Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Ahdin - 23.11.14 - klo:17:05
Hinta, varusteet, ulkonäkö ja bensa RS onkin sitten asia erikseen 8)

Tästä olen täysin samaa mieltä, vielä jää hyviä syitä ostaa RS mieluummin kuin 4x4.

Toki nelikon puolestakin on hyvät syynsä. Ocun hinnastosta vaan nyt sattuu löytymään jokaiselle jotakin.
Octavia III RS TDI

fish

Lainaus käyttäjältä: kaide - 23.11.14 - klo:20:17
Ei aloteta tätä , eihän  ;D

Mitattujen lukujen mukaan RS TSI pakenee kaikilta noilta diisseleiltä horisonttiin heti 60kmh jälkeen ja " täts it " 

Tuon tuntee hyvin myös "persdynolla" kun ajelee kahta erikoneista räsää perätysten. Harvemmin kiihtyvyys hirvittää moottoritien rampissa, mutta tottumattomalle tila-autoilijalle saattoi jotain senkaltaista sattua... ;D
Touran 1.6 TDI DSG7

V-O

Lainaus käyttäjältä: kaide - 23.11.14 - klo:20:17
Mitattujen lukujen...
Millaisias lukuja saivat tehojen tai hevosvoimien osalta?

kaide

Lainaus käyttäjältä: V-O - 23.11.14 - klo:21:36
Millaisias lukuja saivat tehojen tai hevosvoimien osalta?

myös sekunti on luku ja usemapi sekunti on lukuja
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

V-O

Erittäin älykästä.

Repa

Lainaus käyttäjältä: Epes - 23.11.14 - klo:17:56
Kiihtyvyydet 0-100:

2.0 TSI RS DSG LB..................... 6,8
2.0 TDI 4x4 DSG LB .................. 7,2
2.0 TDI RS DSG LB .................... 8,2
Ja mikähän oli välityssuhteet 4x4/RS

Epes

#5826
Lainaus käyttäjältä: kaide - 23.11.14 - klo:20:17

Mitattujen lukujen mukaan RS TSI pakenee kaikilta noilta diisseleiltä horisonttiin heti 60kmh jälkeen ja " täts it " 


Epäilemättä mutta siitähän tässä ei ollutkaan kyse.

Varma tieto on myös se, että TSI RS pesee em. dieselit kiihdytyksessä välillä 235km/h - 245km/h ja " täts it "

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: kaide - 23.11.14 - klo:20:17
Ei aloteta tätä , eihän  ;D

Mitattujen lukujen mukaan RS TSI pakenee kaikilta noilta diisseleiltä horisonttiin heti 60kmh jälkeen ja " täts it " 

Octavia 2. 0 TSI Handschalter:

60-100 4,6s/ 5,8s (4./5. Gang)
80-120 6,0s/ 7,5s (5./6. Gang)

(Quelle: aktuelle Autobild 44/13)


Als Ersatzfahrzeug für den RS TDI muss hier mangels Daten für den RS TDI mal der Golf GTD Handschalter herhalten: (Der Octavia RS TDI dürfte dann noch ein wenig unspritziger sein).

60-100 6,0 s/ 9,6s (4./5.Gang)
80-120 8,3s / 11,3 (5./6. Gang)

(Quelle: Autmotorundsport 16/2013)

Joo, ei aloiteta. Viimeksi koko VAG-konsernista ei löytynyt voittajaa bensa RS:lle :)

Ehkä näitä mitattuja lukuja kannattaa hieman kyseenalaistaa. Ainakin itselle loppuu taidot/uskallus vajaavetoisen auton ohituskiihtyvyyden mittaamiseen talvella pienessä lumisohjossa. Nelikolla kyllä uskallan lähteä ohittamaan reippaammin ja painaa tallan pohjaan vilkun jälkeen. RS:llä bensa/diesel niin tämä jää tekemättä teoriassa ja käytännössä ja diesel 4x4 menee menojaan.

apina321

https://www.youtube.com/watch?v=CZzo-GFt1MY

Komeita lukuja alkaa löytyä jo stage 1 lastulla. Alkaa 100-200 arvo olla jo kohillaan, varsinkin kun vertaa hankintahintaan.

kaide

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 24.11.14 - klo:17:40
Joo, ei aloiteta. Viimeksi koko VAG-konsernista ei löytynyt voittajaa bensa RS:lle :)



Löytyy ! Esim. GTI Golf on jo pykälän parempi .  Sitä bensa/diesel vääntöä ei vaan jaksa  :P
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

heifetz

#5830
Lainaus käyttäjältä: Epes - 23.11.14 - klo:17:56
Kiihtyvyydet 0-100:

2.0 TSI RS DSG LB..................... 6,8
2.0 TDI 4x4 DSG LB .................. 7,2
2.0 TDI RS DSG LB .................... 8,2

Tämän tiedon valossa RS TDI on täysi vitsi. Autossa on paljon 'menee kovemmin' tilpehööriä mutta perus neliveto pyyhkäisee ohi valoista? RS kyllä näyttää paremmalta ulkopuolelta mutta tämä ero suorituskyvyssä vs 4x4 on mielestäni aivan järjetöntä. Jos kerran tehdään sportti-versio, niin kyllähän sillä pitäisi päästä kovempaa kuin naapuri-papparaisen neliveto. IMHO.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Ambientti

No tässä "kovempaa" on suhteellinen käsitys. Jos nollasta lähdetään kiihdyttämään niin toki alussa neliveto saa edun kun vajaaveto sutii. Se, saako vajaaveto sen edun kiinni ennen kuin on sata lasissa, on sitten toinen juttu. Ehkä sillä pitäisi käydä joku moottorirata kellottamassa ja katsoa sitten kumpi menee "kovempaa" sen radan ympäri. Tai jatkaa kiihdytystä vähän pitemmälle kuin sataseen.

Samahan se olisi todeta että se-ja-se GTI on pelkkä vitsi kun 0-30 joku diesel Dacia neliveto pesee sen sata nolla, ainakin jäällä.  :D

*popcornia syövä hymiö tähän*  ;)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 25.11.14 - klo:13:11
Tämän tiedon valossa RS TDI on täysi vitsi. Autossa on paljon 'menee kovemmin' tilpehööriä mutta perus neliveto pyyhkäisee ohi valoista? RS kyllä näyttää paremmalta ulkopuolelta mutta tämä ero suorituskyvyssä vs 4x4 on mielestäni aivan järjetöntä. Jos kerran tehdään sportti-versio, niin kyllähän sillä pitäisi päästä kovempaa kuin naapuri-papparaisen neliveto. IMHO.

Tuossa "naapuripapparaisen" nelivedossa on sama kone kuin RS:ssä. Sitä vaan ei sopivasti kukaan tässä keskustelussa tainnut vielä mainita. Tuossa siis EI OLE kyse siitä 150 heppaisesta nelivedosta jota ei automaattina saa vaan kyseessä on nimenomaan 184 heppainen disukka.

Ahdin

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 25.11.14 - klo:14:34
No tässä "kovempaa" on suhteellinen käsitys. Jos nollasta lähdetään kiihdyttämään niin toki alussa neliveto saa edun kun vajaaveto sutii. Se, saako vajaaveto sen edun kiinni ennen kuin on sata lasissa, on sitten toinen juttu. Ehkä sillä pitäisi käydä joku moottorirata kellottamassa ja katsoa sitten kumpi menee "kovempaa" sen radan ympäri. Tai jatkaa kiihdytystä vähän pitemmälle kuin sataseen.

Samahan se olisi todeta että se-ja-se GTI on pelkkä vitsi kun 0-30 joku diesel Dacia neliveto pesee sen sata nolla, ainakin jäällä.  :D

*popcornia syövä hymiö tähän*  ;)



;D ;D ;D ;)
VW Passat Variant Highline 1,6Tdi DSG, 2013
Hyundai Genesis Coupe 3,8. 2011

heifetz

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 25.11.14 - klo:14:36
Tuossa "naapuripapparaisen" nelivedossa on sama kone kuin RS:ssä. Sitä vaan ei sopivasti kukaan tässä keskustelussa tainnut vielä mainita. Tuossa siis EI OLE kyse siitä 150 heppaisesta nelivedosta jota ei automaattina saa vaan kyseessä on nimenomaan 184 heppainen disukka.

Vaikka on sama kone, niin kyllä oletus on aina ollut että RS on se nopein Skoda. Näin ei enää ole, vaan RS on pelkkä varustetaso. Skodalla oli hyvin selkeä malli-strategia jota on nyt menty sorkkimaan täysin turhaan.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

poujo

Sekoitetaan soppaa, teoriassa myös 1.8tsi dsg kiihtyy myös SELKEÃ,,STI nopeammin, kuin tuo RS tdi dsg
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

Ahdin

Eiköhän se RS ole edelleen nopein Skoda. Sekä huippunopeudessa, että kiihtyvyydessä. Vesihöyryäkin tulee molemmista putkista  ;D
VW Passat Variant Highline 1,6Tdi DSG, 2013
Hyundai Genesis Coupe 3,8. 2011

Laakeri

Ihan sama mitä muilla on pellin alla. Minua lämmittää se että omassa (perjantaina luovutettavassa) TDI RäSässä on tehoja 46% enemmän kuin nykyisessä kiesissä.  ;D

Paze

Niin kauheeta mittailua että aikuista miestä oikeen hävettää lukea tätä. Pitäiskö teidän mennä mittanauhan kanssa vessaan niin selviäis kerralla kenellä on isoin.
No offense, mutta kuitenkin  :)

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: Ahdin - 25.11.14 - klo:16:02
Eiköhän se RS ole edelleen nopein Skoda. Sekä huippunopeudessa, että kiihtyvyydessä. Vesihöyryäkin tulee molemmista putkista  ;D

Ei muute tuole tuon TDI:n kanssa
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

TSo

Kyllähän tuo meikäpapparaisenkin TSI 4x4 farkku pyyhkäisee lahjomattoman YouTube-DriftBox -kellotuksen perusteella 6.8 sekunnissa 0-100 km/h, joten RS:n asema nopeimpana Skodana on ohkasen langan varassa. No olkoon, samat jampat kellotti RS:lle tasan kuuden sekunnin ajan joten kai se on sitten kuitenkin nopein, prkl. ::)

VAG!



Lainaus käyttäjältä: heifetz - 25.11.14 - klo:15:26
Vaikka on sama kone, niin kyllä oletus on aina ollut että RS on se nopein Skoda.

Lainaus käyttäjältä: Ahdin - 25.11.14 - klo:16:02
Eiköhän se RS ole edelleen nopein Skoda. Sekä huippunopeudessa, että kiihtyvyydessä.

Noh, noh, eipäs nyt lähdetä ihan näin villeihin juttuihin 8) Nopeimmasta Ocusta voi toki puhua, mutta nopeimmasta Skodasta???

V-O

No just meinasin samaa epäröidä.

Mutta eihän niin saa tässä ketjussa tehdä, alkaa kohta tää RS muistuttamaan aivan jumalaista autoa...

Paze

Lainaus käyttäjältä: V-O - 25.11.14 - klo:18:29
No just meinasin samaa epäröidä.

Mutta eihän niin saa tässä ketjussa tehdä, alkaa kohta tää RS muistuttamaan aivan jumalaista autoa...

Kun se nyt on vaan kulkine muiden joukossa, jumaluutta jos haluaa niin varmaan pitäis mennä kirkkoon jeesustelemaan.
Pitkän aikaa olikin ihan asiallista keskustelua ja sitä oli mielenkiintoista lueskella...

Octavia4x4

Liukkaat on tehtaan pojilla asfaltit, jos 0 - 100 km/h kiihdytyksessä saman tehoinen nelikko vetää sekunnin kaulan etuvetoon nähden. Nelikko kuitenkin liki 100 kg painavampikin.

Sinänsä tuo 0 - 100 km/h tieto on arkiajossa kutakuinkin turha. Aika brutaalia touhua ainakin nelikolla tavoitella tuota minimiaikaa. Ohituskiihtyvyys 80 - 120 km/h on paljon mielenkiintoisempi arvo ja siinä taitaa vajaavetoinen olla etevämpi, paitsi lumella/jäällä.  :)
Konsernipelejä vuodesta 1993

olate

Jossakin täällä oli linkki havainnolliseen videoon; etuveto, takaveto ja neliveto liikkeellelähdössä.
Etuvedolla menee keulimiseen se ensimmäinen sekunti.

kaide

Lainaus käyttäjältä: olate - 25.11.14 - klo:19:32
Jossakin täällä oli linkki havainnolliseen videoon; etuveto, takaveto ja neliveto liikkeellelähdössä.
Etuvedolla menee keulimiseen se ensimmäinen sekunti.

AMEN ! Etuvedolla on asiaa yhtään mihinkään vasta jossain 60kmh jälkeen . Ihan noin muuten vaan ohimennen todettuna ja että olisi edes vähän topicissa:  RS TSI.llä on aivan kamalaa koittaa ottaa rivakka lähtö paikaltaan . Pomppii , sutii tai luistonesto tappaa menon ja silti pomppii . Täysin turhaa !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 25.11.14 - klo:13:11
Tämän tiedon valossa RS TDI on täysi vitsi. Autossa on paljon 'menee kovemmin' tilpehööriä mutta perus neliveto pyyhkäisee ohi valoista? RS kyllä näyttää paremmalta ulkopuolelta mutta tämä ero suorituskyvyssä vs 4x4 on mielestäni aivan järjetöntä. Jos kerran tehdään sportti-versio, niin kyllähän sillä pitäisi päästä kovempaa kuin naapuri-papparaisen neliveto. IMHO.
Aivan kuin joku pikkupoikien valokisailu olisi suorituskyvyn mitta tai jollakin tavalla ratkaiseva tekijä. Kovaa pääseminen on ainakin mulle jotain aivan muuta kuin valoista renkaat sutien lähteminen ja seuraaviin valoihiin abs hakaten pysähtyminen. Jos haluaa yllä joku kotikylän kingi valoissa, niin kannattaa katsella muita autoja.

FroDoZu

Nyt kun kiihtyvyydet on puhuttu niin toiseeseen aiheeseen kysymys. Mikä on webaston kaukosäätimen malli? Jos jostakin metsästäisi toisen kaken...
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

poujo

Lainaus käyttäjältä: FroDoZu - 25.11.14 - klo:21:08
Nyt kun kiihtyvyydet on puhuttu niin toiseeseen aiheeseen kysymys. Mikä on webaston kaukosäätimen malli? Jos jostakin metsästäisi toisen kaken...

Katso tuolta webasto threadista, muistaakseni on t91. Itse tilasin ebayn kautta puolasta. Alta 50e maksoi posteineen.
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy