Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

clacson

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 16.04.15 - klo:09:37
Jos joku forumilaista on tilannut keltaisen RS Combin niin sellainen havaittu myöhään eilen illalla Hangon satamassa odottamassa kuljetusrekkaa.
Jaaha,  sitten onkin jo Spring Yellow listoilla.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Terppo77

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 16.04.15 - klo:09:37
Jos joku forumilaista on tilannut keltaisen RS Combin niin sellainen havaittu myöhään eilen illalla Hangon satamassa odottamassa kuljetusrekkaa.

Oliskohan siellä ollu yks valkea kanssa kyydissä..?

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Terppo77 - 16.04.15 - klo:20:20
Oliskohan siellä ollu yks valkea kanssa kyydissä..?

Vain keltainen pomppasi silmiin :)
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Ocutj


aak

Superbin jälkeen tulossa uusi RS TDI DSG farmari.

Tarjolla olisi 235/45 r18  et 45 talvirenkaat, soppikohan ne octaviaan? Ovat audi a6 renkaat. Laskurin mukaan netissä mittarin näyttämä muuttuisi 6 yksikköä.

Mitenköhän RS:llä tulee toimeen superbin jälkeen.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: aak - 08.06.15 - klo:20:45
Mitenköhän RS:llä tulee toimeen superbin jälkeen.
Hyvin, ainakin itse olen tullut toimeen. Ainut missä on kaivannut Superbia on kun kuskaa 2m pitkiä isoja esineitä, vaikkapa patjoja, Superbissa ei tarvinut tuolloin koskea kuskin penkkiin ;)

japa

On tainut vihdoinkin  vag onnistua. Nimittäin tämä CHHB 2,0 tsi ei syö öljyä ainakaan ekalla 10 000km ei ole hävinnyt tikusta katsottuna yhtään. Jakopäästäkään en ole kuullut murheita. Onko muut räsäkuskit samaa mieltä ?  8)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: japa - 09.06.15 - klo:13:36
On tainut vihdoinkin  vag onnistua. Nimittäin tämä CHHB 2,0 tsi ei syö öljyä ainakaan ekalla 10 000km ei ole hävinnyt tikusta katsottuna yhtään. Jakopäästäkään en ole kuullut murheita. Onko muut räsäkuskit samaa mieltä ?  8)
Itsellä on samat havainnut 20 000 kilometrin kokemuksella.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: japa - 09.06.15 - klo:13:36
On tainut vihdoinkin  vag onnistua. Nimittäin tämä CHHB 2,0 tsi ei syö öljyä ainakaan ekalla 10 000km ei ole hävinnyt tikusta katsottuna yhtään. Jakopäästäkään en ole kuullut murheita. Onko muut räsäkuskit samaa mieltä ?  8)

1,5l/15tkm mennyt öljyä täällä..

larsson80

Lainaus käyttäjältä: japa - 09.06.15 - klo:13:36
On tainut vihdoinkin  vag onnistua. Nimittäin tämä CHHB 2,0 tsi ei syö öljyä ainakaan ekalla 10 000km ei ole hävinnyt tikusta katsottuna yhtään. Jakopäästäkään en ole kuullut murheita. Onko muut räsäkuskit samaa mieltä ?  8)

4desiä/15000km mittarissa.
Skoda Octavia Combi rs III TSI man 2014 Candy white
Opel Astra vagon 1.6 -09
Opel Vectra vagon 2.2 -01
Opel Calibra 2.0i 16v dtm edition -95
Opel Kadett 1.8i -90

RSKalle

Lainaus käyttäjältä: japa - 09.06.15 - klo:13:36
On tainut vihdoinkin  vag onnistua. Nimittäin tämä CHHB 2,0 tsi ei syö öljyä ainakaan ekalla 10 000km ei ole hävinnyt tikusta katsottuna yhtään. Jakopäästäkään en ole kuullut murheita. Onko muut räsäkuskit samaa mieltä ?  8)

5000km olen vasta ajanut. Öljyt näyttää olevan tikun ylärajassa, joten ei hävikkiä. Tyytyväinen olen ollut räsään :)
Audi A6 55

Peeveli

RS lähtee huomenna vaihtoon. On aika koota tiivistettynä plusat ja miinukset...

Plussaa
-ajettavuus pääosin, pois luettuna kovalla tuulella suuntavakaus sekä talvikelissä sohjovalliylitykset
-lämpimyys ja lämpenevyys
-tilat
-vakiovarustelu
-ulkonäkö keulasta ja myös sivusta
-istuimet mukavat joskin ristiseläntuen säätövaraa sasi olla enemmän
-voima kun kierrättää ja polkaisee

Miinusta
-melutaso karkealla asfaltilla jv kuluneilla kesärenkailla
-vetopito talvella ja märällä
-natinaa sieltä täältä
-kulutus yli 10 satkulle
-dsgn viive D:ltä P:lle
-ruma peräpään muotoilu (kolho)
Kaiken kaikkiaan hyvä peli, mutta aikansa kutakin. :)

Hawtin

On jäänyt foorumin seuraaminen hieman vähemmälle, niin kerroppas Peeveli, mikä on seuraava peli?
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

aquarius

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 11.06.15 - klo:15:47
On jäänyt foorumin seuraaminen hieman vähemmälle, niin kerroppas Peeveli, mikä on seuraava peli?

Tuossahan se lukee Peevelin profiilin allekirjoituksessa:

"Tulossa: Volvo V40 D4 A business R-design"
Volvo V90 T8 AWD -18

ram1

Eilen ihan huviksee katselin mitä tulis uus bensaRs maksamaan, kun katselin ensin noita käytettyjen III- koppasten hintoja, jotka ihan järjettömiä.Samalla huomasin sen 230hp. mallin ekaa kertaa.Aivan älytön hintaero tuohon 220hp,malliin kun mikään ei muutu.Toki tulee ne ylirumat 19" vanteet siihen, mutta ihan ei menny mun kaaliin mikä järki siinä on.Jos pollet olis nostettu edes 250hp, niin olisi ehkä ymmärtänytkin.Tuo tehoero on käytännössä olematon, kun torquet samat.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

japa

Olishan tuo ollut loogista laittaa sama kone räsään kuin uuteen suberbiin, eli se 280hv malli. Ja löytyyhän golfiin jo 300hv kone.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Jyri

Juu, 280 ja neliveto sopisi oikein hyvin  8)

ram1

Nelivetoa tuskin koskaan tulee, ja itse olen jopa sitä mieltä ettei pidäkään.Mutta toi 10 hepan nosto on periaatteessa tehtävissä ihan tehdaspäivityksellä, poistaen pienet bugit tuosta 220 versiosta, joten toi 4500 euron hintaero vanhaan ei mene mun kupoliin.Tuo 230 olisi pitänyt tulla tuohon perusversioon vakioksi ja tehdä sitten kunnolla tehoversio.Softaajahan saa sen 280 tosta 220 koneesta, mutta tehtaassa tehtynä vaatii tietysti enemmän.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Devl

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 11.06.15 - klo:20:58
Nelivetoa tuskin koskaan tulee, ja itse olen jopa sitä mieltä ettei pidäkään.Mutta toi 10 hepan nosto on periaatteessa tehtävissä ihan tehdaspäivityksellä, poistaen pienet bugit tuosta 220 versiosta, joten toi 4500 euron hintaero vanhaan ei mene mun kupoliin.Tuo 230 olisi pitänyt tulla tuohon perusversioon vakioksi ja tehdä sitten kunnolla tehoversio.Softaajahan saa sen 280 tosta 220 koneesta, mutta tehtaassa tehtynä vaatii tietysti enemmän.
Otappas se hinnasto käteen, niin huomaat että tuohon 230 malliin on ladattu lisävarusteita melko runsaasti. Ne samat kun ruksaat 220 malliin hinta alkaa olla sama, mutta 230 mallissa on lisänä tasauspyörästön lukko + 10 hv.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Devl - 11.06.15 - klo:21:33
Otappas se hinnasto käteen, niin huomaat että tuohon 230 malliin on ladattu lisävarusteita melko runsaasti. Ne samat kun ruksaat 220 malliin hinta alkaa olla sama, mutta 230 mallissa on lisänä tasauspyörästön lukko + 10 hv.
Eipä jaksa ottaa.En tosiaan tarkemmin katsonut muuta kuin, että siinä ne karmeet alut.Toi +10 heppaa on kyllä kuitenkin ihan sama kuin laitat tehtaan päivityksen huollossa.Tai penkissä ei välttis edes eroa.Toi lukko kyllä hyvä.Kerroppas sit mitä muuta eroa siinä on, kun olet perehtynyt.Itse käytin vaan konfia, enkä lukenut esitettä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Devl

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 11.06.15 - klo:21:49
Eipä jaksa ottaa.En tosiaan tarkemmin katsonut muuta kuin, että siinä ne karmeet alut.Toi +10 heppaa on kyllä kuitenkin ihan sama kuin laitat tehtaan päivityksen huollossa.Tai penkissä ei välttis edes eroa.Toi lukko kyllä hyvä.Kerroppas sit mitä muuta eroa siinä on, kun olet perehtynyt.Itse käytin vaan konfia, enkä lukenut esitettä.
Vakiona on xtreme-vanteet, nahkasisusta, sähköpenkit+kuljettajan penkki muistilla, black-paketti ja ainakin vielä rs-ajomoodin valinta. Myös kasa erilaisia yksityiskohtia mitä ei saa edes rahalla 220 malliin. Sisustan maalattu feikki hiilikuitu on kauttaaltaan korvattu pianolakka mustalla.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Devl - 11.06.15 - klo:22:00
Vakiona on xtreme-vanteet, nahkasisusta, sähköpenkit+kuljettajan penkki muistilla, black-paketti ja ainakin vielä rs-ajomoodin valinta. Myös kasa erilaisia yksityiskohtia mitä ei saa edes rahalla 220 malliin. Sisustan maalattu feikki hiilikuitu on kauttaaltaan korvattu pianolakka mustalla.
Ok.Sit saa rahalle jotain katettakin.Mut noi vanteet vois kyl vaihtaa toisiin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

vegelius

Moro,

mitenkäs tuota octavian varusteluotteloa tulkitaan. RS osalta siellä lukee seuraavaa:

"Intelligent Parking Distance Assistant - Ã,,lykäs pysäköintitutkajärjestelmä â€" Pysäköintitutkat edessä ja takana, etäisyysnäyttö radiossa"
Silti monessa myyntiesitteessä lukee että tutkat vai edessä? Mitenkä on käytännössä?

"Bolero-audiojärjestelmä, 6,5" värillinen kosketusnäyttö (2DIN), SD-muistikorttipaikka"
Silti monessa myyntiesitteessä mainitaan kooksi 5.8"? Mitenkä on käytännössä?

Uuden RS tilausta tässä mietin ja pähkäilen varusteita.

drago

Lainaus käyttäjältä: vegelius - 15.06.15 - klo:09:16
Moro,

mitenkäs tuota octavian varusteluotteloa tulkitaan. RS osalta siellä lukee seuraavaa:

"Intelligent Parking Distance Assistant - Ã,,lykäs pysäköintitutkajärjestelmä â€" Pysäköintitutkat edessä ja takana, etäisyysnäyttö radiossa"
Silti monessa myyntiesitteessä lukee että tutkat vai edessä? Mitenkä on käytännössä?

"Bolero-audiojärjestelmä, 6,5" värillinen kosketusnäyttö (2DIN), SD-muistikorttipaikka"
Silti monessa myyntiesitteessä mainitaan kooksi 5.8"? Mitenkä on käytännössä?

Uuden RS tilausta tässä mietin ja pähkäilen varusteita.

Mainitsemasi myyntiesitteet ovat vuoden 2015 tiedoilla.

Devl

Lainaus käyttäjältä: vegelius - 15.06.15 - klo:09:16
Moro,

mitenkäs tuota octavian varusteluotteloa tulkitaan. RS osalta siellä lukee seuraavaa:

"Intelligent Parking Distance Assistant - Ã,,lykäs pysäköintitutkajärjestelmä â€" Pysäköintitutkat edessä ja takana, etäisyysnäyttö radiossa"
Silti monessa myyntiesitteessä lukee että tutkat vai edessä? Mitenkä on käytännössä?

"Bolero-audiojärjestelmä, 6,5" värillinen kosketusnäyttö (2DIN), SD-muistikorttipaikka"
Silti monessa myyntiesitteessä mainitaan kooksi 5.8"? Mitenkä on käytännössä?

Uuden RS tilausta tässä mietin ja pähkäilen varusteita.
MY16 mallissa on etu- ja takatutkat vakiona sekä isommalla näytöllä varustettu Bolero. Esite ei ole ajan tasalla.

vegelius

Kiitosta, candy white tsi lb lähti tilaukseen.

+ RS challenge
+ Winter pack
+ Canton

Tilauksessa vakiovarusteissa kummitteli edelleen jotta 5 ovisessakin sähköinen luukku. Myyjätkään eivät osanneet sanoa onko näin MY16 mallisessa, sama se itselle onko, jää nähtäväksi mitä tulee.

japa

Lainaus käyttäjältä: vegelius - 16.06.15 - klo:14:45
Kiitosta, candy white tsi lb lähti tilaukseen.

+ RS challenge
+ Winter pack
+ Canton

Tilauksessa vakiovarusteissa kummitteli edelleen jotta 5 ovisessakin sähköinen luukku. Myyjätkään eivät osanneet sanoa onko näin MY16 mallisessa, sama se itselle onko, jää nähtäväksi mitä tulee.
Winter Pack on loistava varuste suomeen. Tosi tehokas vebasto, lämmitettävä tuulilasi ja takapenkit,tehokkaampi laturi ja akku on kaikki asiaa suomen talveen  ;)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Candywhite

Nyt on puolitoista kesää ajettu TDi combilla ja ois aika vaihtaa renkaat. 18" vanteet. Mitä suosittelette, kriteerit ovat, hiljaiset, hiljaiset ja hiljaiset?
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

zerai

Mulla on nyt hairahduksen (Linglong Greenmax, paskat menivät vaihtoon 2000 km ajon jälkeen) Nokian zLinet alla ja oon niihin kyllä kovasti tyytyväinen. Rengaskontista tilattu. Lähes identtinen rengas kuin Hakka Black, mutta puolella sen hinnasta. Myyvät vain tällä zLine nimellä keskieuroopassa. 476 â,¬ näkyis olevan sarja 225 40 R 18.
Nykyinen ajokki Skoda Octavia TSI RS Combi - Candy White
Nykyinen Passat 3C, 2.0 TFSI 200 hp
ex vag VW Golf GTi mk6 APR - 366 hp
Ratalelu: Honda Civic Type-R ep3

Devl

Lainaus käyttäjältä: zerai - 14.07.15 - klo:13:44
Mulla on nyt hairahduksen (Linglong Greenmax, paskat menivät vaihtoon 2000 km ajon jälkeen) Nokian zLinet alla ja oon niihin kyllä kovasti tyytyväinen. Rengaskontista tilattu. Lähes identtinen rengas kuin Hakka Black, mutta puolella sen hinnasta. Myyvät vain tällä zLine nimellä keskieuroopassa. 476 â,¬ näkyis olevan sarja 225 40 R 18.
Ainoa ero Hakka Blackissä ja zLinessä on nimessä. zLinet on sen takia halvemmat ettei siinä tule hakkaturvaa eli et maksa siitä "ylimääräisestä" renkaasta zLinessä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy