Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 31.01.16 - klo:13:01
milloin bensatankki muuttui 45l - 50l? ja onko niin että 4x4 on 55l?

upea parannus ☺
Ei ole tainnut olla milloinkaan 45l?

Candywhite

Uups, mun moka. säiliö onkin 50l. yleensä ajan 'ihan tyhjäksi' (mittarin mukaan noin 20-40 km jäljellä), mutta silloinkin menee vain 40-43l dieseliä. Siksi luulin että tankki oli vain 45l. Olisi ihan kiva jos bensa mittari olisi tarkka eikä jättäisi 5l 'reserviin'.

Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Jyri

^Ja mä tankkaan jatkuvasti tankkiin 50l  :o

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Salvuzzo - 27.01.16 - klo:09:01
Tätä eivät ole huoltomiehet kahdella eri tutkimuskerralla edelleenkään selvittäneet (huoltokäyntien yhteydessä), eli edelleen auto kitisee kuin ajoittain vanha heteka hitaassa vauhdissa / autosta noustessa.

~36 tkm kohdalla alkoi "jokin hihna" pitämään ulinaa; vaihtoivat takuuseen jakopään osat ja epäilivät äänen lähteneen jostain laakerista.

Autossa noustessa käsijarru monesti kitisee, mutta eipä se kyllä hitaassa vauhdissa sitä tekis, ellei laahais vähän?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

skoda rs

Kuka tietää niin vastatkoon. Tuleeko black paketin mukana sivu/takalasien tummennuksia?

livejungle

Ikkunat on RS mallissa tummennettu vakiona, miedosti vihertävänä. Black paketti ei vaikuta asiaan mitenkään.

lao

Täällä Tampereella on tullut Skodaan siirtymisen jälkeen katsottua luonnollisesti Skodia tarkemmin ja olen huomannut todella monta MK3 RS-Octaviaa, joissa on takana nämä "uuden E-mersun putket" mutta toisesta putkesta ei tule savua? Minusta näyttää jotenkin tyhmältä ja toisessa putkessa on myös tyhjää. Ovatko nämä porukan itse tuunaamia vai tehtaalta tulleita?
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 07.02.16 - klo:09:05
Ikkunat on RS mallissa tummennettu vakiona, miedosti vihertävänä. Black paketti ei vaikuta asiaan mitenkään.

Eikö ne tummennukset ole vakiona vaa family size mallissa? Itse ainankin lisävarusteena tummennukset otin liftBack malliin. Onha se toki mahollista että vakiovarusteita on muutettu.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: lao - 07.02.16 - klo:09:22
Täällä Tampereella on tullut Skodaan siirtymisen jälkeen katsottua luonnollisesti Skodia tarkemmin ja olen huomannut todella monta MK3 RS-Octaviaa, joissa on takana nämä "uuden E-mersun putket" mutta toisesta putkesta ei tule savua? Minusta näyttää jotenkin tyhmältä ja toisessa putkessa on myös tyhjää. Ovatko nämä porukan itse tuunaamia vai tehtaalta tulleita?

Ei ku ne on vaa diesel malleja
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

livejungle

Sunset tummennukset kuuluvat esitteen mukaan nykyään style, lk, rs, rs230 ja scout varusteluun vakiona. Kumpaankin malliin, lb ja combi.

skoda rs

Onko se toinen ulostulo feikki vai nou?? ;D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 31.01.16 - klo:16:38
Uups, mun moka. säiliö onkin 50l. yleensä ajan 'ihan tyhjäksi' (mittarin mukaan noin 20-40 km jäljellä), mutta silloinkin menee vain 40-43l dieseliä. Siksi luulin että tankki oli vain 45l. Olisi ihan kiva jos bensa mittari olisi tarkka eikä jättäisi 5l 'reserviin'.
Olen tankannut tuohon 50 litran tankkiin muutaman kerran 57-58 litraa. Reservia riittää paljon vielä senkin jälkeen, kun range näyttää nollaa. Tuosta huolimatta erikoisen vähän sopii tuohon sinun auton tankkiin. Olisiko epätarkkuutta polttoaineen määrän mittauksessa?

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: skoda rs - 07.02.16 - klo:12:43
Onko se toinen ulostulo feikki vai nou?? ;D

Dieselissä se on feikki, bensassa ei.

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 07.02.16 - klo:12:50
Olen tankannut tuohon 50 litran tankkiin muutaman kerran 57-58 litraa. Reservia riittää paljon vielä senkin jälkeen, kun range näyttää nollaa. Tuosta huolimatta erikoisen vähän sopii tuohon sinun auton tankkiin. Olisiko epätarkkuutta polttoaineen määrän mittauksessa?

Tuo 57-58 litraa kuulostaa jo sopivalta tankkaus määrältä. Onneksi on uusi tulossa, pitää toivoa että siinä mittarit toimii vähän tarkemmin.

Lainaus käyttäjältä: skoda rs - 07.02.16 - klo:12:43
Onko se toinen ulostulo feikki vai nou?? ;D

TDI:ssä oikean puolinen pakoputki on pelkkä koriste. Onneksi sitä ei huomaa lämpimällä säällä.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

skoda rs

Onko näin että bensassa kummastakin tulee savut.? Mitä itse kuullut ja nähnyt niin toinen vaan on oikea

Honkkis83

Kiisselissä toinen on feikki. Bensassa käryttää molemmat
Nykyinen: SuperB III 1,8 TSI Style
Entinen: Octavia III RS

ukormi

Lainaus käyttäjältä: skoda rs - 07.02.16 - klo:12:43
Onko se toinen ulostulo feikki vai nou?? ;D

Feikkihän se on.
Mutta mutta..
Jos siinä ei olisi toista ulostuloa, näyttäisi perä sangen omituiselta.
Ja kun katselin tuota takaosaa tarkemmin, taitaa siellä olla tilaa vaimentimelle jos tuo piisiin puuttuminen jotakuta häiritsee.
Voisihan siihen vetää vaikka pelkän haitariputkenkin orkkisvaimentimen toisesta ulostulosta, ja sitten tulisi höyryt molemmista kulmista.

Kun katsoo TSI version putkistoa, jakaantuu yksi putki kahdeksi taka-akselin etupuolella.
Onko se nyt sitten niin hieno juttu?
Ihan varmasti TSI versiokin tulisi toimeen yhdellä putkella taakse saakka, mutta kun se pitää olla se putki kahdelle puolelle, se on niin hieno juttu.
Ei tuo ole vain Octavian juttu, niin on ollut pitkään Audilla ja toki monella muullakin merkillä.
V moottoreissa ymmärrän kahden putken tarpeen, mutta näissä rivimoottoreissa se menee vähän yli hilseen.
Cossuni puhalsi ihan hyvin yhdestä rööristä kaasut pihalle, eikä pakoputki rajoittanut vastapaineellaan tehoa.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

skoda rs

No onhan se tyhmän näköstä jos kaksi ulostuloa on ja toisesta vaan tulisi höyryt ulos. ;D

ukormi

Lainaus käyttäjältä: skoda rs - 07.02.16 - klo:14:39
No onhan se tyhmän näköstä jos kaksi ulostuloa on ja toisesta vaan tulisi höyryt ulos. ;D

Ei tulisi, vaan tulee  :D

Tosin lämpimällä, kuivalla kelillä sieltä ei tule mitään näkyvää kummastakaan kulmasta  ::)
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Pumpeli

#6529
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 07.02.16 - klo:14:59
Ei tulisi, vaan tulee  :D

Tosin lämpimällä, kuivalla kelillä sieltä ei tule mitään näkyvää kummastakaan kulmasta  ::)

Kyllä bensa nakkaa kesälläkin, kummastakin putkesta tuota vesihöyryä kun reilummin antaa kaasua :D

! No longer available

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 07.02.16 - klo:15:22
Kyllä bensa nakkaa kesälläkin, kummastakin putkesta tuota vesihöyryä kun reilummin antaa kaasua :D

! No longer available

Hehee, juu kyllä nakkaa bensalaite, kun se sitä hookaxoota tekee pönttöihin. Mutta tupaöljyvehe on tuossa sivistyneempi, sitä tarkoitin ;D

Talvella erottaa bensan dieselistä siitä että diesel höyryää vain kuskinpuolelta, kesällä siitä että bensa höyryää molemmista kulmista, diesel ei yleensä hirveästi kummastakaan.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 07.02.16 - klo:15:22
Kyllä bensa nakkaa kesälläkin, kummastakin putkesta tuota vesihöyryä kun reilummin antaa kaasua :D

! No longer available

Väittäisin kyllä, että kesälämmöllä ei höyryä. Tossa videossahan ei ole kesä, ainakaan lehti puussa.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 07.02.16 - klo:22:32
Väittäisin kyllä, että kesälämmöllä ei höyryä. Tossa videossahan ei ole kesä, ainakaan lehti puussa.

No kyllä mulla pukkaa vaikka on +20'c, tiedä sitten onko vesi höyryä vai mitä..

TAG

Kurkkailin käytettyjä RS malleja Nettiautosta. Vinkkinä uuden RS.n tilaajille. Jos haluatte saada ikinä autoanne myydyksi, niin lopettakaa tuon perus Boleron jättäminen autoon tilausvaiheessa. Parin vuoden kuluttua kukaan ei halua mallia, josta puuttuu edes perusnavigointi kojelaudasta. Kannattaa nuukailla jossain muussa asiassa.

Ymmärrän jonkun karvalakkimallin, mutta kun kyse on malliston huippumallista, niin ei kannata pihistellä. Etenkään kun Skodan varustaminen ei maksa juuri mitään verrattuna melkein mihin tahansa muuhun automerkkiin.

Ja niin, tuo oli kirjoitettu tietty pikkasen kieli poskella eli ei kannata pultteja ottaa, mutta itselläni käytännössä kaikki mitä Nettiautossa on, ovat saman tien "ei jatkoon" autoja.


Viive

Lainaus käyttäjältä: TAG - 08.02.16 - klo:10:20
Kurkkailin käytettyjä RS malleja Nettiautosta. Vinkkinä uuden RS.n tilaajille. Jos haluatte saada ikinä autoanne myydyksi, niin lopettakaa tuon perus Boleron jättäminen autoon tilausvaiheessa. Parin vuoden kuluttua kukaan ei halua mallia, josta puuttuu edes perusnavigointi kojelaudasta. Kannattaa nuukailla jossain muussa asiassa.

Ymmärrän jonkun karvalakkimallin, mutta kun kyse on malliston huippumallista, niin ei kannata pihistellä. Etenkään kun Skodan varustaminen ei maksa juuri mitään verrattuna melkein mihin tahansa muuhun automerkkiin.

Ja niin, tuo oli kirjoitettu tietty pikkasen kieli poskella eli ei kannata pultteja ottaa, mutta itselläni käytännössä kaikki mitä Nettiautossa on, ovat saman tien "ei jatkoon" autoja.

Jos samalla ajatuksella ajattelis niin älkää nyt olko ostamatta peruutuskameroitakaan niihin autoihinne että voin sellaisen käytettynä sitten ostaa vuoden päästä :D. (Ja pitää olla 4x4).

Itse en 1000+ euroa halua laittaa navigointilaitteistoon jota niin useasti ei tarvi ja varmasti et maksa sitten siittä versiosta sitä tuhatlappusta 2 vuoden päästä vaan vetoat myyjään että eihän lisävarusteista mitään maksella. Tarkoittaa että enemmän otat takkiis myynnissä. Näin se vaan menee. Jokainen kuitekin tilaa autonsa niillä varusteilla mitä itselleen kokee tärkeäksi, muutenhan ne olis kaikki vakiona :D. JA ei herneitä nenässä.
Tilauksessa: Skoda Octavia RS4x4 Combi TDI DSG  
Skoda Octavia RS TSI Combi -14                              
Nissan Skyline GT-R34 -99                                       
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

vegelius

Lainaus käyttäjältä: TAG - 08.02.16 - klo:10:20
Kurkkailin käytettyjä RS malleja Nettiautosta. Vinkkinä uuden RS.n tilaajille. Jos haluatte saada ikinä autoanne myydyksi, niin lopettakaa tuon perus Boleron jättäminen autoon tilausvaiheessa. Parin vuoden kuluttua kukaan ei halua mallia, josta puuttuu edes perusnavigointi kojelaudasta. Kannattaa nuukailla jossain muussa asiassa.

Ymmärrän jonkun karvalakkimallin, mutta kun kyse on malliston huippumallista, niin ei kannata pihistellä. Etenkään kun Skodan varustaminen ei maksa juuri mitään verrattuna melkein mihin tahansa muuhun automerkkiin.

Ja niin, tuo oli kirjoitettu tietty pikkasen kieli poskella eli ei kannata pultteja ottaa, mutta itselläni käytännössä kaikki mitä Nettiautossa on, ovat saman tien "ei jatkoon" autoja.

Oi miksi oi miksi valita varuste joka on auttamatta vanhentunutta teknologiaa kun autoasi myyt ja oikeastaan vanhaa jo autoa tilattaessa. Android Auto tai Apple car play tulee jo normi bolerossa ja puhelin huolehtii että on aina uusinta karttaa, spotifyä sun muuta tarjolla ja hei ilmasiks skodissa ;)

TAG

Lainaus käyttäjältä: vegelius - 08.02.16 - klo:10:32
Oi miksi oi miksi valita varuste joka on auttamatta vanhentunutta teknologiaa kun autoasi myyt ja oikeastaan vanhaa jo autoa tilattaessa. Android Auto tai Apple car play tulee jo normi bolerossa ja puhelin huolehtii että on aina uusinta karttaa, spotifyä sun muuta tarjolla ja hei ilmasiks skodissa ;)
Kaikki eivät aja pelkästään Suomessa eli online kartat ei käy. Varmaan kyllä auttaa Suomessa peruspelin kanssa noi ominaisuudet

vegelius

Lainaus käyttäjältä: TAG - 08.02.16 - klo:10:44
Kaikki eivät aja pelkästään Suomessa eli online kartat ei käy. Varmaan kyllä auttaa Suomessa peruspelin kanssa noi ominaisuudet

Totta tuo, tosin google mahdollistaa myös offlinekartat.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: vegelius - 08.02.16 - klo:10:47
Totta tuo, tosin google mahdollistaa myös offlinekartat.
Itse olen sitä mieltä että se se vasta vanhentunutta (tai sanotaanko oikeammin: keskeneräistä) tekniikkaa nykyaikana on, että kapula pitäisi navigoinnin tai muiden puhelimen toimintojen käyttämisen takia naittaa piuhalla autoon. Ei kiitos --> mm. tehdasnavi.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Devl

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 08.02.16 - klo:11:11
Itse olen sitä mieltä että se se vasta vanhentunutta (tai sanotaanko oikeammin: keskeneräistä) tekniikkaa nykyaikana on, että kapula pitäisi navigoinnin tai muiden puhelimen toimintojen käyttämisen takia naittaa piuhalla autoon. Ei kiitos --> mm. tehdasnavi.
Jos myyt 3 vuotta vanhan auton, josta on navilta ilmaiset tehdaspäivitykset loppuneet, mitä maksaa päivitykset sen jälkeen?

Apple on ainakin tuomassa seuraavaan Apple Carplayhin langattoman tiedonsiirron.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy