10v vanha Polo 1.2 TSI. Uskaltaako ostaa?

Aloittaja mievaan, 28.03.21 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

mievaan

Kiikarissa olisi emännälle semmoinen bensalla toimiva 10v(2009-2011) vanha vaihtoauto polo 1.2litrainen TSI(mitä se nyt tarkoittaa?). Ajettuja kilsoja löytyisi 150-200K-> ja hintapyynnöt ovat 6K luokkaa.
Osaatteko sanoa onko tommoisella autolla paljon remppoja heti edessä? Onkohan niissä jakohihnan ongelmista saatu jo korjattua?

Esim. tämmöinen ehdokki
https://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/12016619

-zippe-

Eikös tämä ole nimenomaan ketjukoneella, joka on hieman surullisen kuuluisa siitä. Eli koska on ketju viimeeksi vaihdettu?
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style -18, Nissan Almera GTi 2.0 -98
ex. Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance -13, ex. Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, ex. Mazda 3 Elegance 1.6 -08, ex. Nissan Almera Tekna 1.8 -04, ex. Nissan Almera GTi 2.0 -99

tapanixxx

No joo itse uskaltaisin omistaa ja ostaa tuon ikäisen polon. Ketjunvaihto todennäköisesti jo tehty kertaalleen.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.03.21 - klo:05:07
Ketjunvaihto todennäköisesti jo tehty kertaalleen.

Ja tämä on varma tieto hevostoimistolta  ;D.

Vielä kun polo on DSG:llä, niin saa sellaisen lottovoitto auton.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.03.21 - klo:05:07
Ketjunvaihto todennäköisesti jo tehty kertaalleen.

Saattaa olla tehty jo toiseenkin kertaan.  ;D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Foxit

En tiedä kuinka paljon jakopään ketjun vaihto nykyisin kustantaa halvimmillaan asiallisesti tehtynä, joten sen puoleen ei ongelmaa. Tietty tuota saattaa vaivata tähän samat koneen yläpään karstottumiset kuin muitakin suorasuihkukoneisia.

Olisin vanhana Polon 1.2 TDI:n (2011) omistajana suositellut myös manuaalina, koska siinä on myös matalahko käyttövoimavero ja matala polttoaineenkulutus. Siinä sitten tietty muut dieselien ongelmat saattaa olla riesana isommilla kilsoilla. Mustana hevosen katselin myös että olisi suositellut taatusti huoletonta Toyotan hybridi-Yarista saman ikäisenä ja samoilla kilsoilla. Ovat vaan penteleet tuplahintaisia nettiautossa hybridi -Yarikset ja auttomaattivaiheiset -Polot, jos verrataan näihin tarjolla oleviin manuaalivaihteisiin -Poloihin.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Popo

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 30.03.21 - klo:11:20
En tiedä kuinka paljon jakopään ketjun vaihto nykyisin kustantaa halvimmillaan asiallisesti tehtynä, joten sen puoleen ei ongelmaa.

Et tiedä jakopää-rempan hintaa  joten se ei ole  ongelma? Sori  mutta oli pakko palata tähän. Mitä o i k e a s t i tarkoitat? Jatkossa suosittelet diesel 1.2-moottoria manuaali-vaihteilla, sen ymmärsin, alkua en...  ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

tapanixxx

Ketjunvaihto maksoi itselleni 1.2 tsihin 650â,¬ kaikkineen. Ei siis kovin kallis. Osta pois jos on siisti yksilö tiedossa. On näistä pikkuautoista parhaasta päästä.

Popo

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 04.04.21 - klo:17:05
Ketjunvaihto maksoi itselleni 1.2 tsihin 650â,¬ kaikkineen. Ei siis kovin kallis.
Kiitos tästä, tällainen käsitys aiheesta on muodostunut. Onko kyseessä  ei-merkkikorjaamo, aika halpa? En ketjun vuoksi omaa 1.2-Ocua ole tässä tilanteessa hukkaamassa. Hihnan vaihto lähes samaan hintaan olisi tullut eteen  merkkihuollossa jo 6-vuoden kohdalla...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

tex-

Noissa ketjunvaihdoissa kannattaa katsella minkälaiseen korjaamoon sen vie tehtäväksi.
Osalla korjaamoista ei riitä ammattitaitoa sen laadukkaaseen suorittamiseen.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy