Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

JJT

Tänään kun ajelin pikatiellä 100km/h,  ajattelin katsoa kulutusta kun ajelin hybrid moodilla.
Lukema oli 11.5l,  ja alla luki lataus.
Painoin battery charge moodin päälle,  ei vaikutusta kulutukseen.
Pistin takaisin hybrid moodin, tippui 6,5l.
Onko muilla kokemuksia/havaintoja ,että olis hybrid moodi valittu, mutta toimii kuin battery charge? ???

Vekkula

Navigointi oli päällä? Eikös se hybrid mode optimoi akun käyttöä jos navi päällä, motarilla latailee akkua loppumatkan pienempiä pätkiä varten jotta siellä pääsee sähköllä mahdollisimman paljon.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

JJT

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 27.01.21 - klo:21:04
Navigointi oli päällä? Eikös se hybrid mode optimoi akun käyttöä jos navi päällä, motarilla latailee akkua loppumatkan pienempiä pätkiä varten jotta siellä pääsee sähköllä mahdollisimman paljon.
Ei ollut. 

duke7

^paljonko oli sähkörange kun teki noin? Ja milloin oli viimeksi ladattu?
Mietin vain että jos se katsoi virtaa olevan niin vähän että pitää ladata 🤔

JJT

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 27.01.21 - klo:21:57
^paljonko oli sähkörange kun teki noin? Ja milloin oli viimeksi ladattu?
Mietin vain että jos se katsoi virtaa olevan niin vähän että pitää ladata 🤔
Otin latauksesta ajoon, range tais olla 20km.

tet

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 27.01.21 - klo:15:57
Toimiikohan jollain merkillä nuo etähommat kuten pitääkin?

Fordissa on toiminut todella luotettavasti. Olisikohan kaksi kertaa jäänyt kokonaan toimimatta, ja samoin pari kertaa on vaatinut useamman yrityksen. En ole käyttökertoja laskenut, mutta on niitä tullut aika tavalla jo tässä syksyn ja alkutalven aikana. Hihasta ravistaen 95 % tai yli on onnistumisprosentti ollut.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.01.21 - klo:09:30
Fordissa on toiminut todella luotettavasti. Olisikohan kaksi kertaa jäänyt kokonaan toimimatta, ja samoin pari kertaa on vaatinut useamman yrityksen. En ole käyttökertoja laskenut, mutta on niitä tullut aika tavalla jo tässä syksyn ja alkutalven aikana. Hihasta ravistaen 95 % tai yli on onnistumisprosentti ollut.

Olin ymmärtänyt että Kuga pitää olla sähköverkossa kiinni jotta etälämmityksen saa käyntiin, joko noita saa ihan virallisesti laittaa töpseliin kiinni vai vieläkö on tulipalon riski ja lataus kielletty?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Siimajalka

Lainaus käyttäjältä: JJT - 27.01.21 - klo:18:51
Tänään kun ajelin pikatiellä 100km/h,  ajattelin katsoa kulutusta kun ajelin hybrid moodilla.
Lukema oli 11.5l,  ja alla luki lataus.
Painoin battery charge moodin päälle,  ei vaikutusta kulutukseen.
Pistin takaisin hybrid moodin, tippui 6,5l.
Onko muilla kokemuksia/havaintoja ,että olis hybrid moodi valittu, mutta toimii kuin battery charge? ???

Eikö hybridin idea ole se, että se pitää akun varaustilan suurinpiirtein niissä lukemissa kuin mitä se olikin? Tietenkin se silloin tällöin lataa, kun sen parhaaksi näkee, ja myös tasamaalla.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

Natina

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 28.01.21 - klo:13:59
Eikö hybridin idea ole se, että se pitää akun varaustilan suurinpiirtein niissä lukemissa kuin mitä se olikin? Tietenkin se silloin tällöin lataa, kun sen parhaaksi näkee, ja myös tasamaalla.

Omien havaintojen perusteella (vm 2016) hybridimoden aktivoimishetken sähkömatka pyritään säilyttämään. Jos kiihdyttelee voimallisesti tai eteen tulee ylämäki heti hybridille siirtymisen jälkeen, niin on varsin todennäköistä että auto myös latailee tämän jälkeen käyttämällä polttomoottoria. Jos hybridimodeen siirtymisen aikana akkua on jäljellä alle 5 km, sitten lataa kunnes akku täyttyy tuohon.

Käytännössä polttomoottori käy tasakierroksilla vakionopeudella ajaessa, ja sähkömoottori avustaa tai lataa tien mäkisyydestä ja tuosta em tilanteesta riippuen.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

tet

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 28.01.21 - klo:10:26
Olin ymmärtänyt että Kuga pitää olla sähköverkossa kiinni jotta etälämmityksen saa käyntiin, joko noita saa ihan virallisesti laittaa töpseliin kiinni vai vieläkö on tulipalon riski ja lataus kielletty?

Tuo oma Kuga on vielä latauskiellossa muutaman viikon, mutta kyllä sen saa kännykällä lämpenemään milloin vain. Sen sijaan ajastettu lämmitys toimii vain, jos auto on latauspiuhassa kiinni. Kännykällä startatessa lämmitys toimii akkusähköllä, ja jos latauspiuha on kiinni, niin sitten ladataan myös tietysti samalla, kun akku tyhjenee. Tosin en ehtinyt ennen latauskieltoa testata, lämmittääkö se täydellä teholla, jos on piuhassa, vaiko vain sillä mitä piuhasta tulee.

Jos latauspiuha ei ole kiinni, eikä akussa ole varausta jäljellä, niin silloin polttomoottori lähtee käyntiin. En ole varma, lämmitetäänkö silloinkin kabiinia vain vastuksella, ja polttomoottori tekee tarvittavan sähkön, vai kiertääkö moottoripiirin vesi myös lämmityslaitteen kennon läpi tässä tilanteessa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JJT

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 28.01.21 - klo:13:59
Eikö hybridin idea ole se, että se pitää akun varaustilan suurinpiirtein niissä lukemissa kuin mitä se olikin? Tietenkin se silloin tällöin lataa, kun sen parhaaksi näkee, ja myös tasamaalla.
Näköjään vaikuttaa millä merkkisellä ajaa.
Volvossa kun ajoi hybridillä, käytettiin molempia sekä akkua että polttomoottoria. Tällä tavalla akun varaus tietenkin myös tippui pikku hiljaan, mutta einostanut kulutusta lataakseen akkuja ajattaessa.

Olin siis ajamassa tälläistä lenkkiä ---{>  2km taajamaa--> 8km pikatietä---> 3km kaupunkiajoa ja takaisin kotiin pikatietä 8km+ 2km taajamaa.  Lähdin siis E-Modella, vaihdoin hybridiin kun olin kiihdyttänyt pikatielle ja tällä ajattelin säilyttää sähköä kaupunkiin asti ja tulla koko loppumatkan kotiin sähköllä.     Mielummin ajanut 6,5l kulutuksella kuin 11,5l litran kulutuksella pikatie osuuden.   
Ja taas palataan Volvoon  ;D Siinä on save mode, jolla tuo onnistui hyvin ja pikatie kulutus 5.5l sekä range olisi pysynyt samana.


JJT

Lainaus käyttäjältä: JJT - 28.01.21 - klo:20:52
  Näköjään vaikuttaa millä merkkisellä ajaa.
Volvossa kun ajoi hybridillä, käytettiin molempia sekä akkua että polttomoottoria. Tällä tavalla akun varaus tietenkin myös tippui pikku hiljaan, mutta einostanut kulutusta lataakseen akkuja ajattaessa.

Olin siis ajamassa tälläistä lenkkiä ---{>  2km taajamaa--> 8km pikatietä---> 3km kaupunkiajoa ja takaisin kotiin pikatietä 8km+ 2km taajamaa.  Lähdin siis E-Modella, vaihdoin hybridiin kun olin kiihdyttänyt pikatielle ja tällä ajattelin säilyttää sähköä kaupunkiin asti ja tulla koko loppumatkan kotiin sähköllä.     Mielummin ajanut 6,5l kulutuksella kuin 11,5l litran kulutuksella pikatie osuuden.   
Ja taas palataan Volvoon  ;D Siinä on save mode, jolla tuo onnistui hyvin ja pikatie kulutus 5.5l sekä range olisi pysynyt samana.
Taisi myös muuten ladata akkua save modella, mutta kulutus pysyi silti alhaisena.
Toinen vaihtoehto oli laittaa manuaalivaihde päälle, jolloin kulki vain polttomoottorilla ja sähkö range säilyi samana ja kulutus 5,5-6 litraa.
Tällä tavalla tuli monta kertaa ajettua jos lähtiessä oli akkurange noin puolillaan.

TiLa112

Passat Gte - 20. Onko muilla ollut lämmityksen/latauksen kanssa sellaista ongelmaa, että auto ei ole toteuttanut ajastettua tapahtumaa. Ja kun tarkastaa ajastuslistan niin aktiivisena onkin jokin muu päivä, mitä ei ole varmasti itse laittanut? Aluksi ajattelin että epähuomiossa laitettu päivä väärin. Nyt on sen verran monesti tämän tehnyt ja oikea ajastuskohta varmistettu moneen kertaan, joten vika varmasti autossa. Ajastus tehty autosta. Weconnectia ei viitsi edes enää kokeilla. Sotkeekohan weconnect tuon autostakin tehdyn ajastuksen?

Minullekin tuli vasta se weconnectin iso päivitys, mutta tämä vika ollut jo pitempään. Päivityksen jälkeen on deaktivoinut weconnect palvelut pari kertaa itsestään, yhteys toiminut ehkä vähän paremmin.

Onko kukaan miettinyt hinnanalennusta näistä weconnect vioista johtuen? Tuotehan on viallinen!! Ja tuo ajastus on aika oleellinen juttu sähkö/hybridi autoilussa.

Timppe

#3343
Lainaus käyttäjältä: TiLa112 - 28.01.21 - klo:21:27
Passat Gte - 20. Onko muilla ollut lämmityksen/latauksen kanssa sellaista ongelmaa, että auto ei ole toteuttanut ajastettua tapahtumaa. Ja kun tarkastaa ajastuslistan niin aktiivisena onkin jokin muu päivä, mitä ei ole varmasti itse laittanut? Aluksi ajattelin että epähuomiossa laitettu päivä väärin. Nyt on sen verran monesti tämän tehnyt ja oikea ajastuskohta varmistettu moneen kertaan, joten vika varmasti autossa. Ajastus tehty autosta. Weconnectia ei viitsi edes enää kokeilla. Sotkeekohan weconnect tuon autostakin tehdyn ajastuksen?
Minulla on sisarmalli Skoda Superb IV -20 ja on ihan tuttu juttu. Erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että vaikka haluaa kertalämmityksen, niin kannattaa valita toistuva ja laittaa se viikonpäivä ja aika sitten kohdalleen. Tuntuu siltä, että jos laittaa "yhden kerran", niin aika pomppaa johonkin tulevaisuuteen, vaikka kaikki olisi laitettu ok ja lämmitys ei toteudu. Voi olla, että myös toistuva tekee samaa... Ja siis autosta laitan melkein aina, koska connect ei wörki  >:(
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

TiLa112

Passat gte - 20. Kiitos vinkistä, pitää kokeilla ajastusta noin. Miten muilla on pakkanen vaikuttanut latausaikaan vai pitäisikö sen edes vaikuttaa? Minulla käytössä latausasema, joten lataus pitäis tapahtua alle kolmessa tunnissa!? Auto ilmoittaa kuitenkin yli 4 tuntia suoraan ajosta (akku lämmin) latausvirta maksimilla. En myöskään huomaa merkittävää eroa rangessa onko auto juuri ladattu vai ei. Kieliikö siitä että lataus niin hidasta että akku ei lämpene? Myös sähköllä lämmitys tuntuu heikolta vaikka latausasemasta. Tuntuu että marraskuussa olleen akkukotelon tiivistyskampanijan jäljiltä tullut nämä viat. Laitettu huono päivitys? Tuo ylempänä ollut weconnect vika pahentunut samoihin aikoihin. Tai sitten vaan kelit jäähtyivät samoihin aikoihin ja aikaisemmin ei huomannut ajastuksen toimimattomuutta.

jariska

moorons.
passat -17gte.
lataus ropleema.
tai lähinnä käynnistys.kiiruulla piti lähteä autolla sovittuun tapaamiseen.en mennyt....
passatti eip suostunu yhteistyöhön eli ei käynnistynyt.
eli ilmeisesti lataus luukku jäässä?
akku ei ollut lataantunut parilla erellisellä latauskerralla ollenkaan.
lykkäsin latausjohdon liittimeen,ei lukitu ja laturista latausvalo pimeeksi.
jokusen kirosanan jälkeen kokeilin lämmittää hiustenkuivaajalla pistoketta autossa.
si perään liitin ja rupes lataan ja lukittui myös.
eli luukku esti käynnistymisenkin?
en huomannut mittaristosta söhlinkissä kattoa et olisko ilmottanu et luukku auki?
mikä siinä jäässä?johonkin kohtaan crc;tä ?
vai jotain muuta häikkiä latauspiuhan liitoksessa?
laturina passatin oma tilapäislaturi...

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: TiLa112 - 28.01.21 - klo:22:52
Passat gte - 20. Kiitos vinkistä, pitää kokeilla ajastusta noin. Miten muilla on pakkanen vaikuttanut latausaikaan vai pitäisikö sen edes vaikuttaa? Minulla käytössä latausasema, joten lataus pitäis tapahtua alle kolmessa tunnissa!? Auto ilmoittaa kuitenkin yli 4 tuntia suoraan ajosta (akku lämmin) latausvirta maksimilla. En myöskään huomaa merkittävää eroa rangessa onko auto juuri ladattu vai ei. Kieliikö siitä että lataus niin hidasta että akku ei lämpene? Myös sähköllä lämmitys tuntuu heikolta vaikka latausasemasta. Tuntuu että marraskuussa olleen akkukotelon tiivistyskampanijan jäljiltä tullut nämä viat. Laitettu huono päivitys? Tuo ylempänä ollut weconnect vika pahentunut samoihin aikoihin. Tai sitten vaan kelit jäähtyivät samoihin aikoihin ja aikaisemmin ei huomannut ajastuksen toimimattomuutta.

Lämpimällä akulla lähdössä ei eroa range lukemassa kylmään akkuun mutta huomaa, että range ei kulu niin nopeasti kuin kylmällä akulla.

JJT

Lainaus käyttäjältä: jariska - 29.01.21 - klo:13:25
moorons.
passat -17gte.
lataus ropleema.
tai lähinnä käynnistys.kiiruulla piti lähteä autolla sovittuun tapaamiseen.en mennyt....
passatti eip suostunu yhteistyöhön eli ei käynnistynyt.
eli ilmeisesti lataus luukku jäässä?
akku ei ollut lataantunut parilla erellisellä latauskerralla ollenkaan.
lykkäsin latausjohdon liittimeen,ei lukitu ja laturista latausvalo pimeeksi.
jokusen kirosanan jälkeen kokeilin lämmittää hiustenkuivaajalla pistoketta autossa.
si perään liitin ja rupes lataan ja lukittui myös.
eli luukku esti käynnistymisenkin?
en huomannut mittaristosta söhlinkissä kattoa et olisko ilmottanu et luukku auki?
mikä siinä jäässä?johonkin kohtaan crc;tä ?
vai jotain muuta häikkiä latauspiuhan liitoksessa?
laturina passatin oma tilapäislaturi...
Ymmärsinkö oikein, auto ei käynnistynyt laisinkaan? Ei edes polttomoottorilla,  ja vika latausluukussa joka jäässä?

JJT

Eikö auto käynnisty jos luukku ei ole lukittu?  Itse en oo koittanut asiaa. Mut kyllä tuollainen tilanne *ituttais aika huolella, varsinkin jos tosta johtuvaa.

markun

Lainaus käyttäjältä: JJT - 29.01.21 - klo:16:12
Eikö auto käynnisty jos luukku ei ole lukittu?  Itse en oo koittanut asiaa. Mut kyllä tuollainen tilanne *ituttais aika huolella, varsinkin jos tosta johtuvaa.
Kyllä voi vaikka ajaa latausluukku auki, pitää vaan kovaa pimputusta ja varoitus vilkkuu näytössä. Muutaman kerran tullut kokeiltua.

jariska

Juu.ei käynnistynyt.virta meni pääle muttei muuta.
Rupes muute toimiin kun hiustenkuivaajalla tohotin jonkun aikaa niin latauspistoolikin lukittui ja piili toimei taas normaalisti.ja latautui myös.
Talon muut autot oli maailmalla nii otti palloon kun sovittu tapaaminen jäi.no....sattuuhan näitä..eikö?🤔
Täytyy perehtyä tuohon paremmin kun tästä leppyy

passo_s

Passat GTE-20
Uutena oninaisuutena weconnect portaalissa että herjaa akusta kun koittaa webaa käynnistää. Weba lähti kuitenkin häiriöttä omasta kaukosäätimestään päälle. Weconnect  appsi ei saa mitään yhteyttä tällä hetkellä autoon.


markun

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 30.01.21 - klo:10:59
Passat GTE-20
Uutena oninaisuutena weconnect portaalissa että herjaa akusta kun koittaa webaa käynnistää. Weba lähti kuitenkin häiriöttä omasta kaukosäätimestään päälle. Weconnect  appsi ei saa mitään yhteyttä tällä hetkellä autoon.

Tarkista, että autossa on pääkäyttäjäprofiili aktiivisena, muuten Weconnect ei ota yhteyttä. Jos on useampia avaimia aktiivisessa käytössä, posta avaimen ja käyttäjäprofiilin automaattinen yhdistäminen.

skuzeri

Hei, uusi tällä foorumilla ja kiikarissa tuommoinen Passat GTE 2016. Netistä löytyy kahta eri tietoa takakontin koosta niinko onko se nyt 650L vai 480L? Ja onko tuossa 1.4TSI tuo jakohihnan vaihtoväli 210tkm / 6v?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 31.01.21 - klo:14:30
Hei, uusi tällä foorumilla ja kiikarissa tuommoinen Passat GTE 2016. Netistä löytyy kahta eri tietoa takakontin koosta niinko onko se nyt 650L vai 480L? Ja onko tuossa 1.4TSI tuo jakohihnan vaihtoväli 210tkm / 6v?

Passat GTE Sedan takakontti 480L ja farkku 650L
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

istran

Miten helkkarissa tuon Webaston saa ajastettua työpaikan pihaan? Vaikka täppää mitä päälle mistä, ei Webasto koskaan ole päällä ajastettuna lähtöaikana. Omasta kaukosäätimestä menee ainoastaan. WeConnect ei ole toiminut koskaan...
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

Aba

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 31.01.21 - klo:14:44
Passat GTE Sedan takakontti 480L ja farkku 650L

Sanoisin, että GTE variantin tavaratila on lähellä tuota 480 litraa.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

Antore

Lainaus käyttäjältä: Aba - 31.01.21 - klo:23:32
Sanoisin, että GTE variantin tavaratila on lähellä tuota 480 litraa.

The Passat's boot measures 483 litres with the rear seats in their upright position, which is more than enough to swallow a couple of suitcases and any other gear that might be thrown in for a holiday or weekend break.

https://www.drivingelectric.com/volkswagen/passat/passat-estate/practicality

Ari_

Lainaus käyttäjältä: markun - 29.01.21 - klo:18:40
Kyllä voi vaikka ajaa latausluukku auki, pitää vaan kovaa pimputusta ja varoitus vilkkuu näytössä. Muutaman kerran tullut kokeiltua.

Mulla ei ilmota mitään aukiolevasta latausluukusta. Ajelen yleensä pakkasella luukku raollaan, jäätyy niin helposti, eikä jaksa aina olla repimässä auki :D

JJT

Lainaus käyttäjältä: istran - 31.01.21 - klo:23:18
Miten helkkarissa tuon Webaston saa ajastettua työpaikan pihaan? Vaikka täppää mitä päälle mistä, ei Webasto koskaan ole päällä ajastettuna lähtöaikana. Omasta kaukosäätimestä menee ainoastaan. WeConnect ei ole toiminut koskaan...
Ilmastointi säätimen alapuolelta "Menu" näppäin, sieltä webasto symboli. Sieltä pystyy asentamaan ajastuksen,  sen ajan minkä laitat tarkoittaa sitten lähtöaikaa millon lähdet likkeelle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy