Noniin. Nyt on kotiutettu uusi laite. Kulkee lempinimeltään "The Turd" aka pökäle.
1.6TDI tekniikalla ja 6.man laatikolla.
Metallivärinä Light Brown ja sisällä naturalbrown.
Sisustan penkit siis tumman ruskeat. Auringossa tumman ruskeat muovit näyttää paskan väriseltä. ;D
Voi selittää miksi kyseinen auto on valmistunut tammikuun alussa ja seissyt suomeen tuomisen jälkeen maahantuojan varastossa.
Se vähä mitä VIN:illä netistä löytänyt niin Emden, Saksa on valmistustehdas.
Koska oli kiire saa auto alle niin tilattiin varastossa oleva auto.
Lisävarusteita metallivärin lisäksi webasto kellolla ja kaukosäätimellä sekä Xenon valot keulassa ja LED valot perässä.
Pysäköintitutkat edessä+takana sekä automaattiparkkeeja. Tosin en tiedä onko nämä vakiona jo kaikissa.
14km mittarissa kun auto ajettiin ulos hallista.
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6289.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6303.jpg)
Jotain pitää keksiä tuolle eturekisterin kilventaustalle. Näyttää ihan hirveälle.
Takaata kanssa poistetaan tai leikataan VW mainokset pois rekisterin takaata.
Takalasin VW tarra lähti jo ja vklopun aikana katoavat takaluukun merkit.
Madallussarjaa on jo vähän katseltu. Eibachilta Pro-Kit olisi -30/20, mutta nyt kun nähnyt tuon elämää isomman rengasvälin niin melkein miettisin Sportlinen -50/40 sarjaa.
Tuosta välistä tietysti olisi se paras ratkaisu.
Niin mun tuuria taas..
Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 23.08.13 - klo:20:26Koska oli kiire saa auto alle niin tilattiin varastossa oleva auto.
Noniin. Perjantaina saatu auto ja tänään viedään päiväksi takaisin. Reilu 200km ajettu.
Auto mennyt valmistukseen viikolla 2 ja sitten tullut suomeen. Eli seissyt puolivuotta varastossa.
Tänään kun lähdin aamusta liikenteeseen niin renkaat olivat kylmät ja kyyti todella pomppuisaa. Pe-la akselilla pientä jo huomasin, mutta renkaat olivat huomattavasti lämpimämmät silloin.
La. kun menin tarkistamaan rengaspaineita niin 1,7bar tienoolla oli joka nurkka.
Ovat menneet soikeaksi varastossa.
Huomenna liikkeessä kikkailevat rengaspaineilla jos saisivat pyöreeksi. Muuten vaihtavat uudet kumit autoon.
Itse olisin sitä mieltä, että suoraan uudet koska tuo leikkiminen ei takaa pyöreänä pysymistä välttämättä.
Siisti passatti! Eipä tuo väriyhdistelmä ainakaan tuossa pahalta näytä. Livenä varmasti parempi. Eikös sulla ollut vähän aikaa Golf variant ? Onhan passatti tosin ihan eri auto kuin Golf. :)
Juuh.. muutamassa päivässä tottunut tohon. Sisusta vieläkin naurattaa kun kunnolla valossa on ;D
"Golffi oli" joo. ei onneksi enää. Aivan eri planeetalta.
VIN tiedot sain VW:ltä pyytämällä.
0DI L AED Vehicle class differentiation -360-
2 0EJ L EDF Installation differentiation for transmission MQ 250 vehicle components
3 0F5 L KRS Fuel system for diesel engine
4 0FA L FAD Standard manufacturing sequence
5 0G4 L GES Cable gearshift
6 0P1 L AER Rear side exhaust tailpipe
7 0PP L SZU Nameplate set "BlueMotion"
8 0TD L ZFM Front and rear floor mats
9 0VN L BTA Information kit in Finnish
10 0Y3 L KLZ Cold zones
11 0YE L GKH Weight range 5 installation control only, no requirement forecast
12 1AT L BRS Electronic stabilization program (ESP)
13 1D0 L AHV Without trailer hitch
14 1E0 L AKB Without activated charcoal canister
15 1EX L TYP Special identification plate for EC for M1 passenger vehicle
16 1G8 L RER Breakdown set
17 1JA L DFH Rear shock absorption, basic design 1
18 1KW L BAH Disc brakes, rear
19 1N3 L LEN Speed-related variable steering assist (Servotronic)
20 1NL L RAA Covers for alloy wheels
21 1PE L ABR Wheel bolts with anti-theft protection (unlockable)
22 1Q0 L TGL Without mass damper for steering wheel
23 1S1 L BOW Tool kit and jack
24 1SA L TWU Without additional front underbody guard
25 1T2 L VBK Warning triangle
26 1VG L TWL Installation parts for four-cylinder engine
27 1X0 L ATA Front wheel drive
28 1Y0 L DIF Without differential lock
29 1Z0 L KRM Initial standard fuel filling
30 1ZM L BAV Disc brakes, front (Geomet D)
31 2A0 L UEA Without delivery equipment
32 2G0 L EBB Without insert for the filling up of fuel
33 2H0 L CHA Without "drive select"
34 2JC L STF Comfort bumpers
35 2KX L SAU Labels/plates in Danish, Finnish, and Swedish
36 2P1 L LKS Plastic trunk sill protection
37 2PP P LRA Leather multi-function steering wheel
38 2WA L ZBR Without additional tires
39 3B4 L ZKV Child seat anchor for child seat system ISOFIX
40 3C7 L SHM 3-point seat belt for center rear seat
41 3CA L TRW Without partition
42 3D2 L MIK Center console
43 3FA L DEI Without roof insert (standard roof)
44 3GA L LBH Without cargo area
45 3H0 L LER Without backrest release for front seats
46 3LD L TSV Door and side trim panel
47 3M0 L SZL Without special measures
48 3NE L HIS Rear seat bench/backrest, split folding with center armrest
49 3P1 L HAL Bracket for first aid kit and warning triangle
50 3PD L SIE Manual height adjustment for front seats, electric backrest adjustment for left front seat
51 3Q6 L KOH Three rear headrests
52 3QT L RSV 3-point seat belts with tensioner and height adjustment, front
53 3S2 L DAR Black roof rails
54 3SF L SFR Comfort seat, front right
55 3TF L SFL Comfort seat, front left
56 3X2 L DLS Load-through provision
57 3Y0 L SSR Without roll-up sun screen
58 3ZB L SHA 3-point seat belts, outer rear with ECE label
59 4A3 P SIH Seat heater for front seats separately controlled
60 4B4 L SSL Protective side molding
61 4D0 L KMS Without seat ventilation/massage seat
62 4E2 L SDH Tailgate/trunk lid release from inside (electrically)
63 4GF L WSS Windshield in heat-insulating glass
64 4K3 L TKV Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing
65 4KC L SSH Side and rear windows in heat-insulatingglass
66 4L6 L IRS Breakaway interior rear view mirror, automatically dimming
67 4M6 L BEH Cup holder
68 4SG L MSL Left vanity mirror illuminated extractable sun visor
69 4TL L MSR Vanity mirror, right, illuminated extractable sun visor
70 4UE L AIB Air bag for driver and front seat passenger
71 4W0 L KBO Without cassette and CD storage unit
72 4X3 L SAB Side air bag front with curtain air bag
73 4ZB L ZIE Bright moldings
74 5C0 L KSA Without special body measures
75 5D1 L TRF Carrier frequency
76 5J0 L HES Without rear spoiler
77 5K7 L LAC Transport protection film (minimum protection) with additional transport protection measures
78 5MY L EIH Decorative inserts
79 5RQ L ASR Right exterior mirror: convex
80 5SL L ASL Left exterior mirror: aspherical
81 5ZC L KOV Headrests for front seats (x-adjustment)
82 6A0 L FEU Without fire extinguisher
83 6E3 L MAS Front center armrest
84 6KG L KUG Radiator grille
85 6M0 L GPS Without tie down straps/net/pocket
86 6NC L HIM Molding roof liner
87 6P1 L KZH License plate carrier rear (ECE)
88 6Q2 L SAG Leather gearshift knob/handle
89 6SM L KBB Needle-punched trunk floor covering (Dilours)
90 6T0 L INL Without interior light in footwell
91 6W1 L KZV License plate carrier front (large)
92 6XU L ASE Exterior mirrors: automatically dimming,electrically adjustable, separately heated
93 6Y9 L GWA W/o cruise control speed limit system
94 7A0 L CDW Without CD changer/CD player
95 7AA L EDW Electronic vehicle immobilization device
96 7B3 L STD 12-volt socket(s)
97 7E0 P WSA W/o heat accumulator/auxiliary heating
98 7G0 L FVS Without preparation for VTS (vehicle tracking system)
99 7K0 L RDK Without tire pressure warning light
100 7L6 L SNA Start/stop system with regenerative braking
101 7M0 L EIL Plastic scuff plates in door apertures
102 7MQ L AGM Emissions standard, EU5 mod
103 7P7 L LOR Electrically adjustable lumbar support for left front seat
104 7Q0 L NAV Without navigation device
105 7QA L CDR Without CD/DVD for navigation
106 7X5 E EPH Parallel parking assistant
107 7Y0 L SPU Without lane change assistant
108 8AE P RAO Radio "RCD310 MP3"
109 8FB P ZBA Second battery
110 8G0 L LIA Without light assistant
111 8GV L GEN Alternator 180 A
112 8IM P HSW Gas discharge headlights with dynamic bending light
113 8K3 L FLS Separate daytime running lights with low beam assistant and "Coming Home" feature
114 8N3 L SWS Windshield wiper intermittent control with rain sensor
115 8Q5 P LWR Headlight-range adjustment, automatic/ dynamic with dynamic bending light (AFS 1)
116 8RM P LSE 8 speakers (passive)
117 8S7 L LEL Two reading lights front
118 8SP P SBR Taillight assemblies with diodes (LED)
119 8T2 L GRA Cruise control system (CCS) electronic
120 8TC L NEL Rear fog light for driving on the right
121 8WH E NES Front fog lamp and cornering lamp
122 8X1 P SWR Headlight washer system
123 8Y1 L SNH Two-tone horn
124 8Z5 L MKU Not hot country
125 8ZH P ANT Antenna for AM/FM reception, "diversity"
126 9A0 L TAA Without taxi alarm system
127 9AK P HKA Climatronic with impact pressure control free of cfc
128 9D0 L VEF Without preparation for two-way radio installation
129 9F0 L VRT Without sound combination for rotating emergency light and radio antenna preparation
130 9JA L RAU Non-smoking package
131 9M9 P ZUH Parking heater with radio remote control
132 9P1 L SGK Seat belt reminder, electric contact in buckle
133 9Q5 L MFA Multi-function display with control
134 9T1 P BWD Heated washer nozzles, front
135 9TC L WAL Additional reflectors (door area)
136 9W0 L VTV W/o car phone preparation/installation
137 9WL P AUD Multimedia socket for external audio source
138 9Z0 L BTR Operating voltage 12V
139 A8C I AUS Comfort equipment
140 AV1 L LRV Driving on the right
141 B05 P TPL Type approval Finland
142 B0A L BLB Component parts set without country-specific design requirement
143 C32 E COC Operating permit, alteration
144 C3T L RAD Alloy wheels 7J x 16
145 D38 I MOT 4-cyl. turbo dies. eng. 1.6 l/77 kW (4V)TDI common rail Base engine is TF3/TN1/TJ1/TI7
146 E0A L AAU No special edition
147 EA0 L ASG Without subsequent warranty
148 EM1 L MKE Rest Assist (drowsiness detection)
149 F0A L FZS No special purpose vehicle, standard equipment
150 FC0 L IND Without customized installation
151 FE0 L LDC Without country code (no DVD player in vehicle)
152 G07 L DFV Front shock absorption
153 G0K I GSP 6-speed manual transmission
154 HJ7 L REI Tires 215/55 R16 97W x1
155 J2D L BAT Battery 380 A (68 Ah)
156 K8D I KAR Station Wagon Variant/Avant
157 KA0 L KSU Without camera systems/accident sensors
158 KL1 L KZB LED license plate lighting
159 L02 L GKV Suspension range 02 installation control only, no requirement forecast
160 L0L L LEA Left-hand drive vehicle
161 N0U L SIB Cut pile seat covering
162 NS0 L REG Without umbrella(s)
163 NT0 L TSP Transit coating (type 1)
164 NY0 L BGK Standard battery/alternator capacity
165 PH2 G Climatronic air conditioning system withautomatic air recirculation mode activation via air quality sensor
166 PM1 G Multi-function leather steering wheel
167 PW1 G Winter package
168 PW9 G Parking heater and ventilation with radio remote control and timer
169 QA0 L KIS Without child seat
170 QG1 L WIV Service interval prolongation
171 QH0 L SPR Without voice control
172 QI6 L SEA Service indicator 30,000 km or 2 year ( variable )
173 QJ1 L CHR Chrome work package
174 QK0 L KAS Without camera without distance sensor (driver assistance system)
175 QN0 L SVS Without drawers under front seats
176 QR0 L KMP Without compass/traffic sign display/ traffic signs recognition
177 QV0 L TVE W/o TV reception/digital radio reception
178 RGZ G Radio RCD 310
179 TF3 I GMO 4-cylinder diesel engine 1.6 L 03L.1
180 U5A L INS Instrument insert, km/h speedometer
181 UF0 L ESS Without electric interface
182 UG6 L AFH Hill hold control
183 UH2 L FSB Parking brake
184 UP0 L ZUR Analog clock
185 V0A L REL Tires w/o specification of tire brand
186 VC0 L GRT W/o remote-controlled garage door opener
187 VF0 L FHW Standard pedal cluster
188 WXF G Xenon headlamps with cornering light and LED separate daytime running lights
189 WXM G Package 1, forces 7X5/WXF/8WH HL forces 7X5/WXF Finland
190 X1B G National sales program Finland
LL3 öljyt saapui tänään saksasta.
Auto haettu takaisin VWC Hki. Uusi suodatin (03L 115 562 Mahlen valmistama. Mahlen tuotekoodi taitaa olla OX388D. Suodattimessa ja tiivisteen pussissa lukee OX388) tuli ostettua samalla.
Kaukalomattokin ilmestyi peräluukkuun.
Katsotaan saivatko rengaspaineilla leikkimällä kumit pyöreiksi vaiko ei.
Kerta se on ensimmäinenkin kun joku bongaa meikäläisen täysin lennossa auton kuvauksen perusteella kuten Seba onnistui :)
Hieno auto.
Nyt ennen talven tuloa irroita eturoiskeläpät ja ota niistä pois 3-4 cm ja pyöristä kulmat puukolla. Lämpimällä säällä nuo kuraläpät on muotoiltavissa ihan normaalilla puukolla, lyhennyksen voi tehdä vaikka läpät paikallaan pienihampaisella listasahalla.
Nuo roiskeläpät nimittäin ottaessa töyssyjä vastaan hierovat maalipinnan puhki muutamassa vuodessa siitä takareunastaan. Kun ovat lyhennetty niin eivät ota niin paljon, jos ollenkaan, osumia.
Jos haluat niin läppien alle peltipintaan voi kiinnittää kiveniskuteipin, niin homma on tältä osin kunnossa.
Tätä voisi jopa kutsua tarkan miehen järkituunaukseksi :)
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 27.08.13 - klo:17:10
Hieno auto.
Nyt ennen talven tuloa irroita eturoiskeläpät ja ota niistä pois 3-4 cm ja pyöristä kulmat puukolla. Lämpimällä säällä nuo kuraläpät on muotoiltavissa ihan normaalilla puukolla, lyhennyksen voi tehdä vaikka läpät pailallaan pienihampaisella listasahalla.
Nuo roiskeläpät nimittäin ottaessa töyssyjä vastaan hierovat maalipinnan puhki muutamassa vuodessa siitä takareunastaan. Kun ovat lyhennetty niin eivät ota niin paljon, jos ollenkaan, osumia.
Jos haluat niin läppien alle peltipintaan voi kiinnittää kiveniskuteipin, niin homma on tältä osin kunnossa. Tätä voisi jopa kutsua tarkan miehen järkituunaukseksi :)
Tätä melkeen komppaan... Kiveniskuteippi, lamin-x tai mikä tahansa kalvo sinne alle. Samalla katsoo että roiskeläpän rakenne sallii helman etuosan kuivatuksen/puhdistumisen vedellä.
Lueskelin noista kuraläpistä ja nauratti, että miten helvetissä. Madallettuja autoja ollut aina eikä ikinä ole moista ongelmaa ollut.
Kunnes la. kaksi kertaa helsinginpäässä otti kuraläppä kiinni maahan mukulakivi alueella ::)
Jos vaihtaisi läpät mustaan kumimattoon. Karut, mutta toimivat ;D
http://www.ebay.co.uk/itm/3M-Venture-Shield-Lackschutz-Steinschlag-Folie-transparent-122-x-12-cm-x-0-21-mm-/321115602596 (http://www.ebay.co.uk/itm/3M-Venture-Shield-Lackschutz-Steinschlag-Folie-transparent-122-x-12-cm-x-0-21-mm-/321115602596)
pikkupaloja
How to: ProShieldInc - 3M VentureShield Paint Protection Film Headlight Kit Installation Guide (http://www.youtube.com/watch?v=o5btjWP6RvY#ws)
Meinasin jos noita tilais muutamat kappaleet. Saisi peräluukun reunan ja sitten noi helmat kanssa.
Tosin vähän isommalla palalla saisi neliöhintaa alaspäin.
http://www.ebay.co.uk/itm/3M-Venture-Shield-Lackschutz-Steinschlag-Folie-transparent-122-x-50-cm-x-0-21-mm-/221219724956 (http://www.ebay.co.uk/itm/3M-Venture-Shield-Lackschutz-Steinschlag-Folie-transparent-122-x-50-cm-x-0-21-mm-/221219724956)
Pitäisi mitata riittääkö tämä koko nokkapeltiin..
http://www.ebay.co.uk/itm/3M-Venture-Shield-Lackschutz-Steinschlag-Folie-transparent-122-x-150-cm-0-21-mm-/221219732577 (http://www.ebay.co.uk/itm/3M-Venture-Shield-Lackschutz-Steinschlag-Folie-transparent-122-x-150-cm-0-21-mm-/221219732577)
350e haluavat liikkeessä tuolla nokkapellin suojateippauksesta :o
Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 27.08.13 - klo:16:27Katsotaan saivatko rengaspaineilla leikkimällä kumit pyöreiksi vaiko ei.
Eivät saaneet,
Kyllä se kuumana iltapäivänä, kuumalla asfaltilla aika tasaisesti menee.
9c aamulla lämmintä ja tiet kylmänä. Pompottaa ihan yhtä kivasti.
Ei oikein olisi aikaa nyt jättää taas autoa päiväksi sinne ja hakea taas seuraavana.
Tuolta ehkä parasta 3M teippiä sopiva pala.
http://www.ebay.co.uk/itm/Helicopter-Bike-Frame-Protection-Tape-8671HS-Strong-Clear-Protective-Film-by-3M-/121159808984?pt=UK_Health_Beauty_Fragrances_Women_s_Fragrances_PP&var=420164026032&hash=item1c35aff7d8 (http://www.ebay.co.uk/itm/Helicopter-Bike-Frame-Protection-Tape-8671HS-Strong-Clear-Protective-Film-by-3M-/121159808984?pt=UK_Health_Beauty_Fragrances_Women_s_Fragrances_PP&var=420164026032&hash=item1c35aff7d8)
Passatti saa huomenna duunin jälkeen uudet kumit alleen.
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 28.08.13 - klo:08:37
Tuolta ehkä parasta 3M teippiä sopiva pala.
http://www.ebay.co.uk/itm/Helicopter-Bike-Frame-Protection-Tape-8671HS-Strong-Clear-Protective-Film-by-3M-/121159808984?pt=UK_Health_Beauty_Fragrances_Women_s_Fragrances_PP&var=420164026032&hash=item1c35aff7d8 (http://www.ebay.co.uk/itm/Helicopter-Bike-Frame-Protection-Tape-8671HS-Strong-Clear-Protective-Film-by-3M-/121159808984?pt=UK_Health_Beauty_Fragrances_Women_s_Fragrances_PP&var=420164026032&hash=item1c35aff7d8)
Toi onkin jo aika paksua kieltämättä. 0,36mm kun tuo toinen oli 0,21mm.
Noniin.. kumit käyty vaihtamassa. Melkein voi sanoa hyvän mielen olevan..
Vanhat melkein pyöreät kumit olivat valmistusviikko 38 ja 2012 leimalla.
Uudet kumit jotka tilattiin ja alle asennettiin on valmistusviikko 51 2011.
Itse kun luulin saavani 2013 paistetut kumit alle tai korkeintaan 2012 syksyllä.
Tarkistin tosiaan vasta himassa nämä.
Myyjälle laitoin viestin, että voi pistää rengasfirmaan noottia tosta asiasta. Sanoi palaavansa asiaan vielä tämän puitteissa.
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 27.08.13 - klo:17:10
Nyt ennen talven tuloa irroita eturoiskeläpät ja ota niistä pois 3-4 cm ja pyöristä kulmat puukolla. Lämpimällä säällä nuo kuraläpät on muotoiltavissa ihan normaalilla puukolla, lyhennyksen voi tehdä vaikka läpät paikallaan pienihampaisella listasahalla.
Nuo roiskeläpät nimittäin ottaessa töyssyjä vastaan
Noniin.. tänään tiputtauduin kehä3 lähteen -> vanha lahdentie. mutkassa pieni töyssy. Helvetillinen raapimisääni kuului.
Kuskin puolen kuraläpän alareunasta roikkuu muovisäikeitä.
Saman verran maavaraa mitä lokarin ja kumin välissä on tilaa. Tuota kun madaltaa niin kuraläpät ovat kokonaan maassa kiinni.
Noi Passatin kuraläpät ovat täysi vitsi, etenkin tehtaan sportti-alustalla raapivat milloin missäkin kiinni. Lyhyempiä läppiä ei tehtaalta saa eli ainoat vaihtoehdot ovat niiden poisto tai DIY-lyhennys.
Tuo paksumpi kiveniskuteippi on nyt tilattu. Sekä tuota ohuempaa tulossa 122x50cm x2 rullaa.
H&R 10+20mm spacerit saapuivat. Duunin jälkeen Autotekkiin ostamaan 10kpl sarja pidempiä pyöränpultteja.
H&R madallusjouset saapuivat
Talvivanteetkin ostettu. Passat 3C CC Miami vanteet ja kooltaan 8x17 ET41.
Orkkikset on 7x16 ET45 eli noi tulee 17mm ulommaksi 8)
edit: 4.9 ensi tankkaus tehty. Kiireen takia ei viitsinyt jättää perjantaille. n.300km tarjosi ajotietokone vielä. 1101km ajettu ja 5.07 keskikulutus.
Sisäänajon takia olen normaalia enemmän kierroksia käyttänyt erityisesti ohituksissa mitä olisi tarpeen. Joten hyvin todennäköisesti kulutus tulee tippumaan tuosta.
Yllättynyt miten pirteä tuo on kiihtymään motarille 5 päällä. Ei tuntunut sille, että tarttis meloa lisää vauhtia.
Pe. pitäisi saada jousetkin alle autoon.
Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 26.08.13 - klo:12:52Auto mennyt valmistukseen viikolla 2 ja sitten tullut suomeen. Eli seissyt puolivuotta varastossa.
Tämä oli myyjän kommentti kun tarjous saatiin.
Ma. kun puhelimessa puhuin niin myyjä lupas selvittää tarkan valmistusajan sekä kertoa onko luovutushuollossa vaihdettu nesteitä vaiko pelkästään tarkistettu ne. ( Varasto seisonnasta paperi missä luki, että 6kk seisotuksen jälkeen mm. jarrunesteet vaihdettava ennen luovutusta )
Ei ole vielä kuulunut mitään.
Faija taas kävi aamusta VW:llä takuuhuoltamassa autoaan ja kysäisi sieltä asiaa. 23.10.2012 on valmistuspäivä tuolle. Löytyy koneelta suoraan rekisterinumerolla.
Tämä selittää myös sen miksi jäähdytysnesteletkussa on 11/2012 päiväyksellä pakkastarkistus tehty.
Taidan tehdä öljynvaihdon suodattimineen tänään kun himaan pääsee.. vajaa 10km ajettu ja sitten seissyt 10kk paikoillaan.
Myyjästä ei ole kuulunut mitään.. :P
Kiveniskuteippi on nyt paikoillaan kuraläppien alla sekä hetken matkaa sivujelmoissa.
Talvivanteiden testausta spacereiden kanssa.
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6381.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6383.jpg)
Tosiaan madallussarja ei mennytkään niin helposti alle kun ei pahemmin tullut etukäteen tutkittua onko jotain erikoista etupäässä.
No spacerit kuitenkin laitettu orkkis fillareille. Jos ei olisi niin pullat kumit olisi voinut laittaa leveämmätkin.
10mm eteen ja 20mm taakse.
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6390.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6392.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6394.jpg)
Vähän edes parani ulkonäkö.
Etulokarit ovat ilmeisesti alumiinia.
Passatti oli eilen jarrunesteiden vaihdossa myyjäliikkeessä. Koska seisonta oli ollut niin pitkä eivätkä ilmeisesti saaneet selville oliko liike vaihtanut 6kk seisonnan jälkeen nesteitä ( oli jonkun toisen firman varasto vastuulla ollut ) joten päättivät vaihtaa nesteet uusiin.
Pikaisesti punnitsin talvirenkaita jotka tulee alle. Ylempänä kuvissa näkyvät 8x17 vanteet ja 205/50 michelin vähän käytetyt nastat.
Nyt kumit vanteilla. Henkilövaaka antaa 18,5kg paketille ja matkalaukkuvaaka about saman.
Tuli sitten ostettua kesävanteet.. piti tutkia useampi kuukausi eri vaihtoehtoja, mutta näin kävi :P
Brabus Monoblock IV
8.5x18" ET35
Katsotaan nyt kun parin viikon sisään kotona, että miltä näyttää. Ties vaikka ei toimisi niin menee takaisin myyntiin.
Jospa tässä saisi huomenna otettua kuvat kaikista vanteista. Ei olekkaan niin pahassa hapessa mitä myyntikuvien perusteella oli.
Mutta vaaka näyttää 14kg :o ;D
Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 23.10.13 - klo:22:14
Jospa tässä saisi huomenna otettua kuvat kaikista vanteista.
Mutta vaaka näyttää 14kg :o ;D
Itse en moisia verkonpainoja laittaisi edes +400 hv. RS4:en alle, saatika sitten 100 heppasen dieselin ...... mutta jokainen tavallaan .......
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 23.10.13 - klo:22:19
Itse en moisia verkonpainoja laittaisi edes +400 hv. RS4:en alle, saatika sitten 100 heppasen dieselin ...... mutta jokainen tavallaan .......
Eli jos tarpeeksi tehoja niin sitten voi laittaa autoon? Samallalailla ne pyörii siellä alla oli 100hp diesel tai +400hv RS4 tai vaikka 800hp Brabus.
Ei tässä mitään rata-autoa olla rakentamassa........ ja pari pistettä lisää .........
Melkein kerkesi mennä 7000km rikki mittarissa kun alun perin meinasin jo 1000km viimeistään vaihtaa jouset.
Nyt on siis H&R -45 sarja alla. Sormen mentävä tila lokarin ja kumin välissä. Ennen/jälkeen kuvia tulee kun on valoisaa ottaa niitä.
Tuli ohimennen myös punnittua kesävanteet kumeineen. 215/55 16" 5000km ajetut contit. Noin 18.5g eli samassa mennään talvisetin kanssa joka on tuumaa isommat, tuumaa leveämmät ja nastat.
Kesä vs. talvilook :o
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6356.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6477.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6359.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6483.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6365.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6481.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6366.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6482.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6367.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_6484.jpg)
Noniin 8)
Eilen meni Passatti huoltoon taas. Pissapohjan neste on pari kertaa loppunut kesken eikä varoitusvalo ole syttynyt.
Ruotsista asti tulee varaosa niin ei saanut autoa edes heti takaisin. ::)
Takatutka elänyt omaa elämää kun pakkaset alkoi. Kovasti yrittivät huollon tiskillä sano, että lunta tai jäätä siinä edessä ja siksi piippailee.
Puskuri kuitenkin täysin puhdas. Mankassa näkyy, että este liikkui tekana ja jos peruutin seinää kohden niin kuitenkin liikkui este ruudulla.
Ilmeisesti ei ole mitään vikaa löydetty. Viikon se piippaili miten sattuu ja päivää ennen huoltoa alko toimii normaalisti.
Tutkat piiputtaa itsellänikin. Ilmeisesti jäätä kertyy tutkan ja puskurin rungon väliin, mikä sitten aiheuttaa tutkalle jotain härötykytyksiä. Ihan satunnaisesti joku tutka minullakin tyhjällä parkkiksella voi piiputella mistä sattuu. Auttaisiko sulatus ja kuivaus? Senkun tietäisi...
Tämäkin auto käynyt liikkeissä enemmän mitä mun vanha nissani kävi 8v aikana..
Lainaus käyttäjältä: ConD - 22.01.14 - klo:09:33
Tutkat piiputtaa itsellänikin. Ilmeisesti jäätä kertyy tutkan ja puskurin rungon väliin, mikä sitten aiheuttaa tutkalle jotain härötykytyksiä. Ihan satunnaisesti joku tutka minullakin tyhjällä parkkiksella voi piiputella mistä sattuu. Auttaisiko sulatus ja kuivaus? Senkun tietäisi...
Näkyykö tutkakuvassa este? Mulla viimeviikon lopulla näytti ja sitten pari pv piippaili vaan ilman, että mitään näky tutkassa.
Jokseenkin rasittavaa :)
Välillä näkyy, välillä ei. Useimmin kuitenkin näyttää siltä, että jotain olisi kiinni puskurissa. Ts. tällöin olen olettanut että jäässä ovat mokomat...
Mulla ilmoitteli, että metrin tms päässä ( puolessa välissä ruutua ) ja sekin liikkui pykälän lähemmäs välistä.
Pissapojansäiliö on ehkä kahdelta liikkeessä ja sitten vasta alkavat vaihtamaan sitä. Ilmeisesti puskuri ei ole ollut irti missäänkohtaa.. Ihan hyvin olisin voinut ottaa auton eilen takas ja viedä vaikka huomenna päiväksi sinne.
Itse epäilen pakokaasuja ainakin omassa Golfissani noiden haamuhälytysten aiheuttajaksi. Pari kertaa risteykseen pysähtyessä etututka on rääkäissyt siinä vaiheessa, kun lämpimät pakokaasut ovat ehtineet auton ohitse ja kertaalleen ohi ajaneen kuorma-auton sankka savupilvi aiheutti saman ilmiön.
Lainaus käyttäjältä: nolte - 22.01.14 - klo:12:32
Itse epäilen pakokaasuja ainakin omassa Golfissani noiden haamuhälytysten aiheuttajaksi. Pari kertaa risteykseen pysähtyessä etututka on rääkäissyt siinä vaiheessa, kun lämpimät pakokaasut ovat ehtineet auton ohitse ja kertaalleen ohi ajaneen kuorma-auton sankka savupilvi aiheutti saman ilmiön.
Ã,,äni tälle. Pari kertaa oma tehnyt saman pihaan peruuttaessa ja pakoputken kohdalla oleva anturi löytää yleensä esteen.
Mulla meni muuten kanssa omasta vm. 2013 Passatista pesunestesäiliö vaihtoon pintavahdin ollessa mykkä.
Lainaus käyttäjältä: kossi76 - 22.01.14 - klo:13:13
Ã,,äni tälle. Pari kertaa oma tehnyt saman pihaan peruuttaessa ja pakoputken kohdalla oleva anturi löytää yleensä esteen.
Mulla olla taas ei ollut pakoputken puolella ja se piippasi myös ajossa jos aktivoin napista tutkat. Eli ei pakokaasusta ole kyllä ottanut. Eikä tuota ongelmaa ollut kuin viime ja sitä edellisellä viikolla kun pakkaset alkoi. Loppui maanantaina.
Joo, minulla oli vastaavaa ongelmaa kun auto oli pesty ja ensimmäiset pakkaset alkoivat. Tutkan mukaan oikealla takakulmalla olisi ollut este lähellä, vaikka auto oli keskellä tyhjää parkkialuetta... Tein sellaisen [hullunrohkean?] vedon, että painoin kevyesti sormenpäällä kutakin vikahälytyksen antavaa tutkan anturia. Tähän loppuivat aiheettomat piipaukset.
(http://kennedy.dnsf.org/passat/testi.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/testi2.jpg)
Metallihohto hopea + mattalakka. Näyttää yllättävän paljon oman auton värille.
2 noista ihan siistiä. Toisessa muutamassa kohdassa huonosti fiksattu pultinreikien ympärystä.
Nyt pitäisi päättää vaan ostanko noille renkaat vai myynkö pois vanteet. Jos noi laitan alle niin pitäisi pari kk käytetty orkkis 16" paketti saada myytyä pois.
Tosin miettinyt autonkin pois myymistä. Tässä pari kk jo oltu ilman duunia niin tuollainen iso dieseli ei oikein ole hyvä seisottaa pihassa.
Hienon näköiset, onko noi vedetty pulverilla vai märkämaalauksella?
Märkä on ja vain etupuoli.
Kävin sitten Autotekissä tänään ajankuluksi. Ei näytä kelpaavan 18" vanteet kenellekkään niin pistin kumit päälle.
16" oli 97XL painoluokalla ja nämä uudet on 92XL.
Fulda Sportcontrol + Roadstone N9000 225/40 pyörivät alla. Fuldassa on aika iso vannesuoja joten kumi on huomattavasti leveämmän oloinen. Siksi tämä on takana ja edessä kumi jossa ei ole.
Näin pieni venytys edessä niin ei tartte miettiä raapimista. Tosin nyt se näyttää sille, että tarttis vielä 2cm madallusta tai vieläkin ulommaksi vanteet..
Katsotaan jos huomenna saisi auton pestyä niin viitsisi kuvia laittaa jakoon.
Näin ohimennen pari kertaa on parkkiksella kun tarttenut autoa edestakaisin vähän matkaa liikuttaa niin kytkimen painelaakeri pitänyt ääntä.
Sen pamahtamista odotellessa :)
Katsotaan jos saisi noi orkkis 16" myytyä jonnekkin. Samalla H&R 10+20mm spacerit.
Noniin..
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_7043.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_7044.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_7045.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_7046.jpg)
Keskiökuppeja kun ei ollut niin sain 4kpl jotka vaan sopi kiinni. Pitäisi hommata maalia ja maalata yli tekstit mitä niissä on.
downgrade 17" kokoon
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_7988.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_7994.jpg)
(http://kennedy.dnsf.org/passat/IMG_7990.jpg)
On kyllä hyvin onnistunut downgrade, ja tulee mukavasti kaarien reunalle!
Juuh. 8.5x17 ET30 ja 225/45 GY eff grip perf. kumit
Eli 5mm ulommaksi vanteet mitä noi 18" sekä kumi on vähemmän venyn näköinen tuolla kumilla.