietty ja miksi auto ei sitä noudattaisi, se kuulostaisi melkein hassulta jos auto ei silti pitäisi asetettua maksiminopeutta yllä jarruttamalla.
#90
Miten sen pitäisi toimia, mihin pitäisi raja laittaa? Jos nopeudeksi on asetettu vaikka 85 ja auto pyrkii sen pitämään niin kovin vaikealta kuulostaisi vaihtoehto. Olisiko se sitten säädettävä raja, jonka auto saa ylittää, hetkellisesti, ja se olisi kuskin säädettävissä? Saisiko sen sitten ylittää muissakin tilanteissa?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy