Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

Nyt kun katselin varastossa tuota kumimatto sarjaa joka tuli auton mukana ja josta veloitettiin 95â,¬,niin ei tuossa näy edes missään sitä octavia tekstiä tms..näyttää,että liekkö edes orkkis matot!

Guido

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 13.08.14 - klo:11:00
Saako ilman vcds:ää otettua pois typerän kulmavalotoiminnon (siis se että etusumari valaisee kadunkulmissa jne kun ratista tarpeeksi kääntää tai suuntavilkun laittaa päälle)? Itse en kaipaa mitään ylimääräisiä höpötyksiä.

Miksi ihmeessä kyseinen toiminto pitäisi saada pois päältä? Mitään haittaa en siitä keksi, mutta pimeissä kadunkulmissa tai parkkipaikoilla tuosta on joskus ollut ihan oikeasti hyötyä.

Ã,,lä nyt vaan sano, että näyttää hölmöltä kun moinen toiminto taitaa olla liki jokaisessa sumuvaloilla varustetussa uudessa autossa, merkistä riippumatta.

LainaaACC-vakkarissakin kiukuttaa tietoisuus siitä että vakkarin tehdessä itse jarruttelua välkkyvät myös auton takajarruvalot. Mikäkin joulukuusi. Onneksi sen kahvikuppineuroosihälyn sai valikosta veks.

En ymmärrä. Jos auton vakiovarusteet aiheuttavat moista neuroottisuutta niin miksi ylipäätään ostaa auto, jossa kyseisiä varusteita on? Jarruvalojen tarkoitus on nimenomaan viestiä takanatulevalle, että edessä menevä hidastaa vauhtia, joten en näe mitään ongelmaa siinä että ACC:n jarruttaessa jarruvalot palavat. Eikä ne edes pala jos hidastaminen tapahtuu moottorijarrutuksella, ainoastaan siinä tapauksessa, että ACC oikeasti puuttuu myös jarruihin palavat jarruvalot - kuten pitääkin.

Kahvikuppivaroitusta en ole vielä kertaakaan nähnyt reilut 26 tkm aikana vaikka toiminto on päällä. Piti oikein tarkistaa asetuksista muutama päivä sitten, että onhan se varmasti aktiivisena.

tapz

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 13.08.14 - klo:11:00
Saako ilman vcds:ää otettua pois typerän kulmavalotoiminnon (siis se että etusumari valaisee kadunkulmissa jne kun ratista tarpeeksi kääntää tai suuntavilkun laittaa päälle)? Itse en kaipaa mitään ylimääräisiä höpötyksiä.

En ole koskaan keksinyt mihin Suomessa tarvitsee etusumuvaloja. Täällä ei käytännössä koskaan ole sellaista hernerokkasumua, jossa ajettaisiin niin madellen, että sumuvaloista olisi hyötyä. Monet, etenkin nuoret bemarikuskit niitä näkyvät polttavan sen takia, että näyttäisi hienommalta (näyttää aika amikselta). Moni myös luulee, että ne tuovat lisää valoa Suomen pimeille teille vaikka oikeasti ne kirkastavat vain aivan auton edessä olevaa aluetta, jolloin silmä ei enää näe kunnolla kauas. Säästäisin mielelläni 300e, jos Elegance-varustetasosta saisi kääntymistoiminnolla varustetetut mustan optiikan turhakkeet saisi jätettyä pois.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

darthjysky

Mutta nimenomaan tuossa mutkassa syttyvä sumari on juuri hyödyllinen kun pimeä nurkka valaistaan sillä sumarilla
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

tapz

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 18.08.14 - klo:09:46
Mutta nimenomaan tuossa mutkassa syttyvä sumari on juuri hyödyllinen kun pimeä nurkka valaistaan sillä sumarilla

Syttyykö uuden Octavian sumari omia aikojaan mutkassa? Tämä onkin minulle uutta.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

batman14

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 18.08.14 - klo:09:46
Mutta nimenomaan tuossa mutkassa syttyvä sumari on juuri hyödyllinen kun pimeä nurkka valaistaan sillä sumarilla

Voi varmaan olla ihan hyödyllinen (itsellä ei kokemusta kysesisestä varusteesta autossa) , mutta näyttää mielestäni todella tyhmältä kun parkkipaikoilla ja liikenteessä sumarit syttyvät ja sammuvat koko ajan  :D ihan ulkonäöllisistä syistä en itse haluaisi sitä itsestään syttyvää sumaria...

schubi

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 18.08.14 - klo:10:47
Voi varmaan olla ihan hyödyllinen (itsellä ei kokemusta kysesisestä varusteesta autossa) , mutta näyttää mielestäni todella tyhmältä kun parkkipaikoilla ja liikenteessä sumarit syttyvät ja sammuvat koko ajan  :D ihan ulkonäöllisistä syistä en itse haluaisi sitä itsestään syttyvää sumaria...
Hyöty on mielestäni minimaalinen, mutta ei se kyllä minua yhtään haittaa jos ne sytty ja sammuu parkkipaikoilla ja risteyksissä. Jos se jonkun mielestä näyttää typerältä se ei ole mun ongelma. Samoin jotkut tuntuvat ottavan hernettä nenään siitä että jarruvalot palaa kun ACC käyttää jarruja? Eikö nyt elämässä ole hieman tärkeimpiä asioita kuin näistä nillittäminen  :D

spande

Lainaus käyttäjältä: tapz - 18.08.14 - klo:09:41
En ole koskaan keksinyt mihin Suomessa tarvitsee etusumuvaloja. Täällä ei käytännössä koskaan ole sellaista hernerokkasumua, jossa ajettaisiin niin madellen, että sumuvaloista olisi hyötyä. Monet, etenkin nuoret bemarikuskit niitä näkyvät polttavan sen takia, että näyttäisi hienommalta (näyttää aika amikselta). Moni myös luulee, että ne tuovat lisää valoa Suomen pimeille teille vaikka oikeasti ne kirkastavat vain aivan auton edessä olevaa aluetta, jolloin silmä ei enää näe kunnolla kauas. Säästäisin mielelläni 300e, jos Elegance-varustetasosta saisi kääntymistoiminnolla varustetetut mustan optiikan turhakkeet saisi jätettyä pois.

Sen verran vaan vielä tuohon että olisko se sitten hieno kun olis vaan musta muovi siin puskurin alimmassa aukossa? Näyttäis oktaviakin aika karvalakilta niinku lähes jokanen uus golf joka kadulla vastaan tulee ilman sumareita puskurissa.

europe

Lainaus käyttäjältä: spande - 18.08.14 - klo:13:48
Sen verran vaan vielä tuohon että olisko se sitten hieno kun olis vaan musta muovi siin puskurin alimmassa aukossa? Näyttäis oktaviakin aika karvalakilta niinku lähes jokanen uus golf joka kadulla vastaan tulee ilman sumareita puskurissa.

Ilmankos A6 c7 on näyttänyt keulasta niin karvalakilta...
;D

tapz

Lainaus käyttäjältä: spande - 18.08.14 - klo:13:48
Sen verran vaan vielä tuohon että olisko se sitten hieno kun olis vaan musta muovi siin puskurin alimmassa aukossa? Näyttäis oktaviakin aika karvalakilta niinku lähes jokanen uus golf joka kadulla vastaan tulee ilman sumareita puskurissa.

Kyllä se muovi saataisiin fiksun näköiseksi, jos niin haluttaisiin. Onhan RS:ssäkin matalammat sumuvalot, jolloin muovia on enemmän näkyvissä.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Peeveli

Farkku-Ocun omistajille kysymys: heiluuko autonne takapuskurin sivuosan alareuna esimerkiksi käsin pestessä? Siis se takapyörästä taaksepäin oleva alalaita. Omassani heiluu molemmilta puolin, ikään kuin olisi vajaasti kiinnitetty...

heifetz

Lainaus käyttäjältä: tapz - 18.08.14 - klo:09:41
En ole koskaan keksinyt mihin Suomessa tarvitsee etusumuvaloja. Täällä ei käytännössä koskaan ole sellaista hernerokkasumua, jossa ajettaisiin niin madellen, että sumuvaloista olisi hyötyä. Moni myös luulee, että ne tuovat lisää valoa Suomen pimeille teille vaikka oikeasti ne kirkastavat vain aivan auton edessä olevaa aluetta, jolloin silmä ei enää näe kunnolla kauas.

Olen hieman erimieltä. Pimeällä ajaessa metsäteitä on sumareista kyllä hyötyä. Ne valaisevat tienlaidan melko tehokkaasti ja auttavat havaitsemaan lähestyviä peuroja/jäniksiä/mitälie ötökkää. Ilman sumareita auton sivuihin jää hämärä alue. Jos tie on valaistu/on päivä/sumu, ei sumareista ole hyötyä.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

tapz

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 18.08.14 - klo:15:24
Olen hieman erimieltä. Pimeällä ajaessa metsäteitä on sumareista kyllä hyötyä. Ne valaisevat tienlaidan melko tehokkaasti ja auttavat havaitsemaan lähestyviä peuroja/jäniksiä/mitälie ötökkää. Ilman sumareita auton sivuihin jää hämärä alue. Jos tie on valaistu/on päivä/sumu, ei sumareista ole hyötyä.

Auto liikkuu jo 50km/h nopeudessa 14m/s ja sumuvalojen kantama on luokkaa 20m, joten melko hidasta vauhtia täytyy ajaa, että ehtii sumareiden valossa näkyvään peuraan reagoida millään tavalla. Silti sumareita näkee käytettävän jopa moottoritiellä.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.08.14 - klo:14:56
Farkku-Ocun omistajille kysymys: heiluuko autonne takapuskurin sivuosan alareuna esimerkiksi käsin pestessä? Siis se takapyörästä taaksepäin oleva alalaita. Omassani heiluu molemmilta puolin, ikään kuin olisi vajaasti kiinnitetty...

Samaa ihmettelin itsekkin kun eka kertaa pesin.taitaa ollaa vaan niin ohutta muovia...

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 18.08.14 - klo:15:57
Samaa ihmettelin itsekkin kun eka kertaa pesin.taitaa ollaa vaan niin ohutta muovia...

Taitaa heilua autossa kun autossa jos tarpeeksi painaa, toki varsin ohutta muovia on. Yleistyy painoa säästettäessä kaikenlainen hiilikitu /muovi. BMW 5 sarjassakin katto "kolisee" kun sitä pesee, kunnolla painaa sienellä... :)
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

tapz

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 18.08.14 - klo:16:20
Taitaa heilua autossa kun autossa jos tarpeeksi painaa, toki varsin ohutta muovia on. Yleistyy painoa säästettäessä kaikenlainen hiilikitu /muovi. BMW 5 sarjassakin katto "kolisee" kun sitä pesee, kunnolla painaa sienellä... :)

Octavia II:n katon kanssa oli kyllä aivan sama juttu. Painuu sisäänpäin, vaikkei edes painaisi voimakkaasti. Vaimon Citroen C1:stä sienellä pesiessä pelottaa, että muovinen takapuskuri irtoaa. Voisihan ne auton helmat ja lokasuojien kotelot olla muovia tai hiilikuitua, niin eivät ruostuisi :-)
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

opar

#5536
25 tonttua ja ei desiäkään. Tikku puolivälissä...
Edit: Öljyä ei ole siis kulunut yhtään. TDI manuaali.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: tapz - 18.08.14 - klo:09:57
Syttyykö uuden Octavian sumari omia aikojaan mutkassa? Tämä onkin minulle uutta.

Syttyy, jos nopeus alle 40km/h ja ajovalot päällä.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.08.14 - klo:08:52

Sen sijaan tuoretta vertailupohjaa on etuveto A3 1,4 tfsi stronic business sportin (ehdin ajaa ennen vaihtoa 15.000 km) sporttialustasta. Siinä oli sellainen "sport"alusta ettei kehnommasta väliä. Veltto yli satasen nopeuksissa, sivutuuliherkkä auto, ja ohjaustehostus kuukahteli välillä. Valovuoden ero kolmosräsäsen eduksi.

Otan vähän kantaa tähän, ettei synny nyt ihan mitä sattuu ajatuksia ihmisille A3:sen tuuliherkkyydestä ja ohjauksen nukahtelusta. Eli Peeveli sulla johtui se "sivutuuliherkkyys" kyllä noin 90% todennäköisyydellä viallisesta ohjauksesta A3:sessa. Itselläni oli samaa ennen ohjaustagon vaihtoa, kuten muutamalla muulla tuolla keskustelualueella. Nyt auto menee kuin luoti eteenpäin.
Mikä tulee alustaan, niin RS-ocussa on käsitykseni mukaan vastaava alusta mitä Audilla on S-line alusta joka on jäykempi, kuin perus A3:sen sportalusta. Myöskin A3:sen perus sport alustaa on kehuttu hurjasti autolehdissä jne... Olen myös ajanut oculla ja alusta on mielestäni siinä hyvin samantyyppinen ja RS:ssä jäykempi. Mutta ilman muuta nämä alustan jäykkyysasiat ovat makuasioita.  :) Mutta toi tuuliherkkyys oli korjattava.  ;D

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.08.14 - klo:08:52
RS:n alusta riittää oman kokemukseni mukaan myös huippunopeuden tienoolle turvalliseen ajoon, mikä on ensi kesän Saksan reissua ajatellen kiva juttu. A3:lla en halunnut lähteä sinne, niin veltto ajaa ainakin oma yksilö (tarkistetuin pyöränkulmin ja -painein) oli. Cupra on varmasti vielä parempi kiitos kunnon lukon sekä lisäpotkun esim. radalla ja tiukoilla mutkapätkillä (oma koeajokokemukseni siitä vahvistaa asiaa), mutta rataolosuhteisiin en omaa ostanut vaan jouhevan joutuisaan matka-ajoon ja muuhun yleiskäyttöön. Silti RS:lläkin on hauska ajaa -se tekee nimenomaan arjesta pikku juhlan- kiitos mukavan teho/vääntömäärän, hyvän yleisajettavuuden ja muiden juttujen (esim. varustelu, etupenkkien mukavuus ja tilat).

Tosiaan se RS-alusta on käsitykseni mukaan verrattavissa Audin S-line alustaa, joka olisi varmaan enemmän makuusi.  :)

Mutta kaiken kaikkiaan mukava kuulla, että nyt on löytynyt auto johon olet tyytyväinen. Niin ja muutenkin onnittelut huipusta ostosta.  :)

maher

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 13.08.14 - klo:11:00
Saako ilman vcds:ää otettua pois typerän kulmavalotoiminnon (siis se että etusumari valaisee kadunkulmissa jne kun ratista tarpeeksi kääntää tai suuntavilkun laittaa päälle)? Itse en kaipaa mitään ylimääräisiä höpötyksiä. ACC-vakkarissakin kiukuttaa tietoisuus siitä että vakkarin tehdessä itse jarruttelua välkkyvät myös auton takajarruvalot. Mikäkin joulukuusi. Onneksi sen kahvikuppineuroosihälyn sai valikosta veks.

En vastaa minäkään varsinaiseen kysymykseesi, mutta... Itse ajan päiväajovaloilla, eli kytkin 0-asennossa aina kun mahdollista. Silloin ei tuota kulmavalotoimintaa sumareilla tapahdu ja ei räpsy valot jatkuvasti valoisuuden mukana. Hölmöltä ne kulmavalot minustakin näyttää ajossa, mutta ehkäpä niistä on sitten hyötyäkin hämärässä. Omaa ajamistani en ole nähnyt, mutta lukemattomia Golfeja olen hitaan nopeuden kääntymisissä ihmetellyt, kun polttavat tosiaan noita kääntymiskulmavaloja. Jarruvalojen välähdykset kovemmissa ACC-hidastuksissa mietityttänyt itseänikin, mutta ehkä sekin on vain turvallisuutta :)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

maher

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.08.14 - klo:14:56
Farkku-Ocun omistajille kysymys: heiluuko autonne takapuskurin sivuosan alareuna esimerkiksi käsin pestessä? Siis se takapyörästä taaksepäin oleva alalaita. Omassani heiluu molemmilta puolin, ikään kuin olisi vajaasti kiinnitetty...

Heiluu, mutta so what! Kunhan pysyy kasassa ja keveyden vuoksi tämäkin tehty.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Peeveli

Outo piirre taas Skodan alihankintaprosessissa: uudessa mallivuoden 2015 Räsässä -jossa siis on alaosastaan litteä ratin kehä- puuttuu ratin alapuolasta vRS-merkki. Ihmettelin alussa, että näinkö se on tarkoitettukin olemaan pois, mutta Briskodan sivulla tuosta oli juttua. Kuulemma tehtaalla ei ole noita mallimerkkilätkiä ollut ja niitä on lupailtu nyt syksyllä. Briteissä ilmeisimmin sen saa ilmaiseksi jälkikäteen, saas nähdä saako täällä. Pitää ottaa tuosta yhteyttä myyjäliikkeeseen.

Aika erikoisesti on logistiikka ontunut; milloin ei ole kattoikkunoita tai muita ruksittuja lisävarusteita kokoonpanolinjalle, ja nyt sitten ei edes mallilätkää. :D

Ante

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.08.14 - klo:19:45
Outo piirre taas Skodan alihankintaprosessissa: uudessa mallivuoden 2015 Räsässä -jossa siis on alaosastaan litteä ratin kehä- puuttuu ratin alapuolasta vRS-merkki. Ihmettelin alussa, että näinkö se on tarkoitettukin olemaan pois, mutta Briskodan sivulla tuosta oli juttua. Kuulemma tehtaalla ei ole noita mallimerkkilätkiä ollut ja niitä on lupailtu nyt syksyllä. Briteissä ilmeisimmin sen saa ilmaiseksi jälkikäteen, saas nähdä saako täällä. Pitää ottaa tuosta yhteyttä myyjäliikkeeseen.

Aika erikoisesti on logistiikka ontunut; milloin ei ole kattoikkunoita tai muita ruksittuja lisävarusteita kokoonpanolinjalle, ja nyt sitten ei edes mallilätkää. :D

Nyt ollaan jo ns. first world problem -ongelmien äärellä :) Täällä on 8.1. tilattu ja 25.7. luovutettu RS, josta kyseinen lätkä löytyy.

jarru

Jaa, kyllä mulla se oli paikoillaan kun auton toissapäivänä liikkeestä ulos ajoin:


Peeveli

Kiitos pojat!   :) Täytyypä heti huomenna soittaa Sveitsinporttiin.

Voihan per...mitä touhua tehtaalta ettei lätkiä ole ollut kesäkuussa :(!

JVR

Lainaus käyttäjältä: maher - 19.08.14 - klo:14:06
En vastaa minäkään varsinaiseen kysymykseesi, mutta... Itse ajan päiväajovaloilla, eli kytkin 0-asennossa aina kun mahdollista. Silloin ei tuota kulmavalotoimintaa sumareilla tapahdu ja ei räpsy valot jatkuvasti valoisuuden mukana. Hölmöltä ne kulmavalot minustakin näyttää ajossa, mutta ehkäpä niistä on sitten hyötyäkin hämärässä. Omaa ajamistani en ole nähnyt, mutta lukemattomia Golfeja olen hitaan nopeuden kääntymisissä ihmetellyt, kun polttavat tosiaan noita kääntymiskulmavaloja. Jarruvalojen välähdykset kovemmissa ACC-hidastuksissa mietityttänyt itseänikin, mutta ehkä sekin on vain turvallisuutta :)

Itse ajan taas 0-asennolla lähinnä sen takia että ajovalojen pesurit saa pois "päältä".
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

maher

Lainaus käyttäjältä: JVR - 20.08.14 - klo:19:59
Itse ajan taas 0-asennolla lähinnä sen takia että ajovalojen pesurit saa pois "päältä".

Niin, tuo on toinen ja tärkeämpikin syy ajaa 0-asennolla :)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Peeveli

Soitettu ratin puuttuvasta vRS-lätkästä liikkeeseen. Kuulemma uusi juttu, eivät olleet kuulleet että siinä kuuluisi tai ei kuuluisi olla lätkää. Lupasivat selvitellä asiaa, vaikka Helkaman suunnalta jos ei muuten selviä. Tutkivat rekkarin perusteella auton varaosia ja niiden numeroita, ei löytynyt tuollaista ratin lätkää. Katsotaan miten käy...

TPP

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.08.14 - klo:14:59
Soitettu ratin puuttuvasta vRS-lätkästä liikkeeseen. Kuulemma uusi juttu, eivät olleet kuulleet että siinä kuuluisi tai ei kuuluisi olla lätkää. Lupasivat selvitellä asiaa, vaikka Helkaman suunnalta jos ei muuten selviä. Tutkivat rekkarin perusteella auton varaosia ja niiden numeroita, ei löytynyt tuollaista ratin lätkää. Katsotaan miten käy...

Ite kyselin kans tuosta lätkästä huollon puolelta, aikovat kysyä maahantuojalta asiasta :)
Skoda Octavia III Combi RS TDI Man. Rallye Green
Ex. Peugeot 306 -97
Ex. Skoda Octavia RS TDI HB -07
Ex. Nissan Primera GT -97

Peeveli

Myyjäliikkeestä soitettiin. Maahantuoja on tietoinen rattilätkäongelmasta, koskee ekoja MY2015 RS:iä. Tehdas aikoo ratkaista asian muutaman viikon sisällä, eli miettivät miten hoitavat asiaa. Ei ole varmaa, suostuvatko antamaan lätkän, ja onnistuuko ylipäänsä sen laittaminen ilman täysin uutta rattia. Liike lupasi olla yhteydessä kun vaan asia varmistuu. Tiedoksi siis kaikille niille joilta se vRS-rattilätkä puuttuu.

Tuli tilattua samalla Denom 17" setti talvirenkaille, sain mainioon asevelihintaan. Ottanen myös talvirenkaat sieltä, aika kilpailukykyinen hinta oli...


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy