Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

eviltwin

Lainaus käyttäjältä: sammys - 25.12.14 - klo:07:40
Niin.. Ja spotifyn kappaletiefot kyl pitäis näkyä maxidotissa sekä radiossa. Itellä lumia ja vaimolla ipuhelin.

Kappaletiedoiksi soitin hakee puhelimen sisäisessä muistissa olevien biisien tiedot, tässä tapauksessa ilmeisesti listassa ekana olevan, soittoääneksi ladatun mp3:n tiedot (vaikka musiikki tulee spotifyn kautta). Kappaleiden vaihto/ohjaus kyllä toimii. Muistelin että koeajoautossa aikoinaan näkyi spotifyn toistamien kappaleiden tiedot....

Ylläksen puolella piti pientä pakasta:


Hyvin riitti lämpöä koneessa ja hytissä, taisi siellä webastokin työskennellä. Hieman nousi kuurankukkaa takasivulaseihin maantienopeuksissa mutta onko ihme.


kaide

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 27.12.14 - klo:16:25


Hyvin riitti lämpöä koneessa ja hytissä, taisi siellä webastokin työskennellä. Hieman nousi kuurankukkaa takasivulaseihin maantienopeuksissa mutta onko ihme.

Onko muuten tuo bensakoneisten weba kuinka tehokas ? Edellisessä autossa ( Ford S-Max TDCI ) oli niin tehokas weba että 15 minuttiia 15 asteen pakkasella riitti ja auto oli todella lämmin ja kaikki lasit perää myöden sulat, vaikka auton sisätilavuus on tuplat skeidaan verrattuna .  Skodassa ei puolen tunnin lämmitys 5 asteen pakkasella riitä edes sulattamaan sivulaseja. Tuulilasi on juuri ja juuri sula . Liekkö ominaisuus ?
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

golfv

Tyyppikilvessä lukee Thermotop 5 kw, ainakin Eteläisessä Suomessa näillä pakkasilla 2-9 astetta riittää n. 15 minuuttia jolloin kabiini on kohtalaisen lämmin, vai mitä tarkoitit ?

kaide

Lainaus käyttäjältä: golfv - 27.12.14 - klo:18:46
Tyyppikilvessä lukee Thermotop 5 kw, ainakin Eteläisessä Suomessa näillä pakkasilla 2-9 astetta riittää n. 15 minuuttia jolloin kabiini on kohtalaisen lämmin, vai mitä tarkoitit ?

Vaikuttaako mikään climatronicin säätö tuon tehoon ? On nimittäin niin puhditon että puolen tunnin jälkeen sisällä on vain noin +5 kun ulkona -5 . Katsotaan alkuviikosta kun tulee 20 astetta pakkasta ....
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

golfv

Tässä oli jokin aikaa sitten lumipyry mennen ohitse ei weba sitä pystynyt sulattamaan ainakaan tuossa ajassa tosin lumi oli helppo harjata pois auton
päältä vaikka pakkasta oli tuo n. 5 astetta, itsellä tuo ilmastointi on automaatilla ja kabiinin lämpötila on säädetty 22.5 asteeseen, en ole vielä kokeillut
korkeampia lämpötiloja tai jos ilmastoinnin asetukset jättäisi esim. manuaalisäädöille ja esim. tuulilasi puhallukselle, en tosin tiedä onko tuo edes mah-
dollistakaan.

kaide

Lainaus käyttäjältä: golfv - 27.12.14 - klo:18:57
Tässä oli jokin aikaa sitten lumipyry mennen ohitse ei weba sitä pystynyt sulattamaan ainakaan tuossa ajassa tosin lumi oli helppo harjata pois auton
päältä vaikka pakkasta oli tuo n. 5 astetta, itsellä tuo ilmastointi on automaatilla ja kabiinin lämpötila on säädetty 22.5 asteeseen, en ole vielä kokeillut
korkeampia lämpötiloja tai jos ilmastoinnin asetukset jättäisi esim. manuaalisäädöille ja esim. tuulilasi puhallukselle, en tosin tiedä onko tuo edes mah-
dollistakaan.

Juu ei se lunta sulata missään autossa . Mulla on kabiinissa 18 astetta , koska talvella toppatakki päällä parempi niin . Fordissa ei tuo kabiinin säädetty lämpö vaikuttanut weban toimintaan , mutta mites on tässä ?
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

sammys

Voi vitsit.. On taas niin hauskaa et on kiva kirjotella tänne asioita mitkä varmaan jo kaikki muut tietää jo. Mutta tuli tossa oltua reissunpäällä vaimokkeen kanssa eteläsuomessapäin. Noh. Itteä aina korpes tuo mansen liikenne kiekura helvetit siel motarin varrella.  Mutta eipä enää.. Oma orkku ku heräs henkiin vasta ku sille tohti tarjota ruokaa ja monoa.. Ilme Taas ku pikkupojalla karkkikaupassa. Kyl siin on viel jotai. Sit älysin että vaikkakin mulla on diesel manuaali niin mullakin on ns. Kikdown. Tai ainaki se pikkunen numiska siel pedaalin pohjalla saa semmosen lämpösen olon kesken kiihdytystä ku huomaa et sielt pusertuu vieläkin pikkasen enemmän. Aivan törkeen hyvä fiilis. Ainoa huono puoli oli ko taulussa limputti vähän väliä joku valo. "Liikaa vauhtia, pyörät sutii, maski on likanen, kusineste loppu" ja millon mitäki. Ei vissii toi solsko ja lumipöppörö tee autollekkaa hyvää...

matara

Kyllä lämpiää mukavasti tämä bensapata.

-17 asteessa startti ja 4 km/4minuuttia myöhemmin lämmöt 90 ja kabiiniin oli jo hyvän aikaa pukannut lämpöstä. Webasto startatessa päälle ja S-vaihteella se 4 kilsaa. Ihan vaan koemielessä tuli testattua.
2006 Octavia Combi 2.0 TDI (ex)
2008 Fabia 1.6 (ex)
2008 Superb 2.0 TDI (ex)
2005 E 320 CDI (ex)
2011 Superb 2.0 TDI (ex)
2012 FABIA 1,4 TSI (Ex)
2014 Octavia 2.0 RS TSI (Ex)
2014 VW Up 1.0 (Ex)
2016 Audi Avant Loq 2.0 TDI 140 kW S tronic
2018 VW Polo 1,0 TSI DSG

-Oksid-

Lainaus käyttäjältä: matara - 28.12.14 - klo:16:59
Kyllä lämpiää mukavasti tämä bensapata.

-17 asteessa startti ja 4 km/4minuuttia myöhemmin lämmöt 90 ja kabiiniin oli jo hyvän aikaa pukannut lämpöstä. Webasto startatessa päälle ja S-vaihteella se 4 kilsaa. Ihan vaan koemielessä tuli testattua.

Samaan aikaan dieseli-Räsäsellä:

-10 asteessa startti autokatoksesta, webasto lämmittänyt siten että kabiini lämmin ja koneen vedenlämpö pomppasi n. 55 asteeseen mittarin asteikolla. Startin jälkeen webasto pois päältä, lämpömittari vajoaa "nollaan" ensimmäisen kilometrin aikana. 10km / 13min myöhemmin lämmöt n. 65 astetta, matka 60% motaria, 10% kaupunki ja 30% 80km/h aluetta, yhdet liikennevalot joissa yleensä joutuu pysähtymään.  Sisällä tarkeni, puhallin puhkui rauhallisesti haaleaa ja ikkunat huurteettomat. Tuo osittain siis myös testimielessä, webaston huudattamista jatkamallahan vedenlämmöt saa kyllä nousemaan mittarilla 90 asteeseen. Öljyn lämmöt sammutettaessa n. 65 astetta.

Eli ehkä näissä taloöljyvehkeissä tulisi tuo viimasuoja ihan tarpeeseen.
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

splitxyz

#5949
Satuin huomaamaan uusimmassa AutoBild Sportscarissa vertailun Audi TT 2.0 (230 hv), VW Golf GTI (230 hv) ja Skoda Octavia RS TSI (220 hv) Combi. RS:llä OK kiihtyvyys- ja jarrutusarvot luokkaansa. 1 sarake TT, 2 sarake räsä ja 3 sarake GTI.
Audi TT ja RS man, GTI DSG.

http://postimg.org/image/mj27rmivn/
http://postimg.org/image/h3m9rpti1/
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

sambolo

sitkeydessähän räsä oli voittamaton.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

teejiipee

Millähän tuonkin selittää (nuo hetkelliset ohitusnopeudet siis parhaat kautta linjan)? Räsä kaikkein vähiten virtaviivaisin, vähiten tehoja, painoissa ei isosti eroja, TT neliveto, väännöt ja kiertoarvot lähes identtiset kaikilla.

TT
169 (230) / 4500-6200
370 / 1600-4300

RS
162 (220) / 4 500â€"6 200
350 / 1 500â€"4 400

GTI
169 (230) / 4700-6200
350 / 1500-4600
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

hapelton1

Käytännössä ohitus taitaa alkaa 2:lla eikä nelosella (80-120km/h ja 60-100km/h).

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 29.12.14 - klo:13:43
Millähän tuonkin selittää (nuo hetkelliset ohitusnopeudet siis parhaat kautta linjan)? Räsä kaikkein vähiten virtaviivaisin, vähiten tehoja, painoissa ei isosti eroja, TT neliveto, väännöt ja kiertoarvot lähes identtiset kaikilla.
Välitykset tulivat itsellä ensimmäisenä mieleen.

kaide

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 29.12.14 - klo:14:34
Välitykset tulivat itsellä ensimmäisenä mieleen.

Oletan että räsässä ja golfissa on täsmälleen sama manuaalilaatikko ?
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 29.12.14 - klo:14:26
Käytännössä ohitus taitaa alkaa 2:lla eikä nelosella (80-120km/h ja 60-100km/h).
Ymmärtääkseni siinä käytetään vain yhtä vaihdetta esim. 4 tai 5 ja "vedätetään" kyseisetä nopeudesta täyskaasukiihdytyksellä. "Die Elastitzität messen wir für die Gänge vier, fünf und sechs. Dabei fährt das Auto auf ebener Strecke und wird voll beschleunigt. Die Messung startet bei Erreichen der Anfangsgeschwindigkeit und wird für die Geschwindigkeitsbereiche 60 auf 100 km/h und 80 auf 120 km/h ermittelt. "

Itse ajattelen välitysten tekevän erot, tosin hankala sitäkin verrata kun noita kaavioita laatikoista ei saa noin vaan, varsinkin uuden Audi TT:n. Jos esim. RS:ssä olisi jostain syystä enemmän vääntöä samalla alueella, selittäisi se osaltaan aikoja. Golfissa "iso" 6 vaihde välitys kun DSG, mikä saattaa hidastaa 6 v aikoja.

Lainaus käyttäjältä: kaide - 29.12.14 - klo:14:40
Oletan että räsässä ja golfissa on täsmälleen sama manuaalilaatikko ?

Testissä Golfissa DSG ja Räsässä manuaali, eroavat välityksiltään jonkin verran.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

kaide

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 29.12.14 - klo:15:06
Ymmärtääkseni siinä käytetään vain yhtä vaihdetta esim. 4 tai 5 ja "vedätetään" kyseisetä nopeudesta täyskaasukiihdytyksellä. "Die Elastitzität messen wir für die Gänge vier, fünf und sechs. Dabei fährt das Auto auf ebener Strecke und wird voll beschleunigt. Die Messung startet bei Erreichen der Anfangsgeschwindigkeit und wird für die Geschwindigkeitsbereiche 60 auf 100 km/h und 80 auf 120 km/h ermittelt. "

Itse ajattelen välitysten tekevän erot, tosin hankala sitäkin verrata kun noita kaavioita laatikoista ei saa noin vaan, varsinkin uuden Audi TT:n. Jos esim. RS:ssä olisi jostain syystä enemmän vääntöä samalla alueella, selittäisi se osaltaan aikoja. Golfissa "iso" 6 vaihde välitys kun DSG, mikä saattaa hidastaa 6 v aikoja.

Testissä Golfissa DSG ja Räsässä manuaali, eroavat välityksiltään jonkin verran.


Aaahhhh ... no sepäs vasta typerää ottaa vertailuun autoja eri laatikoilla. Sittenhän tuon tajuaa koska DSG.n 6. vaihde on pitkä kuin nälkävuosi
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

maher

Jotkut valitteli pito-ongelmia... Mulla ei uuden karheilla nastoilla ole valoista lähdöissä ollut ongelmia, hymy noussu korviin, kun vierellä ollaan jääty sutimaan. Vaatii toki varovaista kaasun käyttöä ja kyllä silti oranssi sutimisvalo vilkkuu, mutta ihan tyytyväinen olen ollut.

Dieselräsän lämmöt ei ihan nopeasti näillä pakkasilla nouse, että viimasuoja voisi olla paikallaan, pärjätään toki näinkin.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 29.12.14 - klo:15:06
Ymmärtääkseni siinä käytetään vain yhtä vaihdetta esim. 4 tai 5 ja "vedätetään" kyseisetä nopeudesta täyskaasukiihdytyksellä. "Die Elastitzität messen wir für die Gänge vier, fünf und sechs. Dabei fährt das Auto auf ebener Strecke und wird voll beschleunigt. Die Messung startet bei Erreichen der Anfangsgeschwindigkeit und wird für die Geschwindigkeitsbereiche 60 auf 100 km/h und 80 auf 120 km/h ermittelt. "


Näinhän se on, mutta käytännössä lukemat ovat ihan joitain muuta kun kiihdytetään oikeilla vaihteilla.

Juuri tänään istuin kollegan bensa RS:n kyydissä. Pito-ongelmia oli ja auto lähti juuri niin hyvin/huonosti kuin vajaavetoinen auto voi lähteä. Oma E92 lähtee yhtä huonosti.

-Oksid-

Pakkastestailut jatkuvat, tänään mittarissa n. -19 aamulla töihin lähtiessä. Ajastettu webaston käyttö (ilmeisesti tuo funtsailee tuon käytettävän lämmitysajan ulkoilman perusteella) ja startatessa moottorin lämpömittari nytkähti ylöspäin, sisällä tarkeni heittää pipon ja hanskat pois. Ajo töihin tarkoituksella ilman webaston pöhinää ajon aikana (tuo 10km matka siis)

n. 5km päästä hanskat takaisin käteen kun näpit jäätyy ilmavirrassa. Perillä konttorin pihassa öljynlämmöt 58 astetta, moottorinlämpömittari ei noussut minimistä mihinkään (johon laski heti liikkeelle lähdettyä). Sisällä hieman viileämpää kuin lähdettäessä liikenteeseen. Koko matka ajettu valitsin S-asennossa.

Webaston kanssa toki kyyti toisenlaista ja tarkenee mutta viimasuoja menee kyllä hankintaan. Onko muita potentiaalisia malleja tullut tuohon III-koppaseen kuin tuo SVH:n versio (yläosa melko törkeän näköinen, alapuoli ihan jees), Superskodan pelkän yläritelikön peittävä malli ja DIY ratkaisut? Onko merkkiliikkeen versio se samanlainen "piikkisika" kuin mitä jossain II-koppasissa Ocuissa on tullut nähtyä?

Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: maher - 29.12.14 - klo:16:15
Dieselräsän lämmöt ei ihan nopeasti näillä pakkasilla nouse, että viimasuoja voisi olla paikallaan, pärjätään toki näinkin.

Viimasuoja olisi paikallaan myös bensakoneiseen. Aika turha sitä polttoainetta on polttaa ulkoilman lämmittämiseen ja samalla hidastaa auton lämpenemistä. Bensakoneisessa noista ensiksi mainitussa on enemmän potentiaalia parannukseen.

Laakeri

Itsellä merkkiliikkeestä saatu TammerSuojan maskinsuojus. Asennettu vain alaosaan ja hyvin tuntuu dieselissäkin lämpöä riittävän. Testattu -20 asteessa. Toki ennen lähtöä ja pari minuuttia alkumatkasta oli Webasto päällä. Ajon aikana lämmöt nousevat 90 asteeseen (ja pysyvät) vaikka Webasto ei olekaan päällä.

Jani

Hyvä kun lukee näitä dieselin lämpeämisiä niin tuntuu ettei puhuta edes samasta autosta. Itsellä myös alakerta peitetty ja kyllä ilman webastoa ei -20 asteessa kaupungissa saa lämpöjä 90 asteeseen. Motarilla eri juttu tietysti. Ja heti kun pysähdyt liikennevaloihin niin jopa lerpahtaa mittari. Jopa webastolla kestää se loppuaika termarin aukeamisesta melko pitkään jos ajelee kaupungissa. Kai se aukeaa jossain 60-65 asteessa koska siinä viisari vähän tipahtaa, ja tästä kaupungissa 90 asteeseen ei riitä ihan pikkumatka, jos webaston läppää tossakohtaa pois päältä.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Jani - 29.12.14 - klo:17:50
Hyvä kun lukee näitä dieselin lämpeämisiä niin tuntuu ettei puhuta edes samasta autosta. Itsellä myös alakerta peitetty ja kyllä ilman webastoa ei -20 asteessa kaupungissa saa lämpöjä 90 asteeseen. Motarilla eri juttu tietysti. Ja heti kun pysähdyt liikennevaloihin niin jopa lerpahtaa mittari. Jopa webastolla kestää se loppuaika termarin aukeamisesta melko pitkään jos ajelee kaupungissa. Kai se aukeaa jossain 60-65 asteessa koska siinä viisari vähän tipahtaa, ja tästä kaupungissa 90 asteeseen ei riitä ihan pikkumatka, jos webaston läppää tossakohtaa pois päältä.

Ei noissa diisseleissä yleensä olekaan ongelma se ettei ajossa pysyis lämpimänä vaan juuri tuo paikallaan seistessä koneen kylmeneminen ja lämpöjen loppuminen. Siihen ei sitten maskisuoja auta yhtään mitään kun ei ole viimaakaan .  Ilman webastoa hankala tulla toimeen kovilla pakkasilla .
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: kaide - 29.12.14 - klo:18:29
Ei noissa diisseleissä yleensä olekaan ongelma se ettei ajossa pysyis lämpimänä vaan juuri tuo paikallaan seistessä koneen kylmeneminen ja lämpöjen loppuminen. Siihen ei sitten maskisuoja auta yhtään mitään kun ei ole viimaakaan .  Ilman webastoa hankala tulla toimeen kovilla pakkasilla .
Kai nopeampi lämpeneminen nyt suoraan vähentää jäähtymisen haittoja.

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: Jani - 29.12.14 - klo:17:50
Hyvä kun lukee näitä dieselin lämpeämisiä niin tuntuu ettei puhuta edes samasta autosta. Itsellä myös alakerta peitetty ja kyllä ilman webastoa ei -20 asteessa kaupungissa saa lämpöjä 90 asteeseen. Motarilla eri juttu tietysti. Ja heti kun pysähdyt liikennevaloihin niin jopa lerpahtaa mittari. Jopa webastolla kestää se loppuaika termarin aukeamisesta melko pitkään jos ajelee kaupungissa. Kai se aukeaa jossain 60-65 asteessa koska siinä viisari vähän tipahtaa, ja tästä kaupungissa 90 asteeseen ei riitä ihan pikkumatka, jos webaston läppää tossakohtaa pois päältä.

Tuskin näissä dieseleissä talvella termari aukeaa ollenkaan vaan kaikki lämpö mikä tulee moottorista poistuu lämppärin kennon kautta ohjaamoon. Kaupunkiajo ei kuormita moottoria niinkään kuin maantieajo, silti lämmityslaite on säädetty esim. 22c niin ei ole ihme jos lämpömittari putoaa kaupunkiajossa. Oletan termarin aukeamislämpötilan olevan n. 82-88 astetta. Bensakoneissa on lähes sama tilanne pakkasilla, termostaatti tuskin talvella aukeaa vaan kaikki lämpö menee lämmityslaitteen kennolle ja itse jäähdyttäjässä ei vesi kierrä ollenkaan.
BMW z4 3.0i roadster

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 30.12.14 - klo:06:39
Tuskin näissä dieseleissä talvella termari aukeaa ollenkaan vaan kaikki lämpö mikä tulee moottorista poistuu lämppärin kennon kautta ohjaamoon. Kaupunkiajo ei kuormita moottoria niinkään kuin maantieajo, silti lämmityslaite on säädetty esim. 22c niin ei ole ihme jos lämpömittari putoaa kaupunkiajossa. Oletan termarin aukeamislämpötilan olevan n. 82-88 astetta. Bensakoneissa on lähes sama tilanne pakkasilla, termostaatti tuskin talvella aukeaa vaan kaikki lämpö menee lämmityslaitteen kennolle ja itse jäähdyttäjässä ei vesi kierrä ollenkaan.
Jos kaikki hukkalämpö siirtyisi ohjaamoon, niin silloin lämpöä riittäisi hienosti myös dieseleissä. Moottori on iso möykky metallia, jonka pitäminen lämpimänä kylmässä ilmassa ottaa paljon energiaa ja kaikki viima moottoritilassa vain lisää energian tarvetta.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: kaide - 29.12.14 - klo:15:56

Aaahhhh ... no sepäs vasta typerää ottaa vertailuun autoja eri laatikoilla. Sittenhän tuon tajuaa koska DSG.n 6. vaihde on pitkä kuin nälkävuosi
Toisaalta olisi myös aika turha mittailla samojakaan tekniikoita. Jos nyt jotain tuosta selviää, niin ei nuo DSG-version pitkät välitykset näytä ainakaan kovin pahasti kiihtyvyyttä rajoittavan.  Golf menee menojaan sen jälkeen, kun liikkeelle on päästy. Golfin olisin odottanut irtoavan viivalta Ocua keulapainoisempana paremmin. Yksi mihin tuossa kiinnittyy huomio on TT:n hyytyminen 200:n nopeutta lähestyttäessä. Liekö sitten nelivedon häviöt, joka näkyy tuossa.

Pumpeli

Paikallisessa ilmaisjakelu lehdessä juttu bensa räsästä,tuo otsikko hymyilytti



teejiipee

Heh heh mitä skikudaa "...Massiivisesta suorituskyvystä huolimatta...", "Auton tekniikassa on täyspainoisesti huomioitu suuren tehon..." tai jopa toi kuvateksti "Tämä merkki paljastaa, ettei kyseessä ole perinteinen perheauto". Puhuvat ihan kuin jostain esim. Audi RS6 tms..
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy