Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

markusmm

Saako kierroslukua nostettua paikoillaan ollessa yli 4000? Olen yrittänyt kytkin pohjassa vapaalla ja vaihde päällä sekä myös eri ajomoodeilla eikä nouse yli tuon 4000..
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

spande

Lainaus käyttäjältä: markusmm - 04.09.14 - klo:21:13
Saako kierroslukua nostettua paikoillaan ollessa yli 4000? Olen yrittänyt kytkin pohjassa vapaalla ja vaihde päällä sekä myös eri ajomoodeilla eikä nouse yli tuon 4000..

Koitappa ottaa luistonesto poies päältä. Pitäs ainakin sillä nousta.

Kama_

Lainaus käyttäjältä: jni - 04.09.14 - klo:18:05
^Just noin, paitsi että se vesihöyry ei synny katalysaattorissa vaan siellä sylinterissä vedyn palamistuotteena.

En haluaisi nus**a pilkkua, mutta...

"Bensiiniä polttoaineenaan käyttävien autojen kolmitoimikatalysaattoreissa hiilimonoksidi eli häkä (CO) hapettuu hiilidioksidiksi (CO2) ja palamattomat hiilivedyt hapettuvat hiilidioksidiksi ja vedeksi. Typen oksidit (NOx) pelkistyvät typeksi (N2). Katalysaattori voi myös hapettaa rikkidioksidin (SO2) rikkitrioksidiksi (SO3), mikä ei ole toivottavaa, sillä rikkitrioksidi muodostaa veden kanssa rikkihappoa"

Ei liity aiheeseen mutta korjataan väittämä...

jni

^No kyllä juu, mutta viilataan pilkkua sitten enemmän. Katalysaattori polttaa vain sen palamatta jääneen osan, joka on murto osa verrattuna sylinterissä tapahtuvaan palamiseen.

Kyllä noiden autojen pakoputkista tuli vettä 70- ja 80-luvuillakin. Katalysaattoreiden tultua lehdistössäkin keskusteltiin, että takapöntöt eivät pakoputkistossa kestä entisen vertaan. Syynä on se, että katalysaattorin jälkeen ei pakoputkisto kuumene enää entiseen tapaan. Siksi sinne kerääntyy vettä myös nestemäisenä olomuotona varsinkin pätkäajossa..
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Peeveli

Onko muilla alkanut tulla "vekkejä" ja "ryppyjä" etupenkkien sivuosien keinonahkaverhoiluun? Omassani verhous on alkanut hivenen venymään, etenkin matkustajan puolella. Vaimo on aika lyhyt -tosin myös kevyt- että joutuu hilaamaan itsensä tavallaan sen oven puoleisen korkean sivutuen yli ja ehkä se sitten venyttää tekonahkaa. Täytyy seurata lisääntyvätkö rypyt...

Muutoin auto on ollut mainio, ja sellaista kyllästymistä tai ostokrapulaa ei ole ilmennyt missään muodossa. Kiva yhdistelmä järkeä ja hauskuutta.

Kama_

Lainaus käyttäjältä: jni - 05.09.14 - klo:07:16
^No kyllä juu, mutta viilataan pilkkua sitten enemmän. Katalysaattori polttaa vain sen palamatta jääneen osan, joka on murto osa verrattuna sylinterissä tapahtuvaan palamiseen.

Kyllä noiden autojen pakoputkista tuli vettä 70- ja 80-luvuillakin. Katalysaattoreiden tultua lehdistössäkin keskusteltiin, että takapöntöt eivät pakoputkistossa kestä entisen vertaan. Syynä on se, että katalysaattorin jälkeen ei pakoputkisto kuumene enää entiseen tapaan. Siksi sinne kerääntyy vettä myös nestemäisenä olomuotona varsinkin pätkäajossa..

Oletko nyt ihan tosissasi? Tottakai sylintereissä tapahtuu palamista jossa höyrystyy jonkin verran vettä, mikä on ihan murto-osa siitä vedestä mitä katalysaattori tuottaa (koska palotapahtumassa syntyvä vesi on höyryä, katalysaattori muodostaa nestemäistä). Ja ne palamattomat aineet ovat HC eli palamattoman hiilivedyt. Katalysaattorissa tapahtuva kemiallinen reaktio eli katalyysi ei liity sylintereissä tapahtuviin palotapahtumiin juuri millään lailla! Ja toiseksi, jos 70-80 luvun auto savuttaa valkoista täysin kuumalla pakoputkistolla on autosta kansi halki tms. Se vesi mitä noiden autojen pakoputkistoon kertyi/kertyy on kondensiovettä, ei palamisesta tullutta vettä.




duke7

Lainaus käyttäjältä: jni - 05.09.14 - klo:07:16
^No kyllä juu, mutta viilataan pilkkua sitten enemmän. Katalysaattori polttaa vain sen palamatta jääneen osan, joka on murto osa verrattuna sylinterissä tapahtuvaan palamiseen.

Kyllä noiden autojen pakoputkista tuli vettä 70- ja 80-luvuillakin. Katalysaattoreiden tultua lehdistössäkin keskusteltiin, että takapöntöt eivät pakoputkistossa kestä entisen vertaan. Syynä on se, että katalysaattorin jälkeen ei pakoputkisto kuumene enää entiseen tapaan. Siksi sinne kerääntyy vettä myös nestemäisenä olomuotona varsinkin pätkäajossa..
Ei ihan noinkaan. Katalysaattori itse asiassa nostaa pakokaasun lämpötilaa koska hapetusreaktiossa syntyy veden ja hiilidioksidin lisäksi lämpöä. Sikäli pakoputkien lämpötilat voivat pysyä alempina koska katalysaattorin käyttö vaatii tarkempaa moottorinohjausta jotta katti toimii eikä sula. Todennäköisemmin pakoputkien lisääntynyt kuluminen johtui kuitenkin enemmän katissa syntyvistä hapoista (joista Kama_ jo mainitsikin) ja tämän vuoksi pakoputkissa siirryttiinkin pääasiassa ferriittisten ruostumattomien terästen käyttöön. Ferriittinen ruostumaton teräs EN 4512 tunnetaan jopa yleisesti nimellä pakoputkiteräs. 

tapz

Lainaus käyttäjältä: jni - 05.09.14 - klo:07:16
Kyllä noiden autojen pakoputkista tuli vettä 70- ja 80-luvuillakin. Katalysaattoreiden tultua lehdistössäkin keskusteltiin, että takapöntöt eivät pakoputkistossa kestä entisen vertaan. Syynä on se, että katalysaattorin jälkeen ei pakoputkisto kuumene enää entiseen tapaan. Siksi sinne kerääntyy vettä myös nestemäisenä olomuotona varsinkin pätkäajossa..

Uusissa TSI-koneissa, kun pakosarja on integroitu sylinterikanteen, niin moottoria raskaasti kuormitettaessa jäähdytysneste jäähdyttää pakokaasua. Eikös tällöin pakoputkisto pysy viileämpänä, jolloin sinne kertyy enemmän vettä? Olisi hyvä lisäselitys sille miksi ramppiin kiihdyttäessä pölähtää.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

tet

Lainaus käyttäjältä: Kama_ - 05.09.14 - klo:08:57
Oletko nyt ihan tosissasi? Tottakai sylintereissä tapahtuu palamista jossa höyrystyy jonkin verran vettä, mikä on ihan murto-osa siitä vedestä mitä katalysaattori tuottaa (koska palotapahtumassa syntyvä vesi on höyryä, katalysaattori muodostaa nestemäistä).

Kyllä siitä vesihöyrystä joka putkistossa kondensoituu, lähes kaikki syntyy sylinterissä, ei sitä vettä sinne imuilman mukana tule kuin murto-osa. Hiilivetyjen (joista niin bensiini kuin dieselkin pääosin muodostuvat) pääpalamistuotteet ovat hiilidioksidi ja vesi. Tarkemmin sanottuna hiilen palamistuote on hiilidioksidi, vedyn palamistuote on vesi.

Koska vesi syntyy reaktiossa jonka lämpötila on satoja asteita, se tietenkin höyrystyy heti vesihöyryksi. Toki voidaan viilata aina pilkkua, onko vesihöyry = vesi = jää vai kuuluisiko tuohon erisuuruusmerkit. Siitä ei kuitenkaan päästä mihinkään, että ne H2O-molekyylit jotka sieltä putken päästä nestemäisenä roiskuvat, ovat valtaosaltaan syntyneet sylinterissä tapahtuvassa palamisreaktiossa polttoaineen sisältämän vedyn ja imuilman sisältämän hapen yhtyessä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tapz

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 04.09.14 - klo:15:43
Nyt muutaman kerran huomannut,kun motarille rampista vetässy täyskaasu kiihytyksiä,niin melkoset savut näkyy putkista tulevan ulos,kun taustapeilistä on katsonut ??? Onko muut TSI kuskit huomannu samaa??

Veden kertymisestä 1.4 Octavian pakoputkeen kysymys ja vastaus Tuulilasin Ketonen vastaa -palstalla:

http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/vetta-pakoputkessa
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

jni

Lainaus käyttäjältä: Kama_ - 05.09.14 - klo:08:57
Oletko nyt ihan tosissasi? Tottakai sylintereissä tapahtuu palamista jossa höyrystyy jonkin verran vettä, mikä on ihan murto-osa siitä vedestä mitä katalysaattori tuottaa (koska palotapahtumassa syntyvä vesi on höyryä, katalysaattori muodostaa nestemäistä). Ja ne palamattomat aineet ovat HC eli palamattoman hiilivedyt. Katalysaattorissa tapahtuva kemiallinen reaktio eli katalyysi ei liity sylintereissä tapahtuviin palotapahtumiin juuri millään lailla! Ja toiseksi, jos 70-80 luvun auto savuttaa valkoista täysin kuumalla pakoputkistolla on autosta kansi halki tms. Se vesi mitä noiden autojen pakoputkistoon kertyi/kertyy on kondensiovettä, ei palamisesta tullutta vettä.

No näinhän se sitten on. Vai, pitäisilöhän kaivaa esiin ne koulun kemiankirjat?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

pasuunaC3

Teillä monilla näkyy olevan näissä merkittömiä rekisterikilven taustalevyjä, ootteko mistä hommanneet? Itellä hemoton rinta-jouppi teksti siinä alla niin ois kivempi ilman...
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 08.09.14 - klo:09:03
Teillä monilla näkyy olevan näissä merkittömiä rekisterikilven taustalevyjä, ootteko mistä hommanneet? Itellä hemoton rinta-jouppi teksti siinä alla niin ois kivempi ilman...

Motonetissä ainankin nähnyt noita
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

maher

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 08.09.14 - klo:09:03
Teillä monilla näkyy olevan näissä merkittömiä rekisterikilven taustalevyjä, ootteko mistä hommanneet? Itellä hemoton rinta-jouppi teksti siinä alla niin ois kivempi ilman...

Olisit tilannut ilman myyntiliikkeen mainostarroja ja -kylttejä ;) Itse tein näin ja vaikka siitä huolimatta täsmälleen pyyntöni mukaisesti ei ollut toimittu, niin tarra lähti vikkelään myyjän toimesta, kun siitä mainitsin ;D
Ne mainostaustalevyt on kamalia, mutta edellä mainitulla pyynnöllä ennen luovutusta siitä selviää kuluitta...
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

maher

#5594
Kävin lauantaina huvikseni Lahden Laakkosella Octavia L&K-näyttelyssä ja koeistuin L&K ja perusmallin Octaviat. RS-mallia ei sieltä enää löytynytkään. Kyllä tuli hymy, kun sen jälkeen istuin omaan RäSään + vakuuttunut olo, että etenkin perusmallin Ocuun nähden tuli sijoitettua useampi tonni lisää oikein, kun viime syksynä uutta autoa harkitessani ja RS:n tilatessani päädyin siihen. L&K:ssa on tietty sähköpenkit, mutta nykyään ne saa lisävarusteena RäSäänkin... Fiilistä ei voi rahalla ostaa ;)

OT: Koeajoin samalla uuden Peugeot 308 SW:n PureTech-moottorilla - ei vakuuttanut!
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

spande

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 08.09.14 - klo:09:03
Teillä monilla näkyy olevan näissä merkittömiä rekisterikilven taustalevyjä, ootteko mistä hommanneet? Itellä hemoton rinta-jouppi teksti siinä alla niin ois kivempi ilman...

Motonetista löytyy kilven tausta 6,50, sopii suoraan paikalleen ja ei enää näy mitään tekstejä.

arniem01

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 08.09.14 - klo:09:03
Teillä monilla näkyy olevan näissä merkittömiä rekisterikilven taustalevyjä, ootteko mistä hommanneet? Itellä hemoton rinta-jouppi teksti siinä alla niin ois kivempi ilman...

Eikös se autoliikkeen kilven alapuolella lähde ihan repäisemällä irti? Siellä on klipit takana. Ainakin Audi Centerin vastaavat irtosi helposti.

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: arniem01 - 08.09.14 - klo:13:30
Eikös se autoliikkeen kilven alapuolella lähde ihan repäisemällä irti? Siellä on klipit takana. Ainakin Audi Centerin vastaavat irtosi helposti.

Ei lähde kaikista.
Metroautolla se kilventaustan malli on ainakin kiinteä.
Yhtä muovinpalaa koko kilventausta.

darthjysky

Joo noita taustoja on monenlaisia. Onneks nykysessä oli mainokseton tausta ja mainos tarra kilven alla. Ei ollu iso homma ku mainokset irtos
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

tapz

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 08.09.14 - klo:14:12
Joo noita taustoja on monenlaisia. Onneks nykysessä oli mainokseton tausta ja mainos tarra kilven alla. Ei ollu iso homma ku mainokset irtos

Ilmoitin liikkeelle, että autossa ei saa olla mitään mainoksia ja rekisterikilven taustalevyn pitää olla huomaamaton. Ei kuulemma ole mikään ongelma. Ei tarvitse sitten itse vaihtaa taustalevyä tai repiä jotain tarroja/merkkejä irti. Mallimerkinnätkin lupasivat poistaa.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

pasuunaC3

Harmi kun en itse älynnyt sanoa että laittaisivat merkittömän taustan  :-\  ..täytyy käydä motonetistä katsomassa, sillä itelläkin tämä tausta on sellainen yhdestä muovista tehty eli tosiaan lähde Se mainos osa pois :-/
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 08.09.14 - klo:09:03
Teillä monilla näkyy olevan näissä merkittömiä rekisterikilven taustalevyjä, ootteko mistä hommanneet? Itellä hemoton rinta-jouppi teksti siinä alla niin ois kivempi ilman...

Noita tehtaan taustoja on merkkihuollot pullollaan. Ottavat tehtaan laittamat pois ja tilalle liikkeen mainostausta. Mulle ainakin antoivat tehtaan taustan ilmaiseksi. Jää kokonaan kilven alle. Joutuu vaan hommaamaan muoviset ruuvit kilven kiinnitykseen. Niitäkin saa huollosta.

pasuunaC3

Täytyykin kävästä paikallisessa laakkosessa kysymässä joutaisiko sieltä jonkun myydyn Skodan kilventausta meikäläiselle. Sitten toinen asia mitä teiltä kysyisin kun hommasin defan akkulaturin,( sellainen musta/punainen neliönmallinen) te joilla on sellainen niin mihin kohti konehuonetta ne on laitettu? Itsellä siis tsi ja defan moottorinlämmittimellä.
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

-Oksid-

Lainaus käyttäjältä: maher - 08.09.14 - klo:11:19
Kävin lauantaina huvikseni Lahden Laakkosella Octavia L&K-näyttelyssä ja koeistuin L&K ja perusmallin Octaviat. RS-mallia ei sieltä enää löytynytkään. Kyllä tuli hymy, kun sen jälkeen istuin omaan RäSään + vakuuttunut olo, että etenkin perusmallin Ocuun nähden tuli sijoitettua useampi tonni lisää oikein, kun viime syksynä uutta autoa harkitessani ja RS:n tilatessani päädyin siihen. L&K:ssa on tietty sähköpenkit, mutta nykyään ne saa lisävarusteena RäSäänkin... Fiilistä ei voi rahalla ostaa ;)

OT: Koeajoin samalla uuden Peugeot 308 SW:n PureTech-moottorilla - ei vakuuttanut!

Itse kävin "aikaa polttamassa" lauantaina Kouvolan Auto-Sunilla, olisin tuon L&K:n mielenkiinnosta katsastanut mutta eipä sellaista ollut esillä tai edes mainintaa missään (paitsi paikallisessa aviisissa mainos tulla tutustumaan). RS:iä oli valkoinen LB lasikattoluukulla "suoraan toimitukseen" sekä esittelyautona toiminut harmaa LB (näytti olevan alkupään MY2015 kun vRS merkki puuttui ratista). En sitten jaksanut myyjiä vaivata tuosta L&K:sta sen enempää.

Muuten Norjan reissu heitetty ja reilu 3600km mittariin, hyvät fiilikset jäi. Pohjois-Norjan puolella mentiin liikenteen mukana, välillä maisemia ihastellen ja pysähdellen, alle viiden litran ajotietokonekulutuksella (todellinen lienee päälle viiden, ei tullut mitattua).
Muutamaan otteeseen ACC teki sekunninosan jarrutuksia, lähinnä siltojen tms. kohdilla (tästä ovat muutamat muutkin raportoineet), samaa esiintyy toki myös Suomen puolella silloin tällöin; onko kukaan käyttänyt tuota tutkaa kalibroinnissa ja onko ollut mitään muutoksia vai onko luettava vaan ominaisuudeksi silloin tällöin esiintyvä "nyökkiminen"?

Muuten toiminut ok, Peevelin heittämään kysymykseen vastauksena ettei ole ainakaan tässä yksilössä penkkien sivujen keinonahat venyneet/rypistyneet millään tavoin.
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 09.09.14 - klo:15:58
Peevelin heittämään kysymykseen vastauksena ettei ole ainakaan tässä yksilössä penkkien sivujen keinonahat venyneet/rypistyneet millään tavoin.

Eikö todellakaan kenelläkään ole RS:ssään mitään vekkejä, ryppyjä tai vastaavia etupenkkien sivutukien päällisessä (siis perusjakkara, ei lisävarusteiset nahkapenkit)? Olisi vaan hyvä tietää vastaisuuden varalle, kun vien lokakuussa autoni oem-talvivanteiden/renkaiden asennukseen ja asennutan samalla sen konepellin alusmattoeristeen. Voisi samalla tarkistuttaa penkkie verhouksen, josko on takuuvika...

poujo

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.09.14 - klo:08:43
Voisi samalla tarkistuttaa penkkie verhouksen, josko on takuuvika...

Eiköhän tuosta asiasta kannata sanoa jokatapauksessa...
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

kaide

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.09.14 - klo:08:43
Eikö todellakaan kenelläkään ole RS:ssään mitään vekkejä, ryppyjä tai vastaavia etupenkkien sivutukien päällisessä (siis perusjakkara, ei lisävarusteiset nahkapenkit)? Olisi vaan hyvä tietää vastaisuuden varalle, kun vien lokakuussa autoni oem-talvivanteiden/renkaiden asennukseen ja asennutan samalla sen konepellin alusmattoeristeen. Voisi samalla tarkistuttaa penkkie verhouksen, josko on takuuvika...

On tuossa mulla istuinosan sivuilla olevat nahat ihan tuhannen rutussa ja olleet sitä uudesta asti. Ominaisuutena olen pitänyt


BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: kaide - 10.09.14 - klo:13:04
On tuossa mulla istuinosan sivuilla olevat nahat ihan tuhannen rutussa ja olleet sitä uudesta asti. Ominaisuutena olen pitänyt


Kuin myös,ja takapenkissä toisella puolen siinä kohtaa selkänojassa,missä on se Vrs merkki,niin nahka ollut uudesta asti rutussa..
Ja ratissa alkaa oleen siinä ylhäällä,missä on sileää,niin melkoisia naarmuja ja muita jälkiä,no onhan tuolla jo ajettu 7tkm :)

Hajuv

Lainaus käyttäjältä: Hajuv - 11.02.14 - klo:16:19
En olisi uskonut, että ostan joskus uuden auton. 8)

Pitkän marsu-kuumeen (tarkoitus oli hakea Saksasta AMG-varusteinen) jälkeen kääntyi kelkka suorastaan yhtäkkiä. Lopputuloksena laitoin tänään nimeni tilaussopimukseen.

Tilattua tuli Helkama Raisu (TDI, DSG) ja jonkin verran varusteita :)
- väri harmaa (metal gray)
- harmaat Geminit
- tutka myös eteen
- päristin
- Webasto
- nahat
- matkalaisen avustaja
- NHKP 8 RS:n vanteilla (17")
- koiraverkko

Ostopaikaksi valikoitui Sveitsinportin Auto Oy, joka hyvitti selkeästi parhaiten vaihdokista (FL RS TDI DSG). Muut paikat mistä sain tarjouksen henkilökohtaisen käynnin yhteydessä olivat Loimaalla, Forssassa, Järvenpäässä, Veho Pitäjänmäellä ja Metro-Auto Koskelossa. Välirahan ero voittaneen tarjouksen ja huonoimman tarjouksen välillä oli yli 4500 â,¬. Voin suositella Sveitsinporttia kaikille RS:n hankkijoilla. Homma toimii!

ps. TPi: Katsotaanko mitä auto on "syönnyt" sitten joskus kun sen saan (toivottavasti ennen syksyn liukkaita)?

No niin, Hätäkeskuspäivänä tilattu Raisu on saanut vihdoin ja viimein tuotantoviikon ;D. Myyjä ilmoitti tänään, että pelliseppä nuijii auton kasaan viikolla 41. Toimituksen  kestoksi tullee näin ollen ehkä hieman vajaa yhdeksän kuukautta. Saattaa olla, että auton saaminen ennen syksyn liukkaita ei toteudu.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Hajuv - 10.09.14 - klo:19:04
No niin, Hätäkeskuspäivänä tilattu Raisu on saanut vihdoin ja viimein tuotantoviikon ;D. Myyjä ilmoitti tänään, että pelliseppä nuijii auton kasaan viikolla 41. Toimituksen  kestoksi tullee näin ollen ehkä hieman vajaa yhdeksän kuukautta. Saattaa olla, että auton saaminen ennen syksyn liukkaita ei toteudu.

No kylläpäs on venähtänyt toimitusaika sinulla, kun vertaa omaani (tilasin 10.1.14 samasta putiikista ja sain alle 17.7.14), huh. Teitkö kaupat muuten Ristahon Pasin kanssa?

Kiitos aiemmille vastaajille samalla koskien noita etupenkkien sivu"nahkoja", eli siis ominaisuus ei vika...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy