Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

konekek

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 11.04.16 - klo:07:24
Moi. Olet unohtanut yhden oleellisen. Black pakettiin ei kuulu ajoasetuksen valintaa, jos vaihdat sen RS Challenge pakettiin niin siinä se tulee mukana tai sitten valitset sen erikseen.
- Performance Mode Selection - RS-ajoasetuksen valinta. 241,35â,¬

Tai

- RS Challenge -paketti. 686,93â,¬. Sisältää Sis. Performance Mode Selection, mustat 18" Gemini-kevytmetallivanteet, Black-paketti, kierrosaikamittari Maxi DOT-mittaristossa ja "Challenge"-kynnyslistat edessä. Istuinten, ohjauspyörän, vaihteenvalitsimen ja seisontajarrukahvan ompeleet ovat aina punaiset.

Performance Mode Selectionilla pystyt muuttamaan ohjauksen vastetta, kaasun vastetta, ajovalojen kääntymistä, äänipäristimen voimakkuutta, ACC agressiivisuutta, vaihteiston moodeja..
En ostaisi RS:ää ilman tuota.

Kiitos vastauksestasi! challenge -paketti en voi ottaa, koska siinä tulee mukana punaiset penkit.. Performance Mode Selection - RS ajoasetuksen valinta, tämä taitaa olla kyseinen ominaisuus joka kannattaisi siis hommata? Osaatko sanoa tuleeko tuossa mukaan äänipäristin? En jostain syystä saa kiinni ajatuksesta miksi auton sisään pitää tuottaa tarkoituksella lisää ääntä, olenkohan liian vanha?-)

konekek

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 11.04.16 - klo:07:30
Kilpailuta ihmeessä. Itsekkin aikanaan päädyin ostamaan eri paikkakunnalta koska parempi tarjous.

Et maininnu että oliko LB vai Combi malli kyseessä. Jos olet LB mallia hankkimassa niin muista että takalasin pyyhkijä on lisävaruste.

Combi on kysessä, siinä taitaa tulla pyyhkijä jopa mukana?

Sahaaja

Lainaus käyttäjältä: konekek - 11.04.16 - klo:08:27
Kiitos vastauksestasi! challenge -paketti en voi ottaa, koska siinä tulee mukana punaiset penkit.. Performance Mode Selection - RS ajoasetuksen valinta, tämä taitaa olla kyseinen ominaisuus joka kannattaisi siis hommata? Osaatko sanoa tuleeko tuossa mukaan äänipäristin? En jostain syystä saa kiinni ajatuksesta miksi auton sisään pitää tuottaa tarkoituksella lisää ääntä, olenkohan liian vanha?-)
Itse jätin nuo performance mode selectionit pois kun siitä ei jokapäiväisessä käytössä ole suurta iloa ellei kerran ole semmoiseen tottunut  8)
Ajattelin muokata ohjaustehostimen vastetta itse koodaamalla, mutten ole täysin varma onnistuuko tämä. Sen verta uusi malli tämä MY16 vielä. Mutta ohjaustehostimen säätö on ehkä ainoa asia mitä olisin ehkä tuosta paketista kaivannut.
Muistelin että tuo olisi enemmän maksanut tuo Performance Mode Selection, onko tuo 241,35 â,¬ veroton hinta?

Ja combissa on kyllä pyyhkijä mukana niinkuin kaikissa tämän mallisissa autoissa, semmoisen paskamyrskyn tuo takana pyörivä alipaine saa aikaan.

PS. ACC:n aggressiivisuutta pystyy säätämään ilman tuota Performance Mode Selectioniakin ajotietokoneen valikoista (valinnat ECO, Normal ja Sport). Ja kierrosaikamittarin saa päälle vaihtamalla yhden bitin poikittain.


konekek

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 10.04.16 - klo:22:34
Kilpailuta, kilpailuta ja kilpailuta. Vaihdokista riippuen voi tulla monien tuhansien säästö pienestä vaivasta.

Kiitän tästäkin neuvosta! Painoin sähköpostilla menemään muutamaan paikkaan tarjouspyynnön. Saapa nähdä miten jaksavat vastata.

livejungle

Ohjaus on paljon parempi Sport moodilla, jonka pystyy säätämään Performance Mode Selection (VRS) napista.
Ã,,änigeneraattori on RS:ssä vakiona, mutta et pysty säätämään sen voimakkuutta ilman tuota nappia.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 11.04.16 - klo:10:08
Ohjaus on paljon parempi Sport moodilla, jonka pystyy säätämään Performance Mode Selection (VRS) napista.
Ã,,änigeneraattori on RS:ssä vakiona, mutta et pysty säätämään sen voimakkuutta ilman tuota nappia.

Ainaki  alkumallin autoissa toi äänigeneraattori tuli ainoastaan ton performance mode selectionin mukana eli ei ollut vakiona,onko tähÃ¥n tullut muutos näissä uudemmissa?!

Sahaaja

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 11.04.16 - klo:10:17
Ainaki  alkumallin autoissa toi äänigeneraattori tuli ainoastaan ton performance mode selectionin mukana eli ei ollut vakiona,onko tähÃ¥n tullut muutos näissä uudemmissa?!
Ei ole äänigeneraattori ainakaan päällä jos sitä Performance Mode Selectionia ei ole. Tiedä sitten jos se kapistus on asennettu kaikkiin sen ollessa halvempi vaihtoehto tuotantolinjalla. Mutta, kuten jo kirjoitin, ainakaan se ei ole minun ajoani häirinnyt ilmoittamalla olemassaolostaan.

Vertailukohtana koeajoauto jossa se oli (ja kyllä sen huomasi  ;D) ja oma auto jossa sitä ei ole (MY16).

Ocu

Kun RS Mode löytyy autosta, voiko se olla niin että se pöristin itsestään pitää (pientä) meteliä vaikka valittuna off asentoon?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 11.04.16 - klo:12:55
Kun RS Mode löytyy autosta, voiko se olla niin että se pöristin itsestään pitää (pientä) meteliä vaikka valittuna off asentoon?
Kyllä vain. Ihan kokonaan pois päältä sitä ei saa suoraan valikosta. VCDS:llä ilmeisesti joku on onnistunut sen hiljentämään.
Taitaa merkkihuollossa testerillä on myös mahdollista.

Candywhite

Konekek - jos ei ole kauhea hoppu auton kanssa, niin kannattaa odottaa muutama viikko jotta näkee mitä uusia lisukkeita on tarjoulla vm2017 autoissa. Niiden tuotanto alkaa viikolla 22, joten lisävarusteet  ovat kohta tiedossa. Saattaa olla että uusia ominaisuuksia elektroniikan puolella on tulossa, kunten langaton lataus?

itse olen tykännyt lasikatosta, ja tilasin seuraavaankin autooni.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Ocu

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 11.04.16 - klo:14:21
Kyllä vain. Ihan kokonaan pois päältä sitä ei saa suoraan valikosta. VCDS:llä ilmeisesti joku on onnistunut sen hiljentämään.
Taitaa merkkihuollossa testerillä on myös mahdollista.

Ok, jotain "ylimääräistä hurinaa" sieltä tosiaan tuntuu kuuluuvan Offillakin.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Daatta

Ainakaan Cuprassa Soundaktoria ei saa erikseen pois, aktivoituu moottorinohjauksen Cupra-asennossa. VCDS:llä säätö on parin minuutin homma:

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=6713

Itse aktor on pahassa paikassa, rintapellissä tuulilasinpyyhkimien alla. Liittimen saa kirvoitettua irti, vaatii aikamoista sorminäppäryyttä. Helpommin irrotettavissa on ohjainboksi kuljettajan puolella. Jos piuhan irrottaa siitä, tulee kadonneesta ohjainlaitteesta vikakoodi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Ocu

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.03.14 - klo:09:59
Tulipa selvitettyä maahantuonnista (kiitokset vielä kerran ystävälliselle Juha Inkiselle  :) ) RS:n oem-vanteiden painot:

Dorado (vakiona) 7,5 X 17  12 kg

Gemini 7,5 X 18  10,2 kg

Pictoris 7,5 X 18  12,25 kg

Extreme 7,5 X 19  12,38 kg

Ja Ocu III:een saatava vannemalli Hawk 7.0 X 17  12,25 kg

Yllättävää oli Geminien kohtuu pieni omapaino. Maahantuojallakin todettiin että sen "ilmava" rakenne varmaan osasyy ja paremmat metallimateriaalit. Näin ollen Geminit pysyvät itselläni lisävarusteruksina.

Geminit otin minäkin mutta yllätys oli kun puntari näytti Bridgestoneilla 22,7 kg
Denom + Conti nastat = 22,1 kg
(kakkosauton 16" 18,8 kg)

Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

konekek

Kiitosta vaan kaikille avusta jo tähän mennessä! Homma etenee, kilpailutus käyty läpi ja huomenna pitäisi raapasta nimi paperiin. 7:ltä pyysin tarjouksen, 6 vastasi ja halvimman sekä kalliimman välillä erotus oli yli 4000â,¬!

Vielä mietityttää, että minkälainen on auton perus äänentoisto? Onko mitään järkeä rastittaa vielä canton sound systemsiä ja entä onko parking assistant ihan turha?

puolihop

Lainaus käyttäjältä: konekek - 13.04.16 - klo:18:48
Vielä mietityttää, että minkälainen on auton perus äänentoisto? Onko mitään järkeä rastittaa vielä canton sound systemsiä ja entä onko parking assistant ihan turha?

Edellisessä autossa oli automaattipysäköinti. Toimiva se oli, mutta en ole sitä nykyisessä autossa kaivannut. En tosin ole koskaan kokenut auton pysäköintiä niin hankalaksi, että kaipaisin siinä apua. Jos inhoaa kaupungilla pysäköintiä, niin on tuosta apua. En tosin myöskään ole kaivannut etututkia, jotka nykyisestä myös puuttuu. Joidenkin mielestä nekin on pakolliset.

Cantonin rastitin, mutta en osaa sitä verrata perusversioon, kun en ole semmoista koskaan kuunnellut.

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: konekek - 13.04.16 - klo:18:48
Kiitosta vaan kaikille avusta jo tähän mennessä! Homma etenee, kilpailutus käyty läpi ja huomenna pitäisi raapasta nimi paperiin. 7:ltä pyysin tarjouksen, 6 vastasi ja halvimman sekä kalliimman välillä erotus oli yli 4000â,¬!

Vielä mietityttää, että minkälainen on auton perus äänentoisto? Onko mitään järkeä rastittaa vielä canton sound systemsiä ja entä onko parking assistant ihan turha?

Canton jakaa mielipiteitä aika tehokkaasti. Minun nykyisessä autossa (2.2014 toimitettu) on Canton, mutta en valinnut sitä seuraavaan autooni. Olin kovin pettynyt Cantonin ääneen ja en periatteesta halunnut maksaa siitä toistamiseen. Todella iso ero radion ja CD äänenlaadussa.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

northrob

Lainaus käyttäjältä: konekek - 13.04.16 - klo:18:48
Vielä mietityttää, että minkälainen on auton perus äänentoisto? Onko mitään järkeä rastittaa vielä canton sound systemsiä ja entä onko parking assistant ihan turha?
Jos on kokemusta perussettejä paremmasta autohifistä tai on varma, että ei viitsi hifistää itse paremmaksi, niin ruksisin Cantonin. Parempaa kun ei taida olla tarjolla tehtaan puolesta. Jos taas DIY hifistys kiinnostaa tai kuuntelet vain Yle Puhetta, niin Canton kannattanee jättää ruksimatta. Tällöin ei tule ongelmia signaalin sieppauksessa hifistystä toteuttaessa.
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Pietu

Minulla oli -14 mallisessa octaviassa canton. Bassoa tuli jonkin verran subbarista, mutta esitys oli aika vaisu. Eipä juurikaan vastetta rahalle loppujen lopuksi. Otin cantonin myös -16 malliseen octaviaan ja tälläkin saitilla oli kehuttu, että se on muuttunut parempaan suuntaan. Ja näin todellakin on. Bassot jymisee ihan eri malliin, kuin -14 mallissa. Jotain säätöä cantonille on tehty tehtaalla ja hyvä niin. Nyt se antaa huomattavasti enemmän vastetta rahalle, enkä jättäisi sitä pois uudesta autosta.

Ennen uuden auton ostoa ajoin vakiostereoilla varustetulla autolla. Niistä en kyllä saanut mitään sauhuja. Siksi canton oli minulle selvä vaihtoehto. Ei canton tietenkään ole mikään amissubbari, mutta riittää minulle oikein hyvin.
RS Combi -19

konekek

En ole mikään hifisti, mutta onhan se mukavaa, että rokki soi kun paljon yksinään työmatkoja ajelee. Nykyinen auto on bmw ja soittimena logic 7, jonka äänentoistoon olen ollut tyytyväinen.

btw. missä se subbari sijaitsee?


Devl

Lainaus käyttäjältä: konekek - 13.04.16 - klo:18:48
Kiitosta vaan kaikille avusta jo tähän mennessä! Homma etenee, kilpailutus käyty läpi ja huomenna pitäisi raapasta nimi paperiin. 7:ltä pyysin tarjouksen, 6 vastasi ja halvimman sekä kalliimman välillä erotus oli yli 4000â,¬!

Vielä mietityttää, että minkälainen on auton perus äänentoisto? Onko mitään järkeä rastittaa vielä canton sound systemsiä ja entä onko parking assistant ihan turha?
Kannattaa ottaa Canton, tuo on kuitenkin aika edullinen. Paljon on tullut parannusta vuoden 2014 mallista vuoden 2016 malliin.

konekek

Fiksua toimintaa. Nimittäin ensi kysellä neuvoa ja sitten toimia täysin päinvastoin.. Kuuntelin liikkeessä molemmat ja omaan makuuni vakioäänentoisto oli ihan riittävän hyvä. Nähtäväksi jää alkaako harmittamaan vai ei. Toimitusaika kuulemma 3-5kk ja yhtään ei voi sanoa mihin asettuu.

Jarski80

Mitäs ootte mieltä, kannattaako tehdä sisäänajon jälkeen (1000-2000km) jälkeen ylimääräinen öljynvaihto?  Koitin käyttää hakuakin, mutta en löytänyt mitään järkevää äkkiseltään noilla mun hakusanoilla.

Cantonista sen verran, että en tarkkaan muista miltä vakiopopit kuulosti, mutta eipä harmita yhtään, että tuli raksittua Canton omaa RäSästä tilatessa.
Sähköjakkarat on ainoa, mitä voisi kaivata, mutta onneksi emäntä on vain jotain 5cm mua lyhyempi. Eli onneksi ei juurikaan tarvitse jakkaraa säätää kuskin vaihtuessa.

Galaxy1223

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 11.04.16 - klo:15:04
Konekek - jos ei ole kauhea hoppu auton kanssa, niin kannattaa odottaa muutama viikko jotta näkee mitä uusia lisukkeita on tarjoulla vm2017 autoissa. Niiden tuotanto alkaa viikolla 22, joten lisävarusteet  ovat kohta tiedossa. Saattaa olla että uusia ominaisuuksia elektroniikan puolella on tulossa, kunten langaton lataus?


Jos 2017 mallien tuotanto alkaa vk 22 niin koskahan se 2017 facelift sitten menee tuotantoon? Eikö yleensä mallivuodet vaihdu syksyllä? Vai onko Skodalla niin että facelift tulisi sitten about vk 22 2017?

lumimiäs

Octavian facelift ei missään tapauksessa toteudu ennen Golfin vastaavaa. Todennäköisesti semmoinen on esillä ensi vuoden keväällä Genevessä ja valmistus alkaa sitten vko 22/2017. Skodalla tuo ns. vuosimalli vaihtuu tosiaan kyseisellä viikolla eikä vasta loppuvuodesta.

konekek

"Muutama" kuukausi vielä odottamista ja tässähän on hyvää aikaa tutustua foorumin kautta autoon. Aineistoa on vaan niin hirveästi, että halutun tiedon löytäminen on hankalaa ja pahoittelinkin, jos kysymykset ovat jo täällä olleet esillä..

Osaakohan joku sanoa onko vm2016 rs:ssä kaasujousta konepellissä ja jos ei, niin mistä sellainen kannattaa hommata ja selviääkö tumpelokin asennuksesta? Aikaisemman auton kanssa tottui siihen, ettei tarvitse muuta kuin avata konepelti.

Valitsin kuitenkin 18" vanteet pakettiin ja nyt mietin, että kannattaisikohan talvirenkaisiin hommata tuumaa pienemmät vanteet vai kenties laittaa nuo 18" talvirenkaisiin? Onko hirveästi eroa ajomukavuudessa tai äänissä?

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: konekek - 19.04.16 - klo:19:24
Osaakohan joku sanoa onko vm2016 rs:ssä kaasujousta konepellissä ja jos ei, niin mistä sellainen kannattaa hommata ja selviääkö tumpelokin asennuksesta? Aikaisemman auton kanssa tottui siihen, ettei tarvitse muuta kuin avata konepelti.


En tiedä onko RakettiSotkassa vakiona jouset konepellissä. Mulla ei ole. Kaasujousista on jo juttu olemassa...

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19153.msg443249#msg443249

Kaasujouset saa esim. täältä..
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-hood-power-damper-set-KI-R

Tai varmaan ihan "marmorilta".



Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

onslow

Selailin Briskodan sivuja ja huomio kiinnittyi tämmöiseen aiheeseen: Englannin pojille on alkanut tulla uusia Tdi RS Octavioita joissa etujarrulevyjen koko on pienentynyt 340mm:stä 312mm:n. Myös etujarrusatulat ovat erimalliset/pienemmät kuin ennen.  Tämä muutos siis koskee vain diesel mallia, Tsi:ssä sama 340mm kuin ennenkin.
Näistä muutoksista ei tietysti ole auton tilaajille informoitu etukäteen, vaan muutos on tullut ilmi luovutuksen yhteydessä.

Tämä mullistus mahtanee koskea myös meikäläisiä, olisiko kellään joka on vasta saanut uuden Tdi Rs:n tullut tämä asia eteen?
Itseä hieman syljetyttää kun reilusti myöhästyvän toimitusajan lisäksi asiakas palkitaan myös mahdollisesti erilaisilla jarruilla kuin auto on alunperin tilattu..
Sinne mahtuisi luultavasti nyt myös 16"talvivanteet, onneksi viime viikolla ostettiin 17"talvirengaspaketti kun oli tieto ettei 16" mahdu alle.

ruostekasa

Teknisis tiedois Skodan sivulla kertoa jarruista 340mm tyyliin. Mitähän meinaavat tehdä kun autot toimitetaan eri jarruilla...

http://web.skoda.fi/lataukset/octavia/octavia-rs/skoda-octavia-rs-tekniset.pdf?time=1461131103

Leluosasto: GSXR1000 Turbo, Rocker 113" SE

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: onslow - 19.04.16 - klo:23:20
Selailin Briskodan sivuja ja huomio kiinnittyi tämmöiseen aiheeseen: Englannin pojille on alkanut tulla uusia Tdi RS Octavioita joissa etujarrulevyjen koko on pienentynyt 340mm:stä 312mm:n. Myös etujarrusatulat ovat erimalliset/pienemmät kuin ennen.  Tämä muutos siis koskee vain diesel mallia, Tsi:ssä sama 340mm kuin ennenkin.
Näistä muutoksista ei tietysti ole auton tilaajille informoitu etukäteen, vaan muutos on tullut ilmi luovutuksen yhteydessä.
Itseään voi lohduttaa vaikka sillä, että pienemmät jarrulevyt tekevät autosta taloudellisemman, mukavamman ja paremman ajaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy