Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

quote[/url] author=Peeveli link=topic=13437.msg478497#msg478497 date=1411020991]
Kyllä dieselräsä tämän varmasti pieksee lähdöissä ja taajamavauhdeissa kiihdytellessä, ero kääntyy toisinpäin varmaan siinä satasen lähellä talla pohjassa ajaessa ja siitä ylöspäin saksannopeuksissa ero syntyy bensan hyväksi. Mutta onhan se aika akateemista maamme rajoituksissa. Makkiskin totesi diselräsäsen pirtsakammaksi alemmilla nopeuksilla kuin bensaversio.

"Testi" päättyi valtatiellä 100:n alueella 120:n mittarinopeuteen eli sellaista rikollista hommaa ei tullut.
[/quote]

http://www.zeperfs.com/duel4549-5142.htm

Trackpad

Nyt on ajettu Diesel DSG RS:ää kolme tuntia putkeen. Ompahan miellyttävä ihan käyttöautona, kulutus fiksulla kaasujalalla vähän pitemmässä matkassailman huomattavaa kuormaa helposti ja reilusti alta 6l/100. Tarvittaessa tehoja nimen omaan suomen nopeuksissa. Helkutti, nyt vaan kädet ristiin et alkuvuoden työsuunnitelmat menee putkeen ja tilaaminen realistinen juttu... Tilattavan peliin ottaisin panoraamakattoluukun, paremman äänentoiston, mukautuvan vakkarin, lämmitettävän tuulilasin, webaston ja irrotettavan vetokoukun. Vielä kun saisi auton madallettua ilman takuun menetyksiä...

puolihop

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 20.09.14 - klo:01:42
Nyt on ajettu Diesel DSG RS:ää kolme tuntia putkeen. Ompahan miellyttävä ihan käyttöautona, kulutus fiksulla kaasujalalla vähän pitemmässä matkassailman huomattavaa kuormaa helposti ja reilusti alta 6l/100. Tarvittaessa tehoja nimen omaan suomen nopeuksissa. Helkutti, nyt vaan kädet ristiin et alkuvuoden työsuunnitelmat menee putkeen ja tilaaminen realistinen juttu... Tilattavan peliin ottaisin panoraamakattoluukun, paremman äänentoiston, mukautuvan vakkarin, lämmitettävän tuulilasin, webaston ja irrotettavan vetokoukun. Vielä kun saisi auton madallettua ilman takuun menetyksiä...
Mukautuva vakkari on vakiovaruste. Ainakin oli omassa viime vuoden mallissa :)

SuperB II

Provosoivaan heittoon samanlainen vaan.  8) Mutta asiaan; eikös ketju ole RS:lle? Sitä useimmiten varmaan madalletaan ennemmin kuin korotetaan. Mökille ja talveen sitten Scout.
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

arniem01

Itse olen sitä mieltä, että RS on vakiona aivan liian korkea ja renkaat aivan liiaksi sisällä. Tämän vuoksi hankin H&Rn madallusjouset ja spacerit.


Jyri

Siirretty nuo yleiset auton madaltamista koskevat viestit oikeaan ketjuun, jatketaan siellä tuota yleistä kommentointia madaltamisesta, keskitytään tässä ketjussa RäSään.

pulttiboi

Onko kukaan tietoinen vakkarin viiksen vaihto -kampanjasta? Sain kuulla että moinen pitäisi tehdä räsääni. Moitteettomasti on toiminut tähän asti.

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: pulttiboi - 22.09.14 - klo:19:00
Onko kukaan tietoinen vakkarin viiksen vaihto -kampanjasta? Sain kuulla että moinen pitäisi tehdä räsääni. Moitteettomasti on toiminut tähän asti.

Joo, sellanen kamppis on menossa.

Ei itsellänikään mitään vikaa siinä ollut, mutta takuuseen vaihtoivat uuden.

hjk

Onkos tuo vakkariviiksen vaihto RäSäs-spesifinen juttu?
Onko tietoa?
-----
hjk
-----

-Oksid-

Viikonloppuna olisi tarkoitus siivoilla autoa sisäpuolelta, ja mielessä kävi noiden RS:n vakiojakkaroiden sivutukien materiaali: ovatkohan aitoa vai keinonahkaa?
Kysymys lähinnä siksi että kannattaako niihin läträtä noita nahanhoitotuotteita.

Muuten pelit soineet ok, pari kertaa sellaiseen asiaan törmännyt että startatessa auto käynnistyy ok mutta sammuu samantein. Ilmeisesti tulee liian hennosti painettua jarrua startatessa (DSG) ja ehkä vielä kevennettyä auton hörähtäessä käyntiin, jolloin logiikka tekee keskeytyksen. Muilla samoja huomioita?
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Oculaari


Peeveli

Lainaus käyttäjältä: pulttiboi - 22.09.14 - klo:19:00
Onko kukaan tietoinen vakkarin viiksen vaihto -kampanjasta? Sain kuulla että moinen pitäisi tehdä räsääni. Moitteettomasti on toiminut tähän asti.

Miten vika voisi ilmetä? Onko acc:n vika, kun vakkari päällä ajaessa edellä ajava auto (vaikkapa bussi) ajaa tien sivuun pysäkille ja acc-Ocu jarruttaa voimallisesti auton lähes pysähdyksiin vaikka bussi on jo aikaa sitten siirtynyt kokonaan ajokaistalta sivuun? Tuo on acc:n raivostuttavin piirre ja saattaa aiheuttaa tarpeettomia kiukkutilanteita liikenteessä vaikkapa vastaantulevan auton aikoessa kääntyä vasemmalle.

Ottaisin vaikka muutaman sata euroa maksamalla tilalle tavis-vakkarin jos vaihto onnistuisi -ei taida onnistua?

Muutoin Räsä on pelannut moitteitta, mitä nyt joskus muutama natina-ääni kuuluu matkustajanpuolen b-pilarista (lienee se korkeussäädettävän turvavyön säätökohta).

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 27.09.14 - klo:09:06
Miten vika voisi ilmetä? Onko acc:n vika, kun vakkari päällä ajaessa edellä ajava auto (vaikkapa bussi) ajaa tien sivuun pysäkille ja acc-Ocu jarruttaa voimallisesti auton lähes pysähdyksiin vaikka bussi on jo aikaa sitten siirtynyt kokonaan ajokaistalta sivuun? Tuo on acc:n raivostuttavin piirre ja saattaa aiheuttaa tarpeettomia kiukkutilanteita liikenteessä vaikkapa vastaantulevan auton aikoessa kääntyä vasemmalle.

Ottaisin vaikka muutaman sata euroa maksamalla tilalle tavis-vakkarin jos vaihto onnistuisi -ei taida onnistua?

Muutoin Räsä on pelannut moitteitta, mitä nyt joskus muutama natina-ääni kuuluu matkustajanpuolen b-pilarista (lienee se korkeussäädettävän turvavyön säätökohta).

Joo nuinhan se tekeepi,itsekkään en tuota tykkää käyttää,kun jos vaikka edellä oleva auto on kääntymässä ja itse ohittaa sitä,niin eiköhän tää oma auto ala voimakkaasti jarruttamaan vaikka toinen auto on jo melkein  pois edestä kokonaan,ihan turha varuste...tai sitten en vaan osaa käyttää :)

JVR

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 27.09.14 - klo:09:16
Joo nuinhan se tekeepi,itsekkään en tuota tykkää käyttää,kun jos vaikka edellä oleva auto on kääntymässä ja itse ohittaa sitä,niin eiköhän tää oma auto ala voimakkaasti jarruttamaan vaikka toinen auto on jo melkein  pois edestä kokonaan,ihan turha varuste...tai sitten en vaan osaa käyttää :)
Itse en kyllä luopuisi mistään hinnasta, matka-ajossa loistava keksintö. On kyllä totta että kaupunkiliikenteessä jarruttelee turhan hanakasti mutta ainahan sen saa tilapäisesti jarrulla pois päältä tai painaa kaasua niin loppuu jarruttelu.
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 27.09.14 - klo:09:16
Joo nuinhan se tekeepi,itsekkään en tuota tykkää käyttää,kun jos vaikka edellä oleva auto on kääntymässä ja itse ohittaa sitä,niin eiköhän tää oma auto ala voimakkaasti jarruttamaan vaikka toinen auto on jo melkein  pois edestä kokonaan,ihan turha varuste...tai sitten en vaan osaa käyttää :)

Nii tai sitte jos rattia kääntää hivenen vastakkaiseen suuntaan johon kääntyvä tai tien sivuun jäänyt auto poistuu niin acc tajuaa nopeammin että eri "kaistoista" kyse. Toki tämä ei onnistu jos ollaan aivan toisen puskurissa kiinni.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

FroDoZu

Onkos jollakin tietoa onko normi- ja metallivärien lakkauksissa eroja? Nim. pitäis valita väri...
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

kaide

AAAAAAAAAARRRRGHHHHH !!!! TOI FUKIN AUTOMAATTIJARRUTUS ON PERSEESTÃ,, !!!!!!


Flamingon parkkihallissa tänään: Joku nysväsi autoa  ruudussa puol metriä ees ja taas . Tämä siis auton keulasta katsottuna oikealla etuviistossa ja näin kyllä tilanteen erittäin hyvin. Ohjasin vähän vasemalle ja painoin pikkusen kaasua . Eikö tämä saatanan " minä olen niin perkeleen fiksu!" laite vedä liinat kiinni ja punaisen hassun kuvan näyttöön .  Takana tuleva,  saman pienen kiihdytyksen tehnyt kiitti ja pamautti konttiin ! Kiva siinä selitellä että en mä mitään , mutta tää paskarakkine ! Onneksi ei vahinkoa tullut ja muovi joustaa . ( parisataa kirosanaa lisää )

Joo, mode saa siivota jos on kiroilua niin paljon ettei lasten silmille sovi
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Zaasa

^Näiden tilanteiden vuoksi en halua "turvasysteemeistä" maksaa lisähintaa.

Hensu

Onneksi tuosta ei tarvitse maksaa kuin vasta jälkikäteen... :P

Toki pitää muistaa ottaa tuo varuste pois käytöstä mikäli ei halua tuollaisia jarrutuksia.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Hensu - 28.09.14 - klo:12:04


Toki pitää muistaa ottaa tuo varuste pois käytöstä mikäli ei halua tuollaisia jarrutuksia.

Ja sekin pitää tehdä joka kerta uudestaan,kun auton starttaa..ensin napista auto käyntiin,sitten napista start/stop pois päältä ja sitten vielä etututka napista pois,helppoa eikö totta ;D

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: FroDoZu - 27.09.14 - klo:21:07
Onkos jollakin tietoa onko normi- ja metallivärien lakkauksissa eroja? Nim. pitäis valita väri...

Mitä mitä? Toinenkin A3-kuski vaihtamassa itäautoon?  Tervetuloa ryysyproletariaatin runsaslukuiseen joukkoon! Leikki leikkinä. ;)

Molemmissa lakka, mutta luultavimmin Skeidassakin metalliväreissä pari ylimääräistä kerrosta (A3:n osalta Audin korikorjaamon työnjohtaja selitti asiaa että perusvärissä 2 kerrosta ja metallissa 4)...

jni

^Onko tuo nyt ihan totta, että perusväreissäkin on lakka. Ei ainakaan ollut vielä 2014. Samoin noiden maaliongelmien käsittelyn yhteydessä olen ymmärtänyt, että ainakaan candywhitessa ei ole lakkapintaa nykyiselläänkään.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 28.09.14 - klo:12:29
Mitä mitä? Toinenkin A3-kuski vaihtamassa itäautoon?  Tervetuloa ryysyproletariaatin runsaslukuiseen joukkoon! Leikki leikkinä. ;)

Eikö se oo niin että vaihtelu virkistää  8)

Pitääpäs koittaa tuota lakka-asiaa vielä kysäistä tarkemmin ennenkuin lukittaa vastauksen joko Candy+Amundset tai sitten Metal Grey+vakioradio  :P
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: jni - 28.09.14 - klo:14:04
^Onko tuo nyt ihan totta, että perusväreissäkin on lakka. Ei ainakaan ollut vielä 2014. Samoin noiden maaliongelmien käsittelyn yhteydessä olen ymmärtänyt, että ainakaan candywhitessa ei ole lakkapintaa nykyiselläänkään.

Viime viikolla minulla kävi candy white octavia maalauksessa kun, lakka oli irronnut konepellistä.
Auto oli vuosimallia -11 ja maalitakuu mennyt pari kk sitten umpeen.  ::)

KaiVee

Lakka se nykyisiin vesiohenteinen maaleihin sen kiillon tekee.

tapz

Lainaus käyttäjältä: KaiVee - 29.09.14 - klo:10:21
Lakka se nykyisiin vesiohenteinen maaleihin sen kiillon tekee.

Juuri näin. Se, että metalliväriin on pakko laittaa lakkapinta, ei tarkoita, etteikö myös muiden maalien pintaan vedettäisi lakkaa jostain muusta syystä (kiilto). Eihän autoa voisi edes myllyttää, jos siinä ei olisi lakkaa pinnassa. Metalliväri ja etenkin helmiäisvärit voivat myös vaatia enemmän lakkakerroksia, mutta se ei tee lakasta sen kovempaa. Metalliväreissä on kysymys ulkonäöstä, ei niinkään siitä, että tavallinen maali olisi kuin pehmeä muovi ja metalliväri kova, kuin teräs.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

japa

Hiljeniskö rs rengasmelu jos ottaisin heti uuteen ruostesuojauksen. Sais hintaan 380. Siihen kuuluisi alusta ja rengaskotelot.  Eihän tuo olis kovin paha hinta. Onko kellään kokemusta hiljeneekö oikeesti melu ?
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: japa - 29.09.14 - klo:15:07
Hiljeniskö rs rengasmelu jos ottaisin heti uuteen ruostesuojauksen. Sais hintaan 380. Siihen kuuluisi alusta ja rengaskotelot.  Eihän tuo olis kovin paha hinta. Onko kellään kokemusta hiljeneekö oikeesti melu ?

Tehdäänkö suojaus oikeilla ruosteenestoaineilla vai jollain kyläsepän öljyllä?
Hinta vaikuttaa kyläsepän tekosilta.

Otathan huomioon että, jos paikalla ei ole sertifiointia saatat menettää koritakuun.

Mutta itse kysymykseen.

Tekniikan maailmahan teki aiheesta testin.
Massaus ei pudottanut desibelejä, mutta äänentaajuudet muuttui niin että korva mieltää sen hiljaisemmaksi.
mm. naisen ääni kuuluu ohjaamossa selkeämmin.

tapz

Osaako joku sanoa vähentääkö konepellin vaimennusmatto auton sisälle tulevaa melua?
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy