Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Jyri

Omani jätin juuri öljynvaihtohuoltoon ja ilmoittivat että autoon vaihdetaan tehdaskampanjana viiksien takaa jokin yksikkö.

GTI

Kampanjaan kuuluu koko viiksipaketin vaihto,koska joissakin autoissa vakkari kiihdytellyt itsekseen.

jli

Onko tietoa, mistä yli 100 kg painoero (1425/1315 kg) rs:n ja 1.8 tsi:n välillä muodostuu?
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

teejiipee

Tässä muutamia eroavaisuuksia. Eikös jarrut ole 'isommat' RS kuin 1.8, toiseksi varmaan perusrengastus hieman painavampi (RS perusrengastus 17", 1.8 16", eiköhän rengastus lasketa tuohon painoon automatic) ja kait moottorin pieni kokoero myös tuo hivenen lisäpainoa. Ja tietenkin RSn 'urheilullinen' spoileri, ainakin LB mallissa...  ;D
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

jli

#6064
Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 16.02.15 - klo:12:38
Tässä muutamia eroavaisuuksia. Eikös jarrut ole 'isommat' RS kuin 1.8, toiseksi varmaan perusrengastus hieman painavampi (RS perusrengastus 17", 1.8 16", eiköhän rengastus lasketa tuohon painoon automatic) ja kait moottorin pieni kokoero myös tuo hivenen lisäpainoa. Ja tietenkin RSn 'urheilullinen' spoileri, ainakin LB mallissa...  ;D

Ja RS:n heavy-metal äänigeneraattori, josta pienen kiroilun saattelema sain jo vähän lisätietoa...

Joko on kansa sen verran rauhoittunut, että vastaus löytyy: Miten sen kanssa käy jos sen poistaa, tuleeko virheilmoitusta?

PS kävin heittämässä puntariin RS:n alkuperäisrenkaan alumiinivanteineen. 22.4 kg. Aika paljon.
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

hadabax

Lainaus käyttäjältä: JMTL - 16.02.15 - klo:08:45
Vaasan Rinta-Joupilla tälläinen operaatio tehtiin. Nyt on kyllä selvästi jämäkämmät viikset. Varsinkin vakkarin viiksessä huomaa selvän eron vanhaan.

Viime viikolla omasta tötteröstä vakkarin SET-nappi muuttui "tunnottomaksi" ei naksahda enää pohjaan kuten aikaisemmin, toimii tosin ihan normaalisti. Täytynee soitella Veholle ja kysellä mikä tilanne.
Skoda Octavia III RS TDI DSG

Ex-VAGit: Audi A5 Sportback 2.0TFSI -09; VW Jetta 2.0 FSI -06; VW Vento 2.0 -96

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: GTI - 16.02.15 - klo:10:21
Kampanjaan kuuluu koko viiksipaketin vaihto,koska joissakin autoissa vakkari kiihdytellyt itsekseen.

Onko vaihtokampanja myös manuaaleille vai vain DSG:lle suunnattu? En ole huomannut mitään "nykimistä" omassa.. ei myöskään sanottu huollossa kampanjasta mitään.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Toby

Lainaus käyttäjältä: jli - 16.02.15 - klo:12:55
kävin heittämässä puntariin RS:n alkuperäisrenkaan alumiinivanteineen. 22.4 kg. Aika paljon.

Olisit nyt kertonut mikä tämä alkuperäisrengas on ja mikä vanne. Aika paljon ero onko 17 vai 18 tuumainen ja mikä rengas siihen on laitettu, ja vanne tyyppi ois viel ihan ok tieto. Muuten tuolla tiedolla on ihan turha ihmetellä mitään. Muuten täällä kyllä jo aiemmin punnittu eräitä malleja vanteita renkaineen.

Toby

Jännä homma et monella on noita vaihtokampanjoita. Itsellä oli auto ekassa huollossa ja mitään kampanjaa ei ollut voimassa, enkä noista linkeistä tarkistamalla ole itsekään löytänyt omaan autoon yhtään kampanjaa. Harvinaista, että ei ole mitään korjattavaa. Itsellä takuuna korjattiin valopesurien toisinaan muutaman millin auki jääminen. Paineistettiin vuotojen varalta jäähdytysnestejärjestelmä, kun sieltä muutama desi oli mielestäni hävinyt tavaraa, ei vuotoja kuitenkaan todettu. Muuta ongelmaa ei oikeastaan olekaan ollut, poikkeuksellinen yksilö mitä ilmeisemmin.  ;)

jli

Lainaus käyttäjältä: Toby - 16.02.15 - klo:13:13
Muuten tuolla tiedolla on ihan turha ihmetellä mitään. Muuten täällä kyllä jo aiemmin punnittu eräitä malleja vanteita renkaineen.

Bridgestone Potenza S001 225/40/18 + Gemini alumiinivanteet. Vanteet olivat mustat ja niissä luki, että Skoda. Renkaatkin olivat mustat. Tai antrasiitit. Hitausmomenttia en mitannut.
Noin 3-5 kg/rengas liikaa painoa.
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

FoamCleaner

Lainaus käyttäjältä: jli - 16.02.15 - klo:14:16
Bridgestone Potenza S001 225/40/18 + Gemini alumiinivanteet. Vanteet olivat mustat ja niissä luki, että Skoda. Renkaatkin olivat mustat. Tai antrasiitit. Hitausmomenttia en mitannut.
Noin 3-5 kg/rengas liikaa painoa.


Kävi itselläkin mielessä, että pitää nuo vanteet punnita, kun tuntuivat niin painavilta. Kiitos, näit jo vaivan.
Olivat kyllä pirun painavat.. 8.5x19" 225/35 renkaalla oli huomattavasti kevyempi.
Rengas on siinä 10kg nurkilla (ei RFT), sen jo kaivoin aikaisemmin.
12.4kg 18" aluvanteesta on paljon.., kun edelliset 18" painovat sen 8kg.

jli

Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 16.02.15 - klo:15:57

Kävi itselläkin mielessä, että pitää nuo vanteet punnita, kun tuntuivat niin painavilta. Kiitos, näit jo vaivan.
Olivat kyllä pirun painavat.. 8.5x19" 225/35 renkaalla oli huomattavasti kevyempi.
Rengas on siinä 10kg nurkilla (ei RFT), sen jo kaivoin aikaisemmin.
12.4kg 18" aluvanteesta on paljon.., kun edelliset 18" painovat sen 8kg.

Sitten vaan kova miettiminen, että mikä olisi hyvä. Painoja läysin esim tuosta, mutta lista ei ole kovin täydellinen (löytyy myös muut vannekoot)

http://mechdb.com/index.php/18%22_Wheel_weights

Team Dynamics ja Wolfracing vanteita olen katsellut; osa niistä on varsin kevyitä joitakin löytyy aika edullisesti esim englannista. Toinen mahdollisuus olisi katsella käytettyjä; joku harrastaja tai ratamies on voinut ostaa hyvinkin eksoottiset vanteet ja myy niitä sitten erikseen. Tietysti parempiakin ideoita kevyistä vanteista otetaan mielellään vastaan.
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

Peeveli

#6072
Lainaus käyttäjältä: jli - 16.02.15 - klo:14:16
Bridgestone Potenza S001 225/40/18 + Gemini alumiinivanteet. Vanteet olivat mustat ja niissä luki, että Skoda. Renkaatkin olivat mustat. Tai antrasiitit. Hitausmomenttia en mitannut.
Noin 3-5 kg/rengas liikaa painoa.

Ahaa, tehtalla laittavat myös bridgestonea 18" koollekin. Itselläni Continentalit sattuivat, mukavan hiljainen.

Voin lohduttaa viime kesärengaskauden kokemuksella, ettei 18 vs. 17 tuuman kokoeroa ja painoeroa huomaa persdynolla ainakaan bensaräsässä. Omassani 17" Hawk oem-vanne ja 225/45 17 talvikautena ja Gemini 18 kesällä. Gemini on nätti vanne räsään. RS on kuitenkin vain hivenen piristetty perhevankkuri etten kyllä euroakaan uhraisi últrakeveiden vanteiden etsimiseen.

jli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.02.15 - klo:17:24
Voin lohduttaa viime kesärengaskauden kokemuksella, ettei 18 vs. 17 tuuman kokoeroa ja painoeroa huomaa persdynolla ainakaan bensaräsässä. Omassani 17" Hawk oem-vanne ja 225/45 17 talvikautena ja Gemini 18 kesällä. Gemini on nätti vanne räsään. RS on kuitenkin vain hivenen piristetty perhevankkuri etten kyllä euroakaan uhraisi últrakeveiden vanteiden etsimiseen.

Melkein dynoakin enemmän huolettaa tärinät. Eli jos joka nurkassa keikkuu 50 kg jousittamatonta massa (jarrujen ja muiden hilppeiden kanssa), se heiluttaa väistämättä myös autoa ja toisaalta rengas ei pysy tiessä niin hyvin.

Suorituskykyyn sinänsä tuon maksimivaikutus on sama kuin kaksinkertaisen massan poistamisella muualta. Puolet tulee suoraan painosta ja toinen puoli hitausmomentista. Tämän saavuttaisi silloin, jos renkaan massa olisi kokonaan ulkokehällä. Silloin 5 kg poistaminen joka renkaasta vastaisi 40 kg kuolleen painon poistamista. Ehkä kello huomaisi, mutta minä en.
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

jli

Lainaus käyttäjältä: jli - 16.02.15 - klo:17:41
Melkein dynoakin enemmän huolettaa tärinät. Eli jos joka nurkassa keikkuu 50 kg jousittamatonta massa (jarrujen ja muiden hilppeiden kanssa), se heiluttaa väistämättä myös autoa ja toisaalta rengas ei pysy tiessä niin hyvin.

Suorituskykyyn sinänsä tuon maksimivaikutus on sama kuin kaksinkertaisen massan poistamisella muualta. Puolet tulee suoraan painosta ja toinen puoli hitausmomentista. Tämän saavuttaisi silloin, jos renkaan massa olisi kokonaan ulkokehällä. Silloin 5 kg poistaminen joka renkaasta vastaisi 40 kg kuolleen painon poistamista. Ehkä kello huomaisi, mutta minä en.

Edelleenkin mietityttää tuo yli 100 kg painoero 1.8 ja 2.0 tsi:n välillä. Ei kai vain tuonne takapuskuriin ole piilotettu jotain vastapainoja samaan tapaan kuin Fabia vrs:ssä?

http://i784.photobucket.com/albums/yy127/SC16v/remove%20weights/weight9.jpg

Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

sambolo

Onhan rs vissii  paremmat vakiovarusteetkin, mitkä vois tuoda painoa? Jotenki vaikee kuvitella et laitettas lisäpainoo näinä aikoins kun päästöt pitää saada minimiin, autoja kevennetään ja käytetään entistä kevyempiä materiaaleja.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

jli

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 16.02.15 - klo:22:41
Onhan rs vissii  paremmat vakiovarusteetkin, mitkä vois tuoda painoa? Jotenki vaikee kuvitella et laitettas lisäpainoo näinä aikoins kun päästöt pitää saada minimiin, autoja kevennetään ja käytetään entistä kevyempiä materiaaleja.

Lisäpainoja nimenomaan laitetaan. Ilmeiseksi siksi, että autotehdas ei halua syystä tai toisesta säätää painojakaumaa tai ajo-ominaisuuksia muuten. Tai sitten on koeajovaiheessa tullut ongelmia joita ei ole määrätyssä aikataulussa pystytty muuten ratkaisemaan. Fabiassa teräspainosarja on laitettu taka-akselin taakse eri puolelle kuin kuljettaja:

http://www.briskoda.net/forums/topic/223019-removing-rear-weights-mk2-fabia-vrs-tsi-hatch-guide/

Ã,,kkiä sen tietysti endoskoopilla kurkkaisi, että löytyykö noista koloista vain ilmaa, mutta ei oikein vielä kelit suosi sitä projektia. Pitää kurkkia keväämmällä jos ei sitä ennen asia selviä.
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

japa

Kertokaapa räsän omistajat miten teillä on nämä öljyn lämmöt koneessa. Itse ajelin nyt talvikelissä pintakaasulla ja vakkarilla pitkää matkaa, niin öljyn lämmöt huiteli 110 asteen tietämillä. Mikä on minusta paljon. Mitä ne sitten mahtaa olla kesähelteellä ja kun antaa koneelle kunnolla happea ? Ja toinen asia ihmetyttää. Öljyn vaihtoon auto pyytää nyttten 14 000km pääatä vaikka autolla on ajettu vasta 2000km ja sekin lähes matkaajoa.  :-\
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: japa - 17.02.15 - klo:11:01
Kertokaapa räsän omistajat miten teillä on nämä öljyn lämmöt koneessa. Itse ajelin nyt talvikelissä pintakaasulla ja vakkarilla pitkää matkaa, niin öljyn lämmöt huiteli 110 asteen tietämillä. Mikä on minusta paljon. Mitä ne sitten mahtaa olla kesähelteellä ja kun antaa koneelle kunnolla happea ? Ja toinen asia ihmetyttää. Öljyn vaihtoon auto pyytää nyttten 14 000km pääatä vaikka autolla on ajettu vasta 2000km ja sekin lähes matkaajoa.  :-\

Kesäkelissä 110 öljyille iha normaalia. Talvella siinä 100 paikkeilla pyöriny.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

jli

Lainaus käyttäjältä: japa - 17.02.15 - klo:11:01
Kertokaapa räsän omistajat miten teillä on nämä öljyn lämmöt koneessa. Itse ajelin nyt talvikelissä pintakaasulla ja vakkarilla pitkää matkaa, niin öljyn lämmöt huiteli 110 asteen tietämillä.

Aika tarkkaan välillä 99-102 on näyttänyt olevan öljyn lämpö. Kesäajosta ei ole kokemusta tällä laitteella. Sellainen on myös kiinnittänyt huomiota, että öljy lämpenee aika hitaasti: jäähdytysnesteet on 90C jo paljon ennen kuin öljymittari näyttää mitään (asteikko alkaa 50:stä).
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

Viive

Lainaus käyttäjältä: jli - 17.02.15 - klo:12:22
Aika tarkkaan välillä 99-102 on näyttänyt olevan öljyn lämpö. Kesäajosta ei ole kokemusta tällä laitteella. Sellainen on myös kiinnittänyt huomiota, että öljy lämpenee aika hitaasti: jäähdytysnesteet on 90C jo paljon ennen kuin öljymittari näyttää mitään (asteikko alkaa 50:stä).

Tuo nyt on ihan normaalia että jäähdytysneste lämpiää nopeammin.
Tilauksessa: Skoda Octavia RS4x4 Combi TDI DSG  
Skoda Octavia RS TSI Combi -14                              
Nissan Skyline GT-R34 -99                                       
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

japa

Kai se normaalin rajoissa toi 110 astetta on, mut kun vertaa edelliseen ocuun niin ihmettelin vaan kun kone käy kuumempana ja vielä talvella. No täytyy kysellä torstaina huollosta tuotakin asiaa samalla kun tsekkaavat pyöränkulmat lievän levottoman ohjauksen vuoksi ja tuo huoltoväli kans täytyy kysyä miks öljynvaihto lähenee huimaa vauhtia. Jos yhtä nopsaan väli pienenee eelleen niin eka huolto on 5000km kohdalla  :o Ei jymmärrä ::)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

killahpriest

Jääkö muilla diesel-räsien omistajilla flekti huutamaan sillointällöin ajon jälkeen? Polttaako hiukkassuodatinta tyhjäksi vai mitä auto touhuaa?
Skoda Octavia RS TDi DSG Combi ´14

darthjysky

Lainaa
If the engine oil temperature is in the range 80-110 °C, the engine operating temperature is reached.

Manuaalinkin mielestä normaalin rajalla.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jli - 16.02.15 - klo:12:55
Ja RS:n heavy-metal äänigeneraattori, josta pienen kiroilun saattelema sain jo vähän lisätietoa...

Joko on kansa sen verran rauhoittunut, että vastaus löytyy: Miten sen kanssa käy jos sen poistaa, tuleeko virheilmoitusta?

SoundAktorin poistaminen on aika työläs prosessi, pitää irrottaa pyyhkimet ja alusmuovi. Irti kytkeminen on helpompaa, tiiviste ja kolme metalliklipsiä irti sadevesikaukalon etureunasta ja muovia pystyy raottamaan sen verran että piuhan saa irti. Itse pärisiä eli kaiutin on keskellä, siihen tulee kaksinapainen liitin. Tuosta se ilmeisesti kuuluisi irrottaa. Itse nappasin Cuprasta irti ohjainboksin liittimen, boksi sijaitsee kaukalossa ohjaajan puolella. Pienet kädet ovat avuksi ja pitkä ruuvimeisseli, jolla painaa auki liittimen lukituksen. Mitää vikavaloja tästä ei syttynyt, koodeja en ole lukenut mutta ilmeisesti sinnekään ei pitäisi jäädä mitään.

Toki jos VCDS on käytössä, niin SoundAktorin toimintaa pystyy säätämään sen kautta.

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 17.02.15 - klo:11:30
Kesäkelissä 110 öljyille iha normaalia. Talvella siinä 100 paikkeilla pyöriny.

Sama täällä, kesällä siinä 103-107 C ja talvella huitelee ulkolämpötilasta riippuen siinä 95-100 paikkeilla  :)
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

jli

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.02.15 - klo:14:27
SoundAktorin poistaminen on aika työläs prosessi, pitää irrottaa pyyhkimet ja alusmuovi. Irti kytkeminen on helpompaa, tiiviste ja kolme metalliklipsiä irti sadevesikaukalon etureunasta ja muovia pystyy raottamaan sen verran että piuhan saa irti. Itse pärisiä eli kaiutin on keskellä, siihen tulee kaksinapainen liitin. Tuosta se ilmeisesti kuuluisi irrottaa. Itse nappasin Cuprasta irti ohjainboksin liittimen, boksi sijaitsee kaukalossa ohjaajan puolella. Pienet kädet ovat avuksi ja pitkä ruuvimeisseli, jolla painaa auki liittimen lukituksen. Mitää vikavaloja tästä ei syttynyt, koodeja en ole lukenut mutta ilmeisesti sinnekään ei pitäisi jäädä mitään.

Toki jos VCDS on käytössä, niin SoundAktorin toimintaa pystyy säätämään sen kautta.

Hieno homma, kiitos! Pitää repiä se pois heti kun kelit lämpiävät. Duunipaikalla on 250 tonnin prässi joka syö mielellään tuollaisia turhakkeita. Kuuntelen mieluummin turbon laulua ja oikeaa moottorin ääntä.
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

teejiipee

Heh heh joo turbon ääntä, eipä kyllä mielestäni Räsän turbon ääni paljoa kuulu sisälle, on sellaista pikkulinnun laulua. Kaverilla suorakutonen bemari, sen äänen voi jo kuulla sisällekin... ;D ;D
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

jli

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 17.02.15 - klo:15:23
Heh heh joo turbon ääntä, eipä kyllä mielestäni Räsän turbon ääni paljoa kuulu sisälle, on sellaista pikkulinnun laulua. Kaverilla suorakutonen bemari, sen äänen voi jo kuulla sisällekin... ;D ;D
Puhumattakaan Cosworthista neliventtiilikannella.. No meitä on moneen junaan ja asemillekin. Pääasia, että jokainen saa kuunnella mitä haluaa.
Octavia vRS tsi 2015 manuaali LB

teejiipee

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.02.15 - klo:14:27
Toki jos VCDS on käytössä, niin SoundAktorin toimintaa pystyy säätämään sen kautta.

Jos jonkin aikaa jaksaa kuunnella pieretintä, myös seuraavalla huoltokäynnillä voivat kytkeä sen pois päältä tai vaimentaa äänen muodostusta. Yritinpä ekalla 'virallisella' huoltokäynnillä rahaa vastaan säädättää valopesimien turhaa suihkuttelua (kun ei tuollasta VCDSää), niin eipäs kelvannut pieni säätäminen, joten anti olla sitten. Hölmöläisen hommaa, mutta välttääkseen turhat suihkut, väänneltävä valokytkintä aina pestäessä valot.  :o
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy