Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

peped

Onko tuota 5,8" Boleroa ja 6,5"(?) mallia ollut joissain tietyissä vuosimalleissa vai riippuuko siitä mitä uuden ostaja aikanaan ruksinut varustelistalta?

Samat mietinnät menossa kuin nimimerkki sakke:lla...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

livejungle

2013-2015 vuoden puoliväliin 5,8" Bolero/Amundsen. Noin 2015 puolivälin jälkeen auto muuttui MY16 painokseksi ja silloin tuli 6,5" Bolero/Amundsen soitin.
Ja tässä 6,5" soittimessa mahdollista suomenkieliset valikot ja android auto/apple carplay.

finsky

Tosta Android Autosta, mikähän on kun en saa Androidia kiinni tuohon. iPhone-työpuhelin kyllä meni nätisti kiinni mutta haluisin mieluiten oman Androidin yhdistettyä. Speksit siis Nexus 5 ja 6.0.1 softa. BT:llä olen yhdistänyt onnistuneesti, mutta sitten kun iskee piuhan kiinni ja yrittää käynnistää Android Auton tai Mirrorlinkin niin ei vaan onnistu. Pitikö puhelimesta tai autosta vielä ruksata jotain joka antaa luvan yhdistää tms.?

finsky

#7173
Vastaus itselleni; ei taida olla edes tuettu Suomessa vielä?

edit: Apk:n asentamalla toimi laakista!  8)

PV

ID.3 1st Plus, Mangan Grey

peped

Saako näihin muuten helpolla etututkia ja/tai peruutuskameraa jälkiasennettua? Vähän erikoista ettei esim. Elegance/RS malleissa ole kuin tutkat taakse vakiona kun autolla on kuitenkin kokoa jonkin verran ja varustus muuten on hyvällä tasolla.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Phat-J

VM2016 ainakin on tutkat eteen ja taakse sekä etäisyysnäyttö "radiossa" vakiona: Style, RS ja Scout.

L&K:ssa sitten vielä tuo automaattinen pysäköintiavustin.
2016 Skoda Octavia RS230 LB Manu Moon White - Fully Loaded
eX: 2014 Skoda Octavia RS Combi Bensa Manu (näyttää samalta kuin kaikilla muillakin eli valkoinen + black-paketti)
eX: 2011 Seat Leon FR TDI CR Manu (vähän erilainen kuin muilla = AFL Xenon, katossa aukko, nahat, tutkat, iso navi + alusta ja piristeet)

Petunet

RS:ssä on etu- ja takatutkat vakiona kuten Phat-J mainitsikin.

Mutta kyllä jälkiasennustutkat ja -kamerakin onnistuu suht helposti jos Octaviassasi ei sellaisia jostain käsittämättömästä syystä ole.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Trackpad

Odottamisen tuskaa... kohta 2kk tilauksesta ja ei edes vahvistettua tuotantoviikkoa :( odottamisen tuskaa lisää odotusajan auto Ford Fiesta 1.0 koneella...

U. Turhapuro

Tänään vaihdettiin alkuperäiset 18" renkaat Nokian Hakka Blackeihin ja kyyti muuttui huomattavasti hiljaisemmaksi, jos vertaa alkup. ensiasennus Bridgestoneihin.

peped

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 25.07.17 - klo:07:20
RS:ssä on etu- ja takatutkat vakiona kuten Phat-J mainitsikin.

Mutta kyllä jälkiasennustutkat ja -kamerakin onnistuu suht helposti jos Octaviassasi ei sellaisia jostain käsittämättömästä syystä ole.

Uusissa varmasti mutta ei tunnu vm -14 ja -15 RS:ssä olevan etututkia (eikä peruutuskameraa), vain taaksepäin.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

seatts

Lainaus käyttäjältä: U. Turhapuro - 25.07.17 - klo:20:30
Tänään vaihdettiin alkuperäiset 18" renkaat Nokian Hakka Blackeihin ja kyyti muuttui huomattavasti hiljaisemmaksi, jos vertaa alkup. ensiasennus Bridgestoneihin.

Oliko Potenzat vai Turanzat?
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

finsky

Onko bensatankin alipaine normaalia? Pienet Darth Vaderit päästää aina kun käy tankilla ja avaa korkin.

U. Turhapuro

Lainaus käyttäjältä: seatts - 26.07.17 - klo:10:11
Oliko Potenzat vai Turanzat?

En muista kummat oli. Auto on vuosimallia 2016

ukormi

Lainaus käyttäjältä: finsky - 31.07.17 - klo:17:02
Onko bensatankin alipaine normaalia? Pienet Darth Vaderit päästää aina kun käy tankilla ja avaa korkin.

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Liittynee päästöihin. Kun on pieni alipaine, ei ulospäin pääse yhtään kaasua tankista.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 25.07.17 - klo:11:13
Odottamisen tuskaa... kohta 2kk tilauksesta ja ei edes vahvistettua tuotantoviikkoa :( odottamisen tuskaa lisää odotusajan auto Ford Fiesta 1.0 koneella...

Ei siinä sen kummemmin odottamista. Tavallinen auto joka liikkuu paikasta A paikkaan B. Ei RS:ssä kyse mistään superautosta tai hyperautosta. Eri asia jos lisää miljoona euroa hintaan. Täällä vaikka mitä "napertajaa" nykyään, pitää vaihtaa jouset/renkaat/valot/tummennukset tai muuten säätää jne. "Amista" joka puolella. Jos haluaa oikeasti laittaa kunnon autoa, tämä ei ole se foorumi. Mennyt aika surkeaksi v 2013 verrattuna. RS sinänsä on hyvä hinta-/ laatusuhdeauto  :)
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 11.08.17 - klo:23:15
Ei siinä sen kummemmin odottamista. Tavallinen auto joka liikkuu paikasta A paikkaan B. Ei RS:ssä kyse mistään superautosta tai hyperautosta. Eri asia jos lisää miljoona euroa hintaan. Täällä vaikka mitä "napertajaa" nykyään, pitää vaihtaa jouset/renkaat/valot/tummennukset tai muuten säätää jne. "Amista" joka puolella. Jos haluaa oikeasti laittaa kunnon autoa, tämä ei ole se foorumi. Mennyt aika surkeaksi v 2013 verrattuna. RS sinänsä on hyvä hinta-/ laatusuhdeauto  :)

Mites se vanhankansan tapasikaan sanoa... Kyllä se odottavan aika on pitkä. Ja kerros nyt samalla millä tavoin auton nimellinen arvo korreloi subjektiivisen odotuskokemuksen kanssa kun otetaan vielä odottavan henkilön varallisuus yhtälöön mukaan? Jänniä kirjoittelet. Ai niin ja itse näprää autoani, mutta älä nyt missään nimessä ole siitä kiinnostunut tai kiinnitä siihen huomiota, ihan vaan sen takia ettei harmitus nouse lisää. Niin ja ihan läpällä 😄😄😄😄😄😄😄

tgr

Lainaus käyttäjältä: U. Turhapuro - 25.07.17 - klo:20:30
Tänään vaihdettiin alkuperäiset 18" renkaat Nokian Hakka Blackeihin ja kyyti muuttui huomattavasti hiljaisemmaksi, jos vertaa alkup. ensiasennus Bridgestoneihin.
Sama havainto. Potenzat olivat huomattavasti äänekkäämmät kuin Hakka Blackit.

torso1

Muutama kysymys uudesta RS Ocusta..
Onko tuo RS ocuun saatava DCC alusta 10mm vakioalustaa matalampi? Jos jollain on siitä kokemusta niin voi antaa risuja/ruusuja.

Onko RS mallissa aina progressiivinen ohjaus jota perus Ocussa ei ole?

Pieneneekö kauheat rengasäänet/ajomukavuus yhtään kun alle heittää 17" rengastuksen vakio 18" sijaan?

Tässä on autonvaihto menossa ja olen käynyt ajamassa Sportline Superbiitä ja RS Ocua. Nykyinen auto on -11vm Audi A4 avant Quattro S-line Le Mans Edition. Kilometrejä on vain nykyisessä niin paljon että vaihtaa täytyy ja uuteen farmariautoon. Nelikko täytyy olla ja tiisseli. Pähkäily uudesta on kovaa näiden kahden Skoda välillä ja buranaa menee kuumeeseen kauheesti;) jos ottaa Superb Sportlinen haluamilla varusteilla niin hintaa tulee n. 55kâ,¬, jos ottaa RS ocun niin hintaa tulee n. 47kâ,¬. Onhan tuo Superb isompi ja laadukkaampi sekä vakaampi ajaa. Ehkä myös tuoreemman näköinenkin. Valinta on tosi vaikea. Ylimääräiselle melkein kymppitonnille kuitenkin muutakin käyttöä löytyy. Mutta toisaalta nykyisen autonkin ostin uutena, ajoin 7v ja 200tkm. Ei mitään vikaa, kerran vuodessa huolto vaan. Tulevan autonkin pitäisi olla hyvä ja luotettava. Olen kuullut että Ocussa saa paljon vastinetta rahoilleen. Ainut mikä siinä rassaa on ajoääneet. Kun hyppäsin koeajolenkin jälkeen omaan Audiin niin tuntui että kaikki ajomelu olisi loppunut..

splitxyz

#7189
Lainaus käyttäjältä: torso1 - 09.09.17 - klo:20:12
Muutama kysymys uudesta RS Ocusta..

Onko RS mallissa aina progressiivinen ohjaus jota perus Ocussa ei ole?

Pieneneekö kauheat rengasäänet/ajomukavuus yhtään kun alle heittää 17" rengastuksen vakio 18" sijaan?

Tuo rengasmelu ihmetyttää. Oli sijaisautona huollon ajaksi 18'' renkailla varustettu RS FL DSG TSI ja omaan verrattuna vm. 2016 paljon kovempi sisämelu, varsinkin rengasäänet. Oli pakko pysähtyä ja katsoa ettei ollut 19'' renkaat/vanteet alla. En tiedä syytä tuohon. Ei ole ainakaan parempaan suuntaan mennyt omaan verrattuna. Tosin eri merkkiset renkaat vaikuttaa, muttei noin kovaa rengasääntä saa olla tuon hintaluokan autossa. Radiotakin oli moottoritiellä vaikea kuunnella. Liikkeen myyjän mukaan suurin osa koeajajista valittanut rengasääniä. Ajoin Cupraa missä oli vakiorengastus ja Comfort modessa huomattavasti maltillisemmat äänet vaikka siinäkin matalat renkaat. Mikä ällistytti lisää- ajoin 2 viikkoa sitten Skoda Rapidia missä oli 215/45/16 ja silti todella hiljainen sisältä rengasääniltä. Samoja teitä ajelin niin pystyy vertaamaan. Tosin lämpötila vaikuttaa vähän rengasmeluun jos ollaan lähempänä 12 C kun 20 C. Ei mikään kiva ja oma vaikuttaa luksusristeilijältä verrattuna tuohon uuteen FL mallin rengasmeluun. En tosin ole ajanut niitä muita kun tuon yksilön. 

En ole varma mutta tuo progressiivinen ohjaus kai muuttuu sport -asennossa vielä nopeammaksi/tarkemmaksi.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Petunet

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 09.09.17 - klo:20:12
Muutama kysymys uudesta RS Ocusta..
Onko tuo RS ocuun saatava DCC alusta 10mm vakioalustaa matalampi? Jos jollain on siitä kokemusta niin voi antaa risuja/ruusuja.

Ei vaan hieman korkeampi kuin vakio RS-alusta.
Sport-alusta (RS) on -15mm tavalliseen Octaviaan verrattuna, DCC-alusta -10mm tavalliseen Octaviaan verrattuna.
http://web.skoda.fi/lataukset/uusi-octavia/uusi-octavia/Octavia_FL_tekniset_tiedot.pdf?time=1505036694
Olen todella tyytyväinen että tuli DCC otettua, en enää antaisi pois. Comfortilla (jolla yleensä tulee ajeltua) on kuin mikä tahansa perheauto ja Sportilla lienee jopa hieman jäykempi kuin vakio-RS.


Lainaus käyttäjältä: torso1 - 09.09.17 - klo:20:12
Onko RS mallissa aina progressiivinen ohjaus jota perus Ocussa ei ole?

Kyllä on.


Lainaus käyttäjältä: torso1 - 09.09.17 - klo:20:12
Pieneneekö kauheat rengasäänet/ajomukavuus yhtään kun alle heittää 17" rengastuksen vakio 18" sijaan?

En ole 17" kokeillut mutta koeajoautossa sellaiset olivat ja oli pehmeämpi ja hieman hiljaisempi.
Omani olen äänieristänyt joten rengasmelua ei enää juurikaan ole.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Seva

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 10.09.17 - klo:00:38
Tuo rengasmelu ihmetyttää. Oli sijaisautona huollon ajaksi 18'' renkailla varustettu RS FL DSG TSI ja omaan verrattuna vm. 2016 paljon kovempi sisämelu, varsinkin rengasäänet. Oli pakko pysähtyä ja katsoa ettei ollut 19'' renkaat/vanteet alla. En tiedä syytä tuohon. Ei ole ainakaan parempaan suuntaan mennyt omaan verrattuna. Tosin eri merkkiset renkaat vaikuttaa, muttei noin kovaa rengasääntä saa olla tuon hintaluokan autossa. Radiotakin oli moottoritiellä vaikea kuunnella. Liikkeen myyjän mukaan suurin osa koeajajista valittanut rengasääniä. Ajoin Cupraa missä oli vakiorengastus ja Comfort modessa huomattavasti maltillisemmat äänet vaikka siinäkin matalat renkaat. Mikä ällistytti lisää- ajoin 2 viikkoa sitten Skoda Rapidia missä oli 215/45/16 ja silti todella hiljainen sisältä rengasääniltä. Samoja teitä ajelin niin pystyy vertaamaan. Tosin lämpötila vaikuttaa vähän rengasmeluun jos ollaan lähempänä 12 C kun 20 C. Ei mikään kiva ja oma vaikuttaa luksusristeilijältä verrattuna tuohon uuteen FL mallin rengasmeluun. En tosin ole ajanut niitä muita kun tuon yksilön. 
Hieman ihmetyttää. Tulee väistämättä mieleen vuosituhannen alku kun minulle sattui parikin kertaa niin, että facelift-malli oli selvästi meluisampi kuin pre-FL-malli ilman mitään päällepäin näkyvää syytä. Kumpikaan ei ollut Skoda.

Kehitin siitä Paranoidin soidessa salaliittoteorian, joka saattaa mennä samaan kategoriaan kuin JFK:n salamurha tai kuulentojen lavastus, mutta kerron silti.

Silloin kun uusi automalli tulee markkinoille, sitä koeajetaan ja testataan erittäin paljon alan lehdissä ja mediassa yleensä. Silloin suuri yleisö muodostaa melikuvan ko. autosta ja siksi myös valmistaja panostaa siinä vaiheessa enemmän.

Sitten automalli tulee ns. lypsylehmävaiheeseen, jolloin sen tehtävänä on takoa valmistajalleen rahaa. Ostajien mielenkiintoa pidetään yllä sellaisilla uudistuksilla, jotka on helppo silmin havaita (muutokset ulkonäköön ja varusteluun), mutta vastaavasti karsitaan kustannuksia sellaisista paikoista, joita silmällä ei heti näe. Esim. äänieristys.

Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

tet

Lainaus käyttäjältä: Seva - 11.09.17 - klo:11:20
...
Sitten automalli tulee ns. lypsylehmävaiheeseen, jolloin sen tehtävänä on takoa valmistajalleen rahaa. Ostajien mielenkiintoa pidetään yllä sellaisilla uudistuksilla, jotka on helppo silmin havaita (muutokset ulkonäköön ja varusteluun), mutta vastaavasti karsitaan kustannuksia sellaisista paikoista, joita silmällä ei heti näe. Esim. äänieristys.

Laitetaan lisää salaliittoteoriaa jatkeeksi... :)

Ã,,änieristys on facelift-mallin karsintalistalla senkin takia, jotta seuraavan oikeasti uuden mallin tullessa saadaan taas autolehtien koeajajat hehkuttamaan, kuinka uuden mallin äänieristys on parantunut edeltäjään verrattuna. ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

BMF

Oma fl rs ainakin on hiljaisempi kuin vanha ocu III 2013 elegance. Eipä siellä vanhassakaan sitä äänieristettä liiemmin ollut... Suurin muutos äänimaailmaan tuli taka-akselista joka on nykyisessä monivarsituennalla ja vanhassa oli se köyhän miehen "kuminabasso" yhdystukiakseli, joka oli varsinkin mukulakivillä ja soratiellä karmean kuuloinen. Toki monivarsituenta on ollut aiemminkin saatavilla...

Renkaista kantautuva ääni on samaa luokkaa molemmissa. Ei itseäni ole onneksi häirinnyt.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Seva

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.09.17 - klo:11:50
Laitetaan lisää salaliittoteoriaa jatkeeksi... :)

Ã,,änieristys on facelift-mallin karsintalistalla senkin takia, jotta seuraavan oikeasti uuden mallin tullessa saadaan taas autolehtien koeajajat hehkuttamaan, kuinka uuden mallin äänieristys on parantunut edeltäjään verrattuna. ;)
Jatkanpa vielä itse aloittamaani salaliittokeskustelua. Käväisin Opel-forumilla ja sieltä löytyi sellainen tieto, että kun nykyinen Astra tuli markkinoille v. 2015 niin vuoden 2016 aikana siitä on poistettu vakiovarusteena ollut Acoustic Pack, joka piti sisällään mm. konepellin äänieristeen sekä lisäeristeitä alustan puolelle. Että sillä lailla.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Ambientti

Joo tuo on ihan normaalia muillakin merkeillä. Eräällä ruotsalaisella merkillä hävisi samasta mallista faceliftin myötä äänieristyksen lisäksi mm. vasemman jalan lepuutustuki manuaalivaihteisesta autosta, sekä takapenkin isofixin luukku jolloin penkkiä joutuu painamaan todella paljon lyttyyn jotta isofixin saa kiinni, ja vielä puolinahkapenkeissä nahkan osuus väheni todella paljon, sekä takakontissa sidontapisteiden määrä väheni.

Trackpad

Olikos kukaan laittanut spacereitä FL RS:ään? Takana jää noin 10mm sisään ja edessä noin 20mm. Kellään jo fiksua komboa tiedossa? Itsellä mielessä Eibach 11mm taakse ja 20mm eteen...

Octavist

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 12.09.17 - klo:16:17
Olikos kukaan laittanut spacereitä FL RS:ään? Takana jää noin 10mm sisään ja edessä noin 20mm. Kellään jo fiksua komboa tiedossa? Itsellä mielessä Eibach 11mm taakse ja 20mm eteen...


Tuossa kyllä muuttuu ajo-ominaisuudet jo aika rajusti, ainakin kääntösäde parkkipaikoilla kasvaa.

En kyllä itse mieltäisi, että etupyöriä tarvitsisi saada noin paljon ulos. Itselleni tulee alle ET 45 8" jolla vanne tulee ulos n. 12 mm enemmän kuin vakio  mutta vanteen keskiosa tulee vain 6 mm ulommaksi.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 12.09.17 - klo:16:17
Olikos kukaan laittanut spacereitä FL RS:ään? Takana jää noin 10mm sisään ja edessä noin 20mm. Kellään jo fiksua komboa tiedossa? Itsellä mielessä Eibach 11mm taakse ja 20mm eteen...

eikös tässä Fl mallissa ole vaan noita takavanteita tuotu hiukan ulommas?
2014 mallissa oli ainakin sopiva kun laittoi noille vakio 18" gemineille eteen 15mm ja taakse 20mm lätyt..

Pumpeli

minkälaisia tilausaikoja muuten tällä hetkellä on räsille?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy