Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

repomies

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.10.16 - klo:15:54
Montakohan sellaista liikenneympyrää Suomesta edes löytyy, jossa on ruuhkaksi asti liikennettä?

Ruuhkan aikaan on ruuhkaksi asti varmaan monin paikoin. Tervetuloa kokeilemaan talvella Tampereelle Sarankulman liikenneympyrä aamulla suunnasta Toivio ja vastaavasti kehätien pohjoispuolella Pirkkahallilta iltaruuhkan aikaan kohti Partolan liikenneympyrää. Jos johtopäätöksesi on jotain muuta kuin "ei saatana" niin zeniäsi on kadehdittava.

teräksenharmaa

Lukuisia kertoja tuossa liikenneympyrässä on tullut oltua, mutta aina olen mennyt heittämällä läpi siitä. Ehkä olen vain ollut liikkeellä väärään aikaan. Muistan hyvin, kuinka juuri ajokortin saaneena koin valtavaksi ruuhkaksi sen, jos ensimmäisillä vihreillä ei päässyt risteyksestä läpi. Nyt useampia vuosia mijoonakaupungissa asuneena olen sitä mieltä, ettei Suomessa ole koskaan ollut ruuhkia.

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.10.16 - klo:23:40
Lukuisia kertoja tuossa liikenneympyrässä on tullut oltua, mutta aina olen mennyt heittämällä läpi siitä. Ehkä olen vain ollut liikkeellä väärään aikaan. Muistan hyvin, kuinka juuri ajokortin saaneena koin valtavaksi ruuhkaksi sen, jos ensimmäisillä vihreillä ei päässyt risteyksestä läpi. Nyt useampia vuosia mijoonakaupungissa asuneena olen sitä mieltä, ettei Suomessa ole koskaan ollut ruuhkia.
Kyrpäputaalta pari vuotta muailmalla ja sillee. Ruuhkia on monen asteisia. Suomessa melko pieniä mutta silti aivan yhtä ihastuttavia.
Voisiko tämän keskustelun nyt kuitenkin käydä tuolla tuulipukuseppojen mielensäpahoitusosastolla niin ei tartte lukea tätä laatutavaraa sivukaupalla kokemuksia tästä kotterosta kalastaessa.

Daatta

Cuprassa on tuo lukko ja onhan se hauska. Talvella pärjää kitkoilla ihan hyvin, kaasulla voi ohjata/leikkiä niin kesällä kuin talvella. Kimuranteilla asvalttipätkillä tuo on aika peto, tuntuu että pitoa on loputtomiin ja mutkassa voi vaan lyödä lisää hanaa... Kunnes ne fysiikan lait tulee vastaan, ESP:n saisi pois mutta en ole sitä hennonnut kokeilla. Etuvetoinen muuttuu yliohjaavaksi ja se voi käydä yllättäen kun vauhtia on jo ihan liikaa. Tai sitten sitä on vaan tullut vanhaksi ja olisi aika siirtyä nelivetodieselautomaattiin.  ::) Valoista lähdetään silti aina kuin paalulta formuloissa, elän unelmaa sen kolme sekuntia kun tuo kiihtyy 0-50km/h.  :P
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.10.16 - klo:23:37
Cuprassa on tuo lukko ja onhan se hauska. Talvella pärjää kitkoilla ihan hyvin, kaasulla voi ohjata/leikkiä niin kesällä kuin talvella. Kimuranteilla asvalttipätkillä tuo on aika peto, tuntuu että pitoa on loputtomiin ja mutkassa voi vaan lyödä lisää hanaa... Kunnes ne fysiikan lait tulee vastaan, ESP:n saisi pois mutta en ole sitä hennonnut kokeilla. Etuvetoinen muuttuu yliohjaavaksi ja se voi käydä yllättäen kun vauhtia on jo ihan liikaa. Tai sitten sitä on vaan tullut vanhaksi ja olisi aika siirtyä nelivetodieselautomaattiin.  ::) Valoista lähdetään silti aina kuin paalulta formuloissa, elän unelmaa sen kolme sekuntia kun tuo kiihtyy 0-50km/h.  :P

Olikos tuo joku vihje  ;D. Ekai tässä vielä sentään niin vanhoja olla.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 24.10.16 - klo:23:41
Olikos tuo joku vihje  ;D. Ekai tässä vielä sentään niin vanhoja olla.
Nuoriso ajaa kolmiovisella, bensiinillä, vajaavetoisella ja manuaalilla.
Muistan vielä kuin eilisen päivän kun äitini ajoi minun Honda Civic CRX:llä ja ämyreistä soi Kikan sukkula veenukseen. Oli kuulemma ammattikoulun pojat katsoneet ihmeissään.

Daatta

Joo ei, ikähän on vain numero. Neliveto kyllä on käynyt mielessä kun on tullut taloja katseltua, monessa niin jyrkät pihatiet että talvella voi olla ongelmia...

Cupra on sentään viisiovinen, pappamalli.  :D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

skriko

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.10.16 - klo:23:51
Joo ei, ikähän on vain numero.
Ikähän on vain rasite. Tuo on kyllä totta että monet asunnot ovat sellaisissa paikoissa, että tarvitsee vähintään sen nelivedon ja nastarenkaat, että pääsee edes 100 metrin päähän autotallista.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.10.16 - klo:23:51
Joo ei, ikähän on vain numero. Neliveto kyllä on käynyt mielessä kun on tullut taloja katseltua, monessa niin jyrkät pihatiet että talvella voi olla ongelmia...

Cupra on sentään viisiovinen, pappamalli.  :D

No ei tässä sentää itsekään vielä ihan pappoja olla. Just lähempänä neljää, kuin kolmeakymmentä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: skriko - 24.10.16 - klo:23:47
Nuoriso ajaa kolmiovisella, bensiinillä, vajaavetoisella ja manuaalilla.
Muistan vielä kuin eilisen päivän kun äitini ajoi minun Honda Civic CRX:llä ja ämyreistä soi Kikan sukkula veenukseen. Oli kuulemma ammattikoulun pojat katsoneet ihmeissään.

Ilmeisesti jatkat äitisi linjalla  ;)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 25.10.16 - klo:00:09
Ilmeisesti jatkat äitisi linjalla  ;)
Ei taida seuraava polvi pärjätä missään edelliselle. ;D

U. Turhapuro

Ihmeelliset on teillä ajotyylit, jos pitää 1-2 vaihteelle vetää, että paikat lähtee hampaista paukkeen kera. Nopeasti pystyy kiihdyttämään ja ajamaan myös ilman pauketta. Eilisen lumella ajon perusteella ei moitittavaa luistonestosta ja ajonvakautuksesta.

Gudmund

Aivan samaa mieltä tässä kohtaa. Eipä ole tarvinnut harmitella huonosti toimivaa luistonestoa tai ajonvakautusta Ocussa. Ajoipa sitten hiljaa tai kovaa. Toki joskus vois olla kiva napata kaikki järjestelmät pois pelistä hetkeksi, mutta ilman tuotakin ominaisuutta pystyy kyllä elämään (ajamaan).

Nyt 17-tuuman nastoilla RS tuntuu jopa yllättävän hiljaiselta. 18-tuumaisten kesärenkaiden jälkeen odotti taas kovempaa rallatusta. Nastojen ropina ei kuulu ajossa oikeastaan lainkaan sisään, ehkä pieni hurina tulee motarinopeuksissa esiin. Ohjaus meni toki pehmeämmäksi talvirenkailla, mikä on pikkuinen harmi "täydellisen" kesäohjauksen jälkeen, mutta toki aivan tyypillistä nastoilla/kitkoilla kaikilla autoilla.
Octavia III RS TDI

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: U. Turhapuro - 26.10.16 - klo:07:16
Ihmeelliset on teillä ajotyylit, jos pitää 1-2 vaihteelle vetää, että paikat lähtee hampaista paukkeen kera. Nopeasti pystyy kiihdyttämään ja ajamaan myös ilman pauketta. Eilisen lumella ajon perusteella ei moitittavaa luistonestosta ja ajonvakautuksesta.

Pointtina siis se että ASR OFF, sutii, mutta on ESP päällä. Kun laittaa ESC sportin päälle, ei käyttäydykään enää samalla tavoin, esimerkkinä tehon tappo kun pitäisi sutia ja jos haluaa rivakasti edetä esim. kierrosaikaa tehdä, niin hidastaa vauhtia jarruttaa pyörää tai tappaa tehon ja pitää uudelleen kelata kierrokset ylös. Järjestelmä puuttuu jarruttamalla vetäviin pyöriin / takapyöriin vaikka pitäisi olla poissa / sportilla. Voivat eri vuosimallit myös käyttäytyä eri tavoin. Itsellä MY14 salli enemmän luistoa /puuttui vähemmän ajoon ESC sportilla kuin nykyinen MY16. Pitäisi tarvittaessa itse saada päättää mikä sutii tai ei sudi, ei vain järjestelmä. Eri asia kun siirrytään arkiajolla paikasta A paikkaan B. Toisaalta voi ostaa toisen auton rata-ajoon. ESP hyvä turvavaruste ja toimii muuten OK, pitäisi saada myös OFF tilaan. Ominaisuutena puolivalvonta huonompi kuin esim. Golf R:ssä / Cuprassa / Audi S3:ssa, jossa ainakin perstuntuma kertoo ettei jarruta pyöriä mutkissa ja valvonta (ESP) on 100 % pois. Voi niissäkin ääritilanteissa olla jotain käyttäytymistä/valvontaa/estämistä jätetty varalle. Tuo 1 => 2 vaihtaminen esimerkkinä missä järjestelmä puuttuu peliin turhan rivakasti, ei tarkoita sitä että pitää niin ajella tai itse niin ajelen (ei kauaa laitteet kestäisi)  ;D ... DSG:llä ei käyttäydy samoin kun manuaalina.   
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

U. Turhapuro

Off asento kyllä olisi sellainen, mikä pitäisi löytyä, jotta voi halutessaan kokeilla auton ja kuskin rajoja suljetulla radalla tms. ja vähän pelleillä

Eniten minua häiritsee se että ei voi vasemman jalan jarru ottaa vedon kokonaan pois.

Kerätäänhän vielä lisää autosta kokemusta talviliukkailla.

Oma auto on manuaali TDI RS 2016

Daatta

Ex. Leon TS käyttäytyi kiihdytyksessä juuri noin, veto katkesi kakkoselle vaihtaessa eli luistonesto otti tehot pois. Hyvä ettei lyönyt päätä rattiin... Sitten kun otti luistoneston pois niin suti tai hyppyytti ihan hulluna.  ;D Cupralla tuota ei onneksi tapahdu, hieman saattaa hakata joissani keliolosuhteissa. Esim. nyt kylmällä asfaltilla on enemmän pito-ongelmia kuin tavallisesti.

Vasemman jalan jarrutus on ollut VAG:neissa estetty jo 2000 luvulta alkaen. ECU leikkaa tehot pois heti kun jarrua painaa. APR:n tms. softalla sen saa takaisin, muuten ei helpolla luonnistu. Jos ottaa jarrupolkimelta liittimen irti niin lakkaa toimimasta jotain tarpeellista.  :P
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Sniiki

Lumimyräkkäisen päivän kruunaa 4kk odotuksen jälkeen tieto että Lada onkin toimitettu härmään ilman lasikattoa vaikka med piti olla. Voi kilin **ttu sentään kun lähes jokaisen asian tuplavarmistin myyjältä että onhan varmasti sitä ja onhan varmasti tätä ja tuota mutta enpä muistanut tuota varmistaa kolmea kertaa. Yhtään ei sinänsä yllätä koska asioilla on tapana mennä omalla kohdalla päin helvettiä 99%:ssa vastaavista tilanteista mutta kylläpä silti **tuttaa. Sitten miettimään jättääkö ottamatta vastaan vai minkälaisia hyvityksiä pitäisi saada jos tommoisena huolin. Sisustasta kyllä katosi se kaikki vähäinenkin "hohto" tuon myötä.
Väriä en huomannut edes kysyä ja mitäpä suotta. Väärän värinen se kuitenkin on.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 02.11.16 - klo:19:57
Lumimyräkkäisen päivän kruunaa 4kk odotuksen jälkeen tieto että Lada onkin toimitettu härmään ilman lasikattoa vaikka med piti olla. Voi kilin **ttu sentään kun lähes jokaisen asian tuplavarmistin myyjältä että onhan varmasti sitä ja onhan varmasti tätä ja tuota mutta enpä muistanut tuota varmistaa kolmea kertaa. Yhtään ei sinänsä yllätä koska asioilla on tapana mennä omalla kohdalla päin helvettiä 99%:ssa vastaavista tilanteista mutta kylläpä silti **tuttaa. Sitten miettimään jättääkö ottamatta vastaan vai minkälaisia hyvityksiä pitäisi saada jos tommoisena huolin. Sisustasta kyllä katosi se kaikki vähäinenkin "hohto" tuon myötä.
Väriä en huomannut edes kysyä ja mitäpä suotta. Väärän värinen se kuitenkin on.

Myyjä tilaa uuden, tilatunlaisen. Varmaan varmistaa odotteluajaksi myös jonkun menopelin, ilman korvausta.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Sniiki

#6978
No voi kilin **ttu #2 ku ehdin avautua. Myyjä soitti että oli ollut pakko lähteä viä tarkistamaan tilanne ja olikin käyny niin että maahantuojan laskulla oli asiat päivittyny hieman hitaasti. Ehdin saada kotterosta laskun josta tuo puuttui ja about varmistuksen jo että jos maahantuojan laskulla ei sitä ole niin ei ole varustettakaan. Mutta kyseessä oli siis järjestelmävirhe ja vankkurit on halutuilla varusteilla.
Eihän tuo myyjän vika olisi ollut vaan maahantuojan/tehtaan joten aikamoiseksi väännöksi olisi voinut mennä hyvitysten suhteen.

Etsin jo googlella mistä saisi ostaa hyvää karmaa mutta taidan säästää pennini. Kiitos Skoda-jumalat ja anteeksi kun haukuin Ladaksi.

mage55

Autokuumeilua ilmassa ja A5 pitäis farkkuun vaihtaa.

Octavia alkanut kiinnostamn ja erityisesti tämä RS malli, kehukaapa nyt RS miehet miksi ottaisin ärrässän ennemin kuin audi a6 avantin -12vm 2.0tdi joka on yksi vaihtoehto?

Sniiki

#6980
Aika oudot verrokit mutta tartun silti koska mieli tekee purkautua.

Siksi koska A6 on tylsä ja pappamainen. Sisusta on kyllä laadultaan jotain ihan muuta kuin Skodan, mutta ei se kyllä silmiä hivele. Skeidan sisusta kaikessa vanhanaikaisuudessaan miellyttää itseä enemmän, siis näin RS tyyliteltynä, ei oikein muutoin.

Viikko takana RS:llä CC Passatin jälkeen. CC:tä on ikävä joka hetki. RS on joka lailla parempi auto noin niinkuin käytännössä: Parempi ajaa (jopa vajaavetoisena, kitkoilla ja jääpinnalla. Semmonen mikroautomaisen ketterä), kaikki tilpethöörit toimii paremmin kuin vanhassa Sessessä (kaistavahti on nykyään käyttökelpoinen, ACC on kiva jne), lämpenee nopeemmin kuin kuski (vitutuksesta) aamuruuhkassa, tilaa on ulkoisesti pieneksi autoksi paljon. Mutta... CC:ssä oli sitä jotain. Käytännön puolelta jäin kaipaamaan makaavaa ajoasentoa, siihen ehti tottua ja RS:ssä istuminen tuntuu sen jälkeen Hiacelta.

Onhan RS:ssäkin "sitä jotain" ehkä enemmän kuin A6:ssa. Eihän tämä mikään raketti ole ja aika tylsäksi mennyt mutta silti semmoinen pieni kieli poskessa -meininki tästä haiskahtaa. A6:ssa haiskahtaa perusmallina vain papan tohvelit ja lähestyvä eläkeikä.
A6 = Laatua ja leppoista ajelua, RS = Hauskaa halvalla.

Edit: pitää lisätä että itsellä vaihtoehtona oli uus Räsä tai vuoden pari vanha 5-bemmi. Karvalakkibemari ei kiinnostanut, saksasta ei jaksanut tällä kertaa uittaa ja muihin vaihtoehtoihin ei ollut varaa.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 15.11.16 - klo:20:43
Viikko takana RS:llä CC Passatin jälkeen. CC:tä on ikävä joka hetki. RS on joka lailla parempi auto noin niinkuin käytännössä: Parempi ajaa (jopa vajaavetoisena, kitkoilla ja jääpinnalla. Semmonen mikroautomaisen ketterä), kaikki tilpethöörit toimii paremmin kuin vanhassa Sessessä (kaistavahti on nykyään käyttökelpoinen, ACC on kiva jne), lämpenee nopeemmin kuin kuski (vitutuksesta) aamuruuhkassa, tilaa on ulkoisesti pieneksi autoksi paljon. Mutta... CC:ssä oli sitä jotain. Käytännön puolelta jäin kaipaamaan makaavaa ajoasentoa, siihen ehti tottua ja RS:ssä istuminen tuntuu sen jälkeen Hiacelta.
OT mutta kuulostaa ihan skulan jutuilta ;D itki sen CC:nsä perään vuosia..

Sniiki

Se kertoo CC:stä paljon :). Kaikkiin muihin kotteroihin olen ~3 vuoden pidon aikana ollut lopen kyllästynyt mutta CC:tä olis voinu pitää vielä pidempäänkin, ja nimemnomaan pre-fl mallia. Uudempi CC ei oikein ulkonäöllisesti edelleenkään iske. Mulla tuli vaan sama tilanne ku Maggella. Tarvitsin farkun koska olen ajanut elämäni sellaiseen keskivertoiseen tilaan koiran ja jälkikasvun kanssa. Niin paljon kuin CC:n etupenkillä Helsingin ruuhkassa kököttävä lapinkoira herättiki ihmisissä huvitusta, ei se pidemmän päälle/pidemmillä matkoilla ollut oikein kätevää, takapenkin ollessa siis varattu muille olioille. Kahta autoa ei taasen ollut tarvetta pitää joten en viitsinyt siihenkään lähteä. Olishan siihen voinu ottaa jonku vanhan ruoskan perhefarmariksi pakollisiin siirtymisiin mutta sitten olisi ollut kaksi vanhaa ropattavana.

Killer

Kyllä ainakin itse olen tyytyväinen RS:n VW B7 farkun jälkeen. Molemmat ovat vastaavilla voimalinjoilla eli aika hyvä vertailukohta on.
Teknisesti paremmalta RS tuntuu ja penkit paljon paremmat.
A6:sta tuli kans koeajettua 3.0tdi aut quattrona -10 ja kyllä voimalinja kunnossa oli! Varusteet ja kulutus olivat pettymys hintaansa nähden.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Sniiki

Joo kyllähän tuohon RS:ään tyytyväinen itsekin olen toistaiseksi jos nyt jäi epäselväksi. Sisustan laadussakaan ei ärsytä muut kuin nuo muovisen ovipahvit. Saas tosin nähdä miten tuo penkkien nahka / keinonahka tässä kestää. Tuntuu vähän heppoiselta.

mage55

Sama vika tuon A5 kanssa, kaipaa jo nyt mutta järki syistä perheellisenä tuo farkku nyt kuitenkin pitäisi saada. Siksi verrokit näin koska omalla budjetilla saisi -12 A6 tai -14 rs ocun jotka keikkuu suurinpiirtein samassa hintaluokassa ja kilometreillä. RS mallin varusteisiin olen positiivisesti yläättynyt mm. aktiivinen vakkari joka löytyy nykyisestäkin jota nykyään ilman vaikea kuvitella ajavansa. Olen myös ajoittain eksynyt ihailemaan bmw 5 sarjalaista f11, nekin hyviä ajaa mutta ei vain sytytä.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 17.11.16 - klo:09:43
Joo kyllähän tuohon RS:ään tyytyväinen itsekin olen toistaiseksi jos nyt jäi epäselväksi. Sisustan laadussakaan ei ärsytä muut kuin nuo muovisen ovipahvit. Saas tosin nähdä miten tuo penkkien nahka / keinonahka tässä kestää. Tuntuu vähän heppoiselta.

No ainakin tosi hyvin ovat kestäneet 39000 kilsaa. Ei mitään kulumisen merkkejä missään penkissä.
Edellinen 105000 km ajamani 1.6TDI Elegance combi oli penkeiltään aivan kuin uusi kun sen pois luovutin. RS penkit tuntuvat vielä laadukkaammilta.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Ambis

Mites tuon MY17 TDI RS:n kanssa: Onko siinä moottoriääni-generaattorimoottori vai tuleeko kaiuttimista?

Mulla on custom driving modessa moottorinäänet Eco:lla. Ei taida mennä äänigeneraattori/kaiutinäänet kokonaan pois Ecollakaan?

En uskalla uskoa että moottorin äänet tulis itse autosta.
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

Petunet

Siinä on äänigeneraattori.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Peke

Oisko uusi RS ocu(bensa) kuinka hyvä ostos? Noita ajamattomia näyttäs nyt olevan myynnissä kohtuu hinnoilla. Mitä kuuluu Winter Packiin? Miten hyvin tehdaswebastoa saa ohjattua kun se on kaukosäätimellä? Minkä kokoiset on vakioaluvanteet? Onko 220hv/230hv versioissa mitään oikeaa eroa vai pelkkä softa? ::)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy