Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Jarru74

Lainaus käyttäjältä: japa - 19.10.14 - klo:12:35
Onko porukat laitellu RS: ään takaroiskeläppiä? Käviskö se yleensäkään ulkonäöllisesti tuohon autoon? Itse tässä pähkäillyt kehtaako ottaa  vai rumentaako liikaa. ::)

Minä otin autoon takaroiskeläpät. Auton en vielä ole saanut mutta eiköhän se ensi tai sitä seuraavalla viikolla luovutukseen tule.
Eli kehtaamisesta en osaa vielä sanoa mutta ei läpät ainakaan autoa todnäk kaunista  :) tosin ei kai se mille auto näyttää kuintenkaan tärkein asia ole ?

pulttiboi

Lainaus käyttäjältä: japa - 19.10.14 - klo:12:35
Onko porukat laitellu RS: ään takaroiskeläppiä? Käviskö se yleensäkään ulkonäöllisesti tuohon autoon? Itse tässä pähkäillyt kehtaako ottaa  vai rumentaako liikaa. ::)

Kyllä löytyy läpät. Kai se on makuasia rumentaako liikaa vai ei. Eihän ne kovin tyylikkäät ole mutta oon tottunut niihin täysin. Auttaa hieman pitämään auton perääkin puhtaampana varsinkin talvella.

Kuju

Lainaus käyttäjältä: FroDoZu - 10.10.14 - klo:21:45
En nyt tiedä onko ihan oikea topic kysyä mutta kysytään nyt kumminkin. Mitä tavaraa olette käyttäneet RS:n vakiopenkkien suojaamiseen? Aikaisempiin autoihin on tullut tökittyä tätä mutta nyt vähän epäilyttää tuon kangas/muovi-yhdistelmän erilaisuus että uskaltaako samaa tavaraa laittaa enään?

Itse pistin sitä Softcaren autotekstiileille tarkoitettua tavaraa kangasosiin. Sitä meni vahingossa vähän keinonahkaosiin kanssa ja ne muuttuivat harmaiksi, kuin olisi liitua. En saanut kotikonstein harmaata pois vaan piti viedä autopesulaan. Nekin saivat sen puhtaaksi vain jollain laimentamattomalla cleanerillä. Eli varovaisuutta! Penkkien takaosa on näköjään kokonaan keinonahkaa, eli sinne ei sitä Softcarea missään nimessä!

Toby

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 15.10.14 - klo:13:06
Useasti on tullut tankattua karvan yli 50 litraa, tosin ajan lähes aina 20-50 km yli nollan  ::)
Tänä aamuna tankkasin 51 litraa (enkä lirutellut edes erityisemmin mitenkään ihan piri pintaan) ja ajotietokone näytti vielä 5 km rangea jäljellä. Olisi ollut jännää testata et oisko kestänyt ajaa tosiaan vielä ton 20-50 km ja paljonko siellä tankissa mahto olla jäljellä oikeesti bensaa viel.  ::)

Ritzenhoff

En oo ennen tätä RS:ää järin hyvännäköisenä pitänyt, koska lähinnä farkkuja tullut vastaan, mutta eilen tuli eka harmahtava (en tiedä tarkkaa väriä) porrasperä vastaan ja täytyy sanoa, että näytti perkeleen hyvältä ja häijyltä. Oikein vain hemmetin paljon paremman näköinen spoilereineen mitä farkku vaikkakin epäkäytännöllisempi.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

psxgamer

Minäkin ottaisin tuon viistoperän farkun sijaan, varsinkin kun farkun tiloja en tarvitse, mutta enpä tiedä tuosta viistoperän perästä: Se spoileri takana on vähän liian teini-tuning henkinen minun makuun. Perusmallin perä on mielestäni linjoiltaan selvästi onnistuneempi. Olen joskus jopa funtsinut, että jos RS tulisi hankittua, saisikohan tuon takaspoikan mitenkään jälkiä jättämättä irti autosta.  ::) Tuskin, eiköhän se ole ruuvattu kiinni niin, että ilkeät jälket jättäisi.

darthjysky

Otin ja otan viistoperän mielummin kuin farkun. Saa olla pirun hyvä syy, esimerkiksi aseella uhaten, ennen kun suostun farkkuun.

OkuIII räsässä spoileri on mielestäni liian bliisu muuhun ulkonäköön nähden. Räväkämpi spoileri olisi ollut jees.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Ahdin

Samaa mieltä, LB on paremman näköinen vaikka itselle on tulossa farkku ( vaimon painostuksesta... :o)
VW Passat Variant Highline 1,6Tdi DSG, 2013
Hyundai Genesis Coupe 3,8. 2011

fish

Nää LB-farkku -keskustelut on yhtä hedelmällisiä kuin manuaali-automaatti, HIFK-Jokerit, kahvi-tee, omena-päärynä.

Makuja ja tarpeita on erilaisia. Onneksi malleja on joka makuun ja tarpeeseen.
Touran 1.6 TDI DSG7

Sampsa

Lainaus käyttäjältä: fish - 25.10.14 - klo:21:03
Nää LB-farkku -keskustelut on yhtä hedelmällisiä kuin manuaali-automaatti, HIFK-Jokerit, kahvi-tee, omena-päärynä.
No mun mielestä omena-päärynä -keskustelu on erittäinkin hedelmällinen.  :P

tapz

Lainaus käyttäjältä: Sampsa - 25.10.14 - klo:23:51
No mun mielestä omena-päärynä -keskustelu on erittäinkin hedelmällinen.  :P

Aikaisemmin tämä keskustelu ei oikeastaan edes ole ollut relevantti, kun Octavian lb-malli on ollut niin ruman ja vanhanaikaisen näköinen. III:ssa kaikki muuttui. Nyt oikeasti voi miettiä, että ostaako farkun sen korkeamman tavaratilan ja sähköisen takaluukun takia vai lb:n sen ulkonäön, pienemmän melun ja puhtaana pysyvän takalasin takia. En ole koskaan ostanut farkkua siksi, että se olisi hienomman näköinen. Nyt kun ei enää tarvitse kuljetella lastenvaunuja mukana tai vaikka siirrellä pakastimia tms. paikasta toiseen, niin oli oikeastaan itsestään selvää, että ostan porrasperän.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Peeveli

Hauskaa, että tällekin palstalle levisi eri topicissa oleva aihe eli lb vai farkku.  ;D Molemmat ovat yhtä kirveellä veistettyjä, lippalakkimallia puoltaa se ettei takalasi likaannu ja elämää vielä vähemmän nähneet tykkää varmaan teinispoilerista -mutta toisaalta on ristiriitaisen pappamainenkin koska perusoktaaviaa ostaa lb:nä pääosin pulisonkipapat. Farkku taas on isomman näköinen -jotenkin aikuisen miehen makuun enemmän- joskin takalasin puhtaanapidon kurakelillä aiheuttama lisähuomio vie mukavuuspisteitä. Jos nyt pitäisi valita, ottaisin ehkä edelleen farkkuna mutta ymmärrän täysin myös lippalakin ottavia. Sähköinen takaluukku on toisaalta kurakeleillä luksusta mutta sen tietty hitaus välillä ärsyttää -joskin enää vähemmän kuin alussa. Valkoisesta väristä tykkään edelleen, ainoa kömmähdys oli tummanharmaiden kesä-Geminien jälkeen olevat hopeiset Denomit jotka pliisuntavat vähäsen liikaa -Hawk tai MAK Stadt ovat käyneet mielessä ja joku foorumilainen voi kernaasti ilmaista kiinnostuksensa ostaa nämä Denomit (virheettömät ja vahatut) itselleen jos hinnasta sopuun päästään...

Omia kokemuksia reilun 3 kk:n yhteistaipaleelta:

Parhaat puolet:

AJETTAVUUS: Täyttää taajama- ja matka-auton tarpeet mainiosti. Eleettömän vakaa ajaa, ei rasitu pitkälläkään taipaleella edes navakalla sivutuuli-kelillä, suuntavakaus hyvä joskin ei ihan yllä Volvo V40 D4:n tasoon. Mutkatielläkin kiva, joskaan ei yllä siellä parhaaseen hot hatch-tasoon (Leon Cupra mekaanisine lukkoineen, Alfa Giulietta, Rellu Meganen tykkiversio, Fiesta ST jne jne) tai takavetobemareiden (lähinnä 1- ja 3-srj ketteryyden ja ohjauksen voimansiirron vetovastuuvapautuksen ansiosta) tasolle millään. Ohjautuu eleettä mutta sellainen mutka-ajon ahne huipputunnokas maukkaus puuttuu. Tämä onkin enemmän normaaliväylien tarvittaessa nopea etenijä. Auton kokokin vaikuttaa. Kaupungissa mukavan kevyt ja kohtuu ketterä, ja kantikkaista ulkomuodoista johtuen aika selkeä heitettävä taskuparkkiinkin. Ohjaus vakiomoodissa makuuni liian kevyen köykäinen, mutta vrs-moodin jäykempi asento passeli kaikkialle. Ratti on hyvä, kunnon paksuus ja otteen pitävää nahkaa eikä liukasta luirua.

ISTUIMET: Hemmetin hyvät, lähellä Volvon penkkejä. Sopivasti pintapehmeyttä istuinosassa ettei perse puudu laihalla immeisellä. Ristiseläntuen säätömekanismi halvahkon tuntuinen mekanismiltaan joskin sen säätövara riittää omalle oudolle selkämallillenikin juuri sopivasti. Kiinteä niskatuki on meille kummallekin mainiolla kohdalla. Takapenkki aika perustasoa äkkiseltään istahtaessa, joten sielläkin matka sujuu. Sivutuki etupenkeissä on täysin riittävä, ei niistä tällainen kukkakeppikään lennä pois kovassakaan kanttauksessa. Keskikyynärnoja vagimaiseen tapaan mainio ja ovien nojat sopivalla korkeudella ergonomisesti.

TILAT: Luksusta. Ehdottomasti. Nyt tuntuisi orvolta siirtyä pykälää lyhyempään hatchbackiin b-segmentin pikkukopista puhumattakaan. Vaikka meitä ei kahta enempää ole, on aina hienoa kun pikku sälää tunkee tavaratilaan sinne virittelemiini oem-verkkoihin ja alapohjan alle, niin aina ne sinne hupsahtaa ja valtava perustavaratila on edelleen koskematta. Kassikoukut ovat ainakin tässä farkkumallissa juuri sopivalla korkeudella että ruokakassit pysyvät ongelmitta niissä ja koukkuja on kerrankin tarpeeksi! Takajalka- ja pääntilat ovat myös mainiot.

MOOTTORI, VAIHTEISTO: Nöyrä palvelija. Tehoa ja vääntöä riittävästi arkeen, joskin vahvaan tehodieseliin verrattuna hivenen mopomainen osakaasulla taajama-ajossa. Iso ero kuitenkin vag:n 1,4-1,8 tsi:hin osakaasun voimallisuudessa, kun sentään njyyttöneitä 350 vs. 200/250. Sitten kun urut lyö lähes tai täysin auki eli lähdetään esim. maantiellä menemään eikä meinaamaan, nousee nopeus esim. välillä 80-200 todella hauskuuttavalla tavalla ja saksanosuudella sai aika kepoisesti 240 lasiin ja menisi siitä vielä lisää, vaan piti alkaa jarrutella edessä olevien jonojen takia. Eli luukuttaessa pourua alkaa löytyä. Myös ajettavuus on erittäin hyvä ja vakaa noissakin nopeuksissa. Lisävarusteisessa vrs-ajomoodivalitsimessa oleva pärinäsysteemi on täysin tarpeeton, koska se ei ainakaan omassa autossani tuo sporttimoodissakaan mitään erilaista ääntä. Koneen ääni on nelikon ankea ääni, joskin hieman parannusta 1,2-1.4-pikkuturbokoneisiin nähden. Kulutus on aivan normaalia kohtuu tasoa kaksilitraiselle bensalle automaatilla, taajamassa 8,5-9,5 ja maantiellä 6,5-8 nopeuksista ja räppäilystä riippuen. DSG6 on ollut pääosin erinomainen; muistuttaa hyvää mehumaijaa, ainoa erityinen moite on alkuajoista lisääntynyt viive kun lyö D:ltä pakille. Sen sijaan moottorijarrutus D:llä on taajamassa loistava, säästää jarruja ja polttoainetta ennakoivassa ajossa. Myös ryömintä jarru vapautettaessa on mehumaijamainen eli plussaa. S-moodi on makuuni huono: pitää liian korkeat kierrokset pienellä kaasulla ajaessa. Rattiläpsyköitä en ole montaa kertaa käyttänyt, mutta jollain vuoristotiellä voisin käyttää -katsotaan ensi kesänä Alpeilla. Mitään häiriöitä ei koneessa tai loodassa ole ollut. Virtanappulasta vaan painallus ja menoksi.

LÃ,,MPIMYYS: Ei tartte palella. Hienoa!

VALOT: Melko hyvät ajovalot äkkiseltään, joskin pilkkopimeän maantien osuus puuttuu vielä joten automatiikasta en tiedä mittään. Kääntyvät valot ovat hyvä juttu, ja ehkä ne kulmavalotkin menevät tuoden lisävaloa syksyn pimeyteen. Sen sijaan nurisen kojelaudan valaistuksesta: mielestäni skeida saisi luopua vihreistä valoista kabiinissa, koska päämitarit on valaistu valkoisentapaisella valolla ja samaa saisi olla ne muutkin katkaisinvalot jne, tai sitten kaikki punasävyisellä kuten Siittimissä.


Moitteita:

ACC: Miksi se on otettu meille vakiona? Olisi auton hinta saatu vielä alhaisemmaksi ja peruseinarille sopii hyvin vakiomallin Cruise. ACC toimii välillä ärsyttävästi, eli tekee rankkoja jarrutuksia jos edellä ajanut bussi on jo mennyt ajat sitten bussipysäkille sivuun tai edellä ajanut auto kääntyi jo oikealle. Voi oikeasti aiheuttaa vaaratilanteenkin, ja ainakin ärsyttää muita itseni lisäksi. Lisäksi tietoisuus jonoletkassa sen jarrutellessa takavaloissa syttyvät jarruvalot ärsyttävät kun tietää sen luovan takanatulevissa sen kuvan että räsää ajaa ajotaidoton ammattijarruttelija. Maksaisin nyt jopa 500 euroa jos saisin muutettua ACC:n perusvakkariksi. Koska em. asiat ovat ilmeisimmin Skeidan ACC:n ominaisuuksia eivätkä vikoja, niin en tuon takia korjaamolle vie...

MUUTA PIENTÃ,,: Kun kerran autossa on avaimeton käyttö, voisi kojelaudassa ratin lähellä olla kolo avaimelle Volvon tapaan. En tiedä, onko avaimen säteily haitallista terveydelle jos sitä pitää housun taskussa, mutta jos sen laittaa keskikonsoliin penkkien väliin niin se meinaa unohtua siihen kun ei ole näkökentässä. Avaimettomuuden kosketus-sensori voisi olla myös takasivuovien kahvoissa. Etutörmäysvaroitinsysteemikin on välillä yliaktiivinen, jarruttaen yht äkkiä edessä ajavan takia vaikkei tarvetta olisi. Onneksi tapahtuu harvoin. Ja onneksi sen punaisen mittariston varoitusviestin siitä sai otettua valikoista pois. Ovien sisäpaneeleiden pelkkä muovipinta ei muutoin itseäni kyrsi, mutta jotain tahraa siihen herkemmin kertyy kuin tummaan kangaskaistaleeseen. Konepellin pystytystikku on antiikkisen tuntuista, mutta eipähän kaasujousten kaasuponne heikkene ajan myötä. Aluksi tikun sijainti lasinpesurin nesteen täyttöaukon luona ärsytti mutta nopsaan siihen sopeutui.

Kaiken kaikkiaan RS on ollut erinomainen auto itselleni. Juuri sopiva yhdistelmä aikuismaisuutta höystettynä pienellä nuorekkuudella, tilaa, varusteita, ulkonäköä ja suorituskykyä ettei mikään ärsytä kynnyksen yli ja aikaansaa autokuumetta ja autokaupoille menoa. Kun se veemäinen ilkivaltavauriokin saatiin kuntoon kiitettävällä tavalla, en aihetta autokaupoille nyt juuri ole. Jospa tämä auto tulisi omassa autoiluhistoriassani sittenkin edullisimmaksi? :D






tapz

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.10.14 - klo:10:00
MUUTA PIENTÃ,,: Kun kerran autossa on avaimeton käyttö, voisi kojelaudassa ratin lähellä olla kolo avaimelle Volvon tapaan. En tiedä, onko avaimen säteily haitallista terveydelle jos sitä pitää housun taskussa, mutta jos sen laittaa keskikonsoliin penkkien väliin niin se meinaa unohtua siihen kun ei ole näkökentässä.

Eiköhän kännykkä säteile keskikonsolissakin voimakkaammin, kuin se avain taskussa. Kantama kuitenkin on melkoisen pieni. Ja luulisi, että se alkaa lähettämään jotain vasta, kun autosta tuleva signaali niin käskee. Muutenhan paristo loppuisi aika nopeasti.

lb:n pappamaisuudesta olet sinänsä oikeassa. Tosin papat ajelee melkoisen karvalakkimalleilla, eikä varmasti ole sport-alustaa ja matalaprofiilisia renkaita. Se vaikuttaa aika paljon auton ulkonäköön. Valkoinen ei sekään taida olla pappojen mieleen :-)
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

jni

Lainaus käyttäjältä: tapz - 26.10.14 - klo:19:02
pamaisuudesta olet sinänsä oikeassa. Tosin papat ajelee melkoisen karvalakkimalleilla, eikä varmasti ole sport-alustaa ja matalaprofiilisia renkaita. Se vaikuttaa aika paljon auton ulkonäköön. Valkoinen ei sekään taida olla pappojen mieleen :-)

Ja VÃ,,Ã,,RÃ,,SSÃ,,:

Olen nykyjään pappa ja ajelen vastaisuudessa Skodien sijaan VALKOISELLA E-mersulla, nelivedolla ja premium business- varustuksella, nahkasisustuksella, navigaattorilla yms. herkuilla varustetttuna. Tosin Elegancella, koska Avantgardeen tai AMG-versioon ei saanut perinteistä keulaa!!!
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

clacson

Lainaus käyttäjältä: tapz - 26.10.14 - klo:19:02
lb:n pappamaisuudesta olet sinänsä oikeassa. Tosin papat ajelee melkoisen karvalakkimalleilla, eikä varmasti ole sport-alustaa ja matalaprofiilisia renkaita. Se vaikuttaa aika paljon auton ulkonäköön. Valkoinen ei sekään taida olla pappojen mieleen :-)
Koska papat kulkevat omia polkujaan, niin heillä pitää olla huonon tien paketti ja väri ei voi olla valkoinen, kun sitä ei lumen keskeltä löydä. Miksi pappa hankkisi karvalakin, kun eläke riittää L&K:hon?
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Ahdin

Lainaus käyttäjältä: jni - 26.10.14 - klo:19:44
Ja VÃ,,Ã,,RÃ,,SSÃ,,:

Olen nykyjään pappa ja ajelen vastaisuudessa Skodien sijaan VALKOISELLA E-mersulla, nelivedolla ja premium business- varustuksella, nahkasisustuksella, navigaattorilla yms. herkuilla varustetttuna. Tosin Elegancella, koska Avantgardeen tai AMG-versioon ei saanut perinteistä keulaa!!!

Kyllä mäkin pappana mersulla ajan :)
Varmaankin hieno paketti.
VW Passat Variant Highline 1,6Tdi DSG, 2013
Hyundai Genesis Coupe 3,8. 2011

tapz

Lainaus käyttäjältä: clacson - 27.10.14 - klo:07:48
Miksi pappa hankkisi karvalakin, kun eläke riittää L&K:hon?

En muista nähneeni yhtäkään L&K Octavia III:sta liikenteessä.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

tapz

Lainaus käyttäjältä: jni - 26.10.14 - klo:19:44
Ja VÃ,,Ã,,RÃ,,SSÃ,,:

Olen nykyjään pappa ja ajelen vastaisuudessa Skodien sijaan VALKOISELLA E-mersulla, nelivedolla ja premium business- varustuksella, nahkasisustuksella, navigaattorilla yms. herkuilla varustetttuna. Tosin Elegancella, koska Avantgardeen tai AMG-versioon ei saanut perinteistä keulaa!!!

Tässä se ero onkin. Jos on varaa, niin nimenomaan ajaa mersulla, eikä L&K Octavialla. Mersujen porrasperiä tuskin kutsutaan pappamalleiksi :-)
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: tapz - 27.10.14 - klo:10:16
Tässä se ero onkin. Jos on varaa, niin nimenomaan ajaa mersulla, eikä L&K Octavialla. Mersujen porrasperiä tuskin kutsutaan pappamalleiksi :-)

Jaa? Enemmi mersu on pappa-auto miun mielestä. Ehkä joku A-sarjalaine ei mutta muita mersuja näkee pääasiassa ikääntyneet miehet ajamassa
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

tapz

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 27.10.14 - klo:11:19
Jaa? Enemmi mersu on pappa-auto miun mielestä. Ehkä joku A-sarjalaine ei mutta muita mersuja näkee pääasiassa ikääntyneet miehet ajamassa

Riippuu mersun iästä. Vanhat miehet ajavat vähintään 10v vanhoilla mersuilla, joissa on mittarissa vähintään 300tkm :-)
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

maher

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.10.14 - klo:10:00
Moitteita:

MUUTA PIENTÃ,,: Kun kerran autossa on avaimeton käyttö, voisi kojelaudassa ratin lähellä olla kolo avaimelle Volvon tapaan. En tiedä, onko avaimen säteily haitallista terveydelle jos sitä pitää housun taskussa, mutta jos sen laittaa keskikonsoliin penkkien väliin niin se meinaa unohtua siihen kun ei ole näkökentässä. Avaimettomuuden kosketus-sensori voisi olla myös takasivuovien kahvoissa.

Taskussa ne avaimet kulkee, ei unohdu autoon ja ei tarvi missään vaiheessa koskea niihin. Siitä samaa mieltä, että sensorit saisi olla takasivuovissakin.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

teemur

Lainaus käyttäjältä: maher - 27.10.14 - klo:13:29
Taskussa ne avaimet kulkee, ei unohdu autoon ja ei tarvi missään vaiheessa koskea niihin. Siitä samaa mieltä, että sensorit saisi olla takasivuovissakin.

Maahantuonnista kerrottiin takaovien sensorien puuttumiselle syyksi se, että joidenkin asiakaspalautteiden mukaan täytyy jostakin voida kokeilla, että ovet ovat tosiaan lukossa. Etuovesta sitä ei voi kokeilla  ;D Pidemmän omistuksen aikana varmasti alkaa jo luottaa siihen että ovet lukkiutuvat tosiaan sormella hipaisemalla. Näin ainakin omalla kohdalla kävi.
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: teemur - 27.10.14 - klo:13:42
Maahantuonnista kerrottiin takaovien sensorien puuttumiselle syyksi se, että joidenkin asiakaspalautteiden mukaan täytyy jostakin voida kokeilla, että ovet ovat tosiaan lukossa. Etuovesta sitä ei voi kokeilla  ;D Pidemmän omistuksen aikana varmasti alkaa jo luottaa siihen että ovet lukkiutuvat tosiaan sormella hipaisemalla. Näin ainakin omalla kohdalla kävi.

Näitä oven nykijöitä varten voisi olla asetus että takaovien sensorit pois käytöstä.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

JaKo

Nyt on sijaisautona Octavia Elegance LB ja täytyy sanoa, että ärsyttää suunnattomasti tuo takaovien tunnistuksen puuttuminen. Vanhassa autossa oli tuo myös takana, joten vanhasta tottumuksesta aina kun esim. turvakaukaloa on laittamassa takapenkille, niin menee ensimmäiseksi sille ovelle jonka kautta tavaraa/lapsia on autoon laittamassa.

Kai tähänkin tottuu ja alkaa muistamaan, että sitä kahvaa on turha rykiä kun ei se aukea jos ovet on lukossa...
Octavia Combi RS TDI Manuaali -15
Ex: Volvo V70 Summum D5 Automaatti -08
Ex: Volvo V50 Kinetic T5 Automaatti -04

HaBatus

Lainaus käyttäjältä: JaKo - 27.10.14 - klo:14:39
Nyt on sijaisautona Octavia Elegance LB ja täytyy sanoa, että ärsyttää suunnattomasti tuo takaovien tunnistuksen puuttuminen. Vanhassa autossa oli tuo myös takana, joten vanhasta tottumuksesta aina kun esim. turvakaukaloa on laittamassa takapenkille, niin menee ensimmäiseksi sille ovelle jonka kautta tavaraa/lapsia on autoon laittamassa.

Kai tähänkin tottuu ja alkaa muistamaan, että sitä kahvaa on turha rykiä kun ei se aukea jos ovet on lukossa...

+1

Kustannussäästö sinällään ärsyttävässä paikassa. Edellisessä oli semmoinen puolijärjestely, että mistä vaan kahvasta sai ovet auki, mutta vain etukahvoista lukkoon. Takaovi tulee avattua ensimmäisenä n. 60-70 % kerroista, joten tästä olisi ollut iloa..

Muutenhan Kessy toimii oikein hyvin.
Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

JiiP

Tänään Räsän pihaan pysäköidessäni, sanoi ajotietokone: Oil change in 20 days
Onko tämä huoltoilmoitus, vai joku epämääräinen öljynvaihtokehoitus? Kilsoja vasta 15300. Öljyt vaihdettu viimeksi vajaat 8000km sitten.
Auto nyt aika tarkkaan vuoden ikäinen.

Golfissa oli ainakin service-ilmoitus - ei mitään epämääräisiä "vaihda öljyt" ilmoituksia...
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

JiiP

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 27.10.14 - klo:16:01
Tänään Räsän pihaan pysäköidessäni, sanoi ajotietokone: Oil change in 20 days
Onko tämä huoltoilmoitus, vai joku epämääräinen öljynvaihtokehoitus? Kilsoja vasta 15300. Öljyt vaihdettu viimeksi vajaat 8000km sitten.
Auto nyt aika tarkkaan vuoden ikäinen.

Golfissa oli ainakin service-ilmoitus - ei mitään epämääräisiä "vaihda öljyt" ilmoituksia...

Vastaan vähän itselleni...
Ilmeisesti tässä kikottimessa on jokin oma pelkkä öljynvaihto ennen ekaa huoltoa. Mitä ilmeisimmin välittämättä omaehtoisesta öljynvaihdosta 7500km sitten.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

kurppa

Minullakin tuli tuo sama "change oil in 20 days", vuosi tulee autolle ikää juuri silloin, 8500 km ajettu ja öljyä ei ole vaihdettu(eikä lisätty).

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 27.10.14 - klo:16:42
Vastaan vähän itselleni...
Ilmeisesti tässä kikottimessa on jokin oma pelkkä öljynvaihto ennen ekaa huoltoa. Mitä ilmeisimmin välittämättä omaehtoisesta öljynvaihdosta 7500km sitten.

Öljynvaihdolle ja huollollehan on omat lakurinsa, et varmaan nollannut sitä öljynvaihdon yhteydessä niin auton mielestä et ole vaihtanut niitä ja nyt olisi syytä vaihtaa.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

JiiP

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 27.10.14 - klo:18:32
Öljynvaihdolle ja huollollehan on omat lakurinsa, et varmaan nollannut sitä öljynvaihdon yhteydessä niin auton mielestä et ole vaihtanut niitä ja nyt olisi syytä vaihtaa.

Laakkosella eivät ilmeisesti nollanneet. Nyt ei taida olla muuta tehtävissä, kuin se öljyn vaihdatus.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy