Minne reklamaatiot?

Aloittaja Ville-74, 22.12.20 - klo:09:27

« edellinen - seuraava »

Ville-74

Öljyä kuluu ja puristukset pudonneet ykkös-sylinteristä (moottorivalo palaa). Käytetty huollossa ja haluaisivat avata koneen ja tehdä moottoriremppaa ja tämä hauskuus ei ole mitään halpaa. Auto 10v vanha ja ajettu alle 200tkm.

Pienellä surfauksella löysin netistä tämän:
Kuluttajariitalautakunta on linjannut, että lähtökohtaisesti moottorin pitäisi kestää koko auton käyttöiän. Noin 20 000 euron autossa moottorin pitäisi kestää noin 250 000â€"300 000 kilometriä. Noin 40 000 euron hintaisen auton moottorin elinkaari on jo aika lähellä 500 000 kilometriä.

Eli kyseessä on alunperin lähes 40te auto, joten olisi se kiva juttu, että toimisi ainakin tuon 250 000â€"300 000 kilometriä ennenkuin koko kone pitää avata. Itse uskon kyllä, että koneen tulisi kestää ainakin lähemmäs 500tkm. Tuntuu vaan, että nykyisin on vallalla ajatus, että nämä kalliit rempat ovat osa "perus huolto-ohjelmaa" ja sitä on vaikea sulattaa.

Täällä varmasti kohtalotevereita, niin minne olette olleet yhteydessä? Ihan heti en mitään löytänyt?

M_M

Reklamaatio tehdään siihen autoliikkeeseen jolta olet autosi ostanut.

Paitsi tietysti jos ostit sen uutena, silloin voit valitella myös maahantuojalle, muussa tapauksessa se on aivan turhaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ville-74 - 22.12.20 - klo:09:27
Öljyä kuluu ja puristukset pudonneet ykkös-sylinteristä (moottorivalo palaa). Käytetty huollossa ja haluaisivat avata koneen ja tehdä moottoriremppaa ja tämä hauskuus ei ole mitään halpaa. Auto 10v vanha ja ajettu alle 200tkm.

Pienellä surfauksella löysin netistä tämän:
Kuluttajariitalautakunta on linjannut, että lähtökohtaisesti moottorin pitäisi kestää koko auton käyttöiän. Noin 20 000 euron autossa moottorin pitäisi kestää noin 250 000â€"300 000 kilometriä. Noin 40 000 euron hintaisen auton moottorin elinkaari on jo aika lähellä 500 000 kilometriä.

Eli kyseessä on alunperin lähes 40te auto, joten olisi se kiva juttu, että toimisi ainakin tuon 250 000â€"300 000 kilometriä ennenkuin koko kone pitää avata. Itse uskon kyllä, että koneen tulisi kestää ainakin lähemmäs 500tkm. Tuntuu vaan, että nykyisin on vallalla ajatus, että nämä kalliit rempat ovat osa "perus huolto-ohjelmaa" ja sitä on vaikea sulattaa.

Täällä varmasti kohtalotevereita, niin minne olette olleet yhteydessä? Ihan heti en mitään löytänyt?

Noilla tiedoilla teetät vain omalla rahalla remontin, niin pääset halvemmalla. Seuraavalla kerralla et osta VAG-konsernin autoa 1.4 tai 1.8TSI moottorilla.

Tai sitten vain myyt rehellisesti viat ilmoittaen pois tuon riesan alta.

Kuluttajariitalautakunta on paikka mihin voit reklamoida, mutta noilla tiedoilla ei kyllä lähde asia mihinkään.

Tuolta voit aloittaa:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=31309.0
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ville-74

Kiitos vinkeistä!

btw, taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen vag  :-\

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ville-74 - 22.12.20 - klo:11:41
Kiitos vinkeistä!

btw, taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen vag  :-\

Ensi kerralla kannattaa ennen auton ostoa googlettaa tyyppivikoja tai mitkä vaggilaisissa on ominaisuuksia, niin helposti säästää tonneja.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Riksaw

Haluisin tietää paljon on moottorin kestoikä jossai 100te maksavassa autossa...

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Ville-74 - 22.12.20 - klo:11:41
Kiitos vinkeistä!

btw, taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen vag  :-\

Ei tuolta nyt taida käydä ilmi mistä autosta on kyse. Siis varmaan VAG kun on VAG foorumi kyseessä ja mainitset ostaneesi ensimmäisen ja viimeisen VAG kulkineen.
Onhan ollut jo kauan tiedossa tiettyjen VAG moottoreiden öljynsyöntiongelmat, jakopää rallatukset, DSG mekatroniikkamurheet yms. Jos on hiemankaan ottanut selvää automallista ja konetyypistä mitä on ostamassa, on osannut väistää miinat paremmin. Kaikilla merkeillä noita ongelmallisen tekniikan tai ruostuvan korin automalleja on. Juuri kuten -karppa- tuossa myös kirjoittaa.

Tuo meidän Audi A3 on juurikin 1.4 TFSI CAXA koneella jossa tiesin olevan huono ketjujakopää. Sen jakopään kertaalleen vuosi oston jälkeen vaihdoin eikä siinä ole mitään ongelmaa öljynsyönnin kanssa.

Jos autosi on tuollainen öljyongelmainen 1.8 tai 2.0 ja sillä on ajettu liki 200tkm niin on kai se jo kertaalleen korjattu. Olisiko kyseessä nyt joku satunnainen mäntävaurio tai sitten vaan on mennyt tuurilla ilman öljyremonttia noin pitkän matkan.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Riksaw - 22.12.20 - klo:12:26
Haluisin tietää paljon on moottorin kestoikä jossai 100te maksavassa autossa...

taitaa riippua ajoneuvon käyttötarkoituksesta aika pitkältikin, sadalla tonnilla saa sekä täyssähköistä kulkinetta että ekokinneriä piskuisella polttomoottorilla ja akustolla sekä sitten ihan perinteisempiä isolohkoisia vapaaviritteisiä urheiluautoja.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

the_kapu

Volkswagenin maahantuojalle ja laita samalla tiedoksi esim. toimitus@iltasanomat.fi niin saat julkisuutta asialle. Maahantuoja kun ei tuosta vaan korvaa mitään, menee yleensä riitelyn kautta.

jabajee

Lainaus käyttäjältä: Riksaw - 22.12.20 - klo:12:26
Haluisin tietää paljon on moottorin kestoikä jossai 100te maksavassa autossa...
Merkistä ja mallista riippuen 100tâ,¬ arvoisen auton moottori ei välttämättä kestä edes 100tkm.
Netistähän löytyy lukuisia esimerkkejä.
Jutun pointti on se, että auton hankintahinnalla ei ole mitään tekemistä moottorin keston kannalta, jos kyseessä sattuu olemaan sellainen malli, jossa on joku moottorin kestoon vaikuttava tyyppivika tai huolto laiminlyödään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy