Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

maher

Lainaus käyttäjältä: killahpriest - 17.02.15 - klo:14:18
Jääkö muilla diesel-räsien omistajilla flekti huutamaan sillointällöin ajon jälkeen? Polttaako hiukkassuodatinta tyhjäksi vai mitä auto touhuaa?

Jää silloin tällöin huutaa huristamaan ajon jälkeen, ilmeisesti polttaa tosiaan hiukkasia... Ekalla kerralla pelästyi, että joko iski vika Pirkkaan, mut ei sentään.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: killahpriest - 17.02.15 - klo:14:18
Jääkö muilla diesel-räsien omistajilla flekti huutamaan sillointällöin ajon jälkeen? Polttaako hiukkassuodatinta tyhjäksi vai mitä auto touhuaa?
Kyllä se tosiaan välillä tossa pihassa itekseen laulelee. Aika useinkin oikeastaan. Ajon jälkeen siis. Oon antanut laulaa, kai se tietää mitä se tekee.  :)

Octavia III RS TDI

-Oksid-

LainaaKyllä se tosiaan välillä tossa pihassa itekseen laulelee. Aika useinkin oikeastaan. Ajon jälkeen siis. Oon antanut laulaa, kai se tietää mitä se tekee.  :)

Tuttua juttua, flekti pyöri perjantaina autokatokseen ajaessa eli ilmeisesti oli yritellyt poltella hiukkasloukkoa auki. Lauantaina sitten ~60km talvisilla 80km/h teillä ja pihaan ajettaessa havaitsin että taas flekti pyöri, hyppäsin takaisin ajoneuvoon, S-asento silmään ja pieni 6km EK sopivasti kierrättäen siellä neljän tonnin hujakoilla. Eipä pyörinyt enää flekti sen jälkeen  8)
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

HaBatus

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 17.02.15 - klo:18:26
Tuttua juttua, flekti pyöri perjantaina autokatokseen ajaessa eli ilmeisesti oli yritellyt poltella hiukkasloukkoa auki. Lauantaina sitten ~60km talvisilla 80km/h teillä ja pihaan ajettaessa havaitsin että taas flekti pyöri, hyppäsin takaisin ajoneuvoon, S-asento silmään ja pieni 6km EK sopivasti kierrättäen siellä neljän tonnin hujakoilla. Eipä pyörinyt enää flekti sen jälkeen  8)

Kyse on juurikin tuosta hiukkasloukun polttoprosessista. Itsellä meni eka kerta ihmetellessä kanssa.

Jos S/S ei toimi lämpimällä autolla (ajotietokoneestahan tuon näkee), niin tämä prosessi on melko suurella todennäköisyydellä päällä.

Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

Peeveli

Kosa rannemurtuma leikaattiin tänään, enkä siten viitsi kurmittaa ainoaa tervttä kättä liikaa, vastaan useaan asian kerrala (sori näppäinvirheet).

Gemini ei täristä kesärenkain tippaakaan, jos täristää on vika tasapainotukessa tai vetonivelissä tms. Ajettavuus kesälä perhevankkuriksi hyvä mutta talvella vetopidossa ongelmaa.

Öljylämpö kovalla pakkasela ilman viimasuojaa 94-100 ja kesähelteesssä 104-110 eli varmasti normalia.

-Oksid-

Öljynlämmöt disukassa viimasuojalla pakkasella asettuvat n. 95-100 asteen nurkille. Täysi maski (=ylä- ja alaosa peitettynä) + 120 km motaria n. 12 pakkasessa nosti öljynlämmön piikissä 117 asteeseen joten noita fyllejä kannattanee purkailla hyvissä ajoin ennen kesäkauden alkua :) Alaosan peittäminen tuntuu diesel-RS:ssä riittävän enemmän kuin hyvin etelän olosuhteisiin ja suojaahan se konehuonetta samalla paskaantumiselta ja syyläriä kiviltä.

Missä kunnossa muilla ovat säilyneet tuulilasit, auto ollut n. Reilut 8kk ja viikonloppuna laskin n. toistakymmentä silmään erottunutta iskujälkeä lasista, osa pieniä, osa ihan kraatereita. En harrasta aerodynaamista ajoa toisen perässä.
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Ambientti

#6096
Lainaus käyttäjältä: jli - 17.02.15 - klo:15:27
Puhumattakaan Cosworthista neliventtiilikannella.. No meitä on moneen junaan ja asemillekin. Pääasia, että jokainen saa kuunnella mitä haluaa.

Noniin, sitten ei muuta kuin ohjelmoimaan pärinägeneraattoriin uutta softaa ja uudet äänisamplet. Kaiuttimesta kuuluisi turbon vihellystä ja suhinaa, ja kunnon dumpin tussahdukset kun hellittää kaasun ja vaihtaa vaihdetta.  ;D

Tai jos ei halua koodata niin ainahan voi päristellä ihan itse sellaiset soundit kuin haluaa. Ja sen suomalaisen amisuhoamisvideon sijaan jotain tällaista kövi mielessä:

http://youtu.be/w9YluPOyXmg

schubi

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 17.02.15 - klo:21:08
Noniin, sitten ei muuta kuin ohjelmoimaan pärinägeneraattoriin uutta softaa ja uudet äänisamplet. Kaiuttimesta kuuluisi turbon vihellystä ja suhinaa, ja kunnon dumpin tussahdukset kun hellittää kaasun ja vaihtaa vaihdetta.  ;D

Tai jos ei halua koodata niin ainahan voi päristellä ihan itse sellaiset soundit kuin haluaa. Ja sen suomalaisen amisuhoamisvideon sijaan jotain tällaista kövi mielessä:

http://youtu.be/w9YluPOyXmg

Ahhahahhahhaaaa :D Kiitos päivän nauruista!

psxgamer

Räsästä erikoisversio +10 lisähevosella:
http://www.worldcarfans.com/115022089167/skoda-octavia-rs-230-special-edition-announced?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+worldcarfans%2FJxfz+%28WorldCarFans.com%29

Saa nähdä tuleeko Suomeen. Jotain erikoisempaa tuossa on kyllä oltava mitättömän tehonlisäyksen lisäksi. Ehkä 19" vanteet vakiona joka olisi ainakin itselle miinus. Tarkoittaneeko tämä, että huhuttu 280hv tehoversio jääkin tulematta? Millos se RS -sarjan juhlavuosi onkaan?

MTSI

Automotive powerhouse â€" the new Å KODA Octavia RS 230
Pure sports emotion â€" the new Å KODA Octavia RS 230. Å KODA’s new special edition will be celebrating its world premiere in Geneva. The automotive powerhouse features a racy design, sporty interior, modern technology and impressive power. The Å KODA Octavia RS 230 is the first Å KODA to feature â€" as series-standard â€" an electronically controlled differential front axle lock for dynamic cornering. The additional ‘230’ designation relates to the new RS special edition’s horsepower, accelerating the car from 0 to 100 km/h in just 6.7 seconds with its 169 kW or 230hp two-litre petrol engine. The car’s top speed stands at 250 km/h, making the Å KODA Octavia RS 230 the fastest series-produced Octavia of all time. The Octavia RS special edition’s market launch is set for June 2015.
SKODA

maher

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 17.02.15 - klo:20:29
Missä kunnossa muilla ovat säilyneet tuulilasit, auto ollut n. Reilut 8kk ja viikonloppuna laskin n. toistakymmentä silmään erottunutta iskujälkeä lasista, osa pieniä, osa ihan kraatereita. En harrasta aerodynaamista ajoa toisen perässä.

11 kk ja vähän vajaa 40 tkm ajoa takana, ja kyllähän noita pieniä kiveniskemiä on itselläkin toistakymmentä tuulilasissa ja konepellissä myös :(
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: maher - 20.02.15 - klo:16:03
11 kk ja vähän vajaa 40 tkm ajoa takana, ja kyllähän noita pieniä kiveniskemiä on itselläkin toistakymmentä tuulilasissa ja konepellissä myös :(

Kai tuo riippuu aika paljon minkälaista ajoa on (nopeus, missä ajaa jne.). Itsellä pari "kolhua" lasissa, mutta vaan 24 tkm ajettu. Konepellissä myös muutama. Noita tullut kaikkiin autoihin mitä ollut, eli kuuluu kategoriaan "normaalia" kulumista. Jos roikkuu puskurissa moottoritiellä ruuhka-aikaan, suurempi riski noihin, kun että jos ajelee satasta haja-asutusalueen ohitustiellä missä ei paljon liikennettä...
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

-Oksid-

Mittarissa on itsellä reilu 24tkm ja jälkiä on jonkun verran. Myös konepellissä neljä isompaa osumaa, josta valkoinen väri paistaa komeasti, täytyy keväällä tökkiä piiloon. Puskurissa ei pahemmin, tosin yhden "kynnen" kokoisen lohkeaman korjasin siitä kun auto oli n. 2kk vanha, kivestä sekin tullut.

Normaalia kulumistahan tuo on (ottaa silti autoa pessessä  ::)) ja siitä, missä autolla liikkuu. Itsellä tulee väkisin paljon ajoa motareilla ja siellä tuo osumien ottaminen on todennäköisempää, eikä siihen oikein pysty itse kaikilta osin vaikuttamaan, vaikka pitäisi kilometrin turvavälin aina on ohittajia jotka kurvaavat siihen 2 metrin päähän ja ropina käy. Vielä on kyljet säästyneet kanssa autoilijoiden nojailuilta (*koputtaa puuta)  8)
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

japa

No niin, räsää käytetty pajalla lievän ohjauksen levottomuuden takia. Ja syykin löytyi, eli takapään rengaskulmat kaipasi säätämistä. Toinen juttu mistä mainitsin, jotta saisko sen äänigeneraattorin hiljaiseksi ja saihan sen jollakin ohjelmalla laittoi vaan asetukseen 0 prosenttia. Avot,  nyt on mieluinen menopeli kaikin puolin. Ei tarvii sport asetuksella sitä keinotekoista pörinää kuunnella  ;)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

eviltwin

Kummastihan tuo pesurin luukku (luukut) näyttää jäävän törröttämään tässäkin yksilössä.



Kovin on keväistä ilmaa pitänyt ja auto tuli kinttaalla yli asti pyhittyä. Hyvin on wolfs chemicalsin pinnoite pintansa pitänyt (alempi kuva foamin huuhtelun jälkeen):



vws

Hyvin helmeilee... kauan pinnoite on ollut pinnassa? Mikä WC:n pinnoite kyseessä? Itselläni käytössä FK1000P, välillä voisi itsekin kokeilla jotain uutta.
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

teejiipee

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 25.02.15 - klo:21:20
Kummastihan tuo pesurin luukku (luukut) näyttää jäävän törröttämään tässäkin yksilössä.

Tuohan oli vikana jo ensimmäisissä linjalta tulleissa Räsissä 2013 lokakuussa, itse kävin 'korjauttamassa' lähes heti kuntoon, kun tuli huomattua. Ei taida sitten tieto valua takaisin tehtaalle, että tekisivät jotain jo linjalla, ettei asiakas joudu heti auton saatuaan ajelee korjauspajalle.
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 25.02.15 - klo:21:20


Kyllähän katto helmeilee vaikka olisi vuosi sitten vedetty jollain halvalla marketti vahalla, mutta miten kyljet jotka joutuvat alttiiksi suolalle ja mekaaniselle rasitukselle (sinkoilevat kivet, vesi ja lumi)?

Anzander

Lainaus käyttäjältä: maher - 20.02.15 - klo:16:03
11 kk ja vähän vajaa 40 tkm ajoa takana, ja kyllähän noita pieniä kiveniskemiä on itselläkin toistakymmentä tuulilasissa ja konepellissä myös :(

Itsella ehti tulla se reilu parikymmentä tuhatta ja 10 kuukautta. Kolme kiveniskua piti korjauttaa tuulilasista. Missään aikaisemmassa autossa ei ole noin paljon tullut säröjä - ja näin lyhyessä ajassa.
Moni tuntui pitävän vain huonona tuurina, mutta itse väitän edelleenkin huonon/halvan lasin olevan syyllinen - nyt kun näitä vastaavia on löytynyt muitakin. Moitittiinhan asiaa TM:n kestotestissäkin.

Vai voiko syyllinen olla aerodynamiikka? Isäni kertoi kahden edellisen Jeep Compassin lasien säilyneen täysin ehjinä, ja nykyisen Hyundai I40:sen sitä vastoin ottaneen osumaa useamman kerran. Eikai pelkkä huono tuuri ole syynä?

Oho, oli RS-topic, sori OT.

eviltwin

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 26.02.15 - klo:08:52
Kyllähän katto helmeilee vaikka olisi vuosi sitten vedetty jollain halvalla marketti vahalla

Ilman muuta, joudut nyt uskomaan sanaan  ;)

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 26.02.15 - klo:07:59
itse kävin 'korjauttamassa' lähes heti kuntoon, kun tuli huomattua. Ei taida sitten tieto valua takaisin tehtaalle, että tekisivät jotain jo linjalla

Nii-in. Veistelikö ne mattopuukolla pesurinvartta ohuemmaksi?  ;D


Härkönen

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 26.02.15 - klo:09:23
Itsella ehti tulla se reilu parikymmentä tuhatta ja 10 kuukautta. Kolme kiveniskua piti korjauttaa tuulilasista. Missään aikaisemmassa autossa ei ole noin paljon tullut säröjä - ja näin lyhyessä ajassa.
Moni tuntui pitävän vain huonona tuurina, mutta itse väitän edelleenkin huonon/halvan lasin olevan syyllinen - nyt kun näitä vastaavia on löytynyt muitakin. Moitittiinhan asiaa TM:n kestotestissäkin.

Vai voiko syyllinen olla aerodynamiikka? Isäni kertoi kahden edellisen Jeep Compassin lasien säilyneen täysin ehjinä, ja nykyisen Hyundai I40:sen sitä vastoin ottaneen osumaa useamman kerran. Eikai pelkkä huono tuuri ole syynä?

Oho, oli RS-topic, sori OT.

Mun pitää viedä Skoda jo toisen kerran tuulilasin vaihtoon. Autolla ikää kuitenkin jo vuosi ja 40tkm.  :-[
Enkä aja tarkoituksella toisten takapuskurissa kiinni. Motarinopeudella kun lentää nasta tai kivi, niin heti on lasi halki.

teejiipee

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 26.02.15 - klo:09:45
Nii-in. Veistelikö ne mattopuukolla pesurinvartta ohuemmaksi?  ;D

Jep, veistelivät vähän niitä ohjaimia, niin eivät enää aiheuttaneet kitkaa niin paljoa, kun luukku palautui paikalleen pesun jälkeen. Eli purkkakorjaus.
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

maher

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 20.02.15 - klo:21:49
Kai tuo riippuu aika paljon minkälaista ajoa on (nopeus, missä ajaa jne.). Itsellä pari "kolhua" lasissa, mutta vaan 24 tkm ajettu. Konepellissä myös muutama. Noita tullut kaikkiin autoihin mitä ollut, eli kuuluu kategoriaan "normaalia" kulumista. Jos roikkuu puskurissa moottoritiellä ruuhka-aikaan, suurempi riski noihin, kun että jos ajelee satasta haja-asutusalueen ohitustiellä missä ei paljon liikennettä...

Ajo-olosuhteet, tiet, nopeus jne. vaikuttaa tietenkin, itsellä tullut nyt 4 kuukautta pääosin moottoritiellä adaptiivista vakkariajoa. Tuntuu, että rampeilla ropisee. Halkeamia ei ole, mutta pienen pientä jälkeä lasi täynnä ja konepellissä muutama iskeämä. Käsipesussa kevään koittaessa vituttaa, mutta ajoa vartenhan tämän auton olen hankkinutkin. Tuurillakin varmaan osuutta, mutta kaikkee ei voi vaikuttaa itse, vaikka yrittää pitää toisinaan hyvääkin turvaväliä.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Ranssi

RäSiä on näkynyt jokusia takseina ainakin pk-seudulla, juuri sattui kohdalle Hb-mallinen yksilö. Jotenkin RS tökkii sporttipenkkeineen ja tikkauksineen taksissa, esim. L&K olisi huomattavasti tyylikkäämpi valinta. Tämän ei pitäisi olla edes kustannuskysymys, kun pikkurahalla saatavasta autosta on kuitenkin kyse vrt. E-sarja, BMW 5 jne.

TomiS

Kuulukos muilla tuollainen "surraava" ääni kun auton käynnistää? Kone siis 2.0 TSI.
Ã,,äni ei ole kuulunut aina, n. 10tkm:n jälkeen alkanut kuulumaan. Mikäköhän lie, yllättävän kovaa se kuuluu, auton sisällä ja ulkopuolella.

Mukava lähteä liikenteeseen, ensin kuuluu toi surraus, sitte kun pakittelee, niin jarrut poksuu :D

https://www.dropbox.com/s/3z7w2z2hoymvgr4/surraus.m4a?dl=0

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 02.03.15 - klo:15:03
Kuulukos muilla tuollainen "surraava" ääni kun auton käynnistää? Kone siis 2.0 TSI.
Ã,,äni ei ole kuulunut aina, n. 10tkm:n jälkeen alkanut kuulumaan. Mikäköhän lie, yllättävän kovaa se kuuluu, auton sisällä ja ulkopuolella.

Mukava lähteä liikenteeseen, ensin kuuluu toi surraus, sitte kun pakittelee, niin jarrut poksuu :D

https://www.dropbox.com/s/3z7w2z2hoymvgr4/surraus.m4a?dl=0

Kuuluu, on kuulunut aika alusta lähtien. Liekö jakoketju? Samoin jarrupamahdukset káikissa vageissa, myös ex-A3 sedanissa. Siinä muuten ohimennen sanoen välillä mäkilähdöissä kuului hill hold assistentista pamaus kun kaasua alkoi painamaan. Porukat tuijotti kadulla. Kun näihin ynnää natinat ja sirinät niin aika tyypillistä konsernihommaa -tekee jatkossa mieli kokeilla ihan muuta merkkiä....

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.03.15 - klo:15:35
Kuuluu, on kuulunut aika alusta lähtien. Liekö jakoketju? Samoin jarrupamahdukset káikissa vageissa, myös ex-A3 sedanissa. Siinä muuten ohimennen sanoen välillä mäkilähdöissä kuului hill hold assistentista pamaus kun kaasua alkoi painamaan. Porukat tuijotti kadulla. Kun näihin ynnää natinat ja sirinät niin aika tyypillistä konsernihommaa -tekee jatkossa mieli kokeilla ihan muuta merkkiä....
No aika pienillä nitinöillä ollaan päästy tähän mennessä, itseasiassa auton sisällä ei nitise mikään. Eikä nuo jarrut onneks aina poksu, eikä ihan aina käynnistettäessä kuulu tuota ääntä, ainakaan jos kone lämmin. Torstaina on aika huoltoon, josko osaavat siellä sanoa mikä tuo on.
Tuon koneen äänenkin sallin jos se "kuuluu asiaan", eikä ole siis merkki tulevasta viasta.

Blaitteri

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 02.03.15 - klo:15:03
Kuulukos muilla tuollainen "surraava" ääni kun auton käynnistää? Kone siis 2.0 TSI.
Ã,,äni ei ole kuulunut aina, n. 10tkm:n jälkeen alkanut kuulumaan. Mikäköhän lie, yllättävän kovaa se kuuluu, auton sisällä ja ulkopuolella.

Mukava lähteä liikenteeseen, ensin kuuluu toi surraus, sitte kun pakittelee, niin jarrut poksuu :D

https://www.dropbox.com/s/3z7w2z2hoymvgr4/surraus.m4a?dl=0

Ocun 1.8 TSI:ssä kuulu aivan sama ääni minulla, kuulunut jo vuoden mitä auto on minulla ollut. Jarrut ei kylläkään pamahtele tässä.
2013 Auris Hybrid HB


Ex. 2009 Octavia 1.8TSI HB M6

jli

Lainaus käyttäjältä: vws - 25.02.15 - klo:22:12
Hyvin helmeilee... kauan pinnoite on ollut pinnassa? Mikä WC:n pinnoite kyseessä? Itselläni käytössä FK1000P, välillä voisi itsekin kokeilla jotain uutta.

Tuliko tähän selvyyttä? Itsellänikin jo sormet syyhyäisivät laittaa joku kestopinnoite, ennen kuin ehtii kunnolla lika hyökätä kiinni uuteen autoon.
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

Tepu

Käyppäs huoltoliikkeessä soittamassa tuo ääni tai lähetä Helkamalle ja laita tänne mitä sanovat. Itsellä sama ääni ja yleensä ekassa startissa. Auto 2.0Tsi Räsä
Skoda Octavia III 2.0 TSI RS Combi -14
ex.Vag:Skoda Octavia II 1.8 TSI Sport Combi -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy