Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

RaJu RäSä

Ensimmäinen tonni tuli täyteen eilen. Mukavaa loma-ajelua täyteen lastatulla autolla Suomessa ja Virossa.

On se vaan niin kiva:
+ ajettavuus avensista parempi - menee kuin itsestään
+ potkua riittää - olen näköjään ottanut tavaksi aikaisempien ~120 heppaisten kärryjen kanssa painaa pedaali pohjaan liikennevalolähdöissä... Nyt pitää opetella uusille tavoille tai tulee gummisedät tutuiksi. On siis tehty muutama tahaton äkkilähtö kumit ulvoen.
+ rengas yms. ajomelu onkin yllättäen pienempi 18 tuuman conteilla kuin anjoviksessa 17" tuuman renkailla (muistaakseni contit)
+ adaptiivinen cruise pistää miettimään turvavälitottumuksia... eli nyt tulee jätettyä merkittävästi pidemmät turvavälit edelläajaviin
+ perusmankan äänentoisto perhekäytössä paras tähänastisista kuudesta perheautosta. Pop/rock -musiikki soi hiljaisemmalla äänenvoimakkuuksilla varsin hyvin. Aikuistenoikeassa kuuntelussa loppuu puhti bassosta.
Ainoa miinus tähän saakka:
- kabiinin säilytyspaikat ovat pienet. Sekä jumboboksi että hanskalokero ovat yllättävän pienet --> täytynee heittää rojua roskiin

😎

Ps. Virossa asfaltti on tasaisempaa kuin Suomessa

Jyri

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 23.07.14 - klo:06:42
Maxidotissa pidän yleensä "assistant" näyttöä päällä, silloin pystyy ajamaan paremmin lane assistanttia hyväksikäyttäen. Navigoitaessa menee ohjeistusnäyttö automaattisesti päälle.
Mitäs tuo Assistant näyttö oikein näyttikään? Itselläni on useinmiten kulutusnäyttö päällä.

maher

Lainaus käyttäjältä: Härkönen - 22.07.14 - klo:23:11
Ite oon tykänny kattoo nopeutta maxidotista.
Pikkusen hyödyllisempi ku se ilmansuuntanuoli.  ;D

Samoin, nopeus näkyy maxidotissa. Digitaalinen nopeus on jotenkin selkeämpi kuin viisaria katsella. Tottumiskysymys tietenkin. Silloin kun on puhelu päällä, niin on hetkellisesti "hukassa", kun joutuukin katselemaan viisarista nopeuden sallituksi. Mulla ei tosin navia olekaan ja kulutusta voi vilkuilla sitten keskikonsolista.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 23.07.14 - klo:09:20
Mitäs tuo Assistant näyttö oikein näyttikään? Itselläni on useinmiten kulutusnäyttö päällä.

Eri väreillä (ruskea, valkoinen ja harmaa) huomaako assari viivoja ja tekeekö työtä kaistalla pysymisen eteen. Eihän sitä nyt tarvitse tuijotella, mutta näkyy syrjäsilmällä samalla kun katselee liikennettä eteenpäin.

Assarin viivojen osalta jos lane assistant on kytkettynä päälle.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

pasila

Hetken selailin tuota lisävarusteluetteloa ja Skodan sivujen "rakenna autosi" automaattia ja huomasin, että tuolla rakennusautomaatilla saattaa naputella sellaisia "lisävarusteita", joita on jo vakiona autossa. Tällä tarkoitan siis sitä, että rakennusautomaatissa voit lisätä lisävarusteeksi "Bluetooth-matkapuhelinvalmius puhetunnistuksella ja matkapuhelinsignaalin vahvistimella", jonka hinta on 299,39â,¬. Lisävarusteluettelon mukaan RS:ssä on kuitenkin vakiona "Bluetooth-matkapuhelinvalmius puhetunnistuksella". Tietysti saahan tuolla lähes 300â,¬ tuon matkapuhelinsignaalin vahvistimen. :) "Intelligent Parking Distance Assistant - Ã,,lykäs pysäköintitutkajärjestelmä (Pysäköintitutkat edessä ja takana, etäisyysnäyttö radiossa)" tätä lisävarustetta en taas löytänyt lisävarusteluettelosta ollenkaan? Eikö RS:ssä ole vakiona edessä parkkitutkaa?

maher

Lainaus käyttäjältä: pasila - 23.07.14 - klo:15:23
"Intelligent Parking Distance Assistant - Ã,,lykäs pysäköintitutkajärjestelmä (Pysäköintitutkat edessä ja takana, etäisyysnäyttö radiossa)" tätä lisävarustetta en taas löytänyt lisävarusteluettelosta ollenkaan? Eikö RS:ssä ole vakiona edessä parkkitutkaa?

Vakiona RS:ssä on vain parkkitutka taakse. Itsellä on myös etututka, onneksi ruksin sen autoa tilatessa.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Octavia4x4

Täällä Satakunnassa lähes joka toinen liikenteessä näkyvä Ocu III on RS. Olisi kiva tietää, paljonko noiden RäSien osuus myydyistä autoista on. Tuskin sentään puolta kaikista Ocu III:sta. Kai se on sitten nin, että näitä pappamalleja pidetään tallissa vahattavana, RäSät on ostettu ajettaviksi.  :D
Konsernipelejä vuodesta 1993

RS/III/RallyGreen

Pääkaupunki näkee enemmän perusmalleja, mutta kyllä joukkoon mahtuu RS:kun.
suhde perus noin 7 ja RS 3
Skoda Octavia Combi TDI/RS DSG/ Rally Green

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 23.07.14 - klo:17:39
Kai se on sitten nin, että näitä pappamalleja pidetään tallissa vahattavana, RäSät on ostettu ajettaviksi.  :D
Mopo oktaavilla kesäkuussa vähän yli 5000km, kerkesin todellakin myös vahaamaan, tosin pikavahalla  ;D

Peeveli

Nyt 1300 km lasissa, maantiematkaa taitettu helle-Suomessa. Sisäänajovaihe virallisestikin ohi, ja punarajalle on muutamia kertoja kierrätetty. Kyl se vaan lähtee, 2-kaistatiellä pääsee ohi hyvin lyhyellä marginaalilla (vastaantulijat) A3:een verrattuna, ja rekka on takana hujauksessa. :) Kulutus tippunut aivan uudesta, nyt meni tankkausmittauksella 7,8 elikäs aika vähän. Kiva auto, tykkään edelleen paljon!


jerk-o

Oujee, eilen sain kiesin alle ja suu messingillä :) hirveästi ei ole ehtinyt ajamaan kun talon rakennushommat päällä. 2 päivän perusteella ensi fiilikset:

-menee kuin juna. Vähän aikaa ajelin uudehkolla B mersulla ja kyllähän sitä nyt ymmärtää kuin vetelä auto se olikaan...
-alusta on napakka mutta ei haittaa, menee hidastetöyssyt 100-0 mielyttävämmin kuin em B-marsu. Mukulakivillä "ok" mutta karkea soratie on kyllä aika rankkaa kyytiä.
-kassikoukut todellakin on oikealle korkeudella, ensimmäinen auto jossa niitä olen onnistunut käyttämään.
-TDI äänet kabiinin puolelle ei olleetkaan niin pahat kuin mitä syksyllä koeajamassani 2.0TDI versiossa
-ajoasento löytyi hyvin ja jakkara on oikein miellyttävä, edellisessä VI Golfissa ratin säädöt oli huomattavasti rajallisemmat korkeussuunnassa
-vakio 17" vanteet on kyllä aika surullisen näköiset mutta eipä niitä itse tarvi paljoa katsella...ja toisaalta rengasmelun kanssa pärjää ehkä pikkasen paremmin vs 18"
-kulkupuolta en vielä ole päässyt kokeilemaan mutta kevyellä polkaisulla tuli tunne että kait tähän jostain saa pikkasen lisää löylyä ;) vitsivitsi...
-DSG pelaa paaaaaljon paremmin kuin VI golfissa, erittäin joustavasti eikä merkkiäkään ihme nykimisistä tai omituisista vaihdoista

ja 1 miinus:

-kojelaudan päällä olevat tuuletusräppänät tai niiden ritilät heijastaa tuulilasiin perin ikävästi suoraan näkökentässä. Ehkäpä siihen ajan myötä tottuu mutta oishan tuonkin yksityiskohdan paremminkin voinut toteuttaa

----

Toimitusaika abt 7kk ja 4pv mutta siinä oli mukana risat viikko leasing-byrokratiaa Värinä steel grey näyttää olevan oikein hyvä valinta, parinä päivänä sorateitä ja edelleen näyttää puhtaalta.

Uuden mallin ratti on hieman hämmentvä kun käsi sattuu siihen tasaiselle kohdalle mutta eiköhän siihen ajan kanssa totu kuten mihin entuudestaan uuteen ominaisuuteen.

Peeveli

Onko kenellekään ilmaantunut kojelaudan keskiosan näytölle (radion näyttö tavallaan) oikeaan yläreunaan paristo-logo? Radiokanavien ollessa näytössä sattumalta katseeni kiinnittyi tuohon pariston kuvaan. Paristo on kuvattu ikään kuin tyhjäksi. Mittariston näytössä ei ole tullut mitään herjaa ainakaan auton akun tyhjenemisestä tms:sta, mikä lienee tuon logon tarkoitus?

Jyri

Mun mielestä omassani näyttää BTllä kytketyn kännykän akun varauksen, voisiko olla siitä kyse?

S_C

Lainaus käyttäjältä: Peevei - 28.07.14 - klo:12:51
Onko kenellekään ilmaantunut kojelaudan keskiosan näytölle (radion näyttö tavallaan) oikeaan yläreunaan paristo-logo? Radiokanavien ollessa näytössä sattumalta katseeni kiinnittyi tuohon pariston kuvaan. Paristo on kuvattu ikään kuin tyhjäksi. Mittariston näytössä ei ole tullut mitään herjaa ainakaan auton akun tyhjenemisestä tms:sta, mikä lienee tuon logon tarkoitus?

Se on sun kännykän akun näyttö.Kun bluetooth on päällä se tunnistaa paljanko on akkua jäljellä.
BMW 535D LCI E60 ///M-Sport 330/700

Ex- Skoda Octavia RS -14 TSI man LB Candy White

RS/III/RallyGreen

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 23.07.14 - klo:09:20
Mitäs tuo Assistant näyttö oikein näyttikään? Itselläni on useinmiten kulutusnäyttö päällä.
Itselläni on aika usein Maxidot:ssa kulutusnäyttö päällä.
Kun ajaa vakkarilla niin nopeuden näkee myös hyvin siitä:)
Skoda Octavia Combi TDI/RS DSG/ Rally Green

Devl

Lainaus käyttäjältä: S_C - 28.07.14 - klo:13:03
Se on sun kännykän akun näyttö.Kun bluetooth on päällä se tunnistaa paljanko on akkua jäljellä.
Näin on. Näyttää myös missatut puhelut samassa kohtaa.

Peeveli

Ok, kiitos tiedosta! BT tosiaan on itselläni päällä joten kännykän akkua se siis koski...

Peeveli

Onko muilla välillä yliherkkä sellainen etäisyys/törmäysvaroitin eli tulee punainen varoituslogo mittaristoon äänen kera? Minulla tuli tänään vaikka etäisyyttä edellä pysähtyneeseen autoon varmasti 50 metriä ja taajamanopeus 40-50 km/h. Saako tuon turhakkeen pois päältä valikoista?

Onko muilla ollut pahaääninen rämähdys, kun kuskin oven lasi on raollaan ja oven laittaa kiinni? Matkustajan ovesta ei lähde vastaava rämähdys ikkuna raotettuna, vain kuskin ovesta. Kokeilin lasia ja sinänsä se on tiukasti urissaan ovikehyksessä, joten hivenen ihmetytti ääni. Rämähdysääntä ei kuulu jos sivuikkuna on kiinni. No, kaipa sitä itäautossa joku rämähdys pitääkin olla, kun muita natinoita tai kolinoita ei kuulu. ;D

Muutapa tuossa ei ole ollut, ajoa vaan. DSG6:n toiminta on ihastuttanut; toimii vielä tasaisemmin kuin kuiva seiskalovinen, ja viiveittä. D:stä pakille laitto antaa heti vedon eikä ole vanhaa viivettä. Ryömintäkin on sopivan vahvaa jarru vapautettaessa, tulee niin mieleen mehumaijat...

JakeS

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.08.14 - klo:20:02
Muutapa tuossa ei ole ollut, ajoa vaan. DSG6:n toiminta on ihastuttanut; toimii vielä tasaisemmin kuin kuiva seiskalovinen, ja viiveittä. D:stä pakille laitto antaa heti vedon eikä ole vanhaa viivettä. Ryömintäkin on sopivan vahvaa jarru vapautettaessa, tulee niin mieleen mehumaijat...
Tuo on kilometrien myötä poistuva ominaisuus.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

tapz

Esitteen mukaan RS:n maavara on 3mm korkeampi, kuin Sport-alustaisen normaali-Octavian. Vaikkei tuolla mitään käytännön merkitystä olekaan, niin luulisi, että RS:n haluttaisiin myös paperilla näyttävän urheilullisemmalta. Jos alusta ei edes ole jäykempi, niin hieman vaikea keksiä mikä tekee RS:stä hyvin varusteltua 1.8 TSI:tä paremman. Sporttipenkit, amismaiset kromeluurit vai etuvetoisessa merkityksetön lisäteho? Asia voisi olla toinen jos RS olisi edes nelivetoinen. Mutta kuka sitten enää ostaisi Audeja :-)

Itse tilaan ehdottomasti Sport-alustan, koska sellainen oli edellisessäkin Octaviassa ja oli hyvä ajaa. Sport on ehkä hieman väärä nimitys, koska ei tuo autosta urheiluautoa tee. Mukavaa kuitenkin, että myös perheauton saa paremmalla ajettavuudella ilman, että se näyttää amistuunatulta corollalta.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

kaide

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.08.14 - klo:20:02

Muutapa tuossa ei ole ollut, ajoa vaan. DSG6:n toiminta on ihastuttanut; toimii vielä tasaisemmin kuin kuiva seiskalovinen, ja viiveittä. D:stä pakille laitto antaa heti vedon eikä ole vanhaa viivettä.

Mulla on pahimmillaan kolmen sekunnin viive tuossa kohtaa . Aluksi ei ollut mitään mutta nyt loppunajettuna ( 12tkm ) on viive pidentynyt
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tapz - 01.08.14 - klo:23:04
Esitteen mukaan RS:n maavara on 3mm korkeampi, kuin Sport-alustaisen normaali-Octavian. Vaikkei tuolla mitään käytännön merkitystä olekaan, niin luulisi, että RS:n haluttaisiin myös paperilla näyttävän urheilullisemmalta. Jos alusta ei edes ole jäykempi, niin hieman vaikea keksiä mikä tekee RS:stä hyvin varusteltua 1.8 TSI:tä paremman. Sporttipenkit, amismaiset kromeluurit vai etuvetoisessa merkityksetön lisäteho? Asia voisi olla toinen jos RS olisi edes nelivetoinen. Mutta kuka sitten enää ostaisi Audeja :-)

alustan sporttisuutta ei mitata viivottimella vaan kellolla. Tuossa vertailussa RS pärjää hyvin. Tehoa saisi olla vielä enemmänkin. Hienosti toimiva alusta kyllä välittää nuo tehot yleensä ongelmitta maahan ja hyvällä ohjauksella on yllättävän hauska näyttää suuntaa kiihtyvyydelle. Vaihteiston luotettavuuskaan ei haitanne, kuten ei myöskään se, että vaihteiston vuoksi ei ole tarvinnut leikata vääntöä nykymittapuulla varsin puhdittomaksi. Hyvin vääntävä kone on mukavuustekijä.

Lebis

Lainaus käyttäjältä: tapz - 01.08.14 - klo:23:04
etuvetoisessa merkityksetön lisäteho?

Etuvetoisessakaan lisäteho ei ole koskaan merkityksetön.

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.08.14 - klo:00:13
Tehoa saisi olla vielä enemmänkin. Hienosti toimiva alusta kyllä välittää nuo tehot yleensä ongelmitta maahan ja hyvällä ohjauksella on yllättävän hauska näyttää suuntaa kiihtyvyydelle.

Octavia vRS:n alustalle ei kyllä tehoa tarvitse yhtään enempää toivoakkaan, ainakaan se ei sitä kykene hallitsemaan ilman muutoksia.

tapz

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.08.14 - klo:00:13
Hienosti toimiva alusta kyllä välittää nuo tehot yleensä ongelmitta maahan ja hyvällä ohjauksella on yllättävän hauska näyttää suuntaa kiihtyvyydelle. Vaihteiston luotettavuuskaan ei haitanne, kuten ei myöskään se, että vaihteiston vuoksi ei ole tarvinnut leikata vääntöä nykymittapuulla varsin puhdittomaksi. Hyvin vääntävä kone on mukavuustekijä.

Se on vaan harmi, että Suomen oloissa puolet vuodesta ajetaan keleillä, joilla ilman nelivetoa väännöstä ei ole mitään iloa. Etenkin jos on vielä kitkat alla. Kesälläkin takatuuppari tekisi tehoista paljon nautinnollisemmat ja oikeasti urheilulliset. Mutta perheauto ei urheiluautoksi muutu, vaikka moottoria tehostaisi ja alustaa jäykistäisi.

Ainakin oma Octavia II väänsi todella hyvin, vaikka oli 1.8 DSG7:n kanssa. Usein renkaiden pito ei olisi edes riittänyt yhtään tiukempaan kiihdytykseen. En todellakaan sanoisi sitä puhdittomaksi. Ja mikä on nykymittapuu? Turbokoneet ovat jo iät ajat vääntäneet aivan riittävästi normaaliin ajoon. Uusi 1.4 TSI liikkui koeajossa oikein napakasti ja vaikea kuvitella miksi risteyksistä pitäisi lähteä rivakammin liikkeelle. Harvempi joka valoissa lähtee kisaamaan viereltä lähtevän kanssa. Tuskin DSG6 niin ihmelaite on, että jatkuva maksimaalisen väännön käyttö ja repivät kiihdytykset ainakaan pidentävät sen ikää.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: tapz - 01.08.14 - klo:23:04
Jos alusta ei edes ole jäykempi, niin hieman vaikea keksiä mikä tekee RS:stä hyvin varusteltua 1.8 TSI:tä paremman. Sporttipenkit, amismaiset kromeluurit vai etuvetoisessa merkityksetön lisäteho? Asia voisi olla toinen jos RS olisi edes nelivetoinen. Mutta kuka sitten enää ostaisi Audeja :-)

Itse tilaan ehdottomasti Sport-alustan, koska sellainen oli edellisessäkin Octaviassa ja oli hyvä ajaa. Sport on ehkä hieman väärä nimitys, koska ei tuo autosta urheiluautoa tee. Mukavaa kuitenkin, että myös perheauton saa paremmalla ajettavuudella ilman, että se näyttää amistuunatulta corollalta.


Skeidaoktaavin karvalakkimalliin (kaikki mopokoneelliset) saatavasta sporttialustasta en itse sano mitään, koska en ole moisella ajanut -kun eivät kiinnosta tippaakaan. Sen sijaan tuoretta vertailupohjaa on etuveto A3 1,4 tfsi stronic business sportin (ehdin ajaa ennen vaihtoa 15.000 km) sporttialustasta. Siinä oli sellainen "sport"alusta ettei kehnommasta väliä. Veltto yli satasen nopeuksissa, sivutuuliherkkä auto, ja ohjaustehostus kuukahteli välillä. Valovuoden ero kolmosräsäsen eduksi. Lisäksi tässä "amistuunatussa corollassa" (kuten sanot rs:stä) on erilainen ohjaus kuin karvalakissa. Jos ei eroa ajettavuudessa pysty toteamaan edes heti peräkkäin tehdyissä koeajoissa, niin sitten ei kannata ostaa kuin se 1,4 karvalakki (suosittelen aivan hinnat alkaen versiota niin ei tule tuuninki mieleen). Ja jos ei suorituskyvyssä koe eroa 1,4/1,8:n/250 Nm ja 220 hv:n/350 Nm välillä, niin sama homma.

RS:n alusta riittää oman kokemukseni mukaan myös huippunopeuden tienoolle turvalliseen ajoon, mikä on ensi kesän Saksan reissua ajatellen kiva juttu. A3:lla en halunnut lähteä sinne, niin veltto ajaa ainakin oma yksilö (tarkistetuin pyöränkulmin ja -painein) oli. Cupra on varmasti vielä parempi kiitos kunnon lukon sekä lisäpotkun esim. radalla ja tiukoilla mutkapätkillä (oma koeajokokemukseni siitä vahvistaa asiaa), mutta rataolosuhteisiin en omaa ostanut vaan jouhevan joutuisaan matka-ajoon ja muuhun yleiskäyttöön. Silti RS:lläkin on hauska ajaa -se tekee nimenomaan arjesta pikku juhlan- kiitos mukavan teho/vääntömäärän, hyvän yleisajettavuuden ja muiden juttujen (esim. varustelu, etupenkkien mukavuus ja tilat).

tapz

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.08.14 - klo:08:52

niin sitten ei kannata ostaa kuin se 1,4 karvalakki (suosittelen aivan hinnat alkaen versiota niin ei tule tuuninki mieleen). Ja jos ei suorituskyvyssä koe eroa 1,4/1,8:n/250 Nm ja 220 hv:n/350 Nm välillä, niin sama homma.

Paremmin varusteltu auto minulle tulee, kuin perus-RS. Itseasiassa edellisen Octavian valitsin L&K, koska RS:sää ei saanut kunnon varusteilla. Mieluummin otin vähemmän tehoa, kuin ajelin ilman vakionopeudensäädintä. Jos 1.4 tekee autosta karvalakkimallin, niin on ainakin varsin mukava karvalakki :-) Itse näen paljon enemmän iloa monista muista lisävarusteista, kuin huipputehokkaasta moottorista. Pätee erityisesti Suomen talveen. Urheiluistuimiin suhtaudun hyvin varauksella, jos autolla on tarkoitus ajaa vähänkin pidempää matkaa. Olen muutamalla ihan oikealla urheiluautolla ajanut pidempää matkaa ulkomailla ja jossain vaiheessa on vaikea löytää hyvää asentoa, kun takamus on niin puutunut. Maksimikiihdytyksillä oli aluksi kiva leikkiä, mutta aika nopeasti kyllästyi ja ajo muuttui sellaiseksi, että samaan olisi päässyt pienempitehoisellakin koneella. Tehoeron siis huomasi, mutta sillä ei normaaliajossa ollut mitään merkitystä. 1.4 TSI ei kuitenkaan ole lähellekään sama asia, kuin aiemmin niin yleinen vapaasti hengittävä 1.6.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

makkis

Lainaaedellisen Octavian valitsin L&K, koska RS:sää ei saanut kunnon varusteilla. Mieluummin otin vähemmän tehoa, kuin ajelin ilman vakionopeudensäädintä.

Onkos RS:n joskus voinut ostaa ilman vakkaria? Kakkonen ja kolmonen on ollut, ykkösen vaan koeajoin mutta siinäkin oli vakkari. Liekkö lisä- vai vakiovaruste, en tiedä.

Penkeistä taas itsellä juuri päin vastainen kokemus käytännössä merkistä riippumatta. Vakioissa pitää pidemmällä siivulla vaihdella asentoa ja muljutella itseään kun paikat puutuu, useimpien merkkien urheiluistuomissa taas on kuin kehdossa eikä edes tee mieli ulos autosta saati että asentoa pitäisi korjailla. Tämä toki makuasia.

Siitä olen samaa mieltä, että 1,4 TSI:n suorituskyky riittävää loistavasti arkeen. Reilummillakin nopeuksilla kuin mitä lait sallivat. 1.2 TSI sen sijaan jäisi ehkä omalla kohdalla kauppaan ykkösajokkia valitessa, kakkoseksi sekin riittäisi loistavasti.

Peeveli

Nyt alkaa olla pari tonnia lasissa. Ekat plussat ja miinuxet:

Plussia:

-upea moottori (hieno vääntöalue, ripeä kiihtyvyys, ei pahemmin turboviivettä)(pikkuisen muuta toista kuin 1,4 tsii 140 hv/250 Nm) ja dsg6:n toiminta
-erinomaiset etuistuimet (tukevat hyvin mutta eivät puuduta, eli pintapehmeys osunut nappiin)
-hemmottelevat varusteet
-erittäin hyvä ajaa kaikenlaisilla ajo-osuuksillani
-tilaa riittää (jotkut sanovat että tila on tarpeetonta heh)
-eleettömästä helteissä toimiva ilmanvaihto/ilmastointi
-suhteellisen helppo hahmottaa ulkomitat ja -kulmat
-ei natinoita eikä nitinöitä (se kuskin ovi ikkuna avattuna hiljeni, ei rämähdä enää kun kokeilin, mikä lie eilen ollut)
-ulkonäössä sopivaa erottuvuutta mopokoneversioihin muttei liian teinituuning

Miinuxia:

-sähköinen takaluukku saisi olla vielä nopeampi
-yliholhoavia turvasysteemejä (pling-plong ääni + kahvikupin kuva kun ajaa 80 km/h alueella junnaten suoraa tietä eli auto muistuttaa kahvitauon tarpeesta, ja sitten etäisyyden varoitin plingahtaa tarpeettomasti joskus esim. kaistanvaihdoissa) (nuo jos saisi mykäksi niin hyvä)
-50 litran tankki; saisi olla 60 litraa

Erittäin tyytyväinen olen kaaraan. Nuo ovat pikkumiinuksia, ja hauska tällä on ajaa -ei uskoisi tilavasta farkusta. :)


psxgamer

Ota se Front Assist pois päältä jos se ärsyttää. Kahvikuppihälytyksestä en tiedä varmasti, mutta Front Assist toiminnon saat ainakin pois päältä. Pitää silti adaptiivisen vakkarin käytössä. Tosin enemmän harmittanee jos ajaa joskus jonkun perään eikä Front Assist ollut päällä...

darthjysky

Mitehä sais testattua ton kahvipaussittimen. Aika pitkääki matkaa tullu ajettua eikä silti oo tullu paussivarotust
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy