Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 03.01.17 - klo:17:46
Ohjekirja kertoo näin:
Auton akun varaustilan näyttö
Lue ja huomioi ensin alustavat tiedot ja turvaohjeet sivulta 9.
› Katkaise virta.
› Pidä näppäintä 6 » Kuva 2 sivulta 9 painettuna, kunnes näytölle tulee teksti
Battery status (akun tila) tai BATTERY SOC (akun lataustila).
› Vapauta näppäin 6 , jolloin näytetään auton tämän akun varaustilaa %-arvona. 

Näppäin 6 on siis 0.0 / Set nappi mittariston keskellä.
Omassa autossa tuo näyttää aina 80%, joten en tiedä miten luotettava tuo on :)

Kiitos! En tiedä miten tuo lipsahtanut ohi ohjekirjassa. Pitää käydä kokeilemassa mitä omassa näyttää.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 03.01.17 - klo:18:24
Kiitos! En tiedä miten tuo lipsahtanut ohi ohjekirjassa. Pitää käydä kokeilemassa mitä omassa näyttää.

Ei toimi ainakaan enään my16 malleissa! Tulee ainoastaan viivat näkyviin! Poistettu näissä uudemmissa käytöstä,kun oli niin epätarkka toi mittaus..

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 03.01.17 - klo:19:02
Ei toimi ainakaan enään my16 malleissa! Tulee ainoastaan viivat näkyviin! Poistettu näissä uudemmissa käytöstä,kun oli niin epätarkka toi mittaus..

Näin näyttää olevan, ihmettelin miksi näyttää vaan viivaa. Sain paineltuani nappia sieltä myös 0 % näyttöön mikä ei voi pitää paikkaansa :) Niin ja kyseessä SOC ---- % näyttämä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 03.01.17 - klo:23:59
Näin näyttää olevan, ihmettelin miksi näyttää vaan viivaa. Sain paineltuani nappia sieltä myös 0 % näyttöön mikä ei voi pitää paikkaansa :) Niin ja kyseessä SOC ---- % näyttämä.

Tuolta löytyy vanha kuittini asiaan...mulla näkyi vain viivat kunnes lanppu syttyi.
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=15731.msg544976#msg544976

Virtojen katkaisun jälkeen on siis Pari sekkaa aikaa painaa sitä "0.0/set" nappulaa.
Onks 0% sama ku Akku puuttuu...? :D
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 04.01.17 - klo:19:37
Tuolta löytyy vanha kuittini asiaan...mulla näkyi vain viivat kunnes lanppu syttyi.
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=15731.msg544976#msg544976

Virtojen katkaisun jälkeen on siis Pari sekkaa aikaa painaa sitä "0.0/set" nappulaa.
Onks 0% sama ku Akku puuttuu...? :D

Itse en ainakaan saa muuta näkyville kuin SOC --- % tai virrankatkaisun 2 sekunnin sisään SOC 0 %, ei varmaan ole lainkaan akkua! Onpa hassua. Olen sitä kokeillut muutaman kerran ja aina sama näyttämä. Hyvin käynnistyy, ei nollassa akun varaus voi olla  ;D.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Daatta

Minulla tuo SOC näyttää 80% lähes aina. Varmempi tapa mitata varausta olisi Ctek akkutesteri;

http://www.motonet.fi/fi/tuote/455569/CTEK-Akkutesteri-12V-M8-rengasliittimet

Löytyy myös tuollainen testeripaneeli, jonka voi asentaa "huomaamattomaan" paikkaan kojetaulun alle tms. ja ladata akun konepeltia avaamatta.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/455584/CTEK-Akkutesteripaneeli-12V-M8-paat33m-johto

Tai sitten Bluetooth anturi ja puhelimeen sovellus:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/455626/CTEK-BatterySense-CTX

TM on tuon testannut ja todennut toimivaksi, kunhan ei aja akkua tyhjäksi nopeassa tahdissa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Peke

Nyt on uusi RS ajossa ja yksi kysymys nousi heti ylitse muiden; missä on auton huoltovihko? Tai se on varmaan mallia SÃ,,HKÖINEN mutta mistä saa perinteisen vihkosen? Tarkoitus kun ei todellakaan ole maksaa merkkiliikkeelle tunaroinnista.
Mistäs Webastoa voi ohjata/ajastaa?
Muuten kyllä vaikuttaa loistopelille.  8)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

JS-Tuning

Huoltovihkoa et taida saada mistään. 2v/30tkm on huoltoväli niin ei se varmaan kalliiksi tule huollattaa niillä tunareilla? Auto ei teillä kauaa varmaan vanhene? :)

Webaa ohjataan ilmastoinnin setup painikkeen takaa. Sit koskeutusnäytöstä alhaalta keskeltä painat ja sieltä pääset säätöihin.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Peke - 05.01.17 - klo:21:02
Nyt on uusi RS ajossa ja yksi kysymys nousi heti ylitse muiden; missä on auton huoltovihko? Tai se on varmaan mallia SÃ,,HKÖINEN mutta mistä saa perinteisen vihkosen? Tarkoitus kun ei todellakaan ole maksaa merkkiliikkeelle tunaroinnista.
Mistäs Webastoa voi ohjata/ajastaa?
Muuten kyllä vaikuttaa loistopelille.  8)

Liki kaikki  korjaamot pääsevät leimaamaan sähköisen huoltokirjan, ei se ole vain merkkiliikkeen yksinoikeus. Toki nämä virolaisten ja turkkilaisten " kuiti, mika se ole, ma ei tieta ? " paikat ei moista pysty tekemään . Esimerkiksi kaikki nämä Autoasi , Evacar ym ketjut kyllä saavat hoidettua homman
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Peke

Ahaa no sit pitääpä kysyä tutulta korjaamolta, et onnistuuko. Merkkiliikkeeseen en autoa enää vie kuin "pakosta". Niin vitusti on huonoja kokemuksia, ettei mitään rajaa. Mä uskon vähemmälläkin. :)
Kyllä tuota on tarkoitus pitää useampi vuosi ja huollot tehdään joka tapauksessa kerran vuoteen. Ei 30tkm mukaan.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Killer

Kyllä on paljon parempia lämpiämään RS vrt Passatit esim 3C ja B7 jotka viimeksi meillä oli.
3C ei lämmenny enää kunnolla -20 pakkasessa jos ei ollut maskisuojia, B7 sama homma -25:ä ilman webaston käyttöä.
RS lämpiää -26 pakkasessa ihan normaalilämpöiseksi maantieajossa ilman viimasuojia, -32 ei enää lämpiä ainakaan kaupunkiajossa ja lyhyessä maantieajossa.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

kaide

Lainaus käyttäjältä: Peke - 06.01.17 - klo:02:04
Ahaa no sit pitääpä kysyä tutulta korjaamolta, et onnistuuko. Merkkiliikkeeseen en autoa enää vie kuin "pakosta". Niin vitusti on huonoja kokemuksia, ettei mitään rajaa. Mä uskon vähemmälläkin. :)
Kyllä tuota on tarkoitus pitää useampi vuosi ja huollot tehdään joka tapauksessa kerran vuoteen. Ei 30tkm mukaan.

Takuukorjauksissa joudut kuitenkin merkkiliikkeessä käymään ;-) Tai no, ehkä ne lastentaudit on jo saatu karsittua , luulisi ainakin ettei enää neljäntenä tuotantovuotena tarvitse käydä 4 kertaa vuodessa  vaihdattamassa sitä sun tätä
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Peke

Saapa nähdä, itse veikkaan että tuo tulee toimimaan hyvin. Ainakin sen 2 vuotta. :D
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9


Jupezku

Oma yhteiselo MY15 Bensa DSG RS Combi:n kanssa on päättymässä. Taivalta taittui n. 55tkm. Varsin tyytyväinen olin autoon kaikinpuolin. Värinä Candy White, joka oli tarkoitus teippauttaa. Se jäi teipparin kiireiden takia tekemättä. Puhdashan tuo ei ollut ikinä.  ;D

Alusta RS-tyyliin varsin pintakova omaan makuun hitaassa kaupunkipyörityksessä. Mutkaisilla kyläteillä se sitten toimikin varsin mallikkaasti, niitä tuolla pääasiassa tulikin ajeltua, kun maaseudulla asutaan. Kulutus pyöri tasaisesti 8-9 tienoilla. Kauheasti mitään pahaa sanottavaa ei jäänyt mieleen. Halvan laadun huomaa etenkin penkeissä, jotka on 2 vuoden käytön jälkeen kulunut yhtä paljon kuin meidän kakkosautona olevan 10-vuotiaan E-Mersun penkit.

Takuukorjauksia tehtiin kanssa jonkinverran:
- Aurauskulmat (meni alkuun kuin ajokoira)
- Ensipakkasilla oli vuotanut jäähdytysnesteet pihalle, tarkkaa selvitystä en saanut mikä vuosi.
- Koiraverkko oli maalattu ruosteen päälle ja maali lohkeili isoina paloina pois. Uusi tilalle.
- A- Pilarin verhoilu tippui, tehtaalla oli jäänyt puolet kiinnikkeistä laittamatta.
- Kojetaulun resonointeja fiksailtiin pariin otteeseen ennenkuin asettui
- Kuljettajan penkinlämmitin poltti verhoiluun reiän. Lämppäri ja verhoilut meni uusiksi.
- Molempien puolien ulos taittuvat peilit kangertelivat ja narisi. Rungot vaihdettiin uusiin.

Nämä kaikki oli ensimmäisen 10tkm aikana. Sen jälkeen onkin menty ilman mitään ongelmia.

Kaikki huollot ja fiksaukset myyjäliike hoiti todella asiallisesti ja kiitettävällä aikataululla. Sen verran tyytyväinen olen tuotteeseen, että samassa merkissä pysytään jatkossakin. Piennennetään vaan vähän hiilijalanjälkeä.  ::)

Peke

Pintakova? :o Minusta nyt RS tuntuu 225/45 17 kumeilla uskomattoman(RS:ksi) pehmeältä ja mukavalta. ;D
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

teräksenharmaa

Pintakova alusta oli omasta mielestäni yksi RS:n isoimpia ongelmia.

b1mpo

Minusta vakio rs tdi alusta oli varsin toimiva normiajoon ja vähempi pintakova, kuin vakio octavian, aivan kuten nykyinen sporttialusta. Olisikohan ollut joku halpa alustasarja?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

teräksenharmaa

Kyllä se ihan vakioalustalla oli aivan riittävän epämukava. Ei olisi tullut mieleenkään maksaa enemmän lisäepämukavuudesta. Vertailussa Passatin säätyvään alustaan hieman korkeammilla renkailla mukavuudesssa tulee takkiin isosti.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Peke - 26.01.17 - klo:18:52
Pintakova? :o Minusta nyt RS tuntuu 225/45 17 kumeilla uskomattoman(RS:ksi) pehmeältä ja mukavalta. ;D

Samoilla linjoilla. Hieman makuasia mikä on pintakova ja mikä ei. Omasta mielestäni 225/45/17 renkailla aika mukava verrattuna 18'' tai 19 tuumaisiin. On ollut erilaista peliä 225/45/17 renkailla ja en tiedä ovatko olleet Räsää mukavampia ja hiljaisempia. Ilmanpaineet vaikuttavat yllättävän paljon pintakova tunteeseen esim. 2.2 vs 3.0, myös ulkolämpötila vaikuttaa. Ei paha kun paineet alle 2.4 baria. MY14 oli Dunlopeilla jotka selvästi Pirellejä (MY16) äänekkäämmät ja kovemmat kesärenkaat, ainakin omasta kokemuksesta. Toki alustaa voi sanoa jossain määrin pintakovaksi, kun ei sitä saa enempää säädettyä vakiona ilman DCC:tä, itseäni se ei haittaa.   
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Peke

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 03.01.17 - klo:18:24
Kiitos! En tiedä miten tuo lipsahtanut ohi ohjekirjassa. Pitää käydä kokeilemassa mitä omassa näyttää.

Mä en saa näkymään mitään ton napin painamisella MY17:ssa. :(
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Jupezku

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 27.01.17 - klo:00:12
Samoilla linjoilla. Hieman makuasia mikä on pintakova ja mikä ei. Omasta mielestäni 225/45/17 renkailla aika mukava verrattuna 18'' tai 19 tuumaisiin. On ollut erilaista peliä 225/45/17 renkailla ja en tiedä ovatko olleet Räsää mukavampia ja hiljaisempia. Ilmanpaineet vaikuttavat yllättävän paljon pintakova tunteeseen esim. 2.2 vs 3.0, myös ulkolämpötila vaikuttaa. Ei paha kun paineet alle 2.4 baria. MY14 oli Dunlopeilla jotka selvästi Pirellejä (MY16) äänekkäämmät ja kovemmat kesärenkaat, ainakin omasta kokemuksesta. Toki alustaa voi sanoa jossain määrin pintakovaksi, kun ei sitä saa enempää säädettyä vakiona ilman DCC:tä, itseäni se ei haittaa.

Omat ajelut pääasiassa 20 vuotta sitten asfaltoitua kylätietä mitä paikkailtu enemmin ja vähemmin sieltä täältä. Verrokkeja ei Skodista löydy, mutta toisessa autossamme E-srj MB uria ja monttuja ei edes huomaa. RS kertoo kyllä jokaisesta. Mitään alustasarjaa autoon ei ole asennettu vaan perus alusta mitä tehtaalta tullessa saa. Kesällä alla 18" kumit 2.6 paineilla. Talvirenkailla 17" Nokian kitkoilla kulku on jonkin verran mielyttävämpää. Toki korkea rengas tekee sitten ajosta vähän "letkumpaa".

En sano, että alusta huono olisi. Kunhan mainitsin, että omaan makuun hieman pintakova. Kuitenkin kyse käyttöautosta eikä mistään ratapelistä. Tuohan se tietty RallySport fiilistä, kun mukulakivikadulla sietää ajaa 10kmh.  ;D

b1mpo

Pitää muistaa, että painoero on melkoinen mersun ja skodan välillä. Se vaikuttaa kummasti pintakovuuteen. Myöskin renkailla on merkitystä. Mersun hinta, pyöräntuenta, sekä pyörien "eristys" korista ja yleinen eristys ovat aivan eri maailmasta.

Itse kun vertasin taannoin omaa "sporttia" 16" renkailla kaverin 330e m-sporttiin 18" pyörillä, oli bemarin ulosjousto järkyttävä takapäässä ja alusta ihmeellisen pintakova, ei siis yhtään mukava. Melutasotkin oli eri tasolla omista kitkoista ja kaverin nastoista johtuen. Auto oli hyvä, muttei minun makuuni, varsinkaan alustaltaan, joka oli pettymys aiempiin ajamiini m-sport alustalla varustettuihin bemareihin verrattuna. Se takaiskarin liian nopea ulosjousto oli häiritsevä jääden päällimmäisenä mieleen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Peke - 27.01.17 - klo:07:29
Mä en saa näkymään mitään ton napin painamisella MY17:ssa. :(

Epäilen että kyseinen toiminto poistettu kun ei näytä kun "mututuntumia".
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

MTSI

Å KODA OCTAVIA RS 245 â€" premiere of the high-performance sportster new to the model range
› Power output of the new 2.0 TSI turbocharged petrol engine increases to 180 kW (245 PS)
› Top speed of 250 km/h and acceleration from 0 to 100 km in 6.6 seconds
› The VAQ limited-slip differential provides the ultimate driving experience
› With 7-speed DSG transmission for the first time
› All-round talent in a sporty design with distinct front section
› Pioneering infotainment and driver assistance systems
› ŠKODA Connect with mobile online services
› World premiere at the Geneva International Motor Show

https://media.skoda-auto.com/en/_layouts/Skoda.PRPortal/homepage.aspx


SKODA

BMF

#7045
Ohhoh. No toivottavasti eivät tuota dieseljuhtaa päivitä ettei tarvi mennä omaa tilausta muuttamaan  8)

Eli sama 2.0 bensakone kuin vanhatkin rs tsi:t ,mutta kovemmat viritykset ja tämän sallii uudistettu enemmän vääntöä kestävä 7-vaihteinen dsg vaihteisto. Vääntöä lisää 20Nm. Eipä tuossa hirveästi lisää ole kun cuprankin saa jo 300 heppasena.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

splitxyz

Kävikö niin että Seat (Leon Cupra) sai tyytyä ns. vanhaan DSG laatikkoon jos Skodaankin tulee uusi 7 DSG mikä on Audi S3:ssa ja tulevassa facelift Golf R:ssä? Hyvä juttu että laatikko päivittyy. Eikö "tavallisessa" RS:ssä ole 6 DSG?
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

BMF

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 03.02.17 - klo:12:34
Kävikö niin että Seat (Leon Cupra) sai tyytyä ns. vanhaan DSG laatikkoon jos Skodaankin tulee uusi 7 DSG mikä on Audi S3:ssa ja tulevassa facelift Golf R:ssä? Hyvä juttu että laatikko päivittyy. Eikö "tavallisessa" RS:ssä ole 6 DSG?

Aiemmat dsg räsät  ovat 6-vaihteisia olipa sitten bensa tai dieseli. Olisivat nyt  suoraan sen 250hevosta laittaneet niin näyttäisi paperilla paremmalle... Noh sitten seuraavan päivitykseen viritetään karvan verran lisää samaa mottia niin saadaan kauppa taas käymään...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: MTSI - 03.02.17 - klo:09:26
Å KODA OCTAVIA RS 245 â€" premiere of the high-performance sportster new to the model range
...

Jos tuossa ei ole spacereitä ja madalluskin on vakiona kuvan kaltainen niin tuohan näyttää jo valmiiksi hyvältä.  8)

Top Gear tietää sanoa että:

"The front-wheel-drive-only vRS 245 is 14m lower and has a 38mm wider rear-track than other fast Octavias. "

http://www.topgear.com/car-news/most-powerful-skoda-octavia-ever

Oletan siis että normi RS malliin verrattuna nuo lukemat? Vaikka vaikuttaa kyllä epäilyttävän samoilta mitä faceliftin yhteydessä on muutenkin esitetty, mutta kun tuossa sanotaan että "other fast Octavias."

BMF

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 04.02.17 - klo:15:54
Jos tuossa ei ole spacereitä ja madalluskin on vakiona kuvan kaltainen niin tuohan näyttää jo valmiiksi hyvältä.  8)

Top Gear tietää sanoa että:

"The front-wheel-drive-only vRS 245 is 14m lower and has a 38mm wider rear-track than other fast Octavias. "

http://www.topgear.com/car-news/most-powerful-skoda-octavia-ever

Oletan siis että normi RS malliin verrattuna nuo lukemat? Vaikka vaikuttaa kyllä epäilyttävän samoilta mitä faceliftin yhteydessä on muutenkin esitetty, mutta kun tuossa sanotaan että "other fast Octavias."

Eli sittenhän se ois 68mm eli noin 3senttiä ulompana kuin tämänhetkiset räsät (ei faceliftit). Itse veikkaan että tuossa on se 8mm leveyttä lisää verrattuna näihin uusiin facelift räsäsiin joissa on jo 30mm tullut lisää
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy