Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

jmj202

Lainaus käyttäjältä: jni - 26.10.14 - klo:19:44
Ja VÃ,,Ã,,RÃ,,SSÃ,,:

Olen nykyjään pappa ja ajelen vastaisuudessa Skodien sijaan VALKOISELLA E-mersulla, nelivedolla ja premium business- varustuksella, nahkasisustuksella, navigaattorilla yms. herkuilla varustetttuna. Tosin Elegancella, koska Avantgardeen tai AMG-versioon ei saanut perinteistä keulaa!!!
[
Oisit koittanut Corollan keulaa. Tai kiiian. No oikeasti sinne nyky mersun keulalle sopii se iso tahti.

jni

^Miksi minun pitäisi koitella hinkuintialaisten automrkkien keuloja?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Silver

Ensimmäiset 250 km ajettu uudella räsällä. Subjektiivinen pikahavainto väittäisi Q3:n nastarenkailla hiljaisemmaksi kuin räsä misukan kitkoilla. Ainakin melun laatu oli miellyttävämpi Q3:ssa. Suuntavakaus tässä räsässä tuntuu olevan parempi kuin edellisessä räsässäni.

Mutta asiaan.. Huomasin pettymyksekseni, että räsässä ei ollutkaan enää öljyn lämpötilaa valittavissa ajonäytölle. Ilmeisesti tuo ominaisuus kuuluu Performance Mode Selection pakettiin jota en tähän toiseen räsääni ottanut. Saisiko tuon öljyn lämpötilan nousemaan näytölle esim VCDS:llä koodaamalla?

Kierrosaikamittari olisi myös mukava varuste joka tulee RS Challenge paketin mukana, mutta saisikohan sen koodattua esiin? Olisi kiva lisä kun pääkaupunkiseudulla voisi kätevästi mittailla eri ajoreittien viemää aikaa, tulevia ruuhkia kierrellen (Vectrassa sellainen ajanotto aikanaan oli ja sitä tuli kyllä käytettyä juuri tuohon tarkoitukseen).
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Jaka

Kyllä minun RS TDI Combissa saa öljyn lämmöt näkyviin.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

Silver

Lainaus käyttäjältä: Jaka - 01.01.15 - klo:13:23
Kyllä minun RS TDI Combissa saa öljyn lämmöt näkyviin.

Thänks! Sieltä setupistahan se onneksi löytyi. Eiku täppä ruutuun ja tuikitärkeä öljynlämpö näytölle.  ;D
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

puolihop

Lainaus käyttäjältä: Silver - 01.01.15 - klo:12:51
Kierrosaikamittari olisi myös mukava varuste joka tulee RS Challenge paketin mukana, mutta saisikohan sen koodattua esiin? Olisi kiva lisä kun pääkaupunkiseudulla voisi kätevästi mittailla eri ajoreittien viemää aikaa, tulevia ruuhkia kierrellen (Vectrassa sellainen ajanotto aikanaan oli ja sitä tuli kyllä käytettyä juuri tuohon tarkoitukseen).

Eikös tuohon hommaan toimi myös time since start tms., joka löytyy ajotietokoneesta. Ei tosin laske sekunteja, mutta reittien ajelussa ajanotto ei taida olla ihan sekuntipeliä :) Sen ajan voinee nollata myös halutessaan kesken matkan?

Silver

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 02.01.15 - klo:13:37
Eikös tuohon hommaan toimi myös time since start tms., joka löytyy ajotietokoneesta. Ei tosin laske sekunteja, mutta reittien ajelussa ajanotto ei taida olla ihan sekuntipeliä :) Sen ajan voinee nollata myös halutessaan kesken matkan?

Voisihan tuota Time since start kokeillakin. Homma menee niin, että ensin ajellaan motaria noin 40 km ja vasta sitten alkaa tuo matkan jännin vaihe kun päästään kehä III:n nurkille. Vasta sitten on tarpeen pähkäillään mikä väylä ja reittivaihtoehto vetäisi tänään parhaiten. Eli ajanottoa ei ole järkevä aloittaa kotoa asti. Sekuntipeliä tämä ei tosiaan ole, mutta eri reitteihin kuluva aika jää paremmin mieleen jos sen näkee näytöltä (ja ratin namiskoilla aktivoiden). Seuraava päivänä ajanotto käynnistetään "samasta risteyksestä", mutta eri reittiä eri suuntaan jatkaen.
Jos ajanotosta ei muuta hyötyä, niin ompahan jotain jännättävää kun ruuhkassa kököttää..   ;D
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

teräksenharmaa

Eikö kannattaisi katsoa vaan suoraan nopein reitti googlesta tai jostakin muusta liikennetietoja hyödyntävästä navista? Kellottamalla reittejä näkee vain sen, tuliko sinä päivänä valittua oikea reitti vai ei. Seuraavana päivänä tilanne ja nopein reitti voi olla jo aivan toinen.

Silver

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.01.15 - klo:14:09
Eikö kannattaisi katsoa vaan suoraan nopein reitti googlesta tai jostakin muusta liikennetietoja hyödyntävästä navista? Kellottamalla reittejä näkee vain sen, tuliko sinä päivänä valittua oikea reitti vai ei. Seuraavana päivänä tilanne ja nopein reitti voi olla jo aivan toinen.

Työmatkalla valittavissa olevat reittivaihtoehdot läpeensä tuttuja ja navin virkaa tarvittaessa hoitaa lumia 925. Liikennetietoja hyödyntävästä Navista ei kokemusta. Alkuperäinen kysymyshän oli, että saisikohan sen ajanotto-ominaisuuden aktivoitua VCDS:llä?
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: Silver - 01.01.15 - klo:12:51
Kierrosaikamittari olisi myös mukava varuste joka tulee RS Challenge paketin mukana, mutta saisikohan sen koodattua esiin? Olisi kiva lisä kun pääkaupunkiseudulla voisi kätevästi mittailla eri ajoreittien viemää aikaa, tulevia ruuhkia kierrellen (Vectrassa sellainen ajanotto aikanaan oli ja sitä tuli kyllä käytettyä juuri tuohon tarkoitukseen).

Jos tälläistä haet niin eiköhän tuo näillä ohjeilla onnistu myös RS:ään? Ainakin A3:ssa tuo on ihan vakiomalleissa vain piilotettuna.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Silver - 02.01.15 - klo:14:29
Työmatkalla valittavissa olevat reittivaihtoehdot läpeensä tuttuja ja navin virkaa tarvittaessa hoitaa lumia 925. Liikennetietoja hyödyntävästä Navista ei kokemusta. Alkuperäinen kysymyshän oli, että saisikohan sen ajanotto-ominaisuuden aktivoitua VCDS:llä?
Kyllä reitit ovat itsellenikin yleensä tuttuja. Navista katson silti aina raskaan liikenteen aikoina reitit, koska näin pystyy välttämään ruuhkat. Kojelaudalla aikaa ottava kello ei mun mielestä auta oikein millään tavalla. Kellosta näkee vain sen, kuinka pitkään tuli seisottua ruuhkassa.

puolihop

Lainaus käyttäjältä: Silver - 02.01.15 - klo:13:54
Voisihan tuota Time since start kokeillakin. Homma menee niin, että ensin ajellaan motaria noin 40 km ja vasta sitten alkaa tuo matkan jännin vaihe kun päästään kehä III:n nurkille. Vasta sitten on tarpeen pähkäillään mikä väylä ja reittivaihtoehto vetäisi tänään parhaiten. Eli ajanottoa ei ole järkevä aloittaa kotoa asti. Sekuntipeliä tämä ei tosiaan ole, mutta eri reitteihin kuluva aika jää paremmin mieleen jos sen näkee näytöltä (ja ratin namiskoilla aktivoiden). Seuraava päivänä ajanotto käynnistetään "samasta risteyksestä", mutta eri reittiä eri suuntaan jatkaen.
Jos ajanotosta ei muuta hyötyä, niin ompahan jotain jännättävää kun ruuhkassa kököttää..   ;D

Jos ei ole vcds:ää, niin tuon travelling time since startin voi nollata oikean puolen peukalorullaa hetken pohjassa pitämällä. Tuli kokeiltua hetki sitten.

kai75

Lainaus käyttäjältä: FroDoZu - 02.01.15 - klo:15:01
Jos tälläistä haet niin eiköhän tuo näillä ohjeilla onnistu myös RS:ään? Ainakin A3:ssa tuo on ihan vakiomalleissa vain piilotettuna.

Tyhmänä ja vdcs:stä mitään tietämättömänä eikä saksakaan suju niin pitää kysyä et saako noita stemein sivulla olevia piilovalikoita/asetuksia "tehtyä" esim. A6ssa noilla mmi-napeilla vai pitääkö olla joku vdcs-laite?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Silver

Auts.. Skoda päivitti hinnastonsa 1.1.2015 ja katsoin, että räsän hinta nousi 497,15 â,¬ (RS, TSI, DSG, combi).
No onneksi ehdin omani saada viime vuoden viimeisenä päivänä, verotusarvon laskennan kannalta.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: Silver - 05.01.15 - klo:13:07
Auts.. Skoda päivitti hinnastonsa 1.1.2015 ja katsoin, että räsän hinta nousi 497,15 â,¬ (RS, TSI, DSG, combi).
No onneksi ehdin omani saada viime vuoden viimeisenä päivänä, verotusarvon laskennan kannalta.

Näytti myös tulleen uutena listalle varustepaketti joka sisältää 19" Xtreme vanteet.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

sskoda

Onko RS mallin varusteista 1.1.2015 pudonnut Amundsen+ navi pois?
Samalla siis hintaa nostettu. Miten mahtaa olla tilanne kun auto tilattu 07/14 ja toimitus 03/15 onko siinä Amundsen navia lainkaan.

ram1

Lainaus käyttäjältä: sskoda - 05.01.15 - klo:19:57
Onko RS mallin varusteista 1.1.2015 pudonnut Amundsen+ navi pois?
Samalla siis hintaa nostettu. Miten mahtaa olla tilanne kun auto tilattu 07/14 ja toimitus 03/15 onko siinä Amundsen navia lainkaan.
Siinä ne varusteet, mitkä ostohetkellä siihen ruksittu.Ei liene kuitenkaan vakiovaruste?
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Silver - 05.01.15 - klo:13:07
Auts.. Skoda päivitti hinnastonsa 1.1.2015 ja katsoin, että räsän hinta nousi 497,15 â,¬ (RS, TSI, DSG, combi).
No onneksi ehdin omani saada viime vuoden viimeisenä päivänä, verotusarvon laskennan kannalta.

Muutenkin aika tiukkoja hinnan nousuja tuossa hinnastossa verrattuna vanhaan. Vähän kaikki on noussut. Nousikos se autovero juuri vuoden vaihteessa? Ei varmaan selitä kuin osan nousuista silti. Esim. Gemini antrasiitti vanteiden hinta noussut melkein pari sataa, pieretin jo yli 250â,¬. Perus Geminitkin on nousseet siitä parista satkusta kolmeen. Perusmallinkin Sport-paketti on noussut alkuperäisestä reilusta 500 eurosta jo yli 700 euroon.

japa

#5988
Lainaus käyttäjältä: Silver - 05.01.15 - klo:13:07
Auts.. Skoda päivitti hinnastonsa 1.1.2015 ja katsoin, että räsän hinta nousi 497,15 â,¬ (RS, TSI, DSG, combi).
No onneksi ehdin omani saada viime vuoden viimeisenä päivänä, verotusarvon laskennan kannalta.


Mitä ihmettä. Minun räsä tsi hb laitettiin kilpiin 2.1-15 ja hinta oli pudonnut sovitusta hinnasta, koska auton väri (pun)hinta oli muuttunut halvemmaksi vuodenvaihteessa n.150e. Auton hinta oli sama mikä oli sovittu jo syyskuussa.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

arniem01

Räsässä ei ole aurinkolippojen peileissä valoja. Avovaimo kaipaa valoa ja itse en ole keksinyt ratkaisua. Onko kukaan foorumisti keksinyt ratkaisua miten tuohon saisi valon?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 06.01.15 - klo:12:10
Muutenkin aika tiukkoja hinnan nousuja tuossa hinnastossa verrattuna vanhaan. Vähän kaikki on noussut. Nousikos se autovero juuri vuoden vaihteessa? Ei varmaan selitä kuin osan nousuista silti. Esim. Gemini antrasiitti vanteiden hinta noussut melkein pari sataa, pieretin jo yli 250â,¬. Perus Geminitkin on nousseet siitä parista satkusta kolmeen. Perusmallinkin Sport-paketti on noussut alkuperäisestä reilusta 500 eurosta jo yli 700 euroon.

No eipä yllätys että täällä muutenkin ankeassa kommunistimaassa auton hintoja rukataan vaan ylöspäin ja palkkoja alennetaan. Varmasti piristää kauppaa...


sambolo

No jos toimitusajat ovat niinkin pitkiä mitä täällä mainittu niin hinnan nostot varmaan ihan perusteltua, kun menekkiä on.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

schubi

Tuossa se sitten odottaa Olarin Vehon hallissa. Luovutus 30.1. Omaan silmään erittäin jees väri  :)


schubi

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 07.01.15 - klo:22:15
No jos toimitusajat ovat niinkin pitkiä mitä täällä mainittu niin hinnan nostot varmaan ihan perusteltua, kun menekkiä on.
Automyyjän mukaan Helkama on saanut nostettua Suomen kiintiötä joten RS:n toimitusaika tällä hetkellä noin 4 kk.

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: arniem01 - 07.01.15 - klo:19:27
Räsässä ei ole aurinkolippojen peileissä valoja. Avovaimo kaipaa valoa ja itse en ole keksinyt ratkaisua. Onko kukaan foorumisti keksinyt ratkaisua miten tuohon saisi valon?
Lidlistä tai Ikeasta joku halpa nappiparistolla toimiva LED-lista.  ;)
Tai sitten vaan käskee puolison meikata jo kotona....

Kotipirtti

Ei nyt varsinaisesti RS kysymys mutta jos täällä joku tietäisi. Näin aamulla lahdentiellä farkkuocun (siis uusinta mallia) jossa oli pakoputket molemmilla puolilla ja tuprutti savua. EI RS vaan "normaali" malli. Ei mitenkään tuuninkiauto vaan ihan normipeli. Vakio takapuskuri ja helma. Eli millä koneella tulee tuollaiset pakoputket?

pulkte

Ainakin 1.8 TSI Combi 4x4:ssa näytti olevan pöntöt molemmissa nurkissa. Tosin helman takana piilossa.

Kotipirtti

Lainaus käyttäjältä: pulkte - 21.01.15 - klo:09:58
Ainakin 1.8 TSI Combi 4x4:ssa näytti olevan pöntöt molemmissa nurkissa. Tosin helman takana piilossa.

Kiitos tiedosta!

t. Dieselräsäkuski joka ei voi ymmärtää sitä naurettavaa kulissia joka kyseisen auton takahelmasta löytyy

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 01.09.13 - klo:07:54
Ihan järjetöntähän tuo Audi ois laittaa. 5v vanha ja suht paljon, ei tosin ikäisekseen, ajetun joutuisi laittamaan.

Vaikka nyt tästä:
http://www.laakkonen.fi/auto/YHH-882/

Ei kukaan täysjärkinen tuota laittaisi Räsän sijaan, tulee 2 vetävää rengasta vähän turhan arvokkaaksikin. Lisäksi se vaan on tosiasia että ton(kin) Premium-auton arvo tippuu todennäköisesti nopeammin/enemmän kuin uuden Skodan

Ja saahan sen Skodankin nelikkona samaan hintaan, uutena. Vähän joutuu tinkaamaan varusteista ja tehoista Räsään nähden.

No meitä vähemmän täysjärkisiä löytyy. Itse kyseien Audin ostin, vaikka pitkä myyntiaika epäilytti. Uusi RS Octavia kävi myös mielessä. Octavia olisi tullut 7000 euroa kalliimaksi, eli ei aivan vertailukelpoinen hinnan suhteen. Tosin syksyllä 2013 Audin pyyntihinta oli korkeampi, kuin syyskuussa 2014 jolloin kaupat tein.

Varmasti uuden Octavian arvo putoaa nopeammin, Audista on kalliit kilometrit ajettu pois. Uutena hintaa 50000e. Enkä usko että ajettavuus Audissa on huonompi varsinkaan näin talvella. Ainoa häiritsevä asia Audissa on moottorin öljynkulutus, öljyä menee 1l 5-6tkm. voisihan tuo pahempikin olla. Ilmeisesti uudet TFSI koneet eivät ole noin kovia öljysyöppöjä.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

RSKalle

Onko kukaan asentanut uuteen räsään defan akkulaturia? Tulee paljon lyhkästä ajoa ja hieman mietityttää webaston kanssa tuo akun kestävyys. Saako auton ulkopuolella tulevaa pistoketta esille ilman reikää puskuriin?
Audi A6 55

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy