Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Devl

Lainaus käyttäjältä: onslow - 19.04.16 - klo:23:20
Selailin Briskodan sivuja ja huomio kiinnittyi tämmöiseen aiheeseen: Englannin pojille on alkanut tulla uusia Tdi RS Octavioita joissa etujarrulevyjen koko on pienentynyt 340mm:stä 312mm:n. Myös etujarrusatulat ovat erimalliset/pienemmät kuin ennen.  Tämä muutos siis koskee vain diesel mallia, Tsi:ssä sama 340mm kuin ennenkin.
Näistä muutoksista ei tietysti ole auton tilaajille informoitu etukäteen, vaan muutos on tullut ilmi luovutuksen yhteydessä.

Tämä mullistus mahtanee koskea myös meikäläisiä, olisiko kellään joka on vasta saanut uuden Tdi Rs:n tullut tämä asia eteen?
Itseä hieman syljetyttää kun reilusti myöhästyvän toimitusajan lisäksi asiakas palkitaan myös mahdollisesti erilaisilla jarruilla kuin auto on alunperin tilattu..
Sinne mahtuisi luultavasti nyt myös 16"talvivanteet, onneksi viime viikolla ostettiin 17"talvirengaspaketti kun oli tieto ettei 16" mahdu alle.

Lainaus käyttäjältä: ruostekasa - 20.04.16 - klo:09:28
Teknisis tiedois Skodan sivulla kertoa jarruista 340mm tyyliin. Mitähän meinaavat tehdä kun autot toimitetaan eri jarruilla...

http://web.skoda.fi/lataukset/octavia/octavia-rs/skoda-octavia-rs-tekniset.pdf?time=1461131103
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös RS:t tähän asti ole toimitettu samoilla etujarruilla kuin Golf Performance Pack eli valmiiksi isommilla 340mm jarruilla. Jos TDI:ssä on siirrytty käyttämään noita "normaaleja" 312 mm jarruja, mitä käytetään GTI Golfissa?

ruostekasa

Just näin. 340mm jarrut on ollu tähän asti TDI:ssä ja nyt uusimmat on tullu 312 jarruilla ja pienemmillä satuloilla. Sinänsähän tuohon muutokseen ei kukaa kuole, mutta ei sitä kukaan hyvälläkään katto, että toimitettaessa autot eroaa tilauksen spekseistä ilman että siitä on mitenkään asiakkaille kommunikoitu.
Leluosasto: GSXR1000 Turbo, Rocker 113" SE

Devl

Lainaus käyttäjältä: ruostekasa - 20.04.16 - klo:11:52
Just näin. 340mm jarrut on ollu tähän asti TDI:ssä ja nyt uusimmat on tullu 312 jarruilla ja pienemmillä satuloilla. Sinänsähän tuohon muutokseen ei kukaa kuole, mutta ei sitä kukaan hyvälläkään katto, että toimitettaessa autot eroaa tilauksen spekseistä ilman että siitä on mitenkään asiakkaille kommunikoitu.
Suomen jälleenmyynnin tietäen niillä ei ole mitään käryä tästä muutoksesta. Asiakas tietää paremmin speksit/ominaisuudet kuin myyjä.  ;D ;D ;D

Jarppix

Myyjä myi auton tilauksessa helmikuussa 16" talvirenkaat pakettiin, tiedolla vai tuurilla ;D
Skoda Octavia 2.0TDI Combi RS -16
Skoda Octavia 2.0TDI Combi Elegance -09

törkeeh

Saispa vielä tuon Tdi rs:än tilattua pienemmällä huippu teholla ja huippunopeudella, niin sopisi kivasti huonompien jarrujen kanssa. Olis kanssa paljon mukevempaa ja taloudellisempaa näin.

livejungle

Isommat jarrulevyt kestää kulutusta pidempään, mutta ei välttämättä pysähdy normikäytössä yhtään sen paremmin kuin nuo vähän pienemmät.
Radalla isommat kestää lämpöä paremmin ja sen myötä jarrutusteho saattaa olla äärimmäisissä olosuhteissa hieman parempi.
Mutta ei siinä, kyllä minuakin harmittaisi  ;)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: törkeeh - 21.04.16 - klo:13:24
Saispa vielä tuon Tdi rs:än tilattua pienemmällä huippu teholla ja huippunopeudella, niin sopisi kivasti huonompien jarrujen kanssa. Olis kanssa paljon mukevempaa ja taloudellisempaa näin.
Joskus onni potkii ja toiveet täyttetään. TDI RS on alusta alkaen toimitettu alhaisella teholla ja huippunopeudella.

Candywhite

tdi on jo matkalla Suomeen, jos pienet jarrut meinaan kysyä mitä muita muutoksia autossa on tilattuun verrattuna.

myyjähän vaan toimittaa auton jonka tehdas tekee, joten asialle ei mitään voi. silti harmittaa, onhan autossa monta muutakin osaa joilla ei ole muuta kuin optinen funktio.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Candywhite

Juuri kurkkasin teknisiä tietoja Skodan sivuilla, siellä edelleen lukee 'jarrut edessä Jäähdytetyt levyjarrut 340x30mm'. Jos tehdas on muuttanut teknisiä osia, tässä tapauksessa turvallisuuteen liittyviä osia, niin kyllä myyjän tulisi siitä kertoa ja päivittää tiedot seuraaville ostajille.

Tämä osittain selittää miksi toimitus ajoista kertominen on niin vaikeata Skodalle, ei koskaan tiedä milloin VW/Audilta jää osia Skodien kokoamiseen.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Peetu

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 21.04.16 - klo:21:34
tdi on jo matkalla Suomeen, jos pienet jarrut meinaan kysyä mitä muita muutoksia autossa on tilattuun verrattuna.

myyjähän vaan toimittaa auton jonka tehdas tekee, joten asialle ei mitään voi. silti harmittaa, onhan autossa monta muutakin osaa joilla ei ole muuta kuin optinen funktio.

Ilmoittele miten kävi kun auton saat! Oman Tdi Räsäsen luovutus tällä tietoa heinäkuussa, ja nyt pelolla odottelen mitähän tehdas mahtaa toimittaa. Tekniset tiedot kertovat 340mm levyistä ja kyllä ne autoon myös haluan, varsinkin kun 19" vanneupgrade on jo tallissa odottamassa.
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

ruostekasa

Ainakin etuvetoisessa RS TDI:ssä tulee esitteestä poiketen nyt nuo pienemmät jarrut. Saas nähdä miten tämä case menee....

http://www.akl.fi/files/1937/Autokaupan_tilaus-_ja_kauppasopimusehdot.pdf

Pykälä 11 kai maallikkojärjellä toimii tässä ostajan eduksi kun luovutettavassa ajoneuvossa on virhe?
Leluosasto: GSXR1000 Turbo, Rocker 113" SE

Peetu

Ja kohta 2: "Uusi ajoneuvo toimitetaan myyjän tilaus- ja kauppasopimushetkellä esittämän markkinointiaineiston mukaisena..." ja minun materiaaleissa sanotaan 340mm. Onneksi löysin tilauspäivänä tallennetut tekniset tiedot koneelta niin on myös mustaa valkoisella :)
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

ukormi

Onhan tuossa RS TDI aivan mahtavat jarrut. Ottavat todella hyvin ja pysäyttävät auton eleettömästi. Mitenkähän muuttuu jos tosiaan on satulat pienemmät ja levyn halkaisijastakin napsattu reilusti pois. Ja ulkonäköä pienemmät osat muuttavat aivan taatusti. Onkos jossakin kuvia tuolla pienemmällä levyllä?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ruostekasa

Lainaus käyttäjältä: Peetu - 22.04.16 - klo:20:48
Ja kohta 2: "Uusi ajoneuvo toimitetaan myyjän tilaus- ja kauppasopimushetkellä esittämän markkinointiaineiston mukaisena..." ja minun materiaaleissa sanotaan 340mm. Onneksi löysin tilauspäivänä tallennetut tekniset tiedot koneelta niin on myös mustaa valkoisella :)

Sama täälä. Jotenkin on sellanen fiilis, että saattaa 340mm jarrujen varaosien menekki tässä kohtaa kokea pienen myyntipiikin ;)
Leluosasto: GSXR1000 Turbo, Rocker 113" SE

Peetu

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 22.04.16 - klo:21:15
Onhan tuossa RS TDI aivan mahtavat jarrut. Ottavat todella hyvin ja pysäyttävät auton eleettömästi. Mitenkähän muuttuu jos tosiaan on satulat pienemmät ja levyn halkaisijastakin napsattu reilusti pois. Ja ulkonäköä pienemmät osat muuttavat aivan taatusti. Onkos jossakin kuvia tuolla pienemmällä levyllä?



Vasemmalla uudet pienemmät. Satulan muoto keskiön puolella erilainen, isommissa vanhoissa suora tuo reuna ja uusissa keskiön mukaisesti kaareva.
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Peetu - 22.04.16 - klo:21:30

Vasemmalla uudet pienemmät. Satulan muoto keskiön puolella erilainen, isommissa vanhoissa suora tuo reuna ja uusissa keskiön mukaisesti kaareva.


Voihan nekku. Kyllä se ero on todella merkittävä. Tuollaisella pienellä levyllä ei ilkeäisi laittaa isoja vanteita. Nyt tuossa omassa ajokissa on 18" vanteet ja levy on todella hyvänkokoinen sille vannekoolle. Jos tuohonkin laittaisi pienemmän niin alkaisi kyllä näyttää hassulta. Voe voe, saattaapa tosiaan tulla reklamaatioita myyjäliikkeille jo tilatuista autoista. Itse en todellakaan olisi pieniä levyjä hyväksynyt, olkoonkin vaikka olisivat yhtä hyvät jarruteholtaan. Feikki takaputkenulostulon hyväksyn, koskapa se oli jo tiedossa tilaushetkellä  :)
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Pumpeli

Mitä tällä toimenpiteellä haetaan? Ã,,äniä vai? Ei tuo saksa taivu,niin ei ymmärrä puheesta mitään :)

https://youtu.be/aLVE0R2-4qY

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 22.04.16 - klo:21:15
Onhan tuossa RS TDI aivan mahtavat jarrut. Ottavat todella hyvin ja pysäyttävät auton eleettömästi. Mitenkähän muuttuu jos tosiaan on satulat pienemmät ja levyn halkaisijastakin napsattu reilusti pois. Ja ulkonäköä pienemmät osat muuttavat aivan taatusti. Onkos jossakin kuvia tuolla pienemmällä levyllä?
Suomalaisessa liikenteessä noiden jarrulevyjen välille tuskin löytää mitään eroa. Jos eroja alkaa löytymään, niin silloin ajotyyli on kyllä totaalisen sopimaton yleisille teille. Hyvin ja eleettömästi pysähtyvät pienitehoisemmatkin mallit, joiden jarrulevyt ovat selvästi pienempiä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 23.04.16 - klo:12:06
Mitä tällä toimenpiteellä haetaan? Ã,,äniä vai? Ei tuo saksa taivu,niin ei ymmärrä puheesta mitään :)

https://youtu.be/aLVE0R2-4qY
Ã,,äntä tuossa tosiaan "parannetaan".

JiiJii71

Kävin katsomassa tuota meikäläiselle kesäkuussa tulevaa lippalakkimallista RS TDI:tä Lappeenrannan Sunin pihalla. Pienet levyt ne näytti olevan tässä uudessa. Vanhemmassa näyttäisi olevan vähemmän tilaa 18" vanteiden sisällä kuin tässä uudemmassa 17" vanteen sisällä.

Eilöhän tuo noillakin pysähtyne, ulkonäössä menettää eniten.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

splitxyz

Hieman naurattaa tällainen jarrusatulakeskustelu kun ei kuitenkaan puhuta mistään Ferrarista LOL  ;D Toki muutoksia ei saisi tulla toimitettavaan autoon vs. tilauksessa olleet tiedot.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 24.04.16 - klo:19:06
Hieman naurattaa tällainen jarrusatulakeskustelu kun ei kuitenkaan puhuta mistään Ferrarista LOL  ;D Toki muutoksia ei saisi tulla toimitettavaan autoon vs. tilauksessa olleet tiedot.

Täälläpäin monesti puhutaan ainakin skodasta "tsekki ferrarina"  :)

Peetu

Oli Ferrari tai Fiat, ei kai se autoa katso mitkä osat jätetään toimittamatta ja mitkä ei?
Jos ei muuten niin ulkonäkösyistä ärsyttää, ja se juuri yksi niistä syistä miksi nimenomaan RS tilauksessa eikä 1.6tdi.

Laitoinpa aiheesta myyjälle viestiä, katsotaan mitä vastaa.
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

Pietu

Tarkistinpa oman 3/16 rekisteröidyn 4x4 RS:n jarrusatulat ja sitä suurempaa mallia näyttävät olevan. Koskiko tuo muutos vain etuvetomallia vai onko mulla käynyt tuuri tällä kertaa? Ulkonäköönhän tuo tietysti vain vaikuttaa.
RS Combi -19

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 23.04.16 - klo:13:44
Suomalaisessa liikenteessä noiden jarrulevyjen välille tuskin löytää mitään eroa. Jos eroja alkaa löytymään, niin silloin ajotyyli on kyllä totaalisen sopimaton yleisille teille. Hyvin ja eleettömästi pysähtyvät pienitehoisemmatkin mallit, joiden jarrulevyt ovat selvästi pienempiä.

loistava kommentti joka kuvastaa hyvin monen suomalaisen ajatusmaailmaa. minä ainakin toivoisin että jokaisessa autossa olisi mahdollisimman hyvät jarrut, ja että niitä käytetään lähellä suojatietä.  Liian monet jättävät suojatiellä jarruttavat, ilmeisesti haluaa säästää jarrujansa.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Peetu - 24.04.16 - klo:20:16
Oli Ferrari tai Fiat, ei kai se autoa katso mitkä osat jätetään toimittamatta ja mitkä ei?
Jos ei muuten niin ulkonäkösyistä ärsyttää, ja se juuri yksi niistä syistä miksi nimenomaan RS tilauksessa eikä 1.6tdi.

Voi jee. 99,9 % autoilijoista ei huomaa tota eroa. Vai meinaatteko, että parkkipaikalla tulee joku sanomaan "hei, sul on noi 28mm piemmät jarrulevyt edessä, miten kehtaat ajella tuolla mopolla"
Ja ulkonäkösyistä ois voinu valita ihan jonkun muun merkin, vaikka Datsian.   ;D ;D ;D ;D

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 24.04.16 - klo:20:45
loistava kommentti joka kuvastaa hyvin monen suomalaisen ajatusmaailmaa. minä ainakin toivoisin että jokaisessa autossa olisi mahdollisimman hyvät jarrut, ja että niitä käytetään lähellä suojatietä.  Liian monet jättävät suojatiellä jarruttavat, ilmeisesti haluaa säästää jarrujansa.

Eiköhän molemmilla saa renkaat lukkoon jos haluaa, sitten ei enää levyn koko vaikuta vaan kitka.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Peetu

#6717
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 24.04.16 - klo:21:34
Voi jee. 99,9 % autoilijoista ei huomaa tota eroa. Vai meinaatteko, että parkkipaikalla tulee joku sanomaan "hei, sul on noi 28mm piemmät jarrulevyt edessä, miten kehtaat ajella tuolla mopolla"
Ja ulkonäkösyistä ois voinu valita ihan jonkun muun merkin, vaikka Datsian.   ;D ;D ;D ;D

Kuka on muiden mielipiteistä sanonut yhtään mitään?
Minua ei kiinnosta ne 99.9% autoilijoista ja mitä asiasta ajattelevat, itselleni sen auton ostin ja juuri niillä varusteilla millä se myytiin.
Datsiaakin olen ajatellut aikoinaan mutta ihan muilla perusteilla.
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 24.04.16 - klo:20:45
loistava kommentti joka kuvastaa hyvin monen suomalaisen ajatusmaailmaa. minä ainakin toivoisin että jokaisessa autossa olisi mahdollisimman hyvät jarrut, ja että niitä käytetään lähellä suojatietä.  Liian monet jättävät suojatiellä jarruttavat, ilmeisesti haluaa säästää jarrujansa.
Minäkin olen sitä mieltä, että jarrut pitää olla hyvät. Sitä en vain ymmärrä, että millä tavalla nuo isommat levyt jarruja parantavat suojatien eteen pysähdyttäessä tai yleensäkään missään suomen liikenteessä eteen tulevassa tilanteessa. Kerro toki millä tavalla nuo isommat levyt mielestäsi toimivat paremmin, niin lupaan avata ajatusmaailmani.

Ambientti

No jopas on settiä. Jos auto on tilattu tiettyjen speksien perusteella niin kai sitä on aiheellistakin nostaa älämölöä jos tulee jotain muuta. Ihan sama mihin se vaikuttaa. Jo pienikin ulkonäkösyy on riittävä. Kyllähän noita jarruja saisi pienentää melkoisesti tuostakin ennen kuin normaalissa liikenteessä eroa alkaisi tulemaan. Sekin varmaan sitten ihan ok, että laitetaan rumpujarrut taakse kertomatta siitä tilausvaiheessa, kyllä se niilläkin pysähtyy suojatien eteen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy