Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

JLa

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 11.06.16 - klo:12:02
Ainoa on tuo kamala rengasmelu joka tuntuu vain lisääntyvän renkaiden kuluessa. Jos olisi oma kinneri, varmaan olisi pakko alkaa laittamaan lisää äänieristystä takaosaan. 18" vanteethan tuossa on ja Bridgestone Potenzat alla. Ehkäpä seuraavat kumit ovat erimerkkiset.

Bridgestone Potenzat ovat melko äänekkäät. Itselläni oli VW Golf GTI:ssä sellaiset 18-tuumaisina ja melutaso hiljeni huomattavasti kun vaihdoin ne Continentalin ContiSportContact 5:iin.

skriko

Lainaus käyttäjältä: JLa - 13.06.16 - klo:00:04
Bridgestone Potenzat ovat melko äänekkäät. Itselläni oli VW Golf GTI:ssä sellaiset 18-tuumaisina ja melutaso hiljeni huomattavasti kun vaihdoin ne Continentalin ContiSportContact 5:iin.
Minulla oli Opel Astra GTC 200 Bridgestone Potenza 235/50X18. Ne olivat kyllä tosi hiljaiset. Taitaa syy olla Opelin parempi äänieristys Volkkariin verrattuna.?

JLa

Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.06.16 - klo:00:13
Minulla oli Opel Astra GTC 200 Bridgestone Potenza 235/50X18. Ne olivat kyllä tosi hiljaiset. Taitaa syy olla Opelin parempi äänieristys Volkkariin verrattuna.?

Melutasoon vaikuttaa tietysti myös renkaan profiili. GTI:ssä renkaat olivat 225/40 R18 eli hieman matalammat kuin sinulla Astra GTC:ssä.

-Oksid-

Ja melutasoon vaikuttaa myös renkaan nopeusluokka, nuo Ã,,rÃ,,ssän ensiasennus-Potezat ovat nopeusluokkaa Y eli kestävät rakenteensa puolesta puotella 300km/h, joka varsinkin näissä dieseleissä on varsin optimistinen valinta  ::)
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

skriko

Lainaus käyttäjältä: JLa - 13.06.16 - klo:00:15
Melutasoon vaikuttaa tietysti myös renkaan profiili. GTI:ssä renkaat olivat 225/40 R18 eli hieman matalammat kuin sinulla Astra GTC:ssä.

No onhan nuo paljon matalammat. Ihme kun Fiesta St:ssä huomattavasti kovempi meteli kun Opeliksissa. Opeliksissa oli Potenza muistaakseni 001 ja ST:ssä Potenza re050A.
Fiestassa 3,55 cm matalammat kuin Opeliksissa. Olisikohan siinä, niin kuin mainitsit, pääsyy kovempaa meluun.

Honkkis83

LainaaKolmisen viikkoa sitten tuli kehä ykkösellä kivi tuulilasin ylereunaan ja lasi halkesi. Tuulilasivakuutus hoitaa kustannukset mutta tuo vaihto ei ollutkaan ihan helppo nakki.
Tuulilasi kyllä löytyi ja se on nyt vaihdettu, mutta pitää vielä viedä kamerat ja tutkat kalibroitavaksi huoltoon. Ottaa kuulemma puolipäivää nelipyöräsuuntauksineen ja ohjelmointeineen.
No se hoituu samalla kun noiden pesurien vaihtokin.

Kokonaiskustannus tulee olemaan luokkaa 1000 - 1200 euroa, vaikka tuo ei ole edes lämmitettävä malli. Kannattaa kyllä oikeasti harkita näihin uudempiin tutkilla ja kameroilla oleviin kinnereihin tuota tuulilasivakuutusta, ei ole halpaa uuden lasin vaihto.

Muistaakseni omaan maksoi lasi n.330â,¬. Eikä mitään tutkia/kameroita kalibroitu ;)
Nykyinen: SuperB III 1,8 TSI Style
Entinen: Octavia III RS

skriko

#6786
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 11.06.16 - klo:12:02


Kokonaiskustannus tulee olemaan luokkaa 1000 - 1200 euroa, vaikka tuo ei ole edes lämmitettävä malli. Kannattaa kyllä oikeasti harkita näihin uudempiin tutkilla ja kameroilla oleviin kinnereihin tuota tuulilasivakuutusta, ei ole halpaa uuden lasin vaihto.


Opel Astra GTC:ssäkin oli joku kamera tuulilasissa. En tiedä mikä kamera oli. Peruutuskameraa autossa ei ollut, ainoastaan tutkat eteen, taakse ja sivuille. Sitten oli itsevaihtavat valot ja kaiken maailma kulmavaloja. ( AFL+ jota varten oli joku kamera ).
Suositteli vakuutusmies ottamaan lasivakuutuksen. Uhkarohkea kun olen. Ei ole koskaan mennyt lasia. Ainoastaan vuonna 2000 tuli heti uuteen autoon reikä lasiin, mutta saatiin korjattua.
En ottanut lasivakuutusta. Nyt on autokin sitten myyty.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Honkkis83 - 13.06.16 - klo:22:46
Muistaakseni omaan maksoi lasi n.330â,¬. Eikä mitään tutkia/kameroita kalibroitu ;)

Tuo kyllä vaatii jotakin kalibrointia.
Sadetunnistin on nyt hyvin epävakaa toiminnaltaan eikä automaatti varmaan siksi enää meinaa laittaa valoja päälle kun sataa vettä. Vakkarin toimivuutta en ole vielä testannut nelikaistaisella, vakionopeuden se kyllä pitää, mutta miten lie nuo muiden autojen huomiointi. Eikä tuota pitkien vaihtoautomaatiotakaan pysty nyt valoisilla öillä kunnolla testaamaan.
Tuon lasin hinnaksi vaihtoineen sanoi 700 euroa, loput tulee sitten noista säädöistä.
Säädettäväksi tuo menee, ei toimi nyt samalla tavalla kuin ennen lasinvaihtoa.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

lumimiäs

Kyllä se kalibroinnin vaatii, että kaikki avustimet toimivat kunnolla. Lisäksi pyörien suuntauksen.
Meikäläisen lämmitettävän tuulilasin vaihto maksoi kaikkineen vähän reilu 1800â,¬.
Onneksi oli lasivakuutus.

JiiJii71

Kaksi kertaa tuli vaihdettua edellisesta Octavia RS:stä tuulilasi rikkoontumisen vuoksi. Lisävarusteina tuossa oli normien lisäksi kaistavahti ja liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä. Nuo molemmat käyttänevät samaa kameraa.

Tässä nykyisessä noiden lisäksi vielä lämmitys.

Vaihtojen hintoja en tiedä, itselle maksettavaksi jäi 300â,¬ omavastuu.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

tet

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 14.06.16 - klo:09:13
Kyllä se kalibroinnin vaatii, että kaikki avustimet toimivat kunnolla. Lisäksi pyörien suuntauksen.

Kiinnostaa kovasti tietää, miksi lasin vaihto vaatii pyörien suuntauksen? :o
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

sambolo

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 14.06.16 - klo:11:47


Vaihtojen hintoja en tiedä, itselle maksettavaksi jäi 300â,¬ omavastuu.

Kova omavastuu,  normaalilla lasilla jäis jo miinukselle :D tosin on niitä liikkeitä jotka maksaa osan omavastuusta takasinki.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

skriko

Lainaus käyttäjältä: tet - 14.06.16 - klo:14:47
Kiinnostaa kovasti tietää, miksi lasin vaihto vaatii pyörien suuntauksen? :o
Tuota minäkin vähän ihmettelen. Pyörien suuntaushan pitää olla se mikä se tehtaan mukaan pitää olla. Eihän se muutu miksikään tuulilasinvaihdossa.

teräksenharmaa

Liittyisikö kaista-avustimen toimintaan?

JiiJii71

Itseasiassa olen vaihdattanut nuo lasit Imatran Auto-Sunilla. Imatran pisteessä heillä ei ole pyörien suuntauslaitetta joten ei ohjauskulmia kyllä säädetä lasinvaihdossa.

Kamerat, valo- ja sadetunnistimet pitää kyllä kalibroida uudelle kirkkaalle lasille.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 15.06.16 - klo:07:58
joten ei ohjauskulmia kyllä säädetä lasinvaihdossa.

Omassa autossani ne kyllä säädettiin. Oli mainittu myös laskuerittelyssä joka meni vakuutusyhtiölle.
En nyt ala tässä mihinkään juupas-eipäs vänkäämiseen, että pitääkö se välttämättä tehdä mutta näin
merkkipajan korjaamovastaava minulle sanoi ja näin myös tehtiin.
Lisäksi kun aikaisemmin kysyin pelkkää pyörien suuntausta minulle kerrottiin sen maksavan lähes 200â,¬
koska samalla pitää kalibroida se tuulilasin kamera uudestaan.

tet

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 15.06.16 - klo:08:34
Lisäksi kun aikaisemmin kysyin pelkkää pyörien suuntausta minulle kerrottiin sen maksavan lähes 200â,¬
koska samalla pitää kalibroida se tuulilasin kamera uudestaan.

Täysin ymmärrettävää, että kamera pitää kalibroida uudelleen lasinvaihdossa, ja melko ymmärrettävää että kalibrointi vaaditaan myös nelipyöräsuuntauksessa. Mutta on vaikea keksiä, miksi se suuntaus vaaditaan siinä välissä. Jos suuntaus on muuten ok, niin luulisi riittävän että lasinvaihdon jälkeen kalibroidaan vaan se kamera. ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.06.16 - klo:10:30
Mutta on vaikea keksiä, miksi se suuntaus vaaditaan siinä välissä. Jos suuntaus on muuten ok, niin luulisi riittävän että lasinvaihdon jälkeen kalibroidaan vaan se kamera. ???
Mistäs sen huolto tietää etukäteen onko suuntaus ok vai ei ?

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.06.16 - klo:10:30
Täysin ymmärrettävää, että kamera pitää kalibroida uudelleen lasinvaihdossa, ja melko ymmärrettävää että kalibrointi vaaditaan myös nelipyöräsuuntauksessa. Mutta on vaikea keksiä, miksi se suuntaus vaaditaan siinä välissä. Jos suuntaus on muuten ok, niin luulisi riittävän että lasinvaihdon jälkeen kalibroidaan vaan se kamera. ???

Joo ei tuolla kulmien suuntauksella ole mitään merkitystä noihin,itsellä vaihdettiin jouset/iskarit ja ajoin 1vkon autolla ennen suuntauksia ja kaikki tutkat ym pelas ihan normisti..

JiiJii71

Oon sitten varmaan väärin vaihdattanut tuulilasin kun oon vaihdattanut sellaisessa paikassa missä renkaita ei suunnata/
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

petsku

Tammikuun lopussa tilattu RS TSI Combi kotiutui alkuviikosta. Lisävarusteina winter paketti, canton ja tavaratilan väliverkko. Värinä black magic, joka ainakin puhtaana näyttää kyllä omaan silmään upealta. :)

Ainoa negatiivinen asia on yllättävän kova rengasmelu, vaikka alla on vakiokoon 225/45-17 renkaat, Bridgestone näytti olevan merkki. Muistikuvien mukaan viime syksynä suoritetuissa koeajoissa rengasmelu olisi ollut vaimeampi, johtuneeko sitten teiden kunnosta vai rengasmerkistä, mene ja tiedä. Jonkin asteinen vaimennusprojekti tulee todennäköisesti eteen viimeistään siinä vaiheessa kun alle vaihtuu muissa autoissa varsin meluisaksi todetut Continental Icecontact2 nastarenkaat.

Jarrulevy-keskusteluun sen verran, että ainakin tässä yksilössä on mielestäni edessä niin isot levyt kuin sinne vain 17" vanteiden kanssa mahtuu.

Ambientti

Jarrulevykeskustelu koskikin TDI mallia.

cantona

Lainaus käyttäjältä: cantona - 13.03.16 - klo:23:14
Tänne lähti tilaukseen helmikuun vika päivänä Ocu RS 2.0 TSI manuaali Quartz Grey winter packilla ja black packilla. Vielä ei ole toimitusajasta kuulunut muuta kuin että tarkka toimitusaika selviää haitarilla 1 vko - 4kk.

Toimitus ti 21.6., eli vajaa 4kk meni.

U. Turhapuro

Oliko Smartgate vakiona RS:ssä?

Ambientti

On vakiona RS:ssä nykyään. Itseasiassa se nykyisin vakiona kaikissa varustelutasoissa, paitsi Activessa.

Candywhite

RS 4x4 combilla ajettu nyt 2500km (edellinen auto oli 2/2014 RS tdi combi manuaali)

Muutama havainto ja mielipide uudesta autosta.
4x4, vaikea kommentoida sillä sää on ollut lumeton ja jäätön. Lähdöistäkään en voi kauheasti sanoa sillä olen ajellut nätisti. Märällä moottoritiellä pari kertaa joutunut ajamaan ja siellä on ollut vakaa ja hyvä ajaa, ehkä vähän liiankin kovaa. Uskoisin että 4x4 tuntuu kivalta sitten kun liukkaat tulevat.
DSG, kun on saanut kerran ajaa kunnon manuaalilaatikolla on todella vaikea ajaa dsg laatikolla. ensi töikseen pitää kytkeä start/stop pois päältä, muuten sammuttelee kokoajan. Liikkeelle lähdöt ovat hitaita ja laatikko arpoo yllättävän pitkään ennen kuin löytää oikean vaihteen. Peruutus vaihteen kytkemiseen menee ikuisuus. Aina ottaisin manuaalin ennen jo vanhanaikaista 6 vaihteista DSG laatikkoa.
Ã,,äni eristyksen puute on jos käyty läpi monta kertaa, harmi.
Kulutus on vielä järkyttävällä tasolla, toivon että laskee kilometrien myötä. Nyt takana 2500 km ja kulutus on 6.5l versus 4.3 l (edellinen auto samoilla reiteillä).
Etuoven tiiviste, nyt kun sataa niin huomasin että kuskinoven tiiviste on viallinen ja vettä tulee sisätiloihin, luulen että skoda sen vaihtaa, mutta turhaa vaivaa silti...
skoda myös päätti pienentää etujarruja kun niitä oli jäänyt yli seateista. tämä kertoo kaiken tarpeellisen skodan asiakaspalvelusta, teemme mitä haluamme, milloin haluamme, oli asiakas mitä mieltä vaan.
Vakio äänentoisto on yhtä hyvä kuin edellisen canton joka oli surkea ellei kuunnellut cd:ltä.
navigaattori on selvästi nopeampi kuin edellinen versio, vielä kun saisi kaikki katujen nimet suomenkielisillä nimillä niin kiva ois.
puhelimen (samsung edge6) kytkeminen auton näyttöön ei onnistu minun taidoilla.
Peruutuskamera on huono, näkyy huonosti päivällä näytöllä ja sateella näyttää huonosti. Iso pettymys.

Harmi että uudessa autossa on lasten tauteja/huolimatonta kokoamista joita ei edellisessä ollut ja tehtaan puolesta downgradauksia, ilman että olisi kivoja yllätyksiä. Vanhanaikainen DSG ja vaikea elektroniikka on laimentanut intoani autoa kohtaan ja tuntuu aika 'tylsältä' kun edellinen tuntui kivalta ja makeelta. Ehkä sitten liukkaalla neliveto saa sen tuntumaan ihan kivalta.

Jos jokin toinen auto tuntuu hyvältä ja ei osaa päättää, niin kannattaa harkita vakavasti sen toisen auton ostamista.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

JLa

Lainaus käyttäjältä: petsku - 16.06.16 - klo:13:54
Tammikuun lopussa tilattu RS TSI Combi kotiutui alkuviikosta. Lisävarusteina winter paketti, canton ja tavaratilan väliverkko. Värinä black magic, joka ainakin puhtaana näyttää kyllä omaan silmään upealta. :)

Ainoa negatiivinen asia on yllättävän kova rengasmelu, vaikka alla on vakiokoon 225/45-17 renkaat, Bridgestone näytti olevan merkki. Muistikuvien mukaan viime syksynä suoritetuissa koeajoissa rengasmelu olisi ollut vaimeampi, johtuneeko sitten teiden kunnosta vai rengasmerkistä, mene ja tiedä. Jonkin asteinen vaimennusprojekti tulee todennäköisesti eteen viimeistään siinä vaiheessa kun alle vaihtuu muissa autoissa varsin meluisaksi todetut Continental Icecontact2 nastarenkaat.

Jarrulevy-keskusteluun sen verran, että ainakin tässä yksilössä on mielestäni edessä niin isot levyt kuin sinne vain 17" vanteiden kanssa mahtuu.

Black Magic on upea väri puhtaana, mutta likaisena helmiäisen kimallus jää lian alle näkymättömiin ja auto näyttää perusmustalta.
Myös pienet hiusnaarmut näkyvät tuossa sävyssä helposti, joten kannattaa olla tarkkana esim. lumiharjan kanssa.
Kannattaa pestä auto usein ja hellävaraisesti koneellisia harjapesuja vältellen.

Jarppix

Lainaus käyttäjältä: JLa - 19.06.16 - klo:22:58
Black Magic on upea väri puhtaana, mutta likaisena helmiäisen kimallus jää lian alle näkymättömiin ja auto näyttää perusmustalta.
Myös pienet hiusnaarmut näkyvät tuossa sävyssä helposti, joten kannattaa olla tarkkana esim. lumiharjan kanssa.
Kannattaa pestä auto usein ja hellävaraisesti koneellisia harjapesuja vältellen.

Tässä kuumeisesti odotellaan omaa Black Magic saapuvaksi! Onko muuten mitään suosituksia maalipinnan käsittelyksi uudelle pinalle?
Skoda Octavia 2.0TDI Combi RS -16
Skoda Octavia 2.0TDI Combi Elegance -09

Candywhite

itselläni race blue combi. laitoin autoglymin super resin polish 1 kerros, ja sen päälle autoglym HD wax 1 kerros (halusin laittaa 2 kerrosta, mutta aika loppui kesken). Loppu tulos oli mielestäni hyvä, mutta kokemuksesta tiedän että auto tarvitsee uudet vahat viimeistään syyskuussa, silloin ajattelin kokeilla swissvaxin tuotteita.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

JiiJii71

Vahailun aika on myöhemmin. Vajaat viisitonnia ajettuun autoon tehtiin perusteellinen pesu, pienpoisto, kevyt hionta/kiilloitus ja PPShield Cure käsittely. Tuli kyllä perusteellisen hyvä.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy