Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

JiiJii71

On tuolla jarrulevyjen pienentämisellä sellainen vaikutus meille työsuhdeautoilijoille, että ALD tyrkkää noihin pienentyneisiin levyihin 16" talvivanteet. Ne alkavat jo näyttää tragikoomiselta RS:n alla.

Ã,,lkää nyt vaan menkö kertomaan ALD:lle että tuossa tulevassa menopelissä on pienentyneet levyt! ;D
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Ocu

Rekisteriotteessa jos ei mainittu asiaa, se pelastanee...
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 25.04.16 - klo:10:21
No jopas on settiä. Jos auto on tilattu tiettyjen speksien perusteella niin kai sitä on aiheellistakin nostaa älämölöä jos tulee jotain muuta. Ihan sama mihin se vaikuttaa. Jo pienikin ulkonäkösyy on riittävä. Kyllähän noita jarruja saisi pienentää melkoisesti tuostakin ennen kuin normaalissa liikenteessä eroa alkaisi tulemaan. Sekin varmaan sitten ihan ok, että laitetaan rumpujarrut taakse kertomatta siitä tilausvaiheessa, kyllä se niilläkin pysähtyy suojatien eteen.
Jos tilaussopimuksessasi tai jossakin muussa asiaan kuuluvassa dokumentissa lukee levyjen koko, niin luonnollisesti voit reagoida sopimuksen määrittelemissä rajoissa.

Rumpujarruihin vertaus ontuu pahasti, koska rumpujarrujen kanssa takuulla tulisi myös tuntuvia toiminnallisia eroja.

Peetu

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 25.04.16 - klo:11:47
Jos tilaussopimuksessasi tai jossakin muussa asiaan kuuluvassa dokumentissa lukee levyjen koko, niin luonnollisesti voit reagoida sopimuksen määrittelemissä rajoissa.

Rumpujarruihin vertaus ontuu pahasti, koska rumpujarrujen kanssa takuulla tulisi myös tuntuvia toiminnallisia eroja.

"Onneksi" tilaussopimuksessa lukee että auto toimitetaan tilaushetken spekseillä ja sieltähän nuo levyjen koot löytyvät, kuten muutkin varusteet mitä autoon on tulossa, joten tämä yhtälö tarkoittaa ainakin itselläni että reagointia on luvassa.
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Peetu - 25.04.16 - klo:12:11
"Onneksi" tilaussopimuksessa lukee että auto toimitetaan tilaushetken spekseillä ja sieltähän nuo levyjen koot löytyvät, kuten muutkin varusteet mitä autoon on tulossa, joten tämä yhtälö tarkoittaa ainakin itselläni että reagointia on luvassa.
Missä speksissa nuolevyjen koot ilmoitetaan? Varusteethan on kyllä listattu, mutta harvemmin noita levyjen kokoja ilmoitellaan.

Viive

Levyjarruista sen verran että ite ainakin tykkäisin että on isommat levyt kun 1.5 tonnia auton perässä oleva asuntovaunu vedossa. Jossain vuoristoteillä jossa pitkään jarrutellaan alamäkiin niin levyt voisivat kuumeta helpommin vaikka kai ne nyt ovat niitä mittailleet ja laskeneet että tuolla pienemmälläkin koolla pärjätään. Ja siellä ei kuitenkaan mitään isoja vauhteja ole joten kuumeneminen ei suoraan liity siihen.
Tilauksessa: Skoda Octavia RS4x4 Combi TDI DSG  
Skoda Octavia RS TSI Combi -14                              
Nissan Skyline GT-R34 -99                                       
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

Laars

Eiköhän se niin ole, että koon/painon ja tehon puolesta ei ole perusteita isommille levyille. Ulkonäkö on toki asia erikseen.

Peetu

#6727
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 25.04.16 - klo:12:43
Missä speksissa nuolevyjen koot ilmoitetaan? Varusteethan on kyllä listattu, mutta harvemmin noita levyjen kokoja ilmoitellaan.

Teknisissä tiedoissa ne on mainittu ja sieltä löytyvät edelleen. Toivon että auto toimitetaan myös samalla 184hp koneella mitä siellä lukee, ja että vaihteistossa olisi samat 6 vaihdetta. Kyllähän sitä pienemmilläkin tehoilla tai vaihdemäärällä eteenpäin pääsee mutta...

Edit: kuva lisätty
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Laars - 25.04.16 - klo:12:58
Eiköhän se niin ole, että koon/painon ja tehon puolesta ei ole perusteita isommille levyille. Ulkonäkö on toki asia erikseen.
Ulkonäkö on mun mielestä vähän kaksiteröinen miekka. Ainakaan mun silmiä ei erityisesti hivele se epäsuhta, mikä RS:ssäni on etu- ja taka-akselin levyjen välillä. No ulkonäköön ja mahdollisesti kulumiskestävyyteen sentään tuolla levyn koolla on jotain vaikutusta. Muut isomman levyn vaikutukset lähes jokaiselle ovat negativiisia.

jukra

Lainaus käyttäjältä: Peetu - 25.04.16 - klo:14:18
Teknisissä tiedoissa ne on mainittu ja sieltä löytyvät edelleen. Toivon että auto toimitetaan myös samalla 184hp koneella mitä siellä lukee, ja että vaihteistossa olisi samat 6 vaihdetta. Kyllähän sitä pienemmilläkin tehoilla tai vaihdemäärällä eteenpäin pääsee mutta...

Edit: kuva lisätty


Sattuuko sinulla olemaan tuota tiedostoa tallessa?

20.4. päivitetyssä versiossa (http://web.skoda.fi/lataukset/octavia/octavia-rs/skoda-octavia-rs-tekniset.pdf?time=1461583784) ei nimittäin enää kokoa ole mainittuna.


Peetu

Lainaus käyttäjältä: jukra - 25.04.16 - klo:14:33
Sattuuko sinulla olemaan tuota tiedostoa tallessa?

20.4. päivitetyssä versiossa (http://web.skoda.fi/lataukset/octavia/octavia-rs/skoda-octavia-rs-tekniset.pdf?time=1461583784) ei nimittäin enää kokoa ole mainittuna.

Oho, niinpäs onkin! Nopeaa toimintaa kun vasta vuodenvaihteessa muutos astunut tiettävästi voimaan?  :D
Auton tilauksen yhteydessä maaliskuun alussa ladattu versio löytyy koneelta. Seuraa probleemio on että mitenköhän sen saisin linkattua tänne...?
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

Ambientti

Joo uusista spekseistä on tosiaan poistettu levyjen koko, ja lopussa on vielä disclaimeri: "Valmistaja pidättää oikeuden muutoksiin (mukaan lukien muutokset teknisissä arvoissa)."

Peetu

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 25.04.16 - klo:15:32
Joo uusista spekseistä on tosiaan poistettu levyjen koko, ja lopussa on vielä disclaimeri: "Valmistaja pidättää oikeuden muutoksiin (mukaan lukien muutokset teknisissä arvoissa)."

Mielenkiintoista että tänne tullut ensimmäinen viesti aiheeseen liittyen 19. huhtikuuta ja silloin itse kuulin asiasta ensimmäistä kertaa kotimaisissa tietokanavissa, ja seuraavana päivänä on tiedot päivitetty nettiin  :D

Valmistaja toki saa ja yleensä päivittääkin tuotteidensa tietoja, nyt vain on kyseessä kotimainen tilaussopimus ja sen sitovuus tilaushetken aikana voimassa olleilla tiedoilla. Nyt kovasti odotellaan myyjän vastausta kysymykseen, ymmärrän toki että heidän päätäntävalta aika heikko siinä mitä tehdas milloinkin toimittaa.
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 25.04.16 - klo:14:27
Ulkonäkö on mun mielestä vähän kaksiteröinen miekka. Ainakaan mun silmiä ei erityisesti hivele se epäsuhta, mikä RS:ssäni on etu- ja taka-akselin levyjen välillä.

No nythän tuo epäsopu hieman tasoittuu. Ei näytä ne takalevyt niin pieniltä CD-levyiltä verrattuna etulevyihin. Ja jos oikein häiritsee, niin kannattaa laittaa peltivanteet ja komiat kapselit bilhelvetistä (16").  ;D ;D

Peetu

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 25.04.16 - klo:22:19
No nythän tuo epäsopu hieman tasoittuu. Ei näytä ne takalevyt niin pieniltä CD-levyiltä verrattuna etulevyihin. Ja jos oikein häiritsee, niin kannattaa laittaa peltivanteet ja komiat kapselit bilhelvetistä (16").  ;D ;D

Täytyykin siis laittaa 18" Geminit ja 19" BBS:t ja 17" uudet talvirenkaat myyntiin jotta saa tilalle 16" pellit! :D
Onneksi tätä epäsuhtaa saa myös korjattua toisella tapaa, kiitos konsernisiskojen tehomallien :)
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

enkero

Lainaus käyttäjältä: Pietu - 13.04.16 - klo:20:47
Minulla oli -14 mallisessa octaviassa canton. Bassoa tuli jonkin verran subbarista, mutta esitys oli aika vaisu. Eipä juurikaan vastetta rahalle loppujen lopuksi. Otin cantonin myös -16 malliseen octaviaan ja tälläkin saitilla oli kehuttu, että se on muuttunut parempaan suuntaan. Ja näin todellakin on. Bassot jymisee ihan eri malliin, kuin -14 mallissa. Jotain säätöä cantonille on tehty tehtaalla ja hyvä niin. Nyt se antaa huomattavasti enemmän vastetta rahalle, enkä jättäisi sitä pois uudesta autosta.

Ennen uuden auton ostoa ajoin vakiostereoilla varustetulla autolla. Niistä en kyllä saanut mitään sauhuja. Siksi canton oli minulle selvä vaihtoehto. Ei canton tietenkään ole mikään amissubbari, mutta riittää minulle oikein hyvin.

Tuli eilen kokeiltua neliveto-HB-RS, ja ensivaikutelma Cantonista oli, että huhhuh, eipä maksa vaivaa. Vaivauduinpa kuitenkin säätämään hieman, ja toden totta, kyllä se vaan soi kautta linjan vakio-Boleroa kuultavasti paremmin. Paitsi bassoa löytyy, myös yläpää on kauttaaltaan siistimpi ja selkeämpi, joten nyt harmittaa kun ei tullut omaan tilattua. Asiahan toki ratkeaisi (kalliisti) muutaman kuukauden odottelulla...

RS:n ajettavuus on kyllä minun makuun, selkeästi tukevampi ja näppärämmän tuntuinen kuin vakio, iso osa tuosta näppäryydestä tai sen tunteesta mennee nopeamman ohjauksen piikkiin vaikkei vakiossakaan ihan Ladan ohjaus ole.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Bonneville

Ei varmaan paras paikka kysyä, mutta kysynpähän vain :D
Kumpi, diesel RS manuaalina vai perus 150 ocu nelikko manuaalina?
Nelikkoa tekisi mieli, mutta RS koeajettuna oli vain maukas asfaltilla.
Pääasiassa ajetaan ei valtaväylää, keltapohjasta tienumero-tietä, talvisin "ahdasta" lumisateen jälkeen jos rekka tulee vastaan.
Ei pysty päättämään..
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

sambolo

Diesel rs nelikolla sit?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

livejungle

Lainaus käyttäjältä: Bonneville - 13.05.16 - klo:06:08
Ei varmaan paras paikka kysyä, mutta kysynpähän vain :D
Kumpi, diesel RS manuaalina vai perus 150 ocu nelikko manuaalina?
Nelikkoa tekisi mieli, mutta RS koeajettuna oli vain maukas asfaltilla.
Pääasiassa ajetaan ei valtaväylää, keltapohjasta tienumero-tietä, talvisin "ahdasta" lumisateen jälkeen jos rekka tulee vastaan.
Ei pysty päättämään..

Koska kummastakin valinnasta jää kolottamaan hammasta, niin jos perse kestää purista nelikko RS.

Mutta vastaamatta kysymykseesi, niin mikä on parempaa RS diesel manuaalissa.
-progressiivinen ohjaus
-paremmat varusteet ja näyttävämpi ulkonäkö. Puskurit/jarrut/putket/penkit.
-alusta viritetty kovempaan ajoon
-tehokkaampi kone


Bonneville

Sen verran vähän oli oikeita numeroita viime lottokupongissa että pari vuotta käytettyä etsin.
livejungle kiteytti hyvin RS:n edut :D
Eniten mietityttää talvisaikaan pärjääminen. Monta nelikkoa ollut ja huonojen kelien aikaan muistuttaa miksi 4x4/quattro/4motion.
Emäntähän tuolla pääasiassa ajelisi, tuo Imatra-Puumala väli ei nyt talvisaikaan ole mikään sula valtatie.

Ei tuo perus 150 ocu huono ole ajaa, RS on vain kivempi (oma mielipide).
Alustan "kovuutta" huonoilla teillä voisi pehmentää ylikoonrengastuksella ja talvisaikaan kunnon nastarenkailla.
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

livejungle

Näyttää suht huonokuntoselta tienpätkältä ja 60km. Asfaltti ihan lopussa check, poikittaissaumoja check, routamonttuja check.
Ettei olis RS:n alusta liian kova emännän mielleen tuolla pätkällä ja matalaprofiilisilla renkailla. Itte ajelisin mutta joku ei  ;D

TTO

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 13.05.16 - klo:08:47

Mutta vastaamatta kysymykseesi, niin mikä on parempaa RS diesel manuaalissa.
-paremmat varusteet ja näyttävämpi ulkonäkö. Puskurit/jarrut/putket/penkit.

Mitkä putket? Tavis on näistä kahdesta parempi, kun jää dieselin feikit pois.

Daatta

Skodaan ei taida saada DCC:tä? Mukautuva alusta on kyllä mukava, kun ikää tulee lisää niin napista painaa helposti comfortin päälle... Jopa moottoritiellä kulku on niin paljon tasaisempaa, että ei viitsi Sport- tai Cupra-moodissa paljon jyristellä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Gudmund

Käytetystä oli kyse, joten ei oo DCC:tä eikä HCC:tä. Lisäksi feikkiputket eivät näyttele päätöksenteossa mitään osaa, aina löytyy vain näitä asian korostajia. :)

Huonohkolle tieverkolla laittaisin itse ehkä sen perus nelikon kuitenkin, plussaa on mukavampi ajo kesät/talvet ja liukkailla se nelikon etu tietysti. Ulkonäössä vähän häviää ja kesäkelin kulkupuolessa, mutta kokonaisuutena ehkä osuvampi tuohon tarpeeseen.
Octavia III RS TDI

MsG

Mitä muuten tuo lisävaruste bluetooth ja langaton wlan-tukiasema käytännössä tarkoittaa?

Onko autossa siis verkko vai miten se toimii? Mistä saa esim verkon siis muodostettua/kuka sen maksaa jos ei mene puhelimesta jakoon

enkero

Lainaus käyttäjältä: Bonneville - 13.05.16 - klo:08:55
Sen verran vähän oli oikeita numeroita viime lottokupongissa että pari vuotta käytettyä etsin.
livejungle kiteytti hyvin RS:n edut :D
Eniten mietityttää talvisaikaan pärjääminen. Monta nelikkoa ollut ja huonojen kelien aikaan muistuttaa miksi 4x4/quattro/4motion.
Emäntähän tuolla pääasiassa ajelisi, tuo Imatra-Puumala väli ei nyt talvisaikaan ole mikään sula valtatie.

Ei tuo perus 150 ocu huono ole ajaa, RS on vain kivempi (oma mielipide).
Alustan "kovuutta" huonoilla teillä voisi pehmentää ylikoonrengastuksella ja talvisaikaan kunnon nastarenkailla.

Diesel-kaksivedon edut kun jää lähinnä kesäkeliin ja visuaalisiin seikkoihin ja joillekin paremmin sopiviin jakkaroihin (+hyvä ohjaus + adaptiivinen vakkari vakiona), niin kyllä nelikon ottaisin ennemmin. On se talvella vaan niin paljon mukavampi matkakumppani.

Uusi nelikko-Räsä tietysti vastaisi useimpiin kysymyksiin, vaan eipähän tuo nokivasara ole mikään raketti, mutta kyllä sillä toki vauhdin melko huomaamatta saa ihan kyllin kalliisiin lukemiin.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Kimmmo

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 25.04.16 - klo:10:27
On tuolla jarrulevyjen pienentämisellä sellainen vaikutus meille työsuhdeautoilijoille, että ALD tyrkkää noihin pienentyneisiin levyihin 16" talvivanteet. Ne alkavat jo näyttää tragikoomiselta RS:n alla.

Ã,,lkää nyt vaan menkö kertomaan ALD:lle että tuossa tulevassa menopelissä on pienentyneet levyt! ;D

Hyvä täällä ilimottaa  ;) eihän ald näitä seuraa... Mutt just tilattuun rs fourbyfour malliin tuli 17" valssit talveks. Seuraavaan todnäk ei  ;D
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

Ambientti

Näyttää olevan liisinkiyhtiöillä käytäntönä että talvirenkaat on saman kokoiset kuin kesärenkaat, vaikka pienemmätkin mahtuisi. Ainakin jos perus Octaviaan ottaa 17-tumaiset vanteet, niin kyllä ne talvirenkaatkin on sitten 17-tuumaiset. Ellei sitten erikseen pyydä eri kokoa.

Kimmmo

Pakettiin valittunna challenge eli kesäkiekot on 18" ;)
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

konekek

octavia rs combi tilattu ja tilausta odotellessa tuli mieleen, että mitenkä mahtaa vauvakaukalo mahtua takapenkille ja entä rattaat konttiin?
ostettuna on seuraanvalainen kaukalo takapenkille -> https://www.verkkokauppa.com/fi/product/55373/fhfcq/Britax-Baby-Safe-plus-SHR-II-turvakaukalosetti-0-13-kg-Chili
eilisen googlettelun perusteella ongelmaksi kaukalon osalta muodostuu matkustussuunta (selkä menosuuntaan), joka vie kaiketi aika paljon tilaa, mutta mitenkä on octavian kanssa? joutuuko apukuski istumaan polvet suussa?

vaunuistakin löytyi paljon eri juttua, mutta mistään en löytänyt keskustelua nykyiseen octavian takakonttiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy