Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Lani - 18.11.14 - klo:12:07
Täällä ollut Räsä (Tdi Combi manual) nyt muutaman päivän ajossa. Positiivinen fiilis on autosta kaiken kaikkiaan. Talvikumit (HKPL8 225/40/18, vanteena turini) meni suoraan alle. Mukavasti tuntuu menevän näillä, ei mitään valittamista. Kulkee suoraan eikä vaeltele. Rengaspaineita hiukan säädelty ja parhaillaan paineet asetettu 2,5 bar kauttaaltaan. Kesäkiekoissa (18") näytti olevan Bridgestone Potenzat paikoillaan tehtaan jäljiltä.

Avustimista (ACC ja Ligth assistant) olen ainakin näin lyhyen testailun perusteella pitänyt todella paljon. Sadetunnistin tuntuu ainakin tähän mennessä melko herkästi pyyhkivältä, vaikka säädetty viive maksimiin. Manuaaliloota ja kytkin toimii mainiosti yhteen.

Tässä päälimmäiset ajatukset ensi kilometreiltä. Laitetaan lisää kun kilometrejä kertyy.

Mulla käskivät pitää rengasliikkeessä nastarenkaissa 2,8 bar joka nurkassa..

Lani

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 18.11.14 - klo:12:19
Mulla käskivät pitää rengasliikkeessä nastarenkaissa 2,8 bar joka nurkassa..

Oliko tässä suosituksessa perustana nimenomaan renkaiden tasainen kuluminen? Tuntuu että noin kovilla paineilla pintakovuus lisääntyy jonkin verran ja tästä syystä asetin itse nyt 2,5 bar.
Audi A6 C7 Avant 2.0tdi MY2015

poujo

Lainaus käyttäjältä: Lani - 18.11.14 - klo:12:35
Oliko tässä suosituksessa perustana nimenomaan renkaiden tasainen kuluminen? Tuntuu että noin kovilla paineilla pintakovuus lisääntyy jonkin verran ja tästä syystä asetin itse nyt 2,5 bar.

Tuossahan sitten kannattaa ottaa huomion lämpötila; 0,1bar/10c. Eli jos sisällä 20c hallissa laitat tuon 2,5bar ja menet nyt ajelemaan niin renkaissa näillä nolla-keleillä 2,3bar.
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

Lani

#5793
Lainaus käyttäjältä: poujo - 18.11.14 - klo:12:43
Tuossahan sitten kannattaa ottaa huomion lämpötila; 0,1bar/10c. Eli jos sisällä 20c hallissa laitat tuon 2,5bar ja menet nyt ajelemaan niin renkaissa näillä nolla-keleillä 2,3bar.

Jep, laitoin nollakelissä. Ajattelinkin että ottavatko rengasliikkeet näissä painesuosituksissa huomioon lämpötilan tippumisen ja suosittavat tämän perusteella paineita. Vai onko tarkoistus pitää esim. näitä mainittuja 2,8bar paineita yllä vaikka lämpötila tippuu sen 20-30C.
Audi A6 C7 Avant 2.0tdi MY2015

Samppa74

No niin, nyt on Räsä ajossa pitkän odotuksen (8kk) jälkeen ja kuvat räsästä talvivanteilla rengasliikkeen sivulla. Vanteiden väri osui hyvin yhteen auton kanssa.

Ensi kilometrit ajettu ja edelleen olen tyytyväinen autoon. Yllättävän vähän vetelee kiihdytyksissä ja rengasmelu on pienempi kuin odotin. Voimaahan toki voisi aina olla enemmän.

http://www.rengasjapi.fi/kuvagalleria/88

Mitäs mieltä vannevalinnasta?
Pientä extra pitää aina olla!

Taky

Lainaus käyttäjältä: Samppa74 - 18.11.14 - klo:13:21
Mitäs mieltä vannevalinnasta?

YES, siisti ja cleani vaikutelma - varsinkin kun ovat puhtaat.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

JaKo

#5796
Lainaus käyttäjältä: Samppa74 - 18.11.14 - klo:13:21
No niin, nyt on Räsä ajossa pitkän odotuksen (8kk) jälkeen ja kuvat räsästä talvivanteilla rengasliikkeen sivulla. Vanteiden väri osui hyvin yhteen auton kanssa.

Ensi kilometrit ajettu ja edelleen olen tyytyväinen autoon. Yllättävän vähän vetelee kiihdytyksissä ja rengasmelu on pienempi kuin odotin. Voimaahan toki voisi aina olla enemmän.

http://www.rengasjapi.fi/kuvagalleria/88

Mitäs mieltä vannevalinnasta?

Taidankin olla kyseisen auton muutaman kerran nähnyt seisomassa erään nimeltämainitsemattoman firman parkkihallissa Leppävaarassa? :) Ainakin samanvärinen, samoilla vanteilla ja kattoluukulla varustettu auto myös kyseessä. Hienot vanteet!

Tammikuussa oma saman värinen tulee samaiseen halliin seisomaan työpäivien ajaksi.
Octavia Combi RS TDI Manuaali -15
Ex: Volvo V70 Summum D5 Automaatti -08
Ex: Volvo V50 Kinetic T5 Automaatti -04

kaide

Lainaus käyttäjältä: Samppa74 - 18.11.14 - klo:13:21
No niin, nyt on Räsä ajossa pitkän odotuksen (8kk) jälkeen ja kuvat räsästä talvivanteilla rengasliikkeen sivulla. Vanteiden väri osui hyvin yhteen auton kanssa.

Ensi kilometrit ajettu ja edelleen olen tyytyväinen autoon. Yllättävän vähän vetelee kiihdytyksissä ja rengasmelu on pienempi kuin odotin. Voimaahan toki voisi aina olla enemmän.

http://www.rengasjapi.fi/kuvagalleria/88

Mitäs mieltä vannevalinnasta?

Varmaan hitsin hauska putsata hammasharjan kanssa suolaloskapaskaa noista irti ?  Nätithän ne on kylläkin
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Peeveli

Hienot vanteet Sampan räsässä. :)

Non niin, tuli sitten käytettyä Sveitsinportissa tänään...Koodattiin huoltoväli takaisin tehtaan systeemiin eli long life. Denomit heitettiin talvirenkailta pois ja tilalle vanteeksi tuli Hawk (kiillotettu/musta). Tutkittiin pyöränkulmat ja takaa löydettiin liikaa aurausta ja myös pystykallistumaa jotka säädettiin. Säätötyön ja tarkistuksen meinasivat maksattaa ensin minulla, mutta kerroin maahantuojan teknisen neuvojan kannan joten laskua ei kirjoitettu. Mihinkään kanttareihin tms. en ole ajanut, eli asetukset ovat ennen luovutusta olleet. Auto kulki ennen säätöä periaatteessa vakaasti vielä 240:n nopeudessakin, mutta motarinopeuksissa tuntui että takapää ei ole aivan samaa paria etupään kanssa; se oli sellainen jännä perstuntuma-tunne jota on vaikea kuvata. Ilmiö esiintyi jo siis kesärenkain ja kitkarengas ehkä hitusen voimisti tunnetta. No, nytpä kulki tooodella vakaasti kun ajelin motaria kotiin. Erikoista oli, ettei kumpikaan rengaskerta ollut kulunut epätasaisesti.

Pyöränkulmien säädössä ACC-vakkarin joutuu ohjelmoimaan uudelleen. Kun lähdin ajelemaan kotiin, ja motarin vasenta tyhjää kaistaa ohitin rekkoja, niin acc jarrutti yllättäen voimakkaasti nopeuden alle sataseen! Ihan sama, miten säätelin siitä viiksen yläosan vipusesta etäisyyttä, sama ilmiö toistui. Noh, otin uukkarin rampin kautta ja eikun takaisin tutkittavaksi pajalle. Huoltomies sanoi, että säädöt ovat ok ja tehtaan arvot, ja että etäisyyssäädön ollessa maksimissaan vakkari käyttäytyisi noin. Tuntui uskomattomalta. Sitten toinen ajoyritys; säätelin sitä etäisyyssäätöä ja lopulta otin valikosta car assistenttien valikon ja otin siellä olleen ruksin pois acc:n kohdasta (en muista mitä siinä enklanniksi luki tarkalleen) ja sitten alkoi pelaamaan paremmin -joskin aivan hitusen jarrutti menoa rekkojen kohdalla, alensi nopeutta noin 2-3 km/h. Todella outoa. Täytyy testailla lähiajat, ja jos ilmiö jatkuu, on vietävä pajalle ja tällä kertaa lähimmälle eli Pitskun Veholle. Kyllä tuli taas acc kirottua alimpaan helvettiin. Toinen outous ajossa tapahtui korjaamolla käynnin jälkeen: voimallinen kiihdytys satasesta ylöspäin plingautti näyttöön esc-tekstiherjan (en myös muista tarkkaan mitä siinä tekstinä luki), vaikkei pyörät sutineet taatusti tippaakaan eikä keltainen luistoneston valo vilkkunut. Kyllä sen sanon, että nykyvehkeet ovat aivan liikaa pyörillä liikkuvia tietokoneita ja kaiken maailman holhoojaa on pitänyt tunkea pellin alle -minulle kun riittäisi mainiosti että minä ajan ihan ite autoa. :(

Samppa74

Lainaus käyttäjältä: kaide - 18.11.14 - klo:18:04
Varmaan hitsin hauska putsata hammasharjan kanssa suolaloskapaskaa noista irti ?  Nätithän ne on kylläkin

Hah, kiitti Kaide, ostetaan sitten lisää hammasharjoja tai viedään vaikka joka viikko pesuun talven aikana. Käsinpesut ei tänä päivänä niin kalliita ole että näen tuon ongelmaksi.

Vanhassa autossa oli niin perustalvivanteet että harmitti joka päivä eli päätin että nyt pitää nekin olla astetta asiallisemmat.
Pientä extra pitää aina olla!

Samppa74

Lainaus käyttäjältä: JaKo - 18.11.14 - klo:14:39
Taidankin olla kyseisen auton muutaman kerran nähnyt seisomassa erään nimeltämainitsemattoman firman parkkihallissa Leppävaarassa? :) Ainakin samanvärinen, samoilla vanteilla ja kattoluukulla varustettu auto myös kyseessä. Hienot vanteet!

Tammikuussa oma saman värinen tulee samaiseen halliin seisomaan työpäivien ajaksi.

Kiitti joo siellä parkissahan se. Michelinin X-Ice 3 kitkat tuntuu myös ihan toimivilta.
Pientä extra pitää aina olla!

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Samppa74 - 18.11.14 - klo:13:21
No niin, nyt on Räsä ajossa pitkän odotuksen (8kk) jälkeen ja kuvat räsästä talvivanteilla rengasliikkeen sivulla. Vanteiden väri osui hyvin yhteen auton kanssa.

Ensi kilometrit ajettu ja edelleen olen tyytyväinen autoon. Yllättävän vähän vetelee kiihdytyksissä ja rengasmelu on pienempi kuin odotin. Voimaahan toki voisi aina olla enemmän.

http://www.rengasjapi.fi/kuvagalleria/88

Mitäs mieltä vannevalinnasta?

Hienot vanteet,kunnon vahan laitat vanteisiin,niin ei mitään ongelmaa talvikäytössä!

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: kaide - 18.11.14 - klo:18:04
Varmaan hitsin hauska putsata hammasharjan kanssa suolaloskapaskaa noista irti ?  Nätithän ne on kylläkin

Opti-coat pintaan ja pelkkä huuhtelu painepesurilla riittää.

Enemmän olisin huolissani auto keulimisesta. Vaatisi sen 5cm madallukset, että olisi perän kanssa samassa linjassa.

Miksi muuten painoja on noin paljon vanteessa? Vaikea saada tasapainoon?

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.11.14 - klo:18:17

Sveitsinportissa tänään.. Tutkittiin pyöränkulmat ja takaa löydettiin liikaa aurausta ja myös pystykallistumaa jotka säädettiin. Säätötyön ja tarkistuksen meinasivat maksattaa ensin minulla, mutta kerroin maahantuojan teknisen neuvojan kannan joten laskua ei kirjoitettu.

Pyöränkulmien säädössä ACC-vakkarin joutuu ohjelmoimaan uudelleen. Kun lähdin ajelemaan kotiin, ja motarin vasenta tyhjää kaistaa ohitin rekkoja, niin acc jarrutti yllättäen voimakkaasti nopeuden alle sataseen! Ihan sama, miten säätelin siitä viiksen yläosan vipusesta etäisyyttä, sama ilmiö toistui. Noh, otin uukkarin rampin kautta ja eikun takaisin tutkittavaksi pajalle. Huoltomies sanoi, että säädöt ovat ok ja tehtaan arvot, ja että etäisyyssäädön ollessa maksimissaan vakkari käyttäytyisi noin. Tuntui uskomattomalta. Sitten toinen ajoyritys; säätelin sitä etäisyyssäätöä ja lopulta otin valikosta car assistenttien valikon ja otin siellä olleen ruksin pois acc:n kohdasta (en muista mitä siinä enklanniksi luki tarkalleen) ja sitten alkoi pelaamaan paremmin -joskin aivan hitusen jarrutti menoa rekkojen kohdalla, alensi nopeutta noin 2-3 km/h. Todella outoa. Täytyy testailla lähiajat, ja jos ilmiö jatkuu, on vietävä pajalle ja tällä kertaa lähimmälle eli Pitskun Veholle. Kyllä tuli taas acc kirottua alimpaan helvettiin.

Nyt ei kannata kirota acc:tä vaan sitä huoltoa.  :D
Mikäli järjestelmässä ei ole laitevikaa, ovat  säätäneet sen selvästi pieleen.
Tuo kalibrointihan on aina tarpeen kun kulmien kanssa operoidaan tai keulaa antureineen jouduttaisiin purkamaan. Jos eivät Sveitsinportissa (Hyvinkäällä ?) sitä osaa tehdä, kysäise tekevätkö Laakkosella Skodaan samalla tavalla kuin Volsuihin.

Minulle totesivat syylaritihkumisen  vuoksi että jos joudutaan vaihto tekemään keula purkaen, pitää muistaa tuo ACC:n anturi suunnata oikein pyörien mukaan. Sitä ei vain kaikissa paikoissa joka huoltomies kai osaa.

Hommaahan voi hieman vielä varmuudeksi kotikonstilla testata kuinka paljon on pielessä... ACC:n anturihan siis huomioi ohjauksen kääntämisen, jotta se pystyy loivissa kaarteissa havaitsemaan auton sisäkurvista oikaisemalla... eli laita tuo ACC:n etäisyysnäyttö päälle jatkuvalle näytölle ajotietokoneesta ja aja jonkun perässä sopivissa kaarteessa. Jos se kerta havaitsee nyt oikealla kaistalla olevan auton suoraan ajettaessa, se saattaa kadottaa oikealle kaartuvassa mutkassa auton siitä näytöstä varsin nopeasti, selviää eri kaarrejyrkkyyksissä. Vastaavasti vielä helpommalla vasemmalle kaartaessa nähnee  että et saa edellä olevaa näytölle ollenkaan.

Nämä havainnot vahvistaisivat sen että tutka katsoo nyt vain hieman oikealle vinoon, eikä ole kalibroitu/suunnastettu renkaisiin suoraan.
Pakkohan tuo on kuntoon saada, nyt vain ollut väärät tekijät varmaan asialla.  :)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 19.11.14 - klo:11:55
Nyt ei kannata kirota acc:tä vaan sitä huoltoa.  :D
Mikäli järjestelmässä ei ole laitevikaa, ovat  säätäneet sen selvästi pieleen.
Tuo kalibrointihan on aina tarpeen kun kulmien kanssa operoidaan tai keulaa antureineen jouduttaisiin purkamaan. Jos eivät Sveitsinportissa (Hyvinkäällä ?) sitä osaa tehdä, kysäise tekevätkö Laakkosella Skodaan samalla tavalla kuin Volsuihin.

Pakkohan tuo on kuntoon saada, nyt vain ollut väärät tekijät varmaan asialla.  :)

Soitin aamusella maantuojalle ja siell sanottiin myös että joko acc:ssä vika tai säätö pielessä. Vien nyt sitten eri paikkaan, Veho Pitsku, maaahantuojalta sanottiin että siellä olisi ammattitaitoista porukkaa -mene ja tiedä. Onneksi Helkama on suhtautunut soittoihini eri asioita koskien ystävällisesti ja rakentavalla otteella, siitä heille kiitokset.

lepardiselka

 Noin 10tkm ajettu bensa rs:llä ja muutaman desin lisäsin Mobilin mukana tullutta öljyä ku oli öljy tikussa noin puolessa välissä! Mikäköhän mahtaa muuten olla öljyn täyttömäärä alarajasta ylärajaan tässä bensakoneessa? Mitenköhän saisi nuo kokonaiskilometrit takasin näkymään tuonne mittaristoon? En löytänyt kokonaiskilometrejä edes tuolta ajotietokoneesta!

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 19.11.14 - klo:15:37
Noin 10tkm ajettu bensa rs:llä ja muutaman desin lisäsin Mobilin mukana tullutta öljyä ku oli öljy tikussa noin puolessa välissä! Mikäköhän mahtaa muuten olla öljyn täyttömäärä alarajasta ylärajaan tässä bensakoneessa? Mitenköhän saisi nuo kokonaiskilometrit takasin näkymään tuonne mittaristoon? En löytänyt kokonaiskilometrejä edes tuolta ajotietokoneesta!

Olikohan tuo öljy määrä n5.4l
Kokonais km saat näkyviin kun työnnät vakkarin viiksen aivan etuasentoon.

Laakeri

Onko joku löytänyt hyvät istuimensuojat RS:n etupenkkien selkänojiin? Siis sellaiset jotka suojaavat takapenkillä istuvan lapsen kengiltä. Taitavat yleensä sopia tavallisiin penkkeihin, joissa on erillinen niskatuki.

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 19.11.14 - klo:15:42
Olikohan tuo öljy määrä n5.4l
Kokonais km saat näkyviin kun työnnät vakkarin viiksen aivan etuasentoon.
kiitoksia vastauksesta! Tarkotin jos on öljy tikun alarajassa eli siitä mistä pitäs tulla myös hälytyskin,niin onko se esim 0,5l että on öljy tikun yläreunassa?

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 19.11.14 - klo:17:09
kiitoksia vastauksesta! Tarkotin jos on öljy tikun alarajassa eli siitä mistä pitäs tulla myös hälytyskin,niin onko se esim 0,5l että on öljy tikun yläreunassa?

Varmaan jotain 1l

sambolo

Ainakin leonin ohjekirjassa lukee nuo täyttömäärät eri tikun kohdista.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Skodasince09

Lainaus käyttäjältä: Laakeri - 19.11.14 - klo:17:05
Onko joku löytänyt hyvät istuimensuojat RS:n etupenkkien selkänojiin? Siis sellaiset jotka suojaavat takapenkillä istuvan lapsen kengiltä. Taitavat yleensä sopia tavallisiin penkkeihin, joissa on erillinen niskatuki.

En ole löytänyt, mutta ihan sama lukee listassa minullakin, että löytää pitäisi.. Kerro jos löydät!
Ei autoremonttia ilman verta.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Skodasince09 - 21.11.14 - klo:20:03
En ole löytänyt, mutta ihan sama lukee listassa minullakin, että löytää pitäisi.. Kerro jos löydät!
RäSässä on vakiona nuo suojat   :o ovat meinaan muovia (keinonahkaa)  ;D

hapelton1

Juttelin juuri naapurin kanssa, kuka oli tilannut uuden Octavian 2.0 TDI DSG 4X4. Kehui että on nopeampi kuin RS. Jäin hieman ihmettelemään, että onko näin. TDI RS näyttäsi kiihtyvän 0-100 km/h 8,2. Miten saman tehoinen TDI kiihtyy yhtä nopeasti kuin bensa RS kuivalla kelillä. Talvella ja märällä perus TDI näyttäisi olevan aika lyömätön. Eli miksi ostaa edes RS?

Ahdin

Hinta, varusteet, ulkonäkö ja bensa RS onkin sitten asia erikseen 8)
VW Passat Variant Highline 1,6Tdi DSG, 2013
Hyundai Genesis Coupe 3,8. 2011

Epes

#5815
Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 23.11.14 - klo:16:29
Juttelin juuri naapurin kanssa, kuka oli tilannut uuden Octavian 2.0 TDI DSG 4X4. Kehui että on nopeampi kuin RS. Jäin hieman ihmettelemään, että onko näin. TDI RS näyttäsi kiihtyvän 0-100 km/h 8,2. Miten saman tehoinen TDI kiihtyy yhtä nopeasti kuin bensa RS kuivalla kelillä. Talvella ja märällä perus TDI näyttäisi olevan aika lyömätön. Eli miksi ostaa edes RS?

Kiihtyvyydet 0-100:

2.0 TSI RS DSG LB..................... 6,8
2.0 TDI 4x4 DSG LB .................. 7,2
2.0 TDI RS DSG LB .................... 8,2

Epes

Lainaus käyttäjältä: Epes - 23.11.14 - klo:17:56
Kiihtyvyydet 0-100:

2.0 TSI RS DSG LB..................... 6,8
2.0 TDI 4x4 DSG LB .................. 7,2
2.0 TDI RS DSG LB .................... 8,2

ja ettei olisi liian ennalta selvää, niin tässä vielä mielenkiintoista lisävertailua kiihtyvyyksistä 0-100km/h sekunteina:

Leon Experience (farm) 4x4 2.0 TDI DSG ............ 7,1
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG ............................ 7,1

Kuivalla kelillä pistelevät tasatahtiin mutta märällä/liukkaalla diesel-Leon pistää päihin RS bensa-Octavialle!




Ahdin

Octavian vahvuudet,ovat jostain 50km/h eteenpäin lähtiessä. Ohituskiihtyvyys,on se joka itseeni teki vaikutuksen. Siinä dieselillä ei ole paljon sanottavaa. Edes 4x4 Leonilla, Cupralla kylläkin.

Lainaus käyttäjältä: Epes - 23.11.14 - klo:18:08
ja ettei olisi liian ennalta selvää, niin tässä vielä mielenkiintoista lisävertailua kiihtyvyyksistä 0-100km/h sekunteina:

Leon Experience (farm) 4x4 2.0 TDI DSG ............ 7,1
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG ............................ 7,1

Kuivalla kelillä pistelevät tasatahtiin mutta märällä/liukkaalla diesel-Leon pistää päihin RS bensa-Octavialle!
VW Passat Variant Highline 1,6Tdi DSG, 2013
Hyundai Genesis Coupe 3,8. 2011

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Ahdin - 23.11.14 - klo:19:47
Octavian vahvuudet,ovat jostain 50km/h eteenpäin lähtiessä. Ohituskiihtyvyys,on se joka itseeni teki vaikutuksen. Siinä dieselillä ei ole paljon sanottavaa. Edes 4x4 Leonilla, Cupralla kylläkin.

Eikö juuri ohituskiihtyvyyden takia kannata ostaa dieseliä? 4x4 TDI:ssä kummiskin vääntö parempi kuin bensa RS.

kaide

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 23.11.14 - klo:20:12
Eikö juuri ohituskiihtyvyyden takia kannata ostaa dieseliä? 4x4 TDI:ssä kummiskin vääntö parempi kuin bensa RS.

Ei aloteta tätä , eihän  ;D

Mitattujen lukujen mukaan RS TSI pakenee kaikilta noilta diisseleiltä horisonttiin heti 60kmh jälkeen ja " täts it " 

Octavia 2. 0 TSI Handschalter:

60-100 4,6s/ 5,8s (4./5. Gang)
80-120 6,0s/ 7,5s (5./6. Gang)

(Quelle: aktuelle Autobild 44/13)


Als Ersatzfahrzeug für den RS TDI muss hier mangels Daten für den RS TDI mal der Golf GTD Handschalter herhalten: (Der Octavia RS TDI dürfte dann noch ein wenig unspritziger sein).

60-100 6,0 s/ 9,6s (4./5.Gang)
80-120 8,3s / 11,3 (5./6. Gang)

(Quelle: Autmotorundsport 16/2013)
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy