Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: poujo - 25.11.14 - klo:21:14
Katso tuolta webasto threadista, muistaakseni on t91. Itse tilasin ebayn kautta puolasta. Alta 50e maksoi posteineen.

Joo pitäis taas ottaa silmä käteen ensin...
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

schubi

Lainaus käyttäjältä: Laakeri - 25.11.14 - klo:16:57
Ihan sama mitä muilla on pellin alla. Minua lämmittää se että omassa (perjantaina luovutettavassa) TDI RäSässä on tehoja 46% enemmän kuin nykyisessä kiesissä.  ;D

Just näin! Omalla kohdalla tulevassa RS TSI:ssä tehot +80 % ja vääntö +75 % nykyiseen verrattuna. Kelpaa :-D

Tepu

On muuten aika tyylikkään näköinen kun maalattu toi musta alaosa autonväriseksi. Vois olla jopa tehtaalta tulleena ton näköinen...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=614456605332365&set=o.110809718938352&type=1&theater
Skoda Octavia III 2.0 TSI RS Combi -14
ex.Vag:Skoda Octavia II 1.8 TSI Sport Combi -08

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Tepu - 26.11.14 - klo:16:13
On muuten aika tyylikkään näköinen kun maalattu toi musta alaosa autonväriseksi. Vois olla jopa tehtaalta tulleena ton näköinen...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=614456605332365&set=o.110809718938352&type=1&theater

Makuasioita,omaan silmään mustana parempi..

maileri

196 sivua RS-asiaa.  :o Foorumi yksipuolistuu kovaa vauhtia. No ei kai se keneltäkään pois ole.

Henkku

#5855
Tehtaalla on herätty huomaamaan maassamme vallitseva RS-kuume ja se on saanut ansaitsemansa tunnustuksen, kiintiöiden noston muodossa. Pitää muistaa että se on otettu jonkun toisen kiintiöistä pois. Suomi vetää kuulemma vertoja briteille, joka on kautta aikain ollut räsien luvattu maa. Ei paha.

Vaikka kappalemäärissä maamme ei ole merkittävin maa Skodalle, on markkinaosuudet ne mitä tehtaalla arvostetaan kovasti ja me taidamme olla Skodalle siinä suhteessa kultakimpale. Maahantuojalla on ilmeisesti tehty jotain myös oikein ja pitkä asiakassuhde tehtaaseen lienee myös osasyy siihen miksi täällä tehdään niin hyviä kauppoja Skodasta :)

Karri

Tuli sitten myytyä oma audi a4 (B8) TDI avant 09 ja tilattua tuollainen OCTAVIA TDI RS DSG

-Black Magic
-RS challenge packet
-Winter pack
-Tavaratilan ja matkustamon väliverkko

Toimitusajaksi lupailtu maaliskuuta

Askarruttaa että tuliko nyt vähän liian mustanpuhuva paketti, mutta näillä mennään.

Mietityttää myös että pitäisikö ruksia vielä nuo cantonit, varsinkin kun a4 oli bang & olufsenit. Onko nuo mitenkä paljon paremmat kun perus popit? Vaihtoehtoisesti onko kuinka helppo rakentaa noista peruspopeista parempi äänentoisto? Tyytyäkö siis boleroon, ruksiako cantonit vai parannella boleroista paremmat?

Kimmmo

^Karri, mulla muuten sama, mutt webasto, canton ja ilman winteriä. Ei ole liian musta... Ja mitä testasin liikkeen autoa ilman cantonia, niin jäi niin hennoks, että cantonit laitatin. Nyt 4000 km:n jälkeen potkii niin kovaa, että meinasin lippiksen ostaa ;D kuvia en valitettavasti osaa liittää, vaikka niitä onkin... Niin ja onhan mulla lisäks toi amundsenin navi...
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

Kimmmo

Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

kaide

Lainaus käyttäjältä: Karri - 28.11.14 - klo:23:10


Mietityttää myös että pitäisikö ruksia vielä nuo cantonit, varsinkin kun a4 oli bang & olufsenit. Onko nuo mitenkä paljon paremmat kun perus popit? Vaihtoehtoisesti onko kuinka helppo rakentaa noista peruspopeista parempi äänentoisto? Tyytyäkö siis boleroon, ruksiako cantonit vai parannella boleroista paremmat?

Näin jälkiviisaana ja " harrastusmielisenä" jättäisin cantonin kauppaan ja parantelsiin boleroa.  Toi canton on oikeasti aika kelvotonta sontaa ja siitä ei saa linjatasoista signaalia ulos , mutta perus bolerosta sentään on mahdollista saada .

Ihan eka kompastuskivi tosin on rämisevät ovet joille pitää tehdä jotain ja seuraava on 100 kiloa äänieristettä pitkin autoa -> kuulee jotain muuta kuin rengasmelun ja räminän




BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Karri


Karri

Lainaus käyttäjältä: kaide - 28.11.14 - klo:23:46
Näin jälkiviisaana ja " harrastusmielisenä" jättäisin cantonin kauppaan ja parantelsiin boleroa.  Toi canton on oikeasti aika kelvotonta sontaa ja siitä ei saa linjatasoista signaalia ulos , mutta perus bolerosta sentään on mahdollista saada .

Ihan eka kompastuskivi tosin on rämisevät ovet joille pitää tehdä jotain ja seuraava on 100 kiloa äänieristettä pitkin autoa -> kuulee jotain muuta kuin rengasmelun ja räminän

Olen sen verran poropeukalo, etten itse rupea asentelemaan. Vaihtoehtona siis että laitattaisi tuohon jossain paremmat vehkeet. Koeajamani RS oli nastarenkailla, ei siis hajuakaan minkälaista meteliä pitää kesäkumeilla. Pitää miettiä tuota äänieristystä jos todella on tarpeen. Mikäli boleroita parantaisi, niin audioliike sen saa tehdä. Epäilen vaan että laittaavatko siellä sitten oviin mitään äänieristeitä pyynnöstä vai pitääkö käydä jossain pajalla?  :o

Kimmmo

Joo, eli on mullakin kesägummit mustilla 18" vanteilla. Näin vilaukselta, kun vein säilöön... Ollappa jo kesä 8)
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

kaide

Lainaus käyttäjältä: Karri - 28.11.14 - klo:23:57
Olen sen verran poropeukalo, etten itse rupea asentelemaan. Vaihtoehtona siis että laitattaisi tuohon jossain paremmat vehkeet. Koeajamani RS oli nastarenkailla, ei siis hajuakaan minkälaista meteliä pitää kesäkumeilla. Pitää miettiä tuota äänieristystä jos todella on tarpeen. Mikäli boleroita parantaisi, niin audioliike sen saa tehdä. Epäilen vaan että laittaavatko siellä sitten oviin mitään äänieristeitä pyynnöstä vai pitääkö käydä jossain pajalla?  :o

Tässä lienee se ratkaiseva tekijä ja siinä tapauksessa canton ajanee asiansa .  Käy nimittän lompakon päälle liikkeessä parantelu ja eristäminen

Näin järjellä ajateltuna : Skoda ostetaan koska rahat ei riitä Audiin tai edes Wolkkariin . Siitä eteenpäin parannellaan jos huvittaa ja rukari pysyy kädessä  ;D
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Kimmmo

Näinpä... Ei tuo ainakaan vielä rämise. Laitetaan sitten vaimennus matskuu, mutt olen oikeasti tuohon rahaan nähen tyytyväinen cantoniin.

Kaasupumput laitan kyllä heti konepeltiin myös... Suorastaan v***ttaa, kun lisää pesunestettä ja nyt saa lisätä vähän väliä näillä ajoilla. 2 vkoa auto alla ja mittarissa tuo 4436 km...

Tartteis vaan Jkylästä löytää joku koodarikin...
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

Karri

Voipi olla parasta että käyn vielä koekuuntelemassa bolerot. Koetan etsiä myös octavian missä on cantonit niin saisi vähän osviittaa soimisen erosta.

Karri

Tuommonen tuli mieleen, että itse kun en kovin perusta nuista cantonin logon ulkonäöstä, onko kukaan ottanut logoja pois? Onkohan kuinka vaikea homma vai onnistuuko edes?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Karri - 29.11.14 - klo:00:19
Voipi olla parasta että käyn vielä koekuuntelemassa bolerot. Koetan etsiä myös octavian missä on cantonit niin saisi vähän osviittaa soimisen erosta.

Kannattaa koekuunnella molemmat, siis pelkkä Bolero sekä se cantonilla. Itse tein sen tilausvaiheessa kaksi kertaa, ja päädyin perus-Boleroon. Kaiutin kuin kaiutin vaatii muutaman kymmenen soittotuntia "sisäänajoa" niin ääni tulee muhkeammaksi. Näin on käynyt omassanikin, eli bassoa tulee huolella säädöt tehtynä aivan mukavasti. Itsekin tykkään kuunnella monta makuskaalaa klassisesta rockiin ja diskojytään, ja kaikki soi kelvollisesti. En tiedä, onko sävelkorvani paleltunut aikoinaan ennen ilmaston lämpenemistä pakkasessa, mutta minulle perusmasiina on riittänyt. Omaan korvaani Cantonin basso ei juuri erottunut perusvehkeestä, ainoastaan "driver" asetuksessa tuli syvyyttä selvästi lisää. Sitten taas monille räsäkuskeille perusbolero on roskaa, eikä oikein Cantonillakaan riitä, eli meitä immeisiä on tässäkin asiassa moneen junaan.

Kun olet huolella molemmat kuunnellut, tiedät vasta kumpi sopii makuusi ja korvillesi paremmin. Sitä ei toiset voi puolestasi tehdä, joten pyri varaamaan molemmat autoyksilöt rinnakkain testattavaksi peräkanaa. Näistä Ocun soitinvaihtoehdoista on täällä Ocu III-päätopicin alla oma juttuosionsa, kun selailet vähäsen...

Kimmmo

Tuo testaaminen on hankalaa, omalla kohdalla löhin olisinollut cantoneilla Kuopiossa eikä sekään sisäänajettu, Karri, missäpäin vaikutat? Kiertelen ympäri Suomen niemeä työn puolesta...
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

Karri

Lainaus käyttäjältä: Kimmmo - 30.11.14 - klo:00:18
Tuo testaaminen on hankalaa, omalla kohdalla löhin olisinollut cantoneilla Kuopiossa eikä sekään sisäänajettu, Karri, missäpäin vaikutat? Kiertelen ympäri Suomen niemeä työn puolesta...

Kuopiossahan minä  :)

spande

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 29.11.14 - klo:20:19
Kannattaa koekuunnella molemmat, siis pelkkä Bolero sekä se cantonilla. Itse tein sen tilausvaiheessa kaksi kertaa, ja päädyin perus-Boleroon. Kaiutin kuin kaiutin vaatii muutaman kymmenen soittotuntia "sisäänajoa" niin ääni tulee muhkeammaksi. Näin on käynyt omassanikin, eli bassoa tulee huolella säädöt tehtynä aivan mukavasti. Itsekin tykkään kuunnella monta makuskaalaa klassisesta rockiin ja diskojytään, ja kaikki soi kelvollisesti. En tiedä, onko sävelkorvani paleltunut aikoinaan ennen ilmaston lämpenemistä pakkasessa, mutta minulle perusmasiina on riittänyt. Omaan korvaani Cantonin basso ei juuri erottunut perusvehkeestä, ainoastaan "driver" asetuksessa tuli syvyyttä selvästi lisää. Sitten taas monille räsäkuskeille perusbolero on roskaa, eikä oikein Cantonillakaan riitä, eli meitä immeisiä on tässäkin asiassa moneen junaan.

Kun olet huolella molemmat kuunnellut, tiedät vasta kumpi sopii makuusi ja korvillesi paremmin. Sitä ei toiset voi puolestasi tehdä, joten pyri varaamaan molemmat autoyksilöt rinnakkain testattavaksi peräkanaa. Näistä Ocun soitinvaihtoehdoista on täällä Ocu III-päätopicin alla oma juttuosionsa, kun selailet vähäsen...

sen varmasti jokainen kuuntelija erottaa että koetaulun päältä kuuluu myös ääntä, joka pienentää myös voluumin tarvetta radiota kuunnelles:)

Kimmmo

Vähänpä hauskaa! Kontti menee kiinni kaken napista tai hytistä, peili kääntyy pakitettaessa, DL himmenee vilkku päällä, kompura päällä aina, ajovalopesureita tuunattu säästeliääksi, ledit rekkarille, DHL/CHL siirretty sumareille. Kauhee kiitos karhunik:ille! :)
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

Laakeri

Lainaus käyttäjältä: Skodasince09 - 21.11.14 - klo:20:03
En ole löytänyt, mutta ihan sama lukee listassa minullakin, että löytää pitäisi.. Kerro jos löydät!

JahtiJakt istuinsuoja on yläosastaan "huppu". Kun suojuksen laittaa etupenkin takapuolelle niin hyvin suojaa lasten potkuilta. Rumathan ne tosin ovat...

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Kimmmo - 30.11.14 - klo:16:56
Vähänpä hauskaa! Kontti menee kiinni kaken napista tai hytistä, peili kääntyy pakitettaessa, DL himmenee vilkku päällä, kompura päällä aina, ajovalopesureita tuunattu säästeliääksi, ledit rekkarille, DHL/CHL siirretty sumareille. Kauhee kiitos karhunik:ille! :)

Noiden säätämistä vcds:llä olen miettinyt edelleen itsekin, ja minulle on siinä apu luvattukin jos kiinnostaa.

Ainoa miete asiaan: huomaavatko merkkihuollossa, että joku on muutellut asetuksia? Ja jos, niin raukeaako takuu? En halua olla mitenkään vainoharhainen, mutta kun nuo takuujutut ovat joskus olleet tietyissä asioissa ihmisillä yllättäviä...

Kimmmo

Ei kait ne vaikuta, jostain oisin ollu lukevinani, ettei jää sormenjälkiä...
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

Guido

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 30.11.14 - klo:19:18
Noiden säätämistä vcds:llä olen miettinyt edelleen itsekin, ja minulle on siinä apu luvattukin jos kiinnostaa.

Ainoa miete asiaan: huomaavatko merkkihuollossa, että joku on muutellut asetuksia? Ja jos, niin raukeaako takuu? En halua olla mitenkään vainoharhainen, mutta kun nuo takuujutut ovat joskus olleet tietyissä asioissa ihmisillä yllättäviä...

Mun Skodillac on käynyt pienten VCDS-modausten (takaluukku, CH/LH,...) jälkeen kolarikorjauksessa peräänajon jäljiltä (koko takaluukku vaihdettiin), määräaikaishuollossa ja kerran takuukorjauksessa eikä modauksista ole missään yhteydessä edes mainittu ja kaikki muutokset ovat toimineet huoltokäyntien jälkeen.

Kompuramodaus pitäisi itsekin tehdä, mutta ensin pitäisi hankkia uusi läppäri. Harmi ettei VCDS:ää pysty ajamaan tabletilla. Tai onnistuisikohan Windows-tabletilla, onkohan kukaan kokeillut tai onko muuta tietoa?

Kimmmo

AppStoressa on ainakin VCDS-appi, vaatii ajoneuvoon wi-fi palikan ja kaikki samaan verkkoon, ei muuta tietoa tuosta...
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

Peeveli

Oletteko bensaräsäkuskit hommanneet keulalle viimasuojan? Liike josta ostin, ei anna veloituksetta vaan 56 egeä hintaa. Audiin ja Volkkareihin sai aina veloituksetta.

Lämminhän tämä sisältä on eli lämpenee nopsaan ja reservi riittää varmaan aika koviin pakkasiin, ja koneen lämpömittarikin menee kohtuu nopsaan muutaman asteen pakkasella (ei esilämmitysmahdollisuutta vaan kylmä kotiparkkihalli), mutta öljyt lämpenevät aika hitaasti taajama-ajossa. Koneen ääni on myös melkoisen raaka kylmänä pakkasella, vaikka kierrokset tietysti pidetään tuolloin kohtuudessa.

Eli: oletteko hommanneet tai aikoneet hommata suojapeitteen bensaversioon?

kt

Eikös Octaviaan ole helppo laittaa itse konepellin alle syylarin eteen jonkunnäköinen viimaeste. Itse leikkasin aikoinaan talojen anturan suojalevystä ( sellainen nappulamuovi, joka ei menee tiiviisti pintaan, vaan jättää ilmatilaa) sopivan palan ja asentelin. Ulkopuolelta ei näy mitään, jos on tumma väri. Yhden vuoden ajan oli pahvinpala osittain jäähdyttimen edessä ja ajoi kyllä asiansa, mutta unohtui lopuksi sinne ja lämmöt nousi toukokuussa hälylle asti, ennenkuin muistin ottaa sen pois.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

teräksenharmaa

Olen kyllä miettinyt jo pitkään keulan tukkimista talvella. Öljyt ja moottori tosiaan lämpenevät hitaasti, vaikka sisälle lämmintä riittääkin. Hidas lämpeneminen näkyy suurena kulutuksena. Pitäis varmaan vähän katsella, että missä kaikki keulan jäähdyttimet sijaitsevat ja tutkia, että millaisia jäähdytystarpeita talvella oikeasti on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy