Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

hadabax

Onnitteluja Peevelille! Oma 10.1 tilattu odottelee vieläkin tuotantoa.
Skoda Octavia III RS TDI DSG

Ex-VAGit: Audi A5 Sportback 2.0TFSI -09; VW Jetta 2.0 FSI -06; VW Vento 2.0 -96

V-O

Onks toi vakkarin toiminta nyt looginen?

Vakkarin päätynapista, kilometri pienemmäksi...
Vakkarin viiksestä itseen päin, kilometri lisää...

No kai se noin sitten pitää olla.

Joku suunnittelija olisi kehittäny semmoisen logiikan että esmes viiksesta itteen päin kilsa lisää ja viiksestä ittestä pois päin kilsa vähemmän.

Skodasince09

Lainaus käyttäjältä: V-O - 17.07.14 - klo:21:59Joku suunnittelija olisi kehittäny semmoisen logiikan että esmes viiksesta itteen päin kilsa lisää ja viiksestä ittestä pois päin kilsa vähemmän.

Suunnittelijoiden työtä ohjanneena voin kertoa, että se joku suunnittelija olisi kehittänyt sellaisen vain jos joku olisi sitä käyttäjäpuolelta vaatinut ja valvonut vielä näin tapahtuvan. :)
Ei autoremonttia ilman verta.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Hajuv - 17.07.14 - klo:21:44
Onnittelut Peevelille!!!!!!!!

Seuraava Ristaholta tilattu RS on sitten minun (11.2.). Pienenä ongelmana on, että ei ole vielä mitään havaintoa valmistusviikosta...
Mahdollisesti lokakuun 11...
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Skodasince09 - 17.07.14 - klo:22:53
Suunnittelijoiden työtä ohjanneena voin kertoa, että se joku suunnittelija olisi kehittänyt sellaisen vain jos joku olisi sitä käyttäjäpuolelta vaatinut ja valvonut vielä näin tapahtuvan. :)

Tuskin (kun asianomaiset inssit päättää, ei silloin keneltäkään kysellä) Myynti on tärkein!. Lelutehtaassako ohjasit ja vauvojako valvoit?
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

jni

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 17.07.14 - klo:23:56
Tuskin (kun asianomaiset inssit päättää, ei silloin keneltäkään kysellä) Myynti on tärkein!. Lelutehtaassako ohjasit ja vauvojako valvoit?

Nyt joku raja näille asiattomille kommmenteille!
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

hta

Lainaus käyttäjältä: V-O - 17.07.14 - klo:21:59
Onks toi vakkarin toiminta nyt looginen?

Vakkarin päätynapista, kilometri pienemmäksi...
Vakkarin viiksestä itseen päin, kilometri lisää...

No kai se noin sitten pitää olla.

Joku suunnittelija olisi kehittäny semmoisen logiikan että esmes viiksesta itteen päin kilsa lisää ja viiksestä ittestä pois päin kilsa vähemmän.

Oliko se noin monimutkainen ennenkin? Yritän muistella miten se Superbissani toimi mutta en nyt saa päähän. Tuo nykyinen Audin vakionopeus säädin on muutenkin noin 100x parempi kuin mitä siinä Superbissa oli. Osaa myös jarruttaa ihan oikeasti...
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

JiiJii71

Itelleni tuli tieto, että nopeutta saa vähennettyä yksi pykälä kerrallaan yllätyksenä. En ollut aiemmin tuota tajunnut, jos vähentämistarvetta on ollut niin olen tiputtanut alaspäin kymppiin ja naputellut "viikseä vetämällä" sopivan nopeuden vakkariin. Suurin osa ajoistani on tullut vakkarin kanssa, eli tämä omi hyödyllistä tietoa. ;D


Yhden toisenkin asian tajusin autostani, eli xenoneiden syttyessä navi menee yönäyttötilaan. Päiväajovalojen syttyessä navi muuttuu taas "keltapohjaiseksi". Muuta infoa kuljettajalle ei taida olla, milloin on ajovalot ja milloin päiväajovalot?
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

OcuRS


markusmm

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 18.07.14 - klo:08:35
Itelleni tuli tieto, että nopeutta saa vähennettyä yksi pykälä kerrallaan yllätyksenä. En ollut aiemmin tuota tajunnut, jos vähentämistarvetta on ollut niin olen tiputtanut alaspäin kymppiin ja naputellut "viikseä vetämällä" sopivan nopeuden vakkariin. Suurin osa ajoistani on tullut vakkarin kanssa, eli tämä omi hyödyllistä tietoa. ;D


Yhden toisenkin asian tajusin autostani, eli xenoneiden syttyessä navi menee yönäyttötilaan. Päiväajovalojen syttyessä navi muuttuu taas "keltapohjaiseksi". Muuta infoa kuljettajalle ei taida olla, milloin on ajovalot ja milloin päiväajovalot?

Valojen tilan näkee jalkatilojen valoista jos ei navia ole. Eli kun jalkatilan valot palaa on ajovalot päällä. Näkee myös valokatkaisijan pienestä vihreästä valosta ajovalojen kohdalla.
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

maher

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 17.07.14 - klo:21:09
Taidetaan peevelin kanssa olla sielun kumppaneita. Tänään saatu a6 oli jo viides uusi auto 2 v. Sisällä. Kamala sairaus tuo jatkuva auton vaihto rumba. Mihinkään ei taideta olla tyytyväisiä.

Mikäs siinä jos "perse" kestää :D
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 17.07.14 - klo:21:09
Taidetaan peevelin kanssa olla sielun kumppaneita. Tänään saatu a6 oli jo viides uusi auto 2 v. Sisällä. Kamala sairaus tuo jatkuva auton vaihto rumba. Mihinkään ei taideta olla tyytyväisiä.

Monesti tuohon sairauteen auttaa myös se, että ostaa sellaisen auton josta tykkää oikeasti. Kompromissi autoja saa sitten päivitellä jatkuvasti...

tet

Lainaus käyttäjältä: markusmm - 18.07.14 - klo:09:05
Valojen tilan näkee jalkatilojen valoista jos ei navia ole. Eli kun jalkatilan valot palaa on ajovalot päällä. Näkee myös valokatkaisijan pienestä vihreästä valosta ajovalojen kohdalla.

Eikö mittaristossa ole enää ollenkaan ajovalojen merkkivaloa, vai palaako se myös päivävaloilla? Jos jälkimmäinen, niin toiminnan saa varmaankin VCDS:llä muutettua. Ainakin tuossa omassa FL-mallissa on asetus jolla valitaan palaako merkkilamppu päivävaloilla vai ei.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: tet - 18.07.14 - klo:12:08
Eikö mittaristossa ole enää ollenkaan ajovalojen merkkivaloa, vai palaako se myös päivävaloilla? Jos jälkimmäinen, niin toiminnan saa varmaankin VCDS:llä muutettua. Ainakin tuossa omassa FL-mallissa on asetus jolla valitaan palaako merkkilamppu päivävaloilla vai ei.
En ole ainakaan löytänyt IIIsesta mistään mitään muuta valoa kuin tuo valokytkimessä oleva, mieluusti ottaisin sen myös maxidottiin ja taasen ilmansuuntanäyttö aina maxidotissa on kyllä aika turha, imo.

duke7

Lainaus käyttäjältä: hta - 18.07.14 - klo:08:23
Oliko se noin monimutkainen ennenkin? Yritän muistella miten se Superbissani toimi mutta en nyt saa päähän. Tuo nykyinen Audin vakionopeus säädin on muutenkin noin 100x parempi kuin mitä siinä Superbissa oli. Osaa myös jarruttaa ihan oikeasti...
Noin se ainakin toimii jo 3C Passateissa eli vuodesta 2005. Itse olen pitänyt hyvänä kun mittarivirhe tarvitsee korjata vain kerran ja aina rajoituksen muuttuessa voi lyödä viiksestä kaksi kertaa ylös tai alas. Eli jos tuon säätää vaikka 84 km/h niin kaksi nykäisyä ylös antaa 104 km/h. Joissain vakkareissa 10 km/h säätö pakottaa nopeuden aina tasakymmeniin. 

JMTL

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 18.07.14 - klo:12:49
Noin se ainakin toimii jo 3C Passateissa eli vuodesta 2005. Itse olen pitänyt hyvänä kun mittarivirhe tarvitsee korjata vain kerran ja aina rajoituksen muuttuessa voi lyödä viiksestä kaksi kertaa ylös tai alas. Eli jos tuon säätää vaikka 84 km/h niin kaksi nykäisyä ylös antaa 104 km/h. Joissain vakkareissa 10 km/h säätö pakottaa nopeuden aina tasakymmeniin.
IIIOcussa vivusta nosto/lasku pakottaa aina tasakymmeniin.
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 18.07.14 - klo:12:35
En ole ainakaan löytänyt IIIsesta mistään mitään muuta valoa kuin tuo valokytkimessä oleva, mieluusti ottaisin sen myös maxidottiin ja taasen ilmansuuntanäyttö aina maxidotissa on kyllä aika turha, imo.
Tarkkailkaa mieluummin liikennettä kuin niitä pieniä vihreitä merkkivaloja.
Sitä varten kytkimessä on AUTO-asento. Valot on päällä kun pitää ja pois kun ei tarvita.

Peeveli

Kiitokset vaan onnitteluista. :)

hajuv: sinäkin siis teit kaupat Ristahon kanssa; hauska yhteensattuma.

Nyt on tuota vakkaria käytetty, ja alkaa mennä nyt selkäytimeen se että yksittäiskilsat saa lisättyä kuskiin päin vipua vetäen ja vähennettyä vastaavasti päätynapista. Mutta: loogisempaa olisi, jos tämäkin tapahtuisi viikseä ylös-alas siirtäessä lyhyin näpäyksin, kuten A3:ssa oli (pidempi vivun pitäminen siirsi kymmenin kilsoin) (oikeastaan ainoa asia mikä A3:sta tulee mieleen tätä parempana ominaisuutena).

Tänään piti parittaa puhelin bluetoothiin mutta se jäi, unohtui. Kaipa se helppoa on, myyjä ainakin niin väitti. Muutenkin valikkoja ja säätömahdollisuuksia eri asioissa riittää. Ajomoodivalitsimessakin saa säädettyä individual-asetuksessa näköjään myös ilmastoinnin, kaarrevalojen nopeuden, acc:n nopeuden ja olikohan vielä muutakin. Jotkut RS:n saaneet taisivat valitella, että moodivalitsin-nappulassa luki vain mode; tässä lukee vRS mode. Olen ihastunut värilliseen kosketusnäyttöön ja mittariston näytön grafiikkaan; nuorekas ja laadukas A3:een verrattuna. Tässä tulee taas sd-muistikortiltakin soittaessa albumin kuva näkyville, eipä tullut entisen nousevasta näytöstä. Jäähdytettävä hanskiskin pääsi tänään toimiin.

Mitä mieltä muut farkkumallissa olette olleet mieltä vakio-sun set:n tummuudesta; onko ollut makuunne riittävä vai onko käynyt mielessä lisätummentaminen? Itse olen edelleen kallistumassa siihen että näin olisi hyvä.

jni

^VakiosunSetit ovat hyvä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.07.14 - klo:18:35
.... Tässä tulee taas sd-muistikortiltakin soittaessa albumin kuva näkyville, eipä tullut entisen nousevasta näytöstä.

Ihan vaan tiedoksi. Kyllä ne albumin kuvat tulee sd-muistikortilta näkyville siinä nousevassa näytössäkin.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 18.07.14 - klo:23:42
Ihan vaan tiedoksi. Kyllä ne albumin kuvat tulee sd-muistikortilta näkyville siinä nousevassa näytössäkin.

Ei tulleet ainakaan omassani; näytössä ylimpänä artistin nimi ja sitten alekkain kappaleiden nimet, teksti siis vain ainoastaan. Ehkä sitten asetuksista sen olisi saanut...

RS-tuunaajat: saako superskodasta hankitun rosterisen vasemmanpuoleisen jalan lepuutustuen päällisen kiinnitettyä esim. kaksipuolisella teipillä, vai pitääkö avata auton jalkatilasta muovipaneeleja?

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.07.14 - klo:09:53
Ei tulleet ainakaan omassani; näytössä ylimpänä artistin nimi ja sitten alekkain kappaleiden nimet, teksti siis vain ainoastaan. Ehkä sitten asetuksista sen olisi saanut...

RS-tuunaajat: saako superskodasta hankitun rosterisen vasemmanpuoleisen jalan lepuutustuen päällisen kiinnitettyä esim. kaksipuolisella teipillä, vai pitääkö avata auton jalkatilasta muovipaneeleja?

Lepuutustuen saa vaihdettu ilman,että tarvitsee mitään paneeleja irrotella,lähtee pois ihan vaan vetämällä uusi sitten vaan paikalleen...5min homma!

Peeveli

Onko superskodan nettisivuilla oleva lepuutustuki kolmoskopan dsg-vaihteelliseen RS:ään osanumerolla O3-FTR-OEM vai O3RHD-FTR-DSG ? Eka on esitelty ensimmäisellä interior-sivulla, toinen taas kakkossivulla.

Hittolainen, rekisteröidyin viikko sitten superskodalle ja nyt herjasi pitkään ettei k-tunnus ja salasana kelpaisi...uskaltaako maksaa luottokortilla?

teräksenharmaa

Nyt kun on tullut köröteltyä Suomen nopeuksia, niin farkku RS:n kulutuksen alhaisuus matka-ajossa on yllättänyt. Kylmällä moottorilla liikkeelle lähtiessä kestää pitkään, ennen kuin kulutus tippuu, mutta sen jälkeen mennään hyvin kohtuullisella kulutusella. Satasen vauhdilla ollaan kuuden litran tuntumassa. Kakdeksaa kymppiä mentäessä vitosen kulutus lähestyy. Kontrasti kiivastahtisempaan kaupunkiajoon on melkoinen, kun silloin menee helposti tuplat.

Jonny

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.07.14 - klo:18:24
Onko superskodan nettisivuilla oleva lepuutustuki kolmoskopan dsg-vaihteelliseen RS:ään osanumerolla O3-FTR-OEM vai O3RHD-FTR-DSG ? Eka on esitelty ensimmäisellä interior-sivulla, toinen taas kakkossivulla.

Hittolainen, rekisteröidyin viikko sitten superskodalle ja nyt herjasi pitkään ettei k-tunnus ja salasana kelpaisi...uskaltaako maksaa luottokortilla?

Asiasta sen enempää tietämättä niin oisko toi jälkimmäinen oikealta puolelta ajettaviin välineisiin? RHD - Right Hand Drive?
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

maher

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.07.14 - klo:18:35
Tänään piti parittaa puhelin bluetoothiin mutta se jäi, unohtui. Kaipa se helppoa on, myyjä ainakin niin väitti. Muutenkin valikkoja ja säätömahdollisuuksia eri asioissa riittää.
Mitä mieltä muut farkkumallissa olette olleet mieltä vakio-sun set:n tummuudesta; onko ollut makuunne riittävä vai onko käynyt mielessä lisätummentaminen? Itse olen edelleen kallistumassa siihen että näin olisi hyvä.

Mulla auton luovutuksessa myyjän ehdotuksesta paritettiin auto ja puhelin.

Muistaakseni, olit jokin aika sitten ehdottomasti kalvottamassa lasit... Itse olin aluksi tyytyväinen SunSetin tummuuteen, mutta 200 euroa oli pieni hinta siitä, että sai lasit tummemmaksi ja hyvältä näyttää :)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Peeveli

Nyt eka 1000 km alkaa olla mittarissa, pidempi kotomaan reissu tehty...Mukava matka-auto verrattuna edelliseeni. Ajettavuus mainio eli ei tarvitse kaitsea suoralla tiellä ja tiukkoihinkin mutkiin taittuu hymy naamalla. Woimaa kivasti eli ohi pääsee kepeästi. Adaptiivinen vakkari pääosin mainio, kyllä se insinörtti kaikkea keksii hemmotellakseen autokuskin pilalle. istuimissa ei puudu perse eikä ristiselkä valita, hyvä. Mikäs tämmöisellä itäautolla on palkansaajaproletaarin ajella. 8)

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 18.07.14 - klo:12:35
En ole ainakaan löytänyt IIIsesta mistään mitään muuta valoa kuin tuo valokytkimessä oleva, mieluusti ottaisin sen myös maxidottiin ja taasen ilmansuuntanäyttö aina maxidotissa on kyllä aika turha, imo.

Ite oon tykänny kattoo nopeutta maxidotista.
Pikkusen hyödyllisempi ku se ilmansuuntanuoli.  ;D

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Härkönen - 22.07.14 - klo:23:11
Ite oon tykänny kattoo nopeutta maxidotista.
Pikkusen hyödyllisempi ku se ilmansuuntanuoli.  ;D
Itse tulee ajeltua suurin osa ajasta vakkarlla ja silloin siellä on (asetettu) nopeus maxidotissa.

JiiJii71

Maxidotissa pidän yleensä "assistant" näyttöä päällä, silloin pystyy ajamaan paremmin lane assistanttia hyväksikäyttäen. Navigoitaessa menee ohjeistusnäyttö automaattisesti päälle.

Ilmansuuntanäyttö on täysi turhake.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy