Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

kaide

#6870
Lainaus käyttäjältä: enkero - 30.07.16 - klo:21:15
Väitteethän alkaa kuulostaa siltä että pitäisikö yrittää vielä vetää RS kilpiin muutamaksi kuukaudeksi ennen Kodiaqia? ;)

Anna palaa ;-) Mä en uskalla . Siellä se räsä taas makaa hinurin kyydittämänä jossain päin Suomea kun kone tilttas . Niiiin.. toi mun arvio toimitusajasta perustuu siihen että kävin utelemassa Laakkosella . Alunperinhän toi omakin piti tulla 3kk , mutta totuus oli 7,5kk
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

enkero

Lainaus käyttäjältä: kaide - 30.07.16 - klo:21:50
Anna palaa ;-) Mä en uskalla . Siellä se räsä taas makaa hinurin kyydittämänä jossain päin Suomea kun kone tilttas . Niiiin.. toi mun arvio toimitusajasta perustuu siihen että kävin utelemassa Laakkosella . Alunperinhän toi omakin piti tulla 3kk , mutta totuus oli 7,5kk

Pitäneepä käydä kysäisee Hertsikan Aritassa mitä tehdään ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

lao

Lainaus käyttäjältä: japa - 24.07.16 - klo:09:02
Varmaan houkutteleva ajatus, mutta takuu loppuu moottorin, kytkimen ja vaihteiston osalta siihen. ???

Kaikkee saa tehä kuhan ei jää huollolle kiinni, mikäli tulee ongelmia näiden kanssa. Siksi nämä tehoboxit ovat uusiin järkevin ratkaisu. +5 vuotta vanhoissa ohjelmointi ehdottomasti.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Macross

Lainaus käyttäjältä: kaide - 30.07.16 - klo:18:49
Ei kai tosissaan joku luvannut jouluksi 2016 ?!?  Ihan vaan ettei tule pettymyksiä ;-)  Taitaa tuon 4x4 räsän toimitusjat olla 7-9kk ? No sama se , mulle ei enää VAG tuotteita tule

5-6kk, näkee sitten koska tulee, eipä mulla kiirettä.

Ishvan

#6874
Lainaus käyttäjältä: lao - 30.07.16 - klo:22:24
Kaikkee saa tehä kuhan ei jää huollolle kiinni, mikäli tulee ongelmia näiden kanssa. Siksi nämä tehoboxit ovat uusiin järkevin ratkaisu. +5 vuotta vanhoissa ohjelmointi ehdottomasti.

Kiinni taitaa nykyään jäädä ja varmasti, jos vehkeet leviää ja aletaan toden teolla tutkimaan. Aina sinne taitaa jälki jäädä, kun koneeseen kajotaan sitten milläkin tavalla. Kaikki tieto sinne saadaan nykyään talteen, jos joku arvo poikkeaa normaalista. Tehonlisäyksen tuottaminen kun ei vaadi kuin parin perusasian muuttamista, joiden perusteella voidaan jo päätellä aika paljon. Jo kymmenen vuotta sitten nimeltämainitsemattoman merkin huoltaja sanoi hyvälle kaverille määräaikaishuollon jälkeen, että taidat olla kova käsijarrukäännösten ystävä  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

PaKe

Lainaus käyttäjältä: PaKe - 14.03.16 - klo:00:06
10.3 lähti Aineelta Oulusta tilaukseen Candy White RS Combi 4x4 TDI DSG muutamalla varusteella.
- Winter paketti
- Nahka jakkarat
- Challenge paketti
- Vetokoukku
- Peruutuskamera
- Canton
- Panoraama kattoikkuna
Arvio luovutuksesta 4-5 kk.

Tänään tuli myyjältä viestiä että auto on valmistunut ja antoi jopa rek.numeron. Hakeeko maahantuoja autolle kilvet ennenkuin auto on edes Hangossa?  No kituviikot alkavat..

konekek

Nyt taitaa olla viikko takana RS:n ratissa, kilometrejä kertynyt ehkäpä 500, joten hirveästi ei vielä kokemuksia ole, mutta tässä nyt jotain..

- Paljon puhutusta rengasmelusta olin positiivisesti yllättynyt, aikaisempi auto oli 3-sarjan bmw ja rengasmelu on Skodassa pikkaisen suurempi, mutta toisaalta aikaisempi oli sedan ja nyt alla farkku.
- Parkkitutkat toimivat jotenkin hämärästi, esim ajaessa jalkakäytävän yli omalle pihalle alkaa tutkat huutamaan
- Navigaattori ei puhu Suomea (vai enkö vain osaa?)
- Kuskin penkkiä en saa niin alas, kun haluaisin (en tiedä johtuuko sähköpenkistä?)

Turhia lisävarusteita tuli rastitettua ainakin pysäköintiavustin. Sen toimintaan en ole kovin tyytäväinen, eikä vaimokaan sitä ole oikein käyttänyt. Kaistavahti taas toimii hyvin, mutta saisi ajella autoa pitempään. :) Adaptiivinen vakkari (vai mikä on laitteen oikea nimi?) toimii hyvin, mutta harmittaa että ei osaa pysähtyä ja lähteä itsestään liikkeelle (Esim. kaupungissa ruuhkassa kohtalaisen ärsyttävä ominaisuus).

Kokonaisuudessaan kuitenkin tyytyväinen valintaan, ainakin tähän mennessä.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: konekek - 09.08.16 - klo:12:04
Adaptiivinen vakkari (vai mikä on laitteen oikea nimi?) toimii hyvin, mutta harmittaa että ei osaa pysähtyä ja lähteä itsestään liikkeelle (Esim. kaupungissa ruuhkassa kohtalaisen ärsyttävä ominaisuus).

Jaa, minä taasen olen ymmärtänyt että automaatin kanssa toimii juurikin näin.

Ambis

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 09.08.16 - klo:12:53
Jaa, minä taasen olen ymmärtänyt että automaatin kanssa toimii juurikin näin.

Voiko joku vahvistaa? Mua kiinnostais tietää. Jotain juttua oli että jossain uusissa volkkareissa olis tällanen stop'n'go liikenteessä toimiva ACC.

Olis huikeeta jos toimis omassa tulevassa DSG räsässä.
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

drenalyn

Lainaus käyttäjältä: Ambis - 09.08.16 - klo:12:55
Voiko joku vahvistaa? Mua kiinnostais tietää. Jotain juttua oli että jossain uusissa volkkareissa olis tällanen stop'n'go liikenteessä toimiva ACC.

Olis huikeeta jos toimis omassa tulevassa DSG räsässä.

Mulla ainaki pysähtyy ja jatkaa matkaa. Pidempään jos on pysähdyksissä, pyytää painamaan jarrua.
Octavia RS 4x4

MoFFe

No min audissa se ainakin pysähtyy kokonaan... ja sit jatkaa matkaa kun liikenne edessä lähtee eteenpäin.
Mutta...tässä on pieni mutta  ;D
Eli jos liikenne edessä pysähtyy vähäsen pidempäksi ajaksi niin silloin se pistää jarrut päälle ja ei ajele eteenpäin, joudut silloin pikkasen painamaan kaasua että ACC herää henkiin taas. Mut mun mielestä se kyl toimii hyvin ja on aika kätsä ominaisuus.
Samoin oli mun volvossa jossa oli tomatti vaihteisto.

Epes

Lainaus käyttäjältä: drenalyn - 09.08.16 - klo:12:58
Mulla ainaki pysähtyy ja jatkaa matkaa. Pidempään jos on pysähdyksissä, pyytää painamaan jarrua.

Samoin toimii myös -16 mallin Scout DSG.

konekek

Lainaus käyttäjältä: drenalyn - 09.08.16 - klo:12:58
Mulla ainaki pysähtyy ja jatkaa matkaa. Pidempään jos on pysähdyksissä, pyytää painamaan jarrua.

Jep, ja tämä pitempi pysähdys tarkoittaa itsellä noin 2 sekunnin pysähtymistä. Sen jälkeen pyytää painamaan jarrua ja jos ei paina, ottaa vakkarin pois ja auto lähtee matelemaan eteenpäin. Jos taas painaa jarrua, ei jarrun vapauttaminen palauta nopeutta..

konekek

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 09.08.16 - klo:13:07
No min audissa se ainakin pysähtyy kokonaan... ja sit jatkaa matkaa kun liikenne edessä lähtee eteenpäin.
Mutta...tässä on pieni mutta  ;D
Eli jos liikenne edessä pysähtyy vähäsen pidempäksi ajaksi niin silloin se pistää jarrut päälle ja ei ajele eteenpäin, joudut silloin pikkasen painamaan kaasua että ACC herää henkiin taas. Mut mun mielestä se kyl toimii hyvin ja on aika kätsä ominaisuus.
Samoin oli mun volvossa jossa oli tomatti vaihteisto.

Olen eri mieltä ominaisuuden kätevyydestä. Kätevää olisi, jos pysäyttäisi auton ja lähtisi automaattisesti liikkelle, kun edessä oleva auto lähtee liikkeelle..

MoFFe

Jo tottakai... mut tarkoitin just että sehän tekee sen mutta just jos pysähtyy pidemmäksi aikaa niin ei. Eli oliko minutin vai 30 sekuntia tai jotain.
Se on vähän hölmöä. Mutta kai se jokin turvallisuus juttu on koska volvossa oli näin myös. Kai haluaa että kuski myös seuraa liikenettä että voi oikeesti jatkaa matkaa. Ettei se kuski sitten räplää jotain puhelinta tai jotain muuta, ehkäpä keittää kahvia ja syö voileipiä siinä samalla  ;D

konekek

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 09.08.16 - klo:14:22
Jo tottakai... mut tarkoitin just että sehän tekee sen mutta just jos pysähtyy pidemmäksi aikaa niin ei. Eli oliko minutin vai 30 sekuntia tai jotain.
Se on vähän hölmöä. Mutta kai se jokin turvallisuus juttu on koska volvossa oli näin myös. Kai haluaa että kuski myös seuraa liikenettä että voi oikeesti jatkaa matkaa. Ettei se kuski sitten räplää jotain puhelinta tai jotain muuta, ehkäpä keittää kahvia ja syö voileipiä siinä samalla  ;D

Mä olen ymmärtänyt, että ainakin Volvoissa, bmw:ssä sekä mersuissa toimii juuri näin.. Uusissa siis.

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: konekek - 09.08.16 - klo:14:29
Mä olen ymmärtänyt, että ainakin Volvoissa, bmw:ssä sekä mersuissa toimii juuri näin.. Uusissa siis.
Selvä...voi olla. Mutta muistaakseni niin v60 mitä mulla oli aikoinaan niin se toimi samoin kun VAG autoissa. Mutta voit hyvin olla oikeassa, noista muista en tiedä. Kun en ole kokeillut. :) Mut joo, ois se ihan hyvä jos se olisi näin näissäkin. Mut jokin ajatus varmaan siinä oli kun pistivät sen "funktion" autoihin. Kait  ::)

Atro

Lainaus käyttäjältä: konekek - 09.08.16 - klo:12:04
- Kuskin penkkiä en saa niin alas, kun haluaisin (en tiedä johtuuko sähköpenkistä?)

Octaviassa jakkara on aika korkealla lattiaan nähden esim. juuri 3-sarjan bemariin tai A4:seen verrattuna. Toisaalta on koko autokin senttitolkulla näitä korkeampi.

Tommix

[Maanantaina sain TDI RS:n alle. Vasta tänään ehdin tutustumaan hansikaslokerossa olevaan nahkakansioon, jossa auton manuaalit on. Mutta tuolla ei ole huoltokirjaa ollenkaan. Vain tulostettu paperi luovutushuollsta. Onko Skodakin jättänyt paperisen huoltokirjan historiaan?
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

Macross

Lainaus käyttäjältä: Tommix - 13.08.16 - klo:11:09
[Maanantaina sain TDI RS:n alle. Vasta tänään ehdin tutustumaan hansikaslokerossa olevaan nahkakansioon, jossa auton manuaalit on. Mutta tuolla ei ole huoltokirjaa ollenkaan. Vain tulostettu paperi luovutushuollsta. Onko Skodakin jättänyt paperisen huoltokirjan historiaan?
Jep, näin on tehnyt.

villeton

Rs 2,0 TDI Combi manuaali. Viikon verran on ollut ajossa. Auto on ollut positiivinen kokemus. Hyvin varusteltu.
Kiihtyy reippaasti. On tyylikkäännäköinen. Puoli vuotta sai odotella, mutta nyt kyllä maistuu ihan hyvältä.
Ohjekirjaa on tutkittu ja tehty käytännön ajoharjoitteluam jotta ajokki ja sen hienoudet tulisivat tutuiksi.

Jonkun kerran on auto sammunut. Kytkin tuntuu aika erilaiselta verrattuna edelliseen autoon (Superb v. 2013).
Adaptiivinen vakkari, avaimeton käynnistys ja sähköinen takaluukku ovat uusia herkkuja entiseen autoon verrattuna.

Ihan tuntuu hyvältä ostokselta Rs!

qsla

Mistä saisi tietää minkä kokoiset jarrulevyt on tuossa RS TDI 4x4:ssä ? Kävin sellaista koeajamassa tuossa ja tuntuu jarrut yhtä "tehottomilta" kuin omassa golf alltrackissa samalla tekniikalla.  Pysähtyyhän se auto toki , mutta jotenkin kaipaisi vielä enemmän tunnokkuutta/tehokkuutta pysäyttimiin. Kokeilin bensa RS:ssää ja se tuntui jarruiltaan paljon paremmalta!  Ymmärrän ettei tuossa alltrackissa nyt mitään ihmejarruja ole mutta luulisi nyt diesel RS:n saavan kunnon pysäyttimet. Tai edes samanlaiset kuin bensamoottorinen sisarensa. Vaikka onkin tehoissa eroa kuin yöllä ja päivällä!=)

p.s muutenkin nykyään huonontunut autojen tekniset tiedot. ennenvanhaan löysi tietoa mm jarrulevyistä.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

kaide

Lainaus käyttäjältä: qsla - 06.10.16 - klo:08:24
Mistä saisi tietää minkä kokoiset jarrulevyt on tuossa RS TDI 4x4:ssä ? Kävin sellaista koeajamassa tuossa ja tuntuu jarrut yhtä "tehottomilta" kuin omassa golf alltrackissa samalla tekniikalla.  Pysähtyyhän se auto toki , mutta jotenkin kaipaisi vielä enemmän tunnokkuutta/tehokkuutta pysäyttimiin. Kokeilin bensa RS:ssää ja se tuntui jarruiltaan paljon paremmalta!  Ymmärrän ettei tuossa alltrackissa nyt mitään ihmejarruja ole mutta luulisi nyt diesel RS:n saavan kunnon pysäyttimet. Tai edes samanlaiset kuin bensamoottorinen sisarensa. Vaikka onkin tehoissa eroa kuin yöllä ja päivällä!=)

p.s muutenkin nykyään huonontunut autojen tekniset tiedot. ennenvanhaan löysi tietoa mm jarrulevyistä.

No eikös se niin ole että tuossa diesel räsässä on täsmälleen samat jarrut kun mm tuossa golfissa ja muissa ihan perus 2,0TDI octavioissa  eli 312mm edessä ?  Bensaversiossa sitten on ne julmetun isot 340mm levyt edessä ?
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Petunet

Juuri näin.
Uudessa RS TDI:ssä sekä etu- että nelivetoisessa on 312mm etujarrulevyt.
Vain RS TSI:ssä on 340mm sekä 220 että 230 -versioissa.

Aiemmin RS TDI:ssä oli samat kuin RS TSI:ssä.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

kaide

#6894
Lainaus käyttäjältä: Petunet - 06.10.16 - klo:18:16
Juuri näin.
Uudessa RS TDI:ssä sekä etu- että nelivetoisessa on 312mm etujarrulevyt.
Vain RS TSI:ssä on 340mm sekä 220 että 230 -versioissa.

Aiemmin RS TDI:ssä oli samat kuin RS TSI:ssä.

Eipä varmaan tästä jarrujen "downgradesta" muistettu pitää mainoskampanjaa jossa HS.n etusivulla lukee " NYT SKODAAN SAMALLA RAHALLA HUONOMMAT JARRUT ! "  ;D

Tamä koeajon kuvia katselin pari päivää sitten ja ihmettelin että mikä " kulti, kutistin jarrut " on RS.lle käynyt  : http://www.iltalehti.fi/autotestit/2016092822383225_at.shtml


BTW: On muuten kivan hintaset noi 340mm levyt Laakkosella . 405â,¬ / pari !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Petunet

Ohhoh!
Tuohon hintaan tuotemerkit Brembo, AP Racing ja Wilwood olisivat listallani ensin.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

qsla

Lainaus käyttäjältä: kaide - 06.10.16 - klo:18:42
BTW: On muuten kivan hintaset noi 340mm levyt Laakkosella . 405â,¬ / pari !

Hieman on suolaiset, mutta kaiketi tuohon hintaan tulee sitten jarrusatulat ja palatkin jo mukaan? Tai ainakin luulisi ,että isomman levyn kanssa ei nuo vakio satulat ja palat riitä?

Motonetistä katselin niin 345mm kiekot jotka on ilmeisesti passattiin tarkoitetut mutta näyttäisi sopivan golffiin on n.70e kpl. Tosin ei OEM osaa =) En löytänyt jarrusatuloita hakemalla tuolta.

Kyllä kuitenkin kiinnostaisi jarrujen päivittäminen. Vaikka en ajelekkaan mitään rata-ajoa niin silti kaipaisin lisää tunnokkuutta / jarrutehon tuntua.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Daatta

Tuskin 400 euroon mitään big brake kittiä saa, eli hinta on todellakin pelkille levyille. Brembon kitit lähtee jostain kahdesta tonnista...

Tuolta jos katselee, niin vaikuttaisi että satula on sama:

http://www.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2016/753/R/6/615/615040#1
http://www.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2016/753/R/6/615/615030#1

Jossainhan levyn kokoero pitää huomioida, meneekö sitten tuo "wheel bearing housing" vaihtoon kun satula on suoraan siinä kiinni... Niin paljon en osaa tuota netti-etkaa katsoa.  :)

Cuprassa on 340mm levyt, itse olen ollut jarruihin tyytyväinen. Isot pojat sanovat, että rata-ajossa saisi olla enemmänkin pysäytysvoimaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

qsla

Tuli myös mieleeni semmoinen vaihtoehto jos vaihtaisi jarrupalat pehmeämpiin. Tai ainakin joskus aikoinana muistan biltemassakin katselleeni jarrupalasarjaa jossa vierekkäisissä hyllyissä oli pehmeitä ja kovia paloja :D Tiedähäntä onko nykyään enää moisia vaihtoehtoja...
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Daatta

EBC Green stuff voisi olla vaihtoehto:

http://www.modificars.fi/tuotteet/jarruosat-ebc-jarrupalat

LainaaVuodelle 2009 EBC esitteli Greenstuff 2000-jarrupalasta jo yhdeksännen kehitysversion, joka vie jarrupalan ominaisuuksia entistä pidemmälle. Greenstuffin uusin versio on tarkoituksella aikaisempaa pehmeämpää materiaalia, mikä parantaa poljintuntumaa kevyissä autoissa pienillä nopeuksilla. Uusi materiaalia kestää pitkään, kuluttaa mahdollisimman vähän jarrulevyjä ja muodostaa vain vähän jarrupölyä. Painavissa ja tehokkaissa (yli 200 hevosvoimaisissa) autoissa suositellaan käyttämään kestävämpiä Redstuff-paloja.

Tai sitten vaan ajaa OEM palat sisään ja katsoo myöhemmin onko tarvetta päivitykselle.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy