Octavia lV toimitusaika

Aloittaja Atsii, 09.08.20 - klo:12:26

« edellinen - seuraava »

Mikey

En todellakaan halua arvostella teitä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi tässä ajassa ihmiset ostavat muita kuin täyssähköautoja.

Siis mikä on polttareiden/plugareiden ostajien näkemys tulevaisuudesta sillä aikahorisontilla millä he uuden autonsa aikovat pitää?

Ja en siis hae konfliktia vaan olen ainoastaan utelias.

Ouzi

#1321
Samaa  itsekin mietin näin hybrid kuskina mitä järkeä enään ostaa kun sähkis. Toki hintakin voi olla este.

Pulkkinen

Itse valitsin hybridin täyssähkön sijaan siitä syystä, että joutuu aika paljon vetämään venettä trailerilla perässä ja välillä aika syrjäisissäkin paikoissa. Latausverkko ei ole vielä riittävän laaja tähän harrastukseen Suomessa.

95e

Mulla tulee työsuhdeautoksi, eikä täyssähkö ole vielä vaihtoehto työnantajan sääntöjen mukaan.
Octavia combi RS iV graphite grey

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: Pulkkinen - 09.07.23 - klo:20:22
Itse valitsin hybridin täyssähkön sijaan siitä syystä, että joutuu aika paljon vetämään venettä trailerilla perässä ja välillä aika syrjäisissäkin paikoissa. Latausverkko ei ole vielä riittävän laaja tähän harrastukseen Suomessa.

+1

KKN

Lainaus käyttäjältä: Pulkkinen - 09.07.23 - klo:20:22
Itse valitsin hybridin täyssähkön sijaan siitä syystä, että joutuu aika paljon vetämään venettä trailerilla perässä ja välillä aika syrjäisissäkin paikoissa. Latausverkko ei ole vielä riittävän laaja tähän harrastukseen Suomessa.

Sama homma itsellä, tai ainakin yksi syistä. Vähän tökkii myös ajatus, että esim. Enyaq ei kulje Turusta Helsinkiin ja takaisin moottoritietä pitkin lataamatta. Puhumattakaan niistä pidemmistä reissuista. Kaipa siihenkin tottuisi, mutta jos ei ole pakko, niin ajelen perinteisemmillä vehkeillä ja seuraan rauhassa kehitystä. Kakkosautona ja nurkka-ajossa menisi varmasti täyssähkö meilläkin ihan ok, mutta järkevällä rangella oleva sähkis vielä turhan kallis hankinta kakkosautoksi.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

heller

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 09.07.23 - klo:20:06
En todellakaan halua arvostella teitä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi tässä ajassa ihmiset ostavat muita kuin täyssähköautoja.

Siis mikä on polttareiden/plugareiden ostajien näkemys tulevaisuudesta sillä aikahorisontilla millä he uuden autonsa aikovat pitää?

Ja en siis hae konfliktia vaan olen ainoastaan utelias.
Tuohonhan on montakin syytä. Vaikka taloudessa onkin yksi sähköauto, niin ei sitä ykkösautoksi voisi ajatella. Kaikki on jotain SUV mallisia isoja möhköjä, tai sitten muuten epäkäytännöllisiä. Jos saisi octavian korissa sähköauton jolla pääsee talvella varmasti 350km, niin se olisi seuraava.

Hinta on toki myös ongelma. On ne vaan paljon kalliimpia. Toki ajaminen ja huollot on edukkaampaa, varsinkin jos ajaa paljon. Edukkaammista sitten puuttuu varusteita, joita polttiksissa/hybrideissä on.

Ehkä itselle sopisi parhaiten joku Model Y, mutta siitä puuttuu mittaristo (haluan kartan eteeni). Adaptiivisia valoja ei saa (vielä ainakaan). Enyaq nykyisen octavian varusteilla olisi pitkälle yli kympin kalliimpi. Vaikea tuota on millään perustella paremmaksi.

Sama jossain Mersun EQC:ssä. Lähtöhinta 76000e

Todennäköisesti nykyinen auto pysyy vielä 2-3 vuotta, kunnes alkaa markkinoille tulla lisää esim. liftback korimallisia sähköautoja. Sedan ei ole itselle vaihtoehto, eikä edes hatchback.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

R-N

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 09.07.23 - klo:20:06
En todellakaan halua arvostella teitä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi tässä ajassa ihmiset ostavat muita kuin täyssähköautoja.

Minulla myös syynä yrityksen autopolitiikka. Olisin halunnut ja yritin saada sähköautoa läpi, mutta ei onnistunut. Nyt odottelen 5/22 tilattua bensa-Octaviaa.

ilmeisesti yritys pelkää henkilökunnan vaihtuvuutta, jolloin pihaan jäänyttä autoa yritetään tarjota toiselle työntekijälle. Auton pitää olla siis mahdollisimman monelle sopiva (mm. räikeät värit on kielletty myös).

Osa henkilökunnasta on toimihenkilösopimuksella, jolloin koko matka-aika on palkallista työaikaa. Tällöin vapautuvan laturin odottelu ja latausaika saattaa maksaa yritykselle enemmän kuin kallis polttoaine nykyisillä hinnoilla ja latausnopeuksilla.

vmatika

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 09.07.23 - klo:20:06
En todellakaan halua arvostella teitä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi tässä ajassa ihmiset ostavat muita kuin täyssähköautoja.

Itse tein tilauksen työsuhdeautosta reilu 1,5 vuotta sitten ja silloin täyssähköautojen hinnat oli liian korkeita. Nyt olen pohtinut tilauksen perumista ja Teslan tilaamista, mutta tosiasia on, että verotusarvo jää silti n.150â,¬ suuremmaksi Teslassa kun reilu 1,5 vuotta sitten tilatussa lataushybridissä (laskelmassa huomioitu myös yrityksen tuet lataushybridiin ja sähköautoon). Lisäksi pitäisi tehdä itse käsittääkseni n.1000â,¬ investointi kotilatausasemaan. Plugarilla aion vielä ladata normaalista pistorasiasta.

Työmatkat pystyn aika pitkälti ajamaan plugarilla sähköllä, joten verotusarvo painaa vaakakupissa tällä hetkellä enemmän. Tesla on kieltämättä silti kiinnostava vaihtoehto ja kun Octavian toimitusaika on mitä on, niin monta kertaa on kyllä kieltämättä käynyt mielessä perua tilaus ja ottaa Teslan model Y tilalle. Siinä on koukkukin vakiovarusteena. Toistaiseksi kuitenkin odotan vielä, että Skoda saisi malmin louhittua ja pääsisi kasaamaan tilaamani autoa.
-------------------------------
Tulossa: Skoda Octavia iV Combi Phev (tilattu 4.1.2022, arvioitu toimitus alunperin: 31.8.2022, korjattu arvio: ehkä vuoden 2023 aikana, kuka tietää?)

Rapeol

Oletteko kyselleet myyjiltä mahdollisia kompensaatiota tavaraa yms kun plugareidet tilausajat vaan venyy. Onko kokemuksia alkavatko myyjät millekkään?
Itselle tulossa phev leasing joskus tulevaisuudessa (tilattu 3/2022).

dwntime

Taitaa olla leasing autojen kohdalla vain ja ainoastaan myyjän oman good willin takana antaako mitään ekstraa. Yleensä eivät anna. Työsuhdeautoilijoita tulee ja menee ja näissä ei yleensä edes pyritä rakentamaan mitään pitkiä asiakassuhteita koska muuttujia siihen on melkoisen monta vs. kuluttajakauppa.

Aina voi kysyä mutta ei ole mitään velvoitetta myyjällä mihinkään, eikä ole leasing firmallakaan.

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 09.07.23 - klo:20:06
En todellakaan halua arvostella teitä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi tässä ajassa ihmiset ostavat muita kuin täyssähköautoja.

Hyvä kysymys ja vaikea ongelma... Itse mietin todella pitkään ostanko sähkärin vai plugari RAV4:sen. Sähkäri olisi varmaan sopinut paremmin minun ajoprofiiliin, mutta otin kuitenkin RAV:in muutamasta syystä:


  • On oikeastaan sama mitä bensa tai sähkö maksaa, ajelen sillä millä halvimmalla pääsee. Ajomatkat ovat useimmiten niin lyhyitä, että sähkölläkin ne ajelee aivan hyvin. Ei tarvitse miettiä onko akku ladattava, että pääsee perille. Range bensan kanssa on varmasti riittävä, eikä tarvitse jonotella latausasemilla pitkilläkään matkoilla. Ja tuskin bensa-asemat vielä 5 vuoden sisällä mihinkään häviävät
  • Ei ole erityistä pelkoa akun kypsymisestä, takuut ovat sille riittävän pitkät, ja akku sinällään vielä kohtuullisen hintainen.
  • Odottelen uusia akkuteknologioita (solid state), ja sitä miten LFP akut kestää
  • Katselen miten sähköautojen jälleenmyyntiarvot kehittyvät
  • Katselen miten sähköautojen ostohinnat tulevat järkeviksi
  • Ja tuskinpa menee kauan ennen kuin tulee "latausveroa", "painoveroa" ja "rengasveroa", xxx veroa sähköautoille, joten käyttökustannukset tasaantuvat. Ja tuskinpa sähkön hintakaan muuttuu tulevaisuudessa yhtään halvemmaksi.

Negatiivista tietenkin monimutkaisempi tekniikka ja huoltojen hinnat, mutta RAV4:sta on jo karsittu isoimmat viat pois, joten odotettavissa on aika huoletonta ajelua verrattuna jatkuvaan Skodan huollossa juoksettamiseen.

Aikanaan vaihdan varmasti sähköautoon, ei minulla ole niiden kanssa mitään periaatteellista ongelmaa. Päinvastoin, kaikki koeajetut oli mukavia pelejä, ja niissä on paljon teknisiä etuja bensanpolttajiin nähden. Odottelen vain teknologioiden kypsymistä luotettavammaksi.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Popo

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 09.07.23 - klo:20:06
Siis mikä on polttareiden/plugareiden ostajien näkemys tulevaisuudesta sillä aikahorisontilla millä he uuden autonsa aikovat pitää?

Auton pitäisi vastata ihan samoihin tarpeisiin kuin ennenkin. Ehkä tavaratilasta voi tinkiä ja sehän uhrataankin usein akkuja varten. Ei tarpeet ratkaisevasti muutu vain, koska sähköauto.Ja omalla rahalla ostettuna, kohtuullisena kertasuorituksena, joten sähkölisäkään ei innosta. 50-tonnia tavallisesta perheautosta on liikaa.

Päivittäinen ajo ei pitkää ole ja etätyötkin todellisuutta, mutta silti todellista tarvetta on myös useiden satojen kilometrien etenemiselle ilman "tankkausta". Octavian seuraajan etsiminen ei nyt sitten olekaan kovin helppoa, v. 2023. Jälkiviisaana voi todeta, että olisi pitänyt ostaa viimeisistä III Octavioista seuraava auto. Niitä sentään sai ilman vuosien odotusta ja hinnatkin olivat alempana. Kun seuraava auto tod näk kuitenkin on bensaa polttava...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Method

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 09.07.23 - klo:20:06
En todellakaan halua arvostella teitä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi tässä ajassa ihmiset ostavat muita kuin täyssähköautoja.

Siis mikä on polttareiden/plugareiden ostajien näkemys tulevaisuudesta sillä aikahorisontilla millä he uuden autonsa aikovat pitää?

Ja en siis hae konfliktia vaan olen ainoastaan utelias.

Kahdesti vuodessa nuuskaa Torniosta. 1000km. Aamulla lähtö ja iltamyöhällä kotiin. Ei tule onnistumaan millään normaali hintaisella sähköautolla todennäköisesti ikinä.

Mikey

Minä kiitän kommentoijia asiallisista vastauksista.

Jäin kuitenkin odottelemaan enemmän 'omalla rahalla' ostaneiden kommentteja - tai sitten työsuhdeautoilijat ovat enemmistönä.

Itse olen umpipihi ja siten auton jälleenmyyntiarvo on itselleni tärkeä asia, minkä vuoksi tässä hetkessä en ostaisi muuta kuin sähköautoa. Nykyisin ajan n. 7 tâ,¬ Golfia ja odottelen Gen2 -sähköautoja - tänään auto oli ruostekorjauksessa...

heller

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 10.07.23 - klo:23:29
Minä kiitän kommentoijia asiallisista vastauksista.

Jäin kuitenkin odottelemaan enemmän 'omalla rahalla' ostaneiden kommentteja - tai sitten työsuhdeautoilijat ovat enemmistönä.

Itse olen umpipihi ja siten auton jälleenmyyntiarvo on itselleni tärkeä asia, minkä vuoksi tässä hetkessä en ostaisi muuta kuin sähköautoa. Nykyisin ajan n. 7 tâ,¬ Golfia ja odottelen Gen2 -sähköautoja - tänään auto oli ruostekorjauksessa...
"Omalla" velalla ne on aina ostettu :) kk erä karkailee taivaisiin jos haluaisi 50kâ,¬ hybridin vs 60-70kâ,¬ sähköauton vastaavilla varusteilla.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

mr panu

Minäkin ostin "omalla rahalla" eli velaksi. Halusin täyssähkön, mutta ei niitä siinä 2021 ollut kauheasti itseäni puhuttelevia. Joko sen 20ke joutuu maksamaan enemmän tai sitten täysi karvalakki. Varsinkin tuohon hybridiin verrattuna.

Toisaalta plugari oli sen 10ke kalliimpi kuin perus bensaversio ja tuollakin välirahalla olisi tankannut aika monta kertaa. Rehellisesti ainut harmittamaan jäänyt asia on nuo ala-arvoiset Cantonin stereot. Ei voi kehua, erityisesti kun niistä maksoi extraa. Ostin kyllä sokkona ne.

Ja plug-in hybridi sopii omaan ajoprofiiliin todella hyvin. En mitään säästöjä ole sen koommin laskenut, mutta selvästi vähemmän tätä tankataan kuin edellistä.

heller

Lainaus käyttäjältä: mr panu - 11.07.23 - klo:19:22
Minäkin ostin "omalla rahalla" eli velaksi. Halusin täyssähkön, mutta ei niitä siinä 2021 ollut kauheasti itseäni puhuttelevia. Joko sen 20ke joutuu maksamaan enemmän tai sitten täysi karvalakki. Varsinkin tuohon hybridiin verrattuna.

Toisaalta plugari oli sen 10ke kalliimpi kuin perus bensaversio ja tuollakin välirahalla olisi tankannut aika monta kertaa. Rehellisesti ainut harmittamaan jäänyt asia on nuo ala-arvoiset Cantonin stereot. Ei voi kehua, erityisesti kun niistä maksoi extraa. Ostin kyllä sokkona ne.

Ja plug-in hybridi sopii omaan ajoprofiiliin todella hyvin. En mitään säästöjä ole sen koommin laskenut, mutta selvästi vähemmän tätä tankataan kuin edellistä.
Itellä cantonit parani selvästi kun sen softa päivitettiin.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

butik

11/21 tilattu Style IV näyttäisi vihdoin menevän tuotantoon viikolla 35. Arvioitu luovutus viikolla 41. Olin jo valmistautunut kaksivuotis-juhlallisuuksiin, mutta mikäli nyt annettu tieto pitää, niin juhlat joutunee perumaan :-). En nyt kuitenkaan vielä ota Cavoja kylmästä pois.
 

MutkaMikke

Lainaus käyttäjältä: MutkaMikke - 23.08.22 - klo:23:18
Octavia Combi 1.5 TSI Etec Style Nordic edition, Moon white + dynamic paketti, sport ratti, 18" Perseus vanteet. Tilattu 8.7.2022, toimitus 10.4.2023. Saapa nähdä tuleeko ilmoitetussa aikataulussa

Sain juuri tiedon että autoni luovutus on 28.7.
2023 Skoda Octavia Combi 1.5 TSI ETEC DSG Style NE
Ex - Vw Golf Variant Highline 110kw TSI DSG
Ex - Vw Touran 1.6 TDI

Alex70

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 09.07.23 - klo:20:06
En todellakaan halua arvostella teitä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi tässä ajassa ihmiset ostavat muita kuin täyssähköautoja.

Siis mikä on polttareiden/plugareiden ostajien näkemys tulevaisuudesta sillä aikahorisontilla millä he uuden autonsa aikovat pitää?

Ja en siis hae konfliktia vaan olen ainoastaan utelias.
Työsuhdeauto. Saattaa tulla joskus 700km pitkänä päivänä ajoa, ei aikaa latailla päivän mittaan eikä konttorilla ole mahdollista saada latauspaikkaa koska vain kadunvarsipaikkoja autolle.
Lisäksi hinta. Niin kauan kun sähköauto tulee minulle kalliimmaksi verotusarvon takia, en ota. Samoin myös firman autopolitiikan hintarajat rajaavat aika monen pois. Plugari saattaisi vielä just mahtua, esim Tiguan.

migis2

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 09.07.23 - klo:20:06
En todellakaan halua arvostella teitä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi tässä ajassa ihmiset ostavat muita kuin täyssähköautoja.

- Hinta
- En halua latailla pidemmillä matkoilla
- Sopivan korimallin puuttuminen. Pitäisi olla sen verran matala, että saan (pituutta 175 cm)) nostettua pyörät (1-3 kpl) auton katolle ilman mukana kuljetettavaa koroketta tms. Ja haluan nimenomaan kuljettaa pyörät katolla enkä koukkuun tulevassa telineessä.
Skoda Octavia Combi PHEV Style 2024 (11/2023)

Atsii

Omalla laitteella pääsee ilman sähköä yli 1000km.
Ei tarvitse kovin usein latailla  ;D

Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

ToyoCorolla

Kävin katsomassa tuolla saksankielisellä sivulla VAG-korsernin toimitusaikoja. Octavian toimitus muuttunut 12kk, kun se oli kesällä aikaisemmin 3/2024.
Superbin sedan ei ole tällä hetkellä tilattavissa. Näyttää olevan Octavia malli sivuston VAG-korsernin huonoiten uutena saatava auto.

https://www.marnet-mobility.de/aktuelle-lieferzeiten.html
Skoda Octavia VRS Combi 1,4 Phev 2024
Toyota Corolla Touring Sports Style Hybrid 2019
Toyota Auris Touring Sports Active edition 2014
Skoda Octavia Vrs TDI 2007
Toyota Avensis Linea Terra 1999

Terppa77

10/21 tilattu Octavia Combi Style PHEV luovutetaan ensi viikolla. Ei tarvinnut odottaa 2 vuotta :)

jansku75

tilattu helmikuu 2022 octavia combi rs iv challenge paketilla, tilaus peruttu 19.07.2023. en jaksanut enään odottaa.

ToyoCorolla

Lainaus käyttäjältä: jansku75 - 21.07.23 - klo:14:58
tilattu helmikuu 2022 octavia combi rs iv challenge paketilla, tilaus peruttu 19.07.2023. en jaksanut enään odottaa.

Annettiinko mitään tietoa toimituksesta ja miten autoliike suhtautui asiaa?
Skoda Octavia VRS Combi 1,4 Phev 2024
Toyota Corolla Touring Sports Style Hybrid 2019
Toyota Auris Touring Sports Active edition 2014
Skoda Octavia Vrs TDI 2007
Toyota Avensis Linea Terra 1999

jansku75

Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 21.07.23 - klo:20:26
Annettiinko mitään tietoa toimituksesta ja miten autoliike suhtautui asiaa?

liikkeestä ei saanut mitään tietoa milloin valmistuu ja toimitettaisi, perumisesta ei tullut mitään sanktioita koska oli kohtuuton odotusaika. nyt kun seuraillut miten autoja saapunut, niin olisi vuodenvaihteessa tieten tullut.

Tunumppi

05/2022 tilattu Phev ja ei mitään tietoa milloin voisi nähdä tuotannon.  Toimitus oli arvioitu tilauksen yhteydessä 04/2023.

Olen speksannut jo ainakin viidesti uutta autoa, mutta ongelmaksi tulee leasingin kk-maksu. Ei tällä hinnalla saa mitään lähellekään vastaavaa ja joka tulisi nopeasti. Sen olen päättänyt, että perun tilaukseni jos/kun myöhemmin syksyllä pystyvät vahvistamaan ettei tule tänä vuonna. Sit pitää vaan keksiä jotain jos näin käy  :(
Skoda Octavia IV 2023
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 2020
ex. Volvo XC60 T8 2019
ex. Skoda Superb sedan 1.8 TSI 2016
ex. Skoda Octavia sedan 2.0 TDI 2018
ex. Skoda Octavia sedan 1.8 TSI 2008
ex. Skoda Octavia 1.6 FSI 2006

avain

Lainaus käyttäjältä: Tunumppi - 22.07.23 - klo:10:21
05/2022 tilattu Phev ja ei mitään tietoa milloin voisi nähdä tuotannon.  Toimitus oli arvioitu tilauksen yhteydessä 04/2023.

Olen speksannut jo ainakin viidesti uutta autoa, mutta ongelmaksi tulee leasingin kk-maksu. Ei tällä hinnalla saa mitään lähellekään vastaavaa ja joka tulisi nopeasti. Sen olen päättänyt, että perun tilaukseni jos/kun myöhemmin syksyllä pystyvät vahvistamaan ettei tule tänä vuonna. Sit pitää vaan keksiä jotain jos näin käy  :(


Oma Phev tilattu 12/21 eikä vielä tietoa toimituksesta. Tehdas kuulemma lupaillut viimeistenkin -21 tilattujen menevän tuotantoon syyskuussa. Mielessä käynyt myös perua kun rupeaa olemaan polttava tarve autolle, mutta kun ei tuohon hintaan saa enää samanlaista liisaria. Asia ratkesi myyjän kautta ottamalla maahantuojalta odotusajanauto hinnalla joka on huomattavasti heidän perushinnastoaan edullisempi.

Tuolla siis mennään kunnes oma kulkine joskus suvaitsee saapua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy