Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

mattix

Lainaus käyttäjältä: pasila - 16.04.20 - klo:14:16
Näitä GTE passatteja jonkinverran tarjolla käytettynä 16-18 vuosimalleja. Tyypillisesti niillä on ajettu 50-120tkm. Pystyykö noista mitenkään päättelemään niiden akuston kuntoa, jos noita käy koeajamassa? Näkyykö se tuon ikäisissä rangesta tai jostain? Eikös noissa kuitenkin akuston takuu ole 160tkm/7 vuotta? Onko joku edes ajatellut, että miten näiden autojen jälleenmyyntiarvolle käy, kun auto lähenee tuota 7 vuotta? Uusi akusto taitaa maksaa noin 10k,?
Eka posti foorumilla!
Latausjohtojen kunnosta voi päätellä, onko paljon latailtu. En tiedä onko sekään hyvä, että autoa ei ole pidetty johdon päässä?

GTE passatteja on kyllä mukavasti tarjolla. Sweetspot lienee vuosimalleissa 2016-2017 ja kilsoilla 40-90tkm, joita saa 24-26k, hinnoilla mukavasti varusteltuina. Yli 150tkm ajetut maksaa silti >20k, ja alle satkun ajetut vm 2018 maksavat >30k,, joten tuohon n. 25k, hintaan saa aika paljon autoa. Varusteista valitsisin GTE:n digimittariston ja webaston ilman muuta. Nämä toki rajoittavat valikoiman murto-osaan.

Itseäni tympii, kun joutui kessystä ja dynaudiosta luopumaan omaa hankkiessani, jotta edellä mainitut varusteet, kilsat ja hinta osuivat itselleni. Kessyn puute ärsyttää joka päivä, mutta dynaudiosta en ole varma.

Onko muuten kukaan retrofitannut kessyä? Osat maksaisivat muutaman satkun, mutta mites työmäärä?

duke7

^ jep itse katsoin koukun ja webaston pakollisiksi. Digimittarin olisin halunnut mutta rajasi liikaa kun oli vähän pakko ostaa auto edellisen mentyä lunastukseen. Dynaudion ja sähköluukun tähän sitten sain vähän sattumalta. Ihan kivoja molemmat. Oikea kessy olisi kyllä kova jos sen järkevillä kuluilla saa. Niin ja väri on valkoinen melkein väkisin kun tuntuu 90% olevan sitä..

BasicDude

Itsellä tosiaan Ruotsin tuonti. Oli täydellisellä paikallisen marmorin huoltokirjalla.
Voiko tässä luottaa että kaikki tarvitttavat päivitykset / takaisinkutsut on autoon tehty?

Turbokiisseli

Meillä myös Ruotsintuonti ja ekalla huoltokerralla marmorilla tarkastivat onko kamppikset tehty. Olihan ne. Ruotsiautot lienee lähes poikkeuksetta ex-liisareita. Meidän on ALD:n vanha ja niissä huollot pääasiassa tehty erittäin säntillisesti.

Omaamme ostaessa pakolliset varusteet olivat digimittaristo, webasto, sähköluukku ja vetokoukku. Adaptiivinen vakkari on onneksi kaikissa. Jäin oikeastaan kaipaamaan vain mukautuvia LED-valoja ja kessyä. LED Hi sentään löytyy, eli jos jostain syystä iskisi innostus niin adaptiivisten jälkiasennus olisi kai verrattain helppoa esim. lasinvaihdon yhteydessä.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

mattix

Itse vaihdoin baijerilaisesta, jossa oli uusihankinta-arvoltaan enemmän lisävarusteita mitä koko GTE:n arvo uutena on. Yllättävän hyvätuntuinen peli tämä hybridivaggilainen on.

Toki tähänkin piti varusteita saada mahdollisimman paljon eli digimittaristo, ergonahkapenkit, webasto, koukku, sähköluukku kontille, kattoluukku, discover pro, front assist, blis, dynaamiset led-valot jne. Jouduin luopumaan mm. kessystä, dynaudiosta, muistipenkeistä, 360 näkymästä ja hudista. Säätyvää alustaa en kokenut tarvitsevani vaikka edellisestä se löytyi.

Verrattuna baijerilaiseen passat on kyllä ihan hyvä ajaa ja homma rokkaa. Regnasmelu on toki paljon kovempi ja vauhti tuntuu aiemmin. Kuskin paikalla ei ole myöskään niin mukavaa vaikka ergopenkki on erinomainen. Lisäksi 100 hp ja 300 Nm jäi pois, niin kyllä se tuntuu takamusdynossa. Neliveto puuttuu myös.

Tämän alkukokemuksen jälkeen jäin kaipaamaan kessyä ja nelivetoa. Ne tekisivät GTE:sta todella hyvän hintalaatusuhteen auton. Ei se nytkään huono ole.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 17.04.20 - klo:13:36
LED Hi sentään löytyy, eli jos jostain syystä iskisi innostus niin adaptiivisten jälkiasennus olisi kai verrattain helppoa esim. lasinvaihdon yhteydessä.

Onko tuulilasikamera? Siis sama mitä käytetään front assist jne. kanssa? Jos on niin sitten dynaamiset valot on puhdas koodausjuttu mikäli valot on tosiaan nuo paremmat led tuikut jo.

duke7

Pitää siis tilata sopiva lasi ja kamera jos haluaa dynaamiset valot? Tuleekohan miten paljon hintaa?
Nimimerkillä lasissa särö ja HI-mallit ledit

TWBE

Mites se lasin sulatus toiminto kun on tuossa android sovelluksessa, tarkoittaako että tuulilasissa on joku hienompikin lämmitys vai puhalteleeko sähköpuhallus vaan tuulilasille päin lämmintä ilmaa silloin?

Natina

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 17.04.20 - klo:18:12
Pitää siis tilata sopiva lasi ja kamera jos haluaa dynaamiset valot? Tuleekohan miten paljon hintaa?
Nimimerkillä lasissa särö ja HI-mallit ledit

Kufatecillä kamera ja kaapeli oli noin 200 + 40 eur. Uudet muoviosat kameran päälle marmorilta luokkaa muutaman kympin. Lasin hinnasta en tiedä, tai kameran asennuksesta. Riippuu tietty paljon, mitä tekee itse. Ja sitten tietty koodaus, pitäneekö käyttää merkkiliikkeessä.

Lasi on vielä kiveniskemiä lukuunottamatta ehjä, niin ei ole tullut mietittyä tuota syvällisemmin.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

mattix

Jos on kessy, niin pitääkö silti avaimesta avata latausjohdon lukitus?

GeeTee

Ei tarvi.

Tuulilasin lämmitys we connectissa taitaa lämmittää vaan takalasia ? Tähän ei oikein ole löytynyt konsensusta tällä palstalla.

passo_s

#2231
^ Eikä, kuluttajansuojaanhan pitäisi jo tuollaisesta ilmoittaa :) Weconnectin tuulilasin lämmityksen toiminta pitäisi kysäistä weconnect supportista, merkkiliike K Caara ei tiennyt mitä sillä tarkoitetaan. Onko Passat GTE:lle saatavana vastuslangalla tai uudemmalla kalvotekniikalla toteutettu tuulilasin lämmitys jossa kalvoa lämmitetään sähköllä? Olen tympiintynyt weconnectin webaston ohjaukseen,joka vaatii rangea ajoakustolta käynnistyksen. Olikos se ajoakustossa oltava 11 km rangea että weconnect käynnistää webaston. No, viime talven latailin asiakas työmatkaa ajaessa akun tappiin ja tohottelin työmatkoilla asiakas firmojen parkkiksella ongelmitta webastoa. Kysäsin mersun c plugarina, siinä on estetty ajoakuston akun lataaminen ajonaikana, lataa vain jarrutusenergiaa akkuihin. Olipa muutenkin kökösti akusto,melkoinen porras farkun kontissa, sellanen ”väkisin tehty” plug in hybridi, fiilis jäi autosta Passat gte verrattuna.

Tonttu66

^Tietämättä itse asiaa tarkemmin, mutta Volkswagenin sivulla sanotaan seuraavaa (aika selvästihän tuo on sanottu, mutta eikö siis pidä paikkaansa?):

4. Miten lämmitettävä tuulilasi toimii?

Jos ajoneuvossasi on lämmitettävä tuulilasi, voit ohjata myös sitä palvelun kautta. Jos ajoneuvossasi on lämmitettävä tuulilasi ja takalasi, molemmat lasit lämmitetään, kun lämmitettävä tuulilasi aktivoidaan.

https://www.portal.volkswagen-we.com/portal/web/fi/content/-/content/info-center/e-remote/air-conditioning#4
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

pasila

Täällä foorumillakin oli jossain vaiheessa puhetta noista ruotsalaisista passateista, että ne on pääasiassa leesareita verotuksellisista syistä. Tuli vaan mieleen, että miksi se käyttäjä lataisi sitä autoa, jos työnantaja maksaa ainoastaan bensat? Voiko nuo ruotsin tuontiautot olla pahimmillaan sellaisia, että niitä ei ole ladattu ikinä. Minkähänlaisessa kunnossa on akut tuollaisen jälkeen?

duke7

^ omakin oletettavasti entinen leasing Ruotsista ja oli siinä ohjelmoituina lataukset hem ja kontoret. Myös schuko-laturista näki että käytetty.
Eli ainakin noista asioista voit tutkia koeajolla asiaa.

passo_s

Suomessahan saa 365,/vuosi  lainpuolesta plugarilla ajava työsuhdeautoilija, tämä on kompensaatioraha kotona tapahtuvasta lataamisesta. Jospa Ruotsin valtio maksaa samaa kompensaatiorahaa?Siksipä monesti latailen kotona. Nyt verottaja puuttuu työnantajalla tapahtuvaan lataamiseen, siitä tulee luontaisetu kuten työsuhdepuhelimesta, eli verolle napsahtaa. Mikäli näin, seuraava työsuhdeauto on ehkä dieseli.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: pasila - 18.04.20 - klo:10:43
Täällä foorumillakin oli jossain vaiheessa puhetta noista ruotsalaisista passateista, että ne on pääasiassa leesareita verotuksellisista syistä. Tuli vaan mieleen, että miksi se käyttäjä lataisi sitä autoa, jos työnantaja maksaa ainoastaan bensat? Voiko nuo ruotsin tuontiautot olla pahimmillaan sellaisia, että niitä ei ole ladattu ikinä. Minkähänlaisessa kunnossa on akut tuollaisen jälkeen?

Tämähän on niin että ns. "puhdasverinen bensalenkkari  ;D "  ei tämmöseen sähkökäpistykseen koske ja nykyään kovin muodissa on olla ympäristöystävällinen ja latailla sähköä autoon.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 18.04.20 - klo:10:10
^ Eikä, kuluttajansuojaanhan pitäisi jo tuollaisesta ilmoittaa :) Weconnectin tuulilasin lämmityksen toiminta pitäisi kysäistä weconnect supportista, merkkiliike K Caara ei tiennyt mitä sillä tarkoitetaan. Onko Passat GTE:lle saatavana vastuslangalla tai uudemmalla kalvotekniikalla toteutettu tuulilasin lämmitys jossa kalvoa lämmitetään sähköllä?

Miten tommosen lasin tunnistaa? Näkyykö lisävaruste koodeissa?

passo_s

#2238
^^En pidä moottorin melusta, olkoot sitten millainen V8 tahansa. Teslan kyydissä olin kun tesla kuskin kaveri halusi viri corvetteansa testata teslaa vastaan. Corvette kuski suditti slicksinsä teslan rinnalla liikennevaloissa lämpöiseksi. Startti annettiin piruuttaan corvetelle, mutta hyvin nopsaan se jäi möhkälle Tesla model x:lle. ^Kalvotekniilla tehty tuulilasin lämmitys ehkä oli Passat GTE-19 lisävarustelustalla, työsuhdeautoa vallatessa oli niin monet auto speksit keittiönpöydällä levällään etten muista oliko juuri Passatin lisävaruste. Nythän tulee taas kevyesti uudistettu GTE kunhan Covid-19 helpottaa, akustossa 70 km range, ja varmaankin kalvotekniilla toteutettu tuulilasinlämmitys.

passo_s

#2239
.

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 18.04.20 - klo:11:17
Nythän tulee taas kevyesti uudistettu GTE kunhan Covid-19 helpottaa, akustossa 70 km range, ja varmaankin kalvotekniilla toteutettu tuulilasinlämmitys.

Oho, tuosta en tiennytkään! Mistäs moinen tieto on muuten peräisin?

Lisärange on aina hyväksi, jos saadaan isomman kapasiteetin akku mahtumaan samaan tilaan. Nykyisellä mallilla pääsee nyt kevätkelissä (+12 C) jo parhaimmillaan aikalailla normin mukaiset 54 km jos ei tarvi satasta ajella.



passo_s

#2243
Kyllä, ja kirjoittavat 70km akustosta. Käsitin että uudistavat,koska mun Passat GTE 2019 lupaa 50 km ajomatkaa täydellä akustolla. Lainaus Tuulilasin jutusta ”Passat GTE lataushybridiin on nyt saatavilla 13 kWh akusto entisen 9,9 kWh:n sijaan, se tarkoittaa 31 % parannusta sähköajoon. Sähköllä voi ajaa Volkswagenin mukaan nyt entisen 55 kilometrin sijaan noin 70 kilometriä.”
xxx
Jahas, 50 km WLTP tarkoittaa vanhentuneelta NEDC  mittaustavalla 70 km ja tuulilasi ei viitsisi mainita kilometrien yhteydessä tarkoittavatko NEDC vai WLTP mittaustapa, menin vipuun.WLTP mittaustavalla saati 70 km akuston range jaolisi omassa arjessa juuri passeli.

duke7

Niin tuo muutos tuli 2020 vuosimallin autoihin. On noita jo liikenteessä täälläkin.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 22.04.20 - klo:23:13
Kyllä, ja kirjoittavat 70km akustosta. Käsitin että uudistavat,koska mun Passat GTE 2019 lupaa 50 km ajomatkaa täydellä akustolla. Lainaus Tuulilasin jutusta ”Passat GTE lataushybridiin on nyt saatavilla 13 kWh akusto entisen 9,9 kWh:n sijaan, se tarkoittaa 31 % parannusta sähköajoon. Sähköllä voi ajaa Volkswagenin mukaan nyt entisen 55 kilometrin sijaan noin 70 kilometriä.”
xxx
Jahas, 50 km WLTP tarkoittaa vanhentuneelta NEDC  mittaustavalla 70 km ja tuulilasi ei viitsisi mainita kilometrien yhteydessä tarkoittavatko NEDC vai WLTP mittaustapaa, menin vipuun.WLTP mittaustavalla saatub70 km akuston range olisi omassa arjessa juuri passeli.

pasila

Käyttääkö gten omistajat muuten autonsa aina marmorilla huollossa? Voiko tai saako tuota edes nyrkkipajat huoltaa? Vissiinkin pitäisi ainakin olla "hybridimies" korjaamolla, jotta kaikki tulisi tarkistettua? Vag autoista sen verran kokemusta, että nuo marmorin huoltohinnat on pahimmillaan lähes kaksinkertaiset kun vertaa johonkin pienempään nyrkkipajaan. Gtessä sen verran tiuhaan noita huoltoja, että häviääköjä ajoista saatava säästö noihin huoltoihin?

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: pasila - 26.04.20 - klo:22:39
Käyttääkö gten omistajat muuten autonsa aina marmorilla huollossa? Voiko tai saako tuota edes nyrkkipajat huoltaa? Vissiinkin pitäisi ainakin olla "hybridimies" korjaamolla, jotta kaikki tulisi tarkistettua? Vag autoista sen verran kokemusta, että nuo marmorin huoltohinnat on pahimmillaan lähes kaksinkertaiset kun vertaa johonkin pienempään nyrkkipajaan. Gtessä sen verran tiuhaan noita huoltoja, että häviääköjä ajoista saatava säästö noihin huoltoihin?

On noita valtuutettuja merkkihuoltoja muitakin kuin marmori ja hinnat on edullisemmat. Oman latausluukun jumia huollatin valtuutetussa ei-marmori merkkihuollossa. Hyvin hoidettu, parempi palvelu kuin marmorilla, samat työkalut, edullisempi ja pääsi nopeammin huoltoon. Sama paikka on Poliisin VW/Skoda autojen huoltopaikka, että jotain osaavat.

passo_s

Weconnect appsi ja weconnect portaali ei ole mulla toimineet viikkoon. Auton range ja latausjohdon kytkentä tieto ei välity, laitoin vikailmoituksen sähköpostilla weconnect supporttiin.

janimak

Sain maanantaina GTE:n pihaan ja nyt pari päivää testiajoa takana. Vielä harjoitellaan, mutta ihan hyvältä vaikuttaa. Omalta osaltani Weconnect on toiminut alkuun yllättävän hyvin eli ongelmia ei ole ollut. Täytyy koputtaa puuta, että näin olisi jatkossakin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy