Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 30.05.17 - klo:22:56
Raideleveys takana kasvoi faceliftissä jos sitä tarkoitat.

Jep, eli en kuvitellut.

Petunet

Muistaakseni takaraideleveys kasvoi RS:ssä 30mm, muissa malleissa 20mm aiempaan verrattuna.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

ixus

Huomasin että kun autosta on poistumassa niin näyttöön tulee ilmoitus että valot sammuvat 30minuutin kuluttua. en muista tuollaista aikaa aikaisemmin nähneeni, onko tuo jossain auton valikoista säädettävissä.?


Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 31.05.17 - klo:07:22
Muistaakseni takaraideleveys kasvoi RS:ssä 30mm, muissa malleissa 20mm aiempaan verrattuna.

Facelift RS riittää siis tulevaisuudessa 5-10mm levikepalat eteen sekä taakse niin auto näyttää just passelilta :D

b1mpo

Kuinka tuollaiset levikepalat keskittävät kun navan huuli ei ota vanteeseen ja noin ohutta pultattavaa ei löydy?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05


BMF

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 06.06.17 - klo:12:37
Å KODA OCTAVIA COMBI RS 245 - footage

! No longer available

Å KODA OCTAVIA RS 245 - footage

! No longer available

Vau... 99.9% sama ulkoa päin kuin loputkin rs-mallit (huom! mustat pakoputken "jatkeet").  8)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

ram1

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 05.06.17 - klo:07:20
Kuinka tuollaiset levikepalat keskittävät kun navan huuli ei ota vanteeseen ja noin ohutta pultattavaa ei löydy?
Jos ei suorasovitevanne, niin saa myös pienempiä keskittäviä, mutta 5mm keskittyy vielä normaaliin tapaan, koska navan huuli yleensä 8-14mm riippuen autosta. 10mm ylöspäin saa taas keskittäviä missä spacerin olake keskittää. Pultattavat yleensä 20mm ylöspäin. Itsellä edessä 10mm ja takana 12mm keskittävät. Edessä kiikunkaakun että toimii ilman navan hiomista.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

splitxyz

Joku tyhmälle neuvomaan mikä kytkin systeemi on nykyisissä DSG vaihteistoissa = märkä/kuiva tms. Esim. RS malli missä 6 v DSG ja 1.0 DSG missä 7 v. Lisäksi löytyy "uusi" 7 v DSG mikä tuli Golf R ja Audi S3, mikä niissä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.


splitxyz

Piti silmä ottaa käteen kun en ensin ymmärtänyt, luin mukamas tekniset tiedot. Nyt vasta meni jakeluun. Kiitos.  :)
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.06.17 - klo:13:43
Jos ei suorasovitevanne, niin saa myös pienempiä keskittäviä, mutta 5mm keskittyy vielä normaaliin tapaan, koska navan huuli yleensä 8-14mm riippuen autosta. 10mm ylöspäin saa taas keskittäviä missä spacerin olake keskittää. Pultattavat yleensä 20mm ylöspäin. Itsellä edessä 10mm ja takana 12mm keskittävät. Edessä kiikunkaakun että toimii ilman navan hiomista.

Vakiovanteeseen ei toimi 5mm spaceri keskittävästi, on kokeiltu. Myöskin olakkeellinen 12mm keskittävä trumppaa navan. 14mm keskittävä vakiokeskirei'ällä voisi toimia, tai siitä suurempi. Puhun siis pulttaamattimista vakio keskiröörillä olevista spacereista vakiovanteisiin nähden. Vakiovanteissa on aika loiva keskirei'än navalle nousu, joka vie jonkun millin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ram1

#7152
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 11.06.17 - klo:00:40
Vakiovanteeseen ei toimi 5mm spaceri keskittävästi, on kokeiltu. Myöskin olakkeellinen 12mm keskittävä trumppaa navan. 14mm keskittävä vakiokeskirei'ällä voisi toimia, tai siitä suurempi. Puhun siis pulttaamattimista vakio keskiröörillä olevista spacereista vakiovanteisiin nähden. Vakiovanteissa on aika loiva keskirei'än navalle nousu, joka vie jonkun millin.
Itsellä on toiminut 5mm, 10mm ja 12mm. 5mm oli RsI:ssä edessä kun oli pakko tietyistä syistä. Nyt Bemussa 10/12 ja toimii, mutta edessä kiikunkaakun. Autoissa tosin on eroja eikä mitään yleispätevää ohjetta sinällään löydy mittaamatta. Mutta jos napa esim 10mm, niin silloin myös 10mm spacerin pitäisi toimia, mutta parempi olisi jos pari milliä olisi lisää. Vageissa tuo navan osuus taitaa monissa olla kyllä 14mm, eli pienin keskittävä 15mm. Sinällään tuollainen 5mm lätty kyllä aivan turha, jos nyt ei sellaisia ongelmia ettei vanne mahdu sisäpuolelta pyörimään.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jomppa

Tuli käytyä viikonloppuna koeajamassa uutta Räsää. Omana toimii Octavia III räsä bensa/man. Koeajettu yksilö oli vastaavanlainen. Mitä nyt ensi töikseen näki, niin oli se uusi keula tottakai. Minun mielestäni alkoi silmä siihen tottumaan (koe ajo yksilö oli black paketilla), näytti jopa ihan hyvältä. Takaa pidän uudesta RS:tä enemmän mitä vanhasta (uudet umpiot).

Heti kun aukaisi kuskin puolen oven niin huomasin nämä hienot Alcantara penkit. On kyllä ehdottomasti hienommat mitä omassa autossani (oli myös itse ajossa tukevammat). Oviverhoiluissa en nähnyt mitään eroa omaani nähden. Sitten silmiini osui tämä uusi ratti, jota tietysti käytettiin jo Octavia III, mutta ei näissä alkupään versioissa, mikä esim. meikäläisellä on. Ratti oli kyllä ehdottamasti plussaa pyöreään rattiinii verrattuna, tuo vähän sporttisuutta. Kosketusnäyttö näytti kans hieman laadukkaammalta, vaikka tässä se karvalakki näyttö olikin (omassani myös). Cantoneita tuli myös testattua, mutta ei ole minun mielestä juuri mitään eroa peruskajareihin nähden. En laittaisi rahaa tähän.

Koeajoyksilön auto oli varustettu 19' renkailla, omassani 18' geminit. Ajossa kuitenkin huomasin, että auto ei tunnu lähellekkään yhtä kovalta kaikissa tien epätasaisuuksissa kuin omani. Myös rengasmelu oli pienempi vaikka koeajo autossa oli isommat renkaat.

Kytkin uudessa RS:ssä on tehty pehmeämmäksi. Ajotuntuma on myös edelliseen Räsään nähden säilynyt samana (eli hyvä). En kyllä huomannut tätä 10 hevosvoiman lisätehoa. Testasin ilman luistonestoa ja luistoneston kanssa, ei juurikaan eroja. Sen kyllä huomasi heti, ettei tämä uusi Räsä ole yhtä levoton kiihdytyksessä menemään puolelta toiselle, mitä vanha.

Ihan ok paketti kokonaisuudessaan. Oisin halunnut testata automaattia, mutta joutui tyytymään manuaali koeajoon. Ehkä eniten silti jää puuttumaan ne pakoäänet putkistosta, sitä eniten kaipaan myös omassa autossani. Golf GTI:tä tai Golf R:ää olisi mukava päästä kokeilemaan, että onko niissä sama tylsä fiilis kuin Octavioissa. Mitä nyt uusia R-vertailuja on katsonut youtubesta, niin vaikuttaa nämä Golf R -14 mallista eteenpäin varteenotettavilta vaihtoehdoilta korvaamaan meikäläisen Octavian tai sitte pitää ruveta asentelemaan takapönttöä, jotta saa enemmän sportti fiilistä  8)

ps. päristintä kun en halua

BMF

Viitsittekö laittaa omia vinkkejä tablet telineelle auton penkkiin. Tässä kun ei ole erillistä niskatukea niin joutuu jonkun remmipatentin tekemään. Saisi naperon viihtymään takapenkillä helpommin. Onko muilla millasia patentteja?
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

b1mpo

Joku pipo ja siihen teline integroituna. Nopea laittaa ja ottaa pois.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

sakke

III Rs olisi hakusessa ehkä jopa tarkemmin määriteltynä tämä yksilö https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/8892191

En laiskuuttani jaksanu alkaa lukemaan koko RS ketjun yli 200 sivua läpi tai viat ja murheet ketjun 146 sivua joten kysytään kun ei oikein kokemusta uudemmista ole edellinen auto oli luotettava 1.9dti II Octavia josta tosin taival loppui veivin katkeamiseen.

Miten yleinen näissä on niin sanottu "moottorin jäätymis" ongelma? Mites tuo DSG onko ongelma kohtia? Tai jotain muita yleisiä ongelmia vai olisko jopa luotettavia kilometrejä edessä.

Bensan ja dieselin välillä kovastikkin pähkäilty taloudellisuuden suhteen ei ole merkitystä kumman valitsee, kun 25k km/ vuosi niin mennään kuiluissa kuitenkin niin pieni ero. Että täysin luotettavuus ratkaisee


Ambis

sakke: Mieti tarkkaan ostaakko uusi auto vai käytetty. Hintaeroa ei ihan kamalasti tule, ottaen huomioon täyden takuun sekä esim. tuossa tapauksessa 85tkm vähemmän ajokilometrejä.
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

northrob

Lainaus käyttäjältä: Ambis - 06.07.17 - klo:23:37
Hintaeroa ei ihan kamalasti tule
Konfiguraattorilla uusi vastaava on noin 9000 â,¬ kalliimpi (+ talvirenkaat +odotusaika). Paljon vai vähän  ::)
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: northrob - 07.07.17 - klo:10:15
Konfiguraattorilla uusi vastaava on noin 9000 â,¬ kalliimpi (+ talvirenkaat +odotusaika). Paljon vai vähän  ::)
Kalliiltahan tuo vaikuttaa, jos kahdessa vuodessa ja 85tkm ajetussa autossa hinta on laskenut vain 9000â,¬, jos kerran uuden vastaavan hinta on 39000â,¬.

Ambis

Odotusajan ei luulisi olevan ongelma, kun autoliikkeillä on noita kyllä jonkinverran lattiallakin.

Saa olla aika tosi tarkat speksit ettei mistään löydy sopivaa.

Vanhemmissa malleissa kannattaa tarkistaa että niissä on se hitusen suurempi näyttö, oliko 6,5". Se vanhempi pienen pieni näyttö on ihan superkökkö.

Myös Carplay(paljon kokemusta)/Android autoa(ei kokemusta) kandee ehdottomasti olla. Toimii kun junan vessa.
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

BMF

Lainaus käyttäjältä: Ambis - 07.07.17 - klo:12:12
Vanhemmissa malleissa kannattaa tarkistaa että niissä on se hitusen suurempi näyttö, oliko 6,5". Se vanhempi pienen pieni näyttö on ihan superkökkö.

Myös Carplay(paljon kokemusta)/Android autoa(ei kokemusta) kandee ehdottomasti olla. Toimii kun junan vessa.

Entä jos se ratkaiseva asia on nuo nettiautolinkin mustan batman auton vanteiden keskiön batman logot  ;D

Vanha 5,8 tuumanen bolero oli kyllä säälittävä kun tähän 8" uuteen vertaa että jos uutta ostat niin ainakin tämä on jo huomattava parannus.

Android auto toimii kuin riuku. Toki virallinen suomituki ei vielä ole käytössä mutta saa ladattua muualta ja toimii suht hyvin.

Mutta joo kannatta ottaa uudessa autossa huomioon myös että saat lisäkarkkeja mitä ei välttämättä vanhassa ollut. Ledit on ihan toimivat ajovaloina, peruutuskamera (en tiedä onko vanhassa) jne... Alcantara sporttipenat on mahtavat (on kyllä lisävaruste mutta ei saanut vanhaan malliin.). Toki jos uusi facelift malli näyttää omaan silmään urpolta niin kaupantekohan tyssää jo siihen.

Itse en hanki käytettyä DSG autoa ikinä vaikka uutena mielelläni semmoisen otankin. Sitä ei tiedä mikä bensalenkkari bätmänlogoautolla on aiemmin ajellut...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: BMF - 07.07.17 - klo:12:21
Entä jos se ratkaiseva asia on nuo nettiautolinkin mustan batman auton vanteiden keskiön batman logot  ;D

Vanha 5,8 tuumanen bolero oli kyllä säälittävä kun tähän 8" uuteen vertaa että jos uutta ostat niin ainakin tämä on jo huomattava parannus.

Android auto toimii kuin riuku. Toki virallinen suomituki ei vielä ole käytössä mutta saa ladattua muualta ja toimii suht hyvin.

Mutta joo kannatta ottaa uudessa autossa huomioon myös että saat lisäkarkkeja mitä ei välttämättä vanhassa ollut. Ledit on ihan toimivat ajovaloina, peruutuskamera (en tiedä onko vanhassa) jne... Alcantara sporttipenat on mahtavat (on kyllä lisävaruste mutta ei saanut vanhaan malliin.). Toki jos uusi facelift malli näyttää omaan silmään urpolta niin kaupantekohan tyssää jo siihen.

Itse en hanki käytettyä DSG autoa ikinä vaikka uutena mielelläni semmoisen otankin. Sitä ei tiedä mikä bensalenkkari bätmänlogoautolla on aiemmin ajellut...
Pakko heittää kyssäri tähän ;D  mikä on bensalenkkari? Itselle ihan uusi sanonta :P

sakke

Batmobiili saa jäädä kauppaan sen verran heikko oli vaihtoautosta hyvitys tarjous heti alkuunsa.

Mielestäni 9000â,¬ - 10 000â,¬ on aika paljon kalliimpi 2 vuotta uudemmasta autosta joo onhan siellä takuut ja paranneltuja varusteita vastassa ja uus facelift ei ainakaan omaa silmää miellytä alkuunkaan keulasta.

Nettiauto on melko koluttu ja dieseli versiota pitäisi käydä varmaan ensiviikolla kokeileen https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/8653635

Ambientti

Tuossa valkoisessa on just tuo pikkubolero. Ei se koko niinkään mutta se resoluutio on niin surkea että kaikki grafiikka ja varsinkin tekstit on aika karun näköistä.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: sakke - 07.07.17 - klo:12:54
Batmobiili saa jäädä kauppaan sen verran heikko oli vaihtoautosta hyvitys tarjous heti alkuunsa.

Mielestäni 9000â,¬ - 10 000â,¬ on aika paljon kalliimpi 2 vuotta uudemmasta autosta joo onhan siellä takuut ja paranneltuja varusteita vastassa ja uus facelift ei ainakaan omaa silmää miellytä alkuunkaan keulasta.

Nettiauto on melko koluttu ja dieseli versiota pitäisi käydä varmaan ensiviikolla kokeileen https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/8653635
85tkm ajetusta 2 vuotta vanhasta pitäisi hinnan tippua reilusti yli 10t.
Mutta joo, kannattaa miettiä onko dieselille tarvetta. Itse en enää moista ostaisi.

Ambis

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 07.07.17 - klo:13:33
Tuossa valkoisessa on just tuo pikkubolero. Ei se koko niinkään mutta se resoluutio on niin surkea että kaikki grafiikka ja varsinkin tekstit on aika karun näköistä.

Lisäksi kun sitä koeajoautoissa scrollasi, niin se repeilee rumasti se ruudun grafiikka sillon kun joku lista liikkuu. Siinä päivitetyssä ei vastaavaa ole.
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

PV

Onko kenelläkään mitään tarkempaa tietoa, paljonko 5E0 601 025 BD JX2   7,5Jx19 ET51 "Xtreme 19 black" vanteet maksaisi tilata jälleenmyyjän kautta uutena? Tekis mieli siirtää nuo nykyiset Gemini -kesävanteet talvikäyttöön ja ostaa noi tilalle.  :P
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

Hemi

Lainaus käyttäjältä: PV - 09.07.17 - klo:19:10
Onko kenelläkään mitään tarkempaa tietoa, paljonko 5E0 601 025 BD JX2   7,5Jx19 ET51 "Xtreme 19 black" vanteet maksaisi tilata jälleenmyyjän kautta uutena? Tekis mieli siirtää nuo nykyiset Gemini -kesävanteet talvikäyttöön ja ostaa noi tilalle.  :P

Suomen hinnoista en tiedä, mutta nämä Saksan hinnat on ainakin suuntaa-antavia. Sivun kaksi viimeistä on kyseisiä vanteita
https://www.skodaautoteile.de/shop/skoda-felgen/19/
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI 2017 FL

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: PV - 09.07.17 - klo:19:10
Onko kenelläkään mitään tarkempaa tietoa, paljonko 5E0 601 025 BD JX2   7,5Jx19 ET51 "Xtreme 19 black" vanteet maksaisi tilata jälleenmyyjän kautta uutena? Tekis mieli siirtää nuo nykyiset Gemini -kesävanteet talvikäyttöön ja ostaa noi tilalle.  :P

Superskoda myy 19" orkkis vanteita alta 800â,¬ !!
http://www.superskoda.com/Skoda/Wheels/19%C2%B4-wheel-set-XTREME-original-Skoda-Autoas

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy