Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

puolihop

Lainaus käyttäjältä: konekek - 16.05.16 - klo:08:24
octavia rs combi tilattu ja tilausta odotellessa tuli mieleen, että mitenkä mahtaa vauvakaukalo mahtua takapenkille ja entä rattaat konttiin?
ostettuna on seuraanvalainen kaukalo takapenkille -> https://www.verkkokauppa.com/fi/product/55373/fhfcq/Britax-Baby-Safe-plus-SHR-II-turvakaukalosetti-0-13-kg-Chili
eilisen googlettelun perusteella ongelmaksi kaukalon osalta muodostuu matkustussuunta (selkä menosuuntaan), joka vie kaiketi aika paljon tilaa, mutta mitenkä on octavian kanssa? joutuuko apukuski istumaan polvet suussa?

vaunuistakin löytyi paljon eri juttua, mutta mistään en löytänyt keskustelua nykyiseen octavian takakonttiin.

Mahtuu todella hyvin kaukalo takapenkille. Apukuskillekin jää vielä hyvät tilat.
Kokemusta on Brion kaukalosta ja sen jälkeen isommasta penkistä, joka vei vielä kaukaloa enemmän tilaa. Kummankaan kanssa ei minkäänlaista ongelmaa Octaviassa.

Rattaatkin mahtuu kontiin, jos on normaalit. Meillä on ollut ison emmaljungat http://www.lastentarvike.fi/kotisivu/product-img/Emmaljunga-Lastentarvike-mondial.jpg Autossa monet kerrat. Mahtuu poikittain ja jopa pitkittäin. Eli ei ongelmaa tämänkään suhteen :)

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: konekek - 16.05.16 - klo:08:24
octavia rs combi tilattu ja tilausta odotellessa tuli mieleen, että mitenkä mahtaa vauvakaukalo mahtua takapenkille ja entä rattaat konttiin?
ostettuna on seuraanvalainen kaukalo takapenkille -> https://www.verkkokauppa.com/fi/product/55373/fhfcq/Britax-Baby-Safe-plus-SHR-II-turvakaukalosetti-0-13-kg-Chili
eilisen googlettelun perusteella ongelmaksi kaukalon osalta muodostuu matkustussuunta (selkä menosuuntaan), joka vie kaiketi aika paljon tilaa, mutta mitenkä on octavian kanssa? joutuuko apukuski istumaan polvet suussa?

vaunuistakin löytyi paljon eri juttua, mutta mistään en löytänyt keskustelua nykyiseen octavian takakonttiin.
Combin takakontti on sen verran kookas ja järkevästi suunniteltu että vaunujen kanssa ei pitäisi ongelmaa tulla. Tokihan, jos vaunut ja kaukalo on jo olemassa, niin ei muuta kuin autoliikkeeseen testaamaan tilat niiden kanssa. Niin ainakin itse tekisin (ja teimmekin koirahäkin ja pyörätuolini kanssa) jotta näkee soveltuuko auto itselle.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

MilkBoy

Ellei etupenkillä istu 2+m pitkiä ihmisiä, niin pitäisi kyllä melkein mikä tahansa kaukalohärpäke mahtua. Itsellä http://www.baby-merc.com/store/leo2 tuollainen setti, mikä ei ole ihan pienimmästä päästä (ja omat strategiset mitatkin ylittää 190cm pituussuunnassa. Kaukalo mahtuu selkä menosuuntaan taakseni :) Runkokaan ei mene kovin pieneen tilaan, mutta mahtuu silti helposti miten päin tahansa takakonttiin. Koirakin mahtuu vielä tarvittaessa viereen.
VW e-Gofl 85kW 2015
Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 2015
- -  - -  - -  - -  - -  - -
Ex:
MB C180 SportCoupé 1.8 man 2005
Å koda Octavia II Combi 2.0 TDI RS man 2008
Å koda Octavia III Combi 2.0 TDI RS DSG 2014
Å koda Octavia III Combi 2.0 TDI RS DSG 2016

Candywhite

Nyt on 500 km ajettu RS 4x4 combilla ja muutama nopea havainto/ensi vaikutelma. (edellinen oli 2014 RS diesel manuaali combi, bridgestone renkailla).

Etu jarrut on pienemmät - eivät sovi 18" vanteisiin ollenkaan. Näiden pienentäminen oli ruma temppu Skodalta ja antoi pahan maun koko autosta. Jos ulkonäyllä ei oli olisi väliä, niin miksi RS on takaspoileri?

18" potenza rengaat ovat järkyttävän kova ääniset. Ã,,änieristys on edelleen surkeaa luokkaa ja on auton heikoin lenkki.

ei ollut öljy tölkkiä takakontissa kuten 2014 mallissa.

automaatti on mielipide asia, itse tykkään enemmän manuaalista, mutta on tämä 6 vaihteinen DSG on hidas löytämään oikean vaihteen risteyksissä ja muussa hitaassa ajossa.

4x4 en voi vielä sanoa juuta tai jaata, sisäänajo menossa ja kuivat tiet, joten en ole vielä huomannut sen toimivan.

Ehkä jotain hyvää löytyy kun on sisäänajettu ja kulutus saatu vähän järkevämmälle tasolle.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

dav0

2014 RS DSG Combi, osaako joku sanoa mitä 60k määräaikaishuolto sisältää? Lähinnä kuuluuko 60k holleilla vaihtaa vaihteistoöljyt (DSG)? Jos ei niin missä vaiheessa tämä tulee ajankohtaiseksi?
59k mittarissa ja kyseltyäni huoltotarjouksia ilmeni, että osa olisi vaihtamassa vaihteistoöljyt ja osa höpisee ettei järjestelmä näyttänyt, että ne tulisi vaihtaa.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: dav0 - 23.05.16 - klo:10:00
2014 RS DSG Combi, osaako joku sanoa mitä 60k määräaikaishuolto sisältää? Lähinnä kuuluuko 60k holleilla vaihtaa vaihteistoöljyt (DSG)? Jos ei niin missä vaiheessa tämä tulee ajankohtaiseksi?
59k mittarissa ja kyseltyäni huoltotarjouksia ilmeni, että osa olisi vaihtamassa vaihteistoöljyt ja osa höpisee ettei järjestelmä näyttänyt, että ne tulisi vaihtaa.
Jos oikein muistan, niin DSG6:n öljynvaihto on 60tkm:ssä.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Daatta

http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto2/huolto_octavia.html

60000    DSG-Ö + suod    239 â,¬

Ei varmaan kannata viedä sellaisen huoltoon, mikä ei DSG:n öljynvaihtoa tarjoa. Tuskin noudattavat virallista huolto-ohjelmaa muutenkaan, saati antavat merkkiliikkeen leimaa. Leima on hyvä näyttää maahantuojalle, jos DSG porsii ennen määräaikaa...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 23.05.16 - klo:09:32
Etu jarrut on pienemmät - eivät sovi 18" vanteisiin ollenkaan. Näiden pienentäminen oli ruma temppu Skodalta ja antoi pahan maun koko autosta. Jos ulkonäyllä ei oli olisi väliä, niin miksi RS on takaspoileri?

18" potenza rengaat ovat järkyttävän kova ääniset. Ã,,änieristys on edelleen surkeaa luokkaa ja on auton heikoin lenkki.

4x4 en voi vielä sanoa juuta tai jaata, sisäänajo menossa ja kuivat tiet, joten en ole vielä huomannut sen toimivan.
Miinuksia; melutaso, jousitusmukavuus ja aukot varustelistalla.
Plussia: tilat, ajettavuus ja hinta.

Sellainen se RS on. Bensakoneisessa on ekstrana vielä ihan kohtuullisen suorituskykyinen ja miellyttävä moottorikin. Itse näkisin tuohon autoon sopivan parhaiten vakiokokoa korkeampien profiilien.

dav0

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 23.05.16 - klo:10:23
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto2/huolto_octavia.html

60000    DSG-Ö + suod    239 â,¬

Ei varmaan kannata viedä sellaisen huoltoon, mikä ei DSG:n öljynvaihtoa tarjoa. Tuskin noudattavat virallista huolto-ohjelmaa muutenkaan, saati antavat merkkiliikkeen leimaa. Leima on hyvä näyttää maahantuojalle, jos DSG porsii ennen määräaikaa...

Kiitos infoista. Tuossa vaihtelee tomaattiöljyineen hinnat 400-500e holleilla eri liikkeissä jotka ilmeisesti eivät ole merkkihuoltoja. Metroautolta tuli tarjous 600e.
30k huolto tuli tehtyä pilipalileiman kanssa, lähinnä mietin että onko tuosta merkkiliikkeen leimasta "edelleen hyötyä" kun tuota 30k perusmääräaikaishuoltoa ei tullut tehtyä merkkihuollossa?

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: dav0 - 23.05.16 - klo:11:34
Kiitos infoista. Tuossa vaihtelee tomaattiöljyineen hinnat 400-500e holleilla eri liikkeissä jotka ilmeisesti eivät ole merkkihuoltoja. Metroautolta tuli tarjous 600e.
30k huolto tuli tehtyä pilipalileiman kanssa, lähinnä mietin että onko tuosta merkkiliikkeen leimasta "edelleen hyötyä" kun tuota 30k perusmääräaikaishuoltoa ei tullut tehtyä merkkihuollossa?
Valitettavasti veikkaan että ei ole ainakaan siinä vaiheessa jos jotain isompaa hajoaa. Kun kerran merkkiliikkeen huoltoketju katkeaa, niin ainakaan tehtaan / maahantuojan piikkiin on enää vaikea mitään saada...
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 23.05.16 - klo:09:32
Etu jarrut on pienemmät - eivät sovi 18" vanteisiin ollenkaan.

No mitenkä ne takalevyt sitten sopivat. Nehän on vielä pienemmät, olleet aina. Hommaa peltipyörät ja umpikapselit äläkä valita. Kannattaa ostaa preemiumia jos sitä haluaa. Ei tolla hinnalla voi saada kaikkea. Kuulemma -18 faceliftissä pienentävät jarruja vieläkin, että saavat alle 13" vanteet.
;D

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 23.05.16 - klo:23:03
No mitenkä ne takalevyt sitten sopivat. Nehän on vielä pienemmät, olleet aina. Hommaa peltipyörät ja umpikapselit äläkä valita. Kannattaa ostaa preemiumia jos sitä haluaa. Ei tolla hinnalla voi saada kaikkea. Kuulemma -18 faceliftissä pienentävät jarruja vieläkin, että saavat alle 13" vanteet.
;D

HAH olipa hyvin sanottu LOL  ;D ;D Ihme natinaa jostain jarrulevyjen koosta. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

sambolo

Haha mulla on leonissa 312mm etujarrut ja 18" vanteet, eine musta mitenkää silmille räjähdä pienuudellaan, isommatki toki vois olla. https://www.dropbox.com/s/60jgusxq7bgk2xx/_20160524_104424.JPG?dl=0
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 23.05.16 - klo:23:03
No mitenkä ne takalevyt sitten sopivat. Nehän on vielä pienemmät, olleet aina. Hommaa peltipyörät ja umpikapselit äläkä valita. Kannattaa ostaa preemiumia jos sitä haluaa. Ei tolla hinnalla voi saada kaikkea. Kuulemma -18 faceliftissä pienentävät jarruja vieläkin, että saavat alle 13" vanteet.
;D

Jos sais edes sitä mitä on tilannut ja mistä maksanut. Aika harva toimittaja voi muuttaa tuotetta tilatusta joksikin toiseksi, aivan selvä asia että nämä 'uudet' jarrut ovat edullisempia valmistaa kuin 'oikeat'. Kysehän ulkonäöstä ja niissä ei ole yhtä totuutta. On myös niinkin että pienempi jarru kuluu nopeammin ja siksi on ostajan näkökannasta epä edullinen muutos. Minua on jäänyt askarruttamaan mitä muita osio on vaihdettu pienempiin/havelmpiin/heikompiin, mutta jotka eivät näy ulospäin.

Jos kaikki autoiluun liittyvä olisi puhdasta järkeä, ei meillä olisi RS topikkia täällä.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 24.05.16 - klo:15:26
Aika harva toimittaja voi muuttaa tuotetta tilatusta joksikin toiseksi, aivan selvä asia että nämä 'uudet' jarrut ovat edullisempia valmistaa kuin 'oikeat'. On myös niinkin että pienempi jarru kuluu nopeammin ja siksi on ostajan näkökannasta epä edullinen muutos. Minua on jäänyt askarruttamaan mitä muita osio on vaihdettu pienempiin/havelmpiin/heikompiin, mutta jotka eivät näy ulospäin.
Voi olla myös niinkin, että uudet jarrukomponentit ovat myös halvempia varaosahyllyltä ostettuna. Se on totta, että kookkaammat komponentit kuluvat todennäköisemmin hitaammin, mutta eiköhän nuo vähän pienemmätkin tovin aikaa kestä Ocun kaltaisessa autossa. Tuo ei ole mielestäni yhtä kriittinen tekijä kuin RS:n heikko jousitusmukavuus, johon pienemmät jarrut auttavat.

Candywhite

on kiva huomata mihin kukin kiinnittää huomionsa. Minusta jousitus mukavuus on vallan mainio, saattaa riippua siitä että olen tottunut ajamaan tila-autoilla tai siitä että takapuolen on kertynyt liiaksi omaa pehmeyttä.

Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

konga

Oma huomio 2vko omistuksessa on kiinnittynyt kauheaan rengasmeluun. Nyt alla 17" vakiovanteet olisko ollu 45 profiili kumeissa. Alle tulossa 19" setti joten pahemmaksi vaan menossa. Muuta valittamisen aihetta en itse ole vielä keksinyt.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Ocu

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 23.05.16 - klo:09:32
Nyt on 500 km ajettu RS 4x4 combilla ja muutama nopea havainto/ensi vaikutelma. (edellinen oli 2014 RS diesel manuaali combi, bridgestone renkailla).


18" potenza rengaat ovat järkyttävän kova ääniset. Ã,,änieristys on edelleen surkeaa luokkaa ja on auton heikoin lenkki.


automaatti on mielipide asia, itse tykkään enemmän manuaalista, mutta on tämä 6 vaihteinen DSG on hidas löytämään oikean vaihteen risteyksissä ja muussa hitaassa ajossa.

4x4 en voi vielä sanoa juuta tai jaata, sisäänajo menossa ja kuivat tiet, joten en ole vielä huomannut sen toimivan.


Oliko sulla edellisessä 17 pyörät? Itelläkin nuo 18 Potenzat, en tiedä ovatko meluisammat verrattuna toisenmerkkisiin, ei ollut noita tuoreessa TM testissäkään. Melua karkealla tiellä todellakin riittää. Tuntuu että vähän parani mukavuus kun laskin paineet 2,6 bariin (oli 3 baria).

Itellä vaihtui automaatti manuaaliksi ja kesti n 4000 kilsaa että manuaaliin tottui 10 automaattivuoden jälkeen eikä enää kaipaa DSG:tä muuten kuin kick-downia ja vasemmalle jalalle enempi tilaa matka-ajossa.

Vajaavetoisessa ei mitään pitoa talvirenkailla, pelkkää luistoneston vilkuttelua.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

livejungle

Bridgestone Potenza S001 92Y on meluisa ja omaa huonon vierintävastuksen. Todennäköisesti radalla hyvä..
http://tinyurl.com/gwjoa6o

Verrataanpa vaikka Goodyear Efficiengrippiin, joka on yksi luokkansa hiljaisimmista ja taloudellisimmista renkaista:
http://tinyurl.com/zueothv

Candywhite

Kysyin Helkamalta miksi kehtaa toimittaa autoja eri jarruilla kuin esittelyautoissa tai esitteissä . Vastaus oli tarkoitettu vain vastaanottajalle ja siksi en kerron tarkemmin sisällöstä, mutta hyvin ylimielinen ja vähättelevä. Saavat kuulemma tehdä ja toimittaa mitä lystää ja asiakkaalla ei ole oikeutta mielipiteisiin ja on aina väärässä.

Nyt ei auta muu kuin olla ahkera ja säästää rahaa seuraavaan autoon.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 25.05.16 - klo:16:20
Kysyin Helkamalta miksi kehtaa toimittaa autoja eri jarruilla kuin esittelyautoissa tai esitteissä . Vastaus oli tarkoitettu vain vastaanottajalle ja siksi en kerron tarkemmin sisällöstä, mutta hyvin ylimielinen ja vähättelevä. Saavat kuulemma tehdä ja toimittaa mitä lystää ja asiakkaalla ei ole oikeutta mielipiteisiin ja on aina väärässä.

Nyt ei auta muu kuin olla ahkera ja säästää rahaa seuraavaan autoon.

Niin jos et ennen sitä huonojen etujarrujen takia syöksy metsikköön tai vaivu synkkyyteen ja viillä ranteitasi auki. Sorry, alkaa kyllästyttää toi valitus niistä jarruista. Mitenkähän sakut pärjää vapailla nopeuksilla motareilla vajakkijarruilla.  :D

Ambientti

Ei kyse ole etteikö niillä pärjäisi, vaan se vaikuttaa ulkonäköön. Jos tilaat auton jossa esitteen mukaan vakiona 19" aluvanteet, mutta autossa onkin 15" peltivanteet, niin kyllähän niilläkin pärjää jopa Saksan Autobahnilla. Tai vaikka mustat kattokaiteet mutta tuleekin metallin väriset. Toiselle käyttäjälle merkityksetön ulkonäköseikka voi olla toiselle hyvinkin silmään pistävä. On uskomatonta että tuollaiset muutokset pitäisi vain niellä hiljaa ja olla valittamatta.

imaginary

Yksi uusi RS omistaja ilmoittautuu: RS Combi TDI DSG Candywhite, eli perus kinneri.
Eilen sain alle, joten juurikaan ei vielä voi kokemuksia kertoilla. Mutta kyllä eron kuitenkin heti huomasi Seat Leon FR TDI DSG:hen, jolla reilun kuukauden Passatin ja tämän välissä ajelin. Tilaa on huomattavasti enemmän ja jo ihan sen takia ajomukavuus parempi.

Alla on Turanzat ja kyllä niistäkin mielestäni ääntä lähtee. Siksi mielessä on jo kevyt vaimennus vaikka työsuhde auto onkin. Sillä kuitenkin muutaman vuoden ajelee niin mukavuutta täytyy jotenkin etsiä.
Alustasta ei vielä valittamista, ja auto tuntuu menevän juuri sinne minne pitääkin. En vielä tehoista/tehottomuudesta anna kommenttia kun mittarissa on vasta 350 km, joten en kunnolla ole kenkää antanut.

Aika näyttää mutta alku on hyvä.
Octavia RS Combi, DSG, TDI
Passat Variant 2013 Highline, DSG, 2,0 TDI

Mr47

Bridgestonen Potenza on hyvin meluisa rengas erityisesti Suomen teillä. Tämä johtuu siitä, että sen runkorakenne ja sivut ovat erittäin jäykät, meikäläisen mikkihiiren kestää seisoskella irtonaisen renkaan päällä. Se on melkein kuin run-flat -renkaat. Kun mennään mutkissa isoa kovaa, niin silloinhan tuo toimii hyvin.

En ole  edes vilkaissut oman RS:ni mattojen alle, joten en osaa sanoa sinne mahdollisesti tehdyistä äänieristyksistä. Edelliseen korimalliin tuttava laittoi bitumihuopaa lattiaan etupenkkien takapuolelta lähtien takakonttiin asti. Vaikutus oli radikaali, kun eristämättömän alustan resonointi väheni.

samar50

Täälläkin uusi RS omistaja, eka räsä alla, 2014 bensakoneella, mutta asiaan.

Onko joku saanut etupenkkien niskatukiin viriteltyä jotain telineita tabletille tai dvd-soittimelle, kun siinä penkissä ei ole mitään aukkoa niskatuen kohdalla. Lapsille pitäisi vehkeet saada jotenkin asennettua penkkeihin, otetaan vastaan hyviä ehdotuksia.
Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI, 2014

JMTL

Lainaus käyttäjältä: samar50 - 03.06.16 - klo:09:05
Täälläkin uusi RS omistaja, eka räsä alla, 2014 bensakoneella, mutta asiaan.

Onko joku saanut etupenkkien niskatukiin viriteltyä jotain telineita tabletille tai dvd-soittimelle, kun siinä penkissä ei ole mitään aukkoa niskatuen kohdalla. Lapsille pitäisi vehkeet saada jotenkin asennettua penkkeihin, otetaan vastaan hyviä ehdotuksia.
Ite hommasin tommosen http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tablet-tarvikkeet/AWE77EU/targus-autoteline-taulutietokoneelle, ja revin siitä ton oman hihnan veke, koska ei ihan riitä ympäri. Sit sellasella kiristettävällä ohuella remmillä telineen etupuolelta ja niskatuen ympäri kiinni.
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

U. Turhapuro

No, niin! Nyt saatiin vihdoinkin RS TDI LB käyttöön. Tilattu tammikuussa joten toimitusaika hieman alle 5kk. 100km kokemuksella positiivisesti olen yllättynyt, koska en ennen kauppaa RS mallia ajanut kuin alla 10km.

Varusteina
- Talvipaketti
- 18" Geminit
- Peruutuskamera
- Canton
- Musta paketti

Tutkitaan mitä autosta löytyy. Päivän kokemuksella en ole löytänyt vielä Webaston ajastamista? Pystykö sitä edes ajastamaan ja oliko tässä viilennyt toiminto kesälle?

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: U. Turhapuro - 11.06.16 - klo:06:54
ja oliko tässä viilennyt toiminto kesälle?
Kyllä. Muistaakseni sen nimi on Climatronic... ;)

livejungle

Webaston ajastus löytyy lämpötilasäätörullien välissä olevasta setup painikkeesta.
Sieltä samasta paikasta kun laittaa asetukseksi viilennys niin pitäisi toimia webaston kaukosäätimestä.  Se siis tuulettaa ulkolämpötilan mukaista ilmaa, ei viilennä ilmastoinnilla..

ukormi

Kävi RS nyt ekassa huollossa.
Valonpesureiden suuttimet meni uusiksi, eivät sulkeudu aina. Hyllyssä niitä ei ollut, tilauskamaa. Eli uudelleen pitää auto viedä korjaamolle, 2h kuulemma vaihto kestää.
Ovien tiivisteet natisivat, siitä olikin huoltokutsu olemassa. Laittoivat jotakin tököttiä tiivisteisiin, eikä enää natise. Lisämausteena auto haisee nyt sisältä jollekin, jonka hajun voisi kuvitella kuuluvan mieluummin naisellisia palveluja tarjoavaan laitokseen kuin autoon.
Dieselsuotimen olivat vaihtaneet, mutta eivät olleet putsanneet ylivalunutta dieseliä, kauhee käry konehuoneesta. No se hoitui kun putsasin moottorinpesuaineella suotimen ja sen ympäristön. Valittelin myös jysähdystä taka-akselistosta poikittaisroutavaurioiden yli ajaessa, mutta ei kuulemma ole mitään vikaa löytynyt. Lienee siis normaalia kuten tuo järkyttävä rengasmetelikin. Vähän reilussa vuodessa myös tyhjeni toisen avaimen paristo, vaihtoivat nyt paristot molempiin avaimiin.

Kolmisen viikkoa sitten tuli kehä ykkösellä kivi tuulilasin ylereunaan ja lasi halkesi. Tuulilasivakuutus hoitaa kustannukset mutta tuo vaihto ei ollutkaan ihan helppo nakki.
Tuulilasi kyllä löytyi ja se on nyt vaihdettu, mutta pitää vielä viedä kamerat ja tutkat kalibroitavaksi huoltoon. Ottaa kuulemma puolipäivää nelipyöräsuuntauksineen ja ohjelmointeineen.
No se hoituu samalla kun noiden pesurien vaihtokin.

Kokonaiskustannus tulee olemaan luokkaa 1000 - 1200 euroa, vaikka tuo ei ole edes lämmitettävä malli. Kannattaa kyllä oikeasti harkita näihin uudempiin tutkilla ja kameroilla oleviin kinnereihin tuota tuulilasivakuutusta, ei ole halpaa uuden lasin vaihto.

Tyytyväisiä ollaan oltu autoon nyt pakkasten loputtua. Kulutus ollut kohtuullista ja auto liikkuu mukavasti. Ainoa on tuo kamala rengasmelu joka tuntuu vain lisääntyvän renkaiden kuluessa. Jos olisi oma kinneri, varmaan olisi pakko alkaa laittamaan lisää äänieristystä takaosaan. 18" vanteethan tuossa on ja Bridgestone Potenzat alla. Ehkäpä seuraavat kumit ovat erimerkkiset.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy