Vrs -03 xenon sammuu/välähtää

Aloittaja Skeida666, 26.07.20 - klo:00:44

« edellinen - seuraava »

Skeida666

Skodan kuskinpuolen xenon ajovalo sammuu satunnaisesti ja alkaa toimimaan kun pistää valot pois ja päälle. Joskus täytyy ajaa muutaman sataa metriä että sammuu ja joskus ei sammu ollenkaan. Myös satunnaisesti kun hidastaa niin lamppu välähtää kirkkaasti.
Kokeilen vielä vaihtaa polttimot päittäin, mutta kuulostaako että vika olisi ballastissa tai johtosarjassa? Vaiko virransaannissa kun autossa on asennettuna poppivehkeet jonkun omistajan jäljiltä, ilmeisesti valojen kautta.

Juzu84

Vikakoodit VCDS:llä valoilta kiitos. Ballastivialta tuo haiskahtaa.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Skeida666 - 26.07.20 - klo:00:44Vaiko virransaannissa kun autossa on asennettuna poppivehkeet jonkun omistajan jäljiltä, ilmeisesti valojen kautta.

Nyt kyllä täytyy ihmetellä että mitä helvettiä.

Valot voi vilkkua bassojen tahtiin sen takia että akun jännite notkahtaa (tai pääsyöttökaapeli akulta kajuuttaan kuormittuu) mutta tuskin sitä kilowatin subbarivahvistinta on silti ryöstökytketty suoraan ajovalojen sulakkeen takaa?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Skeida666

En tarkalleen tiedä mihin on kytketty, mutta edellisellä omistajalla oli irronnut herätepiuha vahvistimesta ja polttanut mittarivalojen sulakkeen ;D Siispä audio toimii vaan valot päällä. Ihmeellinen toteutus täytyy sanoa.

Jultsu

Okei, heräte vahvistimelle ryöstetty siis valokatkaisijalta mutta ei ajovaloilta vaan valaistukselta. Ei tuo herätteen otto vielä sekoita ballastien sähkönsyöttöä, etenkin jos ongelmia ilmenee silloinkin kun poppi ei raikaa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tet

Onko polttimot kuinka vanhoja, ovatko jo sävyltään muuttuneet sinisemmiksi? Vanhemmitenhan nuo alkavat sammuilla lämmetessään, paineen nousu polttimon sisällä aiheuttaa valokaaren sammumisen. Tosin nuo oireet eivät ihan kuulosta vanhan polttimon ongelmalle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Skeida666

Ostin auton n. viikko sitten joten polttimoiden iästä ei tietoa. Vaihdoin polttimot ja ballistit keskenään mutta ongelma jatkuu samalla puolella. Kattelen seuraavaksi jos vcds paljastaisi jotain.

Nifa

Kyllähän toi kovasti ballastivialta kuulostaa. Aikoinaan oma vm 2001 BMW E46 teki tuota ihan samaa, eka syttyi, toimi aikansa ja sitten alkoi välkyttelemään ja lopulta sammui. Lähti 99% tapauksissa taas hetkeksi aikaa toimimaan kun laittoi valot uudestaan päälle. Muistaakseni vähän auttoi (vähensi välkyttelyä) kun vaihtoi lamput, mutta teki sitä silti.
3-sarjan Bemareissa (2000) toi oli muistaakseni karkeasti mitoitettu niin, että n. 3000h kestää polttimo ja ballasti, eli molemmat jouduin itse uusimaan. Voihan tuo olla toki jokin kosketushäiriökin, itsellä kun se välkyttely siirtyi toiselle puolelle kun siirsi ballastin sinne.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

mkojo

Mulla meni vuosi sitten T5 xenonit samoin, juurikin tuo ristiin vaihto selvitti että ballastit rikki, mulla oli erilliset sytyttimet mutta ne ei auttanut. Viimein tilasin ebaysta ballastit 35 EUR/kpl ja suuren työn jälkeen sain vaihdettua, ne kun sijaitsee valaisimien alapinnassa jonne ei ilman puskurin irroitusta yleensä pääse, värkkäsin kyllä konetilasta ne, mutta oli kädet naarmuilla. Halpa mutta työläs remontti.
T5 multivan 2,5 pd 128 kW 06
Passat 09 2,0 cr+dsg6
Mercedes 220E auton farmari
Passat 08 2,0pd dsg6
ym eri merkkejä n 20 kpl

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy