Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Hajuv

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.09.14 - klo:19:34
No kylläpäs on venähtänyt toimitusaika sinulla, kun vertaa omaani (tilasin 10.1.14 samasta putiikista ja sain alle 17.7.14), huh. Teitkö kaupat muuten Ristahon Pasin kanssa?


Pasin kanssa tein kaupat. Voin suositella muillekin...

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Hajuv - 10.09.14 - klo:21:11
Pasin kanssa tein kaupat. Voin suositella muillekin...

Sama homma. Hyvä myyjä ja todella hyvä oli tarjous. Ja ei, en ole sukua, minulla ei ole osakkuutta firmassa enkä ole koskaan aiemmin asioinut k.o. liikkeessä. Jälkipalvelukin on ollut autovaraosa/tarvikepuolella loistavaa; oem-talvivanteet reippaasti alle muiden merkkiliikkeiden hinnan, samoin talvirenkaat saa kilpailukykyisellä hinnalla ja konepellin alusmatto tooosi halvalla asennettuna. Myös puuttuva rattilätkä-asiaa on hoidettu perusteellisella pieteetillä ja asenne koko ajan joustava ja ystävällinen (kiitokset palvelusta tämän osalta Kimmo Hamarille!).

Räsäfarkku osoitti eilen sen, että tilavuus on aika kiva asia olla olemassa. Tuli hommattua uusi vaatekaappi ja työtuoli, ja helposti hupsahti osien pakkaukset takaloosteriin.  :)

Talex

Moi,

Osaako kukaan takapenkin lämmityksen omaava sanoa, lämpiääkö takapenkillä vain istuinosa vai myös selkänoja? Tai voisiko joku, jolla ko. härpäke on, testata asian?

vwp

..ja joku naapuri ihmettelee, kun mies istuu auton takapenkillä lukien aku ankkaa ;D
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

tapz

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 11.09.14 - klo:08:05
Sama homma. Hyvä myyjä ja todella hyvä oli tarjous. Ja ei, en ole sukua, minulla ei ole osakkuutta firmassa enkä ole koskaan aiemmin asioinut k.o. liikkeessä. Jälkipalvelukin on ollut autovaraosa/tarvikepuolella loistavaa; oem-talvivanteet reippaasti alle muiden merkkiliikkeiden hinnan, samoin talvirenkaat saa kilpailukykyisellä hinnalla ja konepellin alusmatto tooosi halvalla asennettuna. Myös puuttuva rattilätkä-asiaa on hoidettu perusteellisella pieteetillä ja asenne koko ajan joustava ja ystävällinen (kiitokset palvelusta tämän osalta Kimmo Hamarille!).

Itse tilasin auton muutama viikko sitten ja koska ei ollut vaihtoautoa, niin ei tarvinnut välittää vaihtoautosta annettavasta hyvityksestä. Hinnoissa oli suuria eroja. Edullisimman hinnan eli käytännössä nollakatteella auton ja talvirenkaat alkuperäisvanteilla myi juuri Skoda-myynnin avannut Vantaan Autokeskus Airport. Hintaa ei edes tarvinnut tingata, vaan sain suunnilleen suoraan sanoa mihin hintaan haluan auton ostaa. Muiden autoliikkeiden hinnat olivat satoja euroja kalliimpia, eivätkä pystyneet laskemaan hintaa samalle tasolle, koska kuulemma palkatkin pitää maksaa. Moni olisi kyllä ollut valmis antamaan hyvin edullisesti väliaikaisen auton odotusajaksi käyttöön, vaikkei hintaa voineetkaan laskea. Selväksi tuli, että aika ohuita ovat jälleenmyyjien katteet uusista autoista. Olisi mielenkiintoista tietää mikä maahantuojan kate on. Hintojen kannalta voisi olla hyvä, että maahantuojia olisi useampi, kuin yksi (Helkama-Auto).

Niin paljon, kuin tämä kuulostikin ko autoliikkeen markkinoinnilta, niin jokainen voi itse tehdä soittokierroksen ja todeta hintaerot.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Irene

Reilu kuukausi ajoa räsällä ja mittarissa 5000km (mistä näitä kilometrejä oikein tulee? Bensalla mennään, jippii..)

En ole mikään Top Gearin juontaja, joten hyvin arkisia kommentteja muutama:

- lapsen suusta tulee totuus; "Ihan kuin taksi!"
- penkit ovat erittäin positiivinen yllätys, näissä ei paikat puudu pitkilläkään matkoilla vaan ovat kuin luotu istumista varten ainakin pienehkölle naisihmiselle. Pitää ihan yrittää muistaa ajaessaan, etten istu missään löhötuolissa
- kahvikuppitoiminnosta lukeneena se ilmoitti itsestään pari kertaa pitkällä matkalla loivassa kaarteessa. Sitten kun joskus yöllä satuin ajamaan oikeasti väsyneenä, ei mitään reaktiota. Aika höpöhöpötoiminnolta tuntuu ensikokemuksella
- kaikki toiminnot monista nappuloista todella helppo löytää. Aiemmin olen ollut useamman kerran sormi suussa, että mistä painan mitäkin.. nyt ei ole tarvinnut vilkaista rautalangasta väännettyjä käyttöohjeitakaan, kun kaikki on vaan löytynyt samantien. Kiitos kuulunee myös myyjälle, joka opasti tarkasti perusjutut, mistä napeista pitää lähteä painamaan mitäkin
- kyllä se valkoinen väri nyt kuitenkin miellyttää eniten silmää, olisin aiemmin haikalemaani keltaiseen tai vihreään ehkä kuitenkin alkuhuuman jälkeen tympääntynyt
- näyttö on isompi vaihtoehto ja hyvä sellainen, onpas niin näppärää seurata karttaakin kulkiessaan

Tuntuu siltä, että uusia räsäsiä tulee vastaan koko ajan  :o

Löydän itseni jo nettiautosta surffailemasta katsastellen maastureita/nelivetoja.. nykyiset asuinolosuhteet ovat hieman erilaiset, kuin autoa tilatessa. Ei tätä ehkä kuitenkaan heti kannata vaihtaa..  ::)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Irene - 12.09.14 - klo:00:39
Reilu kuukausi ajoa räsällä ja mittarissa 5000km (mistä näitä kilometrejä oikein tulee? Bensalla mennään, jippii..)

En ole mikään Top Gearin juontaja, joten hyvin arkisia kommentteja muutama:

- lapsen suusta tulee totuus; "Ihan kuin taksi!"
- penkit ovat erittäin positiivinen yllätys, näissä ei paikat puudu pitkilläkään matkoilla vaan ovat kuin luotu istumista varten ainakin pienehkölle naisihmiselle. Pitää ihan yrittää muistaa ajaessaan, etten istu missään löhötuolissa
- kahvikuppitoiminnosta lukeneena se ilmoitti itsestään pari kertaa pitkällä matkalla loivassa kaarteessa. Sitten kun joskus yöllä satuin ajamaan oikeasti väsyneenä, ei mitään reaktiota. Aika höpöhöpötoiminnolta tuntuu ensikokemuksella
- kaikki toiminnot monista nappuloista todella helppo löytää. Aiemmin olen ollut useamman kerran sormi suussa, että mistä painan mitäkin.. nyt ei ole tarvinnut vilkaista rautalangasta väännettyjä käyttöohjeitakaan, kun kaikki on vaan löytynyt samantien. Kiitos kuulunee myös myyjälle, joka opasti tarkasti perusjutut, mistä napeista pitää lähteä painamaan mitäkin
- kyllä se valkoinen väri nyt kuitenkin miellyttää eniten silmää, olisin aiemmin haikalemaani keltaiseen tai vihreään ehkä kuitenkin alkuhuuman jälkeen tympääntynyt
- näyttö on isompi vaihtoehto ja hyvä sellainen, onpas niin näppärää seurata karttaakin kulkiessaan

Tuntuu siltä, että uusia räsäsiä tulee vastaan koko ajan  :o

Löydän itseni jo nettiautosta surffailemasta katsastellen maastureita/nelivetoja.. nykyiset asuinolosuhteet ovat hieman erilaiset, kuin autoa tilatessa. Ei tätä ehkä kuitenkaan heti kannata vaihtaa..  ::)

Samanlaisia kokemuksia pitkälti itselläni, joskin ajokilsat jääneet sinua huomattavasti pienemmiksi vaikka taisit saada omasi minua myöhemmin. Penkit ovat todella hyvät. Eivät aivan niin hyvät kuin ex V40-Volvossa olivat, mutta hyvin lähelle. Jaksaisin istua vaikka yhtä soittoa Travemündesta Gardajärvelle asti. Vaimo ihmettelee myös auton hulppeita tiloja. Kahvikuppitoiminto on naurettava lelu jonka otin valikon kautta pois, samoin kuin se typerä yliherkkä etutörmäysvaroitusvalo (vai mikä sen tarkka nimi onkaan). Valkoinen väri on ollut myös itselleni nappivalinta; miten stressittömän helppohoitoinen, erottuva ja mustin blackpackin osin ja takalasikalvoin tyylikäs kokonaisuus. Olisin varmaan kyllästynyt myös vihreään, ja kokenut kiusaantumista keltaisen puikoissa -valkoinen erottuu harmasta/mustasta automassasta just sopivasti mutta ei liikaa. Ottaisin seuraavaankin valkoisen, metallisävynä voisin uteliaisuuttani kokeilla. Nämä ovat makuasioita tietenkin.

Muita huomioita: ACC:stä en tykkää lainkaan, perusvakkariin vaihtaisin vaikka jälkikäteen siitä muutaman satasen maksaen jos olisi mahdollista (olen varmaan ainoa). ACC on välillä raivostuttavan yliholhoava; edessä madellut bussi on jo siirtynyt sivuun pysäkille mutta auto jarruttaa bussin takasivulla edelleen -aargh. Myös se jarruvalovilkutus ärsyttää (tietoisuus siitä että takanatuleva ihmettelee miksi toi vilkuttelee jarruvaloja koko ajan) (kuluttanee siis myös jarrupaloja samalla?). DSG6 on kelpo loota pääosin; ryömintä jarru vapautettuna on mehumaijamainen, vaihdot pehmeämpiä kuin DSG7:ssa, viive ei häiritse liikkeellelähdöissä. On siinä toki moitteitakin: nyt on alkanut tulla selkeää viivettä D:ltä pakille vaihtaessa ennen kuin auton saa pakittamaan; voi tulla kiusallisia tilanteita kun vetäiset pakilla taskuparkkeeraukseen. Tuntuu myös,,että koneen voimista osa hukkuu liikkeellä ollessa vaihteen arpomiseen eli siinä tulee joskus viiveitä (joskus ärsyttää vaikkapa kaistanvaihtotilanteessa kun pitäisi painaa pedaalia äkisti kiihdyttääkseen toiselle kaistalle), ja loota jurnuuttaa normaalissa ajossa tosi matalilla kierroksilla. S-moodi taas on ärsyttävä kun pitää liian korkeat kierrokset (ei vaihda kuin vasta hitusen 4 tonnin jälkeen osakaasulla), Volvo V40:ssä taas (mehumaijaloota D4:ssä) S vaihtoi osakaasulla sivistyneesti 2500-3000 kierrosten välissä joka oli just nappiin. Rattiläpyskät ovat itselleni täysi turhake myös tässä autossa, aniharvoin olen kepittänyt vaihdekepin puolelta käsinvaihto-ohjelmalla (joskus vaan ihan silkasta huvista kun haluaa vedättää punarajalle joka pykälällä ja ei siinä manuaalilootaisen tunnelmaa kuitenkaan saa). Jos asuisin syrjä-Suomessa eikä olisi jalkavaivoja, ottaisin manuaalilootalla. Sinänsä 220 hv ja 350 Nm antavat autolle kivan kyydin; voima riittää mainiosti kaikkiin tilanteisiin mitä on vastaan tullut. Silti tulee välillä mieleen josko sitä seuraavassa autossa vielä lisää  :D. Täytyy viedä tämä nyt ensi kesänä oikealle Saksan baanalle irrottelemaan. Jostain syystä ilmanvaihto ei pelaa kuten aiemmissa autoissa; vaikka asetin strong-asetuksen päälle, tuntuu että ikkunoiden sisäpuoli huurtuu herkästi ulkoilmassa tunnin kahden parkkeerauksen aikana ja lasin sisäpuolelle tulee harmaa kalvo paljon muita aiempia autojani herkemmin. Pitää välillä käyttää teho-tuulilasi-puhallisnappia. Se ärsyttää. Ajettavuus on mainio eli suuntavakaa maantiellä ja mutkissakin kiva ajaa -joskin vaikkapa Cupran rata-autofiilistä ei saa ja auton koko tietysti tuntuu pikkusyheröissä. Mutta, ajettavuus on hyvä kaikissa normitilanteissa ja maantiellä kovakaan nopeus ei horjuta juuri menoa -joskin joudun tässäkin asiassa toteamaan ex-V40 D4-Volvon olevan vielä piirun verran parempi. Tuntuu, että orkkispaineille pitää palata (aluksi oli liikkeessä laitettuna 2,5 kaikissa ja se oli hyvä suuntavakauden ja mukavuuden kannalta, nyt 2,8 ja ei niin hyvän tuntuinen). Ohjaus on tarkka mutta kaikkien nykyautojen tapaan sähkötehostus vie parhaan tunnon (niin se valitettavasti on uusissa bemuissakin, harmi). Sivutuuli ei pahemmin tunnu. Nyt alkoi b-pilarin kohdalta kuulumaan natinaa tien epätasaisuuksien kohdalla; se tuli siinä vaiheessa kun nostin kokeeksi rengaspaineita ja auto tuli kovemmaksi. Kulutus on ollut kymppi per satku, sitä luokkaa mitä oletinkin omassa ajoympäristössä.

Kaikken kaikkiaan olen pitänyt autosta paljon, edellä antamastani kritiikistä huolimatta. Joka autossa on moitteensa, mutta tässä on ollut niin paljon hyvää etteivät ne ole kallistaneet kokemuksiani negatiivisiksi. Ajatuksissa on käynyt, että tällä ajaisi vähintään 4 vuotta ja katsoisi sitten tilannetta -josko jatkaisi hamaan tappiin saakka eli niin kauan kun ei tule todella kalliita itse täysin maksettavia remontteja, tai sitten vaihto korkeampaan cittariin (lähinnä uusin Qashqai valkoisena kiinnostaisi kivan ulkonäön, selkävikaiselle sopivan istahtamiskorkeuden ja uuden tulevan 190-heppaisen bensaturbon osalta). Katsotaan aikanaan, mikä on maailmantilanne, maamme tilanne ja oma työtilanne jne....

tapz

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.09.14 - klo:08:53
DSG6 on kelpo loota pääosin; ryömintä jarru vapautettuna on mehumaijamainen, vaihdot pehmeämpiä kuin DSG7:ssa, viive ei häiritse liikkeellelähdöissä.

Johtuisikohan pehmeämpi vaihtaminen nyt kuitenkin paremmin vääntävästä koneesta, eikä niinkään vaihdelaatikosta? Laatikko on kuitenkin optimoitu koneen väännön ja tehon mukaan. Vaihdelaatikoita pitäisi vertailla samalla koneella, jotta niiden eroista voisi sanoa mitään. Voisin kuvitella, että suurempivääntöisellä koneella vaihteen voi vaihtaa pienemmillä kierroksilla, jolloin oletettavasti nykäisee vähemmän. Ainakin minun logiikallani, jos 7-portainen kestäisi RS:n väännön, niin se olisi pehmeämpi, taloudellisempi ja nopeammin kiihdyttävä, kuin 6-portainen.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Kotipirtti

Lainaus käyttäjältä: tapz - 12.09.14 - klo:10:47
Johtuisikohan pehmeämpi vaihtaminen nyt kuitenkin paremmin vääntävästä koneesta, eikä niinkään vaihdelaatikosta? Laatikko on kuitenkin optimoitu koneen väännön ja tehon mukaan. Vaihdelaatikoita pitäisi vertailla samalla koneella, jotta niiden eroista voisi sanoa mitään. Voisin kuvitella, että suurempivääntöisellä koneella vaihteen voi vaihtaa pienemmillä kierroksilla, jolloin oletettavasti nykäisee vähemmän. Ainakin minun logiikallani, jos 7-portainen kestäisi RS:n väännön, niin se olisi pehmeämpi, taloudellisempi ja nopeammin kiihdyttävä, kuin 6-portainen.

Menee nyt hiukan taas laatikkokeskusteluksi mutta ajoin juuri uutta (1 vuosi / 60 tkm ajettua) 1,6 tdi dsg farkku golfia ja takuuvarmasti sen dsg7 on pehmeämmin vaihtava ja ryömintänopeuksissa smuutimpi kuin mun 6-lovinen.

Ante

#5619
Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 12.09.14 - klo:11:15
Menee nyt hiukan taas laatikkokeskusteluksi mutta ajoin juuri uutta (1 vuosi / 60 tkm ajettua) 1,6 tdi dsg farkku golfia ja takuuvarmasti sen dsg7 on pehmeämmin vaihtava ja ryömintänopeuksissa smuutimpi kuin mun 6-lovinen.

Kompataan tätä nyt vielä. Neljä vuotta Octavia 1.6 TDI & dsg oli aiemmin ja nyt uusi RS TDI & DSG. Tuntuu kuin uuden laatikko olisi rikkinäinen edelliseen verrattuna. Varsinkin lähtiessä nytkähtää todella paljon.

Edit. Vai johtuukohan se nytkähdys hill holdista? Sitä ei vanhassa ollut ja sehän lähti liikeelle, ilman että tarvitsi kaasua painaa.

Oculaari

Minulla taas aiemmin 1.4 TSI dsg7, nyt RS TDI dsg6. Kumpikaan ei nyi liikkeelle lähtiessä tai ajossa. Tai no saa tämän kutosen nykäisemään, jos laittaa vaihteen pakille ja painaa kaasupolkimen välittömästi puoliväliin. Sitten tulee autolla vajaan puolen sekunnin kuluttua hillitön kiire taaksepäin. Mutta temppua pitää melkein yrittää.

Toissapäivänä koeajamani MB C180 seiskalovisella automaatilla oli merkittävästi heikompi. Se nyki ihan normaalissa ajossa tavalla, johon en ole lainkaan tottunut. Muuten Ceemeli oli ihan kiva ajaa, hiljainen, ohjaustunto aavistuksen kevyempi ja tiloiltaan numeroa Ocua pienempi. Sisätilojen laatu ja fiilis oli MB:ssä hieman parempi, penkit ja ajoasento Skodassa melkeinpä paremmat. Ei noussut kokonaisuutena pakottavia vaihtohaluja, RS:n ratissa viihtyi hyvin koeajolenkiltä kotiin palatessa.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 12.09.14 - klo:16:06
Minulla taas aiemmin 1.4 TSI dsg7, nyt RS TDI dsg6. Kumpikaan ei nyi liikkeelle lähtiessä tai ajossa. Tai no saa tämän kutosen nykäisemään, jos laittaa vaihteen pakille ja painaa kaasupolkimen välittömästi puoliväliin. Sitten tulee autolla vajaan puolen sekunnin kuluttua hillitön kiire taaksepäin. Mutta temppua pitää melkein yrittää.

Toissapäivänä koeajamani MB C180 seiskalovisella automaatilla oli merkittävästi heikompi. Se nyki ihan normaalissa ajossa tavalla, johon en ole lainkaan tottunut. Muuten Ceemeli oli ihan kiva ajaa, hiljainen, ohjaustunto aavistuksen kevyempi ja tiloiltaan numeroa Ocua pienempi. Sisätilojen laatu ja fiilis oli MB:ssä hieman parempi, penkit ja ajoasento Skodassa melkeinpä paremmat. Ei noussut kokonaisuutena pakottavia vaihtohaluja, RS:n ratissa viihtyi hyvin koeajolenkiltä kotiin palatessa.

Mä en oikein tiedä millainen tuon laatikon kuuluu olla  :o Uutena ei nykinyt yhtään , mutta nyt 15tkm ajettuna tempasee 2 terävää nykäystä vaikka vaan nostaa jalan jarrulta eikä edes paina kaasua  ja tämäkin parin sekunnin viiveen kuluttua . Kaasuun koskeminen aiheuttaa melkoisen niskakrampin ja vaimokin on tottunut jo pitämään pään tyynyssä kokoajan ettei niskat taitu .

Nimim : " Dear Eki, onks mun laatikko viallinen "  ;D
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.09.14 - klo:08:43
Eikö todellakaan kenelläkään ole RS:ssään mitään vekkejä, ryppyjä tai vastaavia etupenkkien sivutukien päällisessä (siis perusjakkara, ei lisävarusteiset nahkapenkit)? Olisi vaan hyvä tietää vastaisuuden varalle, kun vien lokakuussa autoni oem-talvivanteiden/renkaiden asennukseen ja asennutan samalla sen konepellin alusmattoeristeen. Voisi samalla tarkistuttaa penkkie verhouksen, josko on takuuvika...

Itsellä ei ole vekkejä kohta 10 kk ikäisessä autossa etupenkkien sivutukiosissa. Kaide mainitsi että ollut uudesta asti, mielestäni outoa. Luulin itsekin kun sain auton että menee vekeille ja ruttuun, mutta ei. En tiedä mikä tekijä tuossa vaikuttaa. Kyse siis vakiopenkeistä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

vwp

Kai sekin vaikuttaa että kierähtääkö siihen ja siitä penkistä kuin hylje vai pomppaako ylös kuin pieni bambi ;D
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

pasuunaC3

Itsellä penkkien nahat ainakin toistaiseksi ryhdissään ajettu reilu 5000km. Mutta dsg:n viive ja vähän nykäsevä liikkeelle lähtö on täälläkin liekkö sitten ominaisuus.  :o yksi asia hieman ihmetyttää elikkäs kun käynistän auton tulee kojelaudan näyttöön välillä ruutulipun kuva ja vrs teksti, välillä taas kellon kuva vilahtaa tai sitten suoraan radio tulee käyttöön. Onko tässä jokin logiikka miksi välillä tulee erikuva? Olisi mukava jos tuo ruutulippu liehuisi aina käynistäessä :)
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

maher

Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Oculaari

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 14.09.14 - klo:08:46
yksi asia hieman ihmetyttää elikkäs kun käynistän auton tulee kojelaudan näyttöön välillä ruutulipun kuva ja vrs teksti, välillä taas kellon kuva vilahtaa tai sitten suoraan radio tulee käyttöön. Onko tässä jokin logiikka miksi välillä tulee erikuva? Olisi mukava jos tuo ruutulippu liehuisi aina käynistäessä :)

Nyt saatan muistella höpöjä, mutta olisikohan ollut niin, että ruutulippu ja vrs-logo sekä mittariviisareiden heilautus tulee, kun auton käynnistää "kylmänä", eli kun trippimittarit yms. ovat nollautuneet. Sen sijaan jos auton käynnistää, kun edellinen ajo on vielä muistissa (alle joku 2 tuntia virtojen sammuttamisesta), käynnistyy radion ja muiden virrat suoraan eikä sitä "alkudemoa" tule.

pasuunaC3

Okei! Noin Se muuten voi ollakkin, tuo selittää asian :)
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Petteri J.

Jos auto on sammutettu niin että radio on päällä, tulee seuraavassa startissa V/RS-logo. Jos radio on sammutettu ennen virtojen katkaisua, tulee näyttöön ainoastaan kello siis mikäli kello on asetettu näkyväksi tuohon radion näytölle.

Trackpad

Todella paha RS kuume... vaikka alla on about 1v ikänen Ocu 1.6TDI DSG... No ei auta... huomenna pääsee illaksi ajamaan TDI DSG räsää... Voi olla et vuoden vaihtuessa menee tilaukseen... Eihän tässä järkeä ole mut harvemmin autojen kanssa on...

fish

Asiaan saa helposti ja nopeasti korjauksen. Hevosmiesten tietotoimisto kertoi Veholla Pitäjänmäellä olevan heti luovutettava RS....
Touran 1.6 TDI DSG7

Peeveli

Tuli kokeiltua pikaisesti ja lyhyesti kiihtyvyyttä uusikorisen BMW 120 d:n haastamana ja köpelöstihän siinä kävi -siis bensaräsälle. Uskomattoman kepeäliikkeinen menijä tuo 184 hv diiselipadallinen ykkönen;  lähti liikkeelle huomattavasti rivakammin ja piti koko ajan etumatkan, myös valtatielle rampista siirryttyä. Voi olla että ns. saksannnopeuksissa kääntyisi toisin päin, mutta maassamme laillisissa nopeuksissa homma oli noin päin.  Siihen tämä "kokeilu" sitten lopetettiinkin. Ilmeisesti tuo bemari oli 8-lovisella tomaatilla. Tuossa vaan näki taas sen, miten tuo DSG6 jotenkin hukkaa 220 hv:n paperitehot johonkin avaruuteen. Vaikka muulloin helposti tuntuu ettei siinä ole liikkellelähdössä juuri viivettä niin kyllä siinä on, kun verrokki sattuu rinnalle. Ja lopuksi moraalinvartijoille huom: liikenne oli illalla harvaa, eikä nopeusrajoituksia pahemmin rikottu -puhumattakaan siitä että alueella olisi ollut suojateitä tms. vaarallista paikkaa. Ja spurttaus lopetettiin nopsaan ja se toteutettiin puhtaasta mielenkiinnosta -vertailumielessä. Yleinen liikenne ei ole kilparata mutta pojat on joskus poikia...

Kokeilin aikoinaan juuri 120 disukkaa 8-lovisella tomaatilla, samaten uutta 3-sarjaa ja kyl se ykkönen oli gti-luokkaa kulultaan.

tet

^ Eikös se diesel-räsäkin jätä bensaversion valoista lähdettäessä? Bensa menee menojaan vasta kovemmissa nopeuksissa. Tietysti kun et tuossa kerro mihin nopeuteen asti testi tehtiin...
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JiiJii71

^ jokin voitto räsällekin ;):

Pari viikkoa sitten Kajaanista Joensuun suuntaan kaupungin viimeisissä liikennevaloissa viereen hyökkäsi Mersu, C-koppanen (facelit). Kaveri otti täyskaasulähdön, mutta RS pomppasi paikoiltaa terävämmin ja teki ensimmäisten parinkymmenen metrin aikana auton mitan väliä. Mersun kaista loppui parinsadan metrin  jälkeen, eikä ehtinyt tulla ohi tuon aikan. Todennäköisesti pitemmällä matkalla 250 olisi mennyt heittämällä ohi, mutta parinsadan metrin mmatkalla ei ehtinyt alkupomppua saada kiinni.  ;D
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: tet - 18.09.14 - klo:08:38
^ Eikös se diesel-räsäkin jätä bensaversion valoista lähdettäessä? Bensa menee menojaan vasta kovemmissa nopeuksissa. Tietysti kun et tuossa kerro mihin nopeuteen asti testi tehtiin...

Kyllä dieselräsä tämän varmasti pieksee lähdöissä ja taajamavauhdeissa kiihdytellessä, ero kääntyy toisinpäin varmaan siinä satasen lähellä talla pohjassa ajaessa ja siitä ylöspäin saksannopeuksissa ero syntyy bensan hyväksi. Mutta onhan se aika akateemista maamme rajoituksissa. Makkiskin totesi diselräsäsen pirtsakammaksi alemmilla nopeuksilla kuin bensaversio.

"Testi" päättyi valtatiellä 100:n alueella 120:n mittarinopeuteen eli sellaista rikollista hommaa ei tullut.

Ohikulkija

LainaaPeeveli: "Ilmeisesti tuo bemari oli 8-lovisella tomaatilla. Tuossa vaan näki taas sen, miten tuo DSG6 jotenkin hukkaa 220 hv:n paperitehot johonkin avaruuteen. Vaikka muulloin helposti tuntuu ettei siinä ole liikkellelähdössä juuri viivettä niin kyllä siinä on, kun verrokki sattuu rinnalle."
Piti käydä viime viikolla kokeilemassa räsää automaatilla. Minusta tuo lähtöviive johtui luistonestosta joka paikaltaan lähdössä rajoitti tehoja. Sitten jos luistoneston otti pois niin siinähän se suti ja pompotti vähän aikaa paikallaan. Ihan pirteä laite muuten.

akfr

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 18.09.14 - klo:06:40
Todella paha RS kuume... vaikka alla on about 1v ikänen Ocu 1.6TDI DSG... No ei auta... huomenna pääsee illaksi ajamaan TDI DSG räsää... Voi olla et vuoden vaihtuessa menee tilaukseen... Eihän tässä järkeä ole mut harvemmin autojen kanssa on...

I feel your pain.

Itsellä on ajossa 1,6TDI, jolla on ikää aika tasan vuosi.
Tämän vuoden toukokuussa tajusin, että se on mun viides 1.6TDI putkeen (Mazda3, Mazda3, OCU II, OCU II, OCU III).
Halusin hauskan auton. Ensin mietin jotain erillistä kesälelua, mutta kesäkuun alussa päädyin tilaamaan RS:n. 

Eihän tässä vaihdossa järkeä taas ollut, mutta.... elämästä pitää nauttia. 
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

maher

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.09.14 - klo:09:16
Kyllä dieselräsä tämän varmasti pieksee lähdöissä ja taajamavauhdeissa kiihdytellessä, ero kääntyy toisinpäin varmaan siinä satasen lähellä talla pohjassa ajaessa ja siitä ylöspäin saksannopeuksissa ero syntyy bensan hyväksi. Mutta onhan se aika akateemista maamme rajoituksissa. Makkiskin totesi diselräsäsen pirtsakammaksi alemmilla nopeuksilla kuin bensaversio.

Näillä suomen nopeuksilla itse arvostan lähtönopeutta, valoista ja risteyksistä ja siinä dieseliräsä on kyllä nannaa. Toki dieselin valintaan itsellä pääsyynä kilometrit. Puoleen vuoteen tullut mittariin 19 tkm!
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

TTO

Vetotapa tuon Peevelin kisan ratkaisi - ei käyttövoima.

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 18.09.14 - klo:09:21
Piti käydä viime viikolla kokeilemassa räsää automaatilla. Minusta tuo lähtöviive johtui luistonestosta joka paikaltaan lähdössä rajoitti tehoja. Sitten jos luistoneston otti pois niin siinähän se suti ja pompotti vähän aikaa paikallaan. Ihan pirteä laite muuten.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy